Spencer: مراسم E3 با بیشترین First-Party تا به امروز

Inquisitor

Righteous Armors Me
کاربر سایت
Dec 6, 2007
3,636
نام
کامیار
XBOX_EVENT_0447.0.JPG




Phil Spencer می‌خواهد تمرکزش را روی بازی‌های First-Party بگذارد و امیدوار است که در E3 بازی‌های انحصاری بیشتری را معرفی کند:
"ما باید IPهای انحصاری بیشتری را داشته باشیم. من تمام سعی خود را می‌کنم تا این E3 را بیشتر از سال‌های قبل به این موضوع اختصاص دهم"
کاربری در تویتر از این اقدام ابراز خوشحالی کرده است و این حرکت را موفق دانسته چون در آینده نتیجه خواهد داد، فیل در جواب این نظر گفت:
"موافقم، پس مطمئنن حسی که E3 امسال به شما منتقل خواهد کرد کاملا متفاوت خواهد بود، من از توجه به بازیهایمان خوشحالم."
کمی پس از این نوشته، او به این موضوع اشاره کرد که بازی‌های Third Party فراموش نشده‌اند و مطمئنن در مراسم حضور خواهند داشت. هر چند به نظر می‌رسد که بازی‌های حاضر در کنفرانس مشخص شده اند چون امروز "روز بررسی کامل E3 و مواردی که قرار است نمایش داده شوند" بود.

شاید این حرف‌ها ما را به یاد Don Mattrick بیاندازد که بازی را اولیت دوم Xbox One می‌دانست اما پس از ترک مایکروسافت و آمدن Phil Spencer همه چیز تغییر کرد.

منبع
 

LBJ4Ever

FedExpress
کاربر سایت
Apr 11, 2011
6,289
نام
Afshin
البته bloodborne فک نکنم همچین بازی سیستم سلر باشه. :-/

با فروشی که روی PS4 داشته میشه گفت سیستم سلر بود. من خودم خیلی ها رو میشناسم که بخاطر همین بازی PS4 خریدن. حالا نه در ابعاد Uncharted/Halo ولی خب تا حد زیادی میشه گفت سیستم سلر بوده.
 

Hazmat

7th Day
عضو تحریریه
Feb 2, 2013
1,167
نام
میلاد
Lionhead روی Linkedin حدود 450 تا عضو داره (این رقم مشکوک هست ولی خب، فقط همین رو تونستم پیدا کنم).

شک کردم به این رقم گفتم شاید اشتباه کردی رفتم Linkedin|Lionhead رو چک کردم دیدم بعله تعداد اعضا رو زده 450 نفر! :|
اخه 450 نفر باید روی یه بازی F2P کارنن؟ :| اگر پارسال خبر ساخت IP جدیدشون نیومده بود به عقل مایکروسافت شک می کردم.


_______
پ.ن: کسی امار دقیق پیدا کرد ما رو هم در جریان بذاره.
 

LiviNG D3AD

کاربر سایت
Dec 7, 2008
3,856
نام
Mohsen
شک کردم به این رقم گفتم شاید اشتباه کردی رفتم Linkedin|Lionhead رو چک کردم دیدم بعله تعداد اعضا رو زده 450 نفر! :|
اخه 450 نفر باید روی یه بازی F2P کارنن؟ :| اگر پارسال خبر ساخت IP جدیدشون نیومده بود به عقل مایکروسافت شک می کردم.


_______
پ.ن: کسی امار دقیق پیدا کرد ما رو هم در جریان بذاره.

یه خبری بود که Lionhead دو تا تیم داره و دارن در کنار Fable Legends روی یک IP جدید دیگه هم کار میکنن.

Fable dev Lionhead has 8-person team building its "next big IP" • Eurogamer.net

گفتن که یک تیم 8 نفره داره روی ساخت یک IP جدید (کانسپت) کار میکنه و سال دیگه (امسال) چیزهای هیجان انگیزی برای گفتن دارن. اما خب باز باورش سخت هست که LionHead انقدر بزرگ و دو تیمه باشه.

البته بحث ما این نسل بود وگرنه من عشق گیرز حتما ذکرش می کردم:d(horızon که از نسل قبل)
تو این نسل بله ori تا حالا اومده ولی هیچوقت در حد بازی مثل bloodborne دهن پرکن نیست..........QB و SB هم که هنوز نیومدن و دومیش هم که تاریخ عرضه قطعی نداره

در کل تا اینجای نسل جدید با اینکه مایکروسافت تو تعامل با TP ها خوب بوده و بازیهایی مثه Sunset و orı عرضه کرده ولی یه ıp جدید سیستم سلر و قوی و بترکون مثه gears نسل قبل یا bloodborne نداشته
یه بازی جدید در سطح گیرز مطمینا خیلی بیشتر از چند تا arcade یا ادامه ıp همه رو به سمت خودش میکشونه

.

بحث ما سر نسل نبود. بحث سر نوع رفتار و سرمایه گذاری مایکروسافت بود که من به شما عرض کردم مایکرو هم از ابتدا همچین کارهایی میکرده. از سری PGR و Mass Effect و ... گرفته تا Forza Horizon و Alan Wake و ... تا الان. اینکه بازیها چی میشن و چی از آب در میان دیگه دست مایکرو نیست. سرمایه گذاری میکنن کمک تکنیکی میدن و در نهایت بازی ساز با مهارتی که داره بازی رو میسازه. حتی بحث ما سر کنسول سلر بودن هم نبود که اگر هم باشه تأثیر BB رو نمیتونم با GeoW اوایل نسل پیش مقایسه کنم.
 

Frobary

Loyal Member
Jun 6, 2007
28,508
نام
محمد
اون لحظه ای که Gregg Mayles میاد رو سن و Banjo-Kazooie جدید رو معرفی میکنه رو از همین الان دارم تو افق های پیش رو (!) می بینم :D به نظرم یکی از بازی های جدیدی که تو E3 معرفی میشه قطعا همینه.
 

SHANSER

کاربر سایت
Jun 17, 2009
6,724
نام
منصور
با فروشی که روی PS4 داشته میشه گفت سیستم سلر بود. من خودم خیلی ها رو میشناسم که بخاطر همین بازی PS4 خریدن. حالا نه در ابعاد Uncharted/Halo ولی خب تا حد زیادی میشه گفت سیستم سلر بوده.
اصلا نمیشه گفت سیستم سلر بوده این بازی حالا به فروشش کار ندارم که عالی بوده و نسبت به DS و قبلی ها بهتر بوده ولی نمیشه گفت سیستم سلر خود کنسول داره خوب میفروشه حتی قبل تر از عرضه ی این بازی ولی چون انحصاری انچنان قوی نیست و نیومده فروشش بیشتر شده و به چشم اومده
 

Lord Odin

کاربر سایت
Mar 19, 2013
2,014
اون لحظه ای که Gregg Mayles میاد رو سن و Banjo-Kazooie جدید رو معرفی میکنه رو از همین الان دارم تو افق های پیش رو (!) می بینم :D به نظرم یکی از بازی های جدیدی که تو E3 معرفی میشه قطعا همینه.
مالتی پلیر فان نداره + کلا پلتفرمر فروش نداره +اینکه با وجود Conker اصلا زشته Banjo-Kazooie معرفی کنن :D

- - -ویرایش - - -

شک کردم به این رقم گفتم شاید اشتباه کردی رفتم Linkedin|Lionhead رو چک کردم دیدم بعله تعداد اعضا رو زده 450 نفر! :|
اخه 450 نفر باید روی یه بازی F2P کارنن؟ :| اگر پارسال خبر ساخت IP جدیدشون نیومده بود به عقل مایکروسافت شک می کردم.


_______
پ.ن: کسی امار دقیق پیدا کرد ما رو هم در جریان بذاره.
کاری کنن مثل Black Tusk نشه با 250 نفر عضو بعد از سه سال IP و انجین حاضر اماده بدن دستشون بگن اینو بساز :D. چقدر Fable 2 خوب بود. یادش بخیر.
 

LBJ4Ever

FedExpress
کاربر سایت
Apr 11, 2011
6,289
نام
Afshin
اصلا نمیشه گفت سیستم سلر بوده این بازی حالا به فروشش کار ندارم که عالی بوده و نسبت به DS و قبلی ها بهتر بوده ولی نمیشه گفت سیستم سلر خود کنسول داره خوب میفروشه حتی قبل تر از عرضه ی این بازی ولی چون انحصاری انچنان قوی نیست و نیومده فروشش بیشتر شده و به چشم اومده

سیستم سلر به بازی ای گفته میشه که باعث شه یه عده قابل توجهی صرفاً بخاطر همون تک بازی کنسول رو تهیه کنن. با توجه به چیزایی که من بین جامعه گیمرای داخلی و خارجی دیدم، خیلی ها کنسول رو به خاطر این بازی تهیه کردن.
 

XsmokeX

کاربر سایت
Sep 24, 2012
2,970
نام
احمد
سیستم سلر به بازی ای گفته میشه که باعث شه یه عده قابل توجهی صرفاً بخاطر همون تک بازی کنسول رو تهیه کنن. با توجه به چیزایی که من بین جامعه گیمرای داخلی و خارجی دیدم، خیلی ها کنسول رو به خاطر این بازی تهیه کردن.
کاری به اینکه سیستم سلر هست یا نیست ندارم اما من دیدم و شما دیدی و فلانی به خاطر این بازی کنسول خریده آمار نیست و هیچ چیز رو نشون نمی ده :d
 

LBJ4Ever

FedExpress
کاربر سایت
Apr 11, 2011
6,289
نام
Afshin
کاری به اینکه سیستم سلر هست یا نیست ندارم اما من دیدم و شما دیدی و فلانی به خاطر این بازی کنسول خریده آمار نیست و هیچ چیز رو نشون نمی ده :d

اون که صد در صد. ولی شواهد حاکی از اینه که این بازی باعث شده تعداد قابل توجهی کنسول PS4 فروش بره. حالا در اون حدی بوده که حتماً بشه بهش گفت سیستم سلر؟ نمیشه قطعاً گفت.
 

Terova

No Trolls
Gold User
Dec 1, 2007
13,017
نام
محمد امین
یکم کنفرانس سال پیش بی برنامه بود مثل یک تریلر همین جوری بازی معرفی میکردن ولی امسال نوبت هولولنزه! باید منتظر اون سیاهه و خانم چاقه باشیم
 

.Evanescence.

کاربر سایت
Oct 7, 2011
2,896
من خودم جز اشخاصی هستم که حتما واسه بلادبورن یه پی اس 4 می خرم. ولی اینکه بیای طول و عرض سیستم سلر بودن این بازی رو با گیرز مقایسه کنی خیلی جای لول داره :d
هرچند بازی های سیستم سلر مایکروسافت هم تازه از آخر امسال روانه میشن و تا الان جز فورتزا چیز دیگه نداشته. تایتان فال هم بود که اون هم زیاد قدرت نداشت
 

Soheil

Set Free The Devil Inside
کاربر سایت
Sep 5, 2006
4,645
نام
سهيل
T10 باید فقط +250 نفر عضو ثابت توی استدیوی اصلی داشته باشه و با چندین استدیو دیگه هم بصورت مشترک کار میکنه (تیم سازنده Forza 4 حدود 350 نفر بود و خود تیم اصلی هم فکر کنم حدود 150 نفر عضو داشته).
PlayGround Games هم که تمام اعضاش روی سایت اصلی هستن که حدود 90 نفرن (جزو تیم Forza به حساب میان).
343i در زمان ساخت هیلو 4 حدود 200 نفر عضو داشته و با حساب کارکنان قراردادی حدود 350 نفر روی بازی کار کردن. احتمالاً الان تیم اصلی خیلی بزرگتر شده (حتی برای یک بازی/تیم دوم هم داشتن استخدام میکردن از یکی دو سال پیش).
Black Tusk هم +150 عضو داره.
Lionhead روی Linkedin حدود 450 تا عضو داره (این رقم مشکوک هست ولی خب، فقط همین رو تونستم پیدا کنم).
Rare هم طبق Linkedin یک استدیوـه 150 نفره هست. البته خود Rare هم سر Killer Instinct با Iron Galaxy کار میکنه و شاید برای IPهای دیگشون هم همین کار رو بکنن.
Press Play هم حدوداً یک تیم 30 نفره هست.
Team Dakota رو هم چیزی ازش نشنیدم (سازنده Project Spark).
Lift London هم اطلاعی از تعداد اعضاش ندارم اما این عکس از تیمش (همش/بخشیش) هست (برای کسایی که دوست دارن گمانه زنی کنن).
Decisive Games هم یک استدیو 1st Party جدید هست که چند وقت پیش اسپنسر ازش اسم آورد و روی یک IP استراتژی محبوب کار میکنه که هنوز نه اطلاعاتی از بازی اومده و نه از تیمش و اعضاش.
Big Park که کلاً دیگه بازی نمیسازه و بیشتر به نظر میرسه روی Sport و ... کار کنه تا بازی.
Twisted Pixel هم الان داره روی یک پروژه کار میکنه که از کارهای قبلیش خیلی بزرگتر هست (شاید همون IP جدیدی باشه که اسپنسر بهش اشاره کرده). توی صفحش هم گفته که یه تیم 30 نفره هستن.
Mojang حدود 50 نفر عضو داره.

یسری تیم کوچک و بزرگ دیگه هم داره که یا روی عناوین HoloLense کار میکنن (که شاید بازیهای کاملاً بی ربط به XB1 باشن) و بهشون اشاره نکنیم بهتره. احتمال زیاد چیز آنچنان دندون گیری هم نمیسازن. غیر از اینها میشه به Remedy اشاره کرده که اون هم +150 تا عضو داره.



ScaleBound ، Ori ، Quantum Break و Forza Horizon و چجوری ساخته شدن/میشن؟ هر جا اسم Tomb Raider میاد اسم Street Fighter V رو هم باید آورد سونی هم از این تعاملات انجام میده (بگذریم از منطق فازی برخی صاحب نظران).

Playground که Second Party هست و نمیشه جز استدویهای ماکرو حسابش کرد و مثل Remedy یا Ready At Down میمونه و امکان داره بازی برای سایر ناشرها هم بسازه همونطوری که Insomniac ساخت.

در مورد بقیه Lionhead فکر نکنم 450 نفر باشن.تقریبا یک استدیوی 300 نفری تجربه نشون داده هر دوسال تا 2.5 سال میتونه یک بازی AAA بسازه که فعلا اینا همچین پتانسیلی از خودشون نشون ندادن.مگر اینکه جدیدا نفر جذب کرده باشن.

بقیه رو آمار درسته و همونطوری که من گفتم کمه برای یک کنسول ساز.ماکرو برای اینکه هرسال دوتا بازی بزرگ و دوتا هم جمع جور تر از خودش داشته باشه نیاز به 4 تا استدیوی بالای 300-350 نفر و 4 تا هم استدیوی 50-100 نفری داره.استدیوی های کوچیکش تقریبا کافیه ولی برای AAA به نظرم یک یا دو استدیوی دیگه هم میخاد.
 

g4m3r

کاربر سایت
Oct 7, 2013
777
نام
saeid
فقط امیدوارم قبل نمایشگاه همه سورپرایزا تبدیل ب تریلر نشن
اونهمه سورپرایز من نمیدونم اینا چه فکری کردن ی هفته قبل نمایشگاه کیلویی ریختن بیرون:|
 
Last edited by a moderator:

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر