اصطلاحات اصلی اکشن (RPG)

MR TASH

کاربر سایت
Mar 6, 2011
454
نام
محمدحسن
خب دوستان یکسری اصطلاحات در منوی بازیهای نقش افرینی اکشن وجود دارد که شما با یاد گیری انها می توانید در بازهای نقش افرینی اکشن مدرن یک حرفه ای شوید.
خب اول به معرفی منوی سیستمی می پردازیم.
شما وقتی در حال بازی کردن هستید با استفاده از کلید Esc بر روی کیبود می توانید وارد System menu شوید با این عمل دسترسی شما به یکسری منوها دیگر ازاد خواهد شد که به معرفی انها می پردازم
1- منوی Option یا تنظیمات به شما اجازه می دهد که تنظیمات دلخواه خود را برای بازی انتخاب کنید که شامل بخش های مانند تنظیمات گرافیکی و صدا و کنترل و... است.

2- Save و Load بازی.

3- بخش ارتقاء Level up که به شما اجازه می دهد کاراکترهای خود را لول آپ کنید و یا به قولی ارتقاء دهید، که در بعضی بازیها با کلید C به منوی ان دسترسی خواهید داشت و خود این بخش شامل بخش های گوناگون دیگری است، که به ترتیب براتون در زیر توضیح مختصری میدهم.

1- - Attributes یا بخش ویژه: که شامل اين توانايي ها می باشد: قدرت (Strength)، چابكي (Dexterity)، قدرت بدني (Constitution)، هوش (Intelligence)، دانش (Wisdom) و خوش رويي (Charisma) ، جادو ((Magic و یا ... که هر بازی توانایی های مختص به خود را دارد و در این بخش می توانید انهارا ارتقاء دهید با در نظر گرفتن مهارت های کاراکترها و نژادی انها.

2- توانايي ها (Abilities) : در بعضی از بازیهای نقش افرینی اکشن به گونه ای طراحی می شوند که با Level up (بازي هنگام پيشرفت به سطح بالاتر يا به اصطلاح Level up شدن، به شما تعدادي امتياز مي دهد كه با آنها درجه توانايي هاي شخصيت خود را مي توانيد بيشتر كنيد). که نه تنها می توانید ارتقاء در سطح مهارتی کاراکترها داشته باشید و بلکه می توانید در هر مهارت یک سطح ارتقاء دیگری هم داشته باشید که با انتخاب انها یک مهارت را به چند بخش مجزا با در نظر گرفتن نوع کاربردی کاراکتر انتخاب و استفاده کنید. که بازی عصر اژدها از این سیستم بهره جسته است.

3- (Tactics) و یا شیوه جنگیدن: که به کارکترها اجازه می دهد که در موقعیت ها خاص چگونه رفتاری را از خود نشان دهند مثلا می توانیم برای انها تعریف کنیم که اگر شما یک گروه از دشمنان را مشاهده کردید از این جادو استفاده کنید، و یا بگویم که اگر مقدار درجه سلامتی HP این کاراکتر از این حد پایین تر امد از جادوی شفاء بخش بر این کاراکتر استفاده کن و... هر تکنیک دیگری که فکرش را می کنید که باید در ان مرحله و یا برای همیشه کاراکترهای هم گروه شما استفاده کنند. که این منو برای حرفه ها خیلی کاربرد دارد.

4- Resistances و یا پایداری: هر کاراکتر با توجه به نژاد و کلاس و مهارتهای خود شامل یکسری از مقاومت ها است که انها را با گذشت زمان و کسب تجربه و استفاده از سلاح ها و ایتیم ها و زره های خاص به دست می اورد و ان را ارتقاء می دهد.

خب بعد از پایان این بخش بهتر است به سراغ بخش دیگری برویم که دانستن ان بد نیست و بسیار کار امد است. بخش مورد نظر را در زیر توضیح می دهم.

(Inventory) فهرست اموال: در بازی شما می توانید این منو را توسط کلید I باز کنید، فهرست اموال به شما این اجازه رو می دهد که شما هرچه که از دشمنان و یا دوستان و یا مغازها و... به دست می اورید را در ان نگه داری کنید، که خود در هر بازی محدود به وسایل خاصی است، که هم می تواند گسترده باشد و یا ساده و به دور از گستردگی. خب بهتر است به توضیح بخش های اصلی ان بپردازیم که شامل موارد زیر است.

1- (Weapons) ویا سلاح ها: شما می توانید با ورد به این بخش که زیر مجموعه ای از بخش فهرست اموال است، به انتخاب سلاح برای کارکتر خود بپردازید و ان سالاح های که تهیه کرده اید و یا جمع اوری کردین چه از دشمنان و چه از مغازها مورد بررسی قرار دهید و بهترین انها را به نسبط به نژاد و سبک و کلاس و توانهای های کاراکتر خود برای ان انتخاب نماید تا در جنگ از انها بهره جوید. البته هر چه سطح مهارتی کاراکتر بالا تر باشد از سلاح های موجود بهتری می توان استفاده کرد.

2- (Armor) زره: زرها نیز مانند سلاح ها دارای شکل های گوناگون و قابلیت ها گوناگون هستند و هر یک از انها فقط با نوع قابلیت که به انها داده شده است می تواند به نژادی با توانایی های خاص پوشانده شود. زرها را می توان از کشتن دشمنان و یا خریدن انها و یا درست کردن انها به دست اورد. و انتخاب یک زره درست باید بسیار هوشمندانه صورت بگیرید و هرچه توانایی ها بالا تر باشد می توان سطح زره را برای کاراکتر بالا تر انتخاب کرد.

3- (Items) اشياء: آتیم ها شامل گستردگی بسیاری هستند و هر بازی آیتمهای خاص خودش رو داره که می تونه شامل وسایلی همچون معجون های شفاء دهنده و یا ارتقاء دهنده باشه، برای معجونها نیرو زا و توان بخش که در مبارزات مورد استفاده قرار میگیرد و یا وسایل کوچکی که ما از بازی به دست می اوریم و می توانیم با ترکیب انها به وسایل دیگر چیزهای بهتر و با کیفیت تری بدست اوریم و یا برای نگهداری گردنبدها و دست بندها و حلقه ها که هر یک از توان و نیروی جادوی خاصی بهره می برند که استفاده از انها به مهارت های کاراکتر ما می افزاید. و کلا بسیاری از وسایل مهم و کلیدی بازی را می توان در بازی در ان نگهداری کرد و بعد ها در موقعیت های مناسب از انها استفاده کرد.

بخش دیگری در بازی نقش افرینی وجود دارد که به ما بسیار در حل مسائل و رویدادها که برای ما اتفاق افتاده در بازی کمک می کند که خود شامل بخش های است. که در بازی می توانید با زدن کلید J ان را فعال کنید و به معنی (Journal) وقایع است. که براتون توضیح مختصر و مفیدی میدهم.


1- Current Quests تحقیق پیرامون رویداد های پیش روی: که خود شامل بخش های اصلی و فرعی و سه گانه است. بخش اصلی پیرامون مراحل اصلی بازی است که با پرداختن به انها می توانیم بازی را به پایان برسانیم و ادامه این بخش است که می توانیم بخش های فرعی بیشتری پیدا کنیم و به انها ادامه دهیم که بخش های فرعی در بازی شامل بررسی مشکلات مردم و یا پیرامون انهاست که حل انها به ما کمک می کند تجربه بهتری کسب کنیم و مهارت های خود را بیشتر کنیم و همچنین بتوانیم با قدرت بیشتری به بازی ادامه دهیم و بخش سه گانه شامل رسیدگی به مشکلات دوستان شما و هم گروهان شما است که با رسیدگی به انها می توانید از حمایت بیشتر انها بهره مند شوید. شما می توانید با استفاده از Mark as active quest انها را فعال کنید و به رسیدگی انها بر روی نقشه بپردازید بدین معنی که با فعال کردن گزینه مذکور می توانید موقعیت مرحله مشخص شده را بر روی نقشه ببینید و با رفتن به انجا به حل مشکلات بپردازید.

2- Completed مراحل تکمیل شده: در این بخش شما می توانید مراحلی را مشاهده کنید که توسط شما تکمیل شده است حالا چه به صورت درست و چه نادرست.

3- Codex مجموعه ای از قوانین: شما با رعایت کردن این قوانین می توانید یکی از حرفه ای های این سبک در بازی که در حال بازی کردن ان هستید شوید که خود این بخش شمال بخش های گوناگون دیگری است که معرفی می کنم.

1- Creatures جانورها: شما با مطالعه این بخش می توانید اطاعات کاملی را از موجودات موجود در بازی بدست اورید مثل نژاد انها جنسیت انها مکانهای که در ان زندگی می کنند و نقطعه ضعف انهاو... که برای ادامه روند بازی بسیار موثر است.

2- Places مکانها: به شما اطلاعت کاملی در مورد مکانها میده و یا شهرها و یا کشورها و نوع زندگی مردم در انها و اتفاقاتی که براشون در این شهر ها رخ داده و یا چرا به این نام معروف شده است و... دانستن این مطالب برای حرفه ای های این سبک بسیار مهم است.

3- Art of war هنر جنگ: این بخش شامل بخش های گسترده ای است که چگونگی جنگیدن با سلاح ها را به شما می اموزد و یا استفاده از مهارت ها که در بالا پیرامونشون براتو توضیح دادم. دانستن کامل این بخش از شما یک فوق حرفه ای میسازه اما خیلی گستردگی داره و نیازمند تجربه بالای است و همچنین علاقه.

4- Lore مجموعه فرهنگ یک قوم و نژاد: به شما اطلاعاتی از نژادهای که در بازی هستند می دهد و از نسل های انها و قدمت انها می گوید. که شما با مطالعه این بخش یاد می گیرید چطور با رئیس یک قبله درست برخورد کنید و از چه دیالوگهای استفاده کنید.

5- Characters شخصیت ها: به شما اطلاعاتی پیرامون شخصیت ها مهم و سرشناس بازی میده که پیرامون نوع زندگی انها و چگونگی به قدرت رسیدن و نوع برخورد و شخصیت انها توضیح می دهد و ... که باید خودتون مطالعه کنید. این بخش مفیدی است چون بعضی از شخصیت ها ممکن است در داستان نباشند و فقط اسمی از انها باشه که شما با مطالعه این بخش به شخصیت ان پی می برید.

خب حالا نوبت به ان رسیده که از نقشه بازی براتون صحبت کنم و شما را با علامت های کمکی ان اشنا کنم خوب دقت کنید چون به یاد سپاری این علامت ها بسیار ساده است. شما می توانید منوی نقشه را با استفاده از کلید M بر روی کیبود فعال کنید.

1- Companion همراهان: با یک نقطه زرد رنگ در نقشه بازی محل قرار گرفتن همراهان شما را نشان می دهد که در حال حاضر با شما همراه شده اند.

2- Ally هم پیمان: به شما در نقشه بازی مکانی را نشان می دهد که هم پیمانان شما در ان گرد هم امده اند.

3- Enemy دشمنان: محل استقرار دشمنان شما را در نقشه بازی نشان می دهد معمولا به رنگ قرمز است.

4- Map pin منطقه ها: به شما در نقشه بازی نام منطقه مورد نظر را نشان می دهد که با نگاه داشتن موس بر علامت ضربدر گونه ان می توانید نام منطقه های موجود در شهر را مشاهده کنید
5- New plot ماموریت جدید: با دنبال کردن این علامت بر روی نقشه بازی می توانید از محل استقرار مرحله جدید مطلع شوید.

6- Plot point محل استقرار: شما در بازی می توانید بین مراحل مختلفی سویچ کنید که با این کار محل استقرار ان به وسیله این علامت مشخص می شود بر روی نقشه بازی.

7- Companion home base محل استقرار خانه های همراهان شما: در نقشه این علامت بدین معنی است که شما می توانید با پیگری ان بر روی نقشه زا محل استقرار همراهان خود که همراه شما نیستند مطلع شوید.

8- Store فروشگاها : شما می توانید با پیگیری علامت این گزینه از محل استقرار مغازها مطلع شوید.

9- Exit خروج: در نقشه به این معنی است که شما می توانید از یک منطقه وارد یک منطقه جدید تر شوید.

نویسنده : محمدحسن عباس تاش
 

Molana

کاربر سایت
Nov 21, 2009
1,975
نام
آکام سیستم ویانا
آقا تاپیک مفیدی ایجاد کردی !
به نظر من اگه برات مقدوره شروع کن تا تنور the witcher 2 داغه راهنمای مراحلشو بنویس !
اگه کسی بخواد توی این سبک راه بیفته نیاز به این داره که لااقل یکار با اطلاعات کامل یک بازی این سبکی را تموم کنه و چه چیزی بهتر از راهنمای مراحل می تونه مارو به این مهم برسونه !؟
 

MR TASH

کاربر سایت
Mar 6, 2011
454
نام
محمدحسن
دوستان راستش هنوز بازی ویچر2 دستم نرسیده اما به امید خدا اگر این بازی دستم رسید پیرامون همین اصطلاحات براتون مطالب مفیدی خواهم گذاشت و تمام منوهای ضروری ان را برای شما دوستان گل تفسیر مختصر و مفیدی خواهم کرد. موفق باشید.
 

mehrdad mm

کاربر سایت
Feb 18, 2010
313
دوستان راستش هنوز بازی ویچر2 دستم نرسیده اما به امید خدا اگر این بازی دستم رسید پیرامون همین اصطلاحات براتون مطالب مفیدی خواهم گذاشت و تمام منوهای ضروری ان را برای شما دوستان گل تفسیر مختصر و مفیدی خواهم کرد. موفق باشید.
ممنون دوست عزیز بازی اومده و من چند مرحلشو رفتم جلو میشه توضیح منوها و گزینه های ضروری رو بزارید؟
مرسی
 

3line

کاربر سایت
Mar 17, 2010
842
نام
مهدی
دوستان راستش هنوز بازی ویچر2 دستم نرسیده اما به امید خدا اگر این بازی دستم رسید پیرامون همین اصطلاحات براتون مطالب مفیدی خواهم گذاشت و تمام منوهای ضروری ان را برای شما دوستان گل تفسیر مختصر و مفیدی خواهم کرد. موفق باشید.
witcher 2 آخرشه رفیق
عبور از سیاه چال 3 هم تو راه که میشه باهش زندگی کرد
 

MR TASH

کاربر سایت
Mar 6, 2011
454
نام
محمدحسن
چگونگی مبارزه در ویچر 2

بسیاری از دوستان از من درخواست کرده بودن که اصطلاحات مهم بازی هارو براشون شرح دهم. بنده قول دادم که این کارو برای انها انجام دهم و بسیار خرسندم که مرا برای این امر مهم انتخاب کرده اند و من بازی ویچر 2 را تهیه کردم و شروع به بازی کردم و به این نتیجه رسیدم که مهم ترین بخش دراین بازی بخش مبارزات ان است که با یادگیری ان دوستان می توانند در بخش های دیگر که بعدا توضیح خواهم داد پیشرفت چشم گیری داشته باشند برای همین امروز را با یاری خدا با بخش مبارزات شروع می کنم و ان را به طور کامل و مختصر برای شما شرح می دهم امید وارم اطلاعات مفیدی از این مطالب به دست اورید.


مبارزه کردن​
مبارزات در بازی ویچر یکی از توانایی های است که بدون کاربرد ان نمی توانید به روند بازی ادامه دهید و در بازی شما کلی راه برای پیشبرد و بالا بردن سطح توانایی های مبارزاتی خود دارید.

حرکت ها
برای اینکه شما بتوانید کاراکتر اصلی بازی را به حرکت وادار کنید نیازمند به کلیدهای D،W, S, A, هستید که برای حرکت کاراکتر به اطراف استفاده می شود. همچنین برای داشتن بهترین حالت دید می توانید دوربین را با موس به حرکت در اورید و بچرخانید.

قلت خوردن
یکی از مانورهای نظامی مهم است، زیرا به شما اجازه می دهد از تله های انفجاری با سرعت دور شوید و یا اینکه از محلی به محل دیگر با سرعت دور و نزدیک شوید. برای انجام این مانور نظامی شما می توانید از کلید Space استفاده کنید همچنین این عمل با ترکیب کلید های حرکتی W, S, A, D به شما اجازه می دهد که جهت حرکت را برای مانور نظامی قلت خوردن انتخاب نمایید. یکی از استفادهای مهم این تکنیک جای خالی دادن به حملات حریف است، استفاده ان به این صورت است که شما وقتی احساس کردید دشمن اماده شده که به شما ضربه بزند با نگاه داشتن کلید W وبعد از ان Space به طرف حریف قلت می زنید و با این عمل شما به پشت حریف می رسید و چون حریف ضربه ای زده است که بی هدف بوده و شما جای خالی دادید فرصت مناسب است که از پشت او را مورد حمله قرار دهید و با چند تکنیک مناسب بدنش را ازهم جدا سازید، یا وقتی که شما در حال مبارزه با یک نفر هستید و بسیار از دشمنان پشت سر شما جمع شده اند با زدن کلید M به همراه Space به پشت انها می رسید و بهتر می توانید گارد بگیرید و حمله کنید و یا هر کار تکنیکی دیگر.

ستیزه (Melee)
شمشیر های فولادی و نقره ای، جزء شمشیرهای اصلی ویچر هستند، شمشیر های فولادی خیلی سریع هستند و تاثیر گذاری انها بر نژادهای انسانی بیشتر است، در صورتی که شمشیرهای نقره ای بیشتر برای مبارزه با هیولا ها طراحی شده اند. پس هر یک از انها برای کار خاصی تعبیه شده اند. همچنین سلاح های مانند تبر نیز اهداف مبارزاتی خود را دارد و برای خردکردن و ریشه کن کردن گیاهان خطرناک تاثیر گذار است.

روشهای ضربه وارد کردن به حریف
شما به هنگام ضربه زدن به حریف با دو کلید راست و چپ بر روی موس می توانید این عمل را مورد استفاده قرار دهید. کلید چپ موس برای حرکات سریع و چابکانه است، در صورتی که کلید راست برای ضربات سنگین استفاد می شود. شما باید از این کلیدها به درستی بر حریف خود استفاده کنید. چپ کلید موس از قدرت تخریب کمتری نسبت به راست کلید موس با ضربه سنگین بر خوردار است، چپ کلید بیشتر برای دشمنای استفاده می شود که فرز هستند و از زره و سپر استفاده نمی کنند. اما دشمنانی که از زرهای بهتری برخورددار هستند بهتر است از راست کلید موس استفاده شود چون ضربات سنگینی می توان وارد کرد و کشتن انها را سریع تر کرد. وقتی شما در حال مبارزه هستید به صورت خودکار نزدیک ترین دشمن مورد هدف قرار می گیرد این عمل وقتی برای شما نمایان می شود که بالای سر دشمن یک ایکون ظاهر می شود و همچنین مقدارخود ان قابل مشاهده است. اگر شما تصمیم دارید که بین حریف های خود به صورت دلبخواه تغییر هدف گذاری داشته باشید می توانید با فشردن کلیدهای LMB یا RMB این کار را انجام دهید. تنها برای اعمال این کار نیاز است که از چرخش دوربین بر موقیت دلخواه از موس کمک بگیرید به کمک کلید های W, A, S D

تکنیک گارد گرفتن به همراه حمله متقابل
این تکنیک در مواقعی بسیار مهم است که شما بایک حرف قدرتمند که دارای سپر است مبارزه می کنید. به این صورت که وقتی خواست به شما ضربه بزند توسط کلید E گارد می گیرد و نیروی وارده شده او به شمشیر شما به گونه ای عمل می کند که دست او را از مدار اصلیش خارج کرده و موقعیت را برای ضربه وارد کردن از جانب شما محیا می کند. البته برای گارد گرفتن قدرت بسیار مهم است. وقتی که دشمنی قصد ضربه زدن به شما را دارد ایکونی که بر بدن او ایجاد شده است این عمل را به شما گوش زد می کند وقتی که ایکون شمشیر بر روی حریف ظاهر شد بهترین موقعیت برای ضربه زدن به اوست همچنین شما با زدن کلید LMB می توانید جای خالی دهید و موقعیت را برای ضربه متقابل ایجاد کنید

جادوی ویچر
وقتی ویچر در حال مبارزه با شمشیر است، می تواند از طلسم های استفاده کند که انها به Signs معروف شده اند که خارج از وارد کردن جراحت به دشمن می توان از ان برای تکنیک های دیگری بهره برد.

Signs
گرات از 5 تا Signs اصلی استفاده می کند که یکی از انها به صورت حرفه ای است، وقتی به شما دسترسی به ان Sign داده می شود که شما مهارت مربوط به کلاس ان را فعال کنید که بعدا در باره این موضوع توضیح میدهم. در زیر به بررسی خصوصیات Signـها می پردازم.


The Aard Sign – یک طلسم موج وار است که با برخورد به بدن حریف ماهیچه های بدن او را منحل می کند و به شما اجازه می دهد که زمان بیشتری برای فکر کردن و نتیجه گیری از تاکتیک های خود داشته باشید و همچنین وقتی حریف در این طلسم گرفتار شده است بهترین زمان برای نابودی او است. از این طلسم برای خرد کردن درهای و یا وسایل که صد راه شده اند می توان استفاده کرد و انها را خرد کرد.

The Yrden Sign – یک طلسم جادوی است که به شما اجازه ایجاد تله را می دهد تا حریف خود را در ان اسیر کنید. اگر شما این طلسم را ارتقاء دهید به شما اجازه قرار دادن 3 تله داده می شود، و فراتر از ان می توانید برای ساخت بریر و یا سپر مسدود کننده از ان استفاده کرد.

The Igni Sign – این طلسم اتش روان است و دشمنان را دچار حریق می کند و مجروح می سازد، ارتقاء ان به شما اجازه می دهد که محیط بیشتر و دشمنان بیشتری را به اتش بکشید.

The Quen Sign -از این طلسم می توان به مدت 30 ثانیه استفاده کرد به صورتی که یک سپر جادوی برای گرات درست می کند و باعث می شود ضربه ای که دشمنان بر گرات وارد می کنند با برخورد بر سپر جادوی اثر تخریبیش بر گراد وارد نشود و یا کمتر شود، تقویت کردن و ارتقاء دادن این سپر جادوی به شما امکان می دهد که 50 درصد از صدمات دشمن که بر شما تحمیل می شود کمتر شود. وقتی شما از سپر جادوی استفاده می کنید، گرات نمی تواند از قابلیت vigor و یا خلق قدرت خود استفاده کند.

The Axii Sign- این طلسم باید به صورت زیرکانه مورد استفاده قرار بگیره چون با استفاده از این طلسم شما می توانید یک دشمن را به مدت زمان معینی هم پیمان خود کنید تا در کنار شما به مانند یک هم پیمان به مبارزه بپردازد.

بمب ها، خنجرها و تله ها
خارج از بحث Signsـها، گرات قابلیت استفاده از خنجرها و بمب ها را دارد که به گرات کمک می کند دشمنان را از فاصله دور تری نسبت به شمشیر زنی مورد هدف قرار دهد، می توانید تله ها را بر زمین کار گذارید، برای استفاده از خنجر، شما باید اول مهارت ان را داشته باشید و قابلیت ان را فعال کنید. خنجرها جزء رنج سلاح های استاندارد و یا میانه هستند، تاثیر گذاری انها در مبارزه با اهداف ضعیف است. بمب ها استفادهای دیگری هم دارند که میتوان در مبارزه با گروهی از دشمنان از انها استفاده کرد. البته بمب ها گونه های مختلف و تاثیرات مختلفی دارند مثل – خیره و گیج کننده ، اشتعالی و اتش زن ، سمی ومسموم کننده. شما می توانید از بمب ها و خنجرها در 2 تکنیک بهره بجوید. هدف گیری خودکار که دشمنان را برای شما مشخص می کند و انتخاب می کند. وقتی شما کلید R را به سرعت بفشارید خنجر و یا بمب شما قربانی را مورد هدف قرار می دهد. و تکنیک دوم استفاده دستی از نشانه گیری است، که برای اعمال ان به شما اجازه استفاده از موس را می دهند. برا هدف گیری شما باید کلید R را نگه دارید تا میزان اعمال وارده شده بر ان نمایان شود. این عمل به شما اجازه می دهد که با موس هدف را انتخاب کنید و با رها سازی کلید R هدف را مورد حمله قرار دهید. همچنین شما می توانید برای گذاشتن تله از کلید R استفاده کنید. وقتی که شما ان را فشار دهید گرات شروع می کند به قرار دادن تله در منطقه ای مشخص شده. همیشه قرار دادن تله یک مسئله مهم و تکینیکی است ان را برای بعضی جاها از بازی در ذهن داشته باشید، اگر دشمنی در نزدیکی شما است بهتر است به فکر یک راهکار دیگر برای مبارزه با او باشید تا قرار دادن تله. بعد در مورد لیست بمب ها براتون مطلب میزارم.

اثرات موقت
اثرات موقت در بازی همراه با مبارزات اثرش مشخص می شود و ان را در قسمت بالای صفحه نمایش می توانید مشاهده کنید

معجون ها و روغن ها
استفاده از معجون ها و روغن ها قدرت مبارزاتی شما را بالا می برد، فراموش نکنید که باید قبل از وارد شدن به مبارزه از ان استفاده کرد، می توانید با ان قدرت تخریب را بیشتر کنید. حتی شانس و خرد سازی اثراتی یک هدف را برای شما افزایش می دهد.

نوشیدن معجون
برای نوشیدن معجون وارده meditation شده و از بخش ان mixtures معجونی را بر دارید. در سمت چپ شما می توانید لیستی از معجونهای قابل دسترسی را ببینید، و در سمت راست هم شما می توانید افکت ها و اثرات معجونهای مورد استفاده را مشاهده کنید، به همراه مقدار ارتقاء سطح سمی بودن انها. یک معجون را برداشته و قبل از نوشید ان از کلید Space استفاده کنید. با این کار می توانید تاثیرات ان را قبل نوشیدن بر بدن کاراکتر مشاهد کنید. بعد از تایید از جانب شما کلید Enter را بزیند و شروع به خوردن معجون کنید. مصرف دو معجون باهم تاثیر گذارتر است، و استفاده از سه معجون به طور همزان وقتی عملی است که قابلیت Taster را فعال کرده باشید.

پوشش تیغه توسط روغن ها
برای پوشش دادن تیغه با روغن، وارد پنل inventory شودی و یک روغن را با سلیقه خود انتخاب کنید و ان را بر روی تیغه شمشیر خود بکشید، با انجام این کار شما وقتی که در حال مشاهد خصوصیات شمشیر هستید، می توانید مشاهد کنید که چه روغنی بر شمشیر شما اعمال شده است و چه مدت تاثیرات ان بر شمشیر شما باقی خواهد ماند.

مکان های قدرت
یک مکان قدرت یک نقطه تمرکز محرمانه برای تجدید انرژی است، که توسط تشخیص امواج موجود در فضا تجدید می شود. وقتی شما یک مکان مانند ان را پیدا کردید، از medallion خود استفاده کنید وارد امواج شوید و فعالش کنید. این مکان قابلیت ها شما را بالا می برد قابلیت های همچون Signـها. که حمایت های بیشتری را با این قابلیت ها برای شما فراهم می کند.

اثرات بحرانی
اثرات بحرانی - این خدمات عبارتند از مسمومیت، خونریزی، سوزاندن و بی حس کردن. گرات می تواند این اثرات را بر دشمنان خود تحمیل کند، همچنی انها نیز می توانند این خصوصیات را بر گرات تحمیل کنند. البته این تحمیل ها اثراتی را بر قدرت و مقاومت گرات دارد. شما می توانید این اثرات وارده و وراده شده را در پانل character مورد بررسی قرار دهید البته شما می توانید با بررسی ان بر مقدار قابلیت های انها بیفزاید. البته نوشیدن معجون و استفاده از روغن ها و mutations بر مقدار این اثرات تاثیر گذار هستند. همچنین استفاده کردن از زرهای بهتر و سلاح برتر بر این اثرات بسیار تاثیر گذار است.

تکنیک پایانی و adrenaline
اگر شما قصد دارید که یک دشمن را گیج کنید، باید از Aard Sign استفاده کنید و با اینکار شما امادگی Finisher moves و (تکنیک پایانی) را پیدا می کنید، که فورا قربانی را با یک تکنیک زیبا نابود می کند. از ان می توانید بر دشمنان گیج شده استفاده کنید. همچنین وقتی شما این قابلیت را پیدا می کند که با ارتقاء سطح مهارت خود با هر تکنیک دیگر دشمن را گیج کرده و بعد بر روی قربانی از تکنیک پایانی را اعمال کنید. وقتی شما Adrenaline را یاد می گیرد که در نبردها از تکنیک acumen اموخته باشید و ان را فعال کنید که جز مهارتهای(Magical sense) جهش جادوی است . نوار آدرنالین در زیر نوار قدرت شما قرار گرفته است. وقتی که پر باشد، شما قابلیت ان را پیدا می کنید که یک گروه از قابلیت های (تکنیک پایانی) را بر روی Signـهای berserk و Heliotrope پیاده سازی کنید. کلید X این قابلیت را برای شما فعال می کند.

گروه حرکات تکنیکی پایانی- وقتی فعال می شود که شما مهارت acumen فعال کنید. یک سری از حرکات تکنیکی پایانی و ضربه زن است که به شما اجازه می دهد که 3 حریف را در ان واحد به یکباره نابود کنید.

Berserk- وقتی فعال می شود که شما مهارت Mutant را کسب کرده باشید.

وقتی berserk فعال شود، یک توانایی برای ضربات با قدرت بسیار بالا در بازده زمانی کوتاه پیدا می کنید.
Heliotrope- وقتی فعال می شود که مهارتهای(Magical sense) جهش جادوی یاد گرفته باشید. یکی از Signـهای ریسمان فضا و زمان می باشد. نوعی مانع است که حرکت دشمنان را اهسته تر از سرعت نرمال انها می سازد، و به شما مزیت های باورنکردنی می دهد، مخصوصا وقتی با یک گروه از دشمنان رو به رو می شوید بسیار مفید واقع می شود.


پایان بخش مبارزات

حالا دوستان می توانند بروند در بازی ویچر2 با مبارزات حرفه ای خود کولاک کنند:d


نویسنده: محمدحسن عباس تاش
 
  • Like
Reactions: iMahmoud

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر