بازنگری بازی LAST OF US | آیا این بازی شاهکار است یا یک بازی معمولی دیگر؟

وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

SkyEagle

کاربر سایت
Feb 26, 2017
74
05i9xhx3gq9kff9qoy.jpg






سلام دوستان

پیشاپیش از طمامی قلت های تایپی و نگراشی در طمام تول طاپیک ازر خواهی میکنم.

در اینجا میخوایم ببینیم که آیا بازی LAST OF US یک بازی عالی هست یا که خیر فقط یک عنوان دیگر در حد عنوان های دیگر مثل WALKING DEAD TOMBRAIDER و ...
من طرفدار نقد های بلند و من در آوردی و شاعرانه نیستم اینطور که باب شده طرف از احساسات شاعرانه خودش توی نقد میگه :

نقل قول : باد های سرد زمستانی بر صورت الی میوزد و او درمانده به دنبال یک تکه غذا در حالی که تمام آسمان دلش را دلهره ای همانند ابر سیاه بد یمن فرا گرفته ...!

DUDE WHAT IS YOUR PROBLEM? بگذریم چون خودم هم نقدم رو کاملا کوتاه میپسندم.

حال برگردیم به این بازی : خب چندین رویکرد برای نقد کردن این بازی میتونیم پیش بگیریم و من خیلی کوتاه بررسی میکنم: این بازی که عاشقان خاص خودش رو ایجاد کرده حالا چطور؟ مهم ترین عنصر رو شاید همه شما بگید وجه احساسی داستان بازی, حال به عنوان یک روان شناس وجه احساسی داستان بازی رو بیام مختصر باز کنم : جوئل (جول) دخترش رو از دست میده و اون صحنه با پخش موزیک به نمایش در میاره بازی و سعی در انتقال احساسات به مخاطب داره . حال این انتقال احساسات از نظر روانشناسی برای گروه های سنی حساس و مخاطبان احساسی (استفاده از لفظ احساسی کاملا مردود هست اما من برای رعایت اینکه برخی از دوستان بعدا اعتراض نکنن کلمه ی احساسی رو به کار بردم) یک تداعی رو ایجاد میکنه از دست دادن کودک - مرگ دختر بچه - و این فرایند از طریق ایجاد Conditioned emotional response یا واکنش احساسی شرطی (که یک مبحث روانشناسانه هست مخاطبان توضیح بیشتری میخوان سرچ کنن) باعث ایجاد یک درماندگی احساسی چیپ در مخاطب میشه . برای فهم بهتر : مرگ به خودی خود مفهوم بد یا خوبی نیست. ولی مرگ یک بچه ؛ و اینجا یک دختر بچه برای خیلی ها در دنیای واقعی غم انگیز خواهد بود . حالا اگر بخوایم توی 5 دقیقه یک واکنش احساسی چیپ تو مخاطب ایجاد کنیم از همین حقه میایم استفاده میکنیم و طبق اصل شرطی سازی خیلی از افراد یاد شده رو تحت تاثیر قرار میدیم. حال بازی به جای اینکه یک داستان خوب پرورش بده و غم از دست دادن رو به صورت درست بهمون نشون بده از این حقه ی 5 دقیقه ای استفاده کرده . مصداق بارز این همون روضه خونی های خودمون هست توی ایران که میبینید روضه خون تو پنچ دقیقه چه شوری به پا میکنه و اون اول بازی LAST OF US هم یک روضه خونی بیشتر نیست.
از اونجایی که در ابتدا هم گفتم دوست ندارم نقد طولانی بشه برای همین موارد بعدی رو مختصرا میگم : بعد از بیست سال میبینیم که چقدر جوئل به فکر دختر بچه اش هست و به یادش. طبق DSM 5 برای اتفاقی همانند مرگ عزیزان افراد نرمال تا دو هفته سندرم های شبهه افسردگی و درماندگی رو نشون میدن و بعد از اون مراحل قبول از دست دادن فرد آغار میشه حتا برای افراد ناسالم از نظر روانی غم از دست دادن افراد نزدیک طی شش ماه خود به خود حل میشه یعنی ناخودآگاه فرد نبود اون فرد رو میپذیره و باهاش کنار میاد حال اینجا بعد از 20 سال جوئل کاملا درگیر مرحله ی ابتدایی از دست دادن عزیزان یعنی انکار هست . مرحله ی انکار اولین چیزی هست که حل خواهد شد بعد از بیست سال اون هم غم از دست دادن عزیزان چیزی جز تظاهر در دنیای واقعی نخواهد بود. و اما در بازی بازی اینطور که میبینید وجود داره و این یکی از توهین هایی هست که بازی به شعور مخاطب تحصیل کرده انجام میده (حالا که اطلاعاتی راجب غم از دست دادن کسب کردید میتونید به همه ی داستان های دیگه ارجاعش بدید مثلا اون سریال معراجی های مسعود ده نمکی و خانواده ای که دنبال پسرشون محمد بودن ...!)
بازی بار ها و بار ها به شعور مخاطبان دارای متخصص توهین میکنه اما من بقیه ی حالات انسانی رو تحلیل نمیکنم و اگر بحث ادامه ی قابل قبولی پیدا کرد تحلیل بقیه موقعیت ها رو هم برای دوستان انجام میدم
حال بحث واقعگرایانه بودن بازی هم اشکالات فراوانی داره به طور مثال یک نمونه وقتی ماشین رو از گاراژ در میارن اولا چطور یک دختر 14 ساله که تاحالا از کمپ بیرون نیومده بلده با کلاچ ماشین روشن کنه؟ رانندگی کنه؟ هیچ ماشینی داخل کمپ نیست جز ماشین های ارتش و خود کمپ هم مثل زندان بود با توجه به مشاهدات ما از کمپ.
مسئله اینه الی چند بار میگه هیچوقت از کمپ بیرون نیومده .پش چطور بلده رانندگی کنه؟ خود ما تا رانندگی یاد گرفتیم زمان زیادی رو به تمرین گذروندیم یا حتا روشن کردن ماشین با کلاچ خودش تمرین زیادی رو میخواد درضمن در مورد بازی تخیلی رو ویچر 3 و دریم فال رو مثال بردم تو ویچر گرالت یهو یاد نمیگیره که چطور پرتال باز کنه (مثال زدم چون هیچوقت یاد نمیگیره :)) ) در مورد همه چیز توضیح میده حتا اگر بیشتر بخوای بدونی اندازه یه کتاب توی بخش characters و quest ها مطلب در مورد اینکه چطور اون اتفاق افتاده هست که کاملا ریلستیک میکنه یک بازی تخیلی رو
و همچنین بعد از بیست سال ماشین فقط یک باتری نیاز داره برا روشن شدن؟ بعد از بیست سال تمام واشر های ماشین دچار پوسیدگی شدن تسمه تایم ماشین با یه فوت پاره میشه شمع خراب میشه باک بنزین داخلش باشه زنگ میزنه و سوراخ میشه و ... اگر همه اینها هم درست باشه بنزین تاریخ انقضا داره و بعد از 2-3 سال قابل استفاده در وسایل نقلیه موتوری نیست . این همه ماشین تو بازی بعد بیست سال بنزین از کجا تهیه میکنن؟ پالایشگاه نفت آبادان ؟ :D
یا مثلا موقعی که میرن بیمارستان برای پیدا کردن فایرفلایز اونجا جوئل میفته روی یک میلگرد و شکمش پاره میشه. هر کسی با اون جراحت در صورت تکان خورن و حرکت کردن در کمتر از یک ساعت بر اثر خون ریزی داخلی میمیره و در این مورد جوئل نیم ساعت هم دووم نمیاورد. یا اگر هم یه جوری معجزه میشد و به زمستان میرسید اونطور که میبینیم زخم عفونت کرده دست کم یک یا دو ماه گذشته ؛ بعد از یک یا دو ماه عفونت با یک پنی سیلین سر حال میشه پا میشه میره ؟ دویست تا پنی سیلین هم اگر میزد بعد از گذشت این همه مدت از عفونت به هیچوجه با هیچ امکانات پزشکی ای قابل درمان نبود...!
توی بازی های تل تیل مثلا واکینگ دد فصل یک خیلی جاها کاراکتر ها در یک لخظه ی سینماتیک تاکید "لحظه ی سینماتیک" تیر میخورن یا ضربه میبینن دقیقا پیامد های اون رو توی ادامه ی بازی میبینیم مثلا پای یکی صدمه میبینه تا اخر بازی میلگه یا پای کاراکتر اصلی تیر میخوره تا اخر بازی در موردش حرف میزنه که باهاش مشکل داره .
و ده ها و ده ها دلیل دیگه در تمامی قسمت های بازی که غیر واقعگرایانه بودن بازی به شدت آزار دهنده میکنه برای کسی که اطلاعات عمومی خوبی داشته باشه
تک تک سکانس های بازی قابل بررسی به همین گونه هست و در آخر با اینهمه اشکالات در بازی به هیچ وجه یک شاهکار نیست حتا یک بازی خوب هم نیست و یک بازی معمولیه چرا که چیزی که به یک بازی اعتبار میبخشه داستان بازیه گرچه حتا بازی در مرحله بازی کردن هم خوب ظاهر نشده کلا 4 نوع پازل داره نردبون پیدا کردن جعبه های متحرک پیدا کردن سطح چوبی پیدا کردن.
پازل بازی باید چطور باشه؟ همین بازی رو که گفتم longest journey نسخه ی سومش به اسم dreamfall chapters که یک بازی ماجراجویی مثل همین بازی هم هست و اتفاقا تمش هم در مورد پایان یافتن دنیا(دنیاها) هست پازل های زیادی داره و بدون استفاده از راهنما بعضی جاهاش واقعا مغر آدم سوت میکشه ولی در نهایت موفق به حل معما میشی و حس خیلی خوبی به ادم دست میده .بحث دریافت اون حس خوبه.

پیامی به دوستانی که میخوان پاسخ ارسال کنن :

اولا که کسانی که نظر مخالف هم دارن یاد بگیرن که یکی از اصل های رشد اخلاقی انسانی این هست که به نظر دیگران احترام گذاشت حال این دسته از دوستان رشد اخلاقی ندارن که هیچ لااقل بهش تظاهر کنن و کم سوادی خودشون رو بیشتر از این نشون ندن. این بازی post apocalyptic هست و نه Science fiction یا علمی تخیلی .ریلستیک بودن در تمامی داستان های بشری از ابتدا تا کنون یک اصل مورد قبول کارشناسی هست یعنی برای هر چیزی توضیحی وجود داشته باشه. برای وجود زامبی توضیح وجود داشته باشه (که تو این بازی داره مثلا همون اینتروی بازی که از مورچه ها به وجود اومده و ...) در تمامی داستان های علمی تخیلی هم داستان هایی از نظر متخصصان برجسته هستن که برای مسائل ماورایی توضیح دادن مثلا یک بک استوری در مورد اینکه چطور و چرا سفینه رو به یک سیاره ی غریبه بردن و ... اینکه در یک بازی که جهانش کمتر از بیست سال بعد از الان اتفاق میفته بازی داره تلاش میکنه بگه که همه چیز واقعی هست اما تمام جزییات مردود هست و این جزئیات هست که کل داستان رو میسازه.
last of us تلاش میکنه که یک داستان قابل قبول رو ارائه بده ولی این داستان جدا از اینکه بسیار کلیشه ای و تکراری هست از زندان بان منحرف گرفته تا همراهی کردن یک انسان مهم از یک نقطه به نقطه ی دیگه در جزئیات بازی تماما غیر قابل قبول هست.
از بازی نه فقط در موقیعت های یاد شده بلکه در تک تک سکانس های بازی میشه ازش ایراد گرفت هرکسی سکانسی که به نظرش پرفکت هست رو بگه که من براش تحلیل کنم
و باز هم در کل این بازی یک بازی پرفکت نیست و یک بازی معمولیه fanboy هایی که فکر میکنن این بازی بهترین بازی جهانه درواقع یک سری نوجوان هستند یا یک سری افراد کم سواد که در رویا به سر میبرند شما بازی witcher 3 رو که در مقایسه با این بازی در جنبه ی داستانی در نظر بگیرید (هرچند دو بازی کاملا متفاوت اند) اما ویچر 3 با اینکه خودش هم پرفکت نیست ولی یک مثال خوب هست برای اینکه واقعگرایانه بودن داستان در یک داستان علمی تخیلی به چه مفهوم میباشد ؟
یک بازی دیگه سه گانه ی dreamfall هرچند در نسخه ی سوم بد ظاهر شده و به کل بازی هم بهترین بازی نیست اما باز هم مثال خوبی هست برای اینکه یک داستان علمی تخیلی واقع گرایانه چطور پیش میره؟ و این سه گانه درواقع ده ها مرتبه از بازی لست اف آس بهتر هست . یک نمونه غم از دست دادن توی این بازی هست که بسیار زیبا روش کار شده و دقیقا حس از دست دادن رو القا میکنه نه مثل لحظه های چیپ غم انگیز last of us.
خلاصه دوستان مخالف اگر به تظاهر هم که شده تعصب کم ارزش خودشون رو کنار بذارن و ادب رو هم رعایت کنن. هر چیزی که شما خوشتون اومده دلیل نمیشه همه خوششون بیاد مخصوصا اقلیت تحصیل کرده و تیزبین.

هدف لذت بردن از بازی هست نه بی ایراد بودن . اما مسئله زمانی به وجود میاد بخوایم بهترین بازی ای که تاحالا بازی کردیم رو انتخاب کنیم مثل خیلی ها که فکر میکنن این بهترین بازی جهان هست و هدف این تاپیک این هست که بگه نه بهترین بازی جهان نیست, گرچه بازی خوبی هست و لذت بخش هم هست, از خیلی از بازی های دیگه بهتر هست اما بهترین نیست.
من ویچر 3 رو مثال زدم میزان باور پذیری و بک استوری هر جریان توی ویچر 3 وجود داره و باعث شده که یک شاهکار باشه گرچه اونهم بهترین نیست اما در مقایسه با لست اف آس از نظر باورپذیری و جزییات بسیار بالاتر هست.

توی روانشناسی فیزیولوژیک در باب تفاوت های فردی یک آزمایشی وجود داره اسم ازمایش رو یادم نمیاد اما اینطور هست که یک مفهوم رو به یک جمع ارائه میدیم که همگی از خودمون هستن و یک فرد تحت نمونه داخلشونه ولی فرد فک میکنه که تمام افراد گروه نمونه هستند.بعد جمع میان میگن که مفهوم اشتباه بوده مثلا یک خط راست رو نشون میدن یا در مراحل پیشرفته تر یک معما و ... مثل جمع میگه خط کجه. حالا اینجا توی این آزمایش میفهمیم که تاثیر جمع چقدر زیاده چرا که اکثر آزمودنی ها تحت تاثیر جمع قرار میگیرن و میگن خط کجه! درصورتی که یک خط راست است. حالا این رو بذاریم در مقابل گفته های شما : هر وقت جمع اشتباه کنن چطور؟ یا جمع یک سری منتقد معروف همگی بگن که یک بازی خوبه ؛ ولی ما بازی کنیم به نظر ما متوسط بیاد ولی هر نقدی بخونیم خوب باشه تحث تاثیر جمع قرار میگیریم متاسفانه اسم نظریه اش رو هم یادم نمیاد. دقیقا داستان
last of us
اثر جمع که در بالاتر گفتم باعث شده همه فک کنن این یک بازیه عالیه حتا کسی که در دلش شک داره ناخوداگاه میترسه عنوان رو زیر سوال ببره چون اولا با نظر همه متفاوت میشه نظرش و ترد میشه ثانیا مالکیت کنسول پلی استیشن که داره زیر سوال میره.
یک بازی بسیار عالی به صورت point and click هست به اسم longest journey که مال سال 1999 هست به جرات میگم که از نظر داستانی خیلی قوی تر از عناوینی مثل این بازی یا بازی های هم رده هست. 40 - 50 ساعت گیم پلی داره اما چون از یاد ها فراموش شده و در زمان خودش هم اینترنت به صورت ابزاری برای نقد و بررسی و معروف شدن یک بازی نبوده دیگه هیچکس حرفی ازش نمیزنه. هر کسی دنبال یک تجربه ی بهتر از last of us از نظر داستانی هست اون بازی رو شروع کنه و تفاوت رو ببینه.


بازی از بازیه walking dead season 1 که یک سال قبلش منتشر شده هم الگو گرفته یه جاییش همین داستان گفتن هست البته با این تفاوت که انتخاب کردن دیالوگ رو برای این بازی حذف کردن. این دسته بازی ها داستان محور اصلی و گیم پلی محور فرعی هست . برعکس خیلی از بازی های fps که گیم پلی محور اصلی و داستان محور فرعی هست. پس این ژانر بازی هست که اینجوری هست مثل اینکه شما توی بازی walking dead دنبال گیم پلی و بزن بزن باشی که هیچ گیم پلی ای نداره.


در مورد اینکه هرکی برخلاف نظر من حرف بزنه کم سواده (بی سواد نه , کم سواد ) این هم کاملا رد میکنم اتفاقا خیلی خوشحال میشم یک فردی بیاد و نظر مخالف خودش رو به صورت کامل بگه ولی من به افرادی کم سواد گفتم که شعور احترام به نظر دیگران رو نداشتن

من متن رو ویرایش کردم و نکات دیگه رو اضافه کردم که از نظر ساختار جملات کل متن دچار مشکل شده . در اینده وقتی متن کاملی شد دوباره از اول جمله بندی رو انجام میدم.

ویرایش روز دوم : خب دوستان امروز از فصل اول شروع میکنیم و ایرادات بازی رو بدون جهت گیری میگم و فقط چیزهایی رو که داستان رو مزخرف کردن میگم از ریزه کاری های دیگه میگذریم. طرفدارا بیان دفاع کنن

فصل اول :

ncq3vv7ccv45rpk3r639.jpg


جوئل تازه از سر کار بر میگرده یهو تو 2 ساعت تمام شهر رو زامبی فرا میگیره. تو دو ساعت تمام شهر ؟ حالا این هم اوکی . بعد داداشش رو میبینه و داداشش میگه کل ساحل غربی و شرقی آمریکا رو ویروس فرا گرفته. تو 2 ساعت چطور ممکنه ویروس اینجوری پخش بشه؟

3cjw3y5jxvi0ok0fzls.jpg



توی ماشین هستند که میگن رادیو و موبایل قطع شده. واقعا مارو چی فرض کردن ؟ تو دو ساعت رادیو و موبایل هم نابود شد رفت؟

anxufikn4zjvfdxwj3gt.jpg


اینجا همونجاییه که بالاتر در موردش حرف زدم. هنوز دو ساعت از شیوع نگذشته که ارتش مردم رو قتل عام میکنه. واقعا چجوری انتظار دارین اینو باور کنیم؟ در این مواقع در کشور های مختلف منجمله آمریکا حکومت نظامی اعلام میشه. با قوانین خاص خودش یعنی اونهایی که رو داستان کار کردن زحمت یک گوگل کردن رو هم به خودشون ندادن یا فقط میخواستن ابزاری بشه برا این انتقال احساس چیپ.

yix9hgtb1o7873pym76n.jpg


ما یک کمپ امن داریم که هیچ امنیتی نداره بیرون امنیتش بیشتره . هر کی هم دلمون بخواد داخلش میکشیم مردم هم راحت از زیرش تفنگ میارن میان و میرن. ولی تمام کشور رو تحت کنترل داریم و تو هر کات سین در ادامه ی بازی از راه میرسیم ولی داخل کمپ خودمون .....یم :))

dtt8kavx1lxob4xjimb5.jpg



چه سوراخ دیواری برا پنهان کردن.ارتشیا تا حالا اینو ندیدن؟ واقعا این بازی شاهکاره ؟ نمیتونستند سوراخ رو کوچیک تر درست کنن؟

0e86ant2hjqlig4moft.jpg



بچه ها اسم من رابرته. از اون پنجره میام بیرون اینورا نگا اونورا نگا دست راستم راه بازه عوضش دست چپ میام که اینجا گیر کنم و گیر اون دو نفر بیفتم هر چی هم این میله هارو تکون میدم باز نمیشه چرا؟ :)) اینم شاهکار بود؟ :))

16w8az6mvo9vuz5ykcg6.jpg


اینکه زنه فایر فلای یهو از ناکجا آباد فرا میرسه قبول. ولی بعدش میپرسه رابرت کجاس. واقعا؟ اون پشت بودی صدا گلوله هارو نشنیدی؟ ما هم اینجا وایسادیم و جنازه اونجا افتاده . بعد از همه باحال تر یهو اون حالات چهره ایه که زنه نشون میده واقعا تماشایی و دیدنیه. آه ای سگ شیطون (ناتی داگ)


خب برای فعلا کافیه کم کم بیشتر هم اضافه میکنم دست کم صد تا از این عکس ها میشه گذاشت .


توجه توجه : من نمیگم این یک بازی بده . یک بازی خوب بود . داستان لذت بخشی هم داشت. اما به هیچ وجه شاهکار نبود . توی سال 2013 در حد همون بازی 2013 tomb raider بود که اتفاقا صحنه های سینماتیک اون بسیار زیباتر هست. ولی به هیچ وجه بیشتر نیست. این بازی به شدت overrate شده یعنی بیشتر از اینکه حقش بوده امتیاز گرفته. صد نفر اومدن گفتن این یه بازیه یه فیکشنه چه انتظاری داری؟ هیچ انتظاری ندارم. دارم میگم بازی خوبیه ولی اگر شاهکار میبود باید حداقل مشکلات داستانی رو میداشت . مثل خیلی از شاهکار های واقعی مثل Half-Life 2 که این جماعت فن بوی اسمشم نشنیدن. هیچ شاهکاری نیست که خالی از ایراد باشه مثلا half life هم ایراداتی داره ولی چیزی که اون رو شاهکار میکنه حداقل بودن این ایراداته. خلاصه بحث اینه که این بازی یک بازی معمولی دیگس مثل خیلی از عنوان های دیگه. همونطور که تومب ریدر خوب بود این هم خوبه ولی دیگه بحث شاهکار بودن و بهترین بازی جهان بودن رو نکنید

ویرایش : توجه => دوستان من نمیخوام کسی بیاد بگه نقد من خوب هست یا بد هست بلکه میخوام بحث کنیم راجب این بازی , کسایی که طرفدار واقعی هستن بیان شبهات رو حل کنن و دلیل بیارن که بازی خوبه یا کجاش خوبه با جزییات.دلیل قانع کننده ی شما چیه؟چرا فکر میکنید بازی خوب هست؟آیا بازی بهترین بازی ساخته شده تا الان هست؟
 
آخرین ویرایش:

Democracy

Stay hungry. Stay foolish.
کاربر سایت
Feb 15, 2010
4,957
من یه توصیه به نویسنده این مطلب دارم. شما کلا دور گیم و ایضا فیلم دیدن (مخصوصا ژانر علمی تخیلی و وحشت و ...) رو خط بکش برو سراغ مستند دیدن. بر توی بیمارستانها گردش کن یا توی میادین نبرد شرکت کن تا همه چی برات رئالیستیک و قابل لمس باشه.
شما کلا با مفهوم گیم غریبه هستی.
 

Pyramid Head

کاربر سایت
Jun 15, 2011
2,763
نام
محمد
من یه توصیه به نویسنده این مطلب دارم. شما کلا دور گیم و ایضا فیلم دیدن (مخصوصا ژانر علمی تخیلی و وحشت و ...) رو خط بکش برو سراغ مستند دیدن. بر توی بیمارستانها گردش کن یا توی میادین نبرد شرکت کن تا همه چی برات رئالیستیک و قابل لمس باشه.
شما کلا با مفهوم گیم غریبه هستی.
شما عضو تحریریه سایتی هستی که امتیازش تو متا ثبت میشه متاسفانه اینطور پست دادن برای عضو تحریریه چنین سایتی جالب نیست
مشکل اینه هیچ کس حق انتقاد به تلو یا کلا بازی های ناتی داگ رو نداره چون اینجا ازش بت ساخته شده و پرستیده میشن ای کاش یه مقدار آزادی بیان برای همه وجود داشت اینجور جبهه گیری ها رو شاهد نبودیم. همیشه از این می نالیم که تو کشور خودمون آزادی بیان نیست ولی جالبه خودمون بدتریم
 

s.1

کاربر سایت
Oct 28, 2011
8,162
به نظر این بازی سطحش به مراتب بالاتر از uncharted هست حق این بازی هست که در حد انچارتد تحویلش بگیرن اما خوب سونی نظرش فرق داره تبلیغاتش بیشتر برای uncharted هست. به نظرم این بازی با gow بهترین بازی های ps4 می شن اگر به gow هم شک داشته باشم به این بازی هیچ شکی ندارم.
 
  • Like
Reactions: Tommy Vercetty

AmirAirGunner

کاربر سایت
May 23, 2016
785
نام
امیر
جدا از اینکه کل نوشته هات ارزش جواب دادن ندارن اما در مورد این ایرادات:
حال بحث واقعگرایانه بودن بازی هم اشکالات فراوانی داره به طور مثال یک نمونه وقتی ماشین رو از گاراژ در میارن اولا چطور یک دختر 14 ساله که تاحالا از کمپ بیرون نیومده بلده با کلاچ ماشین روشن کنه؟ رانندگی کنه؟ هیچ ماشینی داخل کمپ نیست جز ماشین های ارتش و خود کمپ هم مثل زندان بود با توجه به مشاهدات ما از کمپ. و همچنین بعد از بیست سال ماشین فقط یک باتری نیاز داره برا روشن شدن؟ بعد از بیست سال تمام واشر های ماشین دچار پوسیدگی شدن تسمه تایم ماشین با یه فوت پاره میشه شمع خراب میشه باک بنزین داخلش باشه زنگ میزنه و سوراخ میشه و ... اگر همه اینها هم درست باشه بنزین تاریخ انقضا داره و بعد از 2-3 سال قابل استفاده در وسایل نقلیه موتوری نیست . این همه ماشین تو بازی بعد بیست سال بنزین از کجا تهیه میکنن؟ پالایشگاه نفت آبادان ؟ :D
رانندگی فکر کنم برای شما خیلی سخت اومده که فکر میکنید یک نفر 14 ساله نمیتونه رانندگی کنه ! شاید معمول نباشه ولی به هیچ عنوان غیر ممکن نیست !
اون فکت هایی هم که در مورد ماشین دادید همشون اشتباه هستن ! همین الانش یک پراید کاربرات 81 یکی از دوستام دارن که چند سال خوابیده بود و الان حدود 130 هزارتا کارکرد داره و همه تسمه ها (کولر - دینام - تایم ) + لاستیک ها فابریک هستن !
 

SkyEagle

کاربر سایت
Feb 26, 2017
74
خب دوستان من یک جواب کلی به همه ی دوستانی که بهشون بر خورده میدم
اولا که کسانی که نظر مخالف هم دارن یاد بگیرن که یکی از اصل های رشد اخلاقی انسانی این هست که به نظر دیگران احترام گذاشت حال این دسته از دوستان رشد اخلاقی ندارن که هیچ لااقل بهش تظاهر کنن و کم سوادی خودشون رو بیشتر از این نشون ندن. البته در مورد اون نوجوان عزیز که خیلی بهش برخورده باید بگم که شما هروقت بزرگتر شدی و وارد دانشکده روانشناسی شدی و سال ها تحصیل کردی و رساله ی علمی تولید کردی اون وقت بیا در مورد کاندیشنینگ و بقیه موارد نظر بده.
اولا این بازی post apocalyptic هست و نه Science fiction یا علمی تخیلی .شما هنوز فرق اینهارو نمیدونید و اظهار نظر میکنید که ریلستیک نبودن مشکلی نیست. اولا ریلستیک بودن در تمامی داستان های بشری از ابتدا تا کنون یک اصل مورد قبول کارشناسی هست یعنی برای هر چیزی توضیحی وجود داشته باشه. برای وجود زامبی توضیح وجود داشته باشه (که تو این بازی داره مثلا همون اینتروی بازی که از مورچه ها به وجود اومده و ...) در تمامی داستان های علمی تخیلی هم داستان هایی از نظر متخصصان برجسته هستن که برای مسائل ماورایی توضیح دادن مثلا یک بک استوری در مورد اینکه چطور و چرا سفینه رو به یک سیاره ی غریبه بردن و ... اینکه در یک بازی که جهانش کمتر از بیست سال بعد از الان اتفاق میفته بازی داره تلاش میکنه بگه که همه چیز واقعی هست اما تمام جزییات مردود هست و این جزئیات هست که کل داستان رو میسازه.
last of us تلاش میکنه که یک داستان قابل قبول رو ارائه بده ولی این داستان جدا از اینکه بسیار کلیشه ای و تکراری هست از زندان بان منحرف گرفته تا همراهی کردن یک انسان مهم از یک نقطه به نقطه ی دیگه در جزئیات بازی تماما غیر قابل قبول هست.
از بازی نه فقط در موقیعت های یاد شده بلکه در تک تک سکانس های بازی میشه ازش ایراد گرفت هرکسی سکانسی که به نظرش پرفکت هست رو بگه که من براش تحلیل کنم
و باز هم در کل این بازی یک بازی پرفکت نیست و یک بازی معمولیه fanboy هایی که فکر میکنن این بازی بهترین بازی جهانه درواقع یک سری نوجوان هستند یا یک سری افراد کم سواد که در رویا به سر میبرند شما بازی witcher 3 رو که در مقایسه با این بازی در جنبه ی داستانی در نظر بگیرید (هرچند دو بازی کاملا متفاوت اند) اما ویچر 3 با اینکه خودش هم پرفکت نیست ولی یک مثال خوب هست برای اینکه واقعگرایانه بودن داستان در یک داستان علمی تخیلی به چه مفهوم میباشد ؟
یک بازی دیگه سه گانه ی dreamfall هرچند در نسخه ی سوم بد ظاهر شده و به کل بازی هم بهترین بازی نیست اما باز هم مثال خوبی هست برای اینکه یک داستان علمی تخیلی واقع گرایانه چطور پیش میره؟ و این سه گانه درواقع ده ها مرتبه از بازی لست اف آس بهتر هست . یک نمونه غم از دست دادن توی این بازی هست که بسیار زیبا روش کار شده و دقیقا حس از دست دادن رو القا میکنه نه مثل لحظه های چیپ غم انگیز last of us.
خلاصه دوستان مخالف اگر به تظاهر هم که شده تعصب کم ارزش خودشون رو کنار بذارن و ادب رو هم رعایت کنن. هر چیزی که شما خوشتون اومده دلیل نمیشه همه خوششون بیاد مخصوصا اقلیت تحصیل کرده و تیزبین.
 
آخرین ویرایش:

vivaz360

کاربر سایت
Jul 4, 2011
663
نام
حسین
همین که ناتی داگ با tlou باعث شده تا منتقدا بیان با دنیای واقعی و رئال مقایسش کنن عظمت کارشون رو نشون میده!
 

FOXP2

کاربر سایت
Jun 19, 2010
171
من خودم کسی هستم که زیاد از بازی لذت نبردم اما نقد شما واقعا مسخره و چرته!
من اگرم انتقادی داشته باشم فقط ب نداشتن گیم پلی درگیر کننده، هوش مصنوعی ضعیف دشمنان و شباهت زیاد ب انچارتد دارم
نه این چیزایی که شما گفتی
چون بازی از نظر روایت داستان خیلی خوب بود

شما فراموش کردی که مهمترین اصل بازی سرگرمیه اومدی با زندگی واقعی مقایسه کردی
اگه بخوایم طبق نظر شما تمام بازی هارو مقایسه کنیم فک کنم فقط فیفا و pes نمره قبولی بگیره
 
  • Like
Reactions: amir code

Democracy

Stay hungry. Stay foolish.
کاربر سایت
Feb 15, 2010
4,957
شما عضو تحریریه سایتی هستی که امتیازش تو متا ثبت میشه متاسفانه اینطور پست دادن برای عضو تحریریه چنین سایتی جالب نیست
مشکل اینه هیچ کس حق انتقاد به تلو یا کلا بازی های ناتی داگ رو نداره چون اینجا ازش بت ساخته شده و پرستیده میشن ای کاش یه مقدار آزادی بیان برای همه وجود داشت اینجور جبهه گیری ها رو شاهد نبودیم. همیشه از این می نالیم که تو کشور خودمون آزادی بیان نیست ولی جالبه خودمون بدتریم
از آزادی بیان حرف زدین بهتر هست یه چیزی رو بدونید. همین آزادی بیان به من اجازه میده فارغ از هر موضوعی نظرم رو در مورد کامنت ایشون بیان کنم. به چه دلیل من باید از حق آزادی بیان خودم بگذرم و هیچ حرفی نزنم؟ در ضمن من طوری پست ندادم خیلی محترمانه بهشون پیشنهاد دادم برن دنبال یه موضوع دیگه چون اون چیزی رو که دنبالش هستن در رسانه گیم پیدا نمیکنند
 

FUTURE

Endure & Survive
کاربر سایت
Aug 20, 2014
4,581
نام
Alireza
دارای متخصص؟!
مسخره آمیز؟!
حتا؟!!
افراد دارای متخصصمون (:D) وضعشون این باشه دیگه همگی باید بریم بمیریم :|
خب دوستان من یک جواب کلی به همه ی دوستانی که بهشون بر خورده میدم
اولا که کسانی که نظر مخالف هم دارن یاد بگیرن که یکی از اصل های رشد اخلاقی انسانی این هست که به نظر دیگران احترام گذاشت حال این دسته از دوستان رشد اخلاقی ندارن که هیچ لااقل بهش تظاهر کنن و کم سوادی خودشون رو بیشتر از این نشون ندن. البته در مورد اون نوجوان عزیز که خیلی بهش برخورده باید بگم که شما هروقت بزرگتر شدی و وارد دانشکده روانشناسی شدی و سال ها تحصیل کردی و رساله ی علمی تولید کردی اون وقت بیا در مورد کاندیشنینگ و بقیه موارد نظر بده.
اولا این بازی post apocalyptic هست و نه Science fiction یا علمی تخیلی .شما هنوز فرق اینهارو نمیدونید و انظار نظر میکنید که ریلستیک نبودن مشکلی نیست. اولا ریلستیک بودن در تمامی داستان های بشری از ابتدا تا کنون یک اصل مورد قبول کارشناسی هست یعنی برای هر چیزی توضیحی وجود داشته باشه. برای وجود زامبی توضیح وجود داشته باشه (که تو این بازی داره مثلا همون اینتروی بازی که از مورچه ها به وجود اومده و ...) در تمامی داستان های علمی تخیلی هم داستان هایی از نظر متخصصان برجسته هستن که برای مسائل ماورایی توضیح دادن مثلا یک بک استوری در مورد اینکه چطور و چرا سفینه رو به یک سیاره ی غریبه بردن و ... اینکه در یک بازی که جهانش کمتر از بیست سال بعد از الان اتفاق میفته بازی داره تلاش میکنه بگه که همه چیز واقعی هست اما تمام جزییات مردود هست و این جزئیات هست که کل داستان رو میسازه.
last of us تلاش میکنه که یک داستان قابل قبول رو ارائه بده ولی این داستان جدا از اینکه بسیار کلیشه ای و تکراری هست از زندان بان منحرف گرفته تا همراهی کردن یک انسان مهم از یک نقطه به نقطه ی دیگه در جزئیات بازی تماما غیر قابل قبول هست.
از بازی نه فقط در موقیعت های یاد شده بلکه در تک تک سکانس های بازی میشه ازش ایراد گرفت هرکسی سکانسی که به نظرش برفکت هست رو بگه که من براش تحلیل کنم
و باز هم در کل این بازی یک بازی پرفکت نیست fanboy هایی که فکر میکنن این بازی بهترین بازی جهانه درواقع یک سری نوجوان هستند یا یک سری افراد کم سواد که در رویا به سر میبرند شما بازی witcher 3 رو که در مقایسه با این بازی در جنبه ی داستانی در نظر بگیرید (هرچند دو بازی کاملا متفاوت اند) اما ویچر 3 با اینکه خودش هم پرفکت نیست ولی یک مثال خوب هست برای اینکه واقعگرایانه بودن داستان در یک داستان علمی تخیلی به چه مفهوم میباشد ؟
یک بازی دیگه سه گانه ی dreamfall هرچند در نسخه ی سوم بد ظاهر شده و به کل بازی هم بهترین بازی نیست اما باز هم مثال خوبی هست برای اینکه یک داستان علمی تخیلی واقع گرایانه چطور پیش میره؟ و این سه گانه درواقع ده ها مرتبه از بازی لست اف آس بهتر هست . یک نمونه غم از دست دادن توی این بازی هست که بسیار زیبا روش کار شده و دقیقا حس از دست دادن رو القا میکنه نه مثل لحظه های چیپ غم انگیز last of us.
خلاصه دوستان مخالف اگر به تظاهر هم که شده تعصب کم ارزش خودشون رو کنار بذارن و ادب رو هم رعایت کنن. هر چیزی که شما خوشتون اومده دلیل نمیشه همه خوششون بیاد مخصوصا اقلیت تحصیل کرده و تیزبین.
کسی اومده از "اصل رشد اخلاقی انسانی"(!) صحبت می‌کنه که بدون اینکه کسی رو بشناسه بهش تهمت بی‌سواد بودن و فن‌بوی بودن و نوجوان بودن (!) میزنه.
دوست عزیر وقتی هم اومدی یه مطلبی (به قول خودت نقد کوتاه!) رو توی انجمن گذاشتی باید انتظار نظرات مخالف رو داشته باشی مخصوصا وقتی که بدون هیچ دلیل قانع‌کننده‌ای اومدی میگی که شما اشتباه می‌کنید و بچه‌اید و من تحصیل کرده‌ام!! حالا نمیدونم تحصیل کرده بودن چه ربطی به این موضوع داره...
در کل این مطلبی که گذاشتی هیچ ارزشی نداره و هیچ چیزی نمیگه جز اینکه می‌‌خوای بصورت عاجزانه‌ای جلب توجه کنی و بگی من بیشتر میدونم ولی واقعا بخوام صادقانه بگم این پیش‌ پا افتاده ترین و ضعیف‌ترین متنی بود که تا به حال درباره‌ی یه بازی خوندم... در کل مرده‌شور اون تحصیل و سوادی رو ببرن که نتیجه‌اش میشه این متن :D
اگر ایراد گرفتن اینطوریه که شما هم هر سکانسی از هر عنوانی که خواستی رو بگو، من با توهمات خودم ایراداتشو واست پیدا می‌کنم.
یه توصیه‌ی روانشناسانه(!) هم بهتون می‌کنم: لطف کن یکمی به گذشتت فکر کن ببین چه چیزی باعث شده بدون اینکه یه بازیو درک کنی یا ایراد منطقی ازش داشته باشی، نسبت بهش متنفر بشی...مطمئنا یه اتفاقی افتاده چون کاملا واضحه که بازیو با هیت و نفرت شروع کردید و فقط دنبال ایراد بودید...البته اگه کلا شروعش کرده باشید :D
بازم میگم: اگه یه متن مضخرف می‌نویسید و توی یه انجمن ارسالش می‌کنید انتظار اینو داشته باشید یه نفر یا چند نفر با نظر مخالف بیان بگن که متنتون مضخرفه! این یه چیز کاملا طبیعیه :D
اینم اولین و آخرین پستم توی این تاپیک بود...فقط خواستم یه نکاتی رو بهتون یادآوری کنم ;)
 
آخرین ویرایش:

Victarion

Loyal Member
Oct 25, 2006
8,922
ای کاش یه مقدار آزادی بیان برای همه وجود داشت

آزادی بیان یعنی اینکه ایشون آزاد بودن این تاپیک رو ارسال کنن و نظراتشون رو بگن و کسی هم جلوشون رو نگرفته. آزادی بیان در عین حال شامل بقیه کاربرا هم میشه که بیان به پست ایشون انقاد کنن یا حتی مسخره اش کنن.

ولا که کسانی که نظر مخالف هم دارن یاد بگیرن که یکی از اصل های رشد اخلاقی انسانی این هست که به نظر دیگران احترام گذاشت

خیر، من نمیدونم این رو کی تو جامعه ما تو ذهن مردم انداخته که همه موظف هستن به نظرات بقیه "احترام" بذارن. هیچ ضرورت اخلاقی و قانونی برای احترام گذاشتن به نظرات و عقاید دیگران وجود نداره. وقتی شما پستی رو ارسال میکنی باید آمادگی دیدن چنین چیزهایی رو هم داشته باشی.
 

YAKUZA_2

کاربر سایت
Nov 3, 2008
1,387
مطلبت رو خوندم.یک بازی رو میشه از دیدگاههای متفاوتی نقد کرد بعنوان نمونه عنوان جهان بازی مانند GTA V در حالیکه خیلی از چیزای غیر طبیعی داخلش دیده میشه(اونم در یک دنیای کاملا طبیعی با یک داستان اکشن معمول)ولی منتقد و گیمر جماعت حتی از نوع تیزبینش هم براحتی از کنارشون عبور میکنه مثل همراه بردن 100تا اسلحه زیر لباس! / افتادن از یه ساختون 10 متری و سرپا شدن و زخمی شدن جزئی یا اصابت 10ها تیر به بدن شخصیت و در نهایت زنده موندنش و...... موارد زیادی از این دست که توی دنیای بازی موجوده.حالا بیام هر کدوم از اینا رو یه ایراد حساب کنم که به هیچ بازیی بالاتر از 2/10 نمیشه داد! داستانش هم اگه نپسندیدی این نظر شماست و یه چیز تلقینی نیست که دیدگاهتون عوض بشه.

MGS V رو اگه کامل تجربه کرده باشی دنیاش آنچنان غنی نیست و خودمم با اینکه فن سرسخت سری MGS هستم این موضوع رو کاملا قبول دارم ولی آزادی عمل و گیم پلی ایی که این عنوان ارائه داده رو من تو هیچ عنوان هم سبکی در تمام این سالهای گیمریم تجربه نکردم.ایرادایی که از TLOU گرفتی بیشترشون تو مایه های همینایی هستن که مثال زدم.ارزش تکرار TLOU بعنوان یک بازی کاملا خطی همراه با معماهای با تنوع کم بسیار بالاست و کمتر بازیی تو تاریخ تونسته همچین چیزی رو ارائه بده.برای بازیهای خطی بعد از RE4 و MGS3 که زمان خودشون چند بار تکرارشون کردم فقط TLOU تونست منو قانع کنه که حتی بیشتر از اونا تکرارش کنم.

کسی که روانشناسی خونده وقتی یه چیزی رو با هر دیدی نقد میکنه احتمالا باید بهش یاد داده باشن که میتونه چه بازخوردایی بگیره نه اینکه بیاد بگه من روانشناسم و انگلیسی بلدم تیزبینم و از این القاب خود خفن پنداری.تو همین صدا سیما که دیگه بیننده ای هم نداره اتفاقی تو یکی از برنامه هاش دیدم از یه شخصیت تاریخی غیر ایرانی خیلی تعریف میکردن رفتم چندتا مطلب در مورد کارهاش خوندم دیدم یارو نه تنها هیچ پخی نبوده:D بلکه اون صفاتی که در موردش ادعا میکردن هم بلوفی بیش نیست:Dخلاصه این مطلب رو بخون برات خوبه:
خودبزرگ‌بینی یا خودشیفتگی نوعی اختلال است که با احساس عمیق اهمیت به خود و تصور بی‌نظیر بودن مشخص می‌شود. خودبزرگ‌بین‌ها خودشان را آدم‌های خاصی می‌پندارند و انتظار دارند به‌طور خاصی با آنها رفتار شود...

تحمل انتقاد برایشان سخت است و در مقابل انتقاد، خشمگین می‌شوند و منتقد را به نادانی و حماقت متهم می‌کنند. خود را قوی، مشهور و بسیار دانا قلمداد کرده و انتظار اطاعت و پیروی دیگران را دارند و از آنجا که بزرگ‌بینی آنها در تضاد با واقعیت است، روابط اجتماعی‌شان شکننده است و مسایل بین‌فردی، شغلی و فقدان‌های زیادی دارند که با رفتارخود، آنها را به وجود می‌آورند، در حالی که هیچ بینش و آگاهی‌ای نسبت به آنها ندارند.

روان‌پزشکان می‌گویند وجود ۵ علامت از بین علایم زیر برای تشخیص خودشیفتگی ضروری است:

▪ فرد احساس خودبزرگ‌بینی مبنی بر مهم بودن خود دارد. مثلا در دستاوردها و استعدادهای خود مبالغه می‌کند.

▪ فرد همیشه احساس موفقیت، قدرت، زیبایی و عشق به خود دارد.

▪ معتقد است فردی استثنایی و خاص است و فقط افراد (یا نهادهای) خاص می‌توانند او را بفهمند یا با او نشست و برخاست داشته باشند.

▪ احساس برتری یا شایستگی دارد. یعنی انتظارهای غیرمنطقی برای مدارای خاص و مطلوب یا موافقت حتمی با توقع‌های خود دارد.

▪ در روابط بین‌فردی استثمارگر است. یعنی برای رسیدن به اهداف خود از دیگران بهره‌کشی می‌کند.

▪ فاقد حس همدلی است. نسبت به شناخت و همانندسازی با احساس‌های دیگران تمایلی ندارد و فقط به مشکلات خود فکر می‌کند.

▪ همیشه معتقد است دیگران به او حسودی می‌کنند.

▪ رفتارهای خودخواهانه و پرنخوت نشان می‌دهد.

خودشیفته‌ها را در یک تقسیم‌بندی می‌توان به گروه‌های زیر تقسیم کرد:

۱) خودشیفته نخبه‌گرا: این عده احساس افتخار و قدرت می‌کنند و تمایل دارند مقام و موفقیت‌های خود را به رخ دیگران بکشند. نخبه‌گرا معمولا در حال ترقی است و شدیدا به ارتقای درجه خود مشغول است.

۲) خودشیفته عاشق‌پیشه: تمایل دارد اغواگر باشد، با این حال از صمیمیت واقعی اجتناب می‌کند. این‌گونه افراد خیلی دوست دارند افراد ساده لوح و از لحاظ هیجانی نیازمند را وسوسه کنند و آنها را طوری به بازی بگیرند که به طور فریبنده‌ای نشان دهند دوست دارند با آنها رابطه نزدیکی داشته باشند، با این حال تنها علاقه واقعی آنها این است که به‌طور موقت از دیگران بهره‌کشی کنند.

۳) خودشیفته‌های غیراخلاقی: این دسته بی‌وجدان، فریبکار، خودپسند و استثمارگرند. حتی وقتی معلوم می‌شود آنها به خاطر انجام دادن رفتار غیرقانونی گناهکار هستند، نگرش بی‌اعتنایی دارند و به گونه‌ای عمل می‌کنند که انگار قربانی را باید به‌خاطر بی‌توجهی به آنچه روی داده است، سرزنش کرد!

۴) خودشیفته‌های جبرانی: این گروه منفی‌گرا و لجبازند و می‌خواهند احساس‌های عمیق حقارت‌شان را خنثی کنند در نتیجه می‌کوشند خود را برتر و استثنایی جلوه دهند.

۵) خودشیفته‌های بزرگ‌تر: گاهی اجتماع باعث می‌شود که افراد به‌صورت کاذب دچار اعتمادبه‌نفس شوند یعنی بله‌قربان‌گویی‌ها و تعریف و تمجید بیش از اندازه و بها دادن‌های بی‌مورد که به‌صورت ریاکارانه و چاپلوسانه است، می‌تواند بستری شود برای اینکه افراد تصور کنند نسبت به دیگران برتری دارند. کم‌کم فرد باورش می‌شود که من آدم مهمی هستم، من زیباترین هستم و بهترینم، در حالی که حتی شاید افرادی که این جمله‌ها را به فرد می‌گویند اصلا اعتقاد واقعی به این تعریف و تمجید‌ها نداشته باشند. این افراد حس می‌کنند که برتر از دیگران هستند و تحمل انتقاد ندارند. اگر کسی از آنها انتقاد کند، ممکن است واکنش‌های پرخاشگری نشان ‌دهند یا بی‌اعتنایی ‌کنند. آنها برای حرف دیگران ارزشی قایل نیستند و فقط مسایل و مشکل‌های خودشان را مهم می‌دانند. این افراد در روابط بین‌فردی دچار اشکال می‌شوند و به‌تدریج از سوی دیگران طرد می‌شوند.

کم‌کم مشکل‌های بین‌فردی و شغلی برایشان ایجاد شده و احساس همدلی‌شان با دیگران از دست می‌رود و به مرور دچار افسردگی شده و اعتماد به نفس خود را از دست می‌دهند. آنها از بیرون بزرگ هستند اما از درون تو خالی هستند. همین مساله باعث می‌شود در بعضی موارد به سمت موادمخدر و مشروبات الکلی گرایش پیدا کنند.
آزادی بیان یعنی اینکه ایشون آزاد بودن این تاپیک رو ارسال کنن و نظراتشون رو بگن و کسی هم جلوشون رو نگرفته. آزادی بیان در عین حال شامل بقیه کاربرا هم میشه که بیان به پست ایشون انقاد کنن یا حتی مسخره اش کنن.
چند روز پیش نمونشو دیدیم که یکی از دوستان در بخش اخبار یه خبر تحقیقی با مدرک و منبع زد و دیدگاه خودشو بیان کرد ولی چون خوشایند عده ای نبود ابتدا قفل و بعدشم پاک شد یعنی بجای اینکه بزارن روش بحث بشه تاپیکش رو پاک کردن!عجب راه پسندیده و مشکل گشایی!
 
آخرین ویرایش:

SkyEagle

کاربر سایت
Feb 26, 2017
74
دارای متخصص؟!
مسخره آمیز؟!
حتا؟!!
افراد دارای متخصصمون (:D) وضعشون این باشه دیگه همگی باید بریم بمیریم :|

کسی اومده از "اصل رشد اخلاقی انسانی"(!) صحبت می‌کنه که بدون اینکه کسی رو بشناسه بهش تهمت بی‌سواد بودن و فن‌بوی بودن و نوجوان بودن (!) میزنه.
دوست عزیر وقتی هم اومدی یه مطلبی (به قول خودت نقد کوتاه!) رو توی انجمن گذاشتی باید انتظار نظرات مخالف رو داشته باشی مخصوصا وقتی که بدون هیچ دلیل قانع‌کننده‌ای اومدی میگی که شما اشتباه می‌کنید و بچه‌اید و من تحصیل کرده‌ام!! حالا نمیدونم تحصیل کرده بودن چه ربطی به این موضوع داره...
در کل این مطلبی که گذاشتی هیچ ارزشی نداره و هیچ چیزی نمیگه جز اینکه می‌‌خوای بصورت عاجزانه‌ای جلب توجه کنی و بگی من بیشتر میدونم ولی واقعا بخوام صادقانه بگم این پیش‌ پا افتاده ترین و ضعیف‌ترین متنی بود که تا به حال درباره‌ی یه بازی خوندم... در کل مرده‌شور اون تحصیل و سوادی رو ببرن که نتیجه‌اش میشه این متن :D
اگر ایراد گرفتن اینطوریه که شما هم هر سکانسی از هر عنوانی که خواستی رو بگو، من با توهمات خودم ایراداتشو واست پیدا می‌کنم.
یه توصیه‌ی روانشناسانه(!) هم بهتون می‌کنم: لطف کن یکمی به گذشتت فکر کن ببین چه چیزی باعث شده بدون اینکه یه بازیو درک کنی یا ایراد منطقی ازش داشته باشی، نسبت بهش متنفر بشی...مطمئنا یه اتفاقی افتاده چون کاملا واضحه که بازیو با هیت و نفرت شروع کردید و فقط دنبال ایراد بودید...البته اگه کلا شروعش کرده باشید :D
بازم میگم: اگه یه متن مضخرف می‌نویسید و توی یه انجمن ارسالش می‌کنید انتظار اینو داشته باشید یه نفر یا چند نفر با نظر مخالف بیان بگن که متنتون مضخرفه! این یه چیز کاملا طبیعیه :D
اینم اولین و آخرین پستم توی این تاپیک بود...فقط خواستم یه نکاتی رو بهتون یادآوری کنم ;)

نوجوان عزیز
در ابتدا :

دارای متخصص؟! اشتباه تایپی
مسخره آمیز؟!
حتا؟!!

من به زبان فارسی و انگلیسی کاملا تسلط دارم اما استاد گرامر و لغت ادبیات فارسی یا انگلیسی نیستم همچنین متخصص بودن در یک زمینه دلیل بر تخصص داشتن در همه زمینه ها نیست. میتونیم در چند زمینه تخصص و تسلط پیدا کنیم اما از محدودیت های انسان اینه که هیچوقت قادر به دریافت تمامی علوم نیست ..

اولا بی سواد نه , و کم سواد که شما و خیلی دیگه از دوستان ازش رنج میبرین. دوما به عنوان یک متخصص در زمینه ی رفتار یکی از تمرین های ما در روش درمانی cbt این هست که طبق یک متن نوشته شده توسط فرد ویژگی های شخصیتی اون رو حدس بزنیم و این کار شما یا دوستان شما نیست چرا که به سالها آموزش نیاز داره همینکاری که من الان انجام میدم . دیاگنوز این نوجوان عزیز از من که متن من برای جلب توجه و ناشی از یک تروما در زمان گذشته هست بسیار درخور توجه بود و بساط خنده رو برام فراهم کرده :)) :))

دوستان من از بازی کردن بدم نمیاد, عاشق بازی کردن هستم اما همونطور که عنوان تاپیک مشخصه این نقد بدین معنی نیست که last of us بازی بدی هست بلکه بدین معنی هست که شاهکار نیست و یک بازی معمولی پلاس همانند واکینگ دد هست.
 
آخرین ویرایش:
وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر