Nier Automata | PC

گفتگو در 'بحث و تبادل نظر پيرامون بازی های PC' ایجاد شده توسط m.d.makan, ‏Aug 17, 2016.

  1. کاربر سایت

    ارسال ها:
    2,314
    تاریخ عضویت:
    ‏Apr 14, 2007
    نام:
    مــاکــان
    New Head.png
    nier_automata_concept_art Low 2.jpg
    Information.png
    NiER یکی از عناوین کمتر دیده شده (اگر نگیم دیده نشده!) نسل قبل بود.

    سال 2010 ریلیز شد ، بازی که توسط Taro Yoko یکی از کارگردان های پیچیده! صنعت گیم ساخته شد.

    کارگردانی که در کارنامه اش سری Drakengard ( 3 نسخه) رو هم داره، که البته NiER هم متعلق به همین دنیای دراکنگارد هست.

    این بازیها با اینکه از داستان و شخصیت پردازی قوی برخوردارن که خب تخصص تارو یوکو هست، اما دارای مشکلات زیادی در بخش گیم پلی هستن که به کلیت بازی صدمه زده و این بازیها برای همه کس جذاب و قابل پیگیری نیست.

    البته اگر کمی پوست کلفت باشید و کمی از بازی رو پیش ببرید و از اتفاقات و داستان سر دربیارید، ادامه بازی خیلی دوست داشتنی میشه و در آخر با دیدن 4 پایان حجت بر شما تموم میشه.

    بیش از این از نسخه اول توضیح نمیدم، برای پیگیری نسخه اول که 100 درصد توصیه میکنم اینکارو بکنید، میتونید به یوتوب برید و کل میان پرده های بازی رو ببینید که میتونه خیلی کمک کنه.
    اگر بازیو تموم کردید و یا ویدئوی بالا رو دید و باز قصد دارید وقایع بازیو بهتر درک کنید و همینطور Back Story و ارتباط با دنیای DrakenGard رو درک کنید، این ویدئوی 2 قسمتی رو ببینید:

    اما چه شد که با فروش پائین و نادیده گرفته شدن بازی ما بعد از 7 سال شاهد نسخه بعدی بازی به اسم NiER Automata هستیم؟

    در واقع سازندگان بازی خیلی قبل تر قصد ساخت ادامه بازی رو داشتن ولی با توجه به فروش پائین نسخه قبل، اسکوئر اینکس این ریسک رو نمی پذیرفت ولی بعد مدتی به این شرط به تهیه کننده و کارگردان بازی چراغ سبز نشون داد که اونها بتونن ضعف بازی تو بخش گیم پلی رو پوشش بدن و بازی جذابی که همه بتونن باهاش ارتباط برقرار کنن بسازن.
    (سیاستی که تو ساخته اخیر این ناشر یعنی FF XV هم دیدیم)

    این شد که تهیه کننده و کارگردان به تنها استودیوئی که میتونستن فکر کنن پناه بردن، استودیوئی که تخصصش ساخت عناوین جذاب هست، حتی ساخت بازیهائی که سازنده اصلیش قادر به ساخت و پیاده سازی ایده هاش نیست (متال گیر رایزینگ)

    بله جائی که اسم استودیوی پلاتینیوم گیمز باشه خیلی سخته که بشه از گیم پلی اون عنوان ایراد گرفت ، حال که ترکیب این استودیو با ذهن بیمار و داستان گوی Taro Yoko ترکیب شده، نتیجش به نظر شما چی میتونه باشه؟

    کارگردانی بازی را خود یوکو به عهده داره، همینطور طراح شخصیت ، آهنگساز و ... رو به همراه خودش به استودیو پلاتینیوم آورده که همه از اسکوئر هستن.
    از طرف دیگه طراحی و اجرای گیم پلی کاملا به عهده پلاتینیوم گیمز هست.(چه ترکیب رویائی)

    محصول نهائی رو میتونید در زیر ببینید:
    [​IMG]
    دانلود GIF


    [​IMG]

    بیاید از داستان بازی شروع کنیم، چرا که به نظر من مهمترین بخش و نقطه قوت بازیهای یوکو داستان اونهاست.

    یوکو در خلق داستانهای بازیهاش از روشی استفاده میکنه که متعلق به خودش هست.

    ابتدا انتها و پایان داستان رو مشخص میکنه و بعد شروع میکنه بطور برعکس وقایع و اتفاقات رو کنار هم چیدن تا به شروع و آغاز داستان بازی برسه!

    نتیجه نهائی همونطور که در بازیهای ایشون مشخصه منجر میشه به اینکه در حین انجام بازی به این اذعان کنیم که قدرت نویسندگی و ذهن خلاق یوکو نمینونه چیزی جز شاهکار ارائه بده.

    از نزدیک ترین نمونه هم میشه به دموی بازی که اخیرا مننشر شده اشاره کرد.
    کسانی که بازی کردن حتما پایان عجیب دمو رو به یاد دارن.
    اینجانب بدلیل قرنطینه اطلاعاتی هیچ چیزی در موردش نمیدونم!

    سبک داستان نویسی های یوکو بیشتر به داستان انیمه هائی مثل Puella Magi Madoka Magica ، Neon Genesis Evangelion و یا Berserk شباهت داره.

    [​IMG]

    به عبارت دیگه داستانهای یوکو فضای تاریک مختص به خودش داره، داستان هائی که روایت میکنه نسبت به انیمه ها و JRPG های دیگه ساختار شکن هست، شخصیت ها الزاما سفید (پاک) و سیاه نیستند، حتی خصایل و رفتارهای عجیبی هم در این 2 طیف دیده میشه.

    تارو یوکو عموما در داستان سرائی از المانهای "بازی دادنِ گیمر" و اجبار گیمر به انجام کارهائی که دوست نداره (Player Punch) استفاده میکنه.

    از این دست لحظات در Drakengard 1 و NiER دیدیم و مثال زدنش خیلی راحت هست.
    مطمئنا باید خودمون رو برای مقابله با همچین لحظاتی در بازی آماده کنیم.

    از این رو به او لقب "ترولر" دادند، که البته خیلی بیربط به نوع پوشش (ماسک) که با اون در ملأ عام ظاهر میشه نیست.

    [​IMG]
    مطمئنا هر کارگردانی با داشتن این تجربه کاری و خلق آثاری مثل Drakengard و NiER عجیب هست که آنچنان مشهور نیست. میشه ازنوع ظاهر و مصاحبه هاش به این پی برد با این شرایط راحت تر هست. اما مطمئنا با عنوان پیش روی NiER Automata و داستان سرائی خاص او، همینطور طرفداران جدید، این شرایط بالاجبار تغییر خواهد کرد.

    در تاکید بر آنچه گفته شد و نشون دادن بعد شخصیتی بیشتر از تارو یوکو شما رو به خوندن این نقل قول از یوکو دعوت میکنم:

    [​IMG]
    با این مقدمه بریم کمی هم از داستان نسخه دوم بازی رو مرور کنیم.

    البته اینجا هم قانون قرنطینه اطلاعاتی صدق میکنه و جز چندخط بیشتر اطلاعات دگه ای ندارم، امیدوارم که مجبور نشم بخشی از بازی رو برای خودم حداقل! اسپویل کنم.

    خب اول از همه ما با یک بازی آینده نگرانه طرفیم.

    زمانی که تکنولوژِی بیش از حد پیشرفت میکنه و بین رباتها و زمینی ها جنگی اتفاق می افته و زمینیها ناچار به ترک زمین میشن و به ماه نقل مکان میکنن.

    در ادامه وقتی زمینیها خواستار بازپس گیری زمین میشن، بمنظور مقابله با رباتها، رباتهای انسان نمائی میسازن به نام آندروید که دارای احساسات انسانی نیستن.(پسوند بازی در ابتدا NiER : Androids بود که بعدها احتمالا به دلایل حقوقی تغییر داده شد).

    [​IMG]

    یکی از پیشرفتهائی که این نسخه نسبت به عنوان قبلی داشته، طراحی ظاهری شخصیتهاست.

    بر کسی پوشیده نیست که برخلاف شخصیت پردازی شخصیتهای نسخه قبل، اونها از لحاظ ظاهری در حد خودشون نبودن!

    در هرصورت در این نسخه Akihiko Yoshida وتیم باذوقش به تیم سازنده ملحق شدن و نتیجش شده شخصیتها با طراحی فوق العاده که در زیر میتونید ببینید.
    لازم به ذکر هست، که یوشیدا در بازیهائی مثل final Fantasy XII ، Disida Series ، FF XIV ، Tactics Series ، Bravely Default و خیلی دیگر ،طراح شخصیت و بعضا طراح اصلی شخصیتها بوده.

    ما در این بازی با 3 شخصیت قابل بازی روبرو هستیم.

    تاکید میکنم ، از اونجائی که اینها ربات هستن، پس جنسیت براشون معنی نداره، یعنی این شخصیتها الزاما "دختر/زن" نیستن.

    شخصیت اصلی ما هم آندرویدی از این دست به نام Yorha No.2 Tybe B و ملقب به 2B هست.
    [​IMG]
    طراحی 2B چندمنظور بوده، در 2 حالت دور (Ranged) با اسلحه و نزدیک با شمشیر قابلیت حمله داره.

    یکی از قابلیتهای جالب 2B قابلیت شلیک اسلحه در حال حرکت هست که اگر بالاتر Gif رو دیده باشید مشخص هست.

    بالاتر گفته شد که این آندرویدها احساس ندارن ولی امکان داشتن خصایل و شخصیت های متفاوت رو دارند.شخصیت 2B آروم و خونسرد هست.

    2 شخصیت قابل بازی دیگر اینها هستن:

    Yorha NO.9 Type S که به اختصار 9S گفته میشه :

    [​IMG]


    Yorha NO.2 Type A که به اختصار A2 گفته میشه :
    [​IMG]

    باقی شخصیتها یا دشمن ها رو میتونید در عکس زیر ببینید:

    [​IMG]


    [​IMG]
    ممکنه شما با دیدن Gif بالا، حس کنید که با یک بازی به سبک DMC و تماما اکشن طرف باشید. این نظریه از جهتی میتونه درست باشه چراکه سازندگان بازی و طراحان گیم پلی از اساتید سبک Hack and Slash هستند که خالقین Devil May Cry و Bayonetta هستن.

    ولی این فقط در مورد قسمت اکشن بازی صدق میکنه، بازی کاملا RPG هست و عناصر و المان های این سبک درش رعایت شده.

    برای توضیح بهتر میشه به این نقل قول از Yosuke Saito تیه کننده بازی رجوع کرد:

    " تصویری که من از بازی دارم این هست :

    یک بازی که بین 70 تا 60 درصدش RPG هست و بین 40 تا 30 درصد اکشن.

    Automata نسبت به بازی قبلی اکشن بیشتری نداره، بلکه سطح اشکن در این بازی بهبود پیدا کرده."




    [​IMG]

    نمیدونم از کجا شروع کنم که از عظمت بازی تو این بخش کم نکنه.

    اگر بخوام در یک کلام شکوه آهنگ سازی و موسیقی متن بازی رو بیان کنم، کلمه ای جز افسانه ای نمیتونم پیدا کنم.

    بزارین این موزیک رو که موسیقی متن اصلی بازی هست و ورژن کامل اون در پایان بازی در تیتراژ شنیده میشه رو با هم گوش کنیم:
    این موسیقی در 4 ورژن برای 4 پایان بازی قابل شنیدن هست، ژاپنی ، انگلیسی، فرانسوی و ایرلندی.

    شنیدن این آهنگ بعد از اینکه پایان بازی رو میبینید و... یادم که میاد اشک تو چشام جمع میشه.

    زیاده گوئی نمی کنم، آهنگ ساز افسانه ای بازی کسی نیست جز Keichi Okabe که دوباره برای آهنگسازی نسخه دوم NiER برگشته تا دوباره حماسه ای دیگر در موسیقی متن بازیها رقم بزنه.

    تو خبرها هم داشتیم که اینبار موسیقی هم داینامیک خواهد بود یعنی بسته به حالات بازی، لحظات اکشن و یا ... موسیقی نیز تغییر میکنه.



    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]



    [​IMG]

    [​IMG]
    NieR: Automata – Arsenal of Elegant Destruction Trailer

    720p 60fps || 1080p 60fps

    [​IMG]
    NieR: Automata - PlayStation Underground Open World Gameplay Video

    480p || 720p 60fps

    [​IMG]
    NieR: Automata – “Glory to Mankind 119450310” Trailer

    720p || 1080p

    [​IMG]
    NieR: Automata - PSX 2016 Trailer

    720p || 1080p
    ================================
    Minimum Specs




      • OS: Windows 7 64-bit / Windows 8.1 64-bit / Windows 10 64-bit (32-bit OS not supported)
      • CPU: Intel Core i3 2100 or higher, AMD A8-6500 or higher
      • Memory: 4GB or higher free space
      • Hard-Disk / SSD: 50GB or higher
      • Graphics Card: NVIDIA GeForce GTX 770 VRAM 2GB or higher / AMD Radeon R9 270X VRAM 2GB or higher
      • Sound Card: DirectX 11 or higher
      • Communication Environment: Broadband or higher
      • Screen Resolution: 1280×720
      • DirectX: DirectX 11
      • Other: Mouse, Keyboard, Gamepad (XInput-only)
    Recommended Specs



      • OS: Windows 8.1 64-bit / Windows 10 64-bit (32-bit OS not supported)
      • CPU: Intel Core i5 4670 or higher, AMD A10-7850K or higher
      • Memory: 8GB or higher free space
      • Hard-Disk / SSD: 50GB or higher
      • Graphics Card: NVIDIA GeForce GTX 980 VRAM 4GB or higher / AMD Radeon R9 380X VRAM 4GB or higher
      • Sound Card: DirectX 11 or higher
      • Communication Environment: Broadband or higher
      • Screen Resolution: 1920×1080
      • DirectX: DirectX 11

    با تشکر از @sabco عزیز بابت تریلرها
     
    آخرین ویرایش: ‏Apr 14, 2017
    lich-king, Ayuna, dark_knight و 36 نفر دیگر این نوشته را Like کرده اند.
  2. کاربر سایت

    ارسال ها:
    2,150
    تاریخ عضویت:
    ‏Jan 14, 2014
    نام:
    رضا.آ
    کرکتر اصلی ها !!!؟ اون دختر کوره رباته ؟؟ :-w:|
    یعنی چی؟؟؟ ~X(
     
  3. کاربر سایت

    ارسال ها:
    286
    تاریخ عضویت:
    ‏Jan 14, 2010
    از جنبه منطقی دنبالش باشی اونی که رو چششون میبندن یجور صفحه نمایش با واقعیت افزوده هس که اعضای yorha تو مبارزات بهتر عمل کنن.
    از لحاظ ادبی دنبالش باشی یجور نماد هس.
     
    Annunaki ™ این نوشته را Like کرده است.
  4. کاربر سایت

    ارسال ها:
    72
    تاریخ عضویت:
    ‏Mar 10, 2017
    کلا همه رباتن.. الکی اسمش رو نذاشتن Automata
     
  5. کاربر سایت

    ارسال ها:
    72
    تاریخ عضویت:
    ‏Mar 10, 2017
    من متوجه نمیشم چرا ربات نظامی باید شکل یه دختر سکسی ساخته بشه کفش پاشنه بلندم پاش باشه :D
     
    Annunaki ™ این نوشته را Like کرده است.
  6. کاربر سایت

    ارسال ها:
    286
    تاریخ عضویت:
    ‏Jan 14, 2010
    شاید بعدا مود واسش اومد شکلشون عوض شه شمام به مرادت برسی
    [​IMG]
    :D
     
    morteza75, m.a.t, kiaan و 2 نفر دیگر این نوشته را Like کرده اند.
  7. ! The Berserker کاربر سایت

    ارسال ها:
    3,026
    تاریخ عضویت:
    ‏Jul 27, 2008
    نام:
    Pouya
    بخشی از نقد یکی از کاربرای استیم در مورد حل مشکل فول اسکرین و گفته رو حالت ویندو مود بازی کنید
     
  8. کاربر سایت

    ارسال ها:
    2,314
    تاریخ عضویت:
    ‏Apr 14, 2007
    نام:
    مــاکــان
    @Annunaki ™
    رضا حان چرا شما که مشکل زیربنائی با انیمه و بازیهای ژاپنی داری میای تو تاپیک بازی؟
    الان قاعدتا انتظار نداری که کسی بیاد برات دلیل منطقی بیاره و...
     
  9. کاربر سایت

    ارسال ها:
    2,150
    تاریخ عضویت:
    ‏Jan 14, 2014
    نام:
    رضا.آ
    ماکان جان برای احترام به استارتر تاپیک و باقی دوستان پست رو پاک کردم،
    نظر شخصی بود و قصد و هدفی در کار نبود ،
    در کل همیشه این دست بازیها از خود ژاپن گرفته تا امریکای شمالی خواهان و فن های زیادی داره و همیشه جزو پرفروش ها بوده و هست ،
     
    cm180life, sina_unl و m.d.makan این نوشته را Like کرده اند.
  10. s.1 s.1

    کاربر سایت

    ارسال ها:
    5,691
    تاریخ عضویت:
    ‏Oct 28, 2011
    دیتای انلاک بازی هم عرضه شده. چقدر بازی داریم بدبخت شدم هزینه ها بسی زیاد است:D
     
  11. کاربر سایت

    ارسال ها:
    3,046
    تاریخ عضویت:
    ‏Sep 6, 2011
    یه دلیلش میشه جذب گیمیر بیشتر :D
    الان یه ربات شبیه حسن کچل باشه دلت میخواد بازی کنی یا یه دختر هات =))
    مثلا همین tomb raider میدونی چند نفر بخاطر تیپ باحال لارا بازی گرفتن و بعد حخالا خوششون اومده:-" گرچه من از اول عاشقش بودم با فیلماشم حال میکردم بچگی:x

    در آخر من زیاد با بازی های سبک ژاپنی حال نمیکنم (جدا از DMC:"> ) ولی از بازی های hack and slash خوشم میاد بعدا cpy ب حسابش رسید حتما تستی میزنم باشد ک خوشمان بیاید=))
     
    Vahid Khazayi این نوشته را Like کرده است.
  12. AmberPrice > PriceField عضو تحریریه

    ارسال ها:
    162
    تاریخ عضویت:
    ‏Aug 27, 2013
    یعنی یکی از عجیب ترین کامنت هایی بود که تا حالا خوندم:|
    در مورد قسمت اول:یا اینکه میشه ویدئو های بازی رو دنبال کرد، نقد های بازی رو نیم نگاهی انداخت، نظر چند نفر که واقعا نسبت به اون بازی اطلاع دارن رو گوش کرد و تصمیم عاقلانه گرفت که آیا واقعا این بازی از بین بازی های دیگه ای که تا حالا اومدن یا قراره تو همون برهه بیان برای من مناسب تره یا نه-که واقعا هم هر بازی مناسب سلیقه هر کسی نیست-بعد اگر قیمت بازی نسبت به جیب من زیاد از حد بود یا واقعا باز هم از نظر شخص من ارزش خرید Day one نداشت، کمی صبر کرد و وقتی بازی تخفیف مناسبی خورد خرید،
    به جای اینکه هر بازی که کرک شده- تکرار می کنم- هر بازی که کرک شده رو با بی اطلاعی از حتی سبک بازی صرفا به این خاطر که کرک شده به زور بازی کرد. آیا عاقلانه تر نیست؟
    توجه کنید که من مخالف دوستان پایرت باز نیستم، ولی به شدت مخالف بعضی از حرفایی هستم که میشنوم، حداقل نظرات غلط ندید و بی جا تعیین تکلیف نکنید.
    در مورد قسمت دوم: به نظرم هر چه سریعتر بحث سر این موضوع تموم بشه بهتره، یک نفر یه اشاره ای به این موضوع کرد که حدس میزنم فقط میخواسته شوخی کرده باشه، از اون به بعد داره هی تکرار میشه، چون مطمئن هستم اگه این موضوع همینجوری ادامه پیدا کنه یکی دو سال دیگه به جای این که وقتی اسم بازی بیاد بشنویم که:
    "ها! همون بازی که یکی از بهترین ساند تراک های این نسل رو داشت، همون بازی که علاوه بر گیم پلی الحق و الانصاف بی نظیر هک اند اسلش( که از نظر من تاج فرمانروایی رو حتی از bayonetta هم میگیره) سعی کرده چند ژانر مختلف مثل Side Scroller و Shoot em up هم تو خودش بگنجونه، و در عین حال یه داستان عجیب و غریب که کلی معنی و مفهوم پشتش هست هم داشته باشه"
    می شنویم:"همون بازی که به خاطر دامن کوتاه کاراکتر اصلی متای بالا گرفت"~X(
    پس اگر بازی رو هنوز تجربه نکردید لطف کنید تا این حد قاطعانه در موردش حرف نزنید.
     
    morteza75, S0lid Snake, Sobhan_23 و 5 نفر دیگر این نوشته را Like کرده اند.
  13. El amor es la fuerza más poderosa del mundo, amant کاربر فعال

    ارسال ها:
    6,001
    تاریخ عضویت:
    ‏Jul 18, 2010
    ضمن موفق بودن تمام و کمال با کل حرفات ، اون قسمتی که پررنگ کردم ، به نکته بسیار خوبی اشاره کردی ، واقعا در هیچ بازی ای این ابتکار رو ندیدم بودم ، همین باعث میشه در صورتی که خود گیم پلی اصلی لذت بخش ، تنوع حالت های مختلف هم وجود داشته باشه.
     
    miladdej و kiaan این نوشته را Like کرده اند.
  14. El amor es la fuerza más poderosa del mundo, amant کاربر فعال

    ارسال ها:
    6,001
    تاریخ عضویت:
    ‏Jul 18, 2010
    اینم بک گراند های استیم بازی :

    [​IMG] [​IMG]

    [​IMG] [​IMG]

    که با قیمت های نجومی از 20 تا 40 دلار دارن خرید و فروش میشن :-??:D
     
    m.a.t, Sobhan_23 و morteza75 این نوشته را Like کرده اند.
  15. s.1 s.1

    کاربر سایت

    ارسال ها:
    5,691
    تاریخ عضویت:
    ‏Oct 28, 2011
    متاسانه سایت ا از نسخه ی PC بازی راضی نیستن برخلاف سایر بازی ها این بازی مشکل فریم دهی نداره همون طوری که خودمم مطمئن بودم اما متاسفانه بازی مشکلات خیلی بدتری داره AUTO SAVE که ازش بگذریم مشکل FULL SCREEN هم داره که خیلی مشل عجیبی هست VSYNC هم ایراد داره کلی لگ هم داخل بازی می ندازه کات سین ها هم 30 فریم می کنه(اگر CG باشن که طبیعیه اما از سایت ها دارم نقل می کنم.) 1 نقد معتبر هم گفته بازی روان بودن 60 فریم ثابت رو نداره که منم در گیم پلی نسخه های PC شاهد لگ ازاردهندش بودم.

    منم به شخصه می صبر می کنم ت مشکلاتش حل بشه بعد بازی کنم حیف این بازی هست این بهینه نکردن ها هم داستانی شده GHOST RECON هم به خاطر همین مشکلات بیخیال شدم.
     
    Polaris این نوشته را Like کرده است.
  16. کاربر سایت

    ارسال ها:
    1,320
    تاریخ عضویت:
    ‏May 31, 2009
    نام:
    سبحان
    والا من که دارم بازی میکنم و حال میکنم.مشکل فول اسکرین به راحتی قابل حله.فریم روی رزولوشن فول اچ دی هیچ مشکلی نداره و 60 ثابت هست.Auto Save هم که نداره جزو مکانیزم خود بازیه و اینجوری طراحی شده!vsync هم خاموش باشه یا روشن فرقی نداره و تیرینگ وجود نداره توی بازی
    جدا از این بحثا خود بازی شاهکاره.داستان واقعا درگیر کننده و پیچیده هست.موزیکای بازیم عالی کار شدن
     

این صفحه را به اشتراک بگذارید