ما به تازگی استفاده از کلمه متعادل رو در صنعت بازیهای کامپیوتری زیاد شنیدیم.ما اولین کسانی بودیم که از مشخصات PS4 پرده برداری کردیم و بعد از اون مارک سرنی درباره اطلاعاتی که ما در مورد تعادل 14+4 در آرایش CU ها داده بودیم صحبت کرد و درنهایت مایکروسافت از اون برای دفاع از کارایی و طراحی ایکس باکس وان در برابر برتری تئوریک Playstation 4 استفاده کرد.
از طرف دیگه ما میخوایم به شما نشون بدیم که سونی چطوری این اطلاعات رو به توسعه دهنده های بازی ارائه کرده.این اطلاعات به عنوان اطلاعات سطح بالا ارائه شده.
ما میدونیم که سونی فهمیده استفاده از 4 تا از این واحدهای محاسباتی (CU) در GPGPU (مخفف General Purpose on Graphic Processor Unit) میتونه کارایی و نتیجه بهتری نسبت به استفاده از اونها در رندر گرافیک داشته باشه . اما اونها توسعه دهنده ها رو فقط به استفاده از این منابع فقط در رندرینگ یا GPGPU محدود نکردن و بنا به نیاز بازیها دست اونها باز گذاشتن.در هر صورت در استفاده از اینها اجباری نیست و سونی فقط میخواسته منابع بیشتری در اختیار سازنده ها قرار بده.
توضیح:
چون مقاله ممکنه یکم تخصصی باشه این توضیح رو اضافه میکنم GPU همیشه نقش کمک پردازنده برای رندر گرافیکی داشته ولی با پیشرفت GPU ها به این نتیجه رسیدن که میشه از قدرت اونها نه تنها در کارهای گرافیکی بلکه در کمک به محاسبات و اجرای دستورات به CPU هم استفاده کرد مفهوم GPGPU به عنوان اجرای کدهای همه منظوره بر روی پردازنده گرافیکی (General Purpose on Graphic Processor Unit) از همین فلسفه نشات میگیره.سونی دیده که از اون 1800 گیگا فلاپس قدرت خامی که پردازنده گرافیکی کنسول داره 410 گیگا فلاپس اون در عمل کارایی کمی برای رندرینگ گرافیک ایجاد میکنن برای همین 4 تا از اونها رو برای کمک به پردازنده اصلی یا CPU در نظر گرفته ولی دست سازنده های بازی رو نبسته و محدودشون نکرده و گذاشته خودشون انتخاب کنن.
منبع:
PlayStation 4: Balanced or unbalanced? - VGLeaks
از طرف دیگه ما میخوایم به شما نشون بدیم که سونی چطوری این اطلاعات رو به توسعه دهنده های بازی ارائه کرده.این اطلاعات به عنوان اطلاعات سطح بالا ارائه شده.

ما میدونیم که سونی فهمیده استفاده از 4 تا از این واحدهای محاسباتی (CU) در GPGPU (مخفف General Purpose on Graphic Processor Unit) میتونه کارایی و نتیجه بهتری نسبت به استفاده از اونها در رندر گرافیک داشته باشه . اما اونها توسعه دهنده ها رو فقط به استفاده از این منابع فقط در رندرینگ یا GPGPU محدود نکردن و بنا به نیاز بازیها دست اونها باز گذاشتن.در هر صورت در استفاده از اینها اجباری نیست و سونی فقط میخواسته منابع بیشتری در اختیار سازنده ها قرار بده.
توضیح:
چون مقاله ممکنه یکم تخصصی باشه این توضیح رو اضافه میکنم GPU همیشه نقش کمک پردازنده برای رندر گرافیکی داشته ولی با پیشرفت GPU ها به این نتیجه رسیدن که میشه از قدرت اونها نه تنها در کارهای گرافیکی بلکه در کمک به محاسبات و اجرای دستورات به CPU هم استفاده کرد مفهوم GPGPU به عنوان اجرای کدهای همه منظوره بر روی پردازنده گرافیکی (General Purpose on Graphic Processor Unit) از همین فلسفه نشات میگیره.سونی دیده که از اون 1800 گیگا فلاپس قدرت خامی که پردازنده گرافیکی کنسول داره 410 گیگا فلاپس اون در عمل کارایی کمی برای رندرینگ گرافیک ایجاد میکنن برای همین 4 تا از اونها رو برای کمک به پردازنده اصلی یا CPU در نظر گرفته ولی دست سازنده های بازی رو نبسته و محدودشون نکرده و گذاشته خودشون انتخاب کنن.
منبع:
PlayStation 4: Balanced or unbalanced? - VGLeaks