بازیکنان در سال 2023 بیشتر بازی‌های قدیمی را انجام می دادند

Adam

عضو تحریریه
Jun 27, 2009
4,737
نام
alireza
gta55.jpg

روز سه‌شنبه، Newzoo دومین گزارش سالانه صنعت بازی‌های خود را منتشر کرد که شامل داده‌هایی در مورد عادات بازیکنان، مانند مقدار هزینه و مدت زمان بازی، در طول سال 2023 است. این گزارش بر این نکته تاکید می‌کند که در حالی که توسعه‌دهندگان هنوز هم می‌توانند موفق باشند، بازیکنان زمان بیشتری را در فرنچایزهای قدیمی و بازی‌های لایو سرویس صرف می‌کنند، که از نظر تئوری یافتن مخاطب را برای بازی‌های جدید سخت‌تر می‌کند. به گفته Newzoo، در حالی که صنعت بازی در سال 2023 رشد کرد و به 93.5 میلیارد دلار درآمد رسید، تعداد کمی از ناشران و توسعه دهندگان بخش قابل توجهی از این رشد را به خود اختصاص دادند.

بر اساس داده‌ها، تنها 66 عنوان 80 درصد از کل زمان بازی در سال 2023 را به خود اختصاص داده‌اند و 60 درصد آن صرف بازی‌هایی با قدمت شش سال یا بیشتر بوده است.

report.jpg

طبق گفته Newzoo، پنج بازی قدیمی‌ Fortnite، GTA V، League of Legends، Minecraft و Roblox تقریبا 27٪ از کل زمان پازی در سال را به خود اختصاص دادند. همچنین 23 درصد از بازی‌های جدید شامل عناوینی مانند FIFA یا Madden میشوند که سالانه منتشر میشوند. طبق داده‌ها، فقط 8 درصد از زمان بازی صرف بازی‌های جدید و غیرسالانه مانند Diablo IV یا Baldur’s Gate III شده است.

در ده بازی برتر رده بندی شده توسط کاربران فعال ماهانه، بازی Fornite در هر پلتفرم، از جمله سوییچ و رایانه شخصی، رتبه اول را به خود اختصاص داد. بقیه موارد شامل بازی‌های آشنا مانند GTA، Counter-Strike و Apex Legends هستند، در حالی که تنها یک بازی اختصاصی تک نفره، بازی Starfield، در لیست Xbox و PlayStation قرار گرفت.

Newzoo در این گزارش می گوید: در چشم انداز فعلی ما، با وجود عناوینی که در حال رشد هستند و محتوای زیادی برای بازیکنان خود تولید میکنند و به نوعی در صنعت سلطنت می‌کنند، به طور فزاینده ای چالش برانگیز خواهد بود که یک بازی بتواند تعداد بازیکنان خود را افزایش دهد.
 

m.d.makan

کاربر فعال
Apr 14, 2007
9,640
نام
مــاکــان
بازیها گرون شدن آقا.
برای همینه که کم میخرن.
اینجا که هیچی داریم چندبرابر پول میدیم ولی اونور هم 90-80 دلار برای پول تو جیبی یه بچه خیلی خیلی زیاده.
تهش هم که مدیریت کنه و یه بازی بخره ، مابقی میرن تو نوبت.

البته میدونم همین 80-70 دلار یا بیشتر هم قیمت واقعی بازی نیست و بر اساس تورم و ارزش دلار باید خیلی بیشتر از اینها باشه ولی کاریش نمیشه کرد.
صنعت بازیهای پرخرج باید بره سمت ساخت بازیهای تو مقیاس کوچیکتر که بشه قیمت نهایتا 30 تا 50 دلاری داشته باشن ، اگه کمتر که چه بهتر.

من خودم تو این یکی دو سال اخیر بهترین بازیهایی که انجام دادن خیلیهاشون تگ 20 تا 40 ( یا نهایتا 50) دلاری داشتن و گاها خیلی کمتر.
Talos Principle 2 , Pacific Drive , Vampire survivors, Pentiment , Robocop و...

خیلی از بازیها هم که صنعت رو شخم زدن بس که فروختن به همین شکل (من بازی نکردم)
مثل Valheim , Palworld و...
===========

وقتی ببینیم هزینه ساخت یه بازی مثل اسپایدرمن از 100 میلیون دلار برای نسخه اول رسیده به 300 میلیون برای نسخه دوم پس این افزایش قیمتها توجیح داره اون هم خیلی زیاد.
ولی مصرف کننده نهایتا جیبش رو میبینه.
نمیتونه مثل قبل بازیها رو تو زمان انتشار بخره و صبر میکنه تخفیف بخوره یا اصلا نخره.

این میشه که هر چی میریم جلوتر لایو سرویس ها یا بازیهایی که امکان ساپورت طولانی مدت تر از طرف استودیو رو دارن پر طرفدارتر میشن.
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر