بررسی Xbox Project Scorpio

DieDie

کاربر سایت
Feb 28, 2010
2,772
c6murwx2usbgvefwn3c9.jpg

وبسایت یوروگیمر یه بررسی اجمالی از مشخصات پروژه اسکورپیو انجام داده :
در مورد GPU شایعه ها واقعیت داشتن و GPU داخل اسکورپیو 6 ترافلاپس قدرت خام تولید میکنه که از رقیب خودش یعنی PS4 Neo حدودا 40 درصد قدرت بیشتری داره یعنی مثل فاصله ای که Xbox one با PS4 داره.
سونی برای PS4 Neo احتمالا از GPU پولاریس استفاده کرده و نوع دانکلاک شده ای از این GPU رو برای کنسول جدید خودش انتحاب کرده ولی در مورد مایکروسافت بعید هست که با توجه به خنک کننده ساده ای که نمایش داده شده برای رسیدن به قدرت 6 ترافلاپس از پولاریس استفاده کرده باشن و احتمالا GPU به کار رفته داخل Xbox Scorpio از نوع دیگه ای هست که شاید نوع دانکلاک شده ای از پردازنده Vega باشه .
مایکروسافت در مورد Ram کنسول جدید هم اطلاعاتی منتشر کرده از جمله اینکه پهنای باند رم کنسول جدید بالا 320 گیگابایت بر ثانیه هست.
پهنای باند 320 گیگابایتی میتونه با 8 گیگ رم G5X با باس 256 بیت یا 12 گیگ رم GDDR5 با باس 384 بیتی به دست بیاد، تصاویر مادر برد اسکورپیو این مسئله رو تایید میکنه که کنسول جدید از رمهای HBM استفاده نمیکنه و 12 تا چیپ قرار گرفته روی مادربرد کنسول به احتمال قوی نشون دهنده این هست که کنسول جدید مایکروسافت 12 گیگ رم داره که 4 گیگ بیشتر از PS4 Neo هست.
در مورد CPU کنسول چیز زیادی گفته نشده ولی دو تا تئوری در مورد اون میشه مطرح کرد اول اینکه ممکنه مایکروسافت از تکنولوژی Zen استفاده کرده باشه که این مسئله با اینکه جذاب به نظر میرسه ولی از جهاتی هم بعید به نظر میرسه چون Zen یک تکنولوژی برای High end پی سی ها به شمار میاد و اندازه بزرگ اون احتمالا اندازه پردازنده اسکورپیو رو با توجه به GPU نسبتا بزرگی که داره بیش از حد بزرگ میکنه.
تئوری دوم استفاده مایکروسافت از یکی از پردازنده های موبایل AMD هست که با توجه به رشد GPGPU ـها و DX12 و انتقال وظایف سنتی CPU به GPU میشه اون رو محتمل تر دونست.

ولی آیا قدرت Xbox Scorpio برای 4K کافی خواهد بود؟
با توجه به چیزی که الان از کارتهای فعلی AMD سراغ داریم کارتهایی با قدرت نزدیک به 6 ترافلاپس برای رندر بازیها در رزولوشن 4K مشکل دارن ولی در حال حاضر ما داریم Developer ـهایی رو میبینم که از یک سخت افزار با قدرت R7 360 بازیهای مثل Forza Horizon 3 و Gears of War 4 رو بیرون میارن برای همین با تمرکز روی سخت افزار Scorpio ممکنه ما شاهد بازیهایی با رزولوشن 4K به صورت Native هم باشیم.


رقابت با PS4K Neo
به هر حال این یه دگرگونی بزرگ به حساب میاد، میشه بخش قابل توجهی از موفقیت PS4 رو در قدرت بیشتر اون نسبت Xbox one و تمرکز روی گیمرهای Hardcore به حساب آورد ولی با توجه به اتفاقات اخیر باید برتری تکنولوژیکی سونی رو در موج جدید سخت افزارها از دست رفته دونست .
ما میدونیم که کنسول جدید سونی بازیها طراز اول رو در رزولوشن 4K واقعی اجرا نمیکنه و این از Dev کیتها و اسنادی که از اونها وجود داره مشخص هست و در حال حاضر هم برای سونی عوض کردن پردازنده Neo غیر عملی هست چون طراحی سلیکون اون تموم شده و Dev کیتهای اون هم الان دست سازنده ها قرار گرفته.
رقابت با Scorpio مستلزم لغو تولید پردازنده های Neo و پروژه Neo به طور کامل هست تنها راه سونی در حال حاضر همون کاری هست که مایکروسافت در مواجهه با مشخصات برتر PS4 انجام داد و اون هم آورکلاک کردن پردازنده هست.
ولی جبران کردن 40 درصد اختلاف با آورکلاک کردن پولاریس گزینه ای هست که به نظر نمیرسه بشه روی میز قرار داد و حتی اگه اتفاق بیوفته اختلاف 4 گیگ رم اضافی و 100 گیگابایت پهنای باند اضافه هم همچنان به قوت خودش باقی میمونه.
اما یک مسئله بزرگ اینجا همچنان باقی هست و اون قیمت هست انتخاب مایکروسافت برای پردازنده قوی تر ممکنه جذاب به نظر برسه ولی پردازنده قویتر یعنی پردازنده بزرگتر و قیمت بیشتر همچنین 4 گیگ رم اضافی هم میتونه قیمت اسکورپیو رو حداقل 100 دلار بالاتر از Neo ببره.
اگر هدف سونی ساخت کنسولی باشه که هارد کور گیمرهارو که بهترینها رو میخوان راضی نگه داره فشار زیاد بر روی سونی وجود داره اگر نئو امسال ریلیز بشه استارت خوبی زده و از اسکورپیو با فاصله خوبی جلو میوفته ولی اگر ریلیز اون تا مارچ 2017 عقب بیوفته ممکنه خیلی ها دست نگه دارن تا سرو کله عقرب پیدا بشه.

Spec Analysis: Xbox Project Scorpio
 
آخرین ویرایش:

Terova

No Trolls
Gold User
Dec 1, 2007
13,017
نام
محمد امین
حالا ربطش رو به این تاپیک نمی دونم ولی هدف ماکرو بیشتر مشتری های صنعتی و اداری بود وگرنه هیچ آدم عادی عاقلی 4.200 دلار بابت سرفیس استودیو نمیده

چیز جالبی که برای گیمر ها معرفی شد یکی اینکه گیمر های عادی هم میتونن تو لایو تورنمنت مخصوص خودشون رو برگزار کنند و همچنین یک سیستم استریم ویدئو برای رقابت با تویچ عرضه کردن
 

aiat_gamer

کاربر سایت
Mar 7, 2008
4,321
نام
ayat
حالا ربطش رو به این تاپیک نمی دونم ولی هدف ماکرو بیشتر مشتری های صنعتی و اداری بود وگرنه هیچ آدم عادی عاقلی 4.200 دلار بابت سرفیس استودیو نمیده
می خوان ادای Apple رو در بیارن. Apple هر محصولی بده قیمت بالاتری از همتا هاش داره و فن هاش هم با کله می خرن واسشون مهم نیست. اینم می خواد مثل Apple بشه محصولاتش رو به خاطر اسم Microsoft داشتن دولا پهنا بکنه پاچه ملت.
 

Adam

عضو تحریریه
Jun 27, 2009
4,602
نام
alireza
حالا ربطش رو به این تاپیک نمی دونم ولی هدف ماکرو بیشتر مشتری های صنعتی و اداری بود وگرنه هیچ آدم عادی عاقلی 4.200 دلار بابت سرفیس استودیو نمیده

چیز جالبی که برای گیمر ها معرفی شد یکی اینکه گیمر های عادی هم میتونن تو لایو تورنمنت مخصوص خودشون رو برگزار کنند و همچنین یک سیستم استریم ویدئو برای رقابت با تویچ عرضه کردن
ربطش اینه که شایعه شده بود که در باره ی اسکورپیوهم صحبت می کنن که نشد
در باره ی گیمیرها هم می شد با یه تریلر معرفی کرد ( اون ارنا و بازی های انلاین رو هم تو e3 امسال گفته بودن)
خلاصه اینکه امسال مایکروسافت جلو رقیباش بخصوص توضمینه گوشی دست خالی بود ( گیمو نمی گم )
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر