تاپیک بحث و گفت و گو نجوم ، UFO ها ، کیهان و ...

comil2021

کاربر سایت
Apr 9, 2021
243
یکی دیگر از اجسام مصنوعی کشف شده از دوران پرکامبرین یک کوزة فلزی است که از درون سنگ 600 میلیون ساله خارج شده است.گزارش کشف این کوزه در ماهنامة علمی Scientific American در شمارة پنجم ژوئن سال 1952 با عنوانA Relic of a Bygone Age و به این ترتیب بود:

download.jpg

چندین روز پیش یک انفجار عظیم در صخره های تپة پرستشگاه در Dorchester اتفاق افتاد. انفجار تودة عظیمی از سنگ را بیرون پرتاب کرد که وزن برخی از قطعات آن چندین تن بود، قطعات سنگ در جهات مختلف پخش شدند.

در میان این سنگها یک ظرف فلزی که بر اثر انفجار دو تکه شده بود یافت شد. با چسباندن مجدد دو تکة ظرف به یکدیگر یک ظرف ناقوسی شکل ایجاد شد که 4.5 اینچ ارتفاع داشت، پایة آن 6.5 اینچ قطر داشت و قطر قسمت فوقانی جسم 2.5 اینچ بود ، ضخامت فلز به کار رفته در جسم حدود یک هشتم اینچ بود. بدنة ظرف به رنگ فلز روی یا یک آلیاژ که مقدار زیادی نقره داشته باشد دیده میشد.در یک طرف جسم شش شکل گل یا یک دسته گل وجود داشت که به زیبایی با نقره تزئین شده بود.

اطراف قسمت پائینی جسم هم یک درخت انگور یا حلقة گل که آن هم با نقره تزئین شده بود وجود داشت. حکاکی روی جسم مشخصاً توسط هنرمند ماهری انجام شده بود. این جسم حیرت انگیز و ناشناخته از یک سنگ پودینگی جامد که پانزده فوت زیر سطح زمین قرار داشت خارج شده است.)طبق نقشة جدید سازمان زمین شناسی امریکا مربوط به منطقة (درچستر)، سنگ پودینگی که امروزه Roxbury conglomerat نامیده میشود، مربوط به دورة پرکامبرین و حدوداً مربوط به 600 میلیون سال پیش است. جالب است بدانید در این دورة زمین شناسی پیشرفته ترین موجودات زنده ای که در زمین حضور داشتند جلبکهای چند سلولی بودند که در دریاها واقیانوسها شناور بودند.

تعداد این اجسام مصنوعی ماقبل تاریخ بسیار زیاد است و بسیار بیشتر از آن است که بتوان همة آنها را کار طبیعت یا اشتباه در تخمین عمر سنگ هایی که از آنها خارج شده اند، دانست.براستی علم در برابر این همه معما چه جوابی دارد؟ آیا وقت آن نرسیده است که چشم های خود را باز کنیم و حقایق جهان هستی را باور کنیم. آیا قبول این واقعیت که به جز ما موجودات متفکر و پیشرفتة دیگری هم در جهان وجود دارند اینقدر سخت است؟ چرا ما اینقدر تنگ نظر هستیم که در جهان به این عظمت جایی برای موجودات متفکر دیگر نمیبینیم؟
 

comil2021

کاربر سایت
Apr 9, 2021
243
به نظر من ما باید با اینگونه مسائل به صورت محافظه کارانه ای برخورد کنیم :

هر ادعا و شواهدی احتمال کذب بودن رو داره همونطور که احتمال واقعیت داشتن رو داره !

بهتون حق میدم ، باور اینکه سفینه ای با طول 50 کیلومتر و عرض 24 کیلومتر و احتمالآ قطری برابر 4-5 کیلومتر که در سیاره زحل مستقره در مخیله سناریو نویسان فیلم های تخیلی هم نمی گنجه چه برسه به انسان عادی !!!! ابعاد این سازه اونقدر عظیم هست که بایستی نیمی از معادن سیاره ای مثل زمین رو تخلیه کرد تا بشه مواد اولیه ساخت اون رو تهیه کرد (البته اگر اهن رو فاکتور بگیریم) ، حالا نحوه ساخت و پروازش بماند که مغز از تصور امکانش در مضیقه است. با محاسباتی که انجام دادم حجم این غول کهکشانی به 6 تریلیارد متر مکعب میرسه و اگر یک سوم حجم اون رو به موتورها و محفظه های سوخت (البته سوخت ناشناخته) و سازه اصلی و ... سفینه ببخشیم هنوز 4 تریلیارد مترمکعب دیگه باقی میمونه !!!!
images.jpg

خوب اگر برای هر موجود مسافر این سفینه فضایی معادل 1000 مترمکعب رو درنظر بگیریم (فضای زندگی ، کار، تفریح ، کشت محصول غذایی ، بازیافت و ...) این سفینه میتونه 4 میلیارد نفر مسافر با خودش حمل کنه !!!!!!!!!!!!!!!!!

به عبارتی یک تمدن عظیم رو میشه در این سفینه ها جای داد !!!!!!!!

مخم داره سوت میکشه (ماشین حساب کم اورد مجبور شدم از ماشین حساب ویندوز استفاده کنم !)

با دانش امروز ما ساخت چنین سفینه ای در ابعاد 1 میلیونیم هم امکان پذیر نیست ، حتی اگر همه مردم روی زمین کارگران ساخت اون باشند چه برسه به سفینه ای با این ابعاد !!! چرا که عمر بشر (ادمیزاد نه هوموسپین و نئاندرتال و ...) به زحمت به 15000 سال میرسه !

اما از عهده تمدنی چندصد میلیون ساله چطور ؟!

درک این مطلب همونقدر برای ما غیرقابل باوره که درک شرایط حال حاظر زمین برای یک انسان ماقبل تاریخ !!!!
 
  • Like
Reactions: farzad_angel

comil2021

کاربر سایت
Apr 9, 2021
243
شش ضلعی های زحل ، عجیب نشانی از تمدن بیگانه !

hexagon_cassini.jpg



آیا این بازمانده ابر نواختری کار بشقاب پرنده هاست ؟

PIA08864_380.jpg

دانشمندان پاسخی ندارند !!!!!!!!!!!!!
 

comil2021

کاربر سایت
Apr 9, 2021
243
گوردون کرایتون سردبیر مجله اخبار بشقابهای پرنده ویکی از برجسته ترین کارشناسان یوفو

0.jpg

بیگانگان موجوداتی هستند از درون ابعاد ما و ساکن کره زمین آنها ممکن است هزاران سال در روی زمین و در کنار ما انسانها بطرز مسالمت آمیزی زندگی کرده باشند آنها از همین جا می آیند یا بهتر بگویم از چهارچوب ابعاد دیگری ولی از همین جا من اطمینان دارم که آنها جن هستن۰

مطلب بالا را نقل کردم تا با نظر یکی از برجسته ترین کارشناسان یوفو که خود زمانی در سازمانهای مخفی کار می کرده است آشنا گردیدتا به این وسیله به سوی کشف اسرار این پدیده های شگرف گام برداریم من (نویسنده مطلب فرد دیگری است)در برسیهای علمی خویش به چند نظریه در رابطه با یوفوها رسیده ام که بیان می دارم :

۱ـسرنشینان بشقابهای پرنده جنیان هستند

۲ـ قوم یاجوج وماجوج

۳ـانسانهای اولیه ماقبل تاریخ.....

هرچند که این حقیقت که آلمانها در حین جنگ جهانی دوم مشغول تحقیق درباره ساخت و طراحی هواپیماهایی دیسک مانند بودند مورد قبول همگان است اما اسرار یوفوها چیزی ماورای تمامی اینهاست . در سال ۱۹۵۹ آقای جان فراست وسیله پرنده ای بشقابی شکل با موتور جت در کانادا ساخت و نام آن را آورو-کاربا با علامت اختصاری vz-9 که سیستم تسلیحاتی خوانده می شد گذاشت به نام کمپانی سازنده اش آورو .

وی اعلام نمود ایده خود را برای ساخت این ماشین در اصل از یک گروه کارشناسان آلمانی بعد از جنگ دوم جهانی گرفته است و همچنین بنابر اسنادی اولین گروه اشیا پرنده در سال ۱۳۲۰ توسط آلمانیها ساخته شد و b7 نامیده شد و در پایگاه زیر زمینی پراملو نگهداری می شد که در حمله روسها تمام وسایل این پایگاه به روسیه منتقل و روسها صاحب بشقاب پرنده شدند و به این وسیله این بشقابهای پرنده به آمریکا رفت وآمد می کردند ومقامات دولت امریکا برای جلوگیری از هراس عمومی این اشیاء را به فرا زمینی ها نسبت می دادند تا اینکه پدر بشقابهای پرنده روزی نظر مقامات روس را جلب می کند که به مصر سفر کرده ودر آنجا به سفارت امریکا پناهنده می گردد در دی ۱۳۲۶ کمیسیون علامت در امریکا شکل می گیرد و بعدها به کمیسیون کتاب آبی تغییر نام می دهد.

1.jpg

آلبرت انیشتین می گوید گروهی که بشقا بهای پرنده را در دست دارند تیره ای از نژاد بشر هستند که ۲۰هزار سال پیش زمین را ترک گفتند اما چرا دانستن راز بشقابهای پرنده اینقدر سری است که نیم قرن است که سران دول جهان دست به شدید ترین پنهانکاریها می زنند برای پاسخ به این سوال دست به تحقیقات جامع ومفصلی زدم تا به راز یوفوها پی بردم در ابتدا باید بدانید که تمامی ماجرا در همین زمین خودمان شکل می گیرد و فرازمینیها تخیلی بیش نیستند . برای گمراهی در واقع مقامات پشت پرده یوفوها با شبه علم به جنگ کنجکاویهای عموم مردم رفته اند اما پرونده یوفوها پرونده قطوری است دارای ابعادی بسیار وسیع برای نمونه فرقه رائلی ها زاییده تفکر فرازمینی دانستن یوفوهاست این فرقه مدعی اند خدایی عملا وجود ندارد و ما انسانها نسخه آزمایشگاهی تکنولوژی فرازمینیها هستیم یکی از دانشمندان و نویسندگان فعال در این حیطه اقای اریک فون دانیکن است نویسنده کتاب ارابه خدایان .


خدایانی از ماورای زمین و.....اقای اریک فون دانیکن خواسته یا ناخواسته پا به حیطه فریب افکار عمومی در رابطه با حقیقت واقعی یوفوها نهاده است و با بردن یوفو ها به تاریخ در پی اثبات این ادعا است که تکنولوژی ما و حتی خود ما تماما توسط فرا زمینیها به وجود آمده ایم و من به شما ثابت خواهم نمود که پشت پرده ماجرا از چه قرار است پس مطالب آینده را حتما پی گیری نماییید تا به اسرار حقیقی پی برید یادتان نرود تنها نیروی عقل می تواند بر ابهام چیره گردد۰
 

comil2021

کاربر سایت
Apr 9, 2021
243
معمایی در سیبری سال 1908
download (1).jpg


دانشمندان روسي، بقاياي يك سفينه فضايي را يافته‌اند كه ساخته دست بشر نيست.
به گزارش سرويس بين‌الملل «بازتاب»، يوري لافبن، پژوهشگر روسي و رييس موزه «شهاب‌سنگ تونگوسكا و اجسام فضايي»، از كشف دو ميله فلزي سنگين توسط تيم تحقيقاتي خود خبر داد كه مدعي است، ساخته دست بشر نيست.
روزنامه «الشرق‌الاوسط» ـ چاپ لندن ـ با اعلام اين خبر افزود: اين دو ميله در نزديكي روستاي «واناوارا» كشف شده است؛ يكي از اين ميله‌ها در عمق 5/1 متري و در ميان جسمي يافت شده كه متعلق به يك ستاره دنباله‌دار بوده و ميله دوم نيز در ميان آهن قراضه‌هاي موجود در نزديكي ريل راه‌آهن پيدا شده است.
پيش از اين نيز روس‌ها در سال 1908 ادعا كرده بودند كه در محل سقوط شهاب‌سنگ «تونگوسكا» در سيبري بقاياي يك سفينه فضايي را يافته‌اند كه ساخته دست بشر نيست.
ساكنان نزديك به محل سقوط اين شهاب‌سنگ، اين منطقه را بديمن مي‌دانند، اما آنچه كه موضوع را جدي‌تر مي‌سازد، اين است كه دانشمندان نيز وجود برخي چيزهاي بديمن در اين محل را نفي نمي‌كنند، به گونه‌اي كه برخي از اين دانشمندان مي‌گويند، در يكي از مناطق نزديك به محل مذكور در سيبري، عقربه‌هاي ساعت كندتر حركت مي‌كند و اين پديده ناشناخته‌اي است كه هنوز مطالعه و بررسي نشده است. مورد عجيب ديگر در اين محل، مشاهده اشباحي است كه به صورت آشكار حركت مي‌كنند.

دانشمندان مذكور تصريح كردند، آنان با چشمان خود ديده‌اند، افرادي كه از اين محل عبور مي‌كنند، به محض رسيدن به محل مورد نظر، نامرئي مي‌شوند و نمي‌توان آنان را ديد.

russaufo-300x225.jpg

.: یکی از دانشمندان روسي مي‌افزايد:
ساكنان محلي اين منطقه تأكيد مي‌كردند كه آنان پس از جنگ جهاني دوم، در اعماق رودخانه تونگوسكا، يك‌سري قطعات فلزي صيقلي يافته‌اند كه داراي اشکال هندسی منظمیبوده و از ماده سياه‌رنگ عجيبي ساخته شده است. سپس ما به رغم آنكه از آن زمان تاكنون، طبيعت دچار تغييرات بسياري شده است، با اين حال آغاز به جستجو كرديم و سرانجام يكي از اين قطعات را يافتيم كه شكل و رنگ آن با هر ماده خام ديگر فرق دارد.
دانشمندان زمين‌شناسي گمان مي‌كنند كه اين ماده، متعلق به يك سفينه فضايي بوده كه ويژگي‌هاي مغناطيسي ندارد و قادر به تحمل گرمايي تا 3000 درجه و نيز تحمل برخورد با شهاب‌سنگ‌ها است.
اين منطقه كه قطعه مذكور در آن يافت شده و حدود 25 كيلومترمربع مساحت دارد، داراي ويژگي‌هاي خاص و استثنايي است. انسان در اين منطقه نمي‌تواند بايستد، چون احساس مي‌كند حلقه‌اي سر او را مي‌فشارد. در اين منطقه قانون حرارتي نيز صادق نيست، چراكه در روز دماي حرارت هوا به 30 درجه بالاي صفر و در شب به 7 درجه زير صفر مي‌رسد، به گونه‌اي كه آب يخ مي‌زند. سطح پرتوافكني نيز در اين منطقه نسبت به ديگر مناطق 12 الي 15 درصد كمتر از ميزان طبيعي‌اش است.
اين دانشمند روسي معتقد است، سفينه فضايي منهدم‌شده، از روي زمين بلند شده است.
وي مي‌افزايد: اين سفينه در 30 ژوئن سال 1908، يعني زماني كه انسان هنوز سفينه فضايي نداشت براي منهدم كردن يك ستاره دنباله‌دار 200 ميليون تني بلند شده و آن را در فضاي سيبري منهدم كرده، به اين ترتيب حيات بشر را نجات داده است.
لافبن در پايان مي‌پرسد: آيا اين مخلوقات غيربشري خودشان را فداي انسان كرده‌اند؟؟
گفتني است، عكس‌هاي گرفته‌شده از محل اين انفجار 8 حفره بزرگ را نشان مي‌دهد و مقادير متنابهي نيز اريديوم ـ كه يك ماده فضايي است ـ در اين محل كشف شده است.
 

comil2021

کاربر سایت
Apr 9, 2021
243
در صورت حمله فضایی‌ها به زمین، آیا می‌توانیم در برابر آن‌ها مقاومت کنیم؟

download (3).jpg

همیشه اولین فکری که با شنیدن خبر «اولین تماس با فضایی‌ها» به ذهنمان می‌رسد، همراه با ترس، هیجان و گاهی اوقات حمله به آن‌هاست. سناریویی که بیشتر نویسندگان علمی-تخیلی به آن علاقه دارند، در نهایت به حمله و یا پایان دادن به نسل انسان ختم می‌شود. اما آیا واقعا اولین ارتباط با فضایی‌ها به خون‌ریزی و نسل‌کشی کشیده می‌شود؟

آیا فضایی‌ها خشن هستند؟

images (1).jpg


شاید لازم باشد قبل از ترسیدن و حمله به فضایی‌ها به احتمالات دیگر نیز فکر کنیم. البته فقط وقتی که آن‌ها به زمین برسند می‌توانیم دقیقا متوجه شویم که فضایی‌ها خشن هستند یا خیر. با این حال، می‌توانیم حدس و گمانه‌هایی درباره نوع برخورد و بهترین روش ارتباط با آن‌ها داشته باشیم.

برخی فکر می‌کنند که حتی نباید تلاش کنیم تا حضورمان را در جهان با فضاپیما‌هایی مثل وویجر-۲ یا امواج رادیویی اعلام کنیم و اولین برخورد با حیات فرازمینی می‌تواند منجر به نابودی سیاره و تمام گونه‌های جانوری روی آن خواهد شد.

اگر موجودات فضایی هوشمندی روی سیاره‌ای دیگر وجود داشته باشد، ممکن است میلیارد‌ها سال از ما جلوتر و قدرتمندتر باشد و زندگی و سیاره ما ارزشی برای آن‌ها نداشته باشد. چنین موجوداتی می‌توانند ما را بر حسب اتفاق و یا از قصد از بین ببرند و یا حتی اتفاقات بدتری بیفتد.

برخی احتمال می‌دهند که ممکن است موجودات هوشمند از ما به عنوان یک منبع انرژی استفاده کنند و تبدیل به موجوداتی برای خدمت‌رسانی به اربابان بیگانه شویم. بعضی از افراد دیگر فکر می‌کنند که اولین ارتباط ما با فضایی‌ها با ابزار رباتیک خواهد بود و آن‌ها نیز برای حفظ امنیت خود، موجود زنده‌ای برای ارتباط با ما نخواهند فرستاد.


البته دلایل دیگری مثل زمان و مسیر بسیار طولانی مورد نیاز برای بازدید از موجودات دیگر باشد. با این حال، برخی احتمال می‌دهند که شاید همین ربات‌ها خود حیات هوشمند فرازمینی باشند. از آنجایی که حیات بیولوژیکی محدودیت‌هایی دارد، گاهی اوقات تکامل فرهنگی یک گونه هوشمند در نهایت به انتقال این هوش به حیاتی بدون محدودیت منجر می‌شود.

البته ملاقات با چنین گونه‌ای از هوش فرازمینی نیز ممکن است به نفع ما ختم نشود. اگر چنین رباتی از ما میلیون‌ها و حتی میلیارد‌ها سال پیشرفته‌تر باشد، می‌تواند برخوردی غیرقابل پیش‌بینی با ما داشته باشد.

خشونت یکی از رفتار‌هایی است که با انتخاب طبیعی در میان تمام موجودات روی زمین و حیاتی که می‌شناسیم. البته جانوران شکارچی به مرور توانایی حل مسئله را نیز به دست آوردند و ممکن است حیات فرازمینی نیز چنین تکاملی یافته باشد.

این احتمال نیز وجود دارد که انسان‌ها کاملا بدون قصد باعث خشونت فضایی‌ها شوند. از آنجایی که چنین ملاقاتی بسیار حساس است، هر اتفاقی ممکن است بیفتد و هر لحظه از آن ممکن است شرایط تغییر کند.

چگونه می‌توان به فضایی‌ها حمله کرد؟

خب حالا فرض کنید که می‌دانیم فضایی‌ها بر اساس انتخاب طبیعی خشن هستند و می‌توانند به ما حمله کنند؛ حالا چه باید کرد؟

0.jpg



یلی خوب می‌شود اگر بتوانیم زنگ خطری برای تشخیص حمله فضایی‌ها طراحی کنیم

اگر بتوانیم سیستمی امینتی اطراف زمین بسازیم که در زمان خطری فضایی به ما هشدار دهد، می‌توانیم قبل از رسیدن آن‌ها به زمین از حضورشان با خبر شویم. در حال حاضر، روی زمین تلسکوپی نداریم که برای تعیین موقعیت فرازمینی‌ها ساخته شده باشد. اما تلسکوپی مثل کاوشگر میدان باز فروسرخ یا وایز (WISE - Wide-field Infrared Survey Explorer) می‌تواند برای دنبال کردن فضایی‌ها مناسب باشد.

البته پروژه‌ای مثل ستی، مخفف پروژه کاوش هوش فرازمینی (SETI - Search for Extraterrestrial Intelligence) به طور خاص طراحی شده‌اند تا به دنبال هوش فرازمینی باشند و در صورت وجود با آن‌ها ارتباط برقرار کنند. اما بیشتر این کاوش‌های فضایی در هر دوره از ماموریت، فقط بخش کوچکی از آسمان را دربر می‌گیرد و اگر خوش شانس باشیم، می‌توانیم رسیدن فضاپیمایی فرازمینی به زمین را به کمک آن تشخیص دهیم. البته آن هم اگر فضایی‌ها هنگام رسیدن به زمین امواجی مخابره کنند!

ناسا و سایر سازمان‌های مشابه پروژه‌هایی برای کاوش اجرام نزدیک زمین یا نئو (NEO - Near-Earth objects) هستند و می‌توانند برای تشخیص فضاپیمای ناشناخته استفاده شوند. البته به لطف این سیستم‌ها، در چند سال اخیر هشدار‌های اشتباه هیجان‌انگیزی از سیارک‌های بزرگ دریافت کردیم و آن‌ها را به جای فضایی‌ها به اشتباه تشخیص دادیم.

طرح‌هایی مثل پلتفرم جنگی و رباتیک کیهانی (URBOCOP - Universal Robotic Battle Cosmic Platform) می‌تواند به صورت خودکار خطرات فضایی را شناسایی و آن‌ها را دسته‌بندی کند. چنین پلتفرمی یک ایستگاه فضایی مسلح و بدون سرنشین خواهد بود که می‌تواند اجرام طبیعی و مصنوعی تهدید‌کننده زمین را از بین ببرد.

با این وجود، اگر بتوانیم قبل از رسیدن آن‌ها هشداری دریافت کنیم، برای حمله چه کاری می‌توان انجام داد؟

حالا با وجود اینکه می‌دانیم فرازمینی‌ها در راه زمین هستند و می‌خواهند به ما حمله کنند، قبل از اینکه با آن‌ها وارد جنگ شویم باید در اولین فرصت آن‌ها را از بین ببریم. بمب هسته‌ای می‌تواند یکی از انتخاب‌هایمان برای حمله باشد.

برخی فکر می‌کنند فرازمینی‌ها فضاپیمای خود را سبک‌ترین حالت ممکن می‌سازند تا سفر‌های فضایی راحت‌تری انجام دهند. در این صورت، می‌توان آن را از بین برد، اما ممکن است برای حفظ امنیت در برابر خطر‌های فضایی، فضاپیمای آن‌ها ضدحمله باشد و مشکلی برای آن پیش نیاید.
با این حال، باید بهتر است قبل از فرود فضایی‌ها روی زمین به آن‌ها حمله کرد. برخی به ساخت فضاپیمایی با قابلیت حمل بمب هسته‌ای به فضای خارج از جو برای از بین بردن سیارک‌ها فکر کرده و طرحی مثل فضاپیمای ردیابی سرعت بالای سیارک یا هایو (HIVE - Hypervelocity Asteroid Intercept Vehicle) را مطرح کرده‌اند. از چنین طرح‌هایی می‌توان برای حمله به موجودات فرازمینی استفاده کرد.

1.jpg

در صورتی که فضایی‌ها فرود آمدند، می‌توانیم به آن‌ها شلیک کنیم؟

اگر قوی‌ترین سلاح‌های هسته‌ای ما حتی حفاظ‌های پرانرژی فضایی از ورود فضایی‌ها جلوگیری نکنند، سلاح‌های ضعیف دیگر احتمالا نمی‌تواند جلوی آن‌ها را بگیرد. اگر گونه‌ای فرازمینی به قدری پیشرفت کرده که فاصله‌های کیهانی بسیار زیاد را می‌تواند بدون آسیبی جدی طی کند، به احتمال زیاد ماده‌ای مقاوم ساخته است از آن‌ها محافظت می‌کند.

البته ما نیز چنین ماده‌ای برای حفاظت فضاپیما‌های خود در برابر شهاب‌سنگ‌های ریز توسعه داده‌ایم و احتمالا در آینده از آن برای حفاظت بدنی نیز استفاده خواهیم کرد.

آیا سلاح محرمانه‌ای برای حمله به فضایی‌ها داریم؟

2.jpg


از آنجایی که تمام فناوری امروز دنیا زمانی محرمانه بود و کسی از آن‌ها اطلاعی نداشت، ممکن است در حال حاضر نیز سلاح جنگی خاصی در حال توسعه باشد که از آن خبر نداشته باشیم و بتوانیم با آن به فضایی‌ها حمله کنیم.

برای مثال، طبق شایعاتی که وجود دارد، سازمان مطالعات پیشرفته دفاعی پنتاگون یا دارپا (DARPA - Defense Advanced Research Projects Agency) که به سلاح‌های محرمانه خود مشهور است، در حال توسعه سلاحی به نام سیستم دفاعی لیزر مایع پرانرژی یا هلادز (HELLADS - High Energy Liquid Laser Defense System) است. این سلاح لیزر‌هایی با انرژی بسیار بالایی دارد که می‌تواند هدف را نشانه‌گیری و ردیابی کند و آن را از بین ببرد.

این سازمان احتمالا در حال ساخت سلاح دیگری به نام فالکون اچ‌تی‌وی-۲ (Falcon HTV-۲) یک فضاپیمای فراصوت بدون سرنشینی است که با راکت به فضا پرتاب می‌شود و در حال حاضر، مسلح نیست. در آینده می‌توان چنین فضاپیمایی را به سیستم هلادز مجهز کرد و از آن برای حمله به فضایی‌ها استفاده کرد.

سلاح احتمالی دیگری به نام مهمات انفجاری هیدرودینامیکی مغناطیسی یا ماهم (MAHEM - Magneto Hydrodynamic Explosive Munitions) وجود دارد که با ژنراتور جریان مغناطیسی فشرده می‌تواند جت‌های فلزی هیدرودینامیکی ایجاد کند.

در هر صورت اگر نتوانیم به فضایی‌ها حمله کنیم، چه کاری می‌توانیم انجام دهیم؟

اگر با قوی‌ترین سلاح‌هایمان نتوانیم فضایی‌ها را از بین ببریم، در بهترین حالت می‌توانیم با آرامش خاطر در کنار عزیزانمان نابود شویم. جنگ با چنین موجوداتی قطعا سخت، خشن و کوتاه خواهد بود. اگر با موجوداتی بسیار پیشرفته و خشن روبرو شویم، احتمالا آن‌ها جان خود را به خطر نمی‌اندازند و در اولین فرصت ما را از بین می‌برند.

بته ممکن است باکتری‌ها نیز به کمکمان بیایند. نمی‌دانیم که ممکن است چه موجوداتی ببینیم، بنابراین اگر گونه‌ای که ما را ملاقات می‌کنند، به باکتری‌های روی زمین حساس باشند، از بین خواهند رفت. برعکس آن نیز احتمال دارد. اگر باکتری خاصی روی سیاره‌ای دیگر رشد کرده باشد که برای ما خطرناک باشد، می‌تواند جان ما را در چند ساعت بگیرد.

البته به طور کلی شانس بسیار کمی در ملاقات فرازمینی‌ها داریم. فاصله‌های کیهانی بسیار بیشتر از چیزی هستند که بتوانیم تصور کنیم و محدودیت سرعت جهانی احتمالات بسیاری را از ما دریغ می‌کند.
 
  • Like
Reactions: .:GHOST:.

comil2021

کاربر سایت
Apr 9, 2021
243
هشدار پیش از مرگ استیون هاوکینگ: ارتباط با دیگر سیارات و ارسال موقعیت دقیق زمین عواقب بدی دارد !

images (2).jpg

این فیزیکدان نظری بریتانیایی قبلا نیز در مورد عواقب احتمال برقراری ارتباط بشر با موجودات فضایی به احتمال قوی غارتگر هشدار داده بود.

استیون هاوکینگ، فیزیکدان نظری، کیهان‌شناس و نویسندهٔ بریتانیایی از خطرات ناشی از ارتباط با تمدنهای فضایی دیگر هشدار داد.

هاوکینگ در مستند«مکان دلخواه استیون هاوکینگ» خودزیاده خواهی بشریت در رودررویی کشف علایم حیات را مثل رودررویی کریستف کلمب با آمریکاییهای بومی تشبیه کرده و عواقب آن را خوشبینانه ندانسته است.

این فیزیکدان نظری بریتانیایی قبلا نیز در مورد عواقب احتمال برقراری ارتباط بشر با موجودات فضایی به احتمال قوی غارتگر هشدار داده بود.

هاوکینگ پیش از این نیز در سخنانش با اشاره بر احتمال وجود علائم حیات در سیاره تازه کشف شده گلیز (Gliese832c) در آینده از احتمال برقراری ارتباط با این سیاره خبر داد و گفت: «باید در مورد ارتباط با آنها محطاطانه عمل کنیم».

استیون هاوکینگ، فیزیکدان و کیهان‌شناس برجسته جهان، درباره تلاش برای ایجاد ارتباط با موجودات فضایی هشدار داد. هاوکینگ مدعی شد هرگونه تلاش از سوی ساکنان کره زمین برای ارتباط با همسایگان فرازمینی خود به قتل‌عام آن‌ها از سوی این موجودات خواهد انجامید.

برجسته‌ترین فیزیکدان نظری جهان می‌گوید علیرغم اینکه احتمال دارد موجودات فضایی در سیاره «گلیز 832 سی» که اوایل سال میلادی جاری کشف شد، سکونت داشته باشند؛ این موجودات از تلاش‌های ساکنان کره زمین برای تماس با آن‌ها خشنود نخواهند شد.

هاوکینگ در یک برنامه مستند به نام «مکان‌های موردعلاقه استیون هاوکینگ»، اظهار داشت: در آینده ممکن است پیام‌هایی از سیاره گلیز 832 سی دریافت کنیم؛ اما، باید در پاسخ دادن به این پیام‌ها محتاطانه عمل کنیم. وی مدعی شد رویارویی انسان‌ها با موجودات فضایی همانند کشف قاره آمریکا از سوی کریستف کلمب خواهد بود که به تقابل بومیان این قاره با اروپایی‌ها و کشتار ده‌ها میلیون نفر از بومیان انجامید. او افزود این موجودات ممکن است به دنبال چپاول سیاره‌های دیگر و استعمار آن‌ها باشند.

در ادامه گزارش آمده است: نخستین بار نیست که استیون هاوکینگ درباره موجودات فرازمینی هشدار می‌دهد. او سال 2010 میلادی نیز نگرانی‌های خود را در خصوص این موجودات در یک برنامه تلویزیونی ابراز کرده بود.


این دانشمند انگلیسی می‌گوید هر چه بر سن او افزوده می‌شود بیشتر به این موضوع ایمان می‌آورد که ساکنان کره زمین در جهان تنها نیستند.
 

comil2021

کاربر سایت
Apr 9, 2021
243
چین می‌گوید که تلکسوپ رادیویی غول پیکرش یعنی Sky Eye احتمال دارد نشانه‌های از یک تمدن بیگانه فضایی کشف کرده باشد. این گزارش توسط رسانه دولتی Science and Technology Daily منتشر شده است.

11.jpg

چینی‌ها می‌گویند سیگنال‌هایی دریافت کرده‌اند که می‌توانند با یک تمدن فضایی هوشمند مرتبط باشند. البته گزارش و پست‌های مربوط به این خبر از رسانه‌های دولتی این کشور حذف شده، اما از دید دیگر رسانه‌ها پنهان نمانده است.این سیگنال‌های الکترومغناطیسی توسط Sky Eye، بزرگ‌ترین رادیو تلکسوپ جهان کشف شده و از با دیگر سیگنال‌های دریافتی از بی‌نهایت کیوان متفاوت هستند.

ژانگ تونج یه، رهبر تیمی که به دنبال تمدن‌های بیگانه می‌گردد، گفته این سیگنال‌ها را با دقت بررسی خواهد کرد. در نظر داشته باشید که این تیم در همکاری دانشگاه پکن، آکادمی علوم چین و دانشگاه برکلی راه‌اندازی شده است.
هنوز معلوم نیست چرا رسانه Science and Technology Daily که نماینده خبری رسمی وزارت علم و فناوری دولت چین به شمار می‌آید این خبر را حذف کرده است. با این حال خبر مربوطه در شبکه‌های اجتماعی این کشور در حال ترند شدن است.

12.jpg
رادیو تلسکوپ Sky Eye در سال 2020 برنامه‌ای را برای جستجوی تمدن‌های فضایی آغاز کرده است. این تلسکوپ قطری 500 متری دارد و در استان گوئیژو در جنوب غربی چین واقع شده است.
این تلسکوپ در حال پردازش داده‌های دریافتی از سیاره‌های خارج منظومه شمسی، به یک سیگنال عجیب برخورد کرده است. رادیو تلسکوپ Sky Eye حساسیت بسیار بالایی به فرکانس‌های رادیویی ضعیف دارد و نقشی حیاتی در جستجو برای حیات بیگانه بازی می‌کند.
 
  • Like
Reactions: .:GHOST:.

comil2021

کاربر سایت
Apr 9, 2021
243
در صفحه قبل راجب بقشاب پرنده کشف شده در سال 1908 در روسیه بحث شد

Untitled.jpg

تصوير زیر كره فلزي خارج شده از بشقاب پرنده‌ها و محل استقرار آنها را نشان ميدهد .

8.png


پيش فرض نظریه گرانش منفی (نحوه پرواز بشقاب پرنده ها)

همانطور كه قبلا توضيح داديم با بالا رفتن سرعت دوران الكترون ، پديده وارونگي ميدان الكتريكي براي آن روي ميدهد و بار الكتريكي آن مثبت خواهد شد و اصطلاحا به پوزيترون تبديل ميشود . همين وضعيت براي نيروي جاذبه و يا ميدان گرانشي پيش بيني ميشود ، ولي تا آنجا كه ما ميدانيم ميدان گرانشي تك قطبي است يعني مثل ميدان الكتريكي و مغناطيسي داراي دو قطب منفي و مثبت و يا N و S نيست . پس اگر وارونگي ميدان براي نيروي جاذبه و ميدان گرانشي بروز كند حاصل كار قطب منفي گرانشي يا نيروي جاذبه متضاد خواهد بود ، يعني نيرويي كه باعث راندن اجرام ميشود نه جذب آنها . اين پديده در بشقاب پرنده‌ها ديده شده است . آنها اجسام سبكتر از خود در پيرامونشان را به شدت رانده و از طرف خود پرتاب ميكنند و اين مسئله علي‌رغم اينكه ميتواند باعث پرتاب خود آنها از طرف ميدان گرانش سياره زمين با شتابي نزديك به 600 كيلومتر در مجذور ثانيه شود ( شتابي كه رادارهاي زميني ثبت كرده‌اند ) بلكه مانع تصادم خرده شهاب سنگها در فضا با آنها ميشود . تا محدوده‌اي كه رادارهاي زميني كارآيي دارند سرعت آنها 7000 كيلومتر در ثانيه محاسبه شده است . در واقع با پرتابه‌هايي كه ما ميشناسيم همانند گلوله ( مرمي ) نمي توان آنها را هدف قرار داد ، اگر پتانسيل بشقاب پرنده بيشتر باشد گلوله منحرف ميشود و اگر پتانسيل گلوله بيشتر باشد بشقاب پرنده منحرف ميشود و به هر حال تصادمي روي نمي دهد . سطح صيقلي و آينه‌اي آنها ميتواند تشعشعات قوي امواج الكترومغناطيسي مثل ليزر را منعكس كند هرچند كه لايه‌اي از كريستال كوارتز آنهم به قطر يك دهم تار مو سطح بشقاب پرنده‌ها را پوشانده است و اين لايه ميتواند مقدار بار الكتريكي سطح بشقاب پرنده را تشديد كرده و همچنين خاصيت آينه‌اي نيز به آن بدهد و از اكسداسيون سطح بشقاب پرنده در اتمسفر زمين پيشگيري كند ، روي هم رفته بشقاب پرنده‌ها قدرت مانور بسيار زيادي دارند ، براي اينكه آنها جلو يا عقب نداشته و ميتوانند در محيط كاملا كروي شكل تغيير مسير دهند آنهم با هر زاويه دلخواهي كه بخواهند .

وارونگي ميدان گرانشي چگونه روي ميدهد

راه اول براي اين كار چرخاندن يك ديسك نسبتا سنگين مخصوص با سرعتي بسيار بالاست . البته لازم به ذكر است كه آلياژ اين ديسك بايد مخصوص اين كار باشد يعني اين آلياژ تحت تاثير نيروهايي بايد مقاومت كششي فوق‌العاده زيادي داشته باشد تا در اين سرعت دوراني بالا ترك بر ندارد كه در صورت متلاشي شدن ، تكه‌هاي جدا شده آن بسيار مشكل ساز است ، به هر كجا كه بخورند نيروي انهدامي خيلي زيادي خواهند داشت و به هيچ وجه امكان كنترل تكه‌هاي آن وجود ندارد ، آنها به علت سرعت زياد قدرت نفوذي و انهدامي شهاب سنگها را دارند ، در زمان سقوط بشقاب پرنده‌ها به هر دليل ، در بسياري از موارد صداي انفجار مهيبي شنيده ميشود كه علت آن برخورد شديد اين ديسك يا تكه‌هاي آن با زمين است آن هم در زماني كه خاصيت ضد گرانشي خود را از دست داده‌اند و اگر خاصيت ضد گرانشي داشته باشند به بيرون اتمسفر زمين پرتاب ميشوند . اين ديسكها ميبايست باردار بوده و درون محفظه‌اي مغناطيسي بدون اصطكاك و بدون تماس با هر چيزي و بدون بالانس ، دوران داشته باشند آنهم به صورت معلق در فضا . برسي‌هاي متالوژي در مورد آلياژهاي يافته شده از بقاياي بشقاب پرنده‌ها مويد اين موضوع است كه هيچ كشوري فعلا قادر به تهيه اين كريستالهاي فلزي نبوده و كشورهاي غربي و شرقي با كمال اطمينان از يكديگر خاطر جمع هستند و هيچ شك و ترديدي نسبت به يكديگر در مورد ساخت و بهره برداري از اين وسايل پرنده ندارند ، آنها در اين مورد كميته‌هاي مشترك نيز تشكيل داده‌اند ، تكنولوژي بشقاب پرنده‌ها فوق دانش بشري است كه محققين را سردرگم و حيران خود كرده است . عناصري در اين آلياژها يافت شده است كه در معادن سياره زمين وجود ندارد .

يك سوال مهم در مورد نظريه فوق !

سرعت زاويه‌اي ذراتي همچون الكترون بسيار بسيار زياد است يعني رقمي تا اندازه فركانس اشعه گاما ! آيا ميتوان به اين سرعتهاي زاويه‌اي بالا دست يافت ؟

جواب سوال فوق ميتواند اينگونه باشد كه قطر ذرات اتمي خيلي كم بوده و درست است كه سرعت زاويه‌اي آنها فوق‌العاده زياد ميباشد ولي با اين قطر كم ، سرعت خطي نقطه‌اي فرضي در روي سطح آنها نسبتا كم خواهد بود و با افزايش قطر يك كره و يا يك ديسك ، ميتوان به اين سرعت خطي محيطي ، بوسيله سرعتهاي زاويه‌اي كمتري دست يافت . به طور مثال اگر قطر يك ديسك دو برابر شود مسلما محيط آن دو برابر خواهد شد و براي حفظ سرعت خطي نقطه‌اي فرضي در روي محيط آن ديسك ، ميتوان سرعت زاويه‌اي آن را به نصف كاهش داد . يعني ما براي وارونه كردن ميادين الكتريكي و گرانشي ميتوانيم با افزايش قطر ديسك يا كره ، سرعت زاويه‌اي را كم كنيم ، لذا چنين به نظر ميرسد كه از اجسام بزرگ و توخالي هم ميتوان استفاده بهينه نمود .
 
  • Like
Reactions: .:GHOST:.

comil2021

کاربر سایت
Apr 9, 2021
243
بالاخره ناسا با اولین تصاویر تمام رنگی جیمز وب جهان را حیرت‌زده کرد

الاخره ناسا همانطور که وعده داده بود، امروز اولین تصاویر تلسکوپ فضایی پیشرفته و گران‌قیمت جیمز وب را منتشر کرد.

تصویر جیمز وب از طیف سیاره گازی WASP-96b
این اولین طیف از اتمسفر سیاره‌ای داغ و بسیار بزرگ و گازی است که هزار سال نوری دورتر است ما تاکنون به آن دسترسی نداشته‌ایم.

در این طیف نشری می‌توانیم ترکیبات شیمیایی مستقیمی از یک اتمسفر یک سیاره فراخورشیدی را ببینیم که حضور آب در آن را نشان می‌دهد. به علاوه، این طیف نشان می‌دهد که در این سیاره حتی ابر هم وجود دارد.

Screenshot-2022-07-12-at-19.16.10-1024x640.png


ین سیاره شبیه به مشتری است اما به اندازه نصف این سیاره است. این اولین طیف از اتمسفر یک سیاره فراخورشیدی است که جیمز وب منتشر کرده است و حالا می‌دانیم که می‌توانیم منتظر نتایج بسیار هیجان‌انگیزی از سیاره‌های فراخورشیدی و منظومه‌های خورشیدی داشته باشیم.

تصویر جیمز وب از سحابی حلقه جنوبی
این تصویر دقیق‌ترین تصویر در طول موج فروسرخ نزدیک است که از سحابی سیاره‌نمای حلقه جنوبی منتشر شده است. این سحابی با انفجار یک ستاره در گذشته ایجاد شده است و در مرکز آن یک منظومه دوتایی از ستاره‌ها قرار دارند.

photo_5941696494052683427_w-1024x953.jpg


حلقه نارجی بیرونی این سحابی درخشش گازهای هیدروژن و ابرهای آبی داخی این سحابی گازهای یونیزه شده این سحابی است. این تصویر به قدری پر از جزئیات است که پژوهشگران ناسا زمانی که آن را برای اولین بار دیدند، بسیار هیجان‌زده شدند.

چیزی که این تصویر را حتی هیجان‌انگیزتر می‌کند، کهکشان کوشه تصویر است! کسی تصورش را نمی‌کرد تا بتواند در گوشه تصویری از یک سحابی، یک کهکشان دیگر را ببیند، اما جیمز وب با قابلیت‌های خود حتی تیم تحقیقاتی ناسا را نیز شگفت‌زده کرد.

تصویر جیمز وب از گروه پنج‌تایی استفان

photo_5941600531598388769_w-1024x858.jpg



در تصویر اول از پنج‌تایی استفان که در طول موج فروسرخ نزدیک ثبت شده است، در هر کدام از این کهکشان‌ها میلیاردها ستاره وجود دارد. چیزی که این گروه را جالب می‌کند، دو کهکشان مرکز تصویر است، در حال برخورد به هم هستند. در این تصویر حتی می‌توانید کهکشان‌های پس‌زمینه دیگری نیز ببینید.
photo_5941777518610722382_w-1024x982.jpg


در پس زمینه این تصویر کهکشان‌های بسیار دورتر قرار دارند و در گوشه‌های تصویر، ستاره‌های نزدیکتر به ما هستند. در تصویر دوم از این جرم که در طول موج فروسرخ میانی ثبت شده است، سیاهچاله ابرپرجرم قرار دارد که این پنج کهکشان را در کنار هم قرار داده است. جزئیات هر کدام از این تصاویر واقعا خیره‌کننده است و جهان هم‌اکنون در حیرت مانده است.

تصویر جیمز وب از سحابی کارینا
در این تصویر برای اولین بار ستاره‌هایی را می‌بینیم که قبلا برای ما پنهان بوده‌اند! جیمز وب با ابزار خود می‌تواند حتی پشت غبارهای چگال را ببیند و آن ناحیه را آشکار کند.این سحابی محلی برای تولد ستاره‌ها و منظومه‌های ستاره‌ای است و دیدن چنین جزئیاتی از آن می‌تواند تمام درک ما از تولد ستاره‌ها را تغییر دهد.

photo_5939530920002432678_w-1024x592.jpg


این تصویر داده‌هایی دارد که حتی هنوز دانشمندان نمی‌دانند چه اتفاقی در آنجا می‌افتد! این تصویر به قدری زیباست که حالا همه مردم سراسر دنیا از دیدن آن و قدرت جیمز وب شگفت‌زده شده‌اند.

اما این تنها آغاز راه جیمز وب است و در ادامه این ماموریت با تمام داده‌های آن از قدرت و توانایی‌های انسان به وجد خواهیم آمد.

دیجیاتو
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر