Lightning Returns: Final Fantasy XIII | PS3

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,184
نام
ماکان
بیست و پنجمین سالگرد تولد و شکل گیری سری Final Fantasy نیز هماننده مراسم مخصوص Kojima Productions همراه با سورپرایز‌های جدید بود.

معرفی رسمی Final Fantasy VII برای PC، رونمایی از Update 2.0 رسمی Final Fantasy XIV با نام A Realm Reborn، برنامه‌ای ویژه در خصوص موسیقی و بازی‌ها با حضور شخص Nobuo Uematsu، پدر موسیقیایی سری FF(!)، سخرانی Kumi Tanioka و Nanaa Mihgo درباری Final Fantasy XI و دنیای آنلاین FF و البته بخش ویژه و پرهیجان این رویداد، یعنی Final Fantasy XIII Lightning Saga.

ثبت دامنه مربوط به Final Fantasy XIII-3 توسط SE و همچنین رونمایی از یک سایت جدید با نام A Storm Gathers در چند هفته مانده به آغاز مراسم ویژه SE شایعات بسیار زیادی را در خصوص معرفی قریب الوقوع سومین (و آخرین) بخش از داستان FFXIII و پروژه معروف Fabula Nova Crystallis بر سر دهان‌ها انداخته بود، اما اقای کیتاسه، تهیه کننده FNC، با رونمایی از پروژه جدید تیم خود نشان داد چیزی فراتر از یک ادامه صرف در انتظار طرفداران سری FF (خصوصا شماره سیزدهم آن) است!


logo.jpg



Lightning Returns: Final Fantasy XIII نام آخرین ببازی جدید از پروژه FNC است که در سال آینده میلادی (احتمالا اواخر زمستان 91) برای کنسول‌های PS3 و Xbox 360 منتشر می‌شود. LR را نه یک ادامه و تکمیل کننده برای داستان XIII و XIII-2، بلکه یک Reboot و داستانی جدید و شروعی دوباره برای شخصیت جذاب آن Lightning است! عنوانی که با شعار "ایجاد تغییر در داستان، شخصیت‌های جدید، دنیایی جدید و گیم‌پلی پیشرفته و ارتقا یافته" پا به عرصه رقابت گذاشته و قصد دارد پایه گذار و آغازگر فصل جدیدی از حیات مجموعه Final Fantasy باشد!

در LR همه چیز از نو به گیمرها معرفی خواهد شد، حتی دنیا و ریشه‌های داستانی آن! با سیاره Pulse، Cocoon و خدایان دروغین آن Fal’Cie ها خداحافظی کنید؛ در خصوص داستان LR اطلاعات خاصی در دست نیست و SE قصد انتشار رسمی اطلاعات را تا قبل از چهارم سپتامبر ندارد، اما می‌دانیم که داستان جدید Lightning صدها سال پس از ماجرای XIII-2 و در سرزمین جدید به نام Novus Partus اتفاق می‌افتد. دنیایی وسیع و بزرگ که از 4 جزیره با فضا و اتمسفر خاص خود تشکیل شده است. کارگردان هنری بازی در خصوص فضای حاکم بر این مناطق گفته است سه بخش از این جزایر دارای محیط‌های Gothic (گاتیک به یک دوره خاص از معماری اطلاق می‌شود که شروع آن را پس از دوران طلایی بیزانس می‌دانند. از مشخصه‌های اصلی معماری گاتیک می‌توان به برج و بارو‌های بلند و نوک تیز اشاره کرد)، مکانیکی و صنعتی و تخیلی و افسانه‌ای هستند. چهار جزیره دنیای NP از طریف خطوط راه آهن و قطار به یکدیگر متصل هستند و می‌توان در هر لحظه از بازی با رفتن به ایستگاه‌های مخصوص به دیگر نقاط NP سفر کرد.

viewer.php

با توجه به Artwork های منتشر شده از بازی می‌توان حدس زد Lexerion نام جزیره مکانیکی و صنعتی دنیای NP است که محیط‌های آن شباهت بسیار زیادی به معماری پاریسی دارد.


Lightning تنها شخصیت قابل بازی LR است که می‌توانیم کنترل آن را آزادانه و بدون هیچ محدودیتی در دنیای NP در دست بگیریم. بنا بر دلایلی نامعلوم و فعلا نامشخص دنیای NP پس از 13 روز (از آغاز بازی) نابود شده و یک ساعت عظیم و غول پیکر شمارش معکوس مرگ آن را آغاز کرده است و می‌توان به راحتی متوجه شد داستان در خصوص جلوگیری از این فاجعه عظیم بشری است (درست همانند XIII، منتها با این تفاوت که در XIII تنها 13 روز به پایان انسانیت شخصیت‌های داستان باقی مانده بود).


viewer.php


گیم‌پلی LR نسخه بهبود یافته (بخواند اکشن شده) دو بازی قبلیست که المان‌های بسیار زیادی را از آن‌ها به ارث برده است. مبارزات همزمان کماکان بخش جدایی ناپذیر گیم‌پلی بازیست که سیستم دفاع همزمان نیز به منظور کنترل بهتر به آن افزوده شده است. همچنین Lightning در بازی جدید خود قابلیت‌ تغییر در زمان و دست کاری کردن آن را نیز خواهد داشت که البته اطلاعات دقیق و درستی در مورد آن وجود ندارد و تنها گفته شده است در پایان مبارزات می‌توان با کمک این سیستم کمی در زمان شیطنت کرده و اشتباهات خود را تصحیح کنید!

به نظر می‌رسد ظاهر Lightning در بازی جدید چندان تفاوتی نصبت به XIII-2 نداشته است و کماکان لباس شوالیه اترو را بر تن دارد اما اینبار سلاح‌های جدید‌تری را در دست خواهد گرفت. کیتاسه در این خصوص می‌گوید Lightning در LR شخصیتی به مراتب قدرتمند‌تر از قبل داشته و همچنین گیمرها می‌توانند ظاهر او را به سلیقه خود تغییر داده و لباس‌های جدیدی برای او بدست آورند!


art2.png

Assassin's Creed or Final Fantasy؟


customisation.jpg


Lightning به همراه سلاح جدید!


station.png


ایستگاه قطار، دروازه ورود به دیگر جزایر بازیست.


buildings.png


محیط های شهری LR شباهت زیادی به Versus دارد


monster.jpg

monster2.jpg

monster3.jpg


دشمنان جدید!

masked2.jpg


در LR شخصیت های فرعی بسیار زیادی را خواهیم دید.



در نهایت باید گفت آنقدر اطلاعات درباری Lightning Returns کم است که نمی‌تواند آن را قضاوت کرد اما باید گفت SE دست به ریسک بزرگی زده است؛ Reboot کردن عنوانی که امتحان خود را پس داده است در پایان نسل حرکتی است که نتیجه آن یا یک بازی جذاب به تمام معنی است و یا یک فاجعه مطلق! باید دید Lightning در ماجرای جدید خود نیز می‌تواند موفق عمل کند و یا در نهایت تبدیل به یکی از ضعیف‌ترین Spin Off های مجموعه خواهد شد!!
 

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,184
نام
ماکان
خوب طبق قولی که SE داده بود دیروز آخرین قسمت از پروژه FNC یعنی Lightning Returns تو مجله فامیتسو با جزییات بیشتر معرفی شد و امروز ترجمه ان به انگلیسی به دست ما رسید که می‌تونید قسمت های مهم مقاله اصلی رو در ادامه بخونید!


logo.jpg





  • بازی در مرحله ساخت به سر می‌بره و 30٪ از ان تموم شده.


  • برخلاف XIII-2 بازی دارای Multiple Ending نیست و در نهایت تنها یک پایان شاد (Happy Ending) در انتظار Lightning و ما هست! (دیالوگ مرموز آخر بازی: عمو جون کلاس چندمی؟)


  • Final Fantasy XIII یک بازی "داستان محور" (Story Driven) بود، یعنی به این معنی که داستان و روایتش موتور محرک بازی و وقایعش بود، Final Fantasy XIII-2 در مقابل یک بازی "شخصیت محور" (Character Driven) بود، به این معنی که ما مثل شخصیت‌های بازی و از نگاه ان‌ها با داستان آشنا می‌شدیم و کنش ما با بازی به واسطه ان‌ها بود. اما Lightning Returns یک بازی "محیط محور" (World Driven) هست (یا پیغمبر!)، یعنی محیط‌های چهار گانه دنیای Novus Partus محور اصلی وقایع داستانی هستن و اصلی ترین تم و جریان داخل گیم‌پلی تحت تاثیر سفر در این محیط‌ها و گشت و گذار در ان‌ها طراحی شدن! (یه بار دیگه یا پیغمبر!)


  • گذشت هر روز در دنیای NP معادل با 1 تا 2 ساعت در دنیای واقعی هست. خوب بازی هم که داستان Lightning و دنیا رو توی 13 روز باقی مونده ازش تعریف می‌کنه. در نتیحه می‌شه گفت گیم‌پلی استاندارد بازی در بهترین حالت 26 ساعت هست. البته تو گیم‌پلی بازی مواردی وجود داره که با انجام ان‌ها (توضیح بیشتر در ادامه) زمان حیات جهان افزایش پیدا می‌کنه و در نتیجه می‌شه گفت گیم‌پلی بازی چیزی نزدیک به 30 ساعت خواهد بود. (زمان مفید برای تموم کردن داستان و بدون توجه و محسابه زمان لازمه برای گرفتن تروفی‌ها و یا انجام کامل ماموریت‌های جانبی احتمالی)


  • ماموریت‌های جانبی و اضافات زیادی (از جمله مینی گیم) وجود داره که تموم کردن ان‌ها ساعت‌های زیادی رو می‌طلبه. ممکنه تنها تموم کردن یه مپ بازی خودش چند ده ساعت زمان بخواد!


  • تو دنیای NP ما شخصیت‌های زیادی رو از XIII-2 خواهیم دید چون نیروی Chaos که آخر XIII-2‌ آزاد شد باعث شده مردم دیگه رشد نکنن و پیر نشن! (دلیل از این مسخره‌تر؟)


  • دنیای Novus Partus همونطور که قبلا هم گفته شد چهار بخش داره که دوتای ان‌ها محیط‌های طبیعی (جنگل و ساحل دریا) و دو تای دیگه محیط شهری (شهر صنعتی و قلعه‌های گاتیک) دارن. (یعنی به عبارت ساده‌تر همون محیط‌های XIII و XIII-2 یه دست رنگ خورده می‌شه و به اسم محیط جدید دوباره به ملت انداخته میشه! جنگل همون Grand Pulse هست، ساحل همون Boodham، محیط های شهری کپی برابر اصل شهر Academia 400AF و قلعه‌های گاتیک هم قطعا همون فضای دنیای اترو).


  • گفته شده که در لحظه آغاز داستان LR تنها 13 روز به پایان جهان مونده اما این زمان متغیره. یعنی گیمرها می‌تونن با تصمیماتشون این زمان رو کم یا زیاد کنن. به عنوان مثل کمک کردن به مردم باعث افزایش زمان عمر جهان می‌شه اما اعمال شیطانی نتیجه عکس و معکوس داره. این زمان توسط یه ساعت غول پیکر (احتمالا ساعت شنی) محاسبه می‌شه و اعمال خوب به منزله اضافه شدن شن و اعمال منفی به منزله کاهش ان هست! (خداییش این ایده از تراوشات ذهنی کدوم ابلهی هست؟)


  • و اما شاهکار قضیه این هست که LR یک اکشن محض مثل Kingdom Hearts: Birth by Sleep هست! یعنی خبری از Party و مهم‌تر از ان Command Menu تو بازی نیست! Lightning تنها شخصیتی هست که شما می‌تونید کنترلش کنید و بازی بیشتر یک تم ماجراجویی (یا پیغمبر به توان 2!!) داره! اما گیم‌پلی ان کماکان مبنی بر سیستم ATB هست یعنی اینکه دقیقا مشابه BbS برای هر کدوم از دکمه‌های دسته یه سری Command به صورت پیش فرض تعریف می‌شه و مثلا فشردن مثلث برابر با Attack یا مربع برابر با Magic هست! (WTF؟)


  • در طول صحنه‌های نبرد شما به راحتی می‌تونید تغییر مکان بدید، ضربات حریف رو دفاع کنید و مثل یک بازی اکشن مبارزه کنید! (اظهار تاسف و تاثر) خیلی از المان‌های گیم‌پلی هم مبتنی بر زمان هست که حالا یعنی چی کسی نمی‌دونه!


  • Lightning در این بازی یک شخصیت خیلی مهم و نقشی حیاتی در آینده جهان داره!



  • Codec های MGS رو یادتون هست؟ خوب تو این بازی Hope از طریق Wireless با Lightning در ارتباطه (ای شیطون!) و راهنماییش می‌کنه! (Lightning یا فرمانده مارکوس آیا؟)+(دقت کردید Hope یه ملیون سالشه؟)


  • ساعت غول پیکری که ازش اسم بردیم همیشه زمان باقی مونده برای دنیا رو نشون می‌ده و شما می‌تونید به مراجعه به ان ببینید کارهایی که انجام دادید باعث بروز چه تغییراتی در ان شده!


من در خصوص توضیحات ارایه شده و این قسمت از بازی هیچ توضیحی ندارم جز اظهار تاسف و تاثر برای مرگ سری محبوبم که اتفاقا یکی از بهترین‌ها هم بود.

Final Fantasy
R.I.P
 

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,184
نام
ماکان
Lightning Returns آخرین قسمت از سه گانه Final Fantasy XIII است (به امید اهورا) که چندی پیش طی مراسم ویژه‌ای به حضور طرفداران معرفی شد. برای دوستانی که نمی‌دونن این عنوان چی هست توصیه می‌کنم به تردهایی که آخر مصاحبه آورده شده سر بزنن.

اما متن زیر گزیده‌ای از بخش‌های مهم مصاحبه آقایان کیتاسه (تهیه کننده بازی)، تورییاما (کارگردان بازی)، آبه (طراح ارشد گیم پلی بازی) و ایسامو کامیکوکوریو (کارگردان هنری بازی) هست که شما رو به خوندنش دعوت می‌کنم!


کیتاسه: اگه بخوایم داستان کوتاه و DLC های XIII-2 رو در نظر بگیریم، LR یک بسته الحاقی برای FFXIII محسوب میشه که سعی داره ]به زور[ داستان رو گسترش بده. این بازی پایانی بر حماسه Lightning هست که ارتباطات زیادی با داستان XIII-2 خواهد داشت. این بازی دنبال کننده حماسه Lightning هست اما این به این معنی نیست که هرچی تو بازی‌های قبلی دیدید رو عینن تکرار می‌کنه، ما یه گیم‌پلی و ساختار جدید رو برای این بازی طراحی کردیم! اسم بازی هم بیشتر از هر چیزی روی این نکته تاکید می‌کنه که LR آخرین بازی هست که شما در ان Lightning رو خواهید دید! (خدارو شکر! بالاخره یه خبر خوب هم شنیدیم!)

کامیکوکوریو: کیتاسه (لعنت الله علیه) از ما خواست که لوگو بازی با عناوین قبلی مجموعه متفاوت باشه (خودشون هم نمی‌خوان این آشغال ربطی به سری اصلی داشته باشه) و این دلیلی هست که باعث شد ما لوگو بازی رو ]به بدترین نحو ممکن[ تغییر بدیم.

تورییاما: ایده اصلی این بازی اینبار "جهان محور" هست. بازی اصلی "داستان محور" بود و XIII-2 هم "شخصیت محور". اما دنیای LR با هر اقدام گیمرها ممکنه تغییر کنه و این دلیلی هست که باعث می‌شه ما بهش بگیم یه بازی "جهان محور".

آبه: گذشت زمان در این بازی وابسته به زمان در دنیای واقعی هست. پیشرفت در داستان و روایت ان از طریق انجام و اتمام ماموریت‌های مختلف صورت می‌گیره. انجام صحیح ماموریت‌ها باعث افزایش زمان دنیا برای حیات می‌شه. هر روز هم چیزی نزدیک به 1 یا 2 ساعت از دنیای واقعی هست. در ابتدای بازی 13 روز به پایان دنیا مونده اما گیمرها با کارهایی که تو بازی می‌کنن می‌تونن باعث بشن این اتفاق هیچ وقت نیفته! (وای عجب ایده‌ای!) در مجموع اعمال گیمرها میتونه این تایمر رو تحت تاثیر خودش قرار بده.

تورییاما: اگه شما تو بازی Game Over بشید هیچ آیتمی رو از دست نمی‌دید و می‌تونید انگار نه انگار که اتفاق افتاده دوباره بازی رو ادامه بدید! ما این سیستم رو به این دلیل طراحی کردیم که بازی لذت بخش باشه!

آبه: خط اصلی داستانی طوری طراحی شده که تموم کردنش زمان زیادی لازم نداشته باشه.

تورییاما: "جهان محور" بودن به معنی ارتباط بازی با دنیای واقعی هم هست. تو محیط‌های آنلاین بازی گیمرها می‌تونن از طریق وسایلی خاص با هم دیگه ارتباط برقرار کنن!

کیتاسه: در مقایسه با Facebook Connection* ای که تو FFXIII-2 بهش رسیدیم، این یک تجربه خیلی بزرگتر هست.

تورییاما: وقتی که در آخر XIII-2 نیروی Chaos از دنیای Valhala خارج و با دنیای انسان‌های زنده ترکیب می‌شه دنیای LR هم وارد ماجرا می‌شه! Novus Partus – دنیای جدید – ماحصل این اتفاق هست. از اثرات جانبی دیگه این اتفاق، یعنی آزاد شدن Chaos، متوقف شدن زمان هست که باعث شده دیگه هیچ کس پیر نشه و نمیره و شخصیت‌های بازی مثل Hope نزدیک به هزار سالشون هست! مردمی که دنیای NP هستن به تدریج و با مرور زمان تحت تاثیر یه احساس جاودانگی قرار گرفتن، و ان‌ها بزرگ می‌شن تا مرگ رو به طرق کاملا متفاوتی ببینن!

تورییاما: من فعلا نمی‌تونم اطلاعات زیادی بدم اما شخصیت‌های اصلی بازی‌های قبلی هم تو بازی دیده خواهند شد.

کامیکوکوریو: طراحی NP با این هدف انجام شده که تمام المان‌های این دنیا رو در یک عکس کنار همدیگه جمع کنه. ایده اصلی پشت طراحی NP جهانی هست که توسط معبد اترو و اجساد خدایان شکل گرفته.

تورییاما: فرم قبلی NP همون Grand Pulse هست. اما الان Chaos بیشتر محیط‌های قبلی ان رو از بین برده. فرم جدید GP که اکنون NP نامیده میشه شامل دو محیط طبیعی و دو محیط شهری و صنعتی هست.

کامیکوکوریو: شهر نور، Luxerion، نما و ظاهری غیر قابل باور و شبیه به شهر افسانه‌ها داره. من می‌خواستم چیزی طراحی کنم که کاملا از مسیر دنیای واقعی و شکل ظاهری ان منحرف باشه. سناریو بازی دنیایی رو دنبال می‌کنه که رو مرگ هست، برای همین طراحی بعضی مناطق بازی تحت تاثیر المان‌های گاتیک قرار گرفت.

من ایده مونوریل رو داخل کانسپت‌های بازی قرار دادم چون به شما اجازه می‌ده آزادانه به تمام نقاط این دنیای بزرگ سفر کنید، و فکر کردم این ایده خیلی بدرد این دنیا می‌خوره. تورییاما و بیشتر اعضای تیم با من موافق بودن و فکر کردن ایده خوبی هست برای همین ان رو به بخشی از گیم‌پلی بازی تبدیل کردن.

تورییاما: هدف Lightning این هست که راهی برای متوقف کردن نابودی جهان پیدا کنه.

تورییاما: در مورد Serah بزارید الان فقط اینو بگم که Serah سفر خودش رو برای "نجات همه" آغاز کرده!

تورییاما: کلیه المان‌های داستان اینبار بر روی یک خدای جدید متمرکز هست. اینبار داستان مربوط به بیدار شدن دوباره خدای اعظم Bhunivelze هست. مردم Luxerion این خدا رو می‌پرستن و هر روز دعا می‌کنن که دوباره برگرده و یه دنیای جدید رو برای ان‌ها به ارمغان بیاره.
هدف اصلی این پروژه بازگردوندن دوباره Lightning به عنوان شخصیت اصلی بازی هست، و این دلیلیه که باعث می‌شه تو بازی تنها Lightning قابل بازی باشه.

آبه: ویژگی اصلی این بازی چیزی هست که ما ان رو به عنوان "استایل" میشناسیم که یه جور سیستم شخصی سازی هست. شما می‌تونید سلاح، زره و آیتم‌های مختلف رو با هم ترکیب کنید و به مهارت‌های جدید دسترسی پیدا کنید. گیمرها می‌تونن برای خودشون استایل‌های مختلف مبارزه بسازن و در هنگام بازی بین این استایل‌ها سوییچ کنن. بجای انتخاب از منو اینبار می‌تونن مستقیم و با فشار دادن دکمه‌ها مبارزه کنن.

سیستم Dress Sphere تو بازی FFX-2 خیلی شبیه به سیستم کلاس‌ها بود، اما استایل که در این بازی طراحی شده بیشتر در مورد واسازی المان‌هایی هست که یک کلاس رو می‌سازه! (فکر کنم ابه یه سری کتاب از ژاک دریدا خونده جوگیر شده) قابلیت‌ها اینبار متفاوت از گذشته هستن. به عنوان مثال شما هیچ وقت نمی‌تونید کلاس White Mage رو عینن بسازید و این دلیلی هست که باعث می‌شه ما اسم سیستم جدید رو استایل بزاریم. بخاطر اینکه کاملا با سیستم کلاس‌های گذشته متفاوته. اینبار آزادی عمل بسیار زیادی برای شخصی سازی استایل‌ها داره و شما می‌تونید شخصیتی رو بسازید که در همه زمینه‌ها متعادل و قدرتمنده.

تورییاما: هرچند گیم‌پلی بازی شبیه بازی‌های اکشن شده اما هنوز سیستم ATB تو بازی هست. (همونطور که قبلا گفتم عینن شده Birth by Sleep)

آبه: Lightning به تنهایی همه مبارزاتش رو انجام می‌ده و حین انجام مبارزات می‌تونه به آزادی حرکت کنه. همچنینی مبارزات یه مکانیسم زمانی هم داره.

کامیکوکوریو: اینبار تعداد گونه‌های دشمنان ارگانیکی افزایش پیدا کرده.

تورییاما: مبارزه با غول‌های بازی و دشمنان خطرناک با این هدف طراحی شده که گیمرها یه تجربه خیلی خفن از مبارزه داشته باشن! اینبار رمز پیروزی در مبارزات نابودی هرچه بیشتر دشمنان هست! (یعنی جایگزین کردن "فکرکردن" و "داشتن استراتژی" با مبارزات بی‌هدف و بی مغز)

کیتاسه: با توجه به اینکه اینبار موقع مبارزات هم Lightning و هم دشمنان می‌تونن حرکت کنن تنوع مبارزات خیلی بالا رفته! (وای موش بخوره شمارو!)

آبه: ما تمام تلاشمون رو خواهیم کرد تا هرچیزی که در این مصاحبه گفته شد در بازی نهایی عملی بشه! (یعنی خودشون همواقف هستن که پیاز داغ رو زیاد کردن! خصوصا در مورد سیستم Style که خفن به نظر می‌رسه!)

کامیکوکوریو: حدود 30٪ از ساخت بازی تکمیل شده. این آخرین قسمت از سه گانه Lightning هست و شما می‌تونید یه پایان شاد رو درش ببینید. او در این بازی با آخرین آزمونش روبرو می‌شه، آزمونی که ان رو در مقابل دشمنی واقعا باستانی قرار می‌ده. اینبار پایان‌های متفاوت در بازی وجود نداره و فقط اگه زمان رو از دست بدید و تایمر تموم بشه به پایان بد می‌‌خورید و دنیا نابود می‌شه!

کیتاسه: Lightning از سال 2006 با ما هست، برای همین می‌تونم بگم ما ان رو خیلی خوب می‌شناسیم. توی LR ما تمرکز زیادی روی این شخصیت داریم تا این حقیقت رو که تو بازی قبلی این شخصیت نقشی نداشت رو جبران کنیم!


نظر شخصی خودم در مورد این بازی این هست که Lightning Returns یک بازی مستقل خیلی خوب خواهد شد. یک Action/RPG خیلی عمیق. سیستم Style خیلی جذاب و قلقلک دهنده هست و صحبت‌های کامیکوکوریو در خصوص Luxerion هم امدوار کننده هست. کامیکوکوریو انصافا تو خلق فضاهای فانتزی بد نیست و البته که کارش حتی به FFX و یا FFIXنزدیک هم نمیشه اما قابل قبوله.

LR رو باید به عنوان یه بازی مستقل نگاه کرد و حتی اینکه کیتاسه اصرار داشته Logo بازی متفاوت از سری اصلی باشه نشون می‌ده خودشون هم ان رو به عنوان یه FF اصلی چندان قبول ندارن! LR رو باید با بازی مثل Darksiders مقایسه کرد و از این حیث بازی خوبیه اما به عنوان یک FF فاجعه مطلقه!

در مجموع LR مرثیه‌ای برای سری FF هست. من کماکان در کمال تاسف و تاثر می‌گم:


Final Fantasy
R.I.P





Facebook Connection: من این اصطلاح رو به عمد ترجمه نکردم چون هم مخاطب رو به اشتباه می‌ندازه و هم اینکه ترجمه درستی براش نیست. به غلط اکثر دوستان فکر می‌کنن منظور از Facebook Connection همون سایت Facebook هست که اینطور نیست. کلا Facebook یه سایت یا کتاب متشکل از تصاویر اطلاعات مربوط به پروفایل اعضای یک دانشگاه، کلوپ و یا هر اجتماع دیگه‌ای هست. FC هم در اینجا منظور از ارتباط بین گیمرهایی هست که این بازی رو می‌خرن و بازی می‌کنن نه اینکه ربطی به سایت FB داشته باشه!
 

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,033
نام
مازیار
اخرش این 13 نحس و ضعیف ترین ff تمام تلاشش رو کرد .... و اخرش هم موفق شده سری فاینال فانتزی رو زمین بزنه ... یعنی چی فقط با یه شخصیت ... یعنی چی اکشن محض ... یعنی چی مگه میخوایم تیکن بازی کنیم ... یا نینجا گایدن ... واقعا متاسف شدم ...
حتما مثل خدای جنگ و دویل می کرای هم سیستم های جدید مبارزه رو میده ... میگه ... مثلث مثلث ... مربع .... L1 رو بگیر ... سه تا مربع بزن ... هاهاهاهاها ...

فاجعه تمام قد برای سری فاینال فانتزی و کلا jprg .... این اتفاق میتونه سندیتتی باشه برای شکست و نابودی این سبک خارق العاده ...
 

BARDI YA

Herrscher of Flamescion
Gold User
Jul 23, 2011
3,825
نام
بردیا دلوشی
بجه ها من نمیخوام توهین کنم ولی خدایی یکم حرفاتون و نظراتون بدون فکر هست{البته بجز داداشCloud Strife} که تجربشون رو خودم قبول دارم )_(

دوستان واقعا دارن بازی رو میکوبن حداقل ادعای فن بودن میکنید برید کامل XIII & XIII-2 و حتما DLC مربوط با لایتنینگ رو توی XIII-2 بازی کنید بعد بیایید بگید

این فلان هست و فلان نیست

{ببینید حرفتون درسته این سری حتی نسبت به شماره ی X هم خیلی ضعیفه ولی حداقل فاینال فانتزی هست}

بهونهاتون هم الکیه این جزو سری اصلی نیست سری اصلی آخرین شمارش XIII بود و حتی دومیش هم حساب نمبشه انطوری باید شماره ی II-2 رو هم حساب کنید

که فقط تو ژاپن اومد

پس الکی جو ندیتن سری فاینال همیشه یک یا دوتا بازی ساب استوری میده که سری اصلی هم چیزیش نمیشه مگه بازی crisis core بازی رو نابود کرد مگه deidda 012 بازی رو نابود کرد مگه tactics سری رو نابود کرد ؟ معلومه نه چون این ها ساب استوری هستن و به سری اصلی ربطی ندارن این یک ساب استوری هست و بعدش دیگه بازی شبیه این گیم پلی نمیاد و سری اصلی مثل همیشه اونطور که بود ادامه پیدا میکنه

{الکی مسخره بازی نکنید}

و مهمترین لباس لایتنینگ هم مشکلی نداره خیلی هم خوبه {بابا همه چی که نباید روال عادی باشه مثلا شما میدونید بازی فانتزی هست} پس ایرادی نداره به دل خیلی ها نشیته به بعضی ها نه مشکل بزرگی نیست که اینقدر روش مانور میدین

{وافعا ایم بحس که سری اصلی نابود شد آدم خندش میگیره}

کی سری اصلی با tactics . deidda 012. thereathem final fantasy . crisis core خراب شد این ها زمان های خالی رو با این ها پر میکنند و ربطی هم به سری اصلی نداره و بعدش مثل اون ساب استوری تموم میشن و سری اصلی هیچیش نمیشه

{هی میگید فاینال نابود شد وفلان مسخرست}

بزارید بازی بیاد شاید نوآوری داشته باشه گرافیک و لباس براتون مهمه خوب این فاینال فانتزی هست و یک جی آر پی جی این ها مهم نیست متاسفانه

{من قصدم از نوشتن این توهین به هیچکی نبود}


با تشکر

نقل و قول خودم هست از اینجا : #9

این کار رو کردم تا تکراری نشود پستم !

با تشکر
 
آخرین ویرایش:

N.!.M.A

کاربر سایت
Jun 19, 2011
1,662
نام
نیما!
برديا جان من خودم به شخصه به بازي اعتماد و اعتقاد كامل دارم!
ميدونم با سليقه ي من جور در مياد
اون پستيم كه دادم تا حد زيادي جنبه طنز داشت ولي واقعا لباس لايتنينگ بي شباهات نيست به لباس اتزيو
 

BARDI YA

Herrscher of Flamescion
Gold User
Jul 23, 2011
3,825
نام
بردیا دلوشی
برديا جان من خودم به شخصه به بازي اعتماد و اعتقاد كامل دارم!
ميدونم با سليقه ي من جور در مياد
اون پستيم كه دادم تا حد زيادي جنبه طنز داشت ولي واقعا لباس لايتنينگ بي شباهات نيست به لباس اتزيو

ممنون !
سلام داداش نیما !
میدونی من اصلا شماها و بچه های باحال سایت نیست !
بعضی از دوستان تجربه از این سری ندارن ولی میان میکوبن بازی رو آدم رو میسوزونه !
ولی لباسش رو باهات موافقم ولی قشنگه !
آخه داداش نیما میگن فاینال داره نابود میشه !
این چه ربطی به سری اصلی داره ! آخه ؟
مگه کرایسس کور و تاکتیکس کاری داشتن با سری اصلی !
این هم کاری نداره با سری اصلی !
هی میگن سری فاینال نابود شد و .... !
با تشکر !:!
 

N.!.M.A

کاربر سایت
Jun 19, 2011
1,662
نام
نیما!
ممنون !
سلام داداش نیما !
میدونی من اصلا شماها و بچه های باحال سایت نیست !
بعضی از دوستان تجربه از این سری ندارن ولی میان میکوبن بازی رو آدم رو میسوزونه !
ولی لباسش رو باهات موافقم ولی قشنگه !
آخه داداش نیما میگن فاینال داره نابود میشه !
این چه ربطی به سری اصلی داره ! آخه ؟
مگه کرایسس کور و تاکتیکس کاری داشتن با سری اصلی !
این هم کاری نداره با سری اصلی !
هی میگن سری فاینال نابود شد و .... !
با تشکر !:!
اره قشنگه لباسش خيليم قشنگه
بذا بگن
با حرف كاربران سياه بارون نمياد!:d
 

Nina.Williams

کاربر سایت
Oct 22, 2010
360
نام
رها
اسپویل اندینگ فاینال 13-2
Serah مرد...
...حالا ولش هم نمیکنن...یه شخصیت جدید قراره تو گیم باشه به اسم لومینا/Lumina...سومین کاراکتر موصورتی(lightning/serah/lumina) و سومین چیزی که اسمش به light ربط داره:lightning=>call ma light..luxerion=>the divine city of light...حالا هم lumina...
با serah مو نمیزنه:|چرا نمیخوان این دخترو ول کنن؟البته باید بگم این لومینائه به سرا ترجیح داره...یه جورایی شخصیت خاکستری میزنه چون بعضی موقع ها به لایت کمک میکنه بعضی مواقع جلوش می ایسته:-"طراحی لباسشم به نظرم باحاله...
Good news! This week's V-Jump has leaked information on a new original female character in the game. Her name is Lumina.

Lumina is a young woman who provide assitance for Lightning in her journey but also holds her back as well. She looks similar to Serah, but is more "goth-loli", and with "duck-lips". She appears to manipulate Lightning as her toy.
Anyway, the other insight from the magazine is that Lightning will have a wide variety of costumes (aka "Wear") and she is able to don on three combinations at a time. Each article has its more ATB guage. If you've seen the recent Jump Festa trailers, you can spot two examples. The "Dark Muse" is the one with "a knife, camouflage jacket, pants with wide holes and a grid-shaped shied". Also, "Alone in a Sandstorm" is an armor like a samurai's.
Sounds creepy, isn't it this Lumina? And it seems as though the "Wears" in the game have unique names.

Please stay tuned for more information.

UPDATE:
A picture of Lumina has surface! (Thanks to ALL-ICE for finding it)



50f6b0b8_Lightning-Returns-Final-Fantasy-XIII-Lumina-V-Jump.jpg


منبع:Lightning Returns New Character Lumina in V-Jump - Final Fantasy FXN Network
مجله V-Jump
 
آخرین ویرایش:

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,184
نام
ماکان
5e5526a360b0.jpg


:| :| :|

خدایا خداوندا آخه آدم با هرکسی و هرچیزی که شوخی نمیکنه!:| عاقا این باستر سورد رو بگیرید از دست این نکبت! خاک بر سر این SE! یعنی این عکس رو گذاشته تمام کامنت هایی که براش گذاشتن فحشه و دری وریه!
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر