ورود
ثبت نام
صفحه اصلی
اخبار بازی
بررسی بازی
حقایق بازیها
داستان بازی
بررسی سخت افزار
برنامههای ویدیویی
انجمنها
نوشتههای جدید
پرمخاطبها
جستجوی انجمنها
جدیدترینها
ارسالهای جدید
آخرین فعالیتها
کاربران
کاربران آنلاین
جستجو
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
ورود
ثبت نام
جستجو
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
Menu
Install the app
Install
فراخوان عضویت در تحریریه بازیسنتر | برای ثبت درخواست کلیک کنید
صفحه اصلی
انجمنها
گفتگو درباره بازیها و صنعت بازیهای ویدیویی
اخبار بازیها
اطلاعات تازه ای از عنوان Horizon Zero Dawn منتشر شد
ارسال پاسخ
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
متن گفتگو
<blockquote data-quote="Cloud Strife" data-source="post: 3839528" data-attributes="member: 4591"><p>خوب نکته دقیقا همینجاس! من نمیدونم داستان بازی چیه و چی تو کله سازنده هاش میگذره اما یه چیز رو در موردش مطمعنم، سازنده ها دنبال ساختن مستند علمی نیستن. دنبال ساخت یه گیم جذابن! باز میگم Horizen یه فیلم مستند، یه برنامه علمی آینده نگر یا پروژه تحقیقاتی از طرف ناسا نیست که توش دنبال سندیت علمی بگردیم! نمیدونم چرا دارید انقدر شلوغش میکنید! آقا فقط یه بازیه! از نظر سازنده این بازی جنگ کردن با ربات های دایناسور شکل انم با تیرکمون جذاب بوده و فکر کرده شاید ملت هم عین خودش از این ایده استقبال کنن. در نتیجه امده این رو ساخته و تیم داستانی هم برای این ایده یه پلات و ستینگ ردیف کردن که حالا اصلا نمیدونیم چی هست و شک نکن سازنده ها یه توجیحی برای اینکه چرا فقط تیرکمون هست دارن. که اونم من از همین الان بهت میگم قرار نیست یه چیز قانع کننده علمی باشه! باز تاکید میکنم، مهم ایده گیم پلی هست. نه چیز دیگة!</p><p></p><p></p><p></p><p>این جمله بیشتر به ایراد بنی اسراییلی شبیه تا وارد کردن نقد به بازی. آخه چرا فکر میکنی باید یه دلیلی برای اینکار وجود داشته باشه؟ گیم پلی و دنیای hORIZEN همینه! مبارزه با دایناسورهای تا خرخره مسلح با تیرکمون و ابزار بدوی! چون گریلا گیم فکر میکنه این خیلی ایده خفنی هست (که البته هم هست)! </p><p></p><p>من یبار دیگه به ناچار توضیح میدم، Gene Yang تو کتاب معروف خودش Level Up در این باره یه توضیح کامل داره. ایشون میگه هرگیمی باید از قوانین طبعیت کنه اما نه قوانین دنیای واقعی، بلکه قوانین دنیای خودش! یعنی هرگیمی مقررات و هنجارهای خودش رو داره و تنها مسوولیت روی دوشش تعهد به این قوانینه نه اون چیزی که ما تو دنیای عادی انتظار داریم! مثلا تو UC4 چیزی که ما انتظار داریم بازی همیشه بهش وفادار باشه قوانین خودشه. توی دنیای UC نیت میتونه از هرچیزی بالا بره، بپره پایین، با ان نفر مبارزه کنه و ان متر رو زمین کشیده بشه و آخ نگه. مسلما همه اینا خلاف واقعیته اما اتفاقا برعکس اگه بازی به این چیزا وفادار نباشه از نظرمون عجیبه! مثلا نیت بپره رو زمین و منطقن پاش بشکنه گیم اور بشیم! یا با اولین تیر که خوردیم بمیریم. </p><p></p><p>منطق دنیای Horizon هم درست همینه! یعنی مبارزه با تیرکمون و سلاح های اولیه، اونم با موجوداتی که یجورایی نهایت علم و تکنولوژین! چون میخواد شما درگیر یه تضاد بزرگ بشی و برات سوال ایجاد بشه. نمیدونم چرا از این زاویه با ماجرا نگاه نمیکنید؟ اتفاقا من چیزی که از اول تو Horizon دوست داشتم همین تضاده! تضاد بین طبیعت و تکنولوژی. انسان و ماشین. مبارزه انسان علیه تکنولوژی و به نظرم تیم داستان میتونه از این ایده یه پلات به یاد موندنی در بیاره. نبرد بین انسان ها و ماشین، میتونه یجورایی به معنی نبرد انسان با تمام چیزهایی که اون رو داره به قهقرا میبره تعبیر بشه. خیلی آیرونیک و استعاره آمیزه! اما شما بجای لذت بردن از این ایده و داستان، ندیده و نشنیده دنبال مو تو بشقاب غذا میگردید و گیر دادید به رئالیسم وجود نداشته توی یه بازی سراسر فانتزی و تخیل!</p><p></p><p></p><p></p><p>مثلا شما بعد از دیدن MGS5 منتظر بودی کوجیما بیاد توضیح بده چطور میشه به هرچیزی یه بالون وصل کرد بره هوا سر از بیس در بیاره؟ اونم تو یه بازی این همه جدی؟</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Cloud Strife, post: 3839528, member: 4591"] خوب نکته دقیقا همینجاس! من نمیدونم داستان بازی چیه و چی تو کله سازنده هاش میگذره اما یه چیز رو در موردش مطمعنم، سازنده ها دنبال ساختن مستند علمی نیستن. دنبال ساخت یه گیم جذابن! باز میگم Horizen یه فیلم مستند، یه برنامه علمی آینده نگر یا پروژه تحقیقاتی از طرف ناسا نیست که توش دنبال سندیت علمی بگردیم! نمیدونم چرا دارید انقدر شلوغش میکنید! آقا فقط یه بازیه! از نظر سازنده این بازی جنگ کردن با ربات های دایناسور شکل انم با تیرکمون جذاب بوده و فکر کرده شاید ملت هم عین خودش از این ایده استقبال کنن. در نتیجه امده این رو ساخته و تیم داستانی هم برای این ایده یه پلات و ستینگ ردیف کردن که حالا اصلا نمیدونیم چی هست و شک نکن سازنده ها یه توجیحی برای اینکه چرا فقط تیرکمون هست دارن. که اونم من از همین الان بهت میگم قرار نیست یه چیز قانع کننده علمی باشه! باز تاکید میکنم، مهم ایده گیم پلی هست. نه چیز دیگة! این جمله بیشتر به ایراد بنی اسراییلی شبیه تا وارد کردن نقد به بازی. آخه چرا فکر میکنی باید یه دلیلی برای اینکار وجود داشته باشه؟ گیم پلی و دنیای hORIZEN همینه! مبارزه با دایناسورهای تا خرخره مسلح با تیرکمون و ابزار بدوی! چون گریلا گیم فکر میکنه این خیلی ایده خفنی هست (که البته هم هست)! من یبار دیگه به ناچار توضیح میدم، Gene Yang تو کتاب معروف خودش Level Up در این باره یه توضیح کامل داره. ایشون میگه هرگیمی باید از قوانین طبعیت کنه اما نه قوانین دنیای واقعی، بلکه قوانین دنیای خودش! یعنی هرگیمی مقررات و هنجارهای خودش رو داره و تنها مسوولیت روی دوشش تعهد به این قوانینه نه اون چیزی که ما تو دنیای عادی انتظار داریم! مثلا تو UC4 چیزی که ما انتظار داریم بازی همیشه بهش وفادار باشه قوانین خودشه. توی دنیای UC نیت میتونه از هرچیزی بالا بره، بپره پایین، با ان نفر مبارزه کنه و ان متر رو زمین کشیده بشه و آخ نگه. مسلما همه اینا خلاف واقعیته اما اتفاقا برعکس اگه بازی به این چیزا وفادار نباشه از نظرمون عجیبه! مثلا نیت بپره رو زمین و منطقن پاش بشکنه گیم اور بشیم! یا با اولین تیر که خوردیم بمیریم. منطق دنیای Horizon هم درست همینه! یعنی مبارزه با تیرکمون و سلاح های اولیه، اونم با موجوداتی که یجورایی نهایت علم و تکنولوژین! چون میخواد شما درگیر یه تضاد بزرگ بشی و برات سوال ایجاد بشه. نمیدونم چرا از این زاویه با ماجرا نگاه نمیکنید؟ اتفاقا من چیزی که از اول تو Horizon دوست داشتم همین تضاده! تضاد بین طبیعت و تکنولوژی. انسان و ماشین. مبارزه انسان علیه تکنولوژی و به نظرم تیم داستان میتونه از این ایده یه پلات به یاد موندنی در بیاره. نبرد بین انسان ها و ماشین، میتونه یجورایی به معنی نبرد انسان با تمام چیزهایی که اون رو داره به قهقرا میبره تعبیر بشه. خیلی آیرونیک و استعاره آمیزه! اما شما بجای لذت بردن از این ایده و داستان، ندیده و نشنیده دنبال مو تو بشقاب غذا میگردید و گیر دادید به رئالیسم وجود نداشته توی یه بازی سراسر فانتزی و تخیل! مثلا شما بعد از دیدن MGS5 منتظر بودی کوجیما بیاد توضیح بده چطور میشه به هرچیزی یه بالون وصل کرد بره هوا سر از بیس در بیاره؟ اونم تو یه بازی این همه جدی؟ [/QUOTE]
Insert quotes…
Verification
پایتخت ایران
ارسال نوشته
صفحه اصلی
انجمنها
گفتگو درباره بازیها و صنعت بازیهای ویدیویی
اخبار بازیها
اطلاعات تازه ای از عنوان Horizon Zero Dawn منتشر شد
Top
نام کاربری یا ایمیل
رمز عبور
نمایش
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
مرا به خاطر بسپار
ورود
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی
همین حالا ثبت نام کن
or ثبتنام سریع از طریق سرویسهای زیر
Twitter
Google
Microsoft