امتیاز های Death Stranding

میانگین نمرات بازی؟


  • مجموع رای دهنده‌ها
    191
  • نظرسنجی بسته شده است .

Outer Heaven

کاربر سایت
Apr 21, 2011
4,317
121065


Directed by: Hideo Kojima
Writers: Hideo Kojima; Hitori Nojima
Initial release date: November 8, 2019
Composer: Ludvig Forssell
Genre: Strand
Engine: Decima
Platforms: PlayStation 4, PC​


Metacritic:82

Metacritic:86 pc version


Atomix:10/10
Digital Chumps:10/10
Remoteplay:10/10
InsideGamer:10/10
Famitsu:10/10
Bazicenter:10/10
TheSixthAxis:10/10
Digitally Downloaded.net:10/10
We Got This Covered:10/10
Trusted Reviews:10/10
Gaming Trend:10/10
GamingAge:10/10
GamePlanet:10/10
GamerSky:10/10
GameRevolution:10/10
PushSquare:10/10
ScreenRant:10/10
EGM:10/10
DailyStar:10/10
Millenium:9.8/10
IGN Italia:9.8/10
Areajugones:9.7/10
4Players.de:9.5/10
Playstation LifeStyle:9.5/10
Jeuxvideo.com:9.5/10
IGN Japan:9.5/10
Gaming Nexus9.5/10
Gamer.nl:9.5/10
CheatCC:9.4/10
SpazioGames:9.4/10
Hobby Consolas:9.3/10
COGconnected:9.3/10
Multiplayer.it:9.2/10
Vandal.net:9.2/10
Metro Montreal:9.1/10
Multiplayer.it:9.1/10
Worth Playing:9/10
DarkStation:9/10
3DJuegos:9/10
Post Arcade (National Post):9/10
Power Unlimited:9/10
Games.cz:9/10
‍Gryonline.pl:9/10
GameSpot:9/10
Shacknews:9/10
PSX-Sense.nl:9/10
PLAY! Zine:9/10
JeuxActu:9/10
God is a Geek:9/10
GameOver.gr:9/10
Eurogamer Italy:9/10
Everyeye.it:9/10
GamePro Germany:8.9/10
The Games Machine:8.8/10
IGN Spain:8.7/10
Gamers Heroes:8.5/10
LevelUp:8.5/10
XGN:8.5/10
GameCrate:8.3/10
Meristation:8/10
Merlin'in Kazanı (Turkey):8/10
VideoGamer:8/10
Easy Allies:8/10
Critical Hit:8/10
Guardian:8/10
ZTGD:8/10
Press Start Australia:8/10
PlayStation Universe:8/10
Gameblog.fr:8/10
Destructoid:8/10
Attack of the Fanboy:8/10
CGMagazine:7.8/10
Digital Trends:7/10
Game Informer:7/10
Vgames:7/10
USgamer:7/10
TrueGaming:7/10
Metro GameCentral:7/10
Hardcore Gamer:7/10
GamesRadar:7/10
IGN:6.8/10
GameCrirics:6.5/10
VG247:6/10
AusGamers:6/10
VGC:6/10
GiantBomb:4/10
GameRant:4/10
Stevivor:3.5/10
 
آخرین ویرایش:

Ali Venom

کاربر سایت
Jul 2, 2013
6,703
نام
ali
View attachment 121285

تبریک نیل دراکمن به کوجیماپروداکشن و تشکر از سونی بخاطر سرمایه گذاری رو تجربه های جدید و یونیک
البته توجیه نی بیچاره علی ونوم خودمون باید یه توضیحاتی بهش بده که نه داداشم سونی جهان خوار و ظالم باعث تمام مشکلات دنیاست سونی خیلی بده سرمایه هم نداده بهشون

چرا بیچاره علی ونوم؟ بیچاره کوجیما که سونی اونقدر روی بازی ش سرمایه گذاری کرده بود که مجبور شده تبلیغات درون برنامه ای واکینگ دد رو تو یک اثر بلاک باستر 60 دلاری برای تامین بودجه بذاره!

بیخیال چهارسال کامل وجود نسخه پی سی رو انکار میکردید و انگ هیتر بودن میزدید و از اخر دیدید نسخه پی سی رسما معرفی شد
چهارسال انکار میکردید که دث استرندینگ بازی مستقل کوجیماست نه یک بلاک باستر AAA سونی
همین هفته پیش اولین نفری که منکر قضیه 40% شد شما بودی!! و حالا کاشف به عمل امده راسته!

با این روند من حتی بعید نمیدونم بازی روی Xbox هم عرضه نشه! مثل اتفاقی که برای no mans sky افتاد و سونی gareth bourn رو پای لخت به تمام کنفرانس و مراسم ها میبرد و میگفتند بازی انحصاری پلی استیشن هست!

من تو کامنت قبلی م گفتم که مشکلات گیمپلی پای کوجیماست ولی مقصر اصلی این بازخوردهای منفی سونی هست که مثل ادم روز اول نیامد بگه دث استرندینگ بازی جدیده مستقل کوجیماست که ما یک ساپورت معمولی ازش داریم و قراره سال فلان روی پی سی و پلی استیشن با قیمت 40 دلار عرضه بشه! مشخصا کوجیما هم قرارداده NDA داشته و نمیتونسته حرفی بزنه

به هر جهت بهتره درباره خوده بازی بحث بشه چون گند سونی سره ساپورت کوجیما درامد!

پ ن: یکی دوستمون FUTURE رو بیاره که 50 صفحه تاپیک دث رو گند زده بود که کوجیما پشتیبانی و بودجه بی نهایت سونی رو داره!

خودت یه نظرسنجی بالای تاپیک زدی که کلا گزینه زیر 80 نداره...با اینکه متای بازی باهاش فاصله چندانی نداره :D
130-40 نفر از 190 نفری که رای دادن متای بالاتر 90-89 رو پیش بینی کردن...
معلومه که بازی بشدت کمتر از انتظارات ظاهر شده و واسه خیلیا شکست محسوب میشه.

پ ن: یکی دوستمون FUTURE رو بیاره که 50 صفحه تاپیک دث رو گند زده بود که کوجیما پشتیبانی و بودجه بی نهایت سونی رو داره!
 
آخرین ویرایش:

z2s sas

Fear Inoculum
کاربر سایت
Jun 15, 2008
1,867
من چندتا نقد 9 به بالا رو به صورت رندوم باز کردم و سوالی در ذهنم ایجاد شد. تو متن بعضی هاشون کلی ایراد ریز و درشت از بازی گرفته بودن ولی در نهایت امتیاز +9 دادن؟ عجیب نیست واقعن؟
چطور میشه این ایرادات تاثیری تو امتیاز نهایی نداشته باشه؟
سونی و کوجیما و مایکروسافت و گیرز و هوی رین رو ول کنید.
لعنت به متاکریتیک و منقدهای قلم فروش و جوگیر.
حالا چه اونی که 3.5 میده چه اونایی که رو هوا 10 دادن.
کاش همشون منهدم بشن فقط eurogamer بمونه.
با خودتون صادق باشید. اگر متاکرتیکی وجود نداشت، این بازی واقعن مستحق نمره 10 بود؟
لازمه یادآوری کنم که 10 یعنی پرفکت. یعنی کامل. یعنی بهتر از این نمیتونست باشه. یعنی هیچ ایرادی نمیشه از این بازی گرفت.
شما دوست عزیز طرفدار کوجیما. لازم نیست به من واکنشی نشون بدی ولی پیش خودت صادق باش و به دور از احساسات جانبدارانه این سوال رو از خودت بپرس.
آیا این بازی مستحق 10 هست؟
نیست. با هیچ متر و معیاری نیست.
پس لعنت به این متاکریتیک که به جز ضرر زدن به صنعت گیم و ایجاد انواع فساد در رسانه ها، هیچ فایده دیگه ای نداره.
قبلن مگه چه مشکلی داشت؟ هرکی نهایتن دوتا دونه سایت یا مجله مورد اعتماد داشت میرفت نقد بازی رو میخوند یا میخرید یا نمیخرید. پایان.
کجا امداد غیبی و نمره بده متا بکشه بالا یا پایین بده تر بزنیم توش و اینجور کثافت کاریها بود؟ والا.

"یه جمله قصار هم بگم و برم در افق محو شم.
گیمری که تحت تاثیر نمرات متا بازی بخره یا به خاطر چند نمره پایین تر، از یک بازی دلسرد و ناامید بشه، گیمر نیست بهش میگن متاباز"
z2s sas
 

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,035
نام
مازیار
چرا بیچاره علی ونوم؟ بیچاره کوجیما که سونی اونقدر روی بازی ش سرمایه گذاری کرده بود که مجبور شده تبلیغات درون برنامه ای واکینگ دد رو تو یک اثر بلاک باستر 60 دلاری برای تامین بودجه بذاره!

بیخیال چهارسال کامل وجود نسخه پی سی رو انکار میکردید و انگ هیتر بودن میزدید و از اخر دیدید نسخه پی سی رسما معرفی شد
چهارسال انکار میکردید که دث استرندینگ بازی مستقل کوجیماست نه یک بلاک باستر AAA سونی
همین هفته پیش اولین نفری که منکر قضیه 40% شد شما بودی!! و حالا کاشف به عمل امده راسته!

با این روند من حتی بعید نمیدونم بازی روی Xbox هم عرضه نشه! مثل اتفاقی که برای no mans sky افتاد و سونی gareth bourn رو پای لخت به تمام کنفرانس و مراسم ها میبرد و میگفتند بازی انحصاری پلی استیشن هست!

من تو کامنت قبلی م گفتم که مشکلات گیمپلی پای کوجیماست ولی مقصر اصلی این بازخوردهای منفی سونی هست که مثل ادم روز اول نیامد بگه دث استرندینگ بازی جدیده مستقل کوجیماست که ما یک ساپورت معمولی ازش داریم و قراره سال فلان روی پی سی و پلی استیشن با قیمت 40 دلار عرضه بشه! مشخصا کوجیما هم قرارداده NDA داشته و نمیتونسته حرفی بزنه

به هر جهت بهتره درباره خوده بازی بحث بشه چون گند سونی سره ساپورت کوجیما درامد!

پ ن: یکی دوستمون FUTURE رو بیاره که 50 صفحه تاپیک دث رو گند زده بود که کوجیما پشتیبانی و بودجه بی نهایت سونی رو داره!



پ ن: یکی دوستمون FUTURE رو بیاره که 50 صفحه تاپیک دث رو گند زده بود که کوجیما پشتیبانی و بودجه بی نهایت سونی رو داره!

More than 70 Guerrilla developers worked on Death Stranding | VGC



=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))

این فقط بخش کوچیکی از ساپورت عجیب غریب و بی معنی سونی از یه بازی مستقله !!

تقصیر سونی نیست کوجیما می‌خواسته مستقل بمونه ، یا می‌خواسته پول بیشتری به جیب بزنه با این کار ها!! وگرنه سونی برای کوجیما فقط نکشید پایین:-":-";)) !!!
........

۳۰ نفر دیگه میزاشتن رو این تعداد میتونستن یه کیلزون جمع و جور بسازن برای ps5

، تا دیروز فکر میکردیم این حرفات از روی هیته، ولی الان حس میکنم سونی فوبیا داری:-SS
 
آخرین ویرایش:

Ali Venom

کاربر سایت
Jul 2, 2013
6,703
نام
ali
More than 70 Guerrilla developers worked on Death Stranding | VGC



=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))

این فقط بخش کوچیکی از ساپورت عجیب غریب و بی معنی سونی از یه بازی مستقله !!

تقصیر سونی نیست کوجیما می‌خواسته مستقل بمونه ، یا می‌خواسته پول بیشتری به جیب بزنه با این کار ها!! وگرنه سونی برای کوجیما فقط نکشید پایین:-":-";)) !!!
........

۳۰ نفر دیگه میزاشتن رو این تعداد میتونستن یه کیلزون جمع و جور بسازن برای ps5

تکلیف تو هم معلومه ، تا دیروز فکر میکردیم هیته، ولی الان حس میکنم سونی فوبیا داری:-SS

در طول چهارسال گذشته مایکروسافت 1.2 میلیارد دلار به بازیسازهای مستقل پول و بودجه داده! جدا از نیروهای انسانی که صرف این بازیها کرده! (همین مدت زمان مشابه ای که کوجیما در حال ساخت دث بوده)! شما میتونی تایید کنی که سونی 3% این مبلغ رو صرف دث کرده؟

اینکه اسم 70 تا از اعضای گوریلا گیمز تو تیتراژ نهایی امده! منظور پشتیبانی بی نهایت سونی هست؟! شما مصاحبه های کوجیما رو خوندی که تیم ش چقدر وقت صرف توسعه انجین دسیما کردند؟ شما از کجا میدونی این 70 نفری که اسم شون در تیتراژ امده! چقدر تمام وقت روی پروژه فعال بودند؟ تو تاپیک های قبلی هم گفته بودم! برای مثال در ساخت رزیدنت اویل 2 بیش از 900 نفر درگیر بودند! (حالا شما منتظر باش گوریلا با 70 نفر برات یک کیلزون جمع و جور بسازه)! در ساخت انچارتد 4 بیش از 800 نفر، در ساخت پوکمون شیلد و اسورد! 800/900 نفر!!!!

شما حالا با اسم 70 نفری که امده تو لیست و مشخص نیست در چه حد در پروژه دخیل بودند ریسه میزنی؟!

عزیز چیزی که اشکاره که سونی فقط 40% بودجه ساخت بازی رو داده و با این مبلغ کم به اصطلاح شاخش رو بند کرده و چهار سال دث استرندینگ رو به اسم AAA به خورد ملت داد و حالا تحویل بگیرید

Xbox has paid out $1.2 billion to independent developers this generation
 

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,035
نام
مازیار
در طول چهارسال گذشته مایکروسافت 1.2 میلیارد دلار به بازیسازهای مستقل پول و بودجه داده! جدا از نیروهای انسانی که صرف این بازیها کرده! (همین مدت زمان مشابه ای که کوجیما در حال ساخت دث بوده)! شما میتونی تایید کنی که سونی 3% این مبلغ رو صرف دث کرده؟

اینکه اسم 70 تا از اعضای گوریلا گیمز تو تیتراژ نهایی امده! منظور پشتیبانی بی نهایت سونی هست؟! شما مصاحبه های کوجیما رو خوندی که تیم ش چقدر وقت صرف توسعه انجین دسیما کردند؟ شما از کجا میدونی این 70 نفری که اسم شون در تیتراژ امده! چقدر تمام وقت روی پروژه فعال بودند؟ تو تاپیک های قبلی هم گفته بودم! برای مثال در ساخت رزیدنت اویل 2 بیش از 900 نفر درگیر بودند! (حالا شما منتظر باش گوریلا با 70 نفر برات یک کیلزون جمع و جور بسازه)! در ساخت انچارتد 4 بیش از 800 نفر، در ساخت پوکمون شیلد و اسورد! 800/900 نفر!!!!

شما حالا با اسم 70 نفری که امده تو لیست و مشخص نیست در چه حد در پروژه دخیل بودند ریسه میزنی؟!

عزیز چیزی که اشکاره که سونی فقط 40% بودجه ساخت بازی رو داده و با این مبلغ کم به اصطلاح شاخش رو بند کرده و چهار سال دث استرندینگ رو به اسم AAA به خورد ملت داد و حالا تحویل بگیرید

Xbox has paid out $1.2 billion to independent developers this generation
Xbox و مایکروسافت چقدر پول داده به پشم میرزا قاسم شیرازی !!!

حاضرم به تمام کائنات قسم بخورم ، این بازی اسپانسرش مایکروسافت بود به سال دوم هم نمی‌کشید و کنسل شده بود ، تمام !!! بعد اومده اینجا داستان تعریف می‌کنه !!!

حالا اشکال ندارد کوجیما ،( همون که میگفتی اشرف مخلوقاته و منه نوعی از درک عظمتش عاجزم ، ) الان یه سازنده مستقله ، که ممکنه برای بازی بعدیش در به در دنبال ناشر بگرده !!! مایکروسافت آستین بالا بزنه بیاد اسپانسر بازی بعدیش بشه !!!


عزیزم گریلا با ۲۰۰ نفر یه اوپن ورلد غنی تحویلمون داده >:D<، بعد میخوای نتونه یا ۱۰۰ نفر یه کیلزون جمع و جور خطی بسازه !!؟:-j

این مدیریت منابع دلیل اصلی موفقیت سونی و استودیو هاشه و باقیه ازش بی بهره هستن!!!

همین که میگی معلوم نیست چی کار می‌کردن بهت بگم ، تنها چیزی که منتقدا متفق القول ازش تعریف کردن همین بخش های گرافیکی و بصری بازی بوده که دستپخت بچه‌های گریلا بوده !!!>:)
 
آخرین ویرایش:

ULTIMATE TEAM

True Online Gaming
کاربر سایت
Aug 25, 2010
14,426
نام
مصطفی682سابق
جوری میگن این بازی New IP هست هرکی ندونه فک میکنه کارگردانش کوجیما نیست یه نفر از بازی سازهای indie آوردن برای بازی کارگردانی کنه، جالبه قبلا کسی انتقادی می‌کرد میگفتن امام کوجیما پشت پروژه هست حالا که نمرات عالی نشده میگن بازی New IP هست، دقیقا سر دیزگان هم میگفتن تیمشون کوچک بوده
 

Frobary

Loyal Member
Jun 6, 2007
28,635
نام
محمد
معلومه که ۸۴ ها با هم فرق دارن:D
باید دید این جایگاه و ارقام مقابل چه بازی قرار گرفته!
اره ۸۴ رو اگر مقابل تلو ۲ قرار بدن به قول خودت یعنی آشغال(هر چند من با این لغات کاملا مخالفم چون تو صحبتت اوردی فقط مثالش رو زدم)
ولی مقابل دث میشه not bad!
اصلا بزار فوتبالیشو بگم:D
اگر رئال در پایان فصل ۷۰ امتیاز بگیره ، من و تو که رئالیم خشتک پرزو سرش میکشیم(نگو نه!)
ولی بلفرض اوساسونا بیاد و همین ۷۰ رو بگیره تا یه ماه تو دهاتشون شام میدن!:D

خلاصه اینکه خودمون رو گول نزنیم:D
قطعا فرقی بین ۸۴ ها وجود داره ؛ فرق بین متای یک نیو ip با یه بازی مثل گیرز ، تلو و...
هم مثالت بی ربط هست هم مقایسه ات :D الان کوجیما شد اوساسونا؟ وقتی برای بقیه بازی ها شرایط و تبصره در نظر میگیری خب نمیتونی واسه این بازی فقط بگی new ip و تمام :D بازی رو کوجیما ساخته و مشخصه بودجه و امکانات خوبی هم واسش داشته، قرار هم نیست صد سال بریم عقب و کارنامه کوجیما رو بررسی کنیم، ایشون تو همین نسل فعلی بازی با متای ۹۳ داشته! اصلا چرا راه دور بریم، بالای همین تاپیک یه نظرسنجی هست که نشون میده فقط 10% انتظار داشتن بازی متاش کمتر از 85 بشه، یعنی اینکه فارغ از هر کیفیتی که داره، یه مقدار از سطح توقع ملت پایین تر ظاهر شده، دقیقا عین گیرز 5 (قبلا واسه گیرز هم همین رو گفتم). در نهایت ما دو تا بازی AAA با production value بالا رو از نظر امتیازی که گرفتن داریم با هم مقایسه می کنیم و هر کدومشون هم شرایط خودشون رو دارن، حالا چطور 84 هاشون فرق میکنه رو حداقل با این مثال ها و مقایسه ای که زدی من متوجه نمیشم :D با یه مثال بهتر میتونی شانست رو دوباره امتحان کنی :D :D
 

mobin.hb96

کاربر سایت
Feb 12, 2019
2,187
نام
مبین
اینکه استاد عزیزتون این همه توقع از بازی رو برد بالا و هرجا میرفت از انقلاب و نوآوری و پیچیده بودن بازیش حرف میزد چه ربط به سونی و قضیه ی انحصاری داره؟
سونی سر فن بیس خودش رو شیره مالید و مقداری از اعتمادها رو از بین برد ولی نمیفهمم این چه ربطی به نقدها و ایراداتی که از بازی گرفتن داره؟ مثلا اگه بازی مستقل(که خوده کوجیما بارها مصاحبه کرده که علاقه ای به ساختن بازی ایندی نداره) بود همه میگفتن فدای سر کوجیما که گیم پلیش ضعیفه؟
فعلا که تنها نکته ی مثبت بازی که همه ی منتقدها روش اتفاق نظر دارن گرافیک بازیه که حاصل زحمت گوریلا گیمز و انجین خفنشون و اون هفتاد نفری که وقت گذاشتن بوده
به جای اینکه ما شاکی باشیم که وقت و انرژی گوریلا گیمز به جای تمرکز سر هورایزن 2 و بازی جدید استودیو خرج یه چیز دیگه شده شماها طلبکارید؟
اگه سونی جایی توی پروسه ی ساخت DS دخالت کرده و به کوجیما اجازه نداده که فعالیتش رو کامل انجام بده ما رو هم خبر کن تا در جریان باشیم مگرنه اینکه چون سونی گفته بود بازی انحصاریه پس از استادتون سواستفاده شده و نمرات ضعیف بازی به خاطر اونه خیلی حرف معقولانه ای نیست :-"
بحث علی این نیست که ایرادات احتمالی داخل بازی تقصیر سونیه. بحث اینه هایپ و سطح توقعاتی که برا بازی ایجاد شد جوری نبود که مناسب یه بازی به "ایده ایندی" باشه. یه کم زیادی تو بوق و کرنا شد بازی. گرچه من یه بخشیش رو هم تقصیر کوجیما میدونم. گزاشتن تور بازاریابی اروپایی با مدس میکلسون و حضور افتخاری دادن به 60 نفر داخل بازی (انضافا نیکولاس وندینگ رفن و گیرمو دل تورو چه غلطی میکنن اخه تو بازی؟) و رفتار های سلبریتی گونه تو شبکات اجتماعی، همه تو هایپ الکی ای که پشت بازی ایجاد شد دخیل بودن. سونی هم تقصیرات خودش رو این قضیه داشت از جمله ورداشتن و گذاشتن پیاپی تگ انحصاری درحالیکه هم سونی، و هم کوجیما میدونستن قراره این بازی روی pc هم عرضه شه و مجددا جفتشون میدوستن که محاله این بازی از منظر محبوبیت(ینی فارغ از هر نمره ای حتی متای 99) بین عموم گیمر ها مثل بلاک باستر های انحصاری دیگه سونی بشه ولی همون مارکتینگ و هایپ کردن رو براش انجام دادن.
 
  • Like
Reactions: Arsalan_xe

mobin.hb96

کاربر سایت
Feb 12, 2019
2,187
نام
مبین
یک 10 خوشگل دیگه ثبت شد فعلا ۱۳ تا نمره کامل
اون ۳.۵ و نمره ign بدجور تو ذوق می‌زنن

View attachment 121272
واقعیت اینه تا الان 2 تا مرجع مهم نظر نه چندان خوبی داشتن به بازی. جدا از گیم اسپات و نمره 9 اش، ign که برا خیلیا مهم ترینه، نمره بدی داد. منتقد edge (که به نظر من بهترین نقد ها برا همین جاست) گفته چند ساعت بازی کرده که چون تموم نشده به شماره بعدی مجله نمیرسه نقدش ولی اینم گفته که همه اشتیاقشو برا ادامه دادن بازی حتی برای نقد از دست داده. همه میدونیم edge تا چه حد گیم پلی محوره و این حرفش به من تا حدودی این نکته رو نشون میده که کوجیما تو این بازی از اونجایی لطمه خورده که تا همین متال گیر5 بزرگترین نقطه قوتش بود: گیم پلی!
 
آخرین ویرایش:

mobin.hb96

کاربر سایت
Feb 12, 2019
2,187
نام
مبین
جالب تر این که یه عده که اونور به ۸۴ میگفتن خوب اینجا میگن آشغال:D
همه چی به انتظارات بستگی داره. الان نمره the outer worlds شد 85 و من یکی رو کاملا سورپرایز کرد و تقریبا از همه تحسین شنید به خاطر این نمره.
از اونور هم گیرز5 و هم دث استرندینگ به خاطر انتظارات بالا، نمره متاشون قطعا چیزی نبود که انتطار میرفت. و بیا اینکه به خودی خود متای بدی نیست این نمره ولی براش انتقاد شنیدن. یا الان رد دد 2 متاش میشد 91!!! خب متای 91 در حالت عادی ینی شاهکار ولی بازم یه کم میخورد توذوق هوادارا چون متای بالای 95 میخواستن.
و اینکه خیلی بخ نمرات کامل و ... اشاره نکنید. واقعیت اینه بین سایت های با سابقه تر غیر از گیم اسپات، بازی عملکرد مناسبی نداشته.
نمیگم هر سایتی نمره کامل داده مزخرفه ول یکدوم یکی از اون سایت ها اعتباری اندازه ای جی ان، edge و یا گیم اینفورمر دارن؟ حتی پالیگان هم خود نقد هاش اگه دقت کنید حرفه ای و خوبه همیشه و نقد های دقیقی داره و اونم راضی نبود از بازی.
 
  • Like
Reactions: Tommy Vercetty

Dinosaur

Loyal Member
Sep 29, 2005
17,068
نام
آریا
دو نکته در مورد اینکه شیطان بزرگ (سونی) مقصر این وضعیت هست و بحث تبلیغات:
۱. انصافاً بازی‌ای که کوجیما کارگردانش باشه و اون بازیگرها و افراد معروف توش حضور داشته باشن، خیلی سخت میتونه خودش رو به عنوان یه اثر مستقل و جمع و جور به مخاطب معرفی کنه. بازی‌ای که همچین کیفیتی داره و انیمیشن‌ها و واقع‌گرایانه بودن کاراکترهاش کمتر رقیبی داره و مشخصه که با تکنولوژی‌های پیشرفته‌ای تولید شده، به سختی میتونه اعلام کنه من یه بازی مستقل هستم و توی نمره دادن بهم رحم کنین! :D
بگذریم که بین نوع تبلیغات سونی برای این بازی و بعضی بازی‌های دیگه‌ش تفاوت‌های مختلفی وجود داشته و در اون حد برای تبلیغات Death Stranding هزینه نکرده. بیشتر هایپ و هیاهوی کنفرانسی و مجازی بوده که خب این هم طبیعیه و هر کسی همچین پروژه‌ای برای کنسولش در دست ساخت بود، کم‌عقل بود اگه این کارها رو نکنه. مثلاً فکر کنین کوجیما یه دفعه وارد کنفرانس می‌شد و بعد در حالی که ملت داشتن کلی کف و سوت می‌زدن و از شدت هیجان می‌ترکیدن، اندرو هاوس می‌گفت «دوستان! یه لحظه سکوت رو رعایت کنین و زیاد خوشحال نشین! داداش‌مون برای یه پروژه‌ی مستقل پیش ما هست که نسخه‌ی کامپیوترش هم می‌خواد بیاد و کلاً یه بازی جمع و جور و کم‌خرجه و انتظار خاصی ازش نداشته باشین!»
خب این‌طوری که رسماً کل مدیران بازاریابی دنیا همون لحظه خودشون رو از برج‌های چند صد متری‌شون پرت می‌کردن پایین و بزرگ‌ترین خودکشی تاریخ بشریت رخ می‌داد! :D کلاً بحث بازاریابی چیز مهمی هست و شما باید داغون‌ترین محصولاتت رو هم جوری تبلیغ کنی که مخاطب فکر کنه با یه چیز ارزشمند طرفه. چه برسه به یه بازی از کوجیما با اون کارنامه که طبیعیه سونی به‌عنوان یه بازی بزرگ ازش یاد کنه. بازی‌ای که البته بزرگ هم هست و مطمئناً اثری با میانگین ۸۴ که بیشتر از نصف منتقدها بهش گفتن عالی و فوق‌العاده، نمی‌تونه چیز کوچیکی باشه.

۲. لابد MGS4,5 هم دست سونی خبیث بودن که توشون تبلیغ می‌دیدیم! :D مثلاً سونی فقط ۱۷٪ مخارج MGS4 رو داده بوده و برای همین آقامون اسنیک مجبور شده به خاطر فقر و بدبختی، نوشیدنی ژاپنی رو به این شکل ضایع تبلیغ کنه! :D


کوجیما از قدیم اهل این کارها بوده، حالا یا در مواردی پولش رو می‌گرفته و حالش رو می‌برده، یا بعضی جاها دوست داشته محصولات محبوبش رو توی بازی‌هاش نشون بده و با اون شرکت‌ها همکاری متقابل انجام بده.
از نوشیدنی Regain:

4be6_metal-gear-solid-4-meets-ipod-20080513011020295.jpg


تا iPod توی MGS4:

bodw_sda.jpg


از ساعت Seiko:

u0yb_asdsadsa.jpg


تا کفش Puma زیر پاهای خسته‌ی ونوم اسنیک:

ci23_us2f_e60yzy135gly.jpg


مختصر و مفید، نمایش کالاهای تجاری توی بازی‌های کوجیما چیز جدیدی نیست و احتمالاً بیشتر از اینا هم بوده ولی من یادم رفته! :D
 

voldmort

AʙʏsSw̶ᴀʟᴋεЯ
کاربر فعال
May 28, 2015
10,014
نام
ali
هم مثالت بی ربط هست هم مقایسه ات :D الان کوجیما شد اوساسونا؟ وقتی برای بقیه بازی ها شرایط و تبصره در نظر میگیری خب نمیتونی واسه این بازی فقط بگی new ip و تمام :D بازی رو کوجیما ساخته و مشخصه بودجه و امکانات خوبی هم واسش داشته، قرار هم نیست صد سال بریم عقب و کارنامه کوجیما رو بررسی کنیم، ایشون تو همین نسل فعلی بازی با متای ۹۳ داشته! اصلا چرا راه دور بریم، بالای همین تاپیک یه نظرسنجی هست که نشون میده فقط 10% انتظار داشتن بازی متاش کمتر از 85 بشه، یعنی اینکه فارغ از هر کیفیتی که داره، یه مقدار از سطح توقع ملت پایین تر ظاهر شده، دقیقا عین گیرز 5 (قبلا واسه گیرز هم همین رو گفتم). در نهایت ما دو تا بازی AAA با production value بالا رو از نظر امتیازی که گرفتن داریم با هم مقایسه می کنیم و هر کدومشون هم شرایط خودشون رو دارن، حالا چطور 84 هاشون فرق میکنه رو حداقل با این مثال ها و مقایسه ای که زدی من متوجه نمیشم :D با یه مثال بهتر میتونی شانست رو دوباره امتحان کنی :D:D
اقای فردوسی پور چرا بیراهه میری من خواستم بهت ثابت کنم که ۸۴ ها بسته به مالکشون (شما بخون سازندشون) میتونه خوب متوسط یا ضعیف نام بگیره!:D
نگفتم که کوجیما اوساسوناعه ، اون فقط مثال بود که آره بین ۸۴ ها قطعا فرق هست
-
نیومدم الکی به به چه چه کنم چون هنوز بازی نکردم ولی اگر ادامه ی متال رو میساخت و اون ۸۴ میشد اره اونوقت میتونستین مثل الان به توبره بکشینش:D
در کل متاش دور از انتظار بود و نظرسنجی هم این رو نشون میده نمیشه کتمان کرد ولی چیزی که از خیلی وقته مشخص بود بازی عامه پسند نیست و مناسب هر کسی نیست
میتونست یه شوتر بزن در رو بسازه و با همچین گرافیک و داستان و اتمسفری نمره ی خیلی بالاتری بگیره ولی این ریسک رو انجام داده تا یه تجربه ی جدیدی واسه مخاطباش به وجود بیاره
به هر حال شخصا سعی ام اینه همون اول استارت کنم و شخصا تجربه کنم و به متا اهمیتی نمیدم
-
پ.ن: هدف یه سریا هم متوجه نمیشم شما از روز اول نه تو تاپیکش بودی نه قصدش رو داشتی که روزی بازی رو پلی کنی دیگه فازت چیه میای متا رو میکوبی
نکنه از جیب تو پول کوجیما رو دادن!:D
 

Holy Diver

کاربر سایت
Jun 2, 2010
1,706
نام
عرفان
ولی همون هوی رین ریمسترش میشه ۷۲-۳ و دقیقا همین نو بودن بازی بهش کمک کرد !!!
بهترین ساخته کیج با اختلاف دیترویت هست با اختلاف ،ولی با هوی رین یه اختلاف ده نمره ای داره !
صرفا نو بودن رو نمیشه دلیل بر این کرد که به ضرر بازی بوده!
اصلا بحث این نیست دیترویت بهتر یا نه بحث این که اون موقع heavy rain این سبک mainstream کرد که بازی های دیگه ای مثل life is strange و walking dead از روش الهام گرفتن. سبک جدید بود خیلی از منتقد ها باهاش مشکل داشتن. نمونه دیگش demon souls
همه چی به انتظارات بستگی داره. الان نمره the outer worlds شد 85 و من یکی رو کاملا سورپرایز کرد و تقریبا از همه تحسین شنید به خاطر این نمره.
از اونور هم گیرز5 و هم دث استرندینگ به خاطر انتظارات بالا، نمره متاشون قطعا چیزی نبود که انتطار میرفت. و بیا اینکه به خودی خود متای بدی نیست این نمره ولی براش انتقاد شنیدن. یا الان رد دد 2 متاش میشد 91!!! خب متای 91 در حالت عادی ینی شاهکار ولی بازم یه کم میخورد توذوق هوادارا چون متای بالای 95 میخواستن.
و اینکه خیلی بخ نمرات کامل و ... اشاره نکنید. واقعیت اینه بین سایت های با سابقه تر غیر از گیم اسپات، بازی عملکرد مناسبی نداشته.
نمیگم هر سایتی نمره کامل داده مزخرفه ول یکدوم یکی از اون سایت ها اعتباری اندازه ای جی ان، edge و یا گیم اینفورمر دارن؟ حتی پالیگان هم خود نقد هاش اگه دقت کنید حرفه ای و خوبه همیشه و نقد های دقیقی داره و اونم راضی نبود از بازی.
دوست عزیز هیچ کدوم از نمرات بالای ۸ و یه سری تز همون سایت ها که مثال زدی نگفتن ما راضی نیستیم از بازی بعد خود شما ما رو به استاندارد دوگانه متهم میکنید خودتون دارید میگه نه نمره های بالا سایت های با سابقه توش نیست هر چند همین حرفم غلط(push square-EGM و... بخوای ۱۰ تا برات میارم) 8-|
View attachment 121303

آره. قبلا توضیح دادم . که نویسنده گیم اینفورمر اطلاعات داده بود 3 تن بار برده و 260 کیلومتر مسافت رو طی کرده.
آمارها واقعا بالاست.موندم چجوری 10 دادن.
گیم اسپات میگه اوایل بازی که 15 ساعته حس تنهایی کامل بهت دست میده.
15 ساعت تایم دو تا بازیه.
تنگار آب میبندن به بازی.
این بازی میتونست با یه گیم پلی 20 ساعته حداکثر تموم بشه.
ولی هی ایستگاه درست کرده و ما رو ایستگاه کرده.
بعد خود عکس گنگه. cargo condition یعنی وضعیت بار.کیفی هست یعنی چی 12
یا delivery time اگه منظورش مدت زمان کولبری هست چرا 5
delivery volume حجم بار هست . 22 چی.کیلوگرم .پس چرا میگه 640 کیلوگرم بار برده اگه بار فعلیش 22 هست .پس چرا اونجا زده 30.
_________________
انسان تو هر ساعت تو شرایط اوکی 5 تا 5.5 کیلومتر بار میبره که تو نقدها گفته شده بالا رفتن از تپه ها با شیب کم ،هم خیلی سخته.
با فرض مسیر صاف
7 ساعت از 12 ساعت رو باربری کرده.یعنی 58 درصد بازی کولبری کرده .حالت کات سنس رو اضاف کن و ...
بعد میگن چرا میگیری کولبری؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نیسان سه تن بار نمیبره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
_________________
ساعت 2 نصف شب 60 نفر اینجان
عزیز من این بازی طرف رفته گیمیفای کرده کولبری رو رفتی دراوردی انسان چقدر بار میتونه حمل کنه تو یک ساعت :D

دیگه الان به مرحله ی رسیده تاپیک که هر چرت و پرتی رو میتونید راجع به بازی...بگید دیگه کنتور نمیندازه
جو تاپیکم به یه جایی بردید که دیگه کسی رمقی نداره جواب بده همه ی فن ها زدن بیرون خودم هم دیگه راستش دلیلی نمیبینم که جواب کسی رو بدم.
 

The End Of Ps

کاربر سایت
Apr 5, 2012
3,747
نام
علی
چرا بیچاره علی ونوم؟ بیچاره کوجیما
چهارسال انکار میکردید که دث استرندینگ بازی مستقل کوجیماست نه یک بلاک باستر AAA سونی
همین هفته پیش اولین نفری که منکر قضیه 40% شد شما بودی!! و حالا کاشف به عمل امده راسته!
بیچاره منظورم نیل دراکمن بدبخت بود که دچار اشتباهات شدیدی شده بود و از سرمایه گذاری سونی تشکر کرد ، شما که بیچاره نیستی فقط یکم فوبیا سونی داری بیچاره اون سونی شیطان بزرگه
اون 40٪ هم احتمالا کاشفش خودت بودی lol هر دفه میگم هر وقت منبعی داشتی برا اثبات این حرف تازه میشه بحث کرد ولی متاسفانه چون هیچ منبعی نداری فقط طوطی وار حرفتو تکرار میکنی ، راجب تبلیغات هم فکر کنم جوابت رو دادن دیگه . یکم هم نقدها رو بخون که از بازی به عنوان یه AAA اشاره میکنن ، سونی چقدر بده بازی قرار بود 2 ساعت ایندی باشه سونی تبلیغات کرد کوجیما مجبور شد 50 ساعتش کنه و هنرپیشه بگیره :)) اشکال نداره همون بشین رو ایکس بوکس هم بیاد فقط حیف که مایکرو سرمایه گذاری نکرد یه بازی 94+ از دستمون پرید
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر