ورود
ثبت نام
صفحه اصلی
اخبار بازی
بررسی بازی
حقایق بازیها
داستان بازی
بررسی سخت افزار
برنامههای ویدیویی
انجمنها
نوشتههای جدید
پرمخاطبها
جستجوی انجمنها
جدیدترینها
ارسالهای جدید
آخرین فعالیتها
کاربران
کاربران آنلاین
جستجو
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
ورود
ثبت نام
جستجو
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
Menu
Install the app
Install
فراخوان عضویت در تحریریه بازیسنتر | برای ثبت درخواست کلیک کنید
صفحه اصلی
انجمنها
معرفی و بحث پیرامون بازیها
داستان، تاریخچه و معرفی بازیها
بحرانی از جنس دایناسور : 5 دلیل برای بازگرداندن داینوکرایسیس به عرصهی بازیهای ویدیویی
ارسال پاسخ
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
متن گفتگو
<blockquote data-quote="ARTHUR WESKER" data-source="post: 4737260" data-attributes="member: 134390"><p style="text-align: center">[ATTACH=full]137154[/ATTACH]</p> <p style="text-align: center"></p><p></p><p><span style="font-size: 15px">شاید باورش سخت باشد ، اما امسال داینو کرایسیس 21 ساله می شود. این بازی خارق العاده که توسط طراح خلاق و بزرگ رزیدنت ایول یعنی شینجی میکامی ساخته شده بود، توانست در سال عرضهی خود تحول بزرگی در بازی های سبک وحشت بقا ایجاد کند. اما با انتشار نسخه ی دوم این بازی تیم سازنده نیز تغییراتی به خود دید و آقای تاکومی جای میکامی را گرفت و همین تغییر بزرگ باعث شد سبک بازی نیز به کلی عوض شود و ما شاهد یک بازی اکشن ادونچر باشیم که البته لطمه ای به بازی نزد و از قبل نیز محبوب تر و شناخته تر شد.</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">داستان به خوبی پیش می رفت که کپکام با ساخت نسخه ی سوم افتضاحی وحشتناک به بار آورد و سال 2003 تبدیل به کابوسی برای هواداران داینو کرایسیس و خود کپکام شد. این شکست فنی و تجاری باعث شد که کپکام دیگر به سراغ این فرنچایز نرود و ریسک ساختن نسخه ی دیگری از این بازی را به خود نداد. </span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">مطمئنا اگر سازندگان قبلی بازی مشغول کار بر روی نسخه ی دیگری از این بازی شوند می توانند باز هم شاهکاری درخور نام داینو کرایسیس خلق کنند، اما همه چیز به کپکام وابسته است و آنها باید تصمیم بگیرند که آیا ادامه ای بر داینو کرایسیس خواهیم دید یا نه. در این مقاله می خواهیم به پنج دلیل مشخص که می توانند داینو کرایسیس را به صنعت بازی برگردانند بپردازیم.</span></p><p></p><p></p><p style="text-align: center">[ATTACH=full]137155[/ATTACH]</p> <p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 18px">5- روایت داستان می تواند بسیار گسترده و متفاوت باشد</span></p><p></p><p><span style="font-size: 15px">در واقع داستان داینو کرایسیس دارای تعلیقات زیادی بود. به گونه ای که بازیکنان را مجبور می ساخت تا برای دیدن ادامه و تجربه ی مراحل بعد تاب انتظار نداشته باشد. همین جذابیت داستان می تواند یکی از بزرگترین امتیازهای داینو کرایسیس برای بازگشت به نسل جدید بازی های ویدیویی باشد. در زمانی که عناوین آنلاین و بتل رویال به شدت در صدر بورس قرار گرفته اند عناوینی مثل داینو کرایسیس می توانند با روایتی جذاب و سرگرم کننده مخاطبان را ساعت ها پای خود بنشانند. </span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">عنوان جدید این فرنچایز می تواند حتی با ریبوتی از نسخه های پیشین(بازی اول و دوم) دست به انقلاب بزرگی بزند. ریبوتی که بتواند دوباره بازی را به اوج برساند تا راه برای عناوین جدید از این سری باز شود. در سال های اخیر دیده ایم که کپکام توانایی زیادی در ریمیک بازی های قدیمی و بزرگ خود دارد و انجام همین کار بر روی داینو کرایسیس نیز کار سختی برای آنها نخواهد بود. ریمیک داینو کرایسیس می تواند داستانی آپدیت شده به همراه مناطق جدیدی در بازی باشد که رجینا را به عنوان شخصیت اصلی نشان دهد تا هواداران جدید بازی که به احتمال زیاد فرصت تجربه ی نسخه های اولیه را نداشته اند بتوانند با کاراکتر رجینا و دنیای داینو کرایسیس آشنا شوند.</span></p><p></p><p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 15px">[ATTACH=full]137156[/ATTACH]</span></p> <p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 18px"><strong>4- گرافیک بازی می تواند خارق العاده باشد</strong></span></p><p></p><p><span style="font-size: 15px">با گذشت21 سال از ساخت نخستین داینو کرایسیس، صنعت گیم شاهد پیشرفت های چشمگیری در حوزه ی گرافیک و جلوه های بصری بوده است. ریمیک هایی که از بازی های قدیمی ساخته شده اند گرافیک ابتدایی و نه چندان جالب این عناوین را به شکل عجیبی تغییر داده اند و آنها را تبدیل به غول های گرافیکی کرده اند. </span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">این قضیه می تواند درمورد داینو کرایسیس هم صدق کند. تصور کنید که در جنگلی سرسبز قدم می زنید و ناگهان برگ های درختان شروع به حرکت می کنند ، شاید بادی وزیده یا خطری در کمین است، خون به روی زمین پاشیده شده و سرخی درخشانش نشان از گرافیکی زیبا و هنرمندانه می دهد، جلوتر که می روید یک دایناسور هولناک و بزرگ منتظر شماست تا با او درگیر شوید، دایناسور که در آب پنهان شده آرام آرام به شما نزدیک می شود و با خروج ناگهانی خود انفجار آب باعث می شود که ناگهان به خود بیایید و منظره ی دیدنی و زیبای جنگل و دریاچه را فراموش کنید. هیچکس نمی تواند منکر زیبایی داینو کرایسیس در نسل بعد باشد. بافت ها ، کاراکترها ، دایناسورها و ساختمان ها میتوانند با گرافیکی محشر تقدیم مخاطبان شوند تا از محیط زیبای بازی لذتی دوچندان ببریم.</span></p><p></p><p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 15px">[ATTACH=full]137157[/ATTACH]</span></p> <p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 18px"><strong> 3-انعطاف پذیری زیاد بازی</strong></span></p><p></p><p><span style="font-size: 15px">برخلاف رزیدنت اویل که سال های زیادی با سبک ثابت و همیشگی خود مهمان کاربران بوده ، داینوکرایسیس می تواند هر آن تغییراتی بزرگی در خود ایجاد کند. در دو بازی اول از این فرنچایز نیز شاهد بودیم که نسخه ی اول در سبک وحشت بقا ساخته شد و در عنوان بعدی که دنباله ای بر داینوکرایسیس 1 بود در سبک اکشن ادونچر طراحی شد.</span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">همین تفاوت می تواند مهری باشد بر این که بازی جدید این سری نیازی به تقلید از گذشتگان خود ندارد و سازندگان دست بازی در طراحی بازی دارند. انعطاف پذیری این بازی بقدری زیاد است که شاید در نسخه ی بعدی به صورت مخفی کاری و از بالای ساختمان ها به دایناسورهای دشمن حمله کنیم یا با اسلحه ای بزرگ و پر سر و صدا مستقیما به مصاف دایناسورها برویم. همین تغییر سبک می تواند حالت مولتی پلیر را نیز به بازی اضافه کند، تصور اینکه با دوستان خود مشغول شکار دایناسور شوید بسیار لذت بخش نیست؟!</span></p><p></p><p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 15px">[ATTACH=full]137158[/ATTACH]</span></p> <p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 18px"><strong>2-زامبی ها دیگر تکراری شده اند</strong></span></p><p></p><p><span style="font-size: 15px">گویا کمپانی های بازی سازی عهد بسته اند که سالانه چندین عنوان با محوریت زامبی ها منتشر کنند. این روند تکراری و کلیشه ای دیگر جوابگو نیست و مخاطبان امروز دنبال تجربه های جدیدتر هستند. این همه بازی که شخصیت های منفی آنها را زامبی ها تشکیل می دهند وجود دارند، اما کدام بازی شما را در مقابل دایناسورها می گذارد؟! دایناسورها از زامبی ها محبوب تر و دوست داشتنی تر نیز هستند و تکراری نیز نیستند. چه بازی بعدی در سبک وحشت بقا باشد و چه اکشن ادونچر ، مواجه با گروه های دایناسورها می تواند پس از مدت ها جانی به بازی ها دهد تا از شر زامبی ها و قصه ی تکراریشان خلاص شوند. </span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">برخلاف زامبی ها که باهوش نیز نیستند و معمولا با دیدن شما شروع به حمله می کنند ، مبارزه با دایناسورهایی که از زمین و آسمان با نقشه هایی متفاوت به شما حمله میکنند بسیار جذاب تر و چالش برانگیزتر خواهد بود. در سال های اخیر شاهد بازی خوب و جالبی که دایناسورها را به عنوان دشمن اصلی شما قرار بدهد نبوده ایم. داینوکرایسیس می تواند با بازگشت خود همانند ققنوسی که از خاکستر سر برمی اورد به میدان بازگردد و نشان دهد که بازی با محوریت دایناسورها می تواند چقدر لذت بخش باشد.</span></p><p></p><p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 15px">[ATTACH=full]137159[/ATTACH]</span></p> <p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 18px"><strong>1-شخصیت رجینا فوق العاده است!</strong></span></p><p></p><p><span style="font-size: 15px">رجینا که در داینوکرایسیس 1 و 2 حضور داشت ، همان قدر برای هواداران و داستان بازی اهمیت دارد که وجود دایناسورها در بازی مهم است! رجینا جذابیت های جنسی خاصی نداشت و تنها یک قهرمان بود که در اوج معمولی بودن با دشمنان مواجه می شد و اغلب اوقات هم به پیروزی می رسید. اگر قرار باشد بازی جدیدی از داینوکرایسیس ساخته شود حضور رجینا در آن یکی از الزامات است. سازندگان می توانند درکنار گرافیک نسل نهمی ، بیشتر به شخصیت رجینا بپردازند و ما را با ابعاد بیشتری از زندگی او آشنا کنند. </span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px">نکته ی قابل توجهی که درمورد رجینا وجود دارد این است که او مثل برخی قهرمانان رزیدنت اویل تبدیل به ابرقهرمان نمی شود! رجینا زنی است که با اسلحه های معمولی و قابلیت های معمولی خود حساب دشمنانش را می رسد و در این میان با ساخت نسخه ای جدید از داینوکرایسیس می تواند تبدیل به یکی از محبوب ترین و خفن ترین قهرمانان دنیای بازی های ویدیویی شود.</span></p><p></p><p></p><p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 18px">منبع</span></p> <p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 15px"><a href="https://whatculture.com/gaming/5-reasons-capcom-needs-to-bring-back-dino-crisis">5 Reasons Capcom Needs To Bring Back Dino Crisis</a></span></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="ARTHUR WESKER, post: 4737260, member: 134390"] [CENTER][ATTACH type="full"]137154[/ATTACH] [/CENTER] [SIZE=4]شاید باورش سخت باشد ، اما امسال داینو کرایسیس 21 ساله می شود. این بازی خارق العاده که توسط طراح خلاق و بزرگ رزیدنت ایول یعنی شینجی میکامی ساخته شده بود، توانست در سال عرضهی خود تحول بزرگی در بازی های سبک وحشت بقا ایجاد کند. اما با انتشار نسخه ی دوم این بازی تیم سازنده نیز تغییراتی به خود دید و آقای تاکومی جای میکامی را گرفت و همین تغییر بزرگ باعث شد سبک بازی نیز به کلی عوض شود و ما شاهد یک بازی اکشن ادونچر باشیم که البته لطمه ای به بازی نزد و از قبل نیز محبوب تر و شناخته تر شد. داستان به خوبی پیش می رفت که کپکام با ساخت نسخه ی سوم افتضاحی وحشتناک به بار آورد و سال 2003 تبدیل به کابوسی برای هواداران داینو کرایسیس و خود کپکام شد. این شکست فنی و تجاری باعث شد که کپکام دیگر به سراغ این فرنچایز نرود و ریسک ساختن نسخه ی دیگری از این بازی را به خود نداد. مطمئنا اگر سازندگان قبلی بازی مشغول کار بر روی نسخه ی دیگری از این بازی شوند می توانند باز هم شاهکاری درخور نام داینو کرایسیس خلق کنند، اما همه چیز به کپکام وابسته است و آنها باید تصمیم بگیرند که آیا ادامه ای بر داینو کرایسیس خواهیم دید یا نه. در این مقاله می خواهیم به پنج دلیل مشخص که می توانند داینو کرایسیس را به صنعت بازی برگردانند بپردازیم.[/SIZE] [CENTER][ATTACH type="full" alt="137155"]137155[/ATTACH] [SIZE=5]5- روایت داستان می تواند بسیار گسترده و متفاوت باشد[/SIZE][/CENTER] [SIZE=4]در واقع داستان داینو کرایسیس دارای تعلیقات زیادی بود. به گونه ای که بازیکنان را مجبور می ساخت تا برای دیدن ادامه و تجربه ی مراحل بعد تاب انتظار نداشته باشد. همین جذابیت داستان می تواند یکی از بزرگترین امتیازهای داینو کرایسیس برای بازگشت به نسل جدید بازی های ویدیویی باشد. در زمانی که عناوین آنلاین و بتل رویال به شدت در صدر بورس قرار گرفته اند عناوینی مثل داینو کرایسیس می توانند با روایتی جذاب و سرگرم کننده مخاطبان را ساعت ها پای خود بنشانند. عنوان جدید این فرنچایز می تواند حتی با ریبوتی از نسخه های پیشین(بازی اول و دوم) دست به انقلاب بزرگی بزند. ریبوتی که بتواند دوباره بازی را به اوج برساند تا راه برای عناوین جدید از این سری باز شود. در سال های اخیر دیده ایم که کپکام توانایی زیادی در ریمیک بازی های قدیمی و بزرگ خود دارد و انجام همین کار بر روی داینو کرایسیس نیز کار سختی برای آنها نخواهد بود. ریمیک داینو کرایسیس می تواند داستانی آپدیت شده به همراه مناطق جدیدی در بازی باشد که رجینا را به عنوان شخصیت اصلی نشان دهد تا هواداران جدید بازی که به احتمال زیاد فرصت تجربه ی نسخه های اولیه را نداشته اند بتوانند با کاراکتر رجینا و دنیای داینو کرایسیس آشنا شوند.[/SIZE] [CENTER] [SIZE=4][ATTACH type="full" alt="137156"]137156[/ATTACH][/SIZE] [SIZE=5][B]4- گرافیک بازی می تواند خارق العاده باشد[/B][/SIZE][/CENTER] [SIZE=4]با گذشت21 سال از ساخت نخستین داینو کرایسیس، صنعت گیم شاهد پیشرفت های چشمگیری در حوزه ی گرافیک و جلوه های بصری بوده است. ریمیک هایی که از بازی های قدیمی ساخته شده اند گرافیک ابتدایی و نه چندان جالب این عناوین را به شکل عجیبی تغییر داده اند و آنها را تبدیل به غول های گرافیکی کرده اند. این قضیه می تواند درمورد داینو کرایسیس هم صدق کند. تصور کنید که در جنگلی سرسبز قدم می زنید و ناگهان برگ های درختان شروع به حرکت می کنند ، شاید بادی وزیده یا خطری در کمین است، خون به روی زمین پاشیده شده و سرخی درخشانش نشان از گرافیکی زیبا و هنرمندانه می دهد، جلوتر که می روید یک دایناسور هولناک و بزرگ منتظر شماست تا با او درگیر شوید، دایناسور که در آب پنهان شده آرام آرام به شما نزدیک می شود و با خروج ناگهانی خود انفجار آب باعث می شود که ناگهان به خود بیایید و منظره ی دیدنی و زیبای جنگل و دریاچه را فراموش کنید. هیچکس نمی تواند منکر زیبایی داینو کرایسیس در نسل بعد باشد. بافت ها ، کاراکترها ، دایناسورها و ساختمان ها میتوانند با گرافیکی محشر تقدیم مخاطبان شوند تا از محیط زیبای بازی لذتی دوچندان ببریم.[/SIZE] [CENTER] [SIZE=4][ATTACH type="full" alt="137157"]137157[/ATTACH][/SIZE] [SIZE=5][B] 3-انعطاف پذیری زیاد بازی[/B][/SIZE][/CENTER] [SIZE=4]برخلاف رزیدنت اویل که سال های زیادی با سبک ثابت و همیشگی خود مهمان کاربران بوده ، داینوکرایسیس می تواند هر آن تغییراتی بزرگی در خود ایجاد کند. در دو بازی اول از این فرنچایز نیز شاهد بودیم که نسخه ی اول در سبک وحشت بقا ساخته شد و در عنوان بعدی که دنباله ای بر داینوکرایسیس 1 بود در سبک اکشن ادونچر طراحی شد. همین تفاوت می تواند مهری باشد بر این که بازی جدید این سری نیازی به تقلید از گذشتگان خود ندارد و سازندگان دست بازی در طراحی بازی دارند. انعطاف پذیری این بازی بقدری زیاد است که شاید در نسخه ی بعدی به صورت مخفی کاری و از بالای ساختمان ها به دایناسورهای دشمن حمله کنیم یا با اسلحه ای بزرگ و پر سر و صدا مستقیما به مصاف دایناسورها برویم. همین تغییر سبک می تواند حالت مولتی پلیر را نیز به بازی اضافه کند، تصور اینکه با دوستان خود مشغول شکار دایناسور شوید بسیار لذت بخش نیست؟![/SIZE] [CENTER] [SIZE=4][ATTACH type="full" alt="137158"]137158[/ATTACH][/SIZE] [SIZE=5][B]2-زامبی ها دیگر تکراری شده اند[/B][/SIZE][/CENTER] [SIZE=4]گویا کمپانی های بازی سازی عهد بسته اند که سالانه چندین عنوان با محوریت زامبی ها منتشر کنند. این روند تکراری و کلیشه ای دیگر جوابگو نیست و مخاطبان امروز دنبال تجربه های جدیدتر هستند. این همه بازی که شخصیت های منفی آنها را زامبی ها تشکیل می دهند وجود دارند، اما کدام بازی شما را در مقابل دایناسورها می گذارد؟! دایناسورها از زامبی ها محبوب تر و دوست داشتنی تر نیز هستند و تکراری نیز نیستند. چه بازی بعدی در سبک وحشت بقا باشد و چه اکشن ادونچر ، مواجه با گروه های دایناسورها می تواند پس از مدت ها جانی به بازی ها دهد تا از شر زامبی ها و قصه ی تکراریشان خلاص شوند. برخلاف زامبی ها که باهوش نیز نیستند و معمولا با دیدن شما شروع به حمله می کنند ، مبارزه با دایناسورهایی که از زمین و آسمان با نقشه هایی متفاوت به شما حمله میکنند بسیار جذاب تر و چالش برانگیزتر خواهد بود. در سال های اخیر شاهد بازی خوب و جالبی که دایناسورها را به عنوان دشمن اصلی شما قرار بدهد نبوده ایم. داینوکرایسیس می تواند با بازگشت خود همانند ققنوسی که از خاکستر سر برمی اورد به میدان بازگردد و نشان دهد که بازی با محوریت دایناسورها می تواند چقدر لذت بخش باشد.[/SIZE] [CENTER] [SIZE=4][ATTACH type="full" alt="137159"]137159[/ATTACH][/SIZE] [SIZE=5][B]1-شخصیت رجینا فوق العاده است![/B][/SIZE][/CENTER] [SIZE=4]رجینا که در داینوکرایسیس 1 و 2 حضور داشت ، همان قدر برای هواداران و داستان بازی اهمیت دارد که وجود دایناسورها در بازی مهم است! رجینا جذابیت های جنسی خاصی نداشت و تنها یک قهرمان بود که در اوج معمولی بودن با دشمنان مواجه می شد و اغلب اوقات هم به پیروزی می رسید. اگر قرار باشد بازی جدیدی از داینوکرایسیس ساخته شود حضور رجینا در آن یکی از الزامات است. سازندگان می توانند درکنار گرافیک نسل نهمی ، بیشتر به شخصیت رجینا بپردازند و ما را با ابعاد بیشتری از زندگی او آشنا کنند. نکته ی قابل توجهی که درمورد رجینا وجود دارد این است که او مثل برخی قهرمانان رزیدنت اویل تبدیل به ابرقهرمان نمی شود! رجینا زنی است که با اسلحه های معمولی و قابلیت های معمولی خود حساب دشمنانش را می رسد و در این میان با ساخت نسخه ای جدید از داینوکرایسیس می تواند تبدیل به یکی از محبوب ترین و خفن ترین قهرمانان دنیای بازی های ویدیویی شود.[/SIZE] [CENTER] [SIZE=5]منبع[/SIZE] [SIZE=4][URL='https://whatculture.com/gaming/5-reasons-capcom-needs-to-bring-back-dino-crisis']5 Reasons Capcom Needs To Bring Back Dino Crisis[/URL][/SIZE][/CENTER] [/QUOTE]
Insert quotes…
Verification
پایتخت ایران
ارسال نوشته
صفحه اصلی
انجمنها
معرفی و بحث پیرامون بازیها
داستان، تاریخچه و معرفی بازیها
بحرانی از جنس دایناسور : 5 دلیل برای بازگرداندن داینوکرایسیس به عرصهی بازیهای ویدیویی
Top
نام کاربری یا ایمیل
رمز عبور
نمایش
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
مرا به خاطر بسپار
ورود
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی
همین حالا ثبت نام کن
or ثبتنام سریع از طریق سرویسهای زیر
Twitter
Google
Microsoft