ورود
ثبت نام
صفحه اصلی
اخبار بازی
بررسی بازی
حقایق بازیها
داستان بازی
بررسی سخت افزار
برنامههای ویدیویی
انجمنها
نوشتههای جدید
پرمخاطبها
جستجوی انجمنها
جدیدترینها
ارسالهای جدید
آخرین فعالیتها
کاربران
کاربران آنلاین
جستجو
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
ورود
ثبت نام
جستجو
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
Menu
Install the app
Install
فراخوان عضویت در تحریریه بازیسنتر | برای ثبت درخواست کلیک کنید
صفحه اصلی
انجمنها
گفتگو درباره بازیها و صنعت بازیهای ویدیویی
امتیازهای سایتها و مجلهها به بازیها
امتيازات Metal Gear:Survive
ارسال پاسخ
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
متن گفتگو
<blockquote data-quote="Sepi_60" data-source="post: 4373045" data-attributes="member: 41884"><p>بله ولی بحث اینه که به چه قیمت تموم بکنه. گفتم همین تموم شدن داستان باعث شد خیلی چیزها به زور به هم وصل بشن. واقعا چند نفر بودن که کوچکترین ارتباطی با پارامدیک در MGS3 گرفته بودن؟ واقعا این شخصیت لازم بود که به یکی از پایه گذاران Patriots تبدیل بشه؟ اصلا تونسته بوده در طول MGS3 به چنین جایگاهی برسه؟ این یعنی همه چیز رو به زور به هم وصل کردن.</p><p></p><p>قبول دارم. متالگیر2 از تمامی دیگر متالگیرها فراتر رفتش و بحثهای بسیار زیادی رو باز کرد. ولی همچنان سیستم روایتش به اصول کلاسیک نزدیکه. هر کسی با کمی دقت و شاید مطالعه اضافه و البته همونطور که خودتون گفتید با بازی کردن شماره اول میتونه با داستانش ارتباط بگیره و اصول علت و معلولیش رو درک کنه. ببینید، اینکه از مبحث نانوماشینها در بطن داستان استفاده بشه هیچ مشکلی نداره. اینکه همه چیز با عبارت نانوماشین حل و فصل بشه مشکل داره. دقیقا همون مسئله ای که در MGS5 پیش اومد. حالا باز خوبی اینجا این بود که در شماره های قبلی یه Anticipationیی برای مبحث نانوماشینها ایجاد شده بود.</p><p></p><p>به طور واضح متالگیر 4 در ژانری که اشاره کردید نمیگنجه. بنده از متالگیر 3 مثال زدم که تقریبا همین رویه رو میره. یه کات سین طولانی در انتهای بازی. ولی مقدار اطلاعاتی که به مخاطب داره داده میشه یکی هستش؟ نحوه نمایشش چی؟ چیدمان وقایع انتهایی در MGS4 خیلی هول هولکی پیش میره. حتی فرصت نفس کشیدن به بیگ باس داده نمیشه چه برسه به مخاطب. در همون MGS2 هم حوادث خورد خورد به مخاطب نشون داده میشه و در اوج حوادث، تویست داستان برملا میشه و آدم مبهوت میمونه. کریستوفر نولان هم سکانس پایانی فیلمهاش رو با تدوین و دکوپاژ جلو میبره. رو یه فضای تکراری باقی نمیمونه. بین شخصیت ها و فضاهای مختلف سوییچ میکنه و گره گشایی انتهاییش رو انجام میده. این میشه روایت.</p><p>مشکل من با حجم داستان اینه که در این بازی نمیشد همش خوب روایت بشه. باید حداقل یه بازی دیگه هم میبود. ولی چون حتما باید همه چیز در این بازی به سرانجام میرسید همشون با زور و فشار کنار هم قرار گرفتن.</p><p></p><p>بنده ادعایی به خودم نکردم. گفتم فنها توجهی به ایرادات داستانی این بازی ندارن. فکر کنم خیلی طبیعی باشه که انتظار داشته باشم بحث منطقی کنیم. نه رقیب طلبی کردم نه چیز دیگری. وقتی جواب ها بیشتر از اینکه تحلیلی پیش بره میشه برچسب زدن و تیکه پرانی، تبدیل میشه به کول نشون دادن. از اپیدمی های اصلی بازیسنتر هم هستش اتفاقا. من به هیچ وجه موافق یا مخالف بودن شما در بحث های پیشین رو ملاک قرار ندادم که کاربر مثبت یا منفی برام باشید. فقط منظورم توانایی "بحث کردن" شما بودش. در ضمن اخلاقی نیست که به این راحتی به بقیه انگ بزنیم.</p><p>فکر کنم بار سوم هست که در همین پستهایی که فرستادم اشاره کردم که این ویژگی های روایی که متالگیر رو متالگیر کرده، در شماره 4م خیلی کمرنگ تره. فن سرویس و Over dramatize بودن جزئی از روایت شماره های قبلی رو شامل میشدن. در MGS4 این عناصر به شدت قالب شدن و جا برای عناصر دیگه رو تنگ کردند. بدتر از اون یک سری موارد رو اعصاب دیگه هم اضافه شدن. مثلا من به شدت روایت داستانی دربین در مودر Beastها هم مشکل داشتم. بعد از اینکه هرکدوم رو شکست میدادید دربین از غیب زنگ میزد و یه پلات تکراری رو برای هر 4 تا Beast تعریف میکرد. هیچ شخصیتی در این مدت برای این باسها شکل نمیگیره. فقط باید یهو میپذیرفتید که این بدبختها خیلی سختی کشیدن.</p><p></p><p>به نظر من در چنین مواردی باید با شماره های قبلی همون اثر بیش از هر چیز دیگه ای مقایسهاش کنیم. ببینیم نکات مثبت عناوین قبلی چی بودن و در شمارههای جدیدتر چه چیزهایی وارد شده یا تغییر کرده نسبت به قبل. اگه "همین چیزیه که هست" بخواهیم نگاه کنیم پس هر مزخرفی رو به خوردمون دادن رو باید بپذیریم و سوال هم نکنیم! چون اورجینال هستش!! بعد ما داریم در مورد شماره 4م این سری صحبت میکنیم نه شماره اول. جهان بازی تا این شماره شکل گرفته و اصولی براش نهادینه شده. خیلی طبیعیه که با خودش مقایسه بشه.</p><p></p><p>خب مسئله همینه که این که متالگیر تونسته به یک فرنچایز جذاب و دوست داشتنی و تاثیرگذار برای میلیونها نفر تبدیل بشه بدلیل تفکر درست پشتش بوده. اینکه کوجیما و تیمش کلی مطالعه و تحقیق کردن، سعی کردن رسانه ها رو بشناسن و ایدئولوژی خودشون رو در چهارچوب گیم نشون بدن. قطعا شما هم بدلیل همین دقتی که در ساختار این سری شده دوستش داری و طرفدارشی. پس رعایت این ساختارها و اصولی که گفتم بسیار مهم و تاثیرگذاره. نه فقط برای متالگیر، برای هر چیز دیگه ای هم همینطوره. حتی آوانگاردترین آثار تاریخ بشر هم پشتش کلی مطالعه و تفکر بوده تا شکل گرفته.</p><p>اگر اون ویدئو یوتوبی که بالاتر گذاشتم رو نگاه میکردید شاید بهتر تفاوتهای جدی بین شماره 4 با دیگر شماره ها رو متوجه میشدید</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Sepi_60, post: 4373045, member: 41884"] بله ولی بحث اینه که به چه قیمت تموم بکنه. گفتم همین تموم شدن داستان باعث شد خیلی چیزها به زور به هم وصل بشن. واقعا چند نفر بودن که کوچکترین ارتباطی با پارامدیک در MGS3 گرفته بودن؟ واقعا این شخصیت لازم بود که به یکی از پایه گذاران Patriots تبدیل بشه؟ اصلا تونسته بوده در طول MGS3 به چنین جایگاهی برسه؟ این یعنی همه چیز رو به زور به هم وصل کردن. قبول دارم. متالگیر2 از تمامی دیگر متالگیرها فراتر رفتش و بحثهای بسیار زیادی رو باز کرد. ولی همچنان سیستم روایتش به اصول کلاسیک نزدیکه. هر کسی با کمی دقت و شاید مطالعه اضافه و البته همونطور که خودتون گفتید با بازی کردن شماره اول میتونه با داستانش ارتباط بگیره و اصول علت و معلولیش رو درک کنه. ببینید، اینکه از مبحث نانوماشینها در بطن داستان استفاده بشه هیچ مشکلی نداره. اینکه همه چیز با عبارت نانوماشین حل و فصل بشه مشکل داره. دقیقا همون مسئله ای که در MGS5 پیش اومد. حالا باز خوبی اینجا این بود که در شماره های قبلی یه Anticipationیی برای مبحث نانوماشینها ایجاد شده بود. به طور واضح متالگیر 4 در ژانری که اشاره کردید نمیگنجه. بنده از متالگیر 3 مثال زدم که تقریبا همین رویه رو میره. یه کات سین طولانی در انتهای بازی. ولی مقدار اطلاعاتی که به مخاطب داره داده میشه یکی هستش؟ نحوه نمایشش چی؟ چیدمان وقایع انتهایی در MGS4 خیلی هول هولکی پیش میره. حتی فرصت نفس کشیدن به بیگ باس داده نمیشه چه برسه به مخاطب. در همون MGS2 هم حوادث خورد خورد به مخاطب نشون داده میشه و در اوج حوادث، تویست داستان برملا میشه و آدم مبهوت میمونه. کریستوفر نولان هم سکانس پایانی فیلمهاش رو با تدوین و دکوپاژ جلو میبره. رو یه فضای تکراری باقی نمیمونه. بین شخصیت ها و فضاهای مختلف سوییچ میکنه و گره گشایی انتهاییش رو انجام میده. این میشه روایت. مشکل من با حجم داستان اینه که در این بازی نمیشد همش خوب روایت بشه. باید حداقل یه بازی دیگه هم میبود. ولی چون حتما باید همه چیز در این بازی به سرانجام میرسید همشون با زور و فشار کنار هم قرار گرفتن. بنده ادعایی به خودم نکردم. گفتم فنها توجهی به ایرادات داستانی این بازی ندارن. فکر کنم خیلی طبیعی باشه که انتظار داشته باشم بحث منطقی کنیم. نه رقیب طلبی کردم نه چیز دیگری. وقتی جواب ها بیشتر از اینکه تحلیلی پیش بره میشه برچسب زدن و تیکه پرانی، تبدیل میشه به کول نشون دادن. از اپیدمی های اصلی بازیسنتر هم هستش اتفاقا. من به هیچ وجه موافق یا مخالف بودن شما در بحث های پیشین رو ملاک قرار ندادم که کاربر مثبت یا منفی برام باشید. فقط منظورم توانایی "بحث کردن" شما بودش. در ضمن اخلاقی نیست که به این راحتی به بقیه انگ بزنیم. فکر کنم بار سوم هست که در همین پستهایی که فرستادم اشاره کردم که این ویژگی های روایی که متالگیر رو متالگیر کرده، در شماره 4م خیلی کمرنگ تره. فن سرویس و Over dramatize بودن جزئی از روایت شماره های قبلی رو شامل میشدن. در MGS4 این عناصر به شدت قالب شدن و جا برای عناصر دیگه رو تنگ کردند. بدتر از اون یک سری موارد رو اعصاب دیگه هم اضافه شدن. مثلا من به شدت روایت داستانی دربین در مودر Beastها هم مشکل داشتم. بعد از اینکه هرکدوم رو شکست میدادید دربین از غیب زنگ میزد و یه پلات تکراری رو برای هر 4 تا Beast تعریف میکرد. هیچ شخصیتی در این مدت برای این باسها شکل نمیگیره. فقط باید یهو میپذیرفتید که این بدبختها خیلی سختی کشیدن. به نظر من در چنین مواردی باید با شماره های قبلی همون اثر بیش از هر چیز دیگه ای مقایسهاش کنیم. ببینیم نکات مثبت عناوین قبلی چی بودن و در شمارههای جدیدتر چه چیزهایی وارد شده یا تغییر کرده نسبت به قبل. اگه "همین چیزیه که هست" بخواهیم نگاه کنیم پس هر مزخرفی رو به خوردمون دادن رو باید بپذیریم و سوال هم نکنیم! چون اورجینال هستش!! بعد ما داریم در مورد شماره 4م این سری صحبت میکنیم نه شماره اول. جهان بازی تا این شماره شکل گرفته و اصولی براش نهادینه شده. خیلی طبیعیه که با خودش مقایسه بشه. خب مسئله همینه که این که متالگیر تونسته به یک فرنچایز جذاب و دوست داشتنی و تاثیرگذار برای میلیونها نفر تبدیل بشه بدلیل تفکر درست پشتش بوده. اینکه کوجیما و تیمش کلی مطالعه و تحقیق کردن، سعی کردن رسانه ها رو بشناسن و ایدئولوژی خودشون رو در چهارچوب گیم نشون بدن. قطعا شما هم بدلیل همین دقتی که در ساختار این سری شده دوستش داری و طرفدارشی. پس رعایت این ساختارها و اصولی که گفتم بسیار مهم و تاثیرگذاره. نه فقط برای متالگیر، برای هر چیز دیگه ای هم همینطوره. حتی آوانگاردترین آثار تاریخ بشر هم پشتش کلی مطالعه و تفکر بوده تا شکل گرفته. اگر اون ویدئو یوتوبی که بالاتر گذاشتم رو نگاه میکردید شاید بهتر تفاوتهای جدی بین شماره 4 با دیگر شماره ها رو متوجه میشدید [/QUOTE]
Insert quotes…
Verification
پایتخت ایران
ارسال نوشته
صفحه اصلی
انجمنها
گفتگو درباره بازیها و صنعت بازیهای ویدیویی
امتیازهای سایتها و مجلهها به بازیها
امتيازات Metal Gear:Survive
Top
نام کاربری یا ایمیل
رمز عبور
نمایش
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
مرا به خاطر بسپار
ورود
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی
همین حالا ثبت نام کن
or ثبتنام سریع از طریق سرویسهای زیر
Twitter
Google
Microsoft