جان کارمک، یکی از بهترین Programmer های دنیا، می گوید که خیلی بد است که او تمام اعتبار برای بازیهای قدیمی موفق id software مثل Doom و Wolfenstein را می گیرد.
تکنیک های برنامه نویسی کارمک خیلی از تکنولوژی های استفاده شده در بازی هایی مثل DOOM, Quake و ولفنشتاین را باز کرده بود، ولی او در مصاحبه ای اعتبار را به بقیه تیم برای موفق بودن بازی ها داده است.
او گفت:"
در واقع کارمک خود را از موفقیت هایش دور کرده و می گوید که او نفر کلیدی در ساخت بسیاری از بازیهای بزرگ نبوده.
او اضافه کرد که خیلی از ایده های او مثل: مولتی پلیر، نگاه اول شخص و .... با پرسیدن این سوال از خودش:"عالی نخواهد شد اگر ؟" شروع شده است. متاسفانه او گفت فعلا بازی طراحی نمی کند و مشکلات مردم دیگر را حل می کند.
در مصاحبه کامل کارمک می گوید که از بازیهای تبلت و موبایل به اندازه بازی های بزرگ AAA لذت می برد.
ایشان با اینکه یکی از بهترین برنامه نویس ها در دنیای بازی هستند، مهندس هوافضا هم هستند و کمپانی برای تحقیق در این زمینه را اداره می کنند.

تکنیک های برنامه نویسی کارمک خیلی از تکنولوژی های استفاده شده در بازی هایی مثل DOOM, Quake و ولفنشتاین را باز کرده بود، ولی او در مصاحبه ای اعتبار را به بقیه تیم برای موفق بودن بازی ها داده است.
او گفت:"
مردمی که در بازیها کارهای جالب و زیبا انجام می دهند هنرمندان و طراحان هستند."
این ناعادلانه است که شما فقط مرا برای تکنولوژی استفاده شده در Doom می شناسید، مردم دیگری هم در ساخت این بازی شرکت داشتند و اعتبار بیش از حدی که من برای این بازی ها می گیرم بی انصافی در حق آنهاست و درست نیست."
در واقع کارمک خود را از موفقیت هایش دور کرده و می گوید که او نفر کلیدی در ساخت بسیاری از بازیهای بزرگ نبوده.
"با اینکه من اولین کسی بودم که بسیاری از کار ها را برای بار اول انجام داده، من شک دارم که مردم دیگر هم آنها را انجام می دادند. "وقتی چیزی آسان و ممکن است، مردم آن را انجام می دهند."
این عادلانه است که بگوییم که ما کارهایی را در قبل انجام دادیم که شاید بعد آنها انجام می شدند. حالا با این گرافیکهای 3D هر کس می تواند از OpenGPL bindings اسفاده کند. بیست سال پیش ساختن یک تصویر گرافیکی که بین polygon های آن شکاف وجود نداشت کاری بود که فقط چند نفر می توانستند انجام دهند. اما در قدیم نوشتن این چیزهای اولیه بسیار سخت بود."
او اضافه کرد که خیلی از ایده های او مثل: مولتی پلیر، نگاه اول شخص و .... با پرسیدن این سوال از خودش:"عالی نخواهد شد اگر ؟" شروع شده است. متاسفانه او گفت فعلا بازی طراحی نمی کند و مشکلات مردم دیگر را حل می کند.
در مصاحبه کامل کارمک می گوید که از بازیهای تبلت و موبایل به اندازه بازی های بزرگ AAA لذت می برد.
ایشان با اینکه یکی از بهترین برنامه نویس ها در دنیای بازی هستند، مهندس هوافضا هم هستند و کمپانی برای تحقیق در این زمینه را اداره می کنند.
آخرین ویرایش: