10 استودیویی که سونی باید بخرد

مناسب ترین استودیو برای سونی ؟


  • مجموع رای دهنده‌ها
    135

Dinosaur

Loyal Member
Sep 29, 2005
17,020
نام
آریا
سلام !
سايت IGN بعد از مقاله اي که در مورد استوديوهاي سوني نوشته بود , اين بار سراغ استوديوهايي رفته که فکر ميکنه سوني بايد اون ها رو بخره.
-------------------------

Eat Sleep Play
ten-studios-sony-should-buy-20110806011452671.jpg

مکان : يوتا - آمريکا
سال تآسيس : 2007
چي ساخته : Twisted Metal: Head One Extra Twisted Edition برای PS2 در سال 2008
چي ميسازه : Twisted Metal براي PS3 در سال 2012
David Jaffe موسس Eat Sleep Play سال هاي زيادي در خدمت برند PlayStation بوده و الآن هم استوديوي اون قراردادي با سوني براي ساخت بازي هاي انحصاري PS3 داره که سوني بايد از فرصت استفاده کنه و هرچه زودتر اين استوديوي با استعداد رو بخره. اين موضوع که Jaffe بيشترين نقش رو در ساخت بازي هاي Twisted Metal و God of War داشته , نشون ميده که هميشه ايده هاي بزرگي در ذهنش داره و اگه يکي از زيرمجموعه هاي سوني بشه ميتونه راحت تر از اين ايده ها استفاده کنه.

Housemarque
ten-studios-sony-should-buy-20110806011453203.jpg

مکان : هلسينکي - فنلاند
سال تآسيس : 1995
چي ساخته : Super Stardust HD برای PSN در سال 2007 , Dead Nation برای PSN در سال 2010 و Outland برای PSN و XBLA در سال 2011
چي ميسازه : Super Stardust Delta براي Vita
PSN بازي هاي خيلي زيادي داره ولي تعداد کمي از اون ها هستن که کيفيت 3 بازي Housemarque يعني Super Stardust HD , Dead Nation و Outland رو داشته باشن. دو بازي اول انحصاري بودند ولي Housemarque با همکاري با Ubisoft و ساخت Outland براي PSN , XBL نشون داد که اون ها بدشون نمياد به بازارهاي ديگه هم نگاهي داشته باشن. اين استوديوي قدرتمند اين روزها در حال ساخت Super Stardust Delta براي کنسول دستي Vita هست و احترامي که طرفداران سوني به اين استوديو ميذارن ميتونه به تنهايي مهم ترين عامل براي خريد اون توسط سوني باشه.

Insomniac Games
ten-studios-sony-should-buy-20110806011449953.jpg

مکان : کاليفرنيا - آمريکا
سال تآسيس : 1994
چي ساخته : سري Spyro the Dragon برای PS1 از 1998 تا 2000 , سري Ratchet & Clank برای PS2 و PS3 از 2002 تا 2009 و سري Resistance برای PS3 از 2006 تا 2008
چي ميسازه : Resistance 3 و Ratchet & Clank: All 4 One براي PS3 در سال 2011 و Overstrike براي PS3 و X360 در سال 2012
Insomniac بزرگترين استوديوي اين ليست هست. استوديويي که در حال حاضر با 100 ها کارمند به صورت همزمان بر روي 3 بازي کار ميکنه. دو بازي اول اون ها يعني نسخه هاي جديد Resistance و Ratchet & Clank عناويني هستن که سوني مالکيت اون ها رو داره ولي سومين بازي يعني Overstrike رو ميشه اولين عنوان اين استوديو دونست که براي کنسولي غير از کنسول هاي سوني عرضه ميشه. عجيبه که سوني تا امروز تصميم به خريد Insomniac نگرفته ولي در هر حال حتي اگه Overstrike در کنار اولين عنوان غير انحصاري بودن , آخرين اون ها هم باشه باز براي سوني يک پيروزي بزرگ هست.

Kojima Productions
ten-studios-sony-should-buy-20110806011450531.jpg

مکان : توکيو - ژاپن
سال تآسيس : 1987 - به عنوان يکي از استوديوهاي داخلي Konami
چي ساخته : سري Metal Gear Solid برای پلتفورم های مختلف از 1987 تا 2010
چي ميسازه : Metal Gear Solid 3DS براي 3DS در سال 2011 و Metal Gear Solid: Rising براي PS3 و X360 در سال 2012
سوني براي خريدن Kojima Productions بايد با Konami روبرو بشه چون Kojima و استوديوي اون تحت حمايت Konami هستند و خيلي بعيده که Konami اجازه بده بهترين استوديوش به راحتي از چنگش دربياد. ولي از طرف ديگه Kojima تا امروز سهم بزرگي در شکوفايي برند PlayStation با ساخت سري بازي هاي Metal Gear Solid ايفا کرده و با اينکه بازي Metal Gear Solid: Rising براي X360 هم عرضه ميشه , شايد سوني بتونه آينده رو عوض کرده و براي يک بار ديگه عنواني مثل Metal Gear Solid 5 رو براي PS3 (يا PS4) انحصاري کنه.

Level-5
ten-studios-sony-should-buy-20110806011451312.jpg

مکان : فوکوکا - ژاپن
سال تآسیس : 1998
چی ساخته : سری Dark Cloud برای PS2 از 2000 تا 2002 , سری Professor Layton برای DS از 2007 تا 2009 و سری White Knight Chronicles برای PS3 و PSP از 2008 تا 2011
چی میسازه : تعدادی بازی که فقط در ژاپن عرضه میشن
Level-5 شاید متفاوت ترین استودیوی لیست ما باشه. در حقیقت محبوب ترین بازی این استودیو یعنی سری Professor Layton یکی از بازی های بزرگ نینتندو رقیب قدیمی سونی محسوب میشه. با این حال Level-5 در اولین سال های حضور PlayStation 2 با ساخت بازی های Dark Cloud احترام زیادی بین طرفداران این کنسول بدست آورد و با اینکه White Knight Chronicles جزو بهترین عناوین PS3 نبود ولی در دورانی که بازی های JRPG در حال انقراض هستند به غذایی مناسب برای روح طرفداران این بازی ها تبدیل شد.

Ninja Theory
ten-studios-sony-should-buy-20110806011451953.jpg

مکان : کمبریج - انگلستان
سال تآسیس : 2000 - تحت عنوان Just Add Monsters
چی ساخته : Heavenly Sword برای PS3 در سال 2007 و Enslaved: Odyssey to the West برای PS3 و X360 در سال 2010
چی میسازه : DmC برای PS3 و X360
Ninja Theory در اولین روزهای حضور PlayStation 3 با این کنسول همراه بود و با ارائه بازی اکشن Heavenly Sword یکی از اولین عناوین انحصاری پر انتظار این کنسول رو ارائه کرد. بازی بعدی اون ها یعنی Enslaved که پاییز سال گذشته عرضه شد هم برای عده ای رضایت بخش بود ولی تعداد کمی اون رو تجربه کردند. در حال حاضر Ninja Theory در حال کار کردن روی ریبوت سری Devil May Cry هست و میتونه با خوب انجام دادن این پروژه جاه طلبانه پتانسیل خودش رو نشون بده. اینکه سونی این استودیو رو به چنگ بیاره یک کار جالب و البته منطقی هست و باعث میشه اون ها دوباره تمرکز خودشون رو روی PS3 بذارن.

Q-Games
ten-studios-sony-should-buy-20110806011447297.jpg

مکان : کیوتو - ژاپن
سال تآسیس : 2001
چی ساخته : سری PixelJunk برای PSN و PSP از 2007 تا 2011
چی میسازه : Star Fox 64 3D برای 3DS در سال 2011 , PixelJunk SideScroller و PixelJunk Lifelikeبرای PSN
Q-Games به خاطر ساختن یکی از ملزومات PSN یعنی سری بازی های PixelJunk طرفداران زیادی در نقاط مختلف دنیا داره. استودیویی که به دلیل ساختن 7 عنوان از این سری و 2 بازی آینده اون , تجربه فراوانی در راه بازیسازی برای پلتفورم های PlayStation بدست آورده. البته در کنار اون پروژه هایی برای نینتندو هم در دست ساخت داره ولی خریدن اون ها توسط سونی باعث میشه که تمام تمرکزشون روی پلتفورم های این شرکت جمع بشه و با ساخت بازی های PixelJunk و عناوین دیگه , ارزش PSN و حتی Vita بالاتر بره.

Quantic Dream
ten-studios-sony-should-buy-20110806011448109.jpg

مکان : پاریس - فرانسه
سال تآسیس : 1997
چی ساخته : Omikron: The Nomad Soul برای PC و Dreamcast در سال 2000 , Fahrenheit - Indigo Prophecy برای PC , PS2 و Xbox در سال 2005 و Heavy Rain برای PS3 در سال 2010
چی میسازه : نامشخص
Heavy Rain , عنوان انحصاری PS3 و بازی برتر این کنسول در سال 2010 به انتخاب IGN , بازی ای منحصربفرد و جالب برای صاحبان این کنسول بود. در حال حاضر نمیدونیم Quantic Dream چه بازی ای در دست ساخت داره و احتمال اینکه این بازی به این زودی ها آماده نشه هم زیاد هست (این استودیو در طول 14 سال فقط 3 عنوان ساخته) ولی احتمالآ این بازی همین الآن هم عنوان انحصاری PS3 محسوب میشه ولی در هر صورت سونی با خریدن این استودیو کار بزرگی انجام داده و یک استودیوی سازنده بازی های متفاوت و غیرمعمول رو به لیست زیرمجموعه هاش اضافه میکنه.

Sanzaru Games
ten-studios-sony-should-buy-20110806011448703.jpg

مکان : کالیفرنیا - آمریکا
سال تآسیس : 2007
چی ساخته : Ninja Reflex برای Wii و DS در سال 2008 , Secret Agent Clank برای PS2 در سال 2009 و The Sly Collection برای PS3 در سال 2010
چی میسازه : Sly Cooper: Thieves in Time برای PS3 در سال 2012
Sanzaru Games رو میشه در این لیست کم تجربه ترین استودیو دونست. به جز بازی Ninja Reflex برای پلتفورم های نینتندو , کار خاص دیگه ای نکرده ولی با این حال استودیوی جاه طلبانه ای به نظر میاد. اون ها حتی قبل از اینکه سونی خبردار بشه شروع به ساخت یک عنوان Sly Cooper کردن و بعد از نشون دادن مراحل اولیه بازی به سونی , تونستن رضایت مسئولین رو جلب کرده و بازی نهایی رو بسازن. وفاداری Sanzaru Games به سونی به تنهایی میتونه دلیلی برای تحت مالکیت در اومدن اون باشه ولی احتمالآ تا قبل از عرضه Sly Cooper: Thieves in Time اتفاق خاصی در این زمینه شاهد نیستیم.

thatgamecompany
ten-studios-sony-should-buy-20110806011449281.jpg

مکان : کالیفرنیا - آمریکا
سال تآسیس : 2006
چی ساخته : Flow برای Flash , PSN و PSP از 2006 تا 2008 و Flower برای PSN در سال 2009
چی میسازه : Journey برای PSN در سال 2011
اگه هنوز فکر میکنین بازی ها هنر نیستند , مطمئنآ تا حالا بازی های thatgamecompany رو انجام ندادین. دو بازی این استودیو یعنی Flow و Flower به شدت منحصربفرد و بی مانند هستن و بازی آینده اون ها برای PSN یعنی Journey هم به نظر میاد همین طور خواهد بود. این استودیوی بسیار مستعد و وفادار به سونی , میتونه به این شرکت در قدرتمندتر شدن لیست First Party های اون در قسمت بازی های دانلودی کمک کنه و البته جایگاه بازی های کامپیوتری به عنوان یک هنر رو به ارتقا بده.

موفق باشین
 

Quantic Dream

کاربر سایت
May 31, 2010
1,432
بنظر من Quantic Dream نباید زیرمجموعه سونی بشه دلیلش هم اینه که این استودیو کلی وقت و هزینه برای ساخت هر عنوانش انجام میده و این نامردیه که درآمد نسبتا زیادی نسبت به وقت و هزینه مصرفیش بدست نیاره. بنظر من این استودیو براحتی میتونه عناوینش رو روی PC و Xbox360(البته در صورت تطابق انجینش با این کنسول) منتشر کنه و فروشش رو دوچندان کنه دقیقا مثل Fahrenheit و Omikron. بنظر من بهترین کمپانی که سونی میتونه بخره Q-Games هست که بازیهای خلاقانه و زیبایی طراحی میکنه و از اونطرف خیلی هم بزرگ نیست که بخواد پیشنهاد سونی رو رد کنه. Eat Sleep Play هم اصلا و ابدا نخواهد به سونی پیوست.
 

Robin Hood

کاربر سایت
Feb 14, 2008
3,219
نام
امید
تورو خدا ؟ شما از اصول بازیسازی حرف بزن برای ما مستفیض شیم :)
یه استودیو یه بازی انحصاری میسازه چقدر محبوب قلبها میشه :) خدایا خدایا ، بیشتر بفرما ...
کپکام این کار رو که کرده ، فحشش رو هم داره میخوره :)
پ.ن : من منتظر توضیحات شما پیرامون اصول بازیسازی هستم:)
اصولا دست پیش رو گرفتن برای پس نیوفتادن حرکت جالبی نیست . برو این شگرد رو روی کس دیگه پیاده کن! ^^
دوست عزیز درسته میتونیم سبکهای بازی سازی و گیم پلیهاشون رو نقد بکنیم و دربارشون توضیح بدیم ولی اصول بازی سازی چیزی نیست که امثال شما (یا حتی خود من) راجع بهش برای همدیگه ادعا بکنند. (پس بنده از قاطی شدن تو بحث بچه گانه ای که انتظارش رو داری متاسفانه معذورم!)
حالا HS به کنار که سوء تفاهمی در رابطه با توهمات شما پیش نیاد! Enslaved عنوان عالی نبود از نظر شما؟
 
  • Like
Reactions: Sorrows

Kainé

Kuraudo Sutoraifu
کاربر سایت
May 29, 2009
10,102
نام
احسان
اصولا دست پیش رو گرفتن برای پس نیوفتادن حرکت جالبی نیست . برو این شگرد رو روی کس دیگه پیاده کن! ^^
دوست عزیز درسته میتونیم سبکهای بازی سازی و گیم پلیهاشون رو نقد بکنیم و دربارشون توضیح بدیم ولی اصول بازی سازی چیزی نیست که امثال شما (یا حتی خود من) راجع بهش برای همدیگه ادعا بکنند. (پس بنده از قاطی شدن تو بحث بچه گانه ای که انتظارش رو داری متاسفانه معذورم!)
حالا HS به کنار که سوء تفاهمی در رابطه با توهمات شما پیش نیاد! Enslaved عنوان عالی نبود از نظر شما؟
بابا بی خیال دیگه :D بوس بوس این بحث رو بی خیال شید :D
این NT هم نه اونقدر خداس نه اونقدر آشغال :D
 

Kavigne

کاربر سایت
Sep 16, 2007
7,940
اصولا دست پیش رو گرفتن برای پس نیوفتادن حرکت جالبی نیست . برو این شگرد رو روی کس دیگه پیاده کن! ^^
دوست عزیز درسته میتونیم سبکهای بازی سازی و گیم پلیهاشون رو نقد بکنیم و دربارشون توضیح بدیم ولی اصول بازی سازی چیزی نیست که امثال شما (یا حتی خود من) راجع بهش برای همدیگه ادعا بکنند. (پس بنده از قاطی شدن تو بحث بچه گانه ای که انتظارش رو داری متاسفانه معذورم!)
حالا HS به کنار که سوء تفاهمی در رابطه با توهمات شما پیش نیاد! Enslaved عنوان عالی نبود از نظر شما؟
اگر شما ادعایی نداری نشان دهنده تواضع شماست ! اما من 15 16 ساله دارم بازیهای جورواجور توی بازار رو توی هر سبکی بازی میکنم (به استثناء RTS:D) ، نه تنها من ، بلکه خیلی از ماها میتونیم نظر کارشناسانه بدیم ، خیلیامون هم از خیلی از کسایی که تو استودیوهای بازیسازیکار میکنن ، "اصول طراحی گیم پلی" رو بیشتر میفهمیم ... (سوء تفاهم نشه ، بحث نوابغ و پایونیرهای صنعت سوا هست کاملا ... )
اساسا نظر شما راجع به دیزاینری که برای یک بازی توی سبک اکشن ادونچر Jump طراحی نمیکنه چیه؟!شما 2 نکته مثبت گیم پلی HS رو به بنده بگو . یکیش رو تقلب میرسونم بهتون : مرحله هایی که با Kai و با موشن کنترلر تیر پرتاب میکردیم بد نبودن...گرافیک شدیدا دوگانه(طراحی چهره ها و Lip Sync عالی بود ، طراحی محیط و بدن کرکترها چیزی از فاجعه کم نداشت!)،مکانیزم مبارزات افتضاحی بیش نبود ، سطح اکشن بازی شدیدا داغون بود ، نبود ؟
تو بازی بعدیشون (اسیر) یکم بهتر شد اوضاع ، بازی پرش داشت!،دو زار پلتفرمینگ چپونده بودن توش،...یسری چیزاش خوب بود اما در کل بازی ضعیفی بود در مقابل خیلی از بازی های روز ... بد جوری هم تکراری میشد بازی .
اما هر دوبازی انصافا داستانهاشون عالی بود ...
 

Robin Hood

کاربر سایت
Feb 14, 2008
3,219
نام
امید
اگر شما ادعایی نداری نشان دهنده تواضع شماست ! اما من 15 16 ساله دارم بازیهای جورواجور توی بازار رو توی هر سبکی بازی میکنم (به استثناء RTS:biggrin1:) ، نه تنها من ، بلکه خیلی از ماها میتونیم نظر کارشناسانه بدیم ، خیلیامون هم از خیلی از کسایی که تو استودیوهای بازیسازیکار میکنن ، "اصول طراحی گیم پلی" رو بیشتر میفهمیم ... (سوء تفاهم نشه ، بحث نوابغ و پایونیرهای صنعت سوا هست کاملا ... )
اساسا نظر شما راجع به دیزاینری که برای یک بازی توی سبک اکشن ادونچر Jump طراحی نمیکنه چیه؟!شما 2 نکته مثبت گیم پلی HS رو به بنده بگو . یکیش رو تقلب میرسونم بهتون : مرحله هایی که با Kai و با موشن کنترلر تیر پرتاب میکردیم بد نبودن...گرافیک شدیدا دوگانه(طراحی چهره ها و Lip Sync عالی بود ، طراحی محیط و بدن کرکترها چیزی از فاجعه کم نداشت!)،مکانیزم مبارزات افتضاحی بیش نبود ، سطح اکشن بازی شدیدا داغون بود ، نبود ؟
تو بازی بعدیشون (اسیر) یکم بهتر شد اوضاع ، بازی پرش داشت!،دو زار پلتفرمینگ چپونده بودن توش،...یسری چیزاش خوب بود اما در کل بازی ضعیفی بود در مقابل خیلی از بازی های روز ... بد جوری هم تکراری میشد بازی .
اما هر دوبازی انصافا داستانهاشون عالی بود ...
این بحث رو چند سال پیش من با ماکان داشتم!:D " هر دم از این باغ بری میرسد"
در مورد Jump وقتی گیم پلی و محیط بازی طوری طراحی شده که به اونصورت نیازی به پرش درش احساس نشه پس دلیلی نداره به عنوان نقطه ضعف قلمدادش کنیم!هر چند به نظر من پرش برای یه عنوان H&S از از الزامات و اجباراته اما چون تجربه اولشون بوده قابل چشم پوشیه. خود کمبوها و نحوه پیاده سازیشون از نکات مثبت این عنوان به حساب میاد. خصوصا نحوه دفاع کردن که فکر میکنم برای اولین بار به عنوان یه ایده جدید پیاده سازی شده بود. باس فایتهای عالی و به یاد موندنی همکه یکی از مشخصه های HS بود.
خب اینجا از گیم پلی پریدی توی گرافیک! طراحی محیط و خود کرکترهای و البته انیمیشن اونها برای سال 2007 عالی بود.از اولین بازیهایی هم بود که درش برای کات سینهای بازی از تکنولوژی پیشرفته موشن کپچر استفاده شده بود.(ندیده بودیم کسی از گرافیک این عنوان ایراد بگیره!)در مورد Enslaved هم کم لطفی میکنید!
به هر حال دلایل شما برای ضعیف دونستن عناوین این استودیو اصلا منطقی به نظر نمیاد و با واقعیت امر و چیزی که هست، تفاوت داره.
 

MehradCreed

کاربر سایت
Aug 16, 2008
1,706
نام
MehrλÐ
اگر شما ادعایی نداری نشان دهنده تواضع شماست ! اما من 15 16 ساله دارم بازیهای جورواجور توی بازار رو توی هر سبکی بازی میکنم (به استثناء RTS:D) ، نه تنها من ، بلکه خیلی از ماها میتونیم نظر کارشناسانه بدیم ، خیلیامون هم از خیلی از کسایی که تو استودیوهای بازیسازیکار میکنن ، "اصول طراحی گیم پلی" رو بیشتر میفهمیم ... (سوء تفاهم نشه ، بحث نوابغ و پایونیرهای صنعت سوا هست کاملا ... )
اساسا نظر شما راجع به دیزاینری که برای یک بازی توی سبک اکشن ادونچر Jump طراحی نمیکنه چیه؟!شما 2 نکته مثبت گیم پلی HS رو به بنده بگو . یکیش رو تقلب میرسونم بهتون : مرحله هایی که با Kai و با موشن کنترلر تیر پرتاب میکردیم بد نبودن...گرافیک شدیدا دوگانه(طراحی چهره ها و Lip Sync عالی بود ، طراحی محیط و بدن کرکترها چیزی از فاجعه کم نداشت!)،مکانیزم مبارزات افتضاحی بیش نبود ، سطح اکشن بازی شدیدا داغون بود ، نبود ؟
تو بازی بعدیشون (اسیر) یکم بهتر شد اوضاع ، بازی پرش داشت!،دو زار پلتفرمینگ چپونده بودن توش،...یسری چیزاش خوب بود اما در کل بازی ضعیفی بود در مقابل خیلی از بازی های روز ... بد جوری هم تکراری میشد بازی .
اما هر دوبازی انصافا داستانهاشون عالی بود ...
خوب کیوان NT یه تیم بی تجربست که هنوز پا در عرصه نذاشته بهش گفتن بیا غول انحصاری و حریف GOW بساز
Enslaved هم انصافا بازی خوش ساختی بود فقط بخاطر بی تجربگی و دلایلی که خودم نمیدونم چیه (از اواسط بازی طراحی محیط و روند بازی ماس مال شده بود حالا یا بخاطر فشار نامکو بوده یا هرچی)
با این حال متای HS شد 79 و Enslaved شد 82 این پیشرفت یعنی چی؟؟؟ یعنی کسب تجربه
یعنی تیم با استعدادیه ولی بهش توجه نمیشه
باز ببین کپکام ریسکی ترین حرکت ممکن رو داده دست NT گفته برام سنگ رو طلا کن
حالا با اینکه بی تجربه ـَند ولی تو موشن کپچر (مخصوصا اَسیر)، سناریو و شخصیت پردازی، و از همه مهمتر تو استفاده از انریل با توجه به اینکه اولین بارشون بود ترکوندن
نامردیه بگیم بلد نیستن
 

Kavigne

کاربر سایت
Sep 16, 2007
7,940
اگر بحث گرافیک رو کشیدم وسط به خاطر این بود که تو همین مورد هم که خیلیا بازیهای این استودی رو خیلی قبول دارن تو این لحاظ ، خواستم بگم همین هم زیر سواله ... یه چیزاییش خوبه ، یه چیزاییش هم بد . شدیدا توی ذوق هست گرافیک بازی ... من هنوز هم سر حرفم هستم مکانیزم مبارزات شمشیر بهشتی به معنای واقعی کلمه فاجعست ... وقتی به حرفم میرسید که DmC عرضه بشه ، و خواه ناخواه با DMC3&1 مقایسه شه ، اونوقت میبینید بازی ای که مال 10 سال پیش هست ، چطور از یک بازی 2011 با 12 بهتر هست در زمینه کومبو و کلاس اکشن ...
مهراد من هم خودم گفتم ، پیشرفت کردن اینا ، اما هنوز هم بسیار Low Level هستن .
@ ویلی : :لول:
 

Behnam_Yakuza

کاربر سایت
Feb 28, 2011
3,073
نام
بهنام
اگر بحث گرافیک رو کشیدم وسط به خاطر این بود که تو همین مورد هم که خیلیا بازیهای این استودی رو خیلی قبول دارن تو این لحاظ ، خواستم بگم همین هم زیر سواله ... یه چیزاییش خوبه ، یه چیزاییش هم بد . شدیدا توی ذوق هست گرافیک بازی ... من هنوز هم سر حرفم هستم مکانیزم مبارزات شمشیر بهشتی به معنای واقعی کلمه فاجعست ... وقتی به حرفم میرسید که DmC عرضه بشه ، و خواه ناخواه با DMC3&1 مقایسه شه ، اونوقت میبینید بازی ای که مال 10 سال پیش هست ، چطور از یک بازی 2011 با 12 بهتر هست در زمینه کومبو و کلاس اکشن ...
مهراد من هم خودم گفتم ، پیشرفت کردن اینا ، اما هنوز هم بسیار Low Level هستن .
@ ویلی : :لول:
آقا ولی همه ی این حرفها به کنار حداقل enslaved بازی خوبی بود.
میشه گفت تنها عنوانی بود که با unreal engine ساخته شد ولی رنگبندی بازی تو رنگ های خاکستری و قهوه ای خلاصه نشده بود و رنگبندی عالی ای داشت. طراحی صورت ها خوب بود و احساسات رو به خوبی نشون میداد.
بازی رو از نظر انیمیشن ها با uncharted که دیگه خدای انیمیشن هست مقایسه میکردن.
مکانیزم گیم پلی هم عالی نبود وایراد هایی داشت مثل تکراری شدن ولی واقعا خوب کار شده بود.داستان هم که خودت اشاره کردی که عالی بود.
بحث من این نیست که ninja teory شرکت خوبیه بلکه برعکس از بازیاش خوشم نمیاد ولی این یه بازی انگار از دستشون در رفته بود خوب شده بود :d
 

shefer

کاربر سایت
Aug 27, 2009
2,365
نام
mazyar
اگر بحث گرافیک رو کشیدم وسط به خاطر این بود که تو همین مورد هم که خیلیا بازیهای این استودی رو خیلی قبول دارن تو این لحاظ ، خواستم بگم همین هم زیر سواله ... یه چیزاییش خوبه ، یه چیزاییش هم بد . شدیدا توی ذوق هست گرافیک بازی ... من هنوز هم سر حرفم هستم مکانیزم مبارزات شمشیر بهشتی به معنای واقعی کلمه فاجعست ... وقتی به حرفم میرسید که DmC عرضه بشه ، و خواه ناخواه با DMC3&1 مقایسه شه ، اونوقت میبینید بازی ای که مال 10 سال پیش هست ، چطور از یک بازی 2011 با 12 بهتر هست در زمینه کومبو و کلاس اکشن ...
مهراد من هم خودم گفتم ، پیشرفت کردن اینا ، اما هنوز هم بسیار Low Level هستن .
@ ویلی : :لول:
بحث تخصصی من حالیم نمیشه الا فقط تو به من بگو یه بازی با میانگین 8/10 چطور میتونه یه فاجعه باشه؟
 

Kavigne

کاربر سایت
Sep 16, 2007
7,940
بحث تخصصی من حالیم نمیشه الان فقط تو به من بگو یه بازی با میانگین 8/10 چطور میتونه یه فاجعه باشه؟
بخون من چی نوشتم :
من هنوز هم سر حرفم هستم مکانیزم مبارزات شمشیر بهشتی به معنای واقعی کلمه فاجعست
چه ربطی به متای این بازی داره الآن ؟ یکی از المانهای این بازی مکانیزم مبارزاتش هست ، چون اون قسمتش از نظر من فاجعست ، یعنی کل بازی فاجعست ؟
هرچند از دو بازی این استودیو خیلی خوشم نمیاد ، اما اصلا منکر ارزشهاش نمیشم ... از سایر دوستان هم تقاضا میکنم پست های همدیگه رو با دقت بخونن .
 

shefer

کاربر سایت
Aug 27, 2009
2,365
نام
mazyar
بخون من چی نوشتم :

چه ربطی به متای این بازی داره الآن ؟ یکی از المانهای این بازی مکانیزم مبارزاتش هست ، چون اون قسمتش از نظر من فاجعست ، یعنی کل بازی فاجعست ؟
هرچند از دو بازی این استودیو خیلی خوشم نمیاد ، اما اصلا منکر ارزشهاش نمیشم ... از سایر دوستان هم تقاضا میکنم پست های همدیگه رو با دقت بخونن .
نشد دیگه ! اول اینکه تو اومدی تقریبا از هر جنبه بازی رو کوبوندی؛ مکانیک مبارزات افتضاح و فاجعه ، سطح اکشن داغون ، گرافیک دو گانه و..
خب دیگه من میخوام بدونم چطور یه بازی میتونه میانگین متا 80 داشته باشه ولی از نقطه نظر جنابعالی ، تمام قسمتهای اصلی اون فاجعه باشن ؟!اینطور که تو ازش تعریف میکنی، ادم خیال میکنه داری جزئیات یه بازی داغون درجه دو مینویسی.:|
 

Kavigne

کاربر سایت
Sep 16, 2007
7,940
نشد دیگه ! اول اینکه تو اومدی تقریبا از هر جنبه بازی رو کوبوندی؛ مکانیک مبارزات افتضاح و فاجعه ، سطح اکشن داغون ، گرافیک دو گانه و..
خب دیگه من میخوام بدونم چطور یه بازی میتونه میانگین متا 80 داشته باشه ولی از نقطه نظر جنابعالی ، تمام قسمتهای اصلی اون فاجعه باشن ؟!اینطور که تو ازش تعریف میکنی، ادم خیال میکنه داری جزئیات یه بازی داغون درجه دو مینویسی.:|
خب داستان بازی خیلی عالی کار شده و پایانش هم فوق العاده عالیه . شخصیت پردازی ها هم فوق العاده ان ، صدا گذاری هم خیلی خیلی خوبه ، موسیقی بازی هم عالی درومده ، اما مشکلش همون هسته اصلی گیم پلی هست ... پ.ن : از نظر بنده :D ترور نکنید .
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر