کنسول بعدی Nintendo "نگارش 2012"

Fratos

کاربر سایت
Aug 23, 2006
16,071
درود
نینتندو قول داده افتضاح انونس مفتضهانه Wii U رو با یک نمایش فوق العاده و اطلاعات جدید در موردش جبران کنه و همچنین سرویس آنلاین Nintendo Network و قابلیتهاش رو بنمابش بزاره و اسم اصلی Wii U رو بگه (:d).
از این تاریخ یعنی 3/28/2012 فقط 69 رو تا E3 12 باقی مانده ست.

تا اون رو تمام اخبار پیرامون Wii U رو در این ترد قرار میدیم.

تردهای مرتبط:


1.برنامه های Ubisoft برای بازار دیجیتالی Wii U:
wii-u-e3-2011.jpg

Chris Early مدیر بخش دیجیتال شرکت Ubisoft در مصاحبه با EuroGamer به تشریح برنامه های این شرکت برای حضور در عرصه ی ارائه ی دیجیتالی محصولات خود بر روی کنسول آینده ی Nintendo پرداخت.
وی در اینباره گفت:
"گرچه نیتندو هنوز از زمان معرفی اولیه ی کنسول آینده ی خود اطلاعات خاصی را درباره جهت گیری و سیاست هایش برای عرضه ی دیجیتالی محصولات و البته سرویس آنلاین منتشر نکرده است اما ما در حال برنامه ریزی پیرامون این امر هستیم و مطمئنا هر تصمیم نیتندو با واکنش مناسبی از سوی ما همراه خواهد بود."
وی در ادامه افزود:
"دورنمایی که ما برای حمایت از کنسول های آینده در زمینه ی تجارت دیجیتالی متصور هستیم همین رویکرد فعلی ما درباره ی PS Vita خواهد بود بدین صورت که تمامی عناوین ما و محتواهای آن ها به صورت دیجیتالی نیز قابل دریافت خواهند بود و این حتی محصولات با عرضه ی Retail را هم شامل خواهد شد. البته این رویکرد تا حد زیادی بستگی به سیاست گذاری های امنیتی شرکت های تولید کننده ی کنسول نیز خواهد داشت ما در اینباره و در بحث Vita با سونی به توافق رسیدیم و باید اعلام کنیم در صورت تمایل نیتندو این سیاست را برای کنسول های این شرکت نیز اجرا خواهیم کرد."
وی همچنین پیرامون شایعاتی که این روز ها درباره ی کنسول بدون Drive مایکروسافت و Xbox بعدی منتشر شده است گفت:
"مطمئنا ما آمادگی انطباق با هر تصمیمی که که سازندگان کنسول های آینده برای سخت افزارهایشان بگیرند را خواهیم داشت البته مسئله اینجاست که روی آوردن به عرضه ی تمام دیجیتال محصولات بر روی کنسول های خانگی به آسانی این امر بر روی Vita نخواهد بود علاوه بر شرایط تجاری و البته امنیتی خاص شرکت ها تصمیم گیری درباره ی حجم حافظه ی مورد نظر برای انباشت بازی ها از اینترنت در نسل بعد نیازمند بررسی های عمیق و البته تعامل و انطباق تصمیم گیری های بازیسازان و سازندگان کنسول هاست امری که به نظر می رسد تا تحقق آن فاصله داریم."

2. صحبتهای رندی پچفورد مدیر Gearbox Software در مورد نگارش Wii U از Aliens: Colonial Marines
با درود

i266575_wiiualiensw.jpg

Randy Pitchford در مورد Aliens: Colonial Marines می گوید : "نسخه Wii U این بازی بهترین نسخه آن خواهد بود."
او ادامه می دهد : "نسخه Wii U موارد خیلی بیشتری نسبت به سایر نسخه ها در خود دارد و این کنسول قادر به انجام کارهایی است که سایر کنسول ها توانایی انجام آن را ندارند. اگر به بازی های Xbox 360 علاقه دارید ، شاید در ابتدا به دنیای Wii U و کنترلر آن تعلق نداشته باشید ولی کافی است کنترلر آن را در دست بگیرید تا به ایده ها و استفاده های فراوان آن فکر کنید. ایده ها و فرصت هایی که در هیچ پلتفورم دیگری قابل اجرا نیستند."
Pitchford معتقد است استفاده از کنترلر Wii U در مواردی چون Motion Tracker (دستگاهی که به وسیله نمایشگر آن می توان حرکت Alien ها را در رادار دنبال کرد) می تواند باعث خلق صحنه های به یاد ماندنی و فراموش نشدنی فیلم های Aliens شده و طرفداران این سری فیلم ها را برای خرید این نسخه مشتاق کند. او می گوید : "نمی خواهم چیز زیادی را در مورد کارهایی که تاکنون با Wii U انجام داده ایم یا در فکر انجام آن ها هستیم ، لو دهم. ولی همین قدر بدانید که فرصت هایی که کنترلر این کنسول در اختیار ما می گذارد ، باعث خلق تجربه ای منحصربفرد و بی نظیر در این نسخه خواهد شد. ما توجه زیادی به این کنترلر داریم و فکر نمی کنم زمان زیادی تا رونمایی بیشتر Wii U از طرف Nintendo باقی مانده باشد و وقتی روز موعود فرا رسید ، ما نیز در کنار Nintendo به نمایش این کنسول و قابلیت های آن در بازی Aliens: Colonial Marines خواهیم پرداخت."

ترجمه/تنظیم از
Dinosaur


3. اگر یادتون باشه شایعه شده بود Next Xbox فقط 20% از Wii U قویتره و از پردازنده گرافیکی 4870 ـه AMD HD درش استفاده شده. اینم فرمولش:

اطلاعات مربوط به این نوع پردازنده:

rv770نام یا کد رمز gpu مرکزی یا هسته مرکزی پردازشی کارت گرافیک 4870 و همچنین 4850 هست.

فرق این دو تا کارت گرافیک داخل پهنای باندشون هست که 4870 بخاطر استفاده از رم های نوع gddr5 تقریبا دو برابر 4850 پهنای باند داره والبته 4850 رمش از نوع gddr3 هست.

4870 همچنین فرکانس کاری یا سرعت بالاتری نصبت به 4850 داره تقریبا 125 مگا هرتز بیشتر
4870 سرعت کارش 750 هست و4850 حدود 625
اون چیزی که این دو تا رو وحشتناک قدرتمند میکنه وجود 800تا پردازنده متحد هست با قابلیت اتحاد سایه زنی وبا سرعت 750 .در صورتی که این تعداد داخل ایکس باکس 360 فقط 192عدد هست تازه با سرعت 500تا .
چیز دیگه تعداد واحدهای پردازش تکسچرها داخل این دو تا گرافیک 40تا هستن ولی داخل ایکس باکس 360 فقط 16تا.
اگر خبر درست باشه و بادیدن گرافیک بازیهای مولتی جدید به طور حتم این دوتا گرافیک یعنی 4870یا 4850نیستن چون هر ادم عادی که به مشخصات نگاه میکنه کاملا میفهمه فرق این دو تا گرافیک با گرافیک کنسول ایکس باکس360زمین تا اسمون هست وخیلی این دو تا قدرت بیشتری دارن.
پس میرسیم به اعضای ضعیف این خانواده {r700}که شامل 4350و4550که این دو تا هم خیلی ضعیف هستن و فقط 80تا پردازنده متحد دارن که کلا به درد بازی نمیخورن.


حد وسط که شامل 4650و4670هست.

نام رمز gpuاین دو تا rv730هست ودارای 320پردازنده متحد هستن.
البته اینجا باید یه مورد رو درنظر بگیرید ایکس باکس 360به غیر از gpuمرکزیش که 192تا پردازنده متحد داره یه پردازنده هم بالاش داره که داخل اون 192تا پردازنده دیگه برای رنگ و نورپردازی و اهداف دیگه بکار رفته وکارهای 192تا پردازنده متحد داخل gpuرو نمیتونن انجام بدن ولی به پردازش کلی گرافیک کمک بسیار زیادی میکنن .مخصوصا اینکه به 10مگابایت حافظه کش پر سرعت هم دسترسی دارن.
پس با این حساب در عملیاتی مثل پردازش نور ورنگ و سایه زنی این دو تا یعنی 4670و گرافیک ایکس باکس 360میتونن رقابت پا یا پایی داشته باشن.
ولی در بحث تکسچرها نه چون 4670دارای 32واحد تکسچر هست و گرافیک 360فقط دارای 16 واحد پس باز هم اینجا 360عقب میمونه.
وهمچنین 4670هم دارای پهنای باند بالاتری هست نصبت به گرافیک360.البته اگه از gddr3استفاده کنه.


باید تا معلوم شدن اطلاعات نهایی صبر کنید .ولی اگه 4550باشه فاتحه گرافیک رو بخونید چون فقط 80تا پردازنده متحد داره بعلاوه 8تا واحد تکسچر و از همه بدتر پهنای باند پایین تقریبا نصف گرافیک360که تقریبا 12.8هست اسم رمز پردازشگر هم rv710هست .به خاطر بسپارید برای روز معرفی کنسول.

و

ATI چهارتا کارت بر اساس این GPU یعنی RV 770 ساخته :

Radeon HD 4830
Radeon HD 4850
Radeon HD 4870
و کارت دو هسته ایه Radeon HD 4870 X2

حالا واقعا من نمی دونم چرا برای ساخت یه کنسول که سال 2012 عرضه می شه می خوان از یه معماری 55 nm استفاده کنند که هم هزینه ی بالایی داره هم خیلی معایب نسبت به نسل بعد پردازنده ها و هم تولیدش متوقفش شده و یه پردازنده ی منسوخ شدست.
اگه فرض کنیم به خاطر قیمت بالا سراغ Pitcairn نرفتن که 28 nm هست اما RV850 که 40 نانومتری هست و خیلی بازدهی بهتری هم داره یا gpu فوق العاده موفقی مثل RV870 که کارت خوبی مثل 5850 باهاش ساخته شده همه گزینه هایی هستن که واقعا قیمت خوبی هم پیدا کردند، در کل به نظرم خیلی عجیبه که نیتندو می خواد یه گجت جدید رو با یه تکنولوژی 3-4 سال قبل عرضه کنه ارزون تموم کردن کنسول دلیل خوبی برای این کار نیست بلکه می شد از پردازنده های جدیدتر و ارزون تر هم استفاده کرد.

4. همکار Nintendo در طراحی Wii U Dev Tool مشخص شد:
i270796_ghs.jpg

بنابر اعلام رسمی Nintendo شرکت Green Hills Software در مراحل طراحی Dev Tool کنسول آینده ی این شرکت Wii U با آن ها همکاری خواهد کرد.
Nintendo علت این امر را توانایی و تجربیات این شرکت در طراحی محیط هایی قدرتمند و ساده برای کد نویسی و افزایش performance عناوین آینده ی این کنسول عنوان کرده است.
Genyo Takeda در این باره افزود:
" پشتیبانی جهانی و عالی Green Hills Software در کنار راه کار آن ها برای بهینه تر شدن برنامه ها و کد های نوشته شده از عواملی هستند که ما در پروسه طراحی بسته ی نرم افزاری بازیسازان با این شرکت همکاری خواهیم کرد."
از دیگر مشتریان معروف Green Hills Software که از خدمات نرم افزاری این شرکت استفاده می کنند می توان به شرکت های مطرحی چون Lockheed Martin ، Toyota و Ford اشاره کرد.


5. لایسنس Havok و Autodesk Gameware توسط نینتندو:
i270811_508.jpg


در این تفوافق، نینتندو میتوان انجین فیزیک/انیمیشن Havok و Gameware را به استودیوهای 3rd-Party که برای Wii U بازی میسازند به عنوان زیرابزار میدهد.


Autodesk Gameware چند بخش مختلف دارد Scaleform ( رابط کاربری) Kynapse (هوش مصنوعی) HumanIK ( انیمیشن کرکتر) و در بیش از 1000 بازی به کار رفته است مانند Batman: Arkham City Resistance 3 , The Elder Scrolls V: Skyrim , The Witcher 2: Assassins of Kings, Gears of War 3 و ..... .


6. Wii U از PS3 و 360 قویتر نیست (شایعه)

درود

بعضی از سازندگان که نام انها در این مقاله فاش نخواهد شد اعلام کرده اند که کنسول جدید ِ نینتندو حتی قدرت برابری با 360 و PS3 را هم ندارد . این کمی عجیب به نظر میرسد . یکی از سازندگانی که از نزدیک با کنسول جدید نینتندو ( احتمالا منظور Dev Kit کنسول هست ) کار کرده به شرط ناشناس ماندن حرف هایی در مورد Wii U گفته که شنیدنش به نظر عجیب میاید : کنسول جدید نینتندو با اینکه توانایی ارائه تصاویری Full HD را دارد اما قدرت گرافیکی ان بالاتر از 360 و PS3 نیست . این سازنده در ادامه میگوید : نه این کنسول با PS3 و 360 در یک سطح قرار ندارد . منظور این فرد این بود که گرافیک در این کنسول به اندازه ای که گفته میشود بالا نیست . البته باید بدانید که این فرد در ارائه ی این نظر تنها نیست و افراد و سازنده های دیگری در شرکت های مهم این امر را تایید کرده اند . انها میگوند : بله این نظر درست است ، بازی های Wii U گرافیکی قدرتمند همچون بازی های 360 و PS3 نخواهد داشت . این بازی های شیدر های فراوانی ندارند و در واقع Wii U قادر به رندر این حجم شیدر نیست . اینکه در بعضی موارد نسبت به 360 و PS3 در جایگاه بالاتری قرار دارد درست است و غالبا این به خاطر داشتن یک طراحی ِ مدرنتر است اما در کل Wii U نمیتواند خود را در جایگاه بالایی نگه دارد .



Wii-U-Console-Compatible.jpg



شاید این برای کسانی که فکر میکردند نینتندو کنسولی قوی را بعد از گذشت 5 سال از عمر 360 و PS3 به بازار ارائه میکند یک سورپرایز بزرگ باشد . اما خب با یک حساب ساده میتوان به این نتیجه رسید که قیمت و قدرت گرافیکی رابطه ی نزدیکی با هم دارند . مسلما داشتن قدرت بیشتر برای تراشه گرافیکی هزینه ی زیادی را برای نینتندو خواهد داشت . خب داشتن اخرین پردازنده ی گرافیکی Nvidia در کنار یک CPU اخرین مدل و یک Ram با سرعت بالا مطمئنا مطلوبه ولی در اخر یک کنسول 1000 دلاری را برای خرده فروشی ( منظور قیمت فروش ، نه هزینه ی کنسول ) روی دست نینتندو میگذارد . مطمئنا نینتندو در E3 امسال توانایی های Wii U را نشان خواهد داد ، تا ان زمان منتظر هنرنمایی این کنسول خواهیم ماند .

منبع

7.ـ Wii U مناسب برای بازی های MMO:
63117219545101635708.jpeg

استودیو Funcom، کسی که در حال ساخت بازی Secret World می‌باشد، اعتقاد دارد کنسول جدید شرکت نینتندو یعنی Wii U می‌تواند به همراه دسته منحصر به فردش برای بازی‌های MMO کامل و عالی باشد.

آقای Joel Bylos در مجله رسمی نینتندو بیان کرد: " Wii U می‌تواند اولین کنسولی باشد که یک MMORPG را به راحتی اجرا کند. این دسته مناسب برای بازی‌ها و طرفداران MMO است. یک دسته با صفحه لمسی قابل تغییر و سفارشی کردن که با تکنولوژی سه بعدی ترکیب شده است و این می‌تواند یک برد برای نینتندو و این کنسول باشد."

به نظر می‌رسد آقای Bylos این صحبت‌ها را از روی حدس و گمان بر اساس چشم‌اندازهای این کنسول زده باشد، و همچنین تست سخت افزار این کنسول برای ساخت یک MMO از سوی این سازنده و ناشر این بازی تایید نشده است.

Secret World که یک بازی MMO می‌باشد در تاریخ 19 جون 2012 برای PC منتشر خواهد شد.



نکته:
  • تاپیک بروز رسانی خواهد شد.
  • از قرار دادن اخبار ترجمه نشده خودداری کنید.
تشکر ویژه از حمایت عزیزان Dinosaur و Isildur و pandora tomorrow
 

Attachments

  • 222.jpg
    222.jpg
    41.4 KB · مشاهده: 7
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر