شایعه جزئیات دقیق CPU ایکس باکس نسل بعدی Microsoft + مشخصات RAM و Graphic

doostanehsoft

کاربر سایت
ادعاهایی از مشخصات کامل از اعماق CPU نسل بعدی ایکس باکس توسط کارگاه سخت افزاری یعنی (VGLeaks) مطرح شده است که در ادامه به بررسی بیشتر موضوع می پردازیم.

818386672_1357022932.jpg


به گزارش سایت VGLeaks، کنسول Xbox720 از ترکیب دو ماژول که هر 4 هسته x64 از یک single thread 1.6 گیگاهرتز تشکیل شده، ساخته شده است.

او می گوید: "توسعه دهندگان آشنا با کارایی CPU با تلاش و تمرکز در ویژگی ها و طراحی ساختمان و اسکلت CPU می توانند آن را بهینه سازی کنند:"

cpu.jpg




"همچنین روند قدرت دهی و موازی سازی در این سخت افزار موجود می باشد. بنابراین یک استراتژی موثر و موفق در محاسبه multi-core (چند هسته ای) از هر چیز دیگری مهم تر است."

Durango از ایکس باکس بعدی خبر از بهره گیری از یک کارت گرافیک D3D11.x 800MHz و 8 گیگ رم DDR3 را می دهد.

طبق گزارش دیگری از دورانگو، این کنسول جدید قابلیت استفاده از 50GB دیسک Blu-ray و ذخیره داده ها روی یک هارد 500GB دارد.


هفته ی پیش سونی رسما از PlayStation 4 در نیویورک پرده برداری کرد؛ که قرار است از یک سی پی یوی 8 هسته ای x86-64 AMD با نام "Jaguar"، همچنین از 1.84 TFLOPS AMD GPU و 8 گیگ رم GDDR5 بهره گیری کند.

براساس خبری از CVG، مایکروسافت قصد دارد از پلتفورم ایکس باکس نسل بعدی در اواخر ماه آوریل رونمایی کند.


تراشه (Caches)

خلاصه ای از نام و نوع تراشه ها

[TABLE="class: grid, width: 500, align: center"]
[TR]
[TD]نام تراشه
[/TD]
[TD]قابلیت
[/TD]
[TD]راه ها
[/TD]
[TD]چیدمان سایز
[/TD]
[TD]اندازه خطی
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]L1 I
[/TD]
[TD]فقط خواندنی (Read-Only)
[/TD]
[TD]2
[/TD]
[TD]256
[/TD]
[TD]64 بایت
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]L1 D
[/TD]
[TD]اختصاص نویسی و قابلیت پشت نویسی
(Write-allocate, write-back)
[/TD]
[TD]8
[/TD]
[TD]64
[/TD]
[TD]64 بایت
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]L2
[/TD]
[TD]اختصاص نویسی، قابلیت پشت نویسی و جامع
(Write-allocate, write-back, inclusive)
[/TD]
[TD]16
[/TD]
[TD]2048
[/TD]
[TD]64 بایت
[/TD]
[/TR]
[/TABLE]


[TABLE="class: grid, width: 500, align: center"]
[TR]
[TD]دسترسی به حافظه
[/TD]
[TD]چرخه ها (Cycles)
[/TD]
[TD]توضیحات تکمیلی (Notes)
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]L1 hit
[/TD]
[TD]3
[/TD]
[TD]Required line در L1 هسته است
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]L2 hit
[/TD]
[TD]17
[/TD]
[TD]Required line در ماژول L2 است
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]ریموت L2 hit
ریموت L1 miss
[/TD]
[TD]100
[/TD]
[TD]Required line در ماژول L2 دیگر است
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]ریموت L2 hit
ریموت L1 hit
[/TD]
[TD]120
[/TD]
[TD]Required line در ماژول L2 و L1 هسته
دیگر است
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]موقعیت L2 missریموت L2 miss

[/TD]
[TD]144-160
[/TD]
[TD]Required line در هیچ تراشه ای ساکن
نیست، بارگزاری از طریق مموری
[/TD]
[/TR]
[/TABLE]


دستورالعمل معماری (منظور از معماری طراحی ساختمان یا اسکلت CPU می باشد)

x64 deprecates older instruction sets: x87, Intel MMX®, و AMD 3DNow!®. x64 از دستورالعمل های زیر پشتیبانی می کند:


  • SIMD/vector instructions: SSE up to SSE4.2 (including SSSE3 for packing and SSE4a), and AVX
  • F16C: half-precision float conversion
  • BMI: bit shifting and manipulation
  • AES+CLMULQDQ: cryptographic function support
  • XSAVE: extended processor state save
  • MOVBE: byte swapping/permutation
  • VEX prefixing: Permits use of 256-bit operands in support of AVX instructions
  • LOCK prefix: modifies selected integer instructions to be system-wide atomic



منبع خبری
 
یه سوال؟؟

یعنی بازم نثل بعد سونی بهتر از مایکرو عمل میکنه؟؟

همه مشخصات رو نمیدونم اما از رو رم خیلی آشکار این حرکت

(جون من نیاید دعوا کنین الان بگین . . . )
 
چرا DDR 3 آخه؟بابا سونی داره DDR 5 استفاده میکنه.بعید میدونم واقعی باشه.چون اگر واقعی باشه فکر کنم اختلافشون خیلی زیاد بشه.
 
اینجور که من فهمیدم باید از PS4 ضعیف تر باشه همونطور که تو سایت های دیگه موضوع ضعیف تر بودن رو مطرح کردن اما این SPECـها اونقدرا هم مهم نیست چون بغیر عناوین انحصاری بقیه بازیها همه مثله هم میشن و اینطوری نیست که روی یه کنسول خیلی فرق وجود داشته باشه با کنسول دیگه یعنی هیچ سازنده ایی این کار رو نمیکنه .
 
چرا DDR 3 آخه؟بابا سونی داره DDR 5 استفاده میکنه.بعید میدونم واقعی باشه.چون اگر واقعی باشه فکر کنم اختلافشون خیلی زیاد بشه.

اختلاف موقعی زیاد میشه که معلوم بشه سونی مستقیم از 8 گیگ رم gddr5 روی مادربرد کنسول استفاده کرده.اونوقت میشه گفت پهنای باند رم بیش از 2.5 برابره در ps4 .
در مورد cpu هر دو کنسول به احتمال بسیار زیاد با اطلاعاتی که اومده جفتشون همین cpu رو استفاده میکنن.

در مورد gpu هم باید تا معرفی ایکس باکس بعدی صبر کرد ولی اگر شایعات اخیر درست باشه ps4 در gpu حدود 50 درصد قویتره.

{البته esram هم هست در ایکس باکس بعدی که باید مشخصات دقیقش بیاد که بجز دادن اطلاعات با پهنای باند بالا به gpu وظیفه دیگری هم داره یا نه.البته حافظه esram محدوده و 32 مگ بیشتر نیست وقابل قیاس از لحاظ ظرفیت با رم اصلی نیست}
 
اینجور که من فهمیدم باید از PS4 ضعیف تر باشه همونطور که تو سایت های دیگه موضوع ضعیف تر بودن رو مطرح کردن اما این SPECـها اونقدرا هم مهم نیست چون بغیر عناوین انحصاری بقیه بازیها همه مثله هم میشن و اینطوری نیست که روی یه کنسول خیلی فرق وجود داشته باشه با کنسول دیگه یعنی هیچ سازنده ایی این کار رو نمیکنه .

تفاوت زیادی بین بازی ها می شه اینطور که معلومه.
چون یک بازی روی کنسولی با این سی پی یو و رم 100 درصد تفاوت زیادی با بازی ای روی کنسول XBOX داره.
 
شک دارم چنین چیزی باشه! چون مایکرو گفته بود تدابیر امنیتی شدیدی و واسه xbox 720 فراهم دیده تا اطلاعاتش بیرون درز پیدا نکنه
اینم شایعه ای بیش نیست
 
تفاوت DDR3 با DDR5 اصلا در اون حدی نیس که فکر میکنید عزیزان
و تاثیری روی کیفیت بازی ها نمیزاره !
تاثریش روی سرعت هست
مثلا سرعت لودینگ بازی های PS3 بیشتر میشه :d

اما موضوع CPu هست که کاملا ضعیفتره نسبت به PS3

البته فعلا که در حد شایعه ـست:d
 
به نظر من فیکه!
فیک نیست، اینها اطلاعاتی هست که از یدونه Dev Kitـی که بدستشون رسیده منتشر کردن. این Dev Kit هم برای 1 سال پیش (Feb 2012) هست. با توجه به شایعات تاحالا 3-4 نوع Dev Kit با مشخصات متفاوت عرضه شده.
سایت VGleaks هم که این اطلاعات رو از این Dev Kit بدست آورده و هر هفته یه تیکشو با جزئیات کامل منتشر میکنه که قشنگ تو کانون توجه باشه.
Dev Kit با توجه به اینکه محصول نهایی مورد نظر تو چه فازی از توسعه قرار داره ممکن کاملا متفاوت باشه از لحاظ نوع و معماری و هم میتونه بسیار نزدیک باشه به محصول نهایی.
 
میتونه فیک نباشه و شاید نشان دهنده ی تمرکز ماکروسافت روی قیمت پایین تر باشه.
البته اگر اطلاعات devKit هست که قائدتا از مشخصات کنسول اصلی بالاتره ولی به نظر میاد اطلاعات جدیدی نیستن.
 
تفاوت DDR3 با DDR5 اصلا در اون حدی نیس که فکر میکنید عزیزان
و تاثیری روی کیفیت بازی ها نمیزاره !
تاثریش روی سرعت هست
مثلا سرعت لودینگ بازی های PS3 بیشتر میشه :d

اما موضوع CPu هست که کاملا ضعیفتره نسبت به PS3

البته فعلا که در حد شایعه ـست:d
PS3 ؟ همون PS4 منظورتون بود دیگه؟ :-/
حالا که کمتره میاید میگید که در اون حد هم نیست و شایع ـــست و کامنتتون هم لایک میخورره ولی محض اطلاعتون باید بگم که تفاوت دقیقا همون قدری هست که شما داری انکارش میکنی. تفاوت GDDR5 با DRR3 مثل لوله ی انتقال آب میمونه که هرچی عریض تر باشه مقدار بیشتری از اطلاعات رو در واحد ثانیه از یک نقطه عبور میده و این مقدار اونقدر زیاد هست که قابل چشم پوشی نیست و همه ی بازیسازان از PS4 دارن تعریف میکنن. و این رو هم مطمئن هستم که مایکرو نمیتونه GDDR5 استفاده کنه و کلا حتی اگه از 16GB رم DDR3 استفاده هم کنه بازم ضعیفتر از PS4 عمل خواهد کرد چون علاوه بر بحث پهنای باند به همون مقدار بحث سرعت هم مهمه و داشتن سرعت انتقال مطلوب مهمتر از پهنای باند اضافه هست. CPU هم که اگه همین باشه هرچند تفاوتی نمیکنه ولی بازم ضعیف تره و میمونه فقط گرافیک که اونم تو شایعه ها عنوان شده حدود 1.34 ترافلاپ قدرت پردازش داره که در برابر 1.84 ترافلاپ PS4 چیزی حدود 40-50% کمتر خواهد بود. اگه اینجوری باشه ( که امیدوارم نباشه و فن های مایکرو هم امیدوار به نسل بعدشون باشن ) مطمئنا مایکرو روی مسائل دیگه ای داره واسه نسل بعد علاوه بر قدرت کنسول کار میکنه و یکی از اونها میتونه جذب کردن گیمرهای کژوال باشه که با یه کنسول ارزون تر و متوسط تر میتونه هم گیمرهای هاردکور خودش رو داشته باشه و هم به خاطر اینکه کنسولش ارزون تره و از طرفی روی کژوال گیمینگ سرمایه گذاری میکنه میتونه فروش مطلوبی داشته باشه. البته اینایی که گفتم از روی همین شایعه ها بود و ممکنه کلا سخت افزار چیزی فراتر از این باشه !
 
آخرین ویرایش:
برای اثبات برتری سونی بر ماکرو همین بس که سونی 6 سال پیش از بلوری استفاده کرد،ولی ماکرو تازه داره ازش استفاده میکنه.خو معلومه دیگه ماکرو از سونی عقبه:d
 
این اطلاعات فقط برای عصبی کردن طرفدارای Xbox هست.جنگ روانیه.اعتنا نکنید دوستان!

مطمئنا کنسولی که مایکروسافت معرفی میکنه یه هیولاست.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or