10 نکته خواندنی از کوانتوم بریک (قسمت دوم)

Bahram

Alan, Wake Up
مدیر انجمن
Sep 7, 2011
7,767
نام
Bahram
بالاخره شماره جدید بازی‌نما هم منتشر شد. شماره جدید همین طور که قبلا اعلام کرده بودم دارای نقد کوانتوم‌بریک که به قلم امیر گلخانی نوشته شده و واقعا یکی از بهترین نقد های این بازی. علاوه بر اون، نقد بازی شامل چند بخش مختلف میشه که یکی از اون بخش هارو من نوشتم اما خب به دلیل محدودیت نشد کل مطلب تو مجله قرار بدیم و قسمت هایی که تو مجله قرار داده نشده، اینجا قرار می‌دم. 10 نکته اول داخل مجله قرار داده شده و 10 نکته دوم هم اینجا قرار دادم.
کلیه اطلاعات فوق توسط سم‌لیک و اعضا رمدی در کتاب «The Secret History of Time Travel» ذکر شدن و عکس‌ها و مطلبی که در پیش رو می‌خونید، ترجمه بخش‌های مهم این کتاب.

3f42_1.jpg

1- بعد از پایان ساخت الن‌ویک، استودیو رمدی تصمیم گرفت تا بالافاصله ساخت ادامه این عنوان را شروع کند. آن‌ها ایده اولیه را آماده کرده و با چند ناشر مختلف از جمله مایکروسافت هم وارد مذاکره شدند. در آن زمان مایکروسافت دنبال چیز دیگری بود و به استودیو رمدی پیشنهاد ساخت یک عنوان بر پایه نحوه روایت متفاوت در داستان را ارایه داد. داستانی که بازیکنان هم در تعیین آن نقشی ایفا کنند. بعد از بازگشت اعضا رمدی از ردموند، آن‌ها تصمیم گرفتند ادامه الن‌ویک را با ایده‌های خود شکل دهند. اید‌ه‌هایی که به گفته سم‌لیک، ابتدا برای شماره سوم الن‌ویک در نظر گرفته شده‌بود. اما آن‌ها در نهایت به این نتیجه رسیدند که بهتر است دستی به دنیا الن ویک نزنند و به سراغ خلق یک ip کاملا جدید بروند. در حالی که مایکروسافت در آن زمان به ساخت ادامه الن‌ویک علاقه‌ای نشان نمی‌داد اما ناشران دیگری بودند که علاقه خود نسبت به ساخت ادامه‌ الن‌ویک را اعلام کردند. اما مشکل این‌جا بود که هیچ‌کدام از این ناشران قادر نبودند تا هزینه‌ای که رمدی در نظر داشت را تامین کنند. به همین جهت الن‌ویک به زمان سپرده شد و آن‌ها سراغ خلق ip جدید رفتند.

pj2f_2.png

2- در نسخه نهایی الن‌ویک، تلوزیونی وجود دارد که برنامه‌ای با عنوان «The Quantum Suicide» را پخش می‌کند. رمدی بعد از دیدن این برنامه و عنوانش تصمیم ‌می‌گیرد تا عنوان جدید را بر اساس سفر در زمان و مشکلاتش، خلق کند. پس آن‌ها با ایده اولیه یک داستان کلاسیک بر اساس مشکلات سفر در زمان و قهرمانی که قصد دارد در زمان سفر کرده تا مشکلات را بر طرف کند، کار خود را شروع کردند. بعد هم با شعار «اگر بتوانی در زمان سفر کنی، چه چیزی را تغییر می‌دهی؟» به سراغ مایکروسافت رفتند و با جواب مثبت از سوی مایکروسافت، آماده ساخت بازی شدند.

cn23_3.png

3- وقتی صحبت از سفر در زمان می‌شود، همیشه ما را به این فکر فرو می‌برد که به گذشته بر گردیم و به عنوان مثال هیتلر را قبل از جنگ‌جهانی دوم متوقف کنیم. اما این آن چیزی نیست که رمدی به دنبال آن بوده‌است. آن‌ها تلاش کرده‌اند تا از این ایده کلاسیک، داستانی در ژانر اکشن-تریلر مدرن خلق کنند.

468t_4.png

4- در شروع پروژه مایکروسافت هزینه چند ماه کاری را در اختیار رمدی قرار داده‌است تا به سراغ ساخت ایده اولیه بازی برای مایکروسافت بروند. آن‌ها در آن زمان نسخه دمو کوتاهی ساخته‌اند که قدرت‌های کنترل زمان، اکشن بازی، داستان و شخصیت‌ها را نشان داده‌است. در اولین نمایش بازی هم لحظات کوتاهی از همین دمو برای عموم پخش شد.

e6k2_5_2.jpg

5- شعری از «Delmore Shwartz» که در تبلیغات اولیه بازی هم استفاده می‌شد: “Time is the fire in which we burn.” جوهره تشکیل‌ دهنده کوانتوم‌بریک است و ایده‌های داستانی از همین شعر آمده‌است.

kzf1_6.png

6- تیزری که در سال ۲۰۱۳ منتشر شد، بخشی مربوط به سریال کوانتوم بریک را نشان می‌داد. دختر بچه‌ای که آینده را می‌دید و... . به گفته رمدی، این نمایش‌ها فقط یک نمایش تبلیغاتی بود و از روز اول هم قرار نبود شاهد آن صحنه‌ها در نسخه نهایی باشیم.

q3x6_3.jpg

7- رمدی شخصیت‌ها، محیط‌ها و المان‌های متفاوتی را برای کوانتوم‌بریک خلق کرده‌بوده‌است، اما در نهایت به دلیل تغییر روند بازی، آن‌ها از این چیز ها استفاده‌ نکرده‌اند و رمدی از آن‌ها با عنوان «کشتن عزیزان» یاد می‌کند.

t1fw_2.jpg

8- در طول پروسه ساخت کوانتوم‌بریک، شخصیت‌های این بازی دچار تغییر و تحولات اساسی گشته‌اند. به عنوان مثال در نسخه اولیه، پاول سرین عمو جک جویس بوده‌است. حتی رمدی اشاره می‌کند در یکی از ایده‌های اولیه، جک و بت عضو یک گروه موسیقی بوده‌اند. شاید جالب‌ترین ایده هم مربوط به ایده‌ای است که پاو‌ل‌سرین سه مامور را به گذشته ارسال می‌کند تا جک و بت را در زمان کودکی از بین ببرند. در نهایت هم به این ایده اشاره کنیم که در آن جک در طول بازی کشته‌شده و بت برای نجات او به گذشته سفر می‌کند.
tauc_farm_moodsketch_001_va.jpg

9- در ابتدا قرار بود مرحله دوم کوانتوم‌بریک، در مزرعه‌ای که جک و ویلیام در آن بزرگ شده‌اند، جریان پیدا کند. جایی که شما می‌توانستید با گذشته این دو شخصیت بیشتر آشنا شوید. در انتها این مرحله، اعضا شرکت مونارک به مزرعه حمله کرده و آن جا را نابود می‌ساختند. به گفته رمدی، این مرحله به دلیل خرج و مخارج زیاد، ساخته نشد. اما ساخت آن ‌می‌تواسنت بسیار تاثیر گذار باشد.

2emx_intruder_tests4.jpg

10- «Shifters» نام هیولا زمان است که قرار بود در کوانتوم‌بریک حضور داشته‌باشند. آن‌ها موجودات قدرتمندی هستند که موقع توفق زمان در صحنه حاضر شده و با کوچک‌ترین بر خوردی با جک، موجب شکست او می‌شوند. در نهایت به دلیل کمبود وقت و پایان پروژه کوانتوم‌بریک، رمدی آن‌ها را از نسخه نهایی کنار گذاشته‌است. در پایان هم رمدی به آینده، مارتین هچ و ارتباط او با شیفترز ها اشاره می‌کند. جایی که رمدی به ما می‌گوید، ممکن است چیز های بیشتری در آینده در ادامه کوانتوم‌بریک ببینیم.

نویسنده: بهرام ‌بی‌غرض
 
آخرین ویرایش:

unloved

کاربر سایت
Sep 10, 2009
640
نام
Hamid Anahid
ممنون از نوشته خوبت بهرام جان .
باید بگم واقعا خیلی جاها مشخص بود که مشکل بودجه و زمان باعث شده این بازی از یه عنوان خیلی خوب به یه شاهکار تبدیل نشه. فقط امیدوارم نسخه بعدی در کار باشه همین.
 
  • Like
Reactions: Bahram

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر