ورود
ثبت نام
صفحه اصلی
اخبار بازی
بررسی بازی
حقایق بازیها
داستان بازی
بررسی سخت افزار
برنامههای ویدیویی
انجمنها
نوشتههای جدید
پرمخاطبها
جستجوی انجمنها
جدیدترینها
ارسالهای جدید
آخرین فعالیتها
کاربران
کاربران آنلاین
جستجو
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
ورود
ثبت نام
جستجو
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
Menu
Install the app
Install
فراخوان عضویت در تحریریه بازیسنتر | برای ثبت درخواست کلیک کنید
صفحه اصلی
انجمنها
گفتگو درباره بازیها و صنعت بازیهای ویدیویی
امتیازهای سایتها و مجلهها به بازیها
امتيازات Metal Gear:Survive
ارسال پاسخ
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
متن گفتگو
<blockquote data-quote="sina_unl" data-source="post: 4373027" data-attributes="member: 271"><p>MGS4 قرار بود داستان رو تموم کنه و ابهامات پاسخ بده، این دیگه واقعاً ایراد بنیاسرائیلیه. </p><p></p><p>(<span style="color: #ff0000">قرمز</span>)مخالفم، MGS2 به طور واضحی سبک رواییش متامدرنیسمه و تو قالب سه اکتی کلاسیک نمیشه به این راحتی قرارش داد. یه سری از انتخابهای روایی بازی (نه خود داستان) نیازمند اینه که قسمت اول رو بازی کردی باشی. اینکه ومپ چندین و چند بار "میمیره ولی نمیمیره" توجیه داستانیش نانوماشینها هستن که تو قسمت چهار ارائه شد اما توجیه رواییش برمیگرده به مبارزههایی که با لیکوئید توی MGS1 انجام میشد. لیکوئید رو هم چندبار ظاهراً میکشتی اما دوباره زنده میشد. سبک روایی MGS2 انقدر مسائل اینچنینی داره که خیلی سخت بشه توی چارچوب سه اکتی تعریفش کرد. </p><p>در متالگیر 4 ما با 5 تا ساختار 3 اکتی طرف هستیم. اگه اینو متوجه نشی و بخوای کل بازی رو تو اون قالب 3 اکتی قرار بدی اصلاً جور در نمیاد اما اگه تک تک چپترها رو بذاری تو قالب 3اکتی درست در میاد اتفاقاً. </p><p>(<span style="color: #ffff00">زرد</span>) هر بازیای رو بخوای تبدیل به فیلم کنی همینه. هر مدیومی بخواد به یه مدیوم دیگه اقتباس بشه همینه. </p><p>(<span style="color: #00ff00">سبز</span>) در سطوح خیلی زیادی اشتباهه. ما در ژانر میستری-کارآگاهی چیزی داریم به اسم Parlor room scene که در اکت آخر اتفاق میفته و همۀ گرههای داستانی باز میشه. exposition زیاد در اکت آخر لزوماً چیز عجیب و خارقالعادهای نیست که کوجیما برای MGS4 کشفش کرده باشه برای آوردن نمونه هم زیاد راه دور نمیخواد بریم، نمونۀ بارزش کریستوفر نولان و فیلمهاش هستن. اینکه بازی همهش روایت داستان نباشه و هیچ گیمپلیای نداشته باشه هم چیز عجیبی نیست، بله تو بازیهای مشابه نمونهش رو نمیبینیم چون بازیهای مشابه انقدر داستان برای روایت ندارن، کل داستان هر شمارۀ SC و Thief و ... رو کلاً میشه تو یه ویدئوی حداکثر یه ساعته روایت کرد بدون حذف هیچی. اما تو یه بازی RPG گیمر چقدر از وقتش رو توی dialogue tree میگذرونه؟ اونا چون به صورت کاتسین نیستن گیم پلی محسوب میشن؟ </p><p></p><p>این سبک رقیب طلبیدن تو بحث کردن اصلاً قشنگ نیست، همین که فکر کنی بیشتر از بقیه میفهمی بحث رو در نطفه خفه میکنه یا اینکه من تا زمانی که هم نظر با شما هستم کاربر خوب و ارزشمند فروم هستم اما زمانی که مخالف دیدگاه شما نظر میدم میشه ادا و اطواری و کول نشون دادن خودم و ... . اینکه شما میای ویژگیهای روایی سری متالگیر رو لیست میکنی اما برای قسمت چهارم به عنوان نکتۀ منفی و برای قسمتهای دیگه به عنوان هوشمندی سازندهها از دید من "کلاسیک بازیسنتر"ه: این نکته که "چیزی که من دوس ندارم خوب نیست حتی اگه دقیقاً مثل همون چیزهایی باشه که دوست دارم". یه مثال بزنم : ویژگی اصلی کمدیهای آدام سندلر پوپ جوک و فارت جوکه، چون من اینا رو دوس ندارم بیام بگم فیلمای آدام سندلر بدن به دلیل این چیزا؟ </p><p>یه نکتۀ دیگه در مورد بحث نانوماشینها، من ایراد رو به وُلباکیا وارد میدونم چون به طور ناگهانی توی V وارد ماجرا شدن و به واسطۀ اونا تلاش شد اتفاقهای قبلتر هم توجیه بشه و بعد یهو از دهۀ هشتاد به بعد غیب میشن از universe و هیچ اثری از آثارشون نیست، این ایراده از دید من. نانوماشینها به واسطۀ حالت deus ex machina بودن و توجیهکنندگی همه چیزشون و اینکه راه در روی داستاننویس برای توجیه خیلی چیزها هستن (یعنی نویسنده میگه it's technological magic, I don't have to explain sh!t) ایراد محسوب میشن (که البته تقریباً همۀ آثار فانتزی و علمی-تخیلی این ایراد رو دارن) اما فرقشون با وُلباکیا اینه که ناگهانی وارد داستان نشدن و یه ویژگی با سابقه و دنبالهدار توی سری بودن. </p><p>در ضمن (به نظر من) ما تنها زمانی میتونیم در مورد پتانسیل هدر رفتۀ چیزی صحبت کنی که اثر اقتباسی باشه، یعنی متر و معیار مشخصی وجود داشته باشه که بتونیم اثر موجود رو باهاش بسنجیم. یه اثر اریجینال که پتانسیل خاصی نمیشه براش در نظر گرفت، همین چیزیه که هست. اینکه چون شبیه آمال و آرزوها و تئوریهای من نباشه که ایراد اون اثر نیست.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="sina_unl, post: 4373027, member: 271"] MGS4 قرار بود داستان رو تموم کنه و ابهامات پاسخ بده، این دیگه واقعاً ایراد بنیاسرائیلیه. ([COLOR=#ff0000]قرمز[/COLOR])مخالفم، MGS2 به طور واضحی سبک رواییش متامدرنیسمه و تو قالب سه اکتی کلاسیک نمیشه به این راحتی قرارش داد. یه سری از انتخابهای روایی بازی (نه خود داستان) نیازمند اینه که قسمت اول رو بازی کردی باشی. اینکه ومپ چندین و چند بار "میمیره ولی نمیمیره" توجیه داستانیش نانوماشینها هستن که تو قسمت چهار ارائه شد اما توجیه رواییش برمیگرده به مبارزههایی که با لیکوئید توی MGS1 انجام میشد. لیکوئید رو هم چندبار ظاهراً میکشتی اما دوباره زنده میشد. سبک روایی MGS2 انقدر مسائل اینچنینی داره که خیلی سخت بشه توی چارچوب سه اکتی تعریفش کرد. در متالگیر 4 ما با 5 تا ساختار 3 اکتی طرف هستیم. اگه اینو متوجه نشی و بخوای کل بازی رو تو اون قالب 3 اکتی قرار بدی اصلاً جور در نمیاد اما اگه تک تک چپترها رو بذاری تو قالب 3اکتی درست در میاد اتفاقاً. ([COLOR=#ffff00]زرد[/COLOR]) هر بازیای رو بخوای تبدیل به فیلم کنی همینه. هر مدیومی بخواد به یه مدیوم دیگه اقتباس بشه همینه. ([COLOR=#00ff00]سبز[/COLOR]) در سطوح خیلی زیادی اشتباهه. ما در ژانر میستری-کارآگاهی چیزی داریم به اسم Parlor room scene که در اکت آخر اتفاق میفته و همۀ گرههای داستانی باز میشه. exposition زیاد در اکت آخر لزوماً چیز عجیب و خارقالعادهای نیست که کوجیما برای MGS4 کشفش کرده باشه برای آوردن نمونه هم زیاد راه دور نمیخواد بریم، نمونۀ بارزش کریستوفر نولان و فیلمهاش هستن. اینکه بازی همهش روایت داستان نباشه و هیچ گیمپلیای نداشته باشه هم چیز عجیبی نیست، بله تو بازیهای مشابه نمونهش رو نمیبینیم چون بازیهای مشابه انقدر داستان برای روایت ندارن، کل داستان هر شمارۀ SC و Thief و ... رو کلاً میشه تو یه ویدئوی حداکثر یه ساعته روایت کرد بدون حذف هیچی. اما تو یه بازی RPG گیمر چقدر از وقتش رو توی dialogue tree میگذرونه؟ اونا چون به صورت کاتسین نیستن گیم پلی محسوب میشن؟ این سبک رقیب طلبیدن تو بحث کردن اصلاً قشنگ نیست، همین که فکر کنی بیشتر از بقیه میفهمی بحث رو در نطفه خفه میکنه یا اینکه من تا زمانی که هم نظر با شما هستم کاربر خوب و ارزشمند فروم هستم اما زمانی که مخالف دیدگاه شما نظر میدم میشه ادا و اطواری و کول نشون دادن خودم و ... . اینکه شما میای ویژگیهای روایی سری متالگیر رو لیست میکنی اما برای قسمت چهارم به عنوان نکتۀ منفی و برای قسمتهای دیگه به عنوان هوشمندی سازندهها از دید من "کلاسیک بازیسنتر"ه: این نکته که "چیزی که من دوس ندارم خوب نیست حتی اگه دقیقاً مثل همون چیزهایی باشه که دوست دارم". یه مثال بزنم : ویژگی اصلی کمدیهای آدام سندلر پوپ جوک و فارت جوکه، چون من اینا رو دوس ندارم بیام بگم فیلمای آدام سندلر بدن به دلیل این چیزا؟ یه نکتۀ دیگه در مورد بحث نانوماشینها، من ایراد رو به وُلباکیا وارد میدونم چون به طور ناگهانی توی V وارد ماجرا شدن و به واسطۀ اونا تلاش شد اتفاقهای قبلتر هم توجیه بشه و بعد یهو از دهۀ هشتاد به بعد غیب میشن از universe و هیچ اثری از آثارشون نیست، این ایراده از دید من. نانوماشینها به واسطۀ حالت deus ex machina بودن و توجیهکنندگی همه چیزشون و اینکه راه در روی داستاننویس برای توجیه خیلی چیزها هستن (یعنی نویسنده میگه it's technological magic, I don't have to explain sh!t) ایراد محسوب میشن (که البته تقریباً همۀ آثار فانتزی و علمی-تخیلی این ایراد رو دارن) اما فرقشون با وُلباکیا اینه که ناگهانی وارد داستان نشدن و یه ویژگی با سابقه و دنبالهدار توی سری بودن. در ضمن (به نظر من) ما تنها زمانی میتونیم در مورد پتانسیل هدر رفتۀ چیزی صحبت کنی که اثر اقتباسی باشه، یعنی متر و معیار مشخصی وجود داشته باشه که بتونیم اثر موجود رو باهاش بسنجیم. یه اثر اریجینال که پتانسیل خاصی نمیشه براش در نظر گرفت، همین چیزیه که هست. اینکه چون شبیه آمال و آرزوها و تئوریهای من نباشه که ایراد اون اثر نیست. [/QUOTE]
Insert quotes…
Verification
پایتخت ایران
ارسال نوشته
صفحه اصلی
انجمنها
گفتگو درباره بازیها و صنعت بازیهای ویدیویی
امتیازهای سایتها و مجلهها به بازیها
امتيازات Metal Gear:Survive
Top
نام کاربری یا ایمیل
رمز عبور
نمایش
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
مرا به خاطر بسپار
ورود
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی
همین حالا ثبت نام کن
or ثبتنام سریع از طریق سرویسهای زیر
Twitter
Google
Microsoft