راز‌های بزرگ نینتندو، برگ برنده Switch؟

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,183
نام
ماکان
5QSSJMobjCcWrij2u4CsaG-1200-80.jpg


هفته گذشته بعد از مدت‌ها انتظار و شایعات متعدد بالاخره نینتندو پرده از پروژه NX، کنسول جدید و مرموز خود برداشت. Switch مطابق با شایعات ترکیبی از کنسول دستی و خانگی و با محوریت قابل حمل بودن طراحی شده است. به این شکل که می‌توان بخشی از کنسول را که شامل یک صفحه نمایش است، از بدنه جدا کرده و مشابه یک کنسول دستی، ادامه بازی را بر روی صفحه نمایش آن دنبال کرد. اما این تمام سورپرایز نینتندو برای گیمرها نیست!


طبق پتنتی که نینتندو برای Switch ثبت کرده است، این کنسول علاوه‌بر موارد ذکر شده قابلیت تشخیص تصویر و فرافکنی تصویر روی کلیه سطوح صاف و حتی کف دست را دارد! به این معنی که می‌تواند مانند یک پروجکتور، تصویر بازی و یا رنگ‌های مختلف را فرافکنی کرده و خارج از صفحه نمایش نشان دهد.

throw.JPG

برای توضیح بهتر این قابلیت و نیز کاربرد آن می‌توان به توضیح طرح ثبت شده پرداخت، نینتندو تصویری از بازی بیسبال را نشان می‌دهد که بازیکن بر روی صفحه نمایش کنسول و تصویر توپ بر روی کف دست گیمر نقش بسته است. و می‌بایست با حرکت دست توپ را به سمت بازیکن داخل کنسول پرتاب کرد!

پتنت‌های ثبت شده نینتندو پر از ایده‌های خلاقانه است؛

علاوه بر قابلیت‌های متداولی چون ژیروسکوب، سنسور‌های تشخیص حرکت، قطب نما و یا صفحه نمایش لمسی، امکانات دیگری نظیر ویبراتور، میکروفون، اسپیکر، دوربین تشخیص حرکت، دوربین مادون قرمز و سنسور تشخیص فاصله نور نیز پیش‌بینی شده است.

نینتندو در برخی از این طرح‌ها نحوی استفاده از این امکانات رو توضیح می‌دهد، به عنوان مثال گیمرها می‌توانند با کمک دوربین کنسول به صورت فیزیکی بازی سنگ،کاغذ،قیچی را تجربه کنند! و یا در مثال‌هایی دیگر:

پاسخ به سوالات ریاضی از طریق انگشتان دست

کنترل حرکت مار از طریق سنسور لمسی پشت کنسول

کنترل ماشین با کمک سنسورهای حرکتی

فرافکنی تصویر و یا یک رنگ خاص بر روی دست گیمرها

تشخیص شی‌ء ای که در دستان گیمرها قرار دارد


علاوه‌بر همه این موارد به نظر می‌رسد Switch قابلیت اتصال به کنترلر‌های دیگر را نیز دارد و در یکی از طرح‌ها، کنترلری تصویر شده است که بر روی آن یک صفحه مدرج و وسیله‌ای شبیه پیچ کم و زیاد کردن صدا در وسایل صوتی دیده می‌شود.

dial.JPG

نینتندو در مورد قابلیت‌های ذکر شده، خصوصا سیستم فرافکنی تصویر توضیحات تکمیلی بیشتری نمی‌دهد، و نمی‌توان اطمینان داشت همه این موارد در کنسول نهایی تعبیه شده باشد. اما با توجه به صحبت‌های قبلی نینتندو مبنی بر اینکه هنوز همه چیز در مورد Switch گفته نشده، و اینکه دوربین و سنسور لمسی در پشت کنسول تعبیه شده و نمایش نینتندو پشت کنسول را نشان نمی‌دهد، می‌توان قابلیت‌های فوق را تا حد زیادی نزدیک به واقعیت دانست.
 

jhoobin

کاربر سایت
Jul 21, 2016
3,527
نام
ژوبین
اتفاقا اگه یه کنسول قوی و اوردناری میداد و کل بازی های 3rd paty رو به سمت خودش جذب میکرد , در کنار انحصاری های خودش موفقیت همچین کاری خیلی بالا به نظر میاد .. و ریسک حداقلی داره ... ولی نمیدونم چرا روسای نینتندو شدید به دنبال اینن که بگن ما خیلی خلاقیم ... خیلی نو اوری بلدیم و این چیزا ... کاش میشد خلاقیت هاشون رو تو لوازم جانبی نشون میدادن و کنسولشون مثل رقبا یا پیشینه خودشون یه کنسول معمولی بازی بود
اره ولی از اون جایی که ip های نینتندو خیلی خاصه و طرفدارای خودش داره با تولید کنسول قوی و رقابت با سونی و ماکرو تو عناوین انحصاری دچار ضعف میشه میدونید منظورم چیه که؟؟؟
 
  • Like
Reactions: vaan 2

MrElectricWizard

The Hawk Is Howling
کاربر سایت
Nov 6, 2011
3,571
نام
Mehrdad
فقط منم که این حس رو دارم که اگه نینتندو بی خیال کنسول ساختن بشه مثل سگا و بازی هاش رو برای همه پلتفرم های بازار عرضه کنه ... صد ها برابر بیشتر از چیزی که الان گیر داده به کنسول سازی سود میکنه ؟؟؟
به این راحتی ها نیست. اگر به عنوان ناشر فقط فعالیت کنه دیگه پلتفرمی نداره که معرف سبک بازی هاش باشه و راحت بفروشه.. مثل سگا خیلی از بازی هاش از بین میرن و بازی های جدید باید ارائه کنه که غرب پسند هم باشند. کلا امیدوارم هیچ وقت اتفاق نیفته... البته بیفته هم ضرری برای ما نداره غیر از همون بازی هاش که ممکنه یک سری دیگه تولید نشند..
---
در مورد سویچ. ببینید اگر بتونه مولتی هایی که الان ساخته میشند را ساپرت کنه(سخت افزار نزدیک به x1) پس حداقل به اندازه x1 و ps4 فعلی عمر میکنه. این یعنی 2019/20.
فکر نمیکنم عمر کمی باشه برای کنسولی مثل سویچ. با توجه به ماهیت پورتیبلش باید همیشه به روز باشه. قیمتشم که مشخصا از رقبا کمتره.. پس در نهایت عمر 3/4 ساله برای سویچ کافیه. تا ps4pro و scorpio در بازار جا بیفتند و در واقع گرافیک ترد پارتی ها جهش عظیم و ساختاری پیدا کنه نسل جدید سویچ هم اومده..

کلا به نظر من ایده سویچ پرفکت. هیچ باگی نداره. اگر و فقط اگر قدرت اجرای ترد پارتی های حال حاضر (+-x1) را داشته باشه. که ظاهرا داره. موفق میشه.
 

sadegh93

کاربر سایت
Dec 19, 2011
3,341
به گفتن من نیست، موفقیت یعنی جذب حداکثر مخاطب و فروش بالا. 40 50 میلیون کنسول هم به هیچ عنوان اسمش موفقیت نیست. خصوصا اینکه دیگه خبری از کنسول دستی هم نیست و نینتندو همه چیز رو با هم ترکیب کرده. در نتیجه سویچ باید جور همه رو بکشه. البته باید بگیم ماهیتن سوییچ یه کنسول دستی هست که قابلیت اتصال به TV رو هم داره و این کنسول خونگی نینتندو هست که مرده. و برای فروش هم باید کامل روی ویژگی های قابل حمل و نوآوری های احتمالیش حساب باز کنه. چون پر واضح هست سویچ به عنوان یه کنسول خونگی تحویل گرفته نمیشه.

در نتیجه از نظر من وضعیت فروش Switch به شدت مبهم و پیچیده هست و نینتندو دست به قمار بزرگی زده. اول از اینکه همونطور که گفتم عملا کنسول خونگیش رو حذف کرده و قابلیت اتصال به TV جایگزین خوبی نیست. چون هم ایده های جدیدش تو این حال کار نمیکنه (مثل هم پروجکت کردن تصویر رو دست و ...) و هم اینکه گرافیک از رده خارجی داره. برای TV هم چیز خلاقانه ای وجود نداره که بخواد جبران کنه. این چیزهایی که تو خبر امده از دم برای کنسول قابل حمله. با این تفاسیر خصوصا بعد از جا افتادن Pro و امدن اسکورپیو و حتی معرفی کنسول بعدی سونی، اختلاف گرافیکی به حدی میشه که دیگه ناچارن ترد پارتی ها نمیتونن سویچ رو به عنوان یه کنسول خونگی حساب کنن. پس گول این لوگوهایی که الان لیست شده رو نخورید. زمان نشون میده سوییچ چقدر ساپورت میشه.

در نتیجه سوییچ ناخودآگاه محدود به یک کنسول دستی با ویژگی های عجیب و جالب میشه. که اینجا هم باید با اسمارت فون ها رقابت کنه. من هم شخصا فکر نمیکنم قابلیت های سخت افزاری برگ برنده محسوب بشن. قبل از عرضه Vita همه فکر میکردن با این سخت افزاری که داره و حمایتی که همه دارن میکنن منفجر میکنه که...

من شخصا سویچ رو ملقمه ای از ایده ها میدونم که سعی داره با ترکیب همه چیز با هم توی رقابت بمونه اما فاقد قدرت لازم برای رقابت با تک تک رقیبانش هست. حداقل الان نظرم این هست و نمیتونم هیچ موفقیتی رو براش متصور بشم. چون الان حتی بازار کژوآل ها هم با زمان Wii فرق کرده، کما اینکه خود Wii هم بعد یه مدت به شدت از محبوبیت کم شد و با جا افتادن بیشتر اسمارت فون ها فروشش رو از دست داد.

شایعاتی هست که میگه گویا کنسول دستی با اسم رمز MH هم در کار هست اما صحت این شایعه ؟ نمیدونم . از طرفی باتوجه به قابل حمل بودن سویچ بعید میدونم اما از طرف دیگه میگه به این Home ؟
Rumor: Nintendo says Switch is a home console successor, 3DS successor coming in the future - Nintendo Everything

به هیچ عنوان از لان نمیشه گفت چقدر ساپورت میشه و منم موافقم و تا زمانی که حداقل قیمت مشخص نشه و فروش اولیه و ... نمیشه دقیق گفت . اما به نظر من اگه در حد ایکس وان باشه قدرتش در حالتی که متصل میشه به داک میشه اکثر بازیهای مطرح براش پورت بشند . در حالتی دیگه اگه قدرت کافی نباشه یا خیلی خوب نباشه ولی اگه فروش خوب باشه میشه ساپورتی مشابه با ساپورتی که از 3ds و wii شد رو انتظار داشت به نظرم . البته اینا جدای از انحصاری منظورم هست

در مورد ویتا اشتباه اصلی و مقصر اصلی خود سونی بودش . سیاست بازی سازی برای کنسول پرتابل تا حد نسبتا زیادی متفاوت هست با کنسول خانگی از نظر بنده . به نظرم علت شکست تجاریش در غرب به خاطر قدرت نبود به خاطر بازیاش بود بیشتر . چرا 3ds با اختلاف قدرت زیاد نسبت به ویتا و ... ولی فروش نسبتا خوبی داشته علتش به نظرم یکی به خاطر پرایس کاتی که خورد اون اوایل هست و یکی دیگه به خاطر بازیهایی که فقط و فقط روی 3ds میشد تجربه کرد و نه هیچ پلتفرمم دیگه .

من نظرم به صورت کلی تقریبا گفتم قبلا اما بازم بگم شاید بد نباشه . در صورتی که لانچ تایتل ها بزرگ و خفن باشه مثل همین zelda breath of wild و یه super mario جدید و ... باشه و قیمت در زمان عرضه حدود 300 دلار باشه به نظرم فروش اولیه خوبی خواهد داشت اما اگه نه بعید میدونم خوب بشه فروشش . تازه از اینجا به بعد قطعا ادامه ساپورت و .. مهم میشه برای ادامه فروش

تشکر
 
  • Like
Reactions: ehsanservat

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,031
نام
مازیار
اره ولی از اون جایی که ip های نینتندو خیلی خاصه و طرفدارای خودش داره با تولید کنسول قوی و رقابت با سونی و ماکرو تو عناوین انحصاری دچار ضعف میشه میدونید منظورم چیه که؟؟؟
خوب یکی دو تا شوتر و اکشن ادونچر رو میتونست با پول انحصاری کنه ... درسته ناتی داگ نداره نینتندو .. ولی لیست بازی هاش انقدر چشمگیره که هر مخاطبی رو وسوسه میکنه .. همون مانستر هانتر کافیه ... اما اگه به قیمت از دست دادن gta , نسخه های شماره دار فاینال فانتزی ... کلی شوتر خفن اول شخص و سوم شخص بشه ... ریسینگ های درجه ۱ اصلا , این چیزاست که نینتندو رو یه گوشه رونده ... نه طیف انحصاری ها ..
چون از نظر من شاید تعدادی انحصاری های سونی و مایکرو کیفیت خیلی بالایی داشته باشه .. ولی کلی بازی مشابه وجود داره ازشون که توسط 3rd پارتی ها هم ساخته میشن ... ولی انحصاری های نینتندو به خاطر منحصر به فرد بودن و بیشتر بودنشون خیلی وسوسه انگیز تر به نظر میرسن تا رقباشون . در صورتی که 3rd پارتی ها از کنسول نینتندو حمایت میکردن و این فقدان وجود نداشت ... با کنسول های فعلی نینتندو خیلی چیزا رو از دست میدی نه فقط چند تا انحصاری با کیفیت رو

در مورد ویتا اشتباه اصلی و مقصر اصلی خود سونی بودش . سیاست بازی سازی برای کنسول پرتابل تا حد نسبتا زیادی متفاوت هست با کنسول خانگی از نظر بنده . به نظرم علت شکست تجاریش در غرب به خاطر قدرت نبود به خاطر بازیاش بود بیشتر . چرا 3ds با اختلاف قدرت زیاد نسبت به ویتا و ... ولی فروش نسبتا خوبی داشته علتش به نظرم یکی به خاطر پرایس کاتی که خورد اون اوایل هست و یکی دیگه به خاطر بازیهایی که فقط و فقط روی 3ds میشد تجربه کرد و نه هیچ پلتفرمم دیگه .

در مورد ویتا خودشونن اعتراف کردن که زمان عرضه کنسول اشتباه بود ... باید اعتراف میکردن فاجعه بود. وقتی ویتا عرضه شده بود .. هنوز بازی ها داشت انحصاری برای psp عرضه میشد که چند تا عنوان شاخم توش بود. بازی های psp رو برای ویتا داده بودن بدون هیچ اپدیتی و به روز سازی .. تا اونجا که میدونم تروفی هم ساپورت نکردن .. اونایی که من خریدم نکردن . تازه بازیای اصل کاری هم هیچ وقت پاشون به ویتا باز نشد ... در حالی که خیلی ها منتظر بازی های ps2 بودن بازم خبری نشد ...
بازی هایی مثل رین و پاپیترو lbp و خیلیای دیگه رو میاد انحصاری ps3منتشر میکنه و اصلا انگار ویتا غریبه یا بچه سره راهیه .... و بعدم یه دفعه کل استودیوهایی که داشتن برای ویتا بازی میساختن همه پروژه ها کنسل شد و همه رو مجبور کردن برای ps4 و vr بازی بسازن ... بازی مثل گراویتی راش 2 تایید میشه ... بعد دو سال بی خبری انحصاری 4 از اب در میاد. موندم gr2 قراره چقدر مخاطب سمت ps4 بکشونه که بیخیال فروشش روی پلتفرم اصلی و مخاطباش شدن ... یعنی خود مسولای سونی ریدن به ویتا .. وگرنه هر جور حساب میکنم این کنسولی نبود که بخواد شکست بخوره ... وقتی psp انقدر فروخت چرا ویتا نتونه ? که از هر نظر بهتر بود .به نظر خودم بهترین و جذاب ترین کنسولی بود که به عمرم خریدم... چرا؟ چون سونی مدیریت و شرف نداشت .بعدم راست راست بیان بگن خوب .... لغ ۱۵ میلیونی که ویتا خریدن .. مگه مجبور بودید؟

گیمرا و فن ها و هوادارای ps سونی رو خیلی لوس کردن. تقریبا سونی هر غلطی که دلش میخواد میکنی هر دروغی هم که دلش میخواد بکنه . هیچکسم هیچی بهش نمیگه .. هر چی هم میده بازار میلیون میلیون میفروشه.
همین tlg مگه بازی ps3 نبود ... ورسوس و خیلیای دیگه ... چی شدن ...
 
آخرین ویرایش:

jhoobin

کاربر سایت
Jul 21, 2016
3,527
نام
ژوبین
خوب یکی دو تا شوتر و اکشن ادونچر رو میتونست با پول انحصاری کنه ... درسته ناتی داگ نداره نینتندو .. ولی لیست بازی هاش انقدر چشمگیره که هر مخاطبی رو وسوسه میکنه .. همون مانستر هانتر کافیه ... اما اگه به قیمت از دست دادن gta , نسخه های شماره دار فاینال فانتزی ... کلی شوتر خفن اول شخص و سوم شخص بشه ... ریسینگ های درجه ۱ اصلا , این چیزاست که نینتندو رو یه گوشه رونده ... نه طیف انحصاری ها ..
چون از نظر من شاید تعدادی انحصاری های سونی و مایکرو کیفیت خیلی بالایی داشته باشه .. ولی کلی بازی مشابه وجود داره ازشون که توسط 3rd پارتی ها هم ساخته میشن ... ولی انحصاری های نینتندو به خاطر منحصر به فرد بودن و بیشتر بودنشون خیلی وسوسه انگیز تر به نظر میرسن تا رقباشون . در صورتی که 3rd پارتی ها از کنسول نینتندو حمایت میکردن و این فقدان وجود نداشت ... با کنسول های فعلی نینتندو خیلی چیزا رو از دست میدی نه فقط چند تا انحصاری با کیفیت رو
فکر نمیکنم نینتندو شوتر این چیزا بسازه اگه بخواد بازیایه ژاپنی مثل مانستر هانتر انحصاری کنه با یه کنسول قوی بازارش فقط تو ژاپنه
 

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,031
نام
مازیار
فکر نمیکنم نینتندو شوتر این چیزا بسازه اگه بخواد بازیایه ژاپنی مثل مانستر هانتر انحصاری کنه با یه کنسول قوی بازارش فقط تو ژاپنه
گفتم که اگه خودش نسازه .. مثل همون بایونتا با پول انحصاری میکنه .. هر چند با وجود این همه بازی تو این سبک دیگه واقعا نه نیازه نه به صرفه انحصاری fps ...
سونی هم به نظر بی خیال این سبک شده و کیلزون و رسیستنس بایگانی کرده
 
  • Like
Reactions: ehsanservat

saphire

کاربر سایت
Dec 9, 2007
2,578
نام
امیرحسین
خوب یکی دو تا شوتر و اکشن ادونچر رو میتونست با پول انحصاری کنه ... درسته ناتی داگ نداره نینتندو .. ولی لیست بازی هاش انقدر چشمگیره که هر مخاطبی رو وسوسه میکنه .. همون مانستر هانتر کافیه ... اما اگه به قیمت از دست دادن gta , نسخه های شماره دار فاینال فانتزی ... کلی شوتر خفن اول شخص و سوم شخص بشه ... ریسینگ های درجه ۱ اصلا , این چیزاست که نینتندو رو یه گوشه رونده ... نه طیف انحصاری ها ..
چون از نظر من شاید تعدادی انحصاری های سونی و مایکرو کیفیت خیلی بالایی داشته باشه .. ولی کلی بازی مشابه وجود داره ازشون که توسط 3rd پارتی ها هم ساخته میشن ... ولی انحصاری های نینتندو به خاطر منحصر به فرد بودن و بیشتر بودنشون خیلی وسوسه انگیز تر به نظر میرسن تا رقباشون . در صورتی که 3rd پارتی ها از کنسول نینتندو حمایت میکردن و این فقدان وجود نداشت ... با کنسول های فعلی نینتندو خیلی چیزا رو از دست میدی نه فقط چند تا انحصاری با کیفیت رو



در مورد ویتا خودشونن اعتراف کردن که زمان عرضه کنسول اشتباه بود ... باید اعتراف میکردن فاجعه بود. وقتی ویتا عرضه شده بود .. هنوز بازی ها داشت انحصاری برای psp عرضه میشد که چند تا عنوان شاخم توش بود. بازی های psp رو برای ویتا داده بودن بدون هیچ اپدیتی و به روز سازی .. تا اونجا که میدونم تروفی هم ساپورت نکردن .. اونایی که من خریدم نکردن . تازه بازیای اصل کاری هم هیچ وقت پاشون به ویتا باز نشد ... در حالی که خیلی ها منتظر بازی های ps2 بودن بازم خبری نشد ...
بازی هایی مثل رین و پاپیترو lbp و خیلیای دیگه رو میاد انحصاری ps3منتشر میکنه و اصلا انگار ویتا غریبه یا بچه سره راهیه .... و بعدم یه دفعه کل استودیوهایی که داشتن برای ویتا بازی میساختن همه پروژه ها کنسل شد و همه رو مجبور کردن برای ps4 و vr بازی بسازن ... بازی مثل گراویتی راش 2 تایید میشه ... بعد دو سال بی خبری انحصاری 4 از اب در میاد. موندم gr2 قراره چقدر مخاطب سمت ps4 بکشونه که بیخیال فروشش روی پلتفرم اصلی و مخاطباش شدن ... یعنی خود مسولای سونی ریدن به ویتا .. وگرنه هر جور حساب میکنم این کنسولی نبود که بخواد شکست بخوره ... وقتی psp انقدر فروخت چرا ویتا نتونه ? که از هر نظر بهتر بود .به نظر خودم بهترین و جذاب ترین کنسولی بود که به عمرم خریدم... چرا؟ چون سونی مدیریت و شرف نداشت .بعدم راست راست بیان بگن خوب .... لغ ۱۵ میلیونی که ویتا خریدن .. مگه مجبور بودید؟

گیمرا و فن ها و هوادارای ps سونی رو خیلی لوس کردن. تقریبا سونی هر غلطی که دلش میخواد میکنی هر دروغی هم که دلش میخواد بکنه . هیچکسم هیچی بهش نمیگه .. هر چی هم میده بازار میلیون میلیون میفروشه.
همین tlg مگه بازی ps3 نبود ... ورسوس و خیلیای دیگه ... چی شدن ...
اینا رو بیخیال، پاتاپون و لوکوروکو چی شدن؟ بهترین بازی های PSP هیچ اسمی ازشون واسه ویتا نیومد...
پ.ن: من خیلی با PSPـیم حال می کردم، دلیل اصلیشم همین دو تا بود.
pata pata pata pon
pon pon pata pon
don dodon dodon
بعد از 5-6 سال هنوز حفظم همه رو:((
 

sadegh93

کاربر سایت
Dec 19, 2011
3,341
اینا رو بیخیال، پاتاپون و لوکوروکو چی شدن؟ بهترین بازی های PSP هیچ اسمی ازشون واسه ویتا نیومد...

ویتا به خاطر سیاست های بد سونی و همچنین خود بازار هند هلد نابود شد در غرب این بازیایی هم که شما میگید براش نیمدند به خاطر فروش کمش به نظرم و قطع امید سونی از این کنسول . البته باز نینتندو از وی یو بیشتر ساپورت کرد از لحاظ انحصاری با وجود کم فروش بودنش
ببخشید اگر مرتبط نیست کامنت من با این تاپیک
 
  • Like
Reactions: ehsanservat

jhoobin

کاربر سایت
Jul 21, 2016
3,527
نام
ژوبین
گفتم که اگه خودش نسازه .. مثل همون بایونتا با پول انحصاری میکنه .. هر چند با وجود این همه بازی تو این سبک دیگه واقعا نه نیازه نه به صرفه انحصاری fps ...
سونی هم به نظر بی خیال این سبک شده و کیلزون و رسیستنس بایگانی کرده
کیلزون که گند زد ولش کرد رسیستنس که بازی نکردم باید دید گوریلا بعد هورایزن ادامه میده یا نه
 

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,031
نام
مازیار
کیلزون که گند زد ولش کرد رسیستنس که بازی نکردم باید دید گوریلا بعد هورایزن ادامه میده یا نه
کیلزون کجا گند زد .. یه نسخه فرعی توسط یه تیم درجه دو متوسط شد که نمیشه گند زدن تازه همون شادو فیل هم نزدیک به دو نسخه اصلی فروخت ... کیلزون مرسناری هم که یکی از محبوب ترین بازیای ویتا بود ... شماره دو و سه هم که عالی بودن .. اگه به خاطر متا تازه اونم یه نسخه بگیم گند زدن خوب الان باید در god of war هم تخته میکردن
 

ehsanservat

کاربر سایت
Dec 3, 2012
5,253
اینا رو بیخیال، پاتاپون و لوکوروکو چی شدن؟ بهترین بازی های PSP هیچ اسمی ازشون واسه ویتا نیومد...
پ.ن: من خیلی با PSPـیم حال می کردم، دلیل اصلیشم همین دو تا بود.
pata pata pata pon
pon pon pata pon
don dodon dodon
بعد از 5-6 سال هنوز حفظم همه رو:((

واقعا لوکوروکو قشنگترین بازی psp بود بنظرم , خیلی حال میداد هر 2 نسخه اش عالی بودن
برنامه خندوانه از موزیک های این بازی استفاده میکنه
حتی همین بازی به تنهای ارزش داره آدم دوباره یه psp دست دوم بخره

j1beb2ztehufujdoibvi.jpg


js964x7lu0fgl5aj13cr.jpg
 

jhoobin

کاربر سایت
Jul 21, 2016
3,527
نام
ژوبین
کیلزون کجا گند زد .. یه نسخه فرعی توسط یه تیم درجه دو متوسط شد که نمیشه گند زدن تازه همون شادو فیل هم نزدیک به دو نسخه اصلی فروخت ... کیلزون مرسناری هم که یکی از محبوب ترین بازیای ویتا بود ... شماره دو و سه هم که عالی بودن .. اگه به خاطر متا تازه اونم یه نسخه بگیم گند زدن خوب الان باید در god of war هم تخته میکردن
در کیلزون تخته نشده گوریلا بر خلاف سانتا فعلن رفته طرف یه ip دیگه کار خوبی هم کرده تنوع خوبی ایجاد میشه
 

ehsanservat

کاربر سایت
Dec 3, 2012
5,253
اتفاقا اگه یه کنسول قوی و اوردناری میداد و کل بازی های 3rd paty رو به سمت خودش جذب میکرد , در کنار انحصاری های خودش موفقیت همچین کاری خیلی بالا به نظر میاد .. و ریسک حداقلی داره ... ولی نمیدونم چرا روسای نینتندو شدید به دنبال اینن که بگن ما خیلی خلاقیم ... خیلی نو اوری بلدیم و این چیزا ... کاش میشد خلاقیت هاشون رو تو لوازم جانبی نشون میدادن و کنسولشون مثل رقبا یا پیشینه خودشون یه کنسول معمولی بازی بود

میشه اینطوری هم مثال زد نسال پنج با ps1 سال 1994 لانچ شد , ویترال بوی نینتندو هم 1994 لانچ شد ( این کنسول شکست فاجعه باری خورد فروش کلی 700 هزار کنسول تو سطح جهانی )

خوب نینتندو تصمیم به تولید کنسول جدیدی گرفت و 2 سال بعد یعنی 1996 کنسول خونگی قدرتمند به اسم nintendo 64
تنها کنسول 64 بیتی اون زمان ( که حتی بازی ها مولتی روش از نسخه pc بهتر بودن ) با سخت افزاری 2 تا 3 برابر قدرتمندتر از ps1 که کارتریج خور بود لانچ کرد
برای بعضی ریجن ها 1996 عرضه شد برای بعضی ریجن ها 1997 عرضه شد
جالب اینجاست بدونید نسل 6 با ورود دریمسکت در 1998 شروع شد

اما nintendo 64 انقدر خوب و قدرتمند بود که تونست تا سال 2000 حدود 32 میلیون 900 هزار کنسول خونگی بفروشه
بازی mario 64 به تنهایی 11.62 میلیون نسخه فروخت - سال ها بعد mario 64 نسخه پورت شده برای nintendo ds هم حدود 11 میلیون نسخه فروخت
و 2001 کنسول گیم کیوب لانچ کرد

u1e5bac12bihlsn9pk4y.jpg


پس میشه نتیجه گرفت نینتندو کنسول قدرتمند میزد حتی 1 سال مونده به شروع نسل بعد بازم موفق میشد
اما جانشین بدی رو برای wii u در نظر گرفت
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: Cait Sith

HalfLife G

کاربر سایت
Feb 21, 2009
3,755
نام
مراد حلیمی
ماهیت ساختاری سوویچ مناسب اجرای بازیهای مولتی پلتفرم نیس.
الان شما فک کن جدای از مساله گرافیک، چطور خواهی تونست بازی مثل ویچر یا بتلفیلد یا کال او دیوتی رو روی اون وسیله پرتیبل بزنی؟؟؟اصلا دکمه های اون وسیله پرتیبل راحتی و دقتی در حد دسته های x1 یا ps4 دارن؟؟؟احتمال زیاد نه.
در نتیجه مجبور خواهی شد بیای هی هی از دسته pro سوویچ استفاده کنی و این یعنی ذات هندهلد کنسول بهم میخوره

چند درصد بازیهای بازار هستن که هم روی دسته معمولی و هم دسته پرتیبل کیفیت اجرای یکسانی داشته باشن؟؟؟(حالا مساله گرافیکم گذاشتیم کنار و گفتیم نزدیک x1 میشه که اونم نسبتا بعید و تازه مشکل باتری هم خواهد داشت قسمت هند هلدش)

در نتیجه به نظرم اوایل چندتا بازی مولتی پلتفرم میاد براش ولی بعدش دوباره مثل بقیه کنسولای نینتندو بازیهای صرفا نینتندویی براش عرضه خواهد شد(تا با مسایل و محدودیتای سوویچ هم خوونی داشته باشه)

.
 
  • Like
Reactions: ehsanservat

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر