آموزش برنامه PCSX2 (تنها شبیه ساز Ps2 برای PC)

وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

Lich King

Administrator
در این تاپیک قصد دارم تا به آموزش این برنامه شبیه ساز برای Ps2 بپردازم. از تمامی دوستان وارد در این زمینه نیز دعوت به همکاری می نمایم.
فقط یه مقدمه بگم که این برنامه تنها برنامه ای است که در حال حاضر برنامه نویسان آن روی آن کار می کنند و پیشرفت های زیادی نیز داشته اند تا جایی که تا چندی دیگر نسخه 0.9 این برنامه نیز حاضر می شود به طوری که قادر به اجرای بازی ها البته نه به طور کامل خواهد بود.
یکسری برنامه های شبیه ساز دیگری نیز وجود دارند که همگی پروژه شان بسته شده و به درد نمی خورند بنابراین با آنها کاری نداریم.

موفق باشید
 
سلام .
من با ورژن 0.8 این برنامه چند تا بازی نصفه نیمه اجرا کردم و بهترینش هم God of war بود . البته تو بازی نرفت و فقط منو و کمی از دمو بازی رو نشون داد و بعد برنامه هنگ کرد . چند تا عکس هم گرفتم که اگه خواستین بزارمشون . البته هنوز برنامه خیلی ایراد داره . هم از نظر پلاگ این گرافیکی و هم خود برنامه . امیدوارم تو نسخه بعدی خیلی از مشکلاتش رفع بشه ! ;)
 
آخرین ویرایش:
سلام دوستان . همون طور که قبلا هم گفتم من بازی God of War رو نصفه اجرا کردم . اینم عکساش :

e5pyj4.jpg


e5qmah.jpg
 
سلام :D :D
من این برنامه Pcsx2 را مدتی پیش گرفتم و امتحان کردم با اینکه به این حرف که کاچی بعضی هیچیه خیلی اعتقاد دارم اما این برنامه واقعا اعصاب خورد کنه :mad: ....البته شاید سازگاریه بعضی بازی ها با اومدن ورژن های بعدیش کمی بهتر بشه...اما از حق نگذزیم بازی های قدیمی تر را خیلی بدم اجرا نمیکنه
در مورد متال گیر 3 هم من مدتی پیش تستش کردم اما اجرا نشد البته فکر کنم با اومدن ورژن های جدید تر این مشکل اجرا نشدن بر طرف بشه اما اینکه چطوری اجرا بشه خدا داند :mrgreen:
 
با سلام خدمت دوستان عزيز و با عرض معذرت از اينكه براي نوشتن اين آموزش يكم دير كردم، كلي كار داشتم و وقت كافي براي نوشتن نبود! ;)

فقط يك نكته را لازم مي دانم قبل از شروع صحبت بگم و اون اينه كه اين برنامه در حال حاضر قادر به اجراي هيچ بازيي به طور درست و حسابي نيست پس بازي كردن بازي ها رو با اين برنامه فعلا از سر بيرون كنين. ممكنه الان بگين كه خوب مگه تو مريضي خودت مي دوني كه اجرا نمي كنه پس آموزشش به چه دردي مي خوره؟! در جواب بايد گفت كه اين برنامه واقعا داره روش كار مي شه و هر روز كامل تر مي شه و اميد اينكه بتوان با اين برنامه در آينده اي نه چندان دور بازي هاي PS2 را اجرا و بازي كرد بسيار زياد است بنابراين من اين آموزش را در واقع براي بعدن مي دم تا اگر اين برنامه كامل شد ديگه در قسمت هاي ابتدايي برنامه با مشكلي برنخوريد.

توجه: شما براي باز كردن تمامي فايل هايي كه در زير گزاشته مي شوند احتياج به آخرين نسخه برنامه WinRar داريد. اينم لينك دانلود اين برنامه:
http://www.rarlab.com/rar/wrar350.exe

خوب آموزش را شروع مي كنيم:
ابتدا برنامه PCSX2 را دانلود كنيد: (اگر نسخه هاي قبلي را داريد به آنها كاري نداشته باشيد و حتما اين نسخه يعني 0.81 را دانلود كنيد.)
اگر CPU كامپيوتر شما Pentium2 يا Pentium3 يا تمام سري هاي AMD (به جز AMD Athlon64) مي باشد اين فايل را دانلود كنيد:
http://www.pcsx2.net/pcsx2download.php?aid=276
اگر CPU كامپيوتر شما Pentium4 يا AMD Athlon64 يا تمام مدل های بالاتر از اینها مي باشد اين فايل را دانلود كنيد: (در كل CPU هايي كه سيستم پردازش SSE2 دارند)
http://www.pcsx2.net/pcsx2download.php?aid=275
شما بعد از دانلود برنامه احتیاج به دانلود plugin هاي مورد نياز نداريد چون همگي در داخل همين فايل بالا قرار دارند. فقط يك plugin مربوط به گرافيك است و گرافيك بازي ها را در هنگام اجرا بسيار بالا مي بره كه در اين فايل اصلي موجود نيست و بايد جدا دانلود كنيد: (فايل را از حالت rar خارج كرده و وارد فايل هاي برنامه شده و محتويات آنرا داخل پوشه plugins بريزيد.)
http://www.pcsx2.net/pcsx2download.php?aid=223
البته اگر از CPU هاي AMD Athlon64 استفاده مي كنيد بايد حتما plugin هاي مربوط به اين CPU را از سايت زير دانلود كنيد: (ابتدا فايل هاي مورد نياز را كه به صورت rar هستند را دانلود كنيد سپس وارد پوشه هر يك از plugin ها شده و از فايل dll ي كه آخرش نوشته شده amd64 استفاده كنيد. plugin هاي مورد نياز براي دانلود عبارتند از: GSsoft 0.9 - CDVDnull 0.5 - CDVDiso 0.5 - PADwin 0.9 - SPU2 Null 0.4 - DEV9 Null 0.3 - USB Null 0.4 - Firewire Null 0.4)
http://www.pcsx2.net/download.php
فايل BIOS را نيز از لينك زير دانلود كنيد: (فايل را از حالت rar خارج كرده و وارد فايل هاي برنامه شده و محتويات آنرا داخل پوشه bios بريزيد.)
http://www.sharemation.com/squall5240/SCPH-30004R.rar
(اين لينك ممكنه گاهي اوقات كار نكنه كه در اين صورت بعدا دوباره اقدام به دانلود كنيد. در ضمن يكي از دوستان هم در پست بالايي لينك دانلود براي BIOS گزاشته كه مي تونين ازش استفاده كنين البته من تستش نكردم.)

خوب پس از انجام اين كارها برنامه را با زدن بر روي فايل اصلي اجرا كنيد. يك صفحه باز مي شود مبني بر اينكه برنامه نياز به تنظيمات دارد شما گزينه ok را بزنيد. در صفحه بعد وارد قسمت تنظيمات مختلف برنامه مي شويد كه در زير هر قسمت سه گزینه وجود دارد: 1- About كه در مورد تاريخ و سازنده اين plugin توضيحي مي دهد. 2- Test كه بازدن بر روي آن برنامه تست مي كند كه آيا اين plugin با كامپيوتر شما سازگاري دارد يا خير. 3- Configure كه براي تغيير دادن امكانات هر plugin از آن استفاده مي شود. در زير به طور كامل همه قسمت ها رو توضيح مي دهم:

pcsx2_configuration.jpg


اولين قسمت سمت چپ مربوط به گرافيك برنامه است كه دو plugin در آن وجود دارد: (البته این plugin ها در حالت عادی است و شما می توانید plugin های مختلفی را که دانلود می کنید به این قسمت و قسمت هاي ديگر اضافه کنید.)
گزینه اول GSdx9 0.8 برای وقتی است که بخواهید از کیفیت بالا و کارت گرافیک خود برای اجرای تصاویر استفاده کنید. فقط توجه داشته باشید این plugin فقط بر روی DirectX 9 کار می کند. پس از انتخاب این plugin گزینه Configure را بزنید تا به قسمت تنظیمات آن بروید. در این پنجره قسمت های زیر را مشاهده می کنید:
1- Resolution: در این قسمت می توانید سایز تصویر را تنظیم کنید.
2- Renderer: در این قسمت می توانید نوع رندر شدن تصاویر را تعیین کنید.
با انتخاب گزینه Direct3D در واقع از امکانات کارت گرافیک برای اجرای تصاویر کمک می گیرید که این کار در سرعت شبیه ساز تاثیر می گزارد ولی این نوع رندر کاملا مناسب است و بیشتر از همه توصیه می شود.
با انتخاب گزینه های (Software (fixed یا (Software (float این plugin از رندر نرم افزاری داخلی استفاده می کند به طوری که هیچ استفاده ای از کارت گرافیک نمی شود در عوض از CPU استفاده می کند. با این گزینه سرعت شبیه ساز به خوبی بالا می رود ولی کیفیت تصاویر در بدترین حالت خواهد بود. فقط در صورتی از این گرینه ها استفاده کنید که تصاویر بازي با گزينه Direct3D مشکل داشته باشند. در ضمن (Software (float همان (Software (fixed ولی کمی کند تر است بنایراین اگر خواستید از رندر نرم افزاری استفاده کنید حتما از (Software (fixed استفاده کنید.
اگر گزینه Do Not render را انتخاب کنید هیچ تصویری از خروجی نمایش داده نخواهد شد و این قسمت فقط برای هنگامی است که شما بخواهید آهنگ یا صدایی را بشنوید.
3- Shader: در این قسمت باید نوع Pixel Shader کارت گرافیک خود را مشخص کنید.
4- Enable palettized textures: همان طور که در جلوش نوشته شده شما باید حتما از کارت گرافیکی که دارای shader 2.0 می باشد استفاده و همچنین گزینه Direct3D را انتخاب کنید تا بتوانید این قسمت را انتخاب کنید. انتخاب این گزینه در بعضی مواقع باعث افزایش سرعت می شود و موقعی استفاده می شود که در یک صحنه palette های مختلفی داشته باشیم. البته در بیشتر موارد هم این گزینه سرعت را کاهش می دهد.
5- Linear texture filtering: این قسمت برای افزایش کیفیت بافت ها استفاده می شود. توصیه می شود همیشه این گزینه را انتخاب کنید.
6- Enable tv-out: با انتخاب این گزینه خروجی تلویزیون را فعال می کنید و اگر کارت گرافیک شما tv-out داشته باشد می توانید تصویر خروجی را در تلویزیون مشاهده کنید.
7- Record state: با انتخاب این گزینه تمام اطلاعات گرافیکی و مطالبی که برای اجرای بازی استفاده شده در یک فایل ذخیره می شود. این کار فقط برای برنامه نویسان لازم می شود بنابراین ما کاری با این گزینه نداریم.
گزینه دوم GSsoft plugn 0.9 وقتی استفاده می شود که بخواهید فقط از رندر نرم افزاری استفاده کنید. قسمت configure این plugin چیز خاصی ندارد بنابراین احتیاج به توضیح ندارند.

دومین قسمت مربوط به صدای برنامه است که دو plugin در آن موجود است:
با انتخاب گزینه P.E.Op.S. SPU2 DSound Driver 1.2 می توانید صدا و آهنگ های بازی ها را اجرا کنید. فقط توجه داشته باشید که اجرای صدا ها قطعا در کاهش سرعت اجرای بازي ها تاثیر دارد. در قسمت configure این plugin با تغییر گزینه های مختلفی که وجود دارد می توانید کیفیت صدا را تغییر دهید به طوری که هر چه کیفیت پایین تر باشد در کاهش افت فریم ها بیشتر تاثیر دارد.
با انتخاب گزینه SPUnull Driver 0.4 شما هیچ گونه صدایی نخواهید داشت و این plugin در واقع خنثی است و فقط برای اینکه شما درایور قسمت صدا را داشته باشید استفاده می شود.

سومین و چهارمین قسمت مربوط به تنظیم دکمه برای دسته های اول و دوم است:
تنها plugin این قسمت PadwinKeyb Driver 0.9 است که با انتخاب configure یکی از آنها می توانید به تنظیم دکمه بپردازید. در ضمن این plugin با بعضی از دسته های کامپیوتر مشکل دارد که در صورت مشاهده دسته را از کامپیوتر جدا کنید.

پنجمین قسمت مربوط تعیین DVD-Rom و فایل هایی است که برنامه برای اجرای بازی باید بخواند که در این قسمت plugin های زیر را داریم:
Linuzappz Iso CDVD Driver 0.5 که بازی را به کمک ایمج DVD آن اجرا می کند. (برای ایمج گرفتن از DVD بازی باید از برنامه ای مانند Alcohol 120% استفاده کنید.) وارد configue این plugin شوید و با زدن دکمه Select Iso فایل ایمج بازی را که قبلا درست کرده اید را انتخاب کنید. در قسمت Compression شما می توانید ایمجی را که انتخاب کرده اید رابه وسیله پسوند های Z یا BZ فشرده کنید. این کار در کاهش حجم بالای ایمج و سرعت اجرا تاثیر دارد. تفاوت این دو پسوند این است که Z سریعتر عمل فشرده سازی را انجام می دهد ولی حجم را کمتر کاهش می دهد ولی BZ مدت زمان بیشتری برای فشرده سازی نیاز دارد و حجم فایل را بیشتر کاهش می دهد. پس انتخاب پسوند گزینه Compress Iso را بزنید تا عمل فشرده سازي انجام شود. برای خارج کردن از حالت فشرده نیز از دکمه Decompress Iso استفاده کنید. گزینه Enable Block Dump => 'block.dump' برای ذخیره کردن سکتور هایی است که در هنگام اجرای بازی خوانده می شود و برای برنامه نویسان برنامه استفاده می شود بنابراین با این قسمت اصلا کاری نداریم.
CDVDnull Driver 0.6 یک plugin خنثی است که هیچ کاری نمی کند و برای موقعی است که بخواهید از ورژن دمو استفاده کنید و یا اینکه فقط بخواهید BIOS را اجرا کنید.
P.E.Op.S. CDVD Driver 1.2 برای وقتی است که بخواهید بازی را مستقیما از روی DVD اجرا کنید. در قسمت configure این plugin باید بعضی از موارد را تنظیم کنیم:
1- Interface: در این قسمت نوع خواندن CD را از طریق مشخص کردن ویندوز خود تعیین کنید.
2- Drive: نام درایو DVD-Rom خود را مشخص کنید. (برای مثال :E)
3- Caching mode: این قسمت برای مشخص کردن سکتور هایی که خوانده می شوند است. در صورت نداشتن مشکل اولین گزینه یعنی None - reads one sector را نتخاب كنيد ولی اگر دیدید که با گزاشتن بر روی این گزینه بازی اجرا نمی شود و یا در خواندن بازی مشکلی وجود دارد گزینه آخر یعنی smooth read را انتخاب کنید.
با بقیه قسمت هاي تنظيمات اين plugin کاری نداریم.
(این نکته را توجه داشته باشید که اجرا کردن بازی به کمک ایمج تاثیر زیادی در افزایش سرعت نسبت به اجرای مستقیم از روی DVD دارد.)

سه قسمت باقیمانده یعنی FireWire - usb - Dev9 که به ترتیب مربوط به هارد دیسک - فیش های USB - سیم اتصال fireWire می باشند هنوز ساخته نشده اند و فقط دارای درایو های null یا خنثی می باشند که هیچ کاری انجام نمی دهند.

آخرین قسمت مربوط به Bios است:
در این قسمت شما ورژن و نوع BIOS خود را مشاهده می کنید. فقط توجه داشته باشید که BIOS ورژن SCPH-10000 کمی قدیمی است و اکثر بازی ها را اجرا نمی کند بنابراین تا حد ممکن از آن استفاده نکنید.

با زدن بر روي گزينه هاي Set Plugins Directory و Set Bios Directory مي توانيد مسير و جايگاه پوشه هاي Plugins و Bios را به دلخواه تغيير دهيد.
برای رفتن مجدد به قسمت تنظیمات در گزینه های بالای صفحه برنامه به قسمت Config رفته و Configure را انتخاب کنید.
خوب تنظیمات برنامه به پایان رسید با زدن دکمه ok وارد برنامه شوید.

مرحله بعد مربوط به تنظیم CPU است که برای رفتن به این قسمت باید وارد config شده و گزینه CPU را انتخاب کنید. صفحه ای باز می شود که در قسمت بالای آن مشخصات CPU شما نوشته شده و در قسمت پایین سه گزینه موجود است که به توضیح هر یک از گزینه ها می پردازم: (فقط یکی از گزینه ها را می توانید انتخاب کنید.)

pcsx2_cpu.jpg


1- اولین گزینه Interpreter است که با انتخاب اين گزینه سرعت برنامه بسیار پایین می یاد و از CPU کمترین استفاده را می کند ولی این قسمت با بیشتر CPU ها سازگار است. فقط هنگامی از این قسمت استفاده کنید که CPU شما با قسمت Recompiler مشکل داشته باشد.
2- دومین گزینه Recompiler است که در واقع حالت نرمال است و سرعت و پردازش خیلی بیشتری نسبت به نوع قبل دارد. اما این افزایش سرعت بیشتر در صحنه های دو بعدی نمود می کند و در سه بعدی ها زیاد با حالت قبل فرقی ندارد. استفاده از این گزینه کاملا توصیه می شود ولی اگر پس از انتخاب این گزینه دیدید که برنامه هنگام اجرای بازی گیر و هنگ می کند و صفحه ارور ويندوز نمایش داده می شود مجبورید از گزینه اول استفاده کنید.
3- سومین گزینه Recompiler+VuRecs است که سرعت بیشتری نسبت به گزینه قبلی دارد و در پردازش صفحات سه بعدی خیلی بهتر عمل می کند. شما تنها در حالتی می توانید از این قسمت استفاده کنید که CPU شما پردازش SSE2 را داشته باشد که این شامل تمام مدل های Pentium4 و AMD Athlon64 می شود در غیر این صورت این گزینه خاموش است.

حالا در مورد قسمت های مهم برنامه توضیحاتی می دهم:
برای اجرای بازی به قسمت File => Run CD بروید. در این قسمت BIOS لود نخواهد شد و بازی مستقیما اجرا می شود. اگر در قسمت تنظیمات استفاده از ایمج بازی را انتخاب کرده باشید ولی فایل ایمج را انتخاب نکرده باشید پس از زدن بر روي Run CD صفحه ای بازی می شود و از شما می خواهد که فایل ایمیج را از روی کامپیوتر انتخاب کنید.
در هر کجای بازی که باشید می توانید وارد قسمت File => States => Save شده و بازی خود را در یکی از خانه ها ذخیره کنید و بعدا وارد File => States => Load شده و بازی خود را از همان جای قبلی شروع کنید. برای این کار ها از دکمه های shortcut نیز می توانید استفاده کنید به طوری که براي save کردن از دکمه F1، برای Load کردن از دکمه F3، برای تغییر خانه ها از دكمه F2 استفاده کنید.
برای وارد شدن به BIOS باد به قسمت Run => Execute بروید. در این سمت می توانید تنظیمات داخل BIOS را تغییر دهید.
با کلیک کردن بر روی قسمت Run => Reset اطلاعات تغيير يافته برنامه به حالت اولیه باز خواهد گشت.
برای رفتن مجدد به قسمت تنظیمات نيز در گزینه های بالای صفحه برنامه به قسمت Config => Configuration برويد.

حداقل سيستم مورد نياز براي استفاده درست از برنامه:
CPU: Intel Pentium4 2000
RAM: 512MB
GC: Nvidia GeForce 5900

امیدوارم این آموزش مورد پسند شما قرار گرفته باشد
موفق باشید

<تمامی حقوق این آموزش مربوط به سایت بازی سنتر می باشد>
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: Hamed Vincent
برنامه ای نیستش که کلا کدای پلی استیشن 2 رو تبدیل به کدای ویندوز بکنه مثل کاری که
خود شرکتای بازی سازی انجام میدن مثلا جی تی ای رو برای هر دو کنسول میزنن.
امیدوارم منظورمو خوب گفته باشم.
 
نوشته شده توسط Rezahajizadegan:
برنامه ای نیستش که کلا کدای پلی استیشن 2 رو تبدیل به کدای ویندوز بکنه مثل کاری که
خود شرکتای بازی سازی انجام میدن مثلا جی تی ای رو برای هر دو کنسول میزنن.
امیدوارم منظورمو خوب گفته باشم.

رضا جان کاری که شرکت ها می کنن تبدیل کد نیست. اصلا به کار بردن کلمه کد درست نیست. مثلا همین برنامه PCSX2 که هنوز هم کامل نشده شاید در نگاه اول یه چیز ساده باشه ولی اگه آدم یکم در زمینه برنامه نویسی وارد باشه می فهمه که نوشتن چنین برنامه ای بسایر سخته.
به عنوان مثال تفاوت ساختار PS2 با PC در اینه که در PC سیستم عامل وظیفه اجرای بازی و هماهنگی بین قسمت های مختلف سخت افزاری را بر عهده دارد ولی در PS2 بازی ها مستقیما از روی CPU اجرا می شنود و تمامی قدرت CPU فقط معطوف به بازی است و مانند کامپیوتر نیست که CPU در آن واحد وظیفه چندین کار مختلف را بر عهده دارد. بنابراین تبدیل اینها به یکدیگر کاری سخت است. البته این تبدیل یکطرفس یعنی امکان اینکه بازی های PC روی PS2 اجرا شوند وجود ندارد ولی امکان اینکه بازی های PS2 به طور کامل روی PC اجرا شوند امکان پذیر است.
مثلا وقتی شما GTA رو می بینید که هم در کنسول هست و هم در PC. نسخه کنسول کاملا مجزا از نسخه PC ساخته می شه وه یچ گونه تبدیلی بین این دو وجود نداره. در واقع می شه گفت که یک بازی را دوبار می سازن. البته ساختن بازی برای PC به علت گستردگی و انعطاف پذیری زیاد به مراتب آسانتر از ساخت بازی برای کنسول است.
 
  • Like
Reactions: Ozzy the turtle
نوشته شده توسط Lich King:
رضا جان کاری که شرکت ها می کنن تبدیل کد نیست. اصلا به کار بردن کلمه کد درست نیست. مثلا همین برنامه PCSX2 که هنوز هم کامل نشده شاید در نگاه اول یه چیز ساده باشه ولی اگه آدم یکم در زمینه برنامه نویسی وارد باشه می فهمه که نوشتن چنین برنامه ای بسایر سخته.
به عنوان مثال تفاوت ساختار PS2 با PC در اینه که در PC سیستم عامل وظیفه اجرای بازی و هماهنگی بین قسمت های مختلف سخت افزاری را بر عهده دارد ولی در PS2 بازی ها مستقیما از روی CPU اجرا می شنود و تمامی قدرت CPU فقط معطوف به بازی است و مانند کامپیوتر نیست که CPU در آن واحد وظیفه چندین کار مختلف را بر عهده دارد. بنابراین تبدیل اینها به یکدیگر کاری سخت است. البته این تبدیل یکطرفس یعنی امکان اینکه بازی های PC روی PS2 اجرا شوند وجود ندارد ولی امکان اینکه بازی های PS2 به طور کامل روی PC اجرا شوند امکان پذیر است.
مثلا وقتی شما GTA رو می بینید که هم در کنسول هست و هم در PC. نسخه کنسول کاملا مجزا از نسخه PC ساخته می شه وه یچ گونه تبدیلی بین این دو وجود نداره. در واقع می شه گفت که یک بازی را دوبار می سازن. البته ساختن بازی برای PC به علت گستردگی و انعطاف پذیری زیاد به مراتب آسانتر از ساخت بازی برای کنسول است.
من اطلاعات زیادی در مورد برنامه نویسی کنسولها ندارم و نمیخوام برخلاف حرف شما هم چیزی بگم
ولی من یه برنامه دیدم که سورس کد های زبان ++C رو برای پلی استیشن کامپایل میکرد
 
آخرین ویرایش:
من اطلاعات زیادی در مورد برنامه نویسی کنسولها ندارم و نمیخوام برخلاف حرف شما هم چیزی بگم
ولی من یه برنامه دیدم که سورس کد های زبان ++C رو برای پلی استیشن کامپایل میکرد
مهرپویا جان شما اگه ایرادی هم بگیری ما چیزی نمی گیم استاد!
اینی که شما گفتی کاملا صحیح است ولی در مورد PS1. تمام چیزهایی که من در بالا نوشتم در مورد PS2 و کنسول های بعد از آن است. PS1 به دلیل اینکه دارای یک CPU 32-bit بود بنابراین با CPU های کامپیوتر که آنها نیز اکثر 32 بیتی هستند تشابه زیادی از نظر ساختاری داره بنابراین درست کردن یک Emulator برای PS1 کار چندان سختی نبود. ولی PS2 یک CPU 128-bit داره که ساختارش کاملا با CPU کامپیوتر فرق داره بنابراین تبدیل اینو به یکدیگر کاری مشکل است. البته این 128 بیت دلیلی مبنی بر قوی تر بودن CPU PS2 نسبت به PC نیست.
 
آخرین ویرایش:
نوشته شده توسط Lich King:
مهرپویا جان شما اگه ایرادی هم بگیری ما چیزی نمی گیم استاد!
اینی که شما گفتی کاملا صحیح است ولی در مورد PS1. تمام چیزهایی که من در بالا نوشتم در مورد PS2 و کنسول های بعد از آن است. PS1 به دلیل اینکه دارای یک CPU 32-bit بود بنابراین با CPU های کامپیوتر که آنها نیز اکثر 32 بیتی هستند تشابه زیادی از نظر ساختاری داره بنابراین درست کردن یک Emulator برای PS1 کار چندان سختی نبود. ولی PS2 یک CPU 128-bit داره که ساختارش کاملا با CPU کامپیوتر فرق داره بنابراین تبدیل اینو به یکدیگر کاری مشکل است. البته این 128 بیت دلیلی مبنی بر قوی تر بودن CPU PS2 نسبت به PC نیست.
13.gif
13.gif
13.gif
13.gif

کی بود ، چی شد؟
بابا خجالتمون نده دیگه
درسته ولی گفتم شاید یه همچین چیزی برای PS2 هم اومده باشه :mrgreen:
پس اگه کلا برای PS2 یا PC بازی دوباره طراحی میشه پس چرا بعضی از بازی ها مثلا مینویسن Press Start Button توی پی سی ؟
یا مثلا همین فارنهایت روی پی سی (البته الان دقیقا یادم نیست) توی اون فایل تنظیمات یه چیزهایی هم راجع به PS2 نوشته بود
 
نوشته شده توسط Dr.XJ:
پس اگه کلا برای PS2 یا PC بازی دوباره طراحی میشه پس چرا بعضی از بازی ها مثلا مینویسن Press Start Button توی پی سی ؟
یا مثلا همین فارنهایت روی پی سی (البته الان دقیقا یادم نیست) توی اون فایل تنظیمات یه چیزهایی هم راجع به PS2 نوشته بود

خوب اول باید این نکته را توجه کرد که مثلا منوی یک بازی که دکمه ها و تنظیمات توش نوشته شده کار گرافیکی است و در نوشتن برنامه بازی تاثیری نداره و کار های گرافیکی (2D و 3D) بعدا به بازی اضافه می شن. دلیل اصلی این یکی بودن ها هم بر می گرده به کار سازندگان بازی که به علت کم کاری و یا هر دلیل دیگری نمی یان مثلا دوتا منو برای بازی درست کنن و از یک منو در کنسول و کامپیوتر استفاده می کنن. البته این موضوع بیشتر برای بازی هایی است که ابتدا برای کنسول و مدتی بعد برای کامپیوتر عرضه می شوند. بارزترین نمونشم بازی Pro Evolution Soccer هست که مثلا حتی نیومدن یک عکس کیبورد بزارن و همون دسته PS است. ولی مثلا در بازی ای مثل GTA:SA نسخه PC به هیچ وجه نمی توان چیزی یا منویی از بازی پیدا کرد که مربوط به کنسول باشد چون سازندگان روی این بازی بیشتر کار کرده اند.
 
  • Like
Reactions: Ozzy the turtle
نوشته شده توسط Lich King:
خوب اول باید این نکته را توجه کرد که مثلا منوی یک بازی که دکمه ها و تنظیمات توش نوشته شده کار گرافیکی است و در نوشتن برنامه بازی تاثیری نداره و کار های گرافیکی (2D و 3D) بعدا به بازی اضافه می شن. دلیل اصلی این یکی بودن ها هم بر می گرده به کار سازندگان بازی که به علت کم کاری و یا هر دلیل دیگری نمی یان مثلا دوتا منو برای بازی درست کنن و از یک منو در کنسول و کامپیوتر استفاده می کنن. البته این موضوع بیشتر برای بازی هایی است که ابتدا برای کنسول و مدتی بعد برای کامپیوتر عرضه می شوند. بارزترین نمونشم بازی Pro Evolution Soccer هست که مثلا حتی نیومدن یک عکس کیبورد بزارن و همون دسته PS است. ولی مثلا در بازی ای مثل GTA:SA نسخه PC به هیچ وجه نمی توان چیزی یا منویی از بازی پیدا کرد که مربوط به کنسول باشد چون سازندگان روی این بازی بیشتر کار کرده اند.
خوب درسته اما GTA نه ماه بعد اومد پس طبیعی هست که امکان داره دوباره طراحیش کنن اما بازی هایی که همزمان برای XBOX PC PS2 PSP GameCube و ... میاد چی ؟
بعد اینکه من خیلی وقتها دیدم که متن هست نه گرافیک و اینکه بعضی از بازیها اصلا سیو نمیزنن فقط بین مراحل دقیقا مثل بازی کنسول (تقریبا 70 - 80 درصد بازیهایی که برای کنسول میاد و بعد برای پی سی اینطورین مثل سایه سرنوشت)
البته من نمیخوام جسارت کنم فقط جهت بالا بردن سطح اطلاعاتم میگم :o
درضمن فکر میکنم بازی هایی مثل اونیموشا یا Resident Evil کاملا از کنسول برگشتن
 
آخرین ویرایش:
نوشته شده توسط Dr.XJ:
خوب درسته اما GTA نه ماه بعد اومد پس طبیعی هست که امکان داره دوباره طراحیش کنن اما بازی هایی که همزمان برای XBOX PC PS2 PSP GameCube و ... میاد چی ؟
بعد اینکه من خیلی وقتها دیدم که متن هست نه گرافیک و اینکه بعضی از بازیها اصلا سیو نمیزنن فقط بین مراحل دقیقا مثل بازی کنسول (تقریبا 70 - 80 درصد بازیهایی که برای کنسول میاد و بعد برای پی سی اینطورین مثل سایه سرنوشت)
البته من نمیخوام جسارت کنم فقط جهت بالا بردن سطح اطلاعاتم میگم :o
درضمن فکر میکنم بازی هایی مثل اونیموشا یا Resident Evil کاملا از کنسول برگشتن

خوب انگار نه من حرف شما رو درست متوجه شدم و نه شما حرفو منو درست! :mrgreen:
من وقتی گفتم که بازی برای هر کنسول جداگانه ساخته می شه منظورم این نبود که می شینن برای هر کنسول به فرض یک سال بازی می سازن، اگه اینطوری بود که 5-6 سال طول می کشید تا یه بازی بسازن که در کنسول ها مشترک باشه. سورس برنامه بازی که با برنامه نوشته می شه (به فرض با برنامه #C که انعطاف بالایی داره و قابلیت برنامه نویسی برای DirectX را ایجاد می کنه البته از این برنامه زیاد استفاده نمی شه چون برنامه های قوی تری هم هستند و این بازی ها با برنامه های مخصوص نوشته می شه) در کنسول و PC مشترک است. در مرحله بعدی به بوسیله Dev Kit های مختلف که مربوط به سخت افزار کنسول است و از طریق سازنده کنسول در اختیار بازی سازان قرار می گیره این امکان را به آنها می دهد تا برنامه خود در Dev Kit اجرا کرده و تغییرات لازم را جهت اجرای درست بازی بر روی آن اعمال کنند.
در کل یک بازی با یک نوع سورس نوشته می شه ولی برای هر کنسول به صورت جداگانه ساخته می شه و تبدیلی در این بین صورت نمی گیره که بیگیم یه بازی رو برای کنسول می سازن بعد با یه برنامه سریع تبدیلش می کنن به PC.
 
آخرین ویرایش:
وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or