اولین کنفرانس ملی بازیهای رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها

وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

Democracy

Stay hungry. Stay foolish.
کاربر سایت
Feb 15, 2010
4,957
CGCO%202016%20Poster.jpg



معرفی کنفرانس :

بازی‌های رایانه‌ای به‌عنوان یکی از قوی‌ترین و مؤثرترین رسانه‌های مجازی، با اقبال بسیار فزاینده‌ای در سال‌های اخیر روبرو بوده است. گسترش ابزارهای هوشمند قابل حمل و نیز کاهش سن استفاده‌کنندگان از آن‌ها سبب شده است که بازی‌های رایانه‌ای به‌عنوان دریچه‌ای برای سازمان‌دهی نگرش به دنیای پیرامون، جایگاه ویژه‌ای پیدا کنند. امروزه در صنعت رسانه، استفاده از بازی‌ها نه تنها برای اهداف سرگرم‌کننده که برای کارکردهای جدی‌*تر نظیر تبلیغات، آموزش، و درمان نیز مورد توجه قرار گرفته است.
در عین حال، استفاده از بازی‌های رایانه‌ای می‌تواند آسیب‌های جدی برای جامعه کاربران به دنبال داشته باشد. آسیب‌شناسی بازی‌های رایانه‌ای امری ضروری است که علاوه بر خانواده‌ها توجه مسئولین امر را نیز می‌طلبد. به همین دلیل، اتخاذ رویکردی علمی در بررسی بازی‌های رایانه‌ای از دیدگاه‌های فنی، هنری، اقتصادی، فرهنگی، دینی، اخلاقی، آموزشی، روان‌شناسی، جامعه‌شناسی و نیز سلامت، می‌تواند دستاوردهای مهمی را در پی داشته باشد.
به حول و قوّه‌ی الهی دانشگاه اصفهان با مشارکت بنیاد ملّی بازی‌های رایانه‌ای، اولین کنفرانس ملّی «بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها» را در تاریخ ۲۸ تا ۳۰ بهمن ۱۳۹۴ برگزار خواهد نمود. این همایش علمی به همراه رویدادهای جانبی آن مانند برگزاری نمایشگاه بزرگ بازی‌های رایانه‌ای ملّی، رویداد بازی‌سازی، کارگاه‌های آموزشی متنوع و لیگ بازی‌های رایانه‌ای، یک رویداد کم‌نظیر علمی-فرهنگی در عرصه‌ی این رسانه‌ی نوین خواهد بود و فرصتی را برای هم‌اندیشی و ارتقاء همکاری میان متخصصان فنی و علوم انسانی کشور و همچنین، نمایش ظرفیت‌های صنعت ملّی بازی‌های رایانه‌ای به مدیران و سیاست‌گذاران فرهنگی و اجتماعی فراهم خواهد آورد.
کمیته‌ی برگزاری کنفرانس از عموم پژوهشگران، دانشگاهيان، فعّالان فرهنگی، متخصصین صنعت بازی‌سازی، دست‌اندرکاران صنایع، مدیران و کارشناسان نهادهای اجتماعی و ديگر صاحبنظران علاقه‌مند به حوزه‌ی بازی‌های رایانه‌ای دعوت به عمل می‌آورد تا با حضور فعال خود از طريق ارائه مقاله و شركت در کنفرانس و نیز حمایت از برگزاری این رویداد بزرگ، ما را در تحقق اهداف آن یاری نمايند.

محورهای کنفرانس :


• فناوری‌های مطرح در توليد و توسعه‌ی بازی‌های رايانه‌ای
• رویکردهای هوش مصنوعی در توسعه‌ی بازی‌های رایانه‌ای
• تحليل روانشناختی بازی‌های رايانه‌ای
• تحليل جامعه‌شناختی بازی‌های رايانه‌ای
• مدل‌سازی احساس و هيجان در بازی‌های رايانه‌ای
• بازي‌های رايانه‌ای و قدرت نرم
• بازي‌های رايانه‌ای و پدافند غيرعامل
• شیوه‌های جذب مخاطب و بازاريابی در حوزه‌ی باز‌ی‌های رايانه‌ای
• نقش صنعت بازی‌های رايانه‌ای در حوزه‌ی تجارت، اقتصاد و کارآفرينی
• مدل‌سازی فرایند توسعه‌ی بازی‌های رایانه‌ای
• مدل کسب و کار در توسعه‌ی بازی‌های رایانه‌ای
• تحلیل زیبایی‌شناختی و تکنیکی بازی‌های رایانه‌ای
• اصول هنری طراحی بازي‌های رايانه‌ای
• بازي‌های رايانه‌ای و ملاحظات حقوقی
• بازی‌های جدّی (Serious Games)
• بازی‌نمایی (Gamification)
• بررسی نقش بازی‌های رايانه‌ای و ارائه‌ی ایده‌های جدید در حوزه‌های:
• خانواده
• سلامت جسمی و روحی
• فرهنگ، تاريخ و ادبیات
• آموزش
• تبلیغات
• هويت‌يابی و فرهنگ‌سازی
• توسعه‌ی صنعت گردشگری
• درمان اختلالات جسمی
• توانبخشی شناختی
• ترويج ارزش‌های دفاع مقدس
• ترويج آموزه‌های مذهبی و قرآنی
• و کليه‌ی محورهای مرتبط با ابعاد فنّی و اجتماعی بازی‌های رايانه‌ای

سایت کنفرانس

 

MaTrix PouYa

! The Berserker
کاربر سایت
Jul 27, 2008
3,276
نام
Pouya
یکی از متخصصین بازی سازی جهان که جزو هیئت داوران این کنفرانس هستن!:x

qmtyqnjg1241f0yq5hp6.jpg


ایشون همچنین از سال 1992 به صورت افتخاری نقش قارچ تو سری Mario رو ایفا میکنن:x
yLJGj.jpg
 
وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر