Creative Director بازی Forza: همه از 100 درصد قدرت XONE , استفاده میکنند

  • Thread starter Thread starter S.O.F
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

S.O.F

کاربر سایت
screenshot_37290_thumb_wide620.jpg


Dan Greenawaltاز استودیو turn 10 , در طی یک مصاحبه با X-ONE Magzine که در شماره ی آینده آن چاپ میشود, گفته است:
"همه ی بازی سازان حتی آنهایی که بازی خود را upscale میکنند از صد درصد کنسول xone استفاده میکنند."

او در مورد بازی Forza 5 ,که آیا در 1080p و 60fps به صورت native اجرا میشود گفته است:
"بله , حتی زمانی که شما در یک f1 و با سرعت 220mph به همراه 16 ماشین f1 دیگر در مسیر هستید بازی به صورت 1080p , 60fps native اجرا میشود."

او همچنین در مورد اینکه چرا بقیه بازی سازان مانند crytec با Ryse و یا infinity ward با بازی COD:Ghosts بر روی Xone هنوز نتوانستند به این موقیت برسند(1080p , 60fps native) گفته است:
"من نمیتوانم در مورد بقیه بازیها صحبت کنم اما چیزی که میتوانم بگویم این است که ما یک انجین سفارشی داریم که برای Xone طراحی شده است , ما حتی قبل از آمدن Forza 4 شروع به کار بر روی این انجین کردیم.
من ده سال است که بر روی Forza کار میکنم و علتی که آن را دوست دارم این است که forza همیشه یک challenge بوده است , ما تلاش میکنیم که نوآوری داشته باشیم و آن همیشه برای اینکه بازی زیبا تر بنظر برسد نیست ,
cloud powered AI , 16-player multiplayer , سرورهای اختصاصی , curated liveries و بسیاری نوآوری های دیگر در بازی وجود دارد .
ما سه سال پیش که ماکروسافت درحال طراحی معماری Xone بود ,شروع به فکر کردیم و به آنها گفتیم که میخواهیم نسل آینده چگونه باشد , پس xbox one طوری طراحی شد تا قابلیت اجرای خواسته های ما را داشته باشد , اما شما باید بر روی engine خود نیز کار کنید تا مطمئن شوید که کارش رو به درستی انجام میدهد و ما زمان اینکه این کار را بکنبم و engine خود را بهینه سازی کنیم داشتیم.
اما واقعیت این است که از من میپرسند که آیا ما از صد درصد Xone استفاده میکنیم؟ بله , همه این کار را میکنند , حتی کسانی که در بازی خود از upscale استفاده میکنند هم در حال استفاده از 100 درصد xone هستند .اما اتفاقی که در طول سالهای بعد می افتد , این است که ما در فریب دادن دستگاه بهتر میشویم تا آنچه میخواهیم را انجام دهد و آن بهینه سازی است.
ما زمان بیشتری داشتیم پس به خوبی بازی را بهینه سازی کردیم و این کار را ادامه میدهیم , اگر شما به forza 2 نگاه کنید , میبینید که به خوبی بهینه سازی شده بود , ولی forza 4 بسیار از forza 2 بهتر بود , این چیزی است که فقط به مرور زمان بدست می آید."

منبع
 
آیا ما از صد درصد قدرت Xone استفاده میکنیم؟ بله , همه این کار را میکنند , حتی کسانی که در بازی خود از upscale استفاده میکنند هم در حال استفاده از 100 درصد xone هستند .اما اتفاقی که در طول سالهای بعد می افتد , در این است که ما در فریب دادن دستگاه بهتر میشویم تا آنچه ما میخواهیم را انجام دهد و آن بهینه سازی است.
خوب شد شفاف سازی کرد چون نفهمیده بودم منظورشو :|
یعنی الان روی جفت پلتفرم دارن 100 درصد استفاده میکنن :| ؟ اونم تو لانچ :| ؟
 
خوب شد شفاف سازی کرد چون نفهمیده بودم منظورشو :|
یعنی الان روی جفت پلتفرم دارن 100 درصد استفاده میکنن :| ؟ اونم تو لانچ :| ؟

یه نکته کوچیکی که داره اینه که گفته از 100% دستگاه استفاده میکنن نه از 100% قدرت. این یعنی از تمام منابع دستگاه استفاده میشه و چیزی توش نیست که ازش استفاده نکنن. اما اینکه چقدر از هر قسمت کار میکشن و بهینه هست و Efficiency داره مهمه که فعلا یکی دو سالی حداقل روشون باید کار بشه.
که اینم همیشه همینه تو همه کنسول ها تا الآن.
 
یه نکته کوچیکی که داره اینه که گفته از 100% دستگاه استفاده میکنن نه از 100% قدرت. این یعنی از تمام منابع دستگاه استفاده میشه و چیزی توش نیست که ازش استفاده نکنن. اما اینکه چقدر از هر قسمت کار میکشن و بهینه هست و Efficiency داره مهمه که فعلا یکی دو سالی حداقل روشون باید کار بشه.
که اینم همیشه همینه تو همه کنسول ها تا الآن.
یعنی چی از 100% دستگاه ؟ مثلاً این امکان وجود داره که یه بازیسازی بیاد از 80% دستگاه کار بکشه؟ مثلاً بیخیال یه بخش بشه؟ منظورتون چیه دقیقاً؟ خودش داره میگه به مرور زمان ما هم باید انجینمون رو بیشتر بهینه کنیم ! این یعنی پیشرفت تکنیکالی ـه گرافیک ! نمیشه همیشه سخت افزار پیشرفت کنه ولی سازنده ها هیچ کاری نکنن.
چیزی که مشخصه اینه که استودیویی مثل همین T10 که جزء فرست پارتی های مایکرو هست میدونه داره چیکار میکنه و چی میگه و مشخصه که منظورش چیه.اینجوری نیست که مثلاً اگه BF4 رو ایکس وان 720 اجرا میشه به دلیله که Dice نتونسته یا نخواسته از تمام قدرت ایکس وان استفاده کنه درحالیکه این اتفاق افتاده و در این شرایط ، سخت افزار کنسول مایکرو همین قدر قدرت داره. حالا ممکنه در سال های بعد شاهد پیشرفت هایی در زمینه ی خود انجین های بازی و API ها باشیم که باعث بشه مثلاً همین BF4 بهتر اجرا بشه یا شاهد گرافیک های بالاتری حتی باشیم.درست طبق چیزی که تو خبر اومده:
اما اتفاقی که در طول سالهای بعد می افتد , در این است که ما در فریب دادن دستگاه بهتر میشویم تا آنچه ما میخواهیم را انجام دهد و آن بهینه سازی است.
 
یک پیدا شد راست بگه دقیقا فرق بازی های لانچ با بقیه گول زدن دستگاهه چون از نظر فنی بازی های اول نسل هم قوی اند فقط افکت ها و حیله های کمتری برای بهتر به نظر رسیدن استفاده کردن....................
درست مثل درست کردن چیزی می مونه که اول خودش رو می سازی بعد تمرکزت رو میزاری که ایراداتش رو برطرف کنی و همه چیزش رو بهبود بدی.......
 
بعض پستها ارزش نقل قول گرفتن هم ندارد! طرف داره میگه ما از روز اول و حتی قبل از معرفی Xone اطلاعات کافی از Xone داشتیم و به همین دلیل به راحتی بازی رو 1080 و 60 فریم آماده کردیم.کاملا مشخصه که اگر همین وضعیت رو Dice و IW هم داشتن الان اونا هم واسه BF4 و CoD راحت روی Xone رزولوشن 1080 nativeو 60 فریم رو پیاده میکردند.مطمئنا واسه آینده ساخت بازی روی Xone به صورت native 1080 و 60 فریم یه چیز بسیار ساده میشه واسه سازندگان

دوباره مروری بزنیم به بعضی از حرفهای ایشان :

او در مورد بازی Forza 5 ,که آیا در 1080p و 60fps به صورت native اجرا میشود گفته است:
"بله , حتی زمانی که شما در یک f1 و با سرعت 220mph به همراه 16 ماشین f1 دیگر در مسیر هستید بازی به صورت 1080p , 60fps native اجرا میشود."

او همچنین در مورد اینکه چرا بقیه بازی سازان مانند crytec با Ryse و یا infinity ward با بازی COD:Ghosts بر روی Xone هنوز نتوانستند به این موقیت برسند(1080p , 60fps native) گفته است:
"من نمیتوانم در مورد بقیه بازیها صحبت کنم اما چیزی که میتوانم بگویم این است که ما یک انجین سفارشی داریم که برای Xone طراحی شده است , ما حتی قبل از آمدن Forza 4 شروع به کار بر روی این انجین کردیم.
من ده سال است که بر روی Forza کار میکنم و علتی که آن را دوست دارم این است که forza همیشه یک challenge بوده است , ما تلاش میکنیم که نوآوری داشته باشیم و آن همیشه برای اینکه بازی زیبا تر بنظر برسد نیست ,
cloud powered AI , 16-player multiplayer , سرورهای اختصاصی , curated liveries و بسیاری نوآوری های دیگر در بازی وجود دارد .
ما سه سال پیش که ماکروسافت درحال طراحی معماری Xone بود ,شروع به فکر کردیم و به آنها گفتیم که میخواهیم نسل آینده چگونه باشد , پس xbox one طوری طراحی شد تا قابلیت اجرای خواسته های ما را داشته باشد , اما شما باید بر روی engine خود نیز کار کنید تا مطمئن شوید که کارش رو به درستی انجام میدهد و ما زمان اینکه این کار را بکنبم و engine خود را بهینه سازی کنیم داشتیم.
 
یعنی چی از 100% دستگاه ؟ مثلاً این امکان وجود داره که یه بازیسازی بیاد از 80% دستگاه کار بکشه؟ مثلاً بیخیال یه بخش بشه؟ منظورتون چیه دقیقاً؟ خودش داره میگه به مرور زمان ما هم باید انجینمون رو بیشتر بهینه کنیم ! این یعنی پیشرفت تکنیکالی ـه گرافیک ! نمیشه همیشه سخت افزار پیشرفت کنه ولی سازنده ها هیچ کاری نکنن.
چیزی که مشخصه اینه که استودیویی مثل همین T10 که جزء فرست پارتی های مایکرو هست میدونه داره چیکار میکنه و چی میگه و مشخصه که منظورش چیه.اینجوری نیست که مثلاً اگه BF4 رو ایکس وان 720 اجرا میشه به دلیله که Dice نتونسته یا نخواسته از تمام قدرت ایکس وان استفاده کنه درحالیکه این اتفاق افتاده و در این شرایط ، سخت افزار کنسول مایکرو همین قدر قدرت داره. حالا ممکنه در سال های بعد شاهد پیشرفت هایی در زمینه ی خود انجین های بازی و API ها باشیم که باعث بشه مثلاً همین BF4 بهتر اجرا بشه یا شاهد گرافیک های بالاتری حتی باشیم.درست طبق چیزی که تو خبر اومده:
ببین یه باور غلط جا افتاده بین گیمر ها که فکر میکنن سازنده ها اول نسل از همه قدرت کنسول ها استفاده نمیکنن که این اصلا درست نیست. هیچ سازنده ای نمیاد بگه خُب چون اول نسلیم مثلا از 1GB از رَم رو استفاده نمیکنیم یا اینکه اینمقدار از توان GPU رو بزاریم واسه بعدا استفاده کنیم! همه سازنده ها از اول هرچی که در دسترسشون هست استفاده میکنن. اینجا ما دو نوع بهینه سازی داریم یکی اینکه Engine با کدها و تکنیک های جدید تر بهینه میشن و بهتر میتونن از اون سخت افزار استفاده کنن. مورد بعدی بهینه بودن درایور ها و ابزار های توسعه کنسول هست که باید بهینه بشه که تو این مورد مشخص شده که XB1 عقب بوده بخاطر معماری متفاوت و استفاده از ESRAM و Move Engine ها. در ضمن 10% از توان GPU هم رزرو شده که مایکروسافت گفته بزودی در دسترس قرار میگیره که این موضوع هم بخاطر تکمیل نبودن OS بوده. خود Dan هم گفته دلیل اینکه تونستن به 1080p برسن به این بوده که وقت بیشتری داشتن و با سخت افزار X1 آشنا بودن. اینجور نیست که Turn10 جادو کرده باشه.
 
یه نکته کوچیکی که داره اینه که گفته از 100% دستگاه استفاده میکنن نه از 100% قدرت. این یعنی از تمام منابع دستگاه استفاده میشه و چیزی توش نیست که ازش استفاده نکنن. اما اینکه چقدر از هر قسمت کار میکشن و بهینه هست و Efficiency داره مهمه که فعلا یکی دو سالی حداقل روشون باید کار بشه.
که اینم همیشه همینه تو همه کنسول ها تا الآن.

Just Breathe Deep, And Let This Go

- - -ویرایش - - -

ببین یه باور غلط جا افتاده بین گیمر ها که فکر میکنن سازنده ها اول نسل از همه قدرت کنسول ها استفاده نمیکنن که این اصلا درست نیست. هیچ سازنده ای نمیاد بگه خُب چون اول نسلیم مثلا از 1GB از رَم رو استفاده نمیکنیم یا اینکه اینمقدار از توان GPU رو بزاریم واسه بعدا استفاده کنیم! همه سازنده ها از اول هرچی که در دسترسشون هست استفاده میکنن. اینجا ما دو نوع بهینه سازی داریم یکی اینکه Engine با کدها و تکنیک های جدید تر بهینه میشن و بهتر میتونن از اون سخت افزار استفاده کنن. مورد بعدی بهینه بودن درایور ها و ابزار های توسعه کنسول هست که باید بهینه بشه که تو این مورد مشخص شده که XB1 عقب بوده بخاطر معماری متفاوت و استفاده از ESRAM و Move Engine ها. در ضمن 10% از توان GPU هم رزرو شده که مایکروسافت گفته بزودی در دسترس قرار میگیره که این موضوع هم بخاطر تکمیل نبودن OS بوده. خود Dan هم گفته دلیل اینکه تونستن به 1080p برسن به این بوده که وقت بیشتری داشتن و با سخت افزار X1 آشنا بودن. اینجور نیست که Turn10 جادو کرده باشه.
یک باور غلط هم وجود داره که ملت فکر میکنن هر چی سازنده ها بگن وحی منزل هستش و کاملا درسته ...
اگه وقت کافی داشتن چرا فقط 14 تا پیست؟(اونطور که تو تاپیک فورتزا دیدم)
ضمنا رزولوشن فول اچ دی و همینطور 60 فریم در بازی ریسینگ چیز شاخی نیست ...جی تی 5 هم علاوه بر این دو مشخصه ابوهوای داینامیک رو هم پهلوش داشت .
 
Just Breathe Deep, And Let This Go

- - -ویرایش - - -

ضمنا رزولوشن فول اچ دی و همینطور 60 فریم در بازی ریسینگ چیز شاخی نیست ...جی تی 5 هم علاوه بر این دو مشخصه ابوهوای داینامیک رو هم پهلوش داشت .


بله الان حرف شما وحی منزل هستش و کاملا درسته!
 
ببین یه باور غلط جا افتاده بین گیمر ها که فکر میکنن سازنده ها اول نسل از همه قدرت کنسول ها استفاده نمیکنن که این اصلا درست نیست. هیچ سازنده ای نمیاد بگه خُب چون اول نسلیم مثلا از 1GB از رَم رو استفاده نمیکنیم یا اینکه اینمقدار از توان GPU رو بزاریم واسه بعدا استفاده کنیم! همه سازنده ها از اول هرچی که در دسترسشون هست استفاده میکنن. اینجا ما دو نوع بهینه سازی داریم یکی اینکه Engine با کدها و تکنیک های جدید تر بهینه میشن و بهتر میتونن از اون سخت افزار استفاده کنن. مورد بعدی بهینه بودن درایور ها و ابزار های توسعه کنسول هست که باید بهینه بشه که تو این مورد مشخص شده که XB1 عقب بوده بخاطر معماری متفاوت و استفاده از ESRAM و Move Engine ها. در ضمن 10% از توان GPU هم رزرو شده که مایکروسافت گفته بزودی در دسترس قرار میگیره که این موضوع هم بخاطر تکمیل نبودن OS بوده. خود Dan هم گفته دلیل اینکه تونستن به 1080p برسن به این بوده که وقت بیشتری داشتن و با سخت افزار X1 آشنا بودن. اینجور نیست که Turn10 جادو کرده باشه.
تلاش من هم اینه که بگم سازنده نمیاد بیخیال یه درصدی از قدرت کنسول بشه !!! اصلاً همچین چیزی معنی نمیده. نمیدونم چرا یه سری از دوستان دوست دارن به کنسول بصورت بخش به بخش نگاه کنن درصورتیکه اینطور نیست و جاش هم نیست که الان دیگه بخوایم وارد این مبحث بشیم که اصلاً چرا تو کنسول از APU استفاده میکنن تا front end بطور کلی تو دست بازیساز باشه.
این بهینه هایی که شما بهشون اشاره کردی جفتشون کاملاً نرم افزار هستن که من خودم بهشون اشاره کردم:
حالا ممکنه در سال های بعد شاهد پیشرفت هایی در زمینه ی خود انجین های بازی و API ها باشیم
حالا برمیگردیم سر قضیه ی آشنا بودن یا نبودن با خود کنسول. اولاً که به نظرم اگه استودیویی باشه که هنوز با معماری این دو کنسول آشنا نباشه میتونه بره یه قول دو قول بازی کنه بجای بازیسازی! چون الان دیگه نسل قبل نیست که مثلاً سونی اومده باشه از یه معماری کاملاً جدید Cell استفاده کرده باشه ، هرچند که همون معماری تا اواخر نسل تقریباً جا افتاد ولی وقتی این نسل هردو کنسول میان از معماری ای استفاده میکنن که هر بازیسازی باهاش آشناست دیگه جایی واسه بحث باقی نمیمونه. اون قضیه ی Esram هم اینجوری نیست که مثلاً یه بازیساز وقتی میرسه به Esram بگه آخ آخ اینو فعلاً بیخیال سخته بلد نیستیم باهاش کار کنیم دست نزنیم بدتر خراب نشه :دی به هرحال اینا قبلاً هم مشابهشون وجود داشته و با این حال من ندیدم بازیسازی بیاد ازش تعریف کنه و تو اکثر مقاله هایی که خوندم گفته شده بود که با وجود Esram که تأخیر بسیاری پایینی داره ولی بازم نمیتونه به با 8GB GDDR5 رقابت کنه.
تمام حرف اینه که به مرور زمان با بهینه هایی که تو خود انجین ها صورت میگیره ، بهینه های نرم افزاری میشه انتظار گرافیک بهتری رو داشت ولی اینکه اینکه فکر کنیم بازیساز بلد نبود ، وقت نداشت ، آشنا نبود و فلان همه و همه توهماتی هستن که از عدم آگاهی یه عده ناشی میشن.اینم درنظر داشته باشید که این پیشرفت ها اختصاصی ایکس وان نخواهند بود بلکه با این شرایط به مرور زمان وضعیت PS4 بهتر هم خواهد شد.
 
اولا فکر نمیکنم اتفاق بلقوه .... عجیب و غریبی افتاده باشه ... که یه بازی ریسینگ با رزولیشن 1080 ساخته بشه ... چون تقریبا تمام ریسینک ها و بازی های ورزشی نسل بعد روی همین کیفیت دارن ساخته و عرضه میشن ...

تازه به قول خودشون از کلود کمک گرفتن .... و یه چیزه مشخصه و واضحه که به هرنحوی از سر و ته بازی زدن که به این کیفیت و فیزیک رسیدن ....
 
اولا فکر نمیکنم اتفاق بلقوه .... عجیب و غریبی افتاده باشه ... که یه بازی ریسینگ با رزولیشن 1080 ساخته بشه ... چون تقریبا تمام ریسینک ها و بازی های ورزشی نسل بعد روی همین کیفیت دارن ساخته و عرضه میشن ...

تازه به قول خودشون از کلود کمک گرفتن .... و یه چیزه مشخصه و واضحه که به هرنحوی از سر و ته بازی زدن که به این کیفیت و فیزیک رسیدن ....
از کدوم سر و ته؟ رزولیشن و فریم ریت یا فیزیک ؟
 
اولا فکر نمیکنم اتفاق بلقوه .... عجیب و غریبی افتاده باشه ... که یه بازی ریسینگ با رزولیشن 1080 ساخته بشه ... چون تقریبا تمام ریسینک ها و بازی های ورزشی نسل بعد روی همین کیفیت دارن ساخته و عرضه میشن ...
اونوقت چند تا از این ریسینگ های معرفی شده 60 فریم هستن؟ آفرین درست حدس زدی، 0 تا :دی
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or