ورود
ثبت نام
صفحه اصلی
اخبار بازی
بررسی بازی
حقایق بازیها
داستان بازی
بررسی سخت افزار
برنامههای ویدیویی
انجمنها
نوشتههای جدید
پرمخاطبها
جستجوی انجمنها
جدیدترینها
ارسالهای جدید
آخرین فعالیتها
کاربران
کاربران آنلاین
جستجو
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
ورود
ثبت نام
جستجو
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
Menu
Install the app
Install
فراخوان عضویت در تحریریه بازیسنتر | برای ثبت درخواست کلیک کنید
صفحه اصلی
انجمنها
گفتگو درباره بازیها و صنعت بازیهای ویدیویی
اخبار بازیها
نیل دراکمن : THE LAST OF US 2 احتمالا به زودی ساخته خواهد شد
ارسال پاسخ
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
متن گفتگو
<blockquote data-quote="benjohn" data-source="post: 3876609" data-attributes="member: 81312"><p>نمیدونم واقعا قصدت ترول معکوس ما بود یا اینکه سوالت جدیه:d</p><p></p><p>اگر واقعا به این مباحث علاقه مندی و وقتش رو هم داری بهت کتاب Literature: Sound and Sense رو معرفی میکنم این کتاب منبع درسی رشته ادبیات انگلیسی در سطح کارشناسیه و تو ترم سوم تدریس میشه جلد دومش در مورد داستان و نقد ادبی داستان هست.</p><p></p><p>توی فصل سوم ( اگر درست یادم باشه) میاد داستانها رو به دو دسته ی Escapist و Interpretative تقسیم میکنه حالا بحث هم زیادی تخصصی نشه یه تعریف خیلی ساده از هر دو تا داشته باشیم:</p><p></p><p>داستانهای Escape همونجور که از اسمش معلومه کارشون اینه که شما رو از دنیای واقعی بیرون میارن راه فراری بهت میدن تا چند ساعتی از دنیای واقعی و مشکلاتش بیای بیرون و سرگرم شی. تنها خاصیت این داستانا سرگرمیه مثالش داستان Uncharted</p><p></p><p>داستانهای Interpretative دقیقا برعکسن تو رو به دنیای واقعی میکشونن و بهت میگن این دنیاست حالا از یه زاویه ی دیگه بهش نگاه کن. روابط انسانها رو به تصویر میکشن و پیچیدگی های ادبی و فلسفی زیادی دارن. مثل داستان TloU این نوع داستان مخاطبش نخبگان و تحصیل کرده های جامعست و نه عوام</p><p></p><p>البته این تقسیم بندی ربطی به تخیلی بودن داستان نداره و یه داستانی که در تهران امروز اتفاق می افته میتونه Escape باشه و یه داستانی که در فضا یا آخر الزمان اتفاق می افته Interpretative و بالعکس</p><p></p><p>واقعا در حوصله تاپیک نیست که من بیام نقد ادبی درس بدم یا اینکه TloU رو نقد کنم فقط در همین حد که TloU داستان خیلی روشنفکرانه تری داره تا آنچارتد و جز دسته دومه. </p><p></p><p>حالا در مورد اروپا و آمریکا:</p><p>معمولا اروپایی ها معروفن که داستانای فیلماشون به سمت Interpretative گرایش داره و آمریکایی ها به سمت Escape. اینکه اسکار توی آمریکا برگزار میشه و برلیناله و کن در اروپا تصادفی نیست.</p><p></p><p>و در نهایت اینکه لزوما یه داستان Escape بد نیست و یه Interpretative هم شاهکار محسوب نمیشه. توی هر گروه خوب و بد هست. یه فیلم Escape میشه اخراجی ها که واقعا دیدنش باعث خجالته و یکی هم میشه ارباب حلقه ها که خیلی جوندار و خوب نوشته شده. تو گروه دوم هم این قضیه وجود داره</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="benjohn, post: 3876609, member: 81312"] نمیدونم واقعا قصدت ترول معکوس ما بود یا اینکه سوالت جدیه:d اگر واقعا به این مباحث علاقه مندی و وقتش رو هم داری بهت کتاب Literature: Sound and Sense رو معرفی میکنم این کتاب منبع درسی رشته ادبیات انگلیسی در سطح کارشناسیه و تو ترم سوم تدریس میشه جلد دومش در مورد داستان و نقد ادبی داستان هست. توی فصل سوم ( اگر درست یادم باشه) میاد داستانها رو به دو دسته ی Escapist و Interpretative تقسیم میکنه حالا بحث هم زیادی تخصصی نشه یه تعریف خیلی ساده از هر دو تا داشته باشیم: داستانهای Escape همونجور که از اسمش معلومه کارشون اینه که شما رو از دنیای واقعی بیرون میارن راه فراری بهت میدن تا چند ساعتی از دنیای واقعی و مشکلاتش بیای بیرون و سرگرم شی. تنها خاصیت این داستانا سرگرمیه مثالش داستان Uncharted داستانهای Interpretative دقیقا برعکسن تو رو به دنیای واقعی میکشونن و بهت میگن این دنیاست حالا از یه زاویه ی دیگه بهش نگاه کن. روابط انسانها رو به تصویر میکشن و پیچیدگی های ادبی و فلسفی زیادی دارن. مثل داستان TloU این نوع داستان مخاطبش نخبگان و تحصیل کرده های جامعست و نه عوام البته این تقسیم بندی ربطی به تخیلی بودن داستان نداره و یه داستانی که در تهران امروز اتفاق می افته میتونه Escape باشه و یه داستانی که در فضا یا آخر الزمان اتفاق می افته Interpretative و بالعکس واقعا در حوصله تاپیک نیست که من بیام نقد ادبی درس بدم یا اینکه TloU رو نقد کنم فقط در همین حد که TloU داستان خیلی روشنفکرانه تری داره تا آنچارتد و جز دسته دومه. حالا در مورد اروپا و آمریکا: معمولا اروپایی ها معروفن که داستانای فیلماشون به سمت Interpretative گرایش داره و آمریکایی ها به سمت Escape. اینکه اسکار توی آمریکا برگزار میشه و برلیناله و کن در اروپا تصادفی نیست. و در نهایت اینکه لزوما یه داستان Escape بد نیست و یه Interpretative هم شاهکار محسوب نمیشه. توی هر گروه خوب و بد هست. یه فیلم Escape میشه اخراجی ها که واقعا دیدنش باعث خجالته و یکی هم میشه ارباب حلقه ها که خیلی جوندار و خوب نوشته شده. تو گروه دوم هم این قضیه وجود داره [/QUOTE]
Insert quotes…
Verification
پایتخت ایران
ارسال نوشته
صفحه اصلی
انجمنها
گفتگو درباره بازیها و صنعت بازیهای ویدیویی
اخبار بازیها
نیل دراکمن : THE LAST OF US 2 احتمالا به زودی ساخته خواهد شد
Top
نام کاربری یا ایمیل
رمز عبور
نمایش
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
مرا به خاطر بسپار
ورود
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی
همین حالا ثبت نام کن
or ثبتنام سریع از طریق سرویسهای زیر
Twitter
Google
Microsoft