ورود
ثبت نام
صفحه اصلی
اخبار بازی
بررسی بازی
حقایق بازیها
داستان بازی
بررسی سخت افزار
برنامههای ویدیویی
انجمنها
نوشتههای جدید
پرمخاطبها
جستجوی انجمنها
جدیدترینها
ارسالهای جدید
آخرین فعالیتها
کاربران
کاربران آنلاین
جستجو
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
ورود
ثبت نام
جستجو
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
Menu
Install the app
Install
فراخوان عضویت در تحریریه بازیسنتر | برای ثبت درخواست کلیک کنید
صفحه اصلی
انجمنها
معرفی و بحث پیرامون بازیها
Game Communities
طرفداران ژانر RPG
ارسال پاسخ
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
متن گفتگو
<blockquote data-quote="dragonslayer" data-source="post: 4460504" data-attributes="member: 83017"><p>خب امروز یکی دیگر از بازیهایی که خیلی وقت بود تمایل داشتم تجربه اش کنم یعنی Torment: Tides of Numenera را تمام کردم.</p><p>tides of numenera یک بازی crpg است که با سایر بازی های هم ژانر خود فرق میکند؛ در بازی هایی مثل pillars of eternity و یا divinity original sin و یا خیلی دیگر از بازی های crpg با این که داستان نقش پررنگی در بازی دارد و شاید حتی محوریت و تمرکز اصلی بازی بر روی داستان قرار گرفته باشد اما باز بخش های دیگری مثل مبارزه و exploration و crafting و ... نقش پر رنگی دارند اما در مورد torment تنها یک چیز اهمیت داره و آن هم داستان است و این باعث میشود که torment از سایر عناوین هم ژانر خود متمایز بشهد و حتی کمی از ژانر rpg فاصله بگیرد و به ژانر adventure و یا حتی visual novel ها نزدیک بشود، با این حال torment به قدری با عناوین ژانر adventure فاصله دارد که نمیتواند در قالب ژانر adventure هم قرار بگیرد و این موارد باعث میشوند که torment: tides of numenera تبدیل به اثر خاص و منحصر به فردی بشود که شاید نتوان هیچ عنوانی مشابه آن پیدا کرد.(البته شاید به استثنای planescape: torment ) </p><p>در tides of numenera با جهانی به نام ninth world رو به رو میشویم. ninth world زمین است اما یک میلیارد سال در آینده، زمینی که اوج گیری و سقوط هشت تمدن بزرگ را به خود دیده است و میراث و ویرانه هایی که از این تمدن ها باقی مانده اند تبدیل به عامل شگفتی برای مردمانی شده است که خودشان را تمدن نهم میدانند ( البته شاید چندان متمدن نباشند! )، این مردم این عوامل شگفتی را numenera مینامند. numenera ها وسایل و تکنولوژی هایی از تمدن های قبل هستند که به قدری پیشرفته هستند که به علم بی شباهت و به جادو شبیه هستند. در شگف آباد دنیای نهم تکنولوژیی هایی به قدری پیشرفته وجود دارند که به علم دهن کجی میکنند و با جادو یکی میشوند. در سرزمین عجایب دنیای نهم هر چیزی ممکن است از طوفانی از ذرات نانو که هر چه بر سر راهشان باشد را از بین میبرند و به شکل جدیدی در می آورند تا شهری که بر روی موجود زنده ی عظیم الجثه ای که در بعدها و دنیاهای مختلف حضور دارد و از احساسات تغذیه میکند، قرار دارد.</p><p>همان طور که شنیدید در torment tides of numenera هر چیزی ممکن است و پر است از ایده های نو و عجیب، به گونه ای که انگار جمعی از نویسندگان گرد هم آمده اند و به عجیب ترین ایده ها و بارش های فکریشان بال و پر داده اند و نتیجه را در tides of numenera قرار داده اند. با این حال با وجود عجیب بودن این ایده ها و یا حتی ناملموس بودن بعضی از آنها، آنها اضافی نیستند و با وجود بی ارتباط بودن بعضی از آن ها نسبت به یکدیگر، با حس و تجربه ای که بازی میخواهد ارائه بدهد، مرتبطند و عطر دیوانه واریِ جذابی به tides of numenera اضافه میکنند و در کل باعث جذابیت بیشتر بازی میشوند.</p><p>از دنیای عجیب tides of numenera که بگذریم به کارکترها و npc ها میرسیم. هر npc در این بازی یک داستان برای گفتن دارد و در اکثر موارد هم این داستان، داستان جذابی است. البته تعداد npc ها نسبت به عناوین هم ژانر کمتره است ولی خب این جا بحث، بحث کیفیت در برابر کمیت است و هر npc داستان جذاب، خاص و پرداخت شده ی خودش را دارد.</p><p>companion ها هم در وضعیت خوبی قرار دارند ولی با این حال به نظرم خیلی ساکن هستند و عکس العمل قابل توجه ای اعمال پروتاگونیست و وهمچنین وقایع نشان نمیدهند. banter ها هم از نظر من با مزه بودند.</p><p>داستان بازی با این که آن داستان عمیق و فلسفی که فکر میکردم نبود اما جذاب و خواندنی بود. خواندنی! بله خواندنی، شما باید در این بازی متون زیادی را بخوانید ولی اصلا نگران نباشید چون همان طور که گفتم داستان بازی به اندازه ی کافی جذاب است و علاوه بر این دیالوگ ها با کیفیت هستند و متون توصیفی نثر خوبی دارند و درازگویانه نیستند.</p><p>در مورد choice and consequence باید بگویم که من در این بازی choice and consequence خیلی قوی ندیدم، البته انتخاب ها زیاد هستند و معمولا quest ها را میشود به چندین روش مختلف به اتمام رساند اما عواقب این انتخاب ها را چندان نمیبینیم.</p><p>پایان بازی شاید به نظر عده ی زیادی نا امید کننده باشد اما به نظر من کاملا مناسب بود و با تجربه ای که بازی خواهان ارائه ی آن است کاملا سازگار بود.</p><p>quest های بازی هم وضعیتی مشابه npc ها دارند؛ شاید تعداد side quest ها به پنجاه هم نرسد ولی خب اکثر quest ها طوری هستند که اگر در یک بازی دیگر قرار داشتند، تبدیل میشدند به quest به یاد ماندنی آن بازی. تمام side quest ها، تمام مکالمات و تعاملات با npc ها و طراحی تمام location های بازی، تمام این موارد در خدمت تجربه ی منسجمی هستند که بازی میخواهد ارائه بدهد و چه بسا که side quest عجیبی مثل endless horror و سرنوشت عجیب و تراژیک inifere ، حتی بیشتر از quest های اصلی در خدمت این تجربه باشند.</p><p>در tides of numenera میشود تمام quest ها و مسائل را بدون درگیری و مسالمت آمیز حل کرد. در اکثر موارد گفتگو و استفاده از تکنیک های persuasion و intimidate و deception برای حل مسائل کافی است ولی در معدود مواقعی که کار به درگیری میرسد، موقعیت هایی به وجود می آید که بازی آن ها را crisis مینامد. در هیچکدام از این crisis ها مبارزه تنها راه حل نیست و شما میتوانید از عوامل محیطی علیه دشمنانتان استفاده کنید، میتوانید فرار کنید و یا میتوانید مخفی شوید و مخفیانه به انجام ماموریتتان بپردازید.</p><p>crisis ها به صورت نوبتی است و اگر بخواهید از امکانات مختلفی که بازی برای اجتناب از مبارزات در اختیارتان میگذارد، چشم پوشی کنید و به مبارزات روی بیاورید، متوجه میشوید که مبارزات با این که با بهترین های ژانر فاصله ی زیادی دارند اما با این حال قابل قبول هستند.</p><p>در بازی به قدری کم، دیالوگ ها صدا گذاری شده اند که میتوانیم فرض کنیم که اصلا صداگذاری نشده اند! و با این حال این موضوع مشکلی برای شما به وجود نمی آورد و خودتان را ساعتها مشغول خواندن متون و غرق در داستان بازی میبینید اما در هر حال این موضوع یک کمکاری بزرگ محسوب میشود و نباید از آن چشم پوشی کرد.</p><p>گرافیک بازی مناسب حس و حال بازی است و حتی محیط های سیاه و خالی نیز، حس location مربوطه را به مخاطب القا میکنند.</p><p>در پایان میتوان گفت torment tides of numenera یک بازی شگفت انگیز، خاص و منحصر به فرد است و تجربه ی آن برای تمام طرفداران بازی های داستان محور که از خواندن متنفر نیستند، واجب است.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="dragonslayer, post: 4460504, member: 83017"] خب امروز یکی دیگر از بازیهایی که خیلی وقت بود تمایل داشتم تجربه اش کنم یعنی Torment: Tides of Numenera را تمام کردم. tides of numenera یک بازی crpg است که با سایر بازی های هم ژانر خود فرق میکند؛ در بازی هایی مثل pillars of eternity و یا divinity original sin و یا خیلی دیگر از بازی های crpg با این که داستان نقش پررنگی در بازی دارد و شاید حتی محوریت و تمرکز اصلی بازی بر روی داستان قرار گرفته باشد اما باز بخش های دیگری مثل مبارزه و exploration و crafting و ... نقش پر رنگی دارند اما در مورد torment تنها یک چیز اهمیت داره و آن هم داستان است و این باعث میشود که torment از سایر عناوین هم ژانر خود متمایز بشهد و حتی کمی از ژانر rpg فاصله بگیرد و به ژانر adventure و یا حتی visual novel ها نزدیک بشود، با این حال torment به قدری با عناوین ژانر adventure فاصله دارد که نمیتواند در قالب ژانر adventure هم قرار بگیرد و این موارد باعث میشوند که torment: tides of numenera تبدیل به اثر خاص و منحصر به فردی بشود که شاید نتوان هیچ عنوانی مشابه آن پیدا کرد.(البته شاید به استثنای planescape: torment ) در tides of numenera با جهانی به نام ninth world رو به رو میشویم. ninth world زمین است اما یک میلیارد سال در آینده، زمینی که اوج گیری و سقوط هشت تمدن بزرگ را به خود دیده است و میراث و ویرانه هایی که از این تمدن ها باقی مانده اند تبدیل به عامل شگفتی برای مردمانی شده است که خودشان را تمدن نهم میدانند ( البته شاید چندان متمدن نباشند! )، این مردم این عوامل شگفتی را numenera مینامند. numenera ها وسایل و تکنولوژی هایی از تمدن های قبل هستند که به قدری پیشرفته هستند که به علم بی شباهت و به جادو شبیه هستند. در شگف آباد دنیای نهم تکنولوژیی هایی به قدری پیشرفته وجود دارند که به علم دهن کجی میکنند و با جادو یکی میشوند. در سرزمین عجایب دنیای نهم هر چیزی ممکن است از طوفانی از ذرات نانو که هر چه بر سر راهشان باشد را از بین میبرند و به شکل جدیدی در می آورند تا شهری که بر روی موجود زنده ی عظیم الجثه ای که در بعدها و دنیاهای مختلف حضور دارد و از احساسات تغذیه میکند، قرار دارد. همان طور که شنیدید در torment tides of numenera هر چیزی ممکن است و پر است از ایده های نو و عجیب، به گونه ای که انگار جمعی از نویسندگان گرد هم آمده اند و به عجیب ترین ایده ها و بارش های فکریشان بال و پر داده اند و نتیجه را در tides of numenera قرار داده اند. با این حال با وجود عجیب بودن این ایده ها و یا حتی ناملموس بودن بعضی از آنها، آنها اضافی نیستند و با وجود بی ارتباط بودن بعضی از آن ها نسبت به یکدیگر، با حس و تجربه ای که بازی میخواهد ارائه بدهد، مرتبطند و عطر دیوانه واریِ جذابی به tides of numenera اضافه میکنند و در کل باعث جذابیت بیشتر بازی میشوند. از دنیای عجیب tides of numenera که بگذریم به کارکترها و npc ها میرسیم. هر npc در این بازی یک داستان برای گفتن دارد و در اکثر موارد هم این داستان، داستان جذابی است. البته تعداد npc ها نسبت به عناوین هم ژانر کمتره است ولی خب این جا بحث، بحث کیفیت در برابر کمیت است و هر npc داستان جذاب، خاص و پرداخت شده ی خودش را دارد. companion ها هم در وضعیت خوبی قرار دارند ولی با این حال به نظرم خیلی ساکن هستند و عکس العمل قابل توجه ای اعمال پروتاگونیست و وهمچنین وقایع نشان نمیدهند. banter ها هم از نظر من با مزه بودند. داستان بازی با این که آن داستان عمیق و فلسفی که فکر میکردم نبود اما جذاب و خواندنی بود. خواندنی! بله خواندنی، شما باید در این بازی متون زیادی را بخوانید ولی اصلا نگران نباشید چون همان طور که گفتم داستان بازی به اندازه ی کافی جذاب است و علاوه بر این دیالوگ ها با کیفیت هستند و متون توصیفی نثر خوبی دارند و درازگویانه نیستند. در مورد choice and consequence باید بگویم که من در این بازی choice and consequence خیلی قوی ندیدم، البته انتخاب ها زیاد هستند و معمولا quest ها را میشود به چندین روش مختلف به اتمام رساند اما عواقب این انتخاب ها را چندان نمیبینیم. پایان بازی شاید به نظر عده ی زیادی نا امید کننده باشد اما به نظر من کاملا مناسب بود و با تجربه ای که بازی خواهان ارائه ی آن است کاملا سازگار بود. quest های بازی هم وضعیتی مشابه npc ها دارند؛ شاید تعداد side quest ها به پنجاه هم نرسد ولی خب اکثر quest ها طوری هستند که اگر در یک بازی دیگر قرار داشتند، تبدیل میشدند به quest به یاد ماندنی آن بازی. تمام side quest ها، تمام مکالمات و تعاملات با npc ها و طراحی تمام location های بازی، تمام این موارد در خدمت تجربه ی منسجمی هستند که بازی میخواهد ارائه بدهد و چه بسا که side quest عجیبی مثل endless horror و سرنوشت عجیب و تراژیک inifere ، حتی بیشتر از quest های اصلی در خدمت این تجربه باشند. در tides of numenera میشود تمام quest ها و مسائل را بدون درگیری و مسالمت آمیز حل کرد. در اکثر موارد گفتگو و استفاده از تکنیک های persuasion و intimidate و deception برای حل مسائل کافی است ولی در معدود مواقعی که کار به درگیری میرسد، موقعیت هایی به وجود می آید که بازی آن ها را crisis مینامد. در هیچکدام از این crisis ها مبارزه تنها راه حل نیست و شما میتوانید از عوامل محیطی علیه دشمنانتان استفاده کنید، میتوانید فرار کنید و یا میتوانید مخفی شوید و مخفیانه به انجام ماموریتتان بپردازید. crisis ها به صورت نوبتی است و اگر بخواهید از امکانات مختلفی که بازی برای اجتناب از مبارزات در اختیارتان میگذارد، چشم پوشی کنید و به مبارزات روی بیاورید، متوجه میشوید که مبارزات با این که با بهترین های ژانر فاصله ی زیادی دارند اما با این حال قابل قبول هستند. در بازی به قدری کم، دیالوگ ها صدا گذاری شده اند که میتوانیم فرض کنیم که اصلا صداگذاری نشده اند! و با این حال این موضوع مشکلی برای شما به وجود نمی آورد و خودتان را ساعتها مشغول خواندن متون و غرق در داستان بازی میبینید اما در هر حال این موضوع یک کمکاری بزرگ محسوب میشود و نباید از آن چشم پوشی کرد. گرافیک بازی مناسب حس و حال بازی است و حتی محیط های سیاه و خالی نیز، حس location مربوطه را به مخاطب القا میکنند. در پایان میتوان گفت torment tides of numenera یک بازی شگفت انگیز، خاص و منحصر به فرد است و تجربه ی آن برای تمام طرفداران بازی های داستان محور که از خواندن متنفر نیستند، واجب است. [/QUOTE]
Insert quotes…
Verification
پایتخت ایران
ارسال نوشته
صفحه اصلی
انجمنها
معرفی و بحث پیرامون بازیها
Game Communities
طرفداران ژانر RPG
Top
نام کاربری یا ایمیل
رمز عبور
نمایش
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
مرا به خاطر بسپار
ورود
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی
همین حالا ثبت نام کن
or ثبتنام سریع از طریق سرویسهای زیر
Twitter
Google
Microsoft