معرفی و بررسی سری بازی های ناروتو(ار مانگا تا بازی)

Naruto

کاربر سایت
Dec 5, 2009
3,383
نام
داود
در این مقاله به صورت مختصر و مفید سعی بر این دارم که بازی های ساخته شده از روی انیمه ی بسیار معروف ناروتو رو به دوستانی که فرصت نکردن این بازی هارو انجام بدن معرفی کنم.
امیدوارم برای دوستان مفید واقع بشه.b-)
معرفی بازی های ناروتو بدون اشاره به داستان اصلی کاری بیهوده هستش چون مهمترین المان این بازی ها همون داستانشه.
خلاصه ی داستان: ۱۲ سال پیش از شروع داستان، موجودی شرور و افسانه‌ای به نام کیوبی (روباهی با ۹ دم) به کونوها حمله می‌کند. چهارمین هوکاگه با استفاده از یک طلسم و قربانی کردن خود موفق می‌شود کیوبی را داخل بدن ناروتوی تازه به‌دنیا آمده زندانی کند.
ناروتو پسری یتیم است و اکثر مردم (بزرگسالان) کونوها او را همان کیوبی می‌بینند و از او تنفر دارند. بنا به فرمان هوکاگهٔ سوم هیچ‌کس حق ندارد در مورد وقایع رخ‌داده مرتبط با حملهٔ کیوبی حرفی بزند؛ برای همین همسالان ناروتو چیزی در این مورد نمی‌دانند. با این وجود به‌علت دیدگاه و رفتار بزرگسالان و تأثیر این رفتار بر روی فرزندانشان، ناروتو دوران کودکی خود را بدون هرگونه رابطهٔ صمیمانه و دوستی سپری می‌کند. نتیجه این که ناروتو برای جلب توجه دست به انواع و اقسام شیطنت و خرابکاری می‌زند.
در آغاز ناروتو بدترین شاگرد مدرسهٔ نینجاها است؛ اما با تلاش فراوان قدرت‌های خودش را افزایش می‌دهد و بالاخره فارغ‌التحصیل می‌شود. پس از فارغ‌التحصیلی، نینجاهای مبتدی به گروه‌های سه نفره تقسیم می‌شوند. ناروتو نیز به همراه ساسوکه اوچیها (بهترین شاگرد مدرسه) و ساکورا هارونو (که ناروتو به او علاقه‌مند است) در یک گروه قرار می‌گیرند. تربیت آنها را هم کاکاشی هاتاکه یکی از بهترین نینجاهای کونوها (که همیشه ماسکی بر صورت دارد) به عهده می‌گیرد... .


rise.jpg

ناشر:ubisoft
سازنده:ubisoft montreal
تاریخ عرضه:oct 30 , 2007
پلتفورم:X360
داستان بازی rise of ninja جایی آغاز میشه که ناروتو (Naruto) به تازگی از آکادمی نینجاها فارغ التحصیل شده و به تیم 7 پیوسته.تیم 7 علاوه بر ناروتو شامل 2 نفر دیگه به نام های ساکورا (Sakura) یه نینجای دختر که ناروتو عاشق اونه و ساسوکه (Sasuke) که تمام قبیلش(uchiha) توسط برادرش به دلایل نامعلومی قتل عام شدن و تنها هدفی که داره انتقام گرفتن از برادرشه .

932520_20071030_embed002.jpg

در مورد گیم پلی بازی هم میشه گفت که تلفیقی از ماجراجویی و اکشن ه.بازیکن در نقش ناروتو می تونه به طور ازادانه در تمام دنیای بازی رفت و امد داشته باشه و ماموریت های فرعی بسیار زیادی رو انجام بده.مبارزات به گونه ای هست که بازی با وارد شدن به مبارزه به حالت 2D در میاد و مثل بازی هایی همچون tekken تبدیل میشه.

932520_20071030_embed003.jpg

932520_20071030_embed004.jpg

تمام موسیقی های استفاده شده در بازی هم دقیقا OST های انیمه هست و نواوری جدیدی در این قسمت دیده نمیشه.

932520_20071030_embed001.jpg

نکات مثبت:بسیار زیبا و دلچسب بودن گشتن در دهکده ی کونوها ، جلوه های گرافیکی بسیار زیبا ، محیط های شبیه اینمه ، جوتسوهای منحصر به فرد هر کاراکتر که باعث جذاب شدن مبارزات میشه.
نکات منفی:داستان بازی تمام وقایع مانگا رو پوشش نمیدهد ، نبود زبان ژاپنی.
نمرات بازی
Gamespot:7.5
Ign:8.4


brok.jpg


ناشر:ubisoft
سازنده:ubisoft montreal
تاریخ عرضه:nov 18,2008
پلتفورم:X360

این عنوان زمانی عرضه شد که میشه گفت که تمام دنیا با شخصیت ناروتو و انیمه ی اون اشنا بودن و اتظارات زیادی از بازی میرفت.شرکت Ubisoft هم برای عالی از کار در اومدن کار دوباره ساخت بازی به یکی از بهترین استودیو های جهان یعنی شعبه ی مونترال این شرکت شپرد.
داستان بازی دقیقا جایی شروع میشه که نسخه ی قبلی به پایان رسید یعنی زمانی که اوروچیمارو(Orochimaru) در حال جنگیدن با هوکاگه ی سوم (sarutobi hiruzen) هست.
بازی از نظر گرافیکی ان چنان تغییری نکرده.در این بازی برخلاف نسخه ی قبل برای Cut-scene ها از فیلم های داخل انیمه استفاده نکردن و تمام Cut-scene ها به صورت real time و از جنس خود بازی بودن.

950874_20080715_embed004.jpg

اکشن و مبارزات بازی همچنان مانند نسخه ی قبل بود و تنها تغییر ان اضافه کردن حالت TAG به مبارزات بود که میشد با یک گروه 2 نفره به ماموریت ها رفت و از اونها در مبارزات استفاده کرد.

950874_20080715_embed001.jpg

950874_20080715_embed002.jpg

علاوه بر استفاده از کاراکترهای دیگه در مبارزات از باید از اونها هم برای حل معما های بازی نیز استفاده می کرد مثلا وقتی که به یک پل شکسته می رسیدیم با استفاده از Shadow clone ناروتو میشد یه پل ناروتویی ساخت یا با استفاده از Byakugan (چشم سفید) Neji میشد از تله های موجود در مسیر اگاه شد.
نکات مثبت:گرافیک جذاب ، استفاده از کارکتر های مختلف در مبارات ، اضافه شدن دوبله ی ژاپنی که جای خالی اون در نسخه ی قبل احساس می شد ، حالت انلاین بسیار جالب.
نکات منفی:برای کسانی که انیمه رو ندیدن بازی بسیار کسل کننده بود ، ماموریت های فرعی خسته کننده.
نمرات بازی
Gamespot:7
Ign:8.3

ultimate.jpg

ناشر:Namco Bandai
سازنده:Cyber connect 2
تاریخ عرضه:nov 4,2008
پلتفرم:PS3
این عنوان از سری بازی های ناروتو به یقین میتواند بهترین بازی ساخته شده بر اساس انیمه ی ناروتو باشد.این بازی به صورت انحصاری برای کنسول PS3 عرضه شد و به جرات می توان گفت که تمام المان های بازی به بهترین شکل ساخته و پرداخته شده بود.
داستان بازی شامل تمام اتفاقات سری اول انیمه ی ناروتو تا پایان جنگ ساسوکه و ناروتو بود و تمام اتفاقات مهم در انیمه در این نسخه وجود داشت.
با توجه به استفاده از انجین جدید شرکت Namco Bandai که به صورت اختصاصی برای این بازی طراحی شده بود و CB2 نام داشت بسیار به انیمه نزدیک شده بود و به جرات میشه گفت که در بسیاری از صحنه ها نمیشد تفاوت انیمه با بازی رو تشخیص داد.

943434_20081110_embed002.jpg

از جمله مهمترین تغییرات بازی نسبت به نسخه های قبل تغییر شیوه ی مبارزات بدین گونه که برخلاف نسخه های قبل که مبارزه ها در یک محیط 2 بعدی انجام میشد در این بازی تمام مبارزه ها 3 بعدی شده بودند و محیط مبارزه هم بسیار بزرگ شده بود که در حین مبارزه می شد به تمام ان نقاط بدون محدودیت حرکت کرد.همچنین با اینکه همیشه دوربین در مبارزات ثابت بود ولی دید بسیار خوبی از مبارزه رو در اختیار player قرار میداد.

943434_20081110_embed001.jpg

در این نسخه هیچ قسمتی به عنوان tutorial وجود ندارد ولی به لطف کنترل بسیار ساده و روان بازی زمان زیادی نیاز نبود که به کنترل بازی عادت کرد.تنها نکته ی منفی بازی به نظر من قسمت free battle بود که در اول بازی فقط 12 نفر از 25 کاراکتر ان قابل استفاده بودند و برای ازاد کردن انها حتما باید یک بار بازی رو به پایان رسوند.

943434_20081110_embed003.jpg

نکات مثبت:مبارزات بسیار سریع و جذاب ، کاراکتر های زیاد ، گرافیک انیمه ای ، کنترل بسیار ساده و روان
نکات منفی:نداشتن حالت انلاین ، نیاز به 4 گیگابایت فضا برای نصب
Gamespot:7.5
Ign:8.4

shipp.jpg


ناشر:Namco Bandai
سازنده:Cyber connect 2
تاریخ عرضه:oct 19,2010
پلتفرم:PS3,X360


آخرین عنوان منتشر شده از سری ناروتو که با توجه به پیشرفت هایی که نسبت به سری قبل کرده بود توانست از مجله ی فامیتسو نمره ی کامل 40/40 را بگیرد.
داستان بازی مربوط به اتفاقات سری Shippuuden تا جنگ اخر ناروتو با Pain است.نکته ی جالب در مورد زمان عرضه ی بازی این است که دقیقا در روزی که بازی عرضه شد اولین قسمت از جنگ Pain از TV Tokyo پخش می شد.
این عنوان نسبت به بازی قبل تغییرات ساختاری مثل بهتر شدن گرافیک رو نداشت ولی تقریبا میشه گفت همه چیز در این عنوان بهتر شده بود.

982705_20101022_embed004.jpg

داستان به صورت Chapter بندی شده روایت میشد.مبارزات بسیار سریع تر و پر هیجان تر شده بود.قسمت های حساس مبارزات دارای سیستم QTE شده بود که بسیار مبارزات را با هیجان تر و خاطره انگیز تر می کرد.بر خلاف نسخه ی قبل که فقط ناروتو در حالت داستانی قابل بازی بود این بار تمام شخصیت ها در داستان دخیل بودند.

982705_20101005_embed001.jpg

ماموریت های فرعی هم در این نسخه بسیار جذاب تر و مربوط به داستان اصلی شده بودند و مانند نسخه ی قبل خسته کننده نمیشدند.نقشه ی بازی همیشه جای ماموریت بعدی رو نشون میدادند که باعث گم نشدن کاراکتر در جهان بسیار بزرگ بازی و انجام ماموریت ها به صورت پشت سر هم و بدون وقفه می شدند.
Location ها بسیار زیبا و چشم نواز طراحی شده بودند ولی در اواخر بازی به دلیل تکراری بودن انها کمی خسته کننده به نظر می رسیدند.
نکات مثبت:دوبله و صداگذاری عالی شخصیت ها ، نشان دادن نکات اوج داستان با حالت های بسیار عالی ، حالت انلاین بسیار هیجان انگیز
نکات منفی:Loading نابجا و طولانی
Gamespot:7
Ign:8
 
آخرین ویرایش:

sadegh13

کاربر سایت
Jan 13, 2010
118
نام
صادق
دمت گرم .
من اول storm2 بازی کردم و اصلا با ناروتو آشنایی نداشتم ولی بازی من شکه کرد.از بهترین بازی هایی بود که پارسال بازی کردم.
خیلی حیفه که دیگه فقط برای psp می یاد.
 

hitman_ravani

کاربر سایت
Aug 10, 2006
1,253
نام
علی
آقا بابت مقاله ممنون اما یه موردی داره! دوتا شماره اولی که گفتی:

Naruto: Rise of a Ninja

Naruto: The Broken Bond

این دو عنوان انحصاری XBOX360 هستن! ولی شما نوشتی:

پلتفورم:X360,PS3


اصلاح کن!

تنها شماره ای که روی هر دو کنسول نسل حاظر بصورت مولتی اراعه شد عنوان Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 2 هستش!

بقیه به نوعی انحصاری بودن اون هم بیشتر به دلیل ناشر ـشون بوده!

دو شماره اول که انحصاری XBOX 360 بودن ناشرو سازند ـشون Ubisoft Montreal بوده

ولی سری Ninja Storm که منظورم هم شماره یک و هم شماره 2 هست کار خود Namco Bandai Games بوده البته انتشار ـشون ولی ساخت و توصعه بازی کار استادیوی CyberConnect2 بوده!

ضمن اینکه تمام بازی های کنسول PS2 و دستگاه PSP هم کار همین استادیو هست! بجز ورژن کنسول WII که کار یه استادیوی دیگ ـش!

اینا بیشتر جنبه اطلاعات عمومی داره!

اما شما اصلاح کن که نوشتی مولتی اون 2 شماره اول رو!
 

A.T.HELLBOY

کاربر سایت
Aug 20, 2009
2,362
نام
علیرضا
به نظرم Storm 2 زیاد روایت داستانش خوب نبود و تمام وقایع که توی انیمه ( مانگاشو نمی خونم ) اتفاق افتاده بودو نتونست خوب روایت کنه حالا نمی گم تمام تمامشم ولی جاهای زیادیم حذف شده بود :d . لودینگاشم خیلی رو اعصاب بود ولی خیلی بازی دل چسبی بود ( حداقل برا من که اینطوری بود !! :d شما هارو نمی دونم :d ) . من که دوتا اولیا رو موفق نشدم بازی کنم :d
دستتم درد نکنه :d
 

Naruto

کاربر سایت
Dec 5, 2009
3,383
نام
داود
آقا بابت مقاله ممنون اما یه موردی داره! دوتا شماره اولی که گفتی:

Naruto: Rise of a Ninja

Naruto: The Broken Bond

این دو عنوان انحصاری XBOX360 هستن! ولی شما نوشتی:

پلتفورم:X360,PS3

!

سلام.بله شما درست میگی در مورد انحصاری بودن اون 2 عنوان.
انقدر حجم تایپ زیاد بود اخرش داشتم فقط copy+paste میکردم یادم رفت اون 2 مورد رو اصلاح کنم.
ممنون بابت یاداوری.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر