ورود
ثبت نام
صفحه اصلی
اخبار بازی
بررسی بازی
حقایق بازیها
داستان بازی
بررسی سخت افزار
برنامههای ویدیویی
انجمنها
نوشتههای جدید
پرمخاطبها
جستجوی انجمنها
جدیدترینها
ارسالهای جدید
آخرین فعالیتها
کاربران
کاربران آنلاین
جستجو
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
ورود
ثبت نام
جستجو
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
Menu
Install the app
Install
فراخوان عضویت در تحریریه بازیسنتر | برای ثبت درخواست کلیک کنید
صفحه اصلی
انجمنها
معرفی و بحث پیرامون بازیها
Game Communities
طرفداران ژانر RPG
ارسال پاسخ
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
متن گفتگو
<blockquote data-quote="dragonslayer" data-source="post: 4455116" data-attributes="member: 83017"><p>خب من بالاخره تونستم یکی از بازیهایی که خیلی وقت بود تمایل داشتم تجربش کنم یعنی persona 5 رو تموم کنم.</p><p>اول باید بگم که از نظر من ژانر نقش آفرینی غربی و ژانر نقش آفرینی ژاپنی دو ژانر کاملا متفاوت و مستقل هستند و به این علت شاید بهتر بود نظرم رو در مورد persona 5 در بخش بازی های jrpg مینوشتم، با این حال به دلیل این که تمایل داشتم نظارتم در مورد بازی هایی که انجام میدم در یک جا باشه و خب سبک مورد علاقه ی من هم نقش آفرینی غربیه و به همین دلیل احتمالا در آینده نظراتم در این تاپیک انباشته میشه، نظرم در مورد persona 5 رو در این تاپیک نوشتم.</p><p>خب از داستان بازی شروع میکنم که مهمترین بخش بازی هم هست و تمرکز اصلی بازی روی همین بخشه. داستان بازی ساده و در عین حال دلچسب و لذت بخشه و با این که شاید بهترین داستان ممکن و یا بهترین نوع روایت رو نداشته باشه ولی به هر حال به قدری خوب و لذت بخش هست که بتونه مخاطب رو حدود صد ساعت مشتاق ادامه دادن بازی بکنه.</p><p>Surprise های بازی کاملا قابل پیش بینی هستن و بخش پایانی بازی و افشای پایانی با این که کاملا با تم بازی یعنی آزادی و عصیان در ارتباطه ولی با این حال چندان خوب از آب در نیامده ولی با این حال این موارد چیزی از ارزش های داستان بازی کم نمیکنند و داستان بازی کماکان زیبا و لذت بخشه.</p><p>در بازی بیست و یک confidant قرار داره که این افراد شخصیت هایی هستن که پروتاگونیست در طول بازی باهاشون به تعامل میپردازه. هفت نفر از این افراد هم گروهی های شما در گروه phantom thief هستن که هم در طول ماموریت ها و هم در اوقات فراغت با این افراد در ارتباطید و به همین علت وقت بیشتری به این افراد اختصاص شده و در نتیجه این افراد پرداخت بهتری دارن و تعاملات پروتاگونیست با اون ها بیشتره ولی با این حال وضع باقی confidant ها هم بد نیست و اون ها هم در حد خودشون خوب هستن. با این حال با این که پرداخت confidant ها و تعامل پروتاگونیست با اون ها در سطح قابل قبولیه ولی پروتاگونیست قدرت انتخاب و آزادی در تصمیم گیری چندانی در این روابط نداره. این موضوع شاید در مقایسه با بازی هایی مثل mass effect و یا dragon age یک کم کاری بزرگ به حساب بیاد ولی با توجه به استانداردهای ژانر jrpg قابل چشم پوشیه. </p><p>در هر حال شاید کاراکترهای بازی خیلی عمیق و پرداخت شده نباشن و در روابط و تعامل با اون ها خیلی قدرت انتخاب به مخاطب داده نشده باشه اما با این حال به طرز خاصی که شاید مخصوص بازی های ژاپنی باشه، فراموش نشدنی و خاطره انگیز هستن و وقت گذراندن با اونها، مشاهده تعاملاتشون با همدیگر و خواندن چت های گروهیشون لذت بخشه.</p><p>آنتاگونیستی های پر تعداد بازی شاید خیلی پرداخت شده نباشن ولی خب به مقدار زیادی cool هستن و مثل سایر بخش های بازی به یاد ماندنی و همین مبارزه با اون ها رو جذاب میکنه.</p><p>دیالوگ ها در بازی کیفیتشون پایینه و گاهاً بچگانه و مسخره به نظر میرسن اما این هم با توجه به استانداردهای بازی های ژاپنی مشکل خیلی بزرگی به حساب نمیاد و کاملا قابل چشم پوشیه.</p><p>گیم پلی بازی از دو بخش شبیه ساز زندگی یک دانش آموز در ژاپن و بخش ماموریت های سرقت که در داخل palace ها صورت میگیره تشکیل شده. بخش شبیه ساز زندگی با این که جای پیشرفت داره با این حال نقطه ی قوت بازی و بخش متمایز کننده ی بازی از سایر بازی هاست و در این بخشه که گیمر باید وقت محدودشو برای انجام فعالیت های مختلف که هر کدوم موجب تقویت یکی از social stat هاش میشن و همچنین تعامل با confidant که از قضا تعامل با بعضی از همین confidant به سطح خاصی از social stat ها بستگی داره، تقسیم کنه. درسته که این بخش میتونست جذاب تر و گسترده تر باشه اما همین محتوای کنونی هم در این بخش به اندازه کافی جذاب و راضی کنندست.</p><p>اما بخش ماموریت ها که شامل گشت و گذار در palace ها ( بخوانید dungeon ) و مبارزات نوبتی به سبک سایر بازی های نقش آفرینی ژاپنی و بعضا پازل های محیطی ساده است، بعد از چند palace اول خسته کننده و کسالت بار میشود و مبارزات تکراری پی در پی باعث آزرده خاطر شدن مخاطب میشود و respawn شدن دشمنان پس از ورود دوباره به یک محیط نیز هیچ کمکی به این موضوع نمیکند. در کل بدترین بخش persona 5 همین گشت و گذار در palace هاست که امیدوارم در نسخه های بعد بهبود قابل توجه ای یابند.</p><p>یکی دیگر از بخش های گیم پلی بازی ترکیب persona های مختلف و ایجاد یک persona جدید است که این بخش جز نقاط قوت بازی است.</p><p>گرافیک فنی بازی یکی از نقاط ضعف بازی و این مورد در هم افزایی با مقیاس کوچک نقشه ها این سوال را برای مخاطب به وجود می آورد که آیا نمیشد این بازی را برای دومین کنسول خانگی سونی منتشر کرد؟</p><p>از طرف دیگر گرافیک هنری بازی زیبا و جذاب است اما در این بخش هم گاهاً تنبلی و کم کاری دیده میشود.</p><p>موسیقی پس زمینه ی بازی بینظیر است و حتی پس از گذشت ۱۰۰ ساعت از زمان بازی هم خسته کننده نمیشود ولی در عوض صداگذاری شخصیت های بازی با این که خوب است، کم مقدار است و دیالوگ های صداگذاری نشده ی بیشماری در بازی دیده میشود و این موضوع در دورانی که یک بازی kick starterی مانند divinity original sin 2 کاملا صداگذاری شده، کاملا منسوخ به نظر میرسد.</p><p>در پایان میتوان گفت با این که persona 5 نقص ها، کهنگی ها و کم کاری هایی دارد با این حال جذابت ها و زیبایی های خاص خودش را دارد و میتواند با داستان جذاب و شخصیت های به یاد ماندنیش شما را برای صد ساعت و یا حتی بیشتر به خود مشغول کند.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="dragonslayer, post: 4455116, member: 83017"] خب من بالاخره تونستم یکی از بازیهایی که خیلی وقت بود تمایل داشتم تجربش کنم یعنی persona 5 رو تموم کنم. اول باید بگم که از نظر من ژانر نقش آفرینی غربی و ژانر نقش آفرینی ژاپنی دو ژانر کاملا متفاوت و مستقل هستند و به این علت شاید بهتر بود نظرم رو در مورد persona 5 در بخش بازی های jrpg مینوشتم، با این حال به دلیل این که تمایل داشتم نظارتم در مورد بازی هایی که انجام میدم در یک جا باشه و خب سبک مورد علاقه ی من هم نقش آفرینی غربیه و به همین دلیل احتمالا در آینده نظراتم در این تاپیک انباشته میشه، نظرم در مورد persona 5 رو در این تاپیک نوشتم. خب از داستان بازی شروع میکنم که مهمترین بخش بازی هم هست و تمرکز اصلی بازی روی همین بخشه. داستان بازی ساده و در عین حال دلچسب و لذت بخشه و با این که شاید بهترین داستان ممکن و یا بهترین نوع روایت رو نداشته باشه ولی به هر حال به قدری خوب و لذت بخش هست که بتونه مخاطب رو حدود صد ساعت مشتاق ادامه دادن بازی بکنه. Surprise های بازی کاملا قابل پیش بینی هستن و بخش پایانی بازی و افشای پایانی با این که کاملا با تم بازی یعنی آزادی و عصیان در ارتباطه ولی با این حال چندان خوب از آب در نیامده ولی با این حال این موارد چیزی از ارزش های داستان بازی کم نمیکنند و داستان بازی کماکان زیبا و لذت بخشه. در بازی بیست و یک confidant قرار داره که این افراد شخصیت هایی هستن که پروتاگونیست در طول بازی باهاشون به تعامل میپردازه. هفت نفر از این افراد هم گروهی های شما در گروه phantom thief هستن که هم در طول ماموریت ها و هم در اوقات فراغت با این افراد در ارتباطید و به همین علت وقت بیشتری به این افراد اختصاص شده و در نتیجه این افراد پرداخت بهتری دارن و تعاملات پروتاگونیست با اون ها بیشتره ولی با این حال وضع باقی confidant ها هم بد نیست و اون ها هم در حد خودشون خوب هستن. با این حال با این که پرداخت confidant ها و تعامل پروتاگونیست با اون ها در سطح قابل قبولیه ولی پروتاگونیست قدرت انتخاب و آزادی در تصمیم گیری چندانی در این روابط نداره. این موضوع شاید در مقایسه با بازی هایی مثل mass effect و یا dragon age یک کم کاری بزرگ به حساب بیاد ولی با توجه به استانداردهای ژانر jrpg قابل چشم پوشیه. در هر حال شاید کاراکترهای بازی خیلی عمیق و پرداخت شده نباشن و در روابط و تعامل با اون ها خیلی قدرت انتخاب به مخاطب داده نشده باشه اما با این حال به طرز خاصی که شاید مخصوص بازی های ژاپنی باشه، فراموش نشدنی و خاطره انگیز هستن و وقت گذراندن با اونها، مشاهده تعاملاتشون با همدیگر و خواندن چت های گروهیشون لذت بخشه. آنتاگونیستی های پر تعداد بازی شاید خیلی پرداخت شده نباشن ولی خب به مقدار زیادی cool هستن و مثل سایر بخش های بازی به یاد ماندنی و همین مبارزه با اون ها رو جذاب میکنه. دیالوگ ها در بازی کیفیتشون پایینه و گاهاً بچگانه و مسخره به نظر میرسن اما این هم با توجه به استانداردهای بازی های ژاپنی مشکل خیلی بزرگی به حساب نمیاد و کاملا قابل چشم پوشیه. گیم پلی بازی از دو بخش شبیه ساز زندگی یک دانش آموز در ژاپن و بخش ماموریت های سرقت که در داخل palace ها صورت میگیره تشکیل شده. بخش شبیه ساز زندگی با این که جای پیشرفت داره با این حال نقطه ی قوت بازی و بخش متمایز کننده ی بازی از سایر بازی هاست و در این بخشه که گیمر باید وقت محدودشو برای انجام فعالیت های مختلف که هر کدوم موجب تقویت یکی از social stat هاش میشن و همچنین تعامل با confidant که از قضا تعامل با بعضی از همین confidant به سطح خاصی از social stat ها بستگی داره، تقسیم کنه. درسته که این بخش میتونست جذاب تر و گسترده تر باشه اما همین محتوای کنونی هم در این بخش به اندازه کافی جذاب و راضی کنندست. اما بخش ماموریت ها که شامل گشت و گذار در palace ها ( بخوانید dungeon ) و مبارزات نوبتی به سبک سایر بازی های نقش آفرینی ژاپنی و بعضا پازل های محیطی ساده است، بعد از چند palace اول خسته کننده و کسالت بار میشود و مبارزات تکراری پی در پی باعث آزرده خاطر شدن مخاطب میشود و respawn شدن دشمنان پس از ورود دوباره به یک محیط نیز هیچ کمکی به این موضوع نمیکند. در کل بدترین بخش persona 5 همین گشت و گذار در palace هاست که امیدوارم در نسخه های بعد بهبود قابل توجه ای یابند. یکی دیگر از بخش های گیم پلی بازی ترکیب persona های مختلف و ایجاد یک persona جدید است که این بخش جز نقاط قوت بازی است. گرافیک فنی بازی یکی از نقاط ضعف بازی و این مورد در هم افزایی با مقیاس کوچک نقشه ها این سوال را برای مخاطب به وجود می آورد که آیا نمیشد این بازی را برای دومین کنسول خانگی سونی منتشر کرد؟ از طرف دیگر گرافیک هنری بازی زیبا و جذاب است اما در این بخش هم گاهاً تنبلی و کم کاری دیده میشود. موسیقی پس زمینه ی بازی بینظیر است و حتی پس از گذشت ۱۰۰ ساعت از زمان بازی هم خسته کننده نمیشود ولی در عوض صداگذاری شخصیت های بازی با این که خوب است، کم مقدار است و دیالوگ های صداگذاری نشده ی بیشماری در بازی دیده میشود و این موضوع در دورانی که یک بازی kick starterی مانند divinity original sin 2 کاملا صداگذاری شده، کاملا منسوخ به نظر میرسد. در پایان میتوان گفت با این که persona 5 نقص ها، کهنگی ها و کم کاری هایی دارد با این حال جذابت ها و زیبایی های خاص خودش را دارد و میتواند با داستان جذاب و شخصیت های به یاد ماندنیش شما را برای صد ساعت و یا حتی بیشتر به خود مشغول کند. [/QUOTE]
Insert quotes…
Verification
پایتخت ایران
ارسال نوشته
صفحه اصلی
انجمنها
معرفی و بحث پیرامون بازیها
Game Communities
طرفداران ژانر RPG
Top
نام کاربری یا ایمیل
رمز عبور
نمایش
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
مرا به خاطر بسپار
ورود
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی
همین حالا ثبت نام کن
or ثبتنام سریع از طریق سرویسهای زیر
Twitter
Google
Microsoft