Playstation 4 متعادل یا نا متعادل؟

  • Thread starter Thread starter DieDie
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

DieDie

کاربر سایت
ما به تازگی استفاده از کلمه متعادل رو در صنعت بازیهای کامپیوتری زیاد شنیدیم.ما اولین کسانی بودیم که از مشخصات PS4 پرده برداری کردیم و بعد از اون مارک سرنی درباره اطلاعاتی که ما در مورد تعادل 14+4 در آرایش CU ها داده بودیم صحبت کرد و درنهایت مایکروسافت از اون برای دفاع از کارایی و طراحی ایکس باکس وان در برابر برتری تئوریک Playstation 4 استفاده کرد.
از طرف دیگه ما میخوایم به شما نشون بدیم که سونی چطوری این اطلاعات رو به توسعه دهنده های بازی ارائه کرده.این اطلاعات به عنوان اطلاعات سطح بالا ارائه شده.


29116652041489481251.jpg


ما میدونیم که سونی فهمیده استفاده از 4 تا از این واحدهای محاسباتی (CU) در GPGPU (مخفف General Purpose on Graphic Processor Unit) میتونه کارایی و نتیجه بهتری نسبت به استفاده از اونها در رندر گرافیک داشته باشه . اما اونها توسعه دهنده ها رو فقط به استفاده از این منابع فقط در رندرینگ یا GPGPU محدود نکردن و بنا به نیاز بازیها دست اونها باز گذاشتن.در هر صورت در استفاده از اینها اجباری نیست و سونی فقط میخواسته منابع بیشتری در اختیار سازنده ها قرار بده.

توضیح:
چون مقاله ممکنه یکم تخصصی باشه این توضیح رو اضافه میکنم GPU همیشه نقش کمک پردازنده برای رندر گرافیکی داشته ولی با پیشرفت GPU ها به این نتیجه رسیدن که میشه از قدرت اونها نه تنها در کارهای گرافیکی بلکه در کمک به محاسبات و اجرای دستورات به CPU هم استفاده کرد مفهوم GPGPU به عنوان اجرای کدهای همه منظوره بر روی پردازنده گرافیکی (General Purpose on Graphic Processor Unit) از همین فلسفه نشات میگیره.سونی دیده که از اون 1800 گیگا فلاپس قدرت خامی که پردازنده گرافیکی کنسول داره 410 گیگا فلاپس اون در عمل کارایی کمی برای رندرینگ گرافیک ایجاد میکنن برای همین 4 تا از اونها رو برای کمک به پردازنده اصلی یا CPU در نظر گرفته ولی دست سازنده های بازی رو نبسته و محدودشون نکرده و گذاشته خودشون انتخاب کنن.

منبع:

PlayStation 4: Balanced or unbalanced? - VGLeaks
 
موضوع خیلی قدیمی هست. سونی بعدا بارها تایید کرد که سازنده ها هرجور میخوان میتونن از CU ها استفاده کنن و اصلا همچین چیزی وجود نداره.

شما مثکه عادت نداری یه چیزیو تا ته بخونی! در ضمن اون عکس که وسط مقالس از مشخصات رسمی ای که سونی ارائه کرده گرفته شده.
 
اینم تایید تلویحی همین قضیه تو سایت یوروگیمر :


Digital Foundry: Going back to GPU compute for a moment, I wouldn't call it a rumour - it was more than that. There was a recommendation - a suggestion? - for 14 cores [GPU compute units] allocated to visuals and four to GPU compute...

Mark Cerny: That comes from a leak and is not any form of formal evangelisation. The point is the hardware is intentionally not 100 per cent round. It has a little bit more ALU in it than it would if you were thinking strictly about graphics. As a result of that you have an opportunity, you could say an incentivisation, to use that ALU for GPGPU.



http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-face-to-face-with-mark-cerny
 
اینم تایید تلویحی همین قضیه تو سایت یوروگیمر :




این تاییده الان؟ Cerny که گفته همچین چیزی نیست. اون مطالب هم مال سال 2012 بوده، تا الان هزار تا اتفاق سر سخت افزار PS4 افتاده. تا همین چند ماه پیش میدونیم که رمش 4GB بود.
 
آخ آخ مقاله ای که مال دیروزه خیلی قدیمیه؟:d
---
@DieDie
اون 4 تا CU برای GPGPU میتونه به 150Mhz افزایش کلاک CPU برسه؟:-/

جواب این قضیه خیلی تخصصیه نمیشه همینجوری یه چیزی از روی هوا پروند مایکروسافت رسما اعلام کرده که GPU تو Xone هم 14 تا CU داره ولی اونا ترجیح دادن دوتاشو از کار بندازن ولی کلاک رو ببرن بالا چون مانیتور کردن دیدن اینجوری بهتره و Bottleneck کمتر پیش میاد حالا اون دید مایکروسافته تو عمل معلوم میشه کدومشون راه صحیح رو رفتن ولی این 4 تا CU میتونه کمک خیلی خوبی برای فیزیک بازی باشه.

- - -ویرایش - - -


نمیدونم ، شما این جمله رو دقیق معنی کن بزار همه بخونن خودشون نتیجه بگیرن:

The point is the hardware is intentionally not 100 per cent round. It has a little bit more ALU in it than it would if you were thinking strictly about graphics. As a result of that you have an opportunity, you could say an incentivisation, to use that ALU for GPGPU.

باز دوباره یه مقاله اومد بیرون به PS4 گفت بالا چشمت ابروئه زمین و زمان رفت زیر سوال!!!!
 
نمیدونم ، شما این جمله رو دقیق معنی کن بزار همه بخونن خودشون نتیجه بگیرن:



باز دوباره یه مقاله اومد بیرون به PS4 گفت بالا چشمت ابروئه زمین و زمان رفت زیر سوال!!!!

اولا که این مقاله به هیچ وجه بر ضد PS4 نیست یا گفته باشه بالا چشم PS4 ابرو ـه. مساله اینه که یه عده میخوان اینو در مقابل کاری که مایکروسافت کرده بذارن و بگن آره کار مایکروسافت درست بوده.
دوما چیزی که سرنی میگه:

That comes from a leak and is not any form of formal evangelisation.

از یه لیک میاد و به این معنی نیست که این در دستور کار ماست.

در ادامه:

The point is the hardware is intentionally not 100 per cent round. It has a little bit more ALU in it than it would if you were thinking strictly about graphics. As a result of that you have an opportunity, you could say an incentivisation, to use that ALU for GPGPU.
نکته در اینجاست که سخت افزار PS4 به طور عمدی بسته طراحی نشده که در نتیجه دست بازی سازها باز باشه برای استفاده از ALU ها که اگه خواستن از اون برای GPGPU استفاده کنن به عنوان یه bonus.
چیزی که این مقاله سعی داره بگه اینه که اگه از این 4 تا CU برای کمک به CPU استفاده نشه، سخت افزار بالانس نیست. در حالی که سرنی این مساله رو رد کرده.
 
آخرین ویرایش:
بحث یکپارچگی دوست من خیلی پیچیدستو مطالبت بار علمیش خوبه ولی مشکلی که وجود داره شما انگار دنبال راه حلی توی مطالب قدیمی گشتی تا کار مایکروسافتو روی cuها با کم کردنش بهتر جلوه بدی . روی این یک موضوع خود مایکروسافت به مشکل خورده . همش هم بخاطر گرافیک استفاده شدست که با اورکلاکش مطمئنا گیمرا به مشکل بر میخورن
 
vgleaks عجب فتنه ای راه انداخته بود و نفهمیده بودیم:d
جواب این قضیه خیلی تخصصیه نمیشه همینجوری یه چیزی از روی هوا پروند مایکروسافت رسما اعلام کرده که GPU تو Xone هم 14 تا CU داره ولی اونا ترجیح دادن دوتاشو از کار بندازن ولی کلاک رو ببرن بالا چون مانیتور کردن دیدن اینجوری بهتره و Bottleneck کمتر پیش میاد حالا اون دید مایکروسافته تو عمل معلوم میشه کدومشون راه صحیح رو رفتن ولی این 4 تا CU میتونه کمک خیلی خوبی برای فیزیک بازی باشه.
پس باید صبر کنیم!کی حوصله صبر کردن داره؟:d

343i برخیز و این اعداد و ارقام رو تبدیل به زیبایی کن:praying:
 
جواب این قضیه خیلی تخصصیه نمیشه همینجوری یه چیزی از روی هوا پروند مایکروسافت رسما اعلام کرده که GPU تو Xone هم 14 تا CU داره ولی اونا ترجیح دادن دوتاشو از کار بندازن ولی کلاک رو ببرن بالا چون مانیتور کردن دیدن اینجوری بهتره و Bottleneck کمتر پیش میاد حالا اون دید مایکروسافته تو عمل معلوم میشه کدومشون راه صحیح رو رفتن ولی این 4 تا CU میتونه کمک خیلی خوبی برای فیزیک بازی باشه.
پس باید صبر کنیم!کی حوصله صبر کردن داره؟
yahoo_4.gif
این قسمت جزه خبر نیست دوسته گلمون صرفا جهت اطلاع تفکرات خودشونو نوشتن

اصلا این خبر ربطی به وان نداره
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or