این بازی توسط Naughty Dog (سازنده بازی Jak & Daxter) و SCEA (همون سونی ناشر بازی) در حال ساخت هست.که به سبک سوم شخص ماجرایی همراه با المان های tactical-shooter است.
تصور یک بازی با حرکات Lara Croft با محیطی شبیه Far Cry ولی به مراتب کامل تر را بکنید اون بازی Uncharted هست.
::::::
این بازی سال گذشته با یک تریلر حیرت آور اما بی نام در E3 2006 معرفی شد.ولی در طول این یک سال تغییرات زیادی کرد و به عنوان یک بازی انحصاری بزرگ برای ps3 که خیلی ها روش حساب میکنن خودی نشان داد.و در لیست بهترین بازی های منتشر نشده ps3 در کنار عناوین عظیمی چون MGS4 قرار گرفت.
این بازی حول پیدا کردن یک گنج باستانی اسپانیایی در یک مکان بومی میگردد (ادم یاد tomb raider میفته ولی به دور از اون ....) شخصیت بازی دارای صورتی گرد, موهایی تمیز سیاه رنگ, یک شلوار جین گپ و به اسم Nathan Drake که در واقع یک Indiana Jones مدرن هست.این گنجی که Nathan دنبالش هست احتمالا مال جد بزرگش Sir Francis Drake هست که در سال 1596 به خاطر خون ریزی داخلی فوت کرده و همراه با اون راز گنج پنهانش هم فراموش شده ولی Nathan در پی پیدا کردن این گنج هست که به احتمال زیاد در جزیره ای در اقیانوس آرام مدفون شده جزیره ای که Nathan در اون با دزدان دریایی و افراد سودجو مبارزه میکند.
بازی با یک دمو شروع میشه که در اون Nathan Drake and Elena Fisher (هیچ ارتباطی با sam fisher ندارد) در هواپیما خود هستند که به هواپیماشون توسط دزدان دریایی مدرن شلیک میشه و هر کدوم به منطقه ای سقوط میکنن که در این لحظه هدف اصلی شما پیدا کردن Elena است سپس پیدا کردن گنج. وقتی این دمو تمام شد کنترل ناتان به دست بازیباز می اقتد و میتوان با حرکت دادن انالوگ شخصیت بازی رو حرکت داد.و از جزییات بازی لذت برد. عظمت گرافیکی این بازی زمانی مشخص میشه که وقتی به اسمان نگاه میکنید ابر های حجم دار رو میبینید سپس دودی که به صورت ریل تایم طراحی شده و مسیر سقوط هواپیما را نشان میدهد(پس باید این دود را دنبال کرد)یک نکته جالب دیگه این است که ناتان پس از زمین خوردن لباسش خاکی شده یا پس از رفتن در آب لباسش به طرز زیبایی خیس شده و از لباسش قطرات آب به زمین میچکند. همچنین تمامی حرکات او به زیبایی تمام طراحی شده.نکته جالب دیگر این که گردنبند و کوله پشتی ناتان با حرکت کردن او به صورت واقع گرایانه تکان می خورند.نه تنها شخصیت های اصلی به زیبایی طراحی شدند بلکه دشمنان هم از طراحی فوق العاده ای برخوردارند.برای مثال هیچ دو دشمنی در بازی شبیه به هم نیستند.(WoW)
در این بازی Nathan توانایی شکستن قفل ها با شلیک اسلحه,هول دادن تخته سنگ ها برای رد شدن از پرتگاه ها یا پرتاب اونها بر سر دشمنان,پریدن از صخره ای به صخره دیگر,استفاده از طناب برای رد شدن از پرتگاه ها و قابلیت قفل کردن روی دشمن هنگام تیر اندازی رو دارد همچنین برای Nathan هزارها animation طارحی شده تا در بازی حرکات تکراری از او شاهد نباشید.نکته جالب دیگه اینکه شرکت سازنده اظهار داشته که هیچ لوکشینی از بازی تکراری نبوده همچنین بازی دارای جزییات فراوانی هست برای مثال تقریبا در طول هر مرحله از بازی هیچ دو درختی شبیه هم نیستند (به نظر غیر منطقی میاد و بیشتر برای تبلیغ بازی بوده):laughing:
covering در این بازی نقش اساسی دارد مثل GOW و تقریبا به همون اندازه در گیم پلی بازی موثر است.
Nathan در حال دویدن توانایی جا خالی دادن از تیر دشمنان را دارد همچنین در بیشتر درگیری ها از قایم شدن پشت هر چیزی کمک میگیرد. Nathan همچنین می تواند به صورت مخفیانه مراحل را طی کند و مثل موش بی سروصدا مراحل را طی کند ولی با اولین بی دقتی دزدان دریای خبر دار شده و مثل مور و ملخ ازهمه جا به Nathan حمله میکنند.ناتان هم چنین میتواند با غلط زدن از یک پناهگاه به پناهگاه دیگر برسد.
همه چیز در این بازی به صورت مجزا طراحی شده و به همین دلیل موقع بازی کردن احساس راه رفتن روی یک texture ساده و صاف و صیقلی رو نمیکنید بلکه احساس راه رفتن در یک جنگل واقعی رو میکنید.
Naughty Dog همچنین یک فیزیک خارق العاده و جالب برای "آب" طراحی کرده که حس واقعی غوطه ور شدن در آب رو به شما میدهد که به لطف Cell قابل پردازش هست .
نکته جالب دیگر اینکه کنترل ناتان در هوا و هنگام پریدن با قابلیت سنسور حرکتی Sixaxis قابل تغییر است.
منتظر نظرات,پیشنهادات,انتقادات و خبرهای همی دوستان هستم.
تصور یک بازی با حرکات Lara Croft با محیطی شبیه Far Cry ولی به مراتب کامل تر را بکنید اون بازی Uncharted هست.
::::::
این بازی سال گذشته با یک تریلر حیرت آور اما بی نام در E3 2006 معرفی شد.ولی در طول این یک سال تغییرات زیادی کرد و به عنوان یک بازی انحصاری بزرگ برای ps3 که خیلی ها روش حساب میکنن خودی نشان داد.و در لیست بهترین بازی های منتشر نشده ps3 در کنار عناوین عظیمی چون MGS4 قرار گرفت.
این بازی حول پیدا کردن یک گنج باستانی اسپانیایی در یک مکان بومی میگردد (ادم یاد tomb raider میفته ولی به دور از اون ....) شخصیت بازی دارای صورتی گرد, موهایی تمیز سیاه رنگ, یک شلوار جین گپ و به اسم Nathan Drake که در واقع یک Indiana Jones مدرن هست.این گنجی که Nathan دنبالش هست احتمالا مال جد بزرگش Sir Francis Drake هست که در سال 1596 به خاطر خون ریزی داخلی فوت کرده و همراه با اون راز گنج پنهانش هم فراموش شده ولی Nathan در پی پیدا کردن این گنج هست که به احتمال زیاد در جزیره ای در اقیانوس آرام مدفون شده جزیره ای که Nathan در اون با دزدان دریایی و افراد سودجو مبارزه میکند.
بازی با یک دمو شروع میشه که در اون Nathan Drake and Elena Fisher (هیچ ارتباطی با sam fisher ندارد) در هواپیما خود هستند که به هواپیماشون توسط دزدان دریایی مدرن شلیک میشه و هر کدوم به منطقه ای سقوط میکنن که در این لحظه هدف اصلی شما پیدا کردن Elena است سپس پیدا کردن گنج. وقتی این دمو تمام شد کنترل ناتان به دست بازیباز می اقتد و میتوان با حرکت دادن انالوگ شخصیت بازی رو حرکت داد.و از جزییات بازی لذت برد. عظمت گرافیکی این بازی زمانی مشخص میشه که وقتی به اسمان نگاه میکنید ابر های حجم دار رو میبینید سپس دودی که به صورت ریل تایم طراحی شده و مسیر سقوط هواپیما را نشان میدهد(پس باید این دود را دنبال کرد)یک نکته جالب دیگه این است که ناتان پس از زمین خوردن لباسش خاکی شده یا پس از رفتن در آب لباسش به طرز زیبایی خیس شده و از لباسش قطرات آب به زمین میچکند. همچنین تمامی حرکات او به زیبایی تمام طراحی شده.نکته جالب دیگر این که گردنبند و کوله پشتی ناتان با حرکت کردن او به صورت واقع گرایانه تکان می خورند.نه تنها شخصیت های اصلی به زیبایی طراحی شدند بلکه دشمنان هم از طراحی فوق العاده ای برخوردارند.برای مثال هیچ دو دشمنی در بازی شبیه به هم نیستند.(WoW)
در این بازی Nathan توانایی شکستن قفل ها با شلیک اسلحه,هول دادن تخته سنگ ها برای رد شدن از پرتگاه ها یا پرتاب اونها بر سر دشمنان,پریدن از صخره ای به صخره دیگر,استفاده از طناب برای رد شدن از پرتگاه ها و قابلیت قفل کردن روی دشمن هنگام تیر اندازی رو دارد همچنین برای Nathan هزارها animation طارحی شده تا در بازی حرکات تکراری از او شاهد نباشید.نکته جالب دیگه اینکه شرکت سازنده اظهار داشته که هیچ لوکشینی از بازی تکراری نبوده همچنین بازی دارای جزییات فراوانی هست برای مثال تقریبا در طول هر مرحله از بازی هیچ دو درختی شبیه هم نیستند (به نظر غیر منطقی میاد و بیشتر برای تبلیغ بازی بوده):laughing:
covering در این بازی نقش اساسی دارد مثل GOW و تقریبا به همون اندازه در گیم پلی بازی موثر است.
Nathan در حال دویدن توانایی جا خالی دادن از تیر دشمنان را دارد همچنین در بیشتر درگیری ها از قایم شدن پشت هر چیزی کمک میگیرد. Nathan همچنین می تواند به صورت مخفیانه مراحل را طی کند و مثل موش بی سروصدا مراحل را طی کند ولی با اولین بی دقتی دزدان دریای خبر دار شده و مثل مور و ملخ ازهمه جا به Nathan حمله میکنند.ناتان هم چنین میتواند با غلط زدن از یک پناهگاه به پناهگاه دیگر برسد.
همه چیز در این بازی به صورت مجزا طراحی شده و به همین دلیل موقع بازی کردن احساس راه رفتن روی یک texture ساده و صاف و صیقلی رو نمیکنید بلکه احساس راه رفتن در یک جنگل واقعی رو میکنید.
Naughty Dog همچنین یک فیزیک خارق العاده و جالب برای "آب" طراحی کرده که حس واقعی غوطه ور شدن در آب رو به شما میدهد که به لطف Cell قابل پردازش هست .
نکته جالب دیگر اینکه کنترل ناتان در هوا و هنگام پریدن با قابلیت سنسور حرکتی Sixaxis قابل تغییر است.
منتظر نظرات,پیشنهادات,انتقادات و خبرهای همی دوستان هستم.