ترسناک ترین بازی تاریخ جهان ....

uriel

کاربر سایت
Dec 6, 2010
2,835
فکر کنم قبلا یه همچین تاپیکی بود ولی برای من:
Quake 1 : سنم اون موقع زیاد نبود، واقعا مثل اسمش لرزاننده بود و دیگه هم تکرار نشد برام.
Doom 3 : اینم که غوغای اتمسفر و صداگذاری بود، عالی بود. دیگه مثلش ساخته نشد و نخواهد شد.
کلا بازی های ترسناک زیادی بازی کردم undying ، F.E.A.R ، call of cthulla ، resident evil 4 ، metro 2033 هم عالی بودن، هر کدوم توی زمان خودشون شاهکارای این سبک محسوب میشن، علی الخصوص کال اف کاتولا و آندایینگ. Re4 هم شاید به اندازه اونا ترسناک نبود ولی یه suvivle واقعی بود و کلا شاهکار بازیسازیه.
توی این چند سال اخیر هم The evil within شاهکار بود برام. بدجوری نفسمو بروند:D
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: ALBERT W3SKER

uriel

کاربر سایت
Dec 6, 2010
2,835
1- Silent Hill Homecoming
2-DOOM III
3- F.E.A.R
4- CONDEMNED : CRIMINAL ORIGINS
5- SILENT HILL 4 : THE ROOM
6-F.E.A.R 2
7- COD : WOW ZOMBIE MODE
8-The Walking Dead : A Telltale Game Series
9-Dead Space II
10-Clive Barker's Jericho
Doom 3 و F.E.A.R توی ساخت افکت های صوتی و صداگذاری خارق العاده بودن، اون سال ها کلا به همون اندازه که روی جلوه های بصری برای یه بازی ترسناک کار میکردن مثل سیستم نورپردازی و... به همون اندازه هم روی ساخت افکت و صداگذاری و اتمسفر هم کار میکردن. این DOOM 3 رو اگه با هدست گوش میکردین اصلا یه چیز اعجاب آوری میشد واقعا قلب آدم میومد توی دهنش، بی نظیر بود، با اینکه همه از گرافیک فوق العادش تعریف میکردن ولی به نظر من صداگذاریش حتی از گرافیکشم قوی تر بود . F.E.A.R هم همینطور بود، البته سبک وحشت فیر فرق داشت تا حدودی با دووم ولی هر دو صداگزاری و افکت های صوتی بی نظیری داشتن. فیر 2 خراب کرد به نظرم، اصلا در حد شماره 1 نبود، منو خیلی شدید نا امید کرد، شماره 1 اون ترس و وحشتی که مد نظر سازنده بود توی جاهایی که باید به بازیکن القا میشد به خوبی القا میشد ولی فیر 2 اصلا انگار یه سازنده دیگه ساختتش، نمیدونم monolith چجوری تونست یه عنوان به این قدرتمندی رو اینجوری داغون کنه. تقریبا میشه گفت monolith هم بعد از F.E.A.R 1 و condamned از بین رفت و دیگه نتونست اون پتانسیل رو توی عناوینش به منحصه ظهور بزاره.
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: Origami 2008

Origami 2008

عضو تحریریه
Oct 2, 2014
5,508
نام
سپهر
Doom 3 و F.E.A.R توی ساخت افکت های صوتی و صداگذاری خارق العاده بودن، اون سال ها کلا به همون اندازه که روی جلوه های بصری برای یه بازی ترسناک کار میکردن مثل سیستم نورپردازی و... به همون اندازه هم روی ساخت افکت و صداگذاری و اتمسفر هم کار میکردن. این DOOM 3 رو اگه با هدست گوش میکردین اصلا یه چیز اعجاب آوری میشد واقعا قلب آدم میومد توی دهنش، بی نظیر بود، با اینکه همه از گرافیک فوق العادش تعریف میکردن ولی به نظر من صداگذاریش حتی از گرافیکشم قوی تر بود توی زمان خودش . F.E.A.R هم همینطور بود، البته سبک وحشت فیر فرق داشت تا حدودی با دووم ولی هر دو صداگزاری و افکت های صوتی بی نظیری داشتن. فیر 2 خراب کرد به نظرم، اصلا در حد شماره 1 نبود، منو خیلی شدید نا امید کرد، شماره 1 اون ترس و وحشتی که مد نظر سازنده بود توی جاهایی که باید به بازیکن القا میشد به خوبی القا میشد ولی فیر 2 اصلا انگار یه سازنده دیگه ساختتش، نمیدونم monolith چجوری تونست یه عنوان به این قدرتمندی رو اینجوری داغون کنه. تقریبا میشه گفت monolith هم بعد از F.E.A.R 1 و condamned از بین رفت و دیگه نتونست اون پتانسیل رو توی عناوینش به منحصه ظهور بزاره.


گرچه F.E.A.R 2 ضعیف بود، اما اتمسفر خیلی گیرا و تاریکی داشت. داستانش تا حدودی بهتر بود. مرحله Elementary School به اندازه از فیلم های ترسناک 2009 که عرضه شده بود. ترسناک تر بود. اسلحه های خیلی خوب بودن. اسلحه لیزری و اون الکتریکیه خیلی باحال بود. به نظرم از سرلجبازی های WB که ناشر بود، باعث خراب شدن بازی شد.
 
آخرین ویرایش:

EAST2WEST

کاربر سایت
Jul 31, 2009
1,569
نام
Danial
والله Lovecraft میگه ترس انسان از چیزی که است که براش ناشناخته اس ، عنصر اصلی بازی های ترسناک هم غافلگیری مخاطب هست که بیشتر به صورت فرمول Jump-Scare پیاده میشه، تاریکی که در بازی Outlast این حس را القا میکنه ولی سریع تکراری میشه ، بازی ترسناک نباید قابل پیش بینی باشه ! هیولاهای چندش آور فقط چندش آورن ولی ترسناک نیستن ، در هر صورت هر کسی از یه چیزی میترسه و بازی که بد منو ترسوندن این ها بودن :

1-Amnesia: The Dark Descent

2-Dead Space

3-Alien: Isolation

باید از P.T هم یاد کرد ، بازی که بخاطر لجاجت های احمقانه Konami نابود شد و نتونسیم تجربه اش کنیم ، با اینکه فقط یه Demo بود ولی ژانر Horror را متحول کرد
 

EAST2WEST

کاربر سایت
Jul 31, 2009
1,569
نام
Danial
http://www.pcgamer.com/horror-game-clichs-that-need-to-stop/
============================================

Horror game clichés that need to stop

Asylum settings, and the use mental illness as a cheap horror device

Insurmountable IKEA shelving units in narrow hallways
S

Ghosts that perform boring plays to teach you plot stuff

That girl from The Ring

Empty wheelchairs lying on their side with one wheel spinning spookily

Enemies suddenly appearing when you pick something u

Creepy messages scrawled on walls in blood

A noise? What's that! It's a freaky pipe

Flashlights with a comically short battery life

Sewer levels

Audio diaries where the person making the recording dies at the end

 

sa-sot1

ʙʀᴇᴀᴋ ɪᴛ ᴛᴏ ᴍᴇ
کاربر سایت
Dec 11, 2012
954
نام
Soheil
RE7
دلیل:
گرافیک بالا.
ایده ای خوب برای ایجاد ترس(ترس توی محیطی محدود که هرگز تموم شدنی نیست).
ایجاد صدا هایی به صورت ناله و...
نبرد با سلاح های محدود + خشاب های کم.
نور پردازی عالی محیطی تاریکو پر از وحشت.
یکی از بازی های عالی که VR رو پشتیبانی میکنه و ترس رو چندین برابر میکنه.
 
  • Like
Reactions: Hasan Bahali

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر