مدیرعامل Take-Two از دلایل عدم عرضه سالیانه فرانچایز‌های این شرکت سخن می‌گوید

AbysswalkerA

کاربر سایت
May 31, 2014
109
نام
Mahdi
tpqqatgsdr2s3mn3q22l.jpg



در حالی که امروزه سری عناوینی که به‌صورت سالیانه به بازار عرضه می‌شوند، روز به روز در حال افزایش‌اند و اگرچه این دست از عناوین همانند;سری پرطرفدار «Call of Duty» و یا سری «Assassin's Creed» سعی بر این مهم دارند که تا با پیروی از این چرخه عرضه سالیانه به حیات خود ادامه‌دهند، اما ناشران و توسعه‌دهندگانی نیز وجود دارند که علاوه بر در اختیار داشتن سری عناوینی با پتانسیلی قوی در این زمینه {عرضه سالیانه} باز‌هم از پیروی کردن از این چرخه، سر باز می‌زنند. شرکت «Take-Two» را می‌توان یکی از این ناشران به شمار آورد;چرا که با در اختیار داشتن حق امتیاز فرانچایز‌های بزرگی از جمله: «Grand Theft Auto»، «Red Dead Redemption» و یا «Max Payne» تمایلی به عرضه سالانه هرکدام از آنها و چه‌بسا تبعیت از این پروسه نشان‌نمی‌دهد.


حال به دنبال این موضوع، به‌تازگی مدیرعامل شرکت «Take-Two» یعنی آقای «Strauss Zelnick» طی کنفرانسی در شهر نیویورک از دلایل این امر و نقطه‌نظر شرکت پیرامون این بحث، پرده‌برداری کرده‌است. در ادامه با «بازی‌سنتر» همراه باشید.


ایشان در صحبت‌های خود اعلام‌داشته‌اند که سالیانه عرضه‌کردن یک عنوان باعث بروز پیامد‌هایی منفی از جمله، کاهش کیفیت و همینطور فرسودگی محصول مورد نظر می‌شود و همچنین می‌تواند ارزش‌های آن محصول را زیر سوال ببرد.


«بازار این پرسش را مطرح می‌کند که "چرا شما دست به سالیانه عرضه کردن عناوین‌تان نمی‌زنید؟" و ما در پاسخ اعلام می‌کنیم که ما با فرانچایز‌های بزرگ و غیرورزشی خود سعی بر تولید محتوا‌های قابل‌انتظار که مطابق با تقاضای جامعه باشد را داریم، و چه‌بسا برای به سرانجام رساندن این مهم، در وهله اول باید به عنوان مورد نظر استراحت کافی را اعطا کرد و در این بین نیز از کیفیت محتوای ن محصول در بازار نیز اطمینان حاصل کرد. و این پروسه نیز زمان‌بر خواهد بود و به همین دلیل‌ است که نمی‌توان این امر را طی چرخه‌ای سالانه به اجرا در آورد.»


با اینکه «Take-Two» هیچ برنامه‌ای برای سالیانه عرضه‌کردن سری عناوین غیرورزشی خود ندارد، آقای «Zelnick» اظهار داشته‌است که با این وجود «Take-Two» هنوز هم می‌تواند همان میزان درآمد و بازدهی که با عرضه سالیانه یک عنوان می‌توان به‌دست آورد را از روش‌های دیگر نیز کسب کرد.



«ما با در اختیار داشتن تعداد قابل‌توجهی از فرانچایز‌های بزرگ و عالی در این صنعت و همچنین ایده‌های خلاقانه جدید می‌توانیم بدون دریافت ضررات ناشی از سالیانه عرضه کردن یک عنوان، همان میزان سود و بازده اقتصادی را تجربه‌کنیم که با سالانه عرضه‌ کردن یک عنوان می‌توانیم شاهد آن باشیم.»


همچنین طی برگزاری کنفرانس، آقای «Zelnick» اضافه‌کرد که می‌توان در آینده انتظار داشت که چرخه توسعه و روند انتشار بعضی از فرانچایز‌های کلیدی شرکت «Take-Two» از جمله سری «Bioshock» و «Borderlands» که زیر نظر استودیوی «2K Games» مراحل ساخت خود را طی می‌کنند، به‌صورت منظم‌تر و همچنین برنامه‌ریزی شده‌تر طی شود، اما در این بین سری عناوینی همانند «Grand Theft Auto»، «Red Dead Redemption» و یا «Max Payne» که به عنوان زیر مجموعه «Rockstar Games» شناخته‌می‌شوند به دلیل آنکه پروسه ساخت آنها در مدت زمان بیشتری به‌طول می‌انجامد، برنامه‌ریزی دقیقی را شامل نمی‌شوند.




با اینکه هنوز هیچ خبری مبنی بر معرفی نسخه‌ای جدید از سری «Red Dead Redemption» و یا «GTA» به‌طور رسمی به بیرون درز نکرده‌است، مدیرعامل شرکت «Take-Two» طی صحبت‌های گوناگون اظهار داشته‌است که این دست از عناوین جزو فرانچایز‌های ثابت و دائمی «Take-Two» به حساب می‌آیند، و همچنین بدون شک فرانچایز‌هایی همانند سری موفق «Bioshock» از اهمیت قابل‌توجه‌ای نزد توسعه‌دهنگان برخوردار است.

منبع
 
Last edited by a moderator:

Safety & Peace

ارباب مطلق سوزوران
کاربر سایت
Sep 4, 2011
13,185
نام
تونی آلمِیدا
این یارو استراس زلنیک خیلی کارش درسته. اصن یه طرز تفکر خاص و استایل مدیریتی خفنی داره و تا وقتی که از کیفیت اطمینان حاصل نکنه، اصلا بازی عرضه نمیکنه حالا میخواد n سال طول بکشه و طرفدارا عصبانی بشن. اصلا به حرف طرفدارا گوش نمیده:d
 

HIGH DEVS

Blanc
Loyal Member
Jul 18, 2011
4,113
نام
عارف
راک استار با اون همه استدیو های بزرگ اخرین بازیش 2013 منتشر شد (هرچند دو بار دیگه منتشرشون کرد و هر بار بهتر از قبل ولی اخرین بازی جدیدش GTA V بود که 2013 اومد) فکر کنم به زودی چشممون به بازی جدیدش روشن شه! بشدت منتظرم ببینم اینبار چه شاهکاری قراره منتشر کنن!
 

Ali Venom

کاربر سایت
Jul 2, 2013
6,703
نام
ali
البته چیزی که من میدونم اینکه راک استار با اینکه زیر مجموعه این شرکت حساب میشه ولی اختیارات کامل داره روی فرانچایز هاش و اصلا دلش هم بخواد میتونه فرانچایزی رو ادامه نده ولی به هر جهت نسل قبل راک استار خیلی خوب بود از سال 2008 تا سال 2013 هر سال یک بازی تو سبک های مختلف حتی بازی هایی ریسکی مثل l.a noire منتشر میکرد همه هم با کیفیت.ولی این نسل تبدیل شده به GTA Online کلا گه گداری میترسم اتفاقی که برای valve افتاد که تبدیل شد به استیم و دوتا و کانتر ! و epic games که تبدیل شده به انریل انجین برای راک استار هم بی افته تبدیل بشند به GTA online و به جای اینکه ip های مختلفی از این شرکت ببینیم فقط GTA ببینیم.
 

Daedalus

کاربر سایت
Apr 8, 2010
12,576
نام
فرهود
اصلاُ دوست ندارم بدون Ken Levine دیگه بایوشاکی ساخته بشه. بایوشاک ۲ کافی بود. بعد Infinite این سری رو نباید ادامه داد.
 

WCW

کاربر سایت
Nov 5, 2007
4,810
نام
کثافت
اصلا ارزش نداره 2k games بیاد Bioshock بسازه واقعا اون چیزی که بخواد بشه نمیشه حالا هر چی هم اینا دیگه تلاششون بکنن مثل MGS بدون کوجیما میمونه
کلا کن لوین حیفه رو ادامه بازی کار نکنه
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر