به عقیده اندرو هوس، رییس بخش سرگرمیهای تعامل سونی، متقاضیان علاقه چندانی به پشتیبانی PS4 Pro از 4K BD نشان نمیدهند. وی در مصاحبه با گاردین خاطرنشان کرد امکان اضافه شدن پشتیبانی از دیسکهای UHD در آپدیتهای بعدی PS4 وجود ندارد، اما نیازی هم به چنین ویژگی نخواهد بود!
"عرضه محصولات روی دیسک و نسخههای فیزیکی بخش بزرگی از این صنعت هست، با این حال ما نگاه ویژهای به استریم کردن ویدئوها به صورت آنلاین داریم. خصوصا با توجه به کاربرانی که داریم، استریم ویدئو دومین استفاده بزرگ کاربرها از کنسول هست، در نتیجه تاکید ویژهای روی این بخش خواهیم داشت."
هوس در جواب این سوال که آیا عرضه Pro و Scorpio به طول عمر 5 تا 7 ساله چرخه سنتی کنسولها پایان میدهند، میگوید:
"با توجه به اینکه این اولین تجربه ما از عرضه یه کنسول بین نسلیه، خیلی زوده که بخوایم به همچین نتیجهای برسیم."
وقتی صحبت به رقابت بین سونی و مایکروسافت میرسد، اندرو هوس جدی و سرسخت میشود. به تازگی مایکروسافت مدل Slim کنسول خود را با نام Xbox One S عرضه کرده است که با قیمت مشابه مدل PS4 Slim، از پخش ویدئوهای 4K چه به صورت آنلاین و چه دیسک پشتیبانی میکند. زمستان 2017 نیز مدل Scorpio وارد بازار خواهد شد که به نظر میرسد سخت افزار قدرتمندتری داشته باشد. اندور هوس به تسلط PS4 بر بازار اشاره کرده و تاکید میکند به هیچ عنوان Pro جوابی به Scorpio نیست.
"زمانی که ما در مورد طراحی و عرضه Pro صحبت میکردیم هنوز یه کلمه هم از Scorpio گفته نشده بود. باید بگم که تصمیمات ما واکنشی به تصمیمات رقبامون نیست."
"با تشکر از سازندهها و مشتریهامون در سراسر جهان، تا الان تونستیم بیشتر از 40 میلیون کنسول بفروشیم. هدف واضح و روشن ما این هست که تا پایان سال بعد 20 میلیون دیگه هم بفروش برسونیم. و به این ترتیب به دید خوب و واضحی از اینکه در کجای طول عمر کنسول قرار داریم خواهیم رسید. اما Pro یه چیز کاملا جدیده، و به احتمال زیاد مارو به یک سمت کاملا جدید هدایت میکنه."
به عقیده هوس رقیب Pro اصلا Xbox نیست، بلکه اونها PC رو سر راه خودشون میبینن.
"من یه سری اطلاعاتی رو دیدم که کاملا منو تحت تاثیر قرار داد. خیلی از گیمرهایی که خواهان گرافیکهای بهترن در اواسط نسل به سمت PC متمایل میشن چون تنها پلتفرمی هست که میتونه ارضاشون کنه. هدف ما از ایده کنسول بین نسلی این بود که این مخاطبین رو با ارایه یه سخت افزار جدید، و به طبع گرافیکهای خیلی بهتر، تو اکوسیستم خودمون نگه داریم و مانع جداشدنشون از خانواده PS بشیم. و نتیجه شد PS4 Pro که گرافیک بهتر و کاملا پیشرفتهتری رو ارایه میده."
اندرو هوس در مورد پیش بینی سونی از میزان فروش Pro و یا مخاطبینی که به قصد خرید Pro کنسولهای فعلی را میفروشند صحبتی نمیکند، و تنها به صورت کلی میگوید: "تو این 20 میلیون کنسولی که قصد داریم تا پایان سال آینده به فروش برسونیم Pro هم لحاظ شده".
"عرضه محصولات روی دیسک و نسخههای فیزیکی بخش بزرگی از این صنعت هست، با این حال ما نگاه ویژهای به استریم کردن ویدئوها به صورت آنلاین داریم. خصوصا با توجه به کاربرانی که داریم، استریم ویدئو دومین استفاده بزرگ کاربرها از کنسول هست، در نتیجه تاکید ویژهای روی این بخش خواهیم داشت."
هوس در جواب این سوال که آیا عرضه Pro و Scorpio به طول عمر 5 تا 7 ساله چرخه سنتی کنسولها پایان میدهند، میگوید:
"با توجه به اینکه این اولین تجربه ما از عرضه یه کنسول بین نسلیه، خیلی زوده که بخوایم به همچین نتیجهای برسیم."
وقتی صحبت به رقابت بین سونی و مایکروسافت میرسد، اندرو هوس جدی و سرسخت میشود. به تازگی مایکروسافت مدل Slim کنسول خود را با نام Xbox One S عرضه کرده است که با قیمت مشابه مدل PS4 Slim، از پخش ویدئوهای 4K چه به صورت آنلاین و چه دیسک پشتیبانی میکند. زمستان 2017 نیز مدل Scorpio وارد بازار خواهد شد که به نظر میرسد سخت افزار قدرتمندتری داشته باشد. اندور هوس به تسلط PS4 بر بازار اشاره کرده و تاکید میکند به هیچ عنوان Pro جوابی به Scorpio نیست.
"زمانی که ما در مورد طراحی و عرضه Pro صحبت میکردیم هنوز یه کلمه هم از Scorpio گفته نشده بود. باید بگم که تصمیمات ما واکنشی به تصمیمات رقبامون نیست."
"با تشکر از سازندهها و مشتریهامون در سراسر جهان، تا الان تونستیم بیشتر از 40 میلیون کنسول بفروشیم. هدف واضح و روشن ما این هست که تا پایان سال بعد 20 میلیون دیگه هم بفروش برسونیم. و به این ترتیب به دید خوب و واضحی از اینکه در کجای طول عمر کنسول قرار داریم خواهیم رسید. اما Pro یه چیز کاملا جدیده، و به احتمال زیاد مارو به یک سمت کاملا جدید هدایت میکنه."
به عقیده هوس رقیب Pro اصلا Xbox نیست، بلکه اونها PC رو سر راه خودشون میبینن.
"من یه سری اطلاعاتی رو دیدم که کاملا منو تحت تاثیر قرار داد. خیلی از گیمرهایی که خواهان گرافیکهای بهترن در اواسط نسل به سمت PC متمایل میشن چون تنها پلتفرمی هست که میتونه ارضاشون کنه. هدف ما از ایده کنسول بین نسلی این بود که این مخاطبین رو با ارایه یه سخت افزار جدید، و به طبع گرافیکهای خیلی بهتر، تو اکوسیستم خودمون نگه داریم و مانع جداشدنشون از خانواده PS بشیم. و نتیجه شد PS4 Pro که گرافیک بهتر و کاملا پیشرفتهتری رو ارایه میده."
اندرو هوس در مورد پیش بینی سونی از میزان فروش Pro و یا مخاطبینی که به قصد خرید Pro کنسولهای فعلی را میفروشند صحبتی نمیکند، و تنها به صورت کلی میگوید: "تو این 20 میلیون کنسولی که قصد داریم تا پایان سال آینده به فروش برسونیم Pro هم لحاظ شده".