اتفاقات رخ داده در سونی ; از زبان یک Insider !

  • Thread starter Thread starter !_Meshki_!
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز
وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.
M

!_Meshki_!


یکی از Insider های سایت Neogaf اطلاعات جالبی را در مورد وقایع رخ داده در سونی منتشر کرده است که با خواندن آن تمام اخراج های اخیر منطقی به نظر خواهد آمد !

" برای چه اتفاقات اخیر را به هم ربط می دهید وقتی اصلا ربطی به هم ندارند ؟!
Stig یک پروژه ساخت که 100 میلیون دلار به سونی ضرر زد درحالی که هر باری که از آن تست کیفیت می گرفتند بد ظاهر میشد ! من رقم های متفاوتی را از 75 میلیون دلار تا 90 دلار را شنیده ام اما باید در نظر داشت پروسه ی ساخت بازی سه بار از سر گرفته شد وسه بار هزینه ی ساخت 3/4 بازی را باید محاسبه کرد . هر بار بازی بدتر از قبل میشد . و هر بار کلی پول خرج می شد و این تئوری که بازی شبیه Destiny بوده کاملا غلط است زیرا بازی یک تم ترسناک همانند Deadspace داشت ! سونی خود را به آب و آتش میزد تا آبروی خود و Stig را حفظ کند زیرا بعد از GOW III به او خیلی اعتماد داشت ... ایده ی این بازی درست بعد از GOW 3 شکل گرفت و قرار بود پاییز امسال منتشر شود اما این اتفاق متاسفانه نیفتاد و خلا بزرگی در لاین سونی ایجاد شد .
بعد از این ماجرا سونی به Stig یک شغل در تم Cory Barlog پیشنهاد داد اما او حاضر نشد سمتی کم تر از کارگردانی را قبول کند و استدیو را ترک کرد !!!

Amy Hennig در مورد مسیر آنچارتد با بقیه کارگردان ها مشکل داشت و استدیو رترک کرد . Justin Richmond هم که همیشه پیرو Amy بود یک پیشنهاد خیلی عالی از Riot گرفت و او نیز استدیو را ترک کرد .
Naughty Dog صدمه نخواهد دید . Uncharted 4 مثل همیشه فوق العاده خواهد بود . Riot حالا یک مهره ی فوق العاده دارد و Amy می تواند استدیو خودش را تاسیس کند .


Guerilla Cambridge بر روی یک بازی Vita کار می کند که افتضاح است و خوب نخواهد فروخت . در نتیجه استدیو کوچک تر می شود تا بتواند روی پروژه ی دیگری تمرکز کنند .
کارگردان Driveclub نمی تواند بازی را سر موقع تحویل دهد سونی به او فرصت میدهد باز هم نمی تواند ؟ جایگزین می شود !

فاجعه است که کسی کارش را از دست بدهد اما سونی دارد از اشتابهات نسل پیش خود درس می گیرد . برای مثال Socom 4 که یک شکست پرهزینه بود . سونی تیم هایی را که بازدهی ندارند از بین می برد . منطقی به نظر می رسد . بخش Playstation اکنون در شرایط بسیار خوبی است . PS3 بالاخره به سوددهی رسیده و PS4 عالی شروع کرده است . ما طلسم نشده ایم ; همه ی این ها اتفاق های جداگانه ای هستند که هرکدام دلیل منطقی داشتند ...

منبع
 
Last edited by a moderator:
Stig یک پروژه ساخت که 100 میلیون دلار به سونی ضرر زد درحالی که هر باری که از آن تست کیفیت می گرفتند بد ظاهر میشد ! من رقم های متفاوتی را از 75 میلیون دلار تا 90 دلار را شنیده ام اما باید در نظر داشت پروسه ی ساخت بازی سه بار از سر گرفته شد وسه بار هزینه ی ساخت 3/4 بازی را باید محاسبه کرد . هر بار بازی بدتر از قبل میشد

اینم در جواب اونایی که میگفتن نمیدونم اینا نم چی چی بودن از معصومین در رده خدایی بودن ... غیر ممکنه مشکل از اینا بوده باشه ... حتما سونی دیگه پول نداشت بده بهشون ...

واقعا حالا برن بشینن روی تیر چراغ برق و در مورد حرف های که اون موقع میزدن فکر کنن

کاش گوریلا کمبریج ... کیلزون مرسناری 2 رو میساخت ... حالا این بازی که به نظر اینشون خوب نیست اصلا منتشر میشه ؟؟؟
 
بازی تیم استیگ هر چقدر هم که مزخرف بوده باشه از نظر تجاری توجیهی نداره کنسل کردن کل پروژه و عرضه نکردنش. شما 100 میلیون دلار خرج کرده باشی بازی که ساخته شده اصلا مزخرف دیگه بگو یه چی در حد رایز و نک بشه در نظر منتقدا , اگر همین مزخرف رو عرضه بکنی نه اینکه درصد قابل توجهی از این خرجی که کردی بر می گرده؟! تو بگو اصلا خودشو تیکه پاره کنه این مزخرف و در حد 1 میلیون نسخه بفروشه انتهای انتهاش , 1 میلیون نسخه در حالت طبیعی یعنی درامد 40-50 میلیون دلاری که قسمتی از ضرر حاصله رو جبران می کنه. کنسل کردن پروژه فقط زمانی عقلانی هست که بدونی ضرر حاصله بعد از عرضش بیشتر باشه یا پروژه در مراحل ابتدایی ساخت خودش قرار داشته باشه نه در این حالتی که بالای 100 میلیون دلار پول و چندین سال زمان صرف پروژه کرده باشن. اینم بگم من کاری با اخراج شدن یا نشدن بازیسازا یا رفتنشون از شرکت خاصی ندارم , صحبت اصلی من درباره ی کنسل کردن این پروژه هست صرفا که به نظر من از نظر اقتصادی کار اشتباهی بوده (البته مطمئنا سونی صرفا بخاطر حفظ آبروی استیگ و سانتا مونیکا این کارو نکرده که اگر کرده رابین هوده:دی که هر چند فکر نمی کنم اینطور باشه.)
 
بازی تیم استیگ هر چقدر هم که مزخرف بوده باشه از نظر تجاری توجیهی نداره کنسل کردن کل پروژه و عرضه نکردنش. شما 100 میلیون دلار خرج کرده باشی بازی که ساخته شده اصلا مزخرف دیگه بگو یه چی در حد رایز و نک بشه در نظر منتقدا , اگر همین مزخرف رو عرضه بکنی نه اینکه درصد قابل توجهی از این خرجی که کردی بر می گرده؟! تو بگو اصلا خودشو تیکه پاره کنه این مزخرف و در حد 1 میلیون نسخه بفروشه انتهای انتهاش , 1 میلیون نسخه در حالت طبیعی یعنی درامد 40-50 میلیون دلاری که قسمتی از ضرر حاصله رو جبران می کنه. کنسل کردن پروژه فقط زمانی عقلانی هست که بدونی ضرر حاصله بعد از عرضش بیشتر باشه یا پروژه در مراحل ابتدایی ساخت خودش قرار داشته باشه نه در این حالتی که بالای 100 میلیون دلار پول و چندین سال زمان صرف پروژه کرده باشن. اینم بگم من کاری با اخراج شدن یا نشدن بازیسازا یا رفتنشون از شرکت خاصی ندارم , صحبت اصلی من درباره ی کنسل کردن این پروژه هست صرفا که به نظر من از نظر اقتصادی کار اشتباهی بوده (البته مطمئنا سونی صرفا بخاطر حفظ آبروی استیگ و سانتا مونیکا این کارو نکرده که اگر کرده رابین هوده:دی که هر چند فکر نمی کنم اینطور باشه.)
اگه قرار بود بشه یه چیزی مثل Lair یا Haze همون بهتر که بره سطل آشغال...SM استودیو فوق العاده خوشنامیه...حتی اگه بازیرو مفتم میدادن به شهرت استودیو لطمه وارد میشد.بنظرم اگه اوضاع اینقدر حاد بوده بعد 3 بار هم زدن فقط بوش بیشتر اومده بالا خیلی کاره خوبی کردن کلا کنسلش کردن.
از این خوشحالم سونی قشنگ درس گرفته از نسل قبل.. :d
 
اگه قرار بود بشه یه چیزی مثل Lair یا Haze همون بهتر که بره سطل آشغال...SM استودیو فوق العاده خوشنامیه...حتی اگه بازیرو مفتم میدادن به شهرت استودیو لطمه وارد میشد.بنظرم اگه اوضاع اینقدر حاد بوده بعد 3 بار هم زدن فقط بوش بیشتر اومده بالا خیلی کاره خوبی کردن کلا کنسلش کردن.

من که گفتم بالاتر:دی صرفا از نظر اقتصادی به صرفه نیست. قشنگ می تونستن ضرری که سونی متحمل شده رو به نصف کاهش بدن.
_____________________
در ضمن اینم به طور کلی بگم در جواب اون دسته دوستانی که ممکنه بگن این بازی بد ممکنه لکه ی سیاهی باشه در کارنامه ی یک استدیو :
یک برند با تنها یک محصول بد(اینجا بخونین بازی) بی اعتبار نمیشه.
yahoo_4.gif
یعنی حداقل نظر من اینه چون می تونه در مرحله ی بعد با یک عنوان خوب جبران کنه عنوان قبلی رو ( یه GOW خوب یا یه بازی خوب دیگه کافیه که همه عنوان بدِ رو فراموش کنن :دی.) اما وضع در مورد 100 میلیون دلار پول کمی متفاوته. حداقل 2-3 بازی خیلی خوب و پر فروش سانتا مونیکا باید بسازه که علاوه بر جبران هزینه های خودشون , سودشون به حدی برسه که ضرر این پروژه رو هم جبران کنن( مگر اینکه گفتم سونی رابین هود باشه و اصلا ضرر و زیان مهم نباشه براش.)
 
آخرین ویرایش:
یک برند با تنها یک محصول بد(اینجا بخونین بازی) بی اعتبار نمیشه.:d یعنی حداقل نظر من اینه چون می تونه در مرحله ی بعد با یک عنوان خوب جبران کنه عنوان قبلی رو. اما وضع در مورد 100 میلیون دلار پول کمی متفاوته. حداقل 2-3 بازی خیلی خوب و پر فروش سانتا مونیکا باید بسازه که علاوه بر جبران هزینه های خودشون , سودشون به حدی برسه که ضرر این پروژه رو هم جبران کنن( مگر اینکه گفتم سونی رابین هود باشه و اصلا ضرر و زیان مهم نباشه براش.)
اشتباه نوشتم منظورم scei بود...خوب اینها فقط بازی می سازند... نگاه کن اگر بیان یه بازی بیکیفیت بدن دست مشتری براشون خیلی بد میشه!!! کلا هر شرکتی یه سیاستی داره ....مگر اینکه بیان رایگان بازی رو بزارن واسه دانلود
 
دلایل کاملا منطقی به نظر میاد و خوشحالم سونی درس گرفته و کمتر شاهد انحصاریای بی کیفیت هستیم:bighug:
تنها نکته عجیب در مورد ریچمونده که واقعا دوس دارم بدونم چه پیشنهادی بهش شده که حاضر شده از ناتی داگ بره:-/
پ.ن:خاک برسرت stig:|.
100 میلیون دلار رو به هدر دادی:((
 
آخرین ویرایش:
این قضیه استیگ بنظر درست میاد. چون تو این چند سال اخیر اخبار زیادی رو در خصوص کنسل شدن بازی های سانتا مونیکا شنیدیم که احتمالا باید همین پروژه های استیگ باشه. ضمن اینکه کمبود بازی های انحصاری سونی برای PS4 و اینکه تا الان هیچی از پروژه های نسل بعدشون نمایش داده نشده هم احتمالا بی ارتباط با این موضوع نیست.

رفتن امی هنینگ و جاستین ریچمند هم بنظر میرسه بخاطر سطح کیفی پایین UC4 هست. چون این بازی هم الان حداقل سه ساله که داره ساخته میشه و باید تا الان سونی یه نمایش درست و حسابی ازش میداشت اما انم به یه تیزر مسخره خلاصه شده. احتمالا بعد از موفقیت وحشتناک TLoU انتظارات از تیم اول خیلی بالاتر رفته اما نتیجه کار در سطح مورد انتظار نبوده و اوان ولز (که دراکمن و استرلی گفته بودن تمام قد پشتشون بوده) تصمیم گرفته ادامه کارو دست این دوتا بده، برای همین انها هم ناراحت شدن رفتن. البته من که شخصا از ساخته شدن UC4 توسط نیل دراکمن و بروس استرلی اصلا ناراحت نیستم چون خداییش رو حساب کنی UC‌ رو این دوتا کردن UC! وگرنه UC1 یه بازی خوب بود و با UC2 تبدیل به یه شاهکار شد.

ولی من شخصا دوست داشتم سونی دوباره از امی هنینگ و جاستین ریجمند همایت میکرد. یعنی بهشون امکانات میداد برای خودشون استدیو بزنن و براشون بازی بسازن. حیفن از مجموعه سونی برن!
 
این استدلال های بالا قبوله, اما رفتن Amy و Richmond بعد از 3 سال کارگردانی U4 اصلاً با عقل جور درنمیاد :d Amy همیشه توی توییت هاش حرف از Dog بودن میزد و کلاً حال میکرد که یه Naughty Dog بحساب میاد :(
بعد همینجوری بخاطر سوء تفاهم پاشه بره غیرممکنه :d در هر صورت من الان شدیداً مشتاقم ببینم چه کسی U4 رو کارگردانی می کنه

رفتن امی هنینگ و جاستین ریچمند هم بنظر میرسه بخاطر سطح کیفی پایین UC4 هست. چون این بازی هم الان حداقل سه ساله که داره ساخته میشه و باید تا الان سونی یه نمایش درست و حسابی ازش میداشت اما انم به یه تیزر مسخره خلاصه شده.

دلیل بی خبری از U4 فقط The Last of Us بود, هیچ استدیویی نمیاد باهم 2 تا بازی پروفروشش رو معرفی کنه چون تاثیر منفی داره
در مورد بروس و نیل, اکانت توییتر Ricky Cambier طراح The Last of Us رو چک کن , آخرش نوشته که Current project: Unannounced
بروس و نیل هم خودشون پروژه جدید رو استارت زدن, حداقل من مطمئنم انقدر مغرور هستن که نخوان یه پروژه نصف نیمه رو ادامه بدن, هم ریسکش بالاست هم کلاً برای برای خودشون کسر شأن میدونن :d
 
آخرین ویرایش:
دلیل بی خبری از U4 فقط The Last of Us بود, هیچ استدیویی نمیاد باهم 2 تا بازی پروفروشش رو معرفی کنه چون تاثیر منفی داره

اصلا ربطی نداره. TLoU ماه هاست که منتشر شده و تموم شد رفت. الان UC4 چند ساله داره ساخته میشه و اگه یه چیز قابل نمایش بدرد بخور داشتن تا الان صدبار نمایشش داده بودن! یعنی سونی ان تیزر مسخره رو از سر ناچاری نمایش داد که یکم فشار از روی دوشش برداشته بشه. حرف تو تا زمان انتشار TLoU درسته. کسی هم انتظار نداشت هنوز PS4 نیومده بازی هاش معرفی بشن. انم UC4 که یه سوپرایز بزرگه. اما الان دیگه نه! همه میدونن که مایکروسافت از نظر نمایش بازی انحصاری قوی تر عمل کرده و سونی خیلی نیاز داره برای رقابت یه چیزی رو کنه. الان بحث بیخبری از UC4 نیست. بحث نمایش نصفه و نیمه و عدم مانور دادن سونی روی این عنوان بزرگ هست!

در مورد بروس و نیل, اکانت توییتر Ricky Cambier طراح The Last of Us رو چک کن , آخرش نوشته که Current project: Unannounced
بروس و نیل هم خودشون پروژه جدید رو استارت زدن, حداقل من مطمئنم انقدر مغرور هستن که نخوان یه پروژه نصف نیمه رو ادامه بدن, هم ریسکش بالاست هم کلاً برای برای خودشون کسر شأن میدونن

خود نیل دراکمن قبلا گفته بود فعلا با بروس دارن روی LB کار میکنن و بعدش تازه میخوان PS4 رو بررسی کنن ببینن چیکار میشه باهاش کرد. گفته بود چون درگیر این پروژه بودن اصلا وقت نکردن با کنسول جدید کار کنن. خودش تاکید کرده بود که دوست داره یه IP جدید بسازه و شایدم TLoU2، البته به شرطی که ایده های جدید برای ساخت ادامه بازی داشته باشن. اما الان شرایط فرق میکنه. وقتی کارگردان و Creative Director بازی یهو از شرکت میرن معلومه که سر غذای بیشتر یا اضافه کار باهم حرفشون نشده. قطعا موضوع کیفیت بازی که ساختن هست. چون همه میدونن که الان انتظار از ND خیلی بالاس و رسما همه از UC4‌ انتظار معجزه دارن. در صورتی که امی هنینگ و جاستین ریچموند سر UC3 عملا UC2 رو با یه داستان جدید تکرار کردن و نتونستن موفقیت های UC2 رو تکرار کنن اما در عوض بروس و دراکمن رفتن به بازی بهتر ساختن که UC2 رو هم تحت شعاع خودش قرار داد.

من فکر میکنم UC4 ان بازی خفنی که باید باشه نبوده و خود شرکت از نتیجه کار راضی نبودن. شاید طبق شایعات دراکمن و استرلی به کیفیت کارشون گیر دادن. برای همین پروژه ریست شده و این دوتا هم از این قضیه خوششون نیومده رفتن. من فکر میکنم این محتمل تر باشه. عین استیگ. چون انم اگه تونسته بود یه چیز خوب در حد اسم SM بسازه سونی الان یه چیزی داشت برای PS4 رو کنه! وقتی سونی تنها آسی که برای رو کردن داره Order هست معلومه که استدیوهاش کارشون رو درست انجام ندادن.
 
به نظر من چیزی که مهمه اینه که درسته الان PS4 وضعش خوبه و خوب عمل کرده، ولی لطفا نذاریم کار های تا اینجا خوب چشم ما رو به واقعیت ببینده و چشم بسته از همه چیز دفاع کنیم. مثال های بیشماری از شرکت هایی هست که توی اوج بودن و اصلا بهشون نمیومد از غرور زیاد ضرر کنن ولی دیدیم که بعد از مدتی چجور زمین خوردن، نمونه اش همین سونی تو نسل قبل.
باز هم میگم یه خبری توی مدیریت سطح بالای سونی هست، اصلا معقول درنمیاد که این همه آدم با استعداد با سابقه درخشان و موفق یهو همه بذارن برن.
 
قضیه stig میتونه درست باشه چون STIGسر بازی gow3تونست اعتماد زیادی رو بدست بیاره و چند سال اخیر خبری از پروژه stigنبود یعنی نمایشی نداشت چند بازی خبری از لغو پروژه سانتا شنیده میشد که مربوط به پروزه stigبود
 
غرورشون فقط زدشون زمین . اینا به کار تیمی اعتقاد نداشتنو اون چیزی که خودشون بهش اعتقاد داشتن میخواستن به اجرا بزارن ، بایدم سونی یه سمتی بهشون میداد که سرجاشون بشیننو بفهمن دارن چکار میکنن .

سونی سه بار به این بشر فرصت داد ، من بودم شکایتم بخاطر سوخته شدن 100 میلیون ازش میکردم حالا میاد میگه چرا سمتمو تغییر دادید ؟؟؟/!!! نه میخواسته بگه جک ترتون دنبال یه جایگزین برای SCEA میگشته تو رو انتخاب کرده !! روشو برم . تقصیر خود سونی هم هست خیلی رو میده به بعضی کارگرداناش .

استودیوی QD جاه طلبانه ترین استودیوی دنیاست چون عنوانهای AAAش ادامه دار نیست و همیشه یه چیز جدیدو رو میکنه که هیچ استودیویی بعد یک عنوان خوبش نمیاد باز یه چیز جدید تحویل بده و ریسکشو بپذیره . ولی با این اوصاف انقده کار تیمیشون خوبو خلاقیتهای بزرگی دارن که یوشیدا رفت پاریس فقط به کیج گفت بی صبرانه منتظر عنوان بعدیتون هستم .
 
اونوقت من نمیدونم یه خبری تو سطح بالای مدیریت سونی چه ربطی داره به اخراج یا جدایی 4 تا کارمند تو چند تا استودیو بخش اینترتیمنت اونم فقط بخش گیم .... واقعا مطمئن شدم سونی داره برشکست میشه
 
وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or