اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها [قوانین پست اول خوانده شود]

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
Aug 30, 2007
14,104
نام
فردین
درود،

همونطور که از اسم تاپیک پیداست این تاپیک ایجاد شده تا تمامی اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها روی پلتفرم های مختلف در اینجا قرار بگیره تا کنترل بخش اخبار هم برای مدیریت راحت بشه هم یه مرجع متمرکز برای کاربران داشته باشیم؛ تا روزانه شاهد ده ها تاپیک مختلف برای هر عنوانی که قراره منتشر بشه نباشیم.

موفق باشیم. :rose:

قوانین تاپیک:


  • تاپیک در مورد اطلاع رسانی از نحوه کیفیت اجرایی بازی های مختلف در پلتفرم های مختلف است؛ پس، از قرار دادن اخبار نامربوط خودداری کنید.
  • مقایسه مستقیم سخت افزارهای کنسول ها، و همچنین مقایسه نخ نمای کنسول ها و PC، (خارج از اخبار بند اول) در این تاپیک ممنوع است.
  • قرار دادن مقایسات مختلف از سایت GamingBolt ممنوع است و سعی کنید بیشتر بر مرجع مطمئنی مثل Digital Foundry تکیه کنید.
  • اخبار در مورد قدرت و کارایی کنسول های مختلف رو در این تاپیک ارسال نکنید. برای مثال، مثلا سازنده X گفته هنوز 60% از قدرت کنسول Y مورد استفاده قرار گرفته است؛ یا فلان کنسول فلان % قویتر است.
  • مقایسه بازی های انحصاری کنسول ها با یکدیگر ممنوع است.
  • در صورت عمل نکردن به قوانین ذکر شده، دسترسی فرد خاطی بدون تذکر قبلی به مدت مورد نیاز، از فروم قطع خواهد شد. اگر کسی پست های چنین افرادی را نقل قول کند نیز اخطاری در همین راستا دریافت خواهد کرد. پس از تنش در تاپیک دوری کنید و با دکمه گزارش، تخلف را به ناظمین و مدیران گزارش دهید.
  • خواهشن بحث های سخت افزاری PC و مقایسه انواع بنچمارک های کارت های گرافیکی و افزایش راندومان و DX و ... رو به این تاپیک نیارید و در صورت امکان در بخش سخت افزار ادامه بدید.
  • قوانین با توجه به شرایط و زمان، ممکن است اضافه شوند، پس هراز چندگاهی آن ها را مرور کنید.

اگر قصد ارسال خبری را دارید، حتما باید خلاصه ای از متن ترجمه شود، تا برای همگان قابل استفاده باشد.
 
آخرین ویرایش:

.:Frantic:.

کاربر سایت
Aug 29, 2007
1,578
نام
AmirHosein
در مورد فریم بازی باید بگم که بسیار پایداره و اونجوری نیست که حس کنی فریم دراپ داره و خیلی نرم اجرا میشه. اونایی که بازی کردن میتونن اینو تصدیق کنن! میرن از رو ویدیو گلچین میکنن که بگن فریم اکثراً زیر 60 ـه !
درکل از وقتی این بازی اومده تلاش یه عده قابل تقدیر بوده و همینجا جا داره ازشون تقدیر کنم. نقد DF هم هست اونایی که علاقه دارن میتونن مطالعه کنن ، نیازی به گلچین کردن برای به هدف رسوندن مقصودتون نیست! خوبیه اینترنت اینه که همه به یه اندازه بهش دسترسی دارن ;)
 

VXR HUMAN

کاربر سایت
Jun 30, 2014
50
این یک مقایسه از 2 نسخه PS3 و PS4

من به راحتی تونستم تفاوت را احساس کنم



v171h56jmm5vmbkce9cj.jpg
 

The End Of Ps

کاربر سایت
Apr 5, 2012
3,733
نام
علی
توی ویدئو یوروگیمر یک جا فریم تا 46 میاد پایین تا اونجاهایی که من دیدم سه دفعه توی همون ویدئوی 15 دقیقه ای فریم میاد زیر 50 از دقیقه 11 به بعد (که برای صحنه های اکشن هست) که تو اون ویدئو تقریبا 90 درصد جاها فریم بازی زیر 60 هست درنهایت یوروگیمر گفته گذاشتن انتخاب 30 فریم کار درستی بوده برای جلوگیری از لکنتهای تصویر هر چند که کم هستن... سرعت پاسخ گویی کنترلر تو بازی سنگین تر از استانداردهای یک بازی 60 فریم به نظر میرسه و همون حس اکثر بازیهای ND روی PS3 (مخصوصا از U2 به بعد) رو داره

02320681513760823727.jpg

68574814763453785466.jpg

85279399225952747877.jpg


چیز دیگه که تو یوروگیمر گفته اشاره به اختلاف زیاد گرافیک بین کات سینها و گیم پلی بازی هست که تو نسخه PS3 هم به نظر من (بعضی دوستان عقیده دارن اختلافی نبوده) مشهود بود و اینجا فرقی نکرده.





کلا درباره تفاوت با PS3 هم گفته که بازی Remaster هست Remake نیست برای همین انتظار نباید خیلی بالا باشه با اینحال کیفیت سایه ها دو برابر بالا رفته هر چند سایه های داینامیک مثل PS3 رزولوشن پایینی دارن ولی کیفیت تکسچرها تقریبا در حد استانداردهای نسل جدید بالا رفته و رزولوشن و فریم ریت رو هم که دو برابر کردن.
LOD (لود شدن پله ای اجسام با نزدیک شدن به دوربین) و افکت ذرات هم جهش پیدا کردن نسبت به نسخه PS3 ولی نور پردازی محیطی Pre -Bake (از قبل محاسبه شده) نسبت به نسخه PS3 فرقی نکرده... بعضی از افکتها مثل رفلکشن آب از خیلی از بازیهای Xbox one و PS4 بهتره و اونارو شرمنده میکنه.
یه سری نکته بگم راجب تلاش شما :
اول اینکه این لینک 15 دقیقه و 23 ثانیه این تست هست که از بخش های مختلف بازی که اکثرا درگیری هست گرفته شده و پشت هم نیست , دوم اینکه حتما برید ببینید چون بسیار فریم ریت پایداره (اکثرا رو 60) این 2 تا عکس اول هم هر دو در یک صحنه هست در کل خوده DF هم راجب این تست گفته :
Just over 15 minutes of gameplay from The Last of Us Remastered running in 60fps mode, giving a good indication of how well the game holds its lock. Overall - not bad at all. You'll need to skip ahead to around the ten minute point to see how the engine copes when it is really under load.
در طی این 15 دقیقه تست که اکثرا هم درگیریه اولین باری که فریم زیره 55 میره در دقیقه 12:29 هست که 54 میشه !! و اکثرا هم 60 فریم خیلی پایداریه که DF هم خودش گفته . در کل توصیه میکنم حتما ببینید ...
این 2بخش DF هم خیلی جالبه :
Showcasing the higher detail Joel model and the still-brilliant motion blur. At its best, The Last of Us Remastered looks simply magnificent.
There are moments - many of them - where the game looks utterly magnificent: worthy competition to any full-blooded next-gen title
 
آخرین ویرایش:

Pythonistas

کاربر سایت
Aug 2, 2007
3,831
نام
رضا
چیز دیگه که تو یوروگیمر گفته اشاره به اختلاف زیاد گرافیک بین کات سینها و گیم پلی بازی هست که تو نسخه PS3 هم به نظر من (بعضی دوستان عقیده دارن اختلافی نبوده) مشهود بود و اینجا فرقی نکرده.
تو همین تایپیک یه بار همچین چیزی گفتم، خواستن در ملا عام من رو دار بزنن! فقط امیدوارم به یوروگیمر حمله سایبری نشه ! :d
 

Sobhan_23

کاربر سایت
May 31, 2009
4,162
نام
سبحان
دوستان چه تلاشی میکنن که بگن بازی تغییر زیادی نداشته و همش افت فریمه و سایه پردازی ضعیف!!!!تلاشتون واقعا قابل تقدیره ولی با تلاش شما چیزی از ارزش های این بازی کم نمیشه

Sent from my HTC One max using Tapatalk
 

Serial Killer

کاربر سایت
Jan 18, 2014
196
یا قرآن باز شروع شد یعنی هیشکی حتی خود نیل و بروس هم حق ندارن راجبه بازیِ خودشون اظهار نظر کنن!
چون فنا و کارشناسان عزیز bc ناراحت میشن:|#:-s
 
آخرین ویرایش:

SPILL

کاربر سایت
May 20, 2013
2,239
نام
HESAM
نظر شخصی :

60 فریمی که من الان دارم در tlou میبینم توی هیچ بازی دیگه ای تا کنون تجربه نکردم . به شدت پایدار و نرم هستش .

اختلاف بین کات سینس ها و گیم پلی نسبت به نسخه PS3 خیلی کمتر شده .

همینطور کیفیت گیم پلی نسخه PS4 همانند کات سینس های PS3 هستش . (ناتی داگ هم فک کنم گفته بود گیم پلی بازی نسخه PS4 همانند کات سینس های PS3 خواهد بود ) و اینکه کات سینس ها نیز در PS4 بهتر از PS3 هستش . کاملا مشهوده
 

.:Frantic:.

کاربر سایت
Aug 29, 2007
1,578
نام
AmirHosein
بعد از آپدیت کیفیت سایه ها روی 30 فریم بهتر شده ، اون عکسی که مقایسه کرده بود پچ داشته واسه همین من وقتی رسیدم اونجا اونجوری نبود. اما اینم بگم که کیفیت سایه رو 60 فریم از اون عکس خیلی بهتره و اصلاً قابل مقایسه نیست، فقط بعضی جاها خیلی کم پیش میاد که اونجوری میشه نمیدونم چرا !
 

SPILL

کاربر سایت
May 20, 2013
2,239
نام
HESAM
بعد از آپدیت کیفیت سایه ها روی 30 فریم بهتر شده ، اون عکسی که مقایسه کرده بود پچ داشته واسه همین من وقتی رسیدم اونجا اونجوری نبود. اما اینم بگم که کیفیت سایه رو 60 فریم از اون عکس خیلی بهتره و اصلاً قابل مقایسه نیست، فقط بعضی جاها خیلی کم پیش میاد که اونجوری میشه نمیدونم چرا !
اره اتفاقا من الان تو فصل پاییز هستم. سایه های تشکیل شده روی دیوار دقیقا همان مدل هایی هستن که نور روی آنها تابش میکنه. اصلا نه خبری از چند ظلعی ها روی لبه سایه ها هست نه چیز دیگری.

من همزمان نسخه ps4 در 30 فریم و ps3 رو الان تست کردم. نمیدونم دوستان هم مثل من احساس میکنند یا نه، ولی من احساس میکردم 30فریمی که ps3 داشت مقداری روانتر از 30 فریم ps4 هستش (درسته 30 فریم 30 فریمه و فرقی نداره) . شاید اشتباه میکنم ولی خب احساسه دیگه، گفتم بگم ببینم آیا کسی هم هست که مثل من باشه یا نه؟
 

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
Aug 30, 2007
14,104
نام
فردین
اره اتفاقا من الان تو فصل پاییز هستم. سایه های تشکیل شده روی دیوار دقیقا همان مدل هایی هستن که نور روی آنها تابش میکنه. اصلا نه خبری از چند ظلعی ها روی لبه سایه ها هست نه چیز دیگری.

من همزمان نسخه ps4 در 30 فریم و ps3 رو الان تست کردم. نمیدونم دوستان هم مثل من احساس میکنند یا نه، ولی من احساس میکردم 30فریمی که ps3 داشت مقداری روانتر از 30 فریم ps4 هستش (درسته 30 فریم 30 فریمه و فرقی نداره) . شاید اشتباه میکنم ولی خب احساسه دیگه، گفتم بگم ببینم آیا کسی هم هست که مثل من باشه یا نه؟

چون شما الان چشمت به 60 عادت کرده اینطوری فکر میکنی و الا یه نسل کامل رو روی 30 فریم تموم کردیم.
 

arash1996

کاربر سایت
May 17, 2012
1,479
نام
آرش
چون شما الان چشمت به 60 عادت کرده اینطوری فکر میکنی و الا یه نسل کامل رو روی 30 فریم تموم کردیم.
کاشکی رو 30 فریم تجربه میکردیم. من یکی دو ساله PS3 گرفتم و نشستم بازیهایی که برای PC نیومده بودن، مثل Enslaved (که الآن اومده) رو بازی کردم تعداد زیادی از بازیهایی که سالهای قبل از 2011 عرضه شده بودن، زیر 30 فریم بودند. البته من با فریم پایین مشکل زیادی ندارم، ولی مثلا وقتی Vanquish رو با اون همه درگیری و جزییات آدم میبینه که چقدر پایدار داره اجرا میشه، حال میکنه.
امیدوارم بازیهای این نسل بتونند به 60 فریم ثابت برسند.

در مورد TLoU هم فعلا فقط نظرم رو در مورد نسخه PS3 میتونم بگم که 30 فریمش تقریبا پایدار بود ولی بعضی جاها افت فریم جزیی پیدا میکرد که البته تعدادش زیاد نبود.
 

Tαylor Swift

کاربر سایت
Apr 25, 2012
3,676
نام
N ! M A
سازنده ی Dragon age هم گفته که هدفشون 1080 و 30 فریم بر روی X1 و PS4 هست ! و اضافه کرده که 60 فریم برای بازی OPEN WORLD ضروری نیست .

Here is hoping that they reach 1080p and 30fps on the PS4 and Xbox One versions. We feel that 60 fps is not a necessity for an open world game like Dragon Age Inquisition so a rock solid 30fps would do
Read more at Dragon Age Inquisition’s FPS & Resolution On PS4/Xbox One To Be Detailed Before Launch � GamingBolt.com: Video Game News, Reviews, Previews and Blog

Dragon Age Inquisition’s FPS & Resolution On PS4/Xbox One To Be Detailed Before Launch � GamingBolt.com: Video Game News, Reviews, Previews and Blog
 

Eury

کاربر سایت
Jul 13, 2008
4,050
نام
Afshin
Update5 تایتانفال با یه سری بهبود هایی اومده ولی فریم هنوز بین 40-60 نوسان داره, DF میگه CPU ضعیف X1 باعث بوجود اومدن گلوگاه شده:
The sequence also demonstrates the challenges of optimisation. It's sort of automatically presumed that more GPU power (via the return of the Kinect reservation) means an automatic boost to performance. But what if it's actually the CPU holding you back? Look at the screenshot below and check out the frame-time graph on the left. This visualises the smoothness and fluidity of the action, measuring the amount of time in milliseconds that each frame is on-screen. In the Demeter sequence we are seeing many big drops in performance. As the game is running with v-sync off and the demands on the GPU are not changing a great deal from one frame to the next, the obvious conclusion is that in this section at least, the CPU may well be the problem.The sequence also demonstrates the challenges of optimisation. It's sort of automatically presumed that more GPU power (via the return of the Kinect reservation) means an automatic boost to performance. But what if it's actually the CPU holding you back? Look at the screenshot below and check out the frame-time graph on the left. This visualises the smoothness and fluidity of the action, measuring the amount of time in milliseconds that each frame is on-screen. In the Demeter sequence we are seeing many big drops in performance. As the game is running with v-sync off and the demands on the GPU are not changing a great deal from one frame to the next, the obvious conclusion is that in this section at least, the CPU may well be the problem.
Performance Analysis: Titanfall revisited • Eurogamer.net
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر