درود
Engadget مصاحبه ای را با Greenberg انجام داده در مورد Project Scorpio و آینده بازی ها و کنسول مایکروسافت.
Engadget: فیل اسپنسر گفته که تمام وسایل و بازی ها بر روی تمام ورژن های Xbox One کارمیکنند. اما در عین حال گفت که Scorpio تنها کنسولی هست که قدرت و توانایی لازم برای اجرای (درست) VR رو داره. دقیقا متوجه نمیشم که این دو جمله چطور در تضاد باهم نیستن؟
گرینبرگ: اول کار ایده ذهنمون این بود که چطور سخت افزار رو متحول کنیم بدون اینکه compatibility از بین بره؟ به طور کلی زمانی که یه کنسول جدید عرضه میکنید قابلیت compatibility از بین میره و بازی ها و وسایل روی کنسول جدید کار نمیکنند. بنابراین چیزی که الآن میگیم اینه که اگه بازی یا وسیله ای برای Xbox One یا One S تهیع کنید، این موارد روی Scorpio کار میکنند. همینطور اگر در مورد بازی ها فکر میکنید، میخوایم مطمئن باشید که تمام بازی بر روی Scorpio اجرا میشن.
مورد بعدی این بود که "آیا قرار هست بازی انحصاری برای Scorpio عرضه کنیم ؟"
خب در این مورد باید بگم که قرار نیست ما برای Scorpio بازی انحصاری بسازیم. Xbox One S و Scorpio یه خانواده و اکوسیستم هستن و دوست نداریم کسی از تحربه محروم بشه. با این وجود با این قدرتی که اختیار داریم، میتونیم از قابلیت های VR استفاده کنیم. از دید ما VR جزئی از کنسول نیست و برای اینکه بتونیم تجربه موفقی از VR داشته باشیم، این موارد {تنها} بر روی Scorpio عرضه میشن.
Engadget: پلتفرم Xbox به سمتی حرکت کرده که با سرعت بیشتر و فاصله زمانی کمتری آپدیت و امکانات جدید دریافت میکنه. اینطور به نظر میاد که از نظر سخت افزاری هم Xbox در همین جهت قصد داره حرکت کنه. آیا فکر میکنین که آینده کنسول ها به طور مداوم آپدیت میشن ؟ آیا این آخرین نسل کنسول ها هست؟ (از نظر تفاوت نسلی)
گرینبرگ: بله اینطور فکر میکنم. ما فکر میکنیم که در آینده جهش نسلی برای کنسول ها وجود نداشته باشه. ما اینطور نگاه میکنیم که کاربرها توانایی داشته باشن که بازی ها و تمام چیزهایی که عرضه میکنیم رو به سخت افزارها انتقال بدن، بدون اینکه نسل عوض بشه. برای ما این قمار بزرگیه که میخوایم با Scorpio انجامش بدیم و امتحان کنیم. این یه نسل جدید نیست و همه چیز رو یه خانواده مشترک در نظر میگیریم.
ولی خب باید ببینیم در آینده چه اتفاقی می افته. ما از این روش جدید قرار یاد بگیریم و ببینیم به کجا میرسه. با توجه به انعکاس هایی که گرفتیم میتونم بگم که مطمئنیم Scorpio موفق خواهد بود. اگر بازی ها و محتوای داخلشون به خوبی و طبق برنامه پیش بره، من فکر میکنم که نحوه نگاه ما به کنسول ها رو تغییر میده.
Engadget: هفته پیش تو یه جلسه بودم که گفته شد تا آخر سال شما احتمالا 29 میلیون Xbox میفروشید و سونی 52 میلیون. درسته که اینا پیش بینی هست، ولی تفاوت زیادی میبینیم. چطوری قصد دارید که این فاصله رو کم کنید و در عین حال این 29 میلیون نفر رو هم خوشحال کنید؟
گرینبرگ: ما روی یه سری موارد تمرکز کردیم. اول همه تمرکز ما روی گسترش User Base و طرفدارهای بازی هایی که میسازیم هستیم و هم اینکه تا جایی که میتونیم در اختیار افراد بیشتری قرارشون بدیم. این دلیلیه که فرنچایزهای بزرگ ما رو روی Windows 10 میبینید. این فرصت رو فراهم میکنه تا افراد بیشتری Gears of War و Forza و ... رو تجربه کنن. از بعد فروش هم، کنسول ها بسیار قدرتمند هستند و ما در مقایسه با پارسال 18% رشد داشته استفاده از Xbox One.
سونی موفقیت های زیادی داشته. فکر میکنم چیزی که میبینید نشون دهنده این هست که بازار کنسول ها بسیار موفق و قدرتمنده. فروش کنسول ها بالا هست و نرم افزارها هم خیلی خوب فروش میکنن. صنعت برای هردو ما خیلی خوب بوده و از جهات متفاوتی سعی در تغییر و پیشرفتش داریم. ما میدونیم که تعداد زیادی از گیمرها بیشتر از یک سیستم دارن و میخوایم که در تمام اینها به هم متصل باشن و ارتباط برقرار کنن. مهم نباشه که کنسول هست، سر کار هستن یا یک کامپیوتر در مدرسه. ما میخوایم که در همه حالت بتونید متصل باشید و با مواردی مثل Play Anywhere این قابلیت در اختیار همه قرار گرفته و این چیزی هست که تمرکز ما رو به خودش معطوف کرده.
Source
Engadget مصاحبه ای را با Greenberg انجام داده در مورد Project Scorpio و آینده بازی ها و کنسول مایکروسافت.
Engadget: فیل اسپنسر گفته که تمام وسایل و بازی ها بر روی تمام ورژن های Xbox One کارمیکنند. اما در عین حال گفت که Scorpio تنها کنسولی هست که قدرت و توانایی لازم برای اجرای (درست) VR رو داره. دقیقا متوجه نمیشم که این دو جمله چطور در تضاد باهم نیستن؟
گرینبرگ: اول کار ایده ذهنمون این بود که چطور سخت افزار رو متحول کنیم بدون اینکه compatibility از بین بره؟ به طور کلی زمانی که یه کنسول جدید عرضه میکنید قابلیت compatibility از بین میره و بازی ها و وسایل روی کنسول جدید کار نمیکنند. بنابراین چیزی که الآن میگیم اینه که اگه بازی یا وسیله ای برای Xbox One یا One S تهیع کنید، این موارد روی Scorpio کار میکنند. همینطور اگر در مورد بازی ها فکر میکنید، میخوایم مطمئن باشید که تمام بازی بر روی Scorpio اجرا میشن.
مورد بعدی این بود که "آیا قرار هست بازی انحصاری برای Scorpio عرضه کنیم ؟"
خب در این مورد باید بگم که قرار نیست ما برای Scorpio بازی انحصاری بسازیم. Xbox One S و Scorpio یه خانواده و اکوسیستم هستن و دوست نداریم کسی از تحربه محروم بشه. با این وجود با این قدرتی که اختیار داریم، میتونیم از قابلیت های VR استفاده کنیم. از دید ما VR جزئی از کنسول نیست و برای اینکه بتونیم تجربه موفقی از VR داشته باشیم، این موارد {تنها} بر روی Scorpio عرضه میشن.
Engadget: پلتفرم Xbox به سمتی حرکت کرده که با سرعت بیشتر و فاصله زمانی کمتری آپدیت و امکانات جدید دریافت میکنه. اینطور به نظر میاد که از نظر سخت افزاری هم Xbox در همین جهت قصد داره حرکت کنه. آیا فکر میکنین که آینده کنسول ها به طور مداوم آپدیت میشن ؟ آیا این آخرین نسل کنسول ها هست؟ (از نظر تفاوت نسلی)
گرینبرگ: بله اینطور فکر میکنم. ما فکر میکنیم که در آینده جهش نسلی برای کنسول ها وجود نداشته باشه. ما اینطور نگاه میکنیم که کاربرها توانایی داشته باشن که بازی ها و تمام چیزهایی که عرضه میکنیم رو به سخت افزارها انتقال بدن، بدون اینکه نسل عوض بشه. برای ما این قمار بزرگیه که میخوایم با Scorpio انجامش بدیم و امتحان کنیم. این یه نسل جدید نیست و همه چیز رو یه خانواده مشترک در نظر میگیریم.
ولی خب باید ببینیم در آینده چه اتفاقی می افته. ما از این روش جدید قرار یاد بگیریم و ببینیم به کجا میرسه. با توجه به انعکاس هایی که گرفتیم میتونم بگم که مطمئنیم Scorpio موفق خواهد بود. اگر بازی ها و محتوای داخلشون به خوبی و طبق برنامه پیش بره، من فکر میکنم که نحوه نگاه ما به کنسول ها رو تغییر میده.
Engadget: هفته پیش تو یه جلسه بودم که گفته شد تا آخر سال شما احتمالا 29 میلیون Xbox میفروشید و سونی 52 میلیون. درسته که اینا پیش بینی هست، ولی تفاوت زیادی میبینیم. چطوری قصد دارید که این فاصله رو کم کنید و در عین حال این 29 میلیون نفر رو هم خوشحال کنید؟
گرینبرگ: ما روی یه سری موارد تمرکز کردیم. اول همه تمرکز ما روی گسترش User Base و طرفدارهای بازی هایی که میسازیم هستیم و هم اینکه تا جایی که میتونیم در اختیار افراد بیشتری قرارشون بدیم. این دلیلیه که فرنچایزهای بزرگ ما رو روی Windows 10 میبینید. این فرصت رو فراهم میکنه تا افراد بیشتری Gears of War و Forza و ... رو تجربه کنن. از بعد فروش هم، کنسول ها بسیار قدرتمند هستند و ما در مقایسه با پارسال 18% رشد داشته استفاده از Xbox One.
سونی موفقیت های زیادی داشته. فکر میکنم چیزی که میبینید نشون دهنده این هست که بازار کنسول ها بسیار موفق و قدرتمنده. فروش کنسول ها بالا هست و نرم افزارها هم خیلی خوب فروش میکنن. صنعت برای هردو ما خیلی خوب بوده و از جهات متفاوتی سعی در تغییر و پیشرفتش داریم. ما میدونیم که تعداد زیادی از گیمرها بیشتر از یک سیستم دارن و میخوایم که در تمام اینها به هم متصل باشن و ارتباط برقرار کنن. مهم نباشه که کنسول هست، سر کار هستن یا یک کامپیوتر در مدرسه. ما میخوایم که در همه حالت بتونید متصل باشید و با مواردی مثل Play Anywhere این قابلیت در اختیار همه قرار گرفته و این چیزی هست که تمرکز ما رو به خودش معطوف کرده.
Source