DX12 دارای قابلیتهایی برای نسل آینده GPU ـها خواهد بود.[ پست اول تاپیک حتماً خوانده ]

  • Thread starter Thread starter DieDie
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

DieDie

کاربر سایت
198f6d-1395772004.jpg



وقتی که مایکروسافت DX12 رو معرفی کرد ما متوجه شدیم که بسیاری از سخت افزارهای کنونی مثل GPU ـهای سری DX11 ساخت انویدیا و GPU ـهای ساخته شده بر اساس معماری GCN توسط AMD قادر به پشتیبانی از API جدید مایکروسافت هستن اما این همه ماجرا نیست!

DX12 فقط دسترسی سطح پایین به سخت افزار رو فراهم نمیکنه به گفته Tony Tamasi از انویدیا دسترسی سطح پایین به سخت افزارهای قدیمی تر مثل DX11 فقط یکی از قابلیتهای DX12 هست که به واسطه اون در GPU ـهای قدیمی (نسل فعلی) بهبود کارایی ایجاد میشه در کنار اون DX 12 ویژگیهای جدیدی هم ارائه میکنه که برای استفاده از اونها به سخت افزارهای جدید نیاز هست و مایکروسافت تو جلسه معرفی DX12 فقط بعضی از اونها رو معرفی کرده و تعداد زیادی قابلیت دیگه هم در راه هستن. به عبارتی برای پشتیبانی کامل از DX12 و استفاده از همه قابلیتهای اون نیاز به سخت افزارهای جدید هست
. Tony Tamasi در جای دیگه ای میگه :

"دسترسی سطح پایین به سخت افزار یکی از قابلیتهای بزرگی هست که DX12 اون رو فراهم میکنه و بسیاری از ما قادر به چیدن میوه های اون در نسل فعلی GPU ـها خواهیم بود"

تا به این لحظه مایکروسافت تنها دو قابلیت جدید در DX12 معرفی کرده که نیازمند سخت افزارهای جدید هستن: یکی Blend modeـهای جدید و دیگری که به اون Conservative Rasterization میگن (برای اطلاعات بیشتر اینجا رو مطالعه کنید: GPU Gems - Chapter 42. Conservative Rasterization ) که میتونه به حذف اشیاء و تشخیص ضربه کمک کنه. که البته هیچ کدوم از اونها خیلی چشمگیر به نظر نمیرسن.اما همانطور که Tamasi اشاره کرد اینها ممکنه فقط نوک کوه یخ باشن که از آب بیرون زده و باید منتظر اطلاعات بیشتر از مایکروسافت در آینده باشیم.


DirectX 12 will also add new features for next-gen GPUs - The Tech Report



DX12 شامل یک سری قابلیتها میشه:
1. دسترسی سطح پایین به سخت افزار برای کد نویسی که استفاده از اون بستگی به سازنده بازی داره و اجباری نیست.
2. کم کردن CPU Overhead و از بین بردن گلوگاههای نرم افزاری و بالا بردن راندمان GPU که نتیجه مثبتی برای همه PCـهای سازگار با DX12 داره (بین 20 تا 50 درصد و در بعضی سناریوها تا 200 تا 400 درصد)
3. یک سری قابلیتهای جدید در رندرینگ که احتیاج به سخت افزارهای جدید داره (Feature Level ـهای جدید برای GPU ـهای نسل بعد)

از این قابلیتها دوتای اول رو کارتهای قدیمی که با DX12 سازگاری دارن میتونن پشتیبانی کنن.
کارتهایی که دو قابلیت اول DX12 رو پشتیبانی میکنن:

nVidia

Geforce 400
به جز 405
Geforce 400M

Geforce 500
Geforce 500M

Geforce 600
Geforce 600M

Geforce 700
Geforce 700M

Geforce 800M


AMD
سری HD7000 فقط مدلهای:
HD 77xx - 79xx
HD 77xxM-79xxM

سری HD800 شامل همه مدلها به جز:
HD8xxxG
HD8xxxD

سری R7 و R9 شامل:
R7 240 و R7 240 به بالا و کلیه مدلهای سری R9


کارتهایی که از DX 12 در حد Feature Level (سخت افزاری) پشتیبانی میکنن:

nVidia
Geforce GTX960/970/980

AMD
کل کارتها با معماری GCN 1.1 / GCN 1.2

zsa0sjhg0ft4ygiiyzxb.jpg

تنها کارتی که تا این لحظه FL 12_1 رو ساپورت میکنه (Full DX12) سری GTX9xx انویدیا هست.
-----
تذکر : توجه داشته باشید که این تاپیک فقط برای صحبت و تبادل نظر درباره قابلیت های DX12 ایجاد شده و از هرگونه بحث PC VS Console یا Console VS Console به شدت پرهیز کنید ( مدیریت بازی سنتر )
 
Last edited by a moderator:
به احتمال زیاد همینجوره ولی مطمعن باش یه سری ویژگی های انحصاری رو برا کارت گرافیکای جدید آزاد میکنه و ممکنم هست ویندوز 7 تمام ویژگی های 12 رو ساپورت نکنه در واقع ماکرو با این کارش با یه تیر میخواد چند تا هدف رو بزنه :|

چی بگم الان من به تو؟ :| غیب گو؟ سق سیاه ؟:d
 
نمی خوام دوستانی که Xbox ONE دارند رو ناامید کنم ولی این خبر فقط برای PC Gamer هاست ! :d خود خبر هم اصلا و ابدا نامی از کنسول ها نبرده و فقط فقط فقط برای PC گیمرها ، اصلا هم ربطی که کنسول های بازی نداره (!) یعنی سایتی که این خبر رو قرار داده بیشتر در مورد تکنولوژی ها و اخبار بروز فناوری فعالیت داره تا بخواد در مورد بازی بحث داشته باشه...
سطح دسترسی پایین از لحاظ سخت افزاری اون هم توسط یک میان افزار (همین Dx 12) فقط فقط به طراحان و بازیسازن در رابطه با PC Gaming اطلاق داره و PC گیمر ها باید حسابی خوشحال باشند..کنسول ها به دلیل داشتن سخت افزار ثابت و دریافت اطلاعات و پردازش موازی اصلا از چنین میان افزاری نهایت بهره را نخواهند بُرد !
 
نمی خوام دوستانی که Xbox ONE دارند رو ناامید کنم ولی این خبر فقط برای PC Gamer هاست ! :d خود خبر هم اصلا و ابدا نامی از کنسول ها نبرده و فقط فقط فقط برای PC گیمرها ، اصلا هم ربطی که کنسول های بازی نداره (!) یعنی سایتی که این خبر رو قرار داده بیشتر در مورد تکنولوژی ها و اخبار بروز فناوری فعالیت داره تا بخواد در مورد بازی بحث داشته باشه...
سطح دسترسی پایین از لحاظ سخت افزاری اون هم توسط یک میان افزار (همین Dx 12) فقط فقط به طراحان و بازیسازن در رابطه با PC Gaming اطلاق داره و PC گیمر ها باید حسابی خوشحال باشند..کنسول ها به دلیل داشتن سخت افزار ثابت و دریافت اطلاعات و پردازش موازی اصلا از چنین میان افزاری نهایت بهره را نخواهند بُرد !
این ها را خودت کشف کردی ؟! خود مایکرو کنسول را میسازه و api را میسازه بعد برای کنسول خودش نیست؟! x1 کاملا از dx12 با تمام قابلیت هاش میتونه استفاده کنه مخصوصا خود esram خوراک چندتا قابلیت ها dx12 هست . که متاسفانه در حال حاضر معماری pc های امروزی ازش محروم هستند . حوصله بحث هم ندارم بهتره برگردی به اخبار چند ماه پیش شرکت هایی مثل ibm و اینتل و..... پردازنده های شبیه معماریه X1 که حافظه های مثل esram و شتاب دهنده هایی مثل move engine ها استفاده میکنند دقیقا مشخصه یه نسل نو از طراحی که اتفاقا مناسب dx12 هم خواهد بود .مگر اینکه ibm و ......از این esram و move engine به عنوان به خاطر قشنگیه پردازنده هاشون استفاده میکنه ؟!

دوست ندارم تو این تاپیک جوی پیاده بشه که ثابت کنیم مایکرو با خودش چند چنده ! ;;)
 
آخرین ویرایش:
نمی خوام دوستانی که Xbox ONE دارند رو ناامید کنم ولی این خبر فقط برای PC Gamer هاست ! :d خود خبر هم اصلا و ابدا نامی از کنسول ها نبرده و فقط فقط فقط برای PC گیمرها ، اصلا هم ربطی که کنسول های بازی نداره (!) یعنی سایتی که این خبر رو قرار داده بیشتر در مورد تکنولوژی ها و اخبار بروز فناوری فعالیت داره تا بخواد در مورد بازی بحث داشته باشه...
سطح دسترسی پایین از لحاظ سخت افزاری اون هم توسط یک میان افزار (همین Dx 12) فقط فقط به طراحان و بازیسازن در رابطه با PC Gaming اطلاق داره و PC گیمر ها باید حسابی خوشحال باشند..کنسول ها به دلیل داشتن سخت افزار ثابت و دریافت اطلاعات و پردازش موازی اصلا از چنین میان افزاری نهایت بهره را نخواهند بُرد !

دوست بی طرف یه نگاه به اون شات بندازی بد نیس . بعدش یه کم صبر کن میبینی که ربط داره یاه نه. پس اسپنسر هم آب قطع یه چیزی گفته بدون اطلاع شما:-/
 
نمی خوام دوستانی که Xbox ONE دارند رو ناامید کنم ولی این خبر فقط برای PC Gamer هاست ! :d خود خبر هم اصلا و ابدا نامی از کنسول ها نبرده و فقط فقط فقط برای PC گیمرها ، اصلا هم ربطی که کنسول های بازی نداره (!) یعنی سایتی که این خبر رو قرار داده بیشتر در مورد تکنولوژی ها و اخبار بروز فناوری فعالیت داره تا بخواد در مورد بازی بحث داشته باشه...
سطح دسترسی پایین از لحاظ سخت افزاری اون هم توسط یک میان افزار (همین Dx 12) فقط فقط به طراحان و بازیسازن در رابطه با PC Gaming اطلاق داره و PC گیمر ها باید حسابی خوشحال باشند..کنسول ها به دلیل داشتن سخت افزار ثابت و دریافت اطلاعات و پردازش موازی اصلا از چنین میان افزاری نهایت بهره را نخواهند بُرد !

الان پستای این چند روزه که شما نوشتی دنبال کردم باید بگم شما خیلی داری تلاش میکنی که این قضیه رو یه مدلایی جلوه بدی که x1 اصلا از این dx12 سودی نمیبره ولی باید متاسفانه نا امیدت کنم چون فیل اسپنسر گفته که x1 وقتی dx12 بیاد فول پشتیبانی میکنه توی همین عکس بالای خبرم دقت کنی نوشته:
These will also be available on xbox one
به جز اینا پشتیبانی سخت افزاری از swizzle یکی از قابلیتای dx12 هست که دقیقا یکی از ff های روی سخت افزار x1 هست که قبلا رو شکلای سخت افزار x1 نشون داده شده.
 
دیگه باید این شرکتهای فروشنده کارت گرافیکی از یک جای پول در بیارن..اگر قرار بر این باشه که تمام قابلیت ها رو نسل قبل کارتهل اجرا کنن کسی سراغ سری جدید نمیره..

نمی خوام دوستانی که Xbox ONE دارند رو ناامید کنم ولی این خبر فقط برای PC Gamer هاست ! :d خود خبر هم اصلا و ابدا نامی از کنسول ها نبرده و فقط فقط فقط برای PC گیمرها ، اصلا هم ربطی که کنسول های بازی نداره (!) یعنی سایتی که این خبر رو قرار داده بیشتر در مورد تکنولوژی ها و اخبار بروز فناوری فعالیت داره تا بخواد در مورد بازی بحث داشته باشه...
سطح دسترسی پایین از لحاظ سخت افزاری اون هم توسط یک میان افزار (همین Dx 12) فقط فقط به طراحان و بازیسازن در رابطه با PC Gaming اطلاق داره و PC گیمر ها باید حسابی خوشحال باشند..کنسول ها به دلیل داشتن سخت افزار ثابت و دریافت اطلاعات و پردازش موازی اصلا از چنین میان افزاری نهایت بهره را نخواهند بُرد !

خیلی واضح گفتن XO از DX12 پشتبانی می کنه و برنامه هم براش دارن و بازیهای آیندش داره بر پایه DX12 ساخته میشه
 
الان پستای این چند روزه شما رو که دنبال کردم باید بگم شما خیلی داری تلاش میکنی که این قضیه رو یخ مدلی جلوه بدی که x1 اصلا از این قضایا سودی نمیبره ولی باید متاسفانه نا امیدت کنم چون فیل اسپنسر گفته که x1 وقتی dx12 بیاد فول پشتیبانی میکنه توی همین عکس بالای خبرم دقت کنی نوشته:
These will also be available on xbox one
به جز اینا پشتیبانی سخت افزاری از swizzle یکی از قابلیتای dx12 هست که دقیقا یکی از ff های روی سخت افزار xbox one هست
سود میبره اما خیلی خیلی کم ! شما طوری داری میگی Dx 12 انگار از الان به بعد باعث میشه همه بازی ها بر روی X1 با رزولشن خیلی بالاتر و فریم ریت نُجومی برخوردار بشن که اصلا اینطور نیست، بیشتر تاثیر خودش رو بر روی PC ها داره و خواهد داشت، من منظورم این بود.
پ.ن: طوری نقل قول کنید که فردا پس فردا نشه باز بازی با رزولشن کمتر و فریم ریت پایین تر باشه، بعد بگین که نه مشکل از یک چیز دیگه ـست !
زمان عرضه بازی ها بر روی X1 با Dx 12 رو میگم ! :d
 
سود میبره اما خیلی خیلی کم ! شما طوری داری میگی Dx 12 انگار از الان به بعد باعث میشه همه بازی ها بر روی X1 با رزولشن خیلی بالاتر و فریم ریت نُجومی برخوردار بشن که اصلا اینطور نیست، بیشتر تاثیر خودش رو بر روی PC ها داره و خواهد داشت، من منظورم این بود.
پ.ن: طوری نقل قول کنید که فردا پس فردا نشه باز بازی با رزولشن کمتر و فریم ریت پایین تر باشه، بعد بگین که نه مشکل از یک چیز دیگه ـست !
زمان عرضه بازی ها بر روی X1 با Dx 12 رو میگم ! :d
الان شما میتونی این حرفی که گفتی برامون واضح توضیح بدی ؟!
اتفاقا برعکس سود میبره بسیار بسیار زیاد ! یعنی کاملا دقیقا به خاطر همون ویژگیهای مخصوص فعلی طراحیه سخت افزار x1 که بالا گفته شد .
 
سود میبره اما خیلی خیلی کم ! شما طوری داری میگی Dx 12 انگار از الان به بعد باعث میشه همه بازی ها بر روی X1 با رزولشن خیلی بالاتر و فریم ریت نُجومی برخوردار بشن که اصلا اینطور نیست، بیشتر تاثیر خودش رو بر روی PC ها داره و خواهد داشت، من منظورم این بود.
پ.ن: طوری نقل قول کنید که فردا پس فردا نشه باز بازی با رزولشن کمتر و فریم ریت پایین تر باشه، بعد بگین که نه مشکل از یک چیز دیگه ـست !
زمان عرضه بازی ها بر روی X1 با Dx 12 رو میگم ! :d
اصلا قضیه رزولوشن و فریم نیست شاید x1 اصلا از ps4 ضعیفتر باشه که تا حالا هم بوده و شواهد و مدارکش موجوده ولی اینکه x1 تا حالا api inefficient داشته و api اصلیش dx12 هست نمیشه زیر سوال برد بقیه چیزاشم که زمان ثابت میکنه منو شما و اون عربه یا پاکستانیه احسان راشید که الات تویتاشو خبر کرده بودی واسه این حرفا که بگن قضیه چیا هست کوچکتر از این حرفا هستن.
کلا این خبر واسه من بد بود چون خرید کارت گرافیک دوباره به حالت تعلیق در اومد.

- - -ویرایش - - -

Raja Koduri درباره dx12 گفته:
getting four generations of hardware ahead

Eric Mentzer از اینتلم درباره dx12 گفته
This is absolutely, I think, the most significant jump in technology in a long, long time
http://www.pcworld.com/article/2110...aled-hitting-microsoft-platforms-in-2015.html
 
نمی خوام دوستانی که Xbox ONE دارند رو ناامید کنم ولی این خبر فقط برای PC Gamer هاست ! :d خود خبر هم اصلا و ابدا نامی از کنسول ها نبرده و فقط فقط فقط برای PC گیمرها ، اصلا هم ربطی که کنسول های بازی نداره (!) یعنی سایتی که این خبر رو قرار داده بیشتر در مورد تکنولوژی ها و اخبار بروز فناوری فعالیت داره تا بخواد در مورد بازی بحث داشته باشه...
سطح دسترسی پایین از لحاظ سخت افزاری اون هم توسط یک میان افزار (همین Dx 12) فقط فقط به طراحان و بازیسازن در رابطه با PC Gaming اطلاق داره و PC گیمر ها باید حسابی خوشحال باشند..کنسول ها به دلیل داشتن سخت افزار ثابت و دریافت اطلاعات و پردازش موازی اصلا از چنین میان افزاری نهایت بهره را نخواهند بُرد !

اگر داری این حرف هارو بر اساس اون خبری که گذاشتی قفل شد میزنی بزار یه چیزی بهت بگم این thuway که خودش اینسایدر میدونه سوژه ترول من و چند نفر دیگه هست تو توییتر و برو توییت هاشو بخون به عقل این بابا شک میکنی ،یه گاف هایی میده درجه یک :دی
 
اگر داری این حرف هارو بر اساس اون خبری که گذاشتی قفل شد میزنی بزار یه چیزی بهت بگم این thuway که خودش اینسایدر میدونه سوژه ترول من و چند نفر دیگه هست تو توییتر و برو توییت هاشو بخون به عقل این بابا شک میکنی ،یه گاف هایی میده درجه یک :دی

هر پستی ارزش نقل و قول کردن نداره دوست عزیز.خودت رو اذیت نکن.;)
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or