slipkboy

Apollo 13
Loyal Member
Mar 3, 2009
3,916
نام
محمد. تـ
من شرط میبندم نصف مخالفین جدایی نادر از سیمین و کسایی که میگن از درباری الی ضعیف تر بود اصلا نفهمیدن فیلم چی بود! صرفا امدن به داستانش توجه کردن!

البته منظور من این نیست که درباره الی ضعیفه بلکه به لحاظ فنیو ساختاری کلا جدایی خیلی خوش ساخت تره!

نظر من این هست که بازی هاش هم یه سر و گردن از هر فیلم ایرانیه دیگه ای بهتره!

ماکان جان نمیدونم من رو جزء کدوم دسته میبینی، اما کار جدایی این بود که برای وارد کردن اون حس هرج و مرج اومد به طور بسیار افراطی دوربین رو دست رو اجرا کرد، یا به فول کارگردان :"من می خواستم حس فیلم طوری باشه که انگار بیننده خودش با یک گوشی موبایل داره فیلم زندگی نادر و سیمین رو میگیره."
این تکنیک توی سینمای ایران سابقه نداشت (یا اگر هم بود ناموفق بود) و چون اینجا اجرا شده بود تماشاگر کف بر می شد یه طورایی.
بازی هاش هم نگفتم بد بود، اما واقعاً کسی مثل خانوم حاتمی بدرد نخور بودند توی خیلی جاها و اصلاً حس لازم رو نداشت.
اما توی سعادت آباد تک تک بازیگرا نقش خودشون رو میدونستند. و اینکه به دلیل فضای شیک و آروم کار نیازی به دوربین رو دست نبود، و فقط لازم بود تا یه دوربین خیلی آروم فیلم رو بگیره.

اینقد نقد از یه حبه قند خوندم که مطمئنم یکی از بهترین های سینمای ایرانه و به شدت فیلم خوبیه .

شنیدن کی بود مانند دیدن؟! منم ازش نقدای خوبی خوندم، اما فیلم هیچ نکته ی خوبی نداشت، لحجه های بد و بسیار تصنعی (انگار کارگردان مجبوره بره یزد! بشین فیلم رو توی رباط کریم بساز) و بازی های خیلی ضعیف. ارمغانی برای خانواده های ایرانی؟! فقط یه جک بزرگ میتونه باشه این جمله.

من خودم عاشق کارهای مازیار میری ام ، ولی ازین که یه فیلم تقلیدی ساخته ، اونم انقدر تابلو :biggrin1: ، تعجب کردم ... ولی حاصل کار به شدت امیدوار کننده بود .

کیوان چی میگی؟! تقلید کجا بود مرد حسابی!؟
موضوع دروغ یکی از بهترین کلیشه های (بخوانید ایده ها) دنیا برای فیلم سازیه. اگر هر فیلمی با این مضوع رو یه تقلید بگیریم پس باید برگردیم به دهه های اولیه ی ساخت سینماتوگراف و اولین نمونه های ژانر درام.
در زمینه ی دکوپاژ هم اصلاً شبیه نبودند. سعادت آباد قشر بورژوا (متوسط ادا در بیار) جامعه رو هدف قرار داده بود، در حالی که در ظاهر زندگی بسیار شیک، اتو کشیده و تمیزی داشتند و در هر لحظه سعی میکردند با ادای پولدار بودن خودشون رو سطح بالا نشون بند، اما جدایی کاملاً دو خونواده ی متزلزل رو هدف قرار داده بود. که حتی ظاهرشون هم دیگه براشون اهمیتی نداشت.
جدایی کاملاً وابسته به فرهنگ ایران هستش، اما سعادت آباد حرفش خیلی بین المللی تره.
 

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,180
نام
ماکان
سخنی از مادر عروس !! توصیه میکنم شما در مورد همون بازیها فقط نظر بده .

مواظب حرف زدنت باش! شما اینجا حق نداری برای کسی تعیین تکلیف کنی و در ضمن به هیچ عنوان هم پست های من و نظر شخصیم بهت مربوط نمیشه. دوستانه بهت میگم که آخرین بارت باشه. من عادت ندارم جواب hater هارو بدم! دوره این مدل کامنت های بی ادبانه سر امده! اگه نظری، مخالفتی، موافقتی، چیزی داری بدور از توهین و ... ابراض کن تا وارد بخث بشی!

یه حبه قند رو ندیدم ، اما سعادت آباد درسته تحت تاثیر فیلمهای فرهادی درست شده ، اما واقعا عالیه ...
من خودم عاشق کارهای مازیار میری ام ، ولی ازین که یه فیلم تقلیدی ساخته ، اونم انقدر تابلو :biggrin1: ، تعجب کردم ... ولی حاصل کار به شدت امیدوار کننده بود .

من نمیگم سعادت آباد فیلم بدی هست، من خودمم خیلی خوشم امد ازش اما کامل فضای فیلم چهار شنبه سوری رو کپی کرده. به همین دلیل از نظر من بدرد نمیخوره.

کلا یکی از بحث هایی که اصغر فرهادی توی فیلم هاش آورد نقد طبقه متوسط جامعه و به واسطه ان مدرنیسم بود. این که در یک شرایط نئوفرمالیزم مدرنیسم توی ایران چه جایگاهیی داره و چطور با دین پیوند خورده. کلا اصغر فرهادی عادت داره تو فیلم هاش دروغ رو خیلی زشت جلوه بده که خوب کلا تم فیلم سعادت آباد هم همینه. اما مثلا اصغر فرهادی میاد این مغوله رو در درجه اول به کل جامعه بست نمیده و بررسی میکنه که چقدر دروغ گویی و یا فرار از ان تو جامعه ما وابسته به شرایط و عادت های دینی هست اما تو سعادت آباد از نظر من کارگردان ناآگاهانه و بدون اینکه خودش بفهمه عملا داره چنین کاری میکنه کلا مدرنیسم تو ایران رو محکوم به دورغ گویی و پنهان کاری میکنه! نگرشش رادیکالی هست.

فیلم یه حبه قند رو هم هرچند خیلی دوست دارم و سه بار تو سینما دیدمش اما باید اعتراف کرد فضای فیلم دزدی از درباری الی هست. اینکه یه اتفاق چجوری باعث تغییر 180 درجه ای فضای میشه. تو درباری الی، مرگ الی ان اتفاقه اما تو یه حبه قند، یه حبه قند! صحبت کارگردان هم در مورد تقابل مدرنیسم و سنت خیلی کلیشه ای و صفر و یکی هست! میاد میگه مطلق مدرنیسم بده و سنت خوبه! اینکه نشد حرف آخه! رو یه موضوع نمیشه به طور کامل خط بطلان کشید!

همین صحبتو اصغر فرهادی تو جدایی نادر از سیمین میکنه اما به دو طرف حق میده! از قول دو طرف صحبت میکنه و در نهایت اجازه میده در غالب شخصیت ترمه انتخاب کنی که میخوای به سمت مدرنیسم بری (و به قول نادر از مشکلات فرار کنی) یا سنت رو انتخاب کنی و تو فضای دروغگویانه و سرشار از اختلاف طبقاتی ان بمونی. یعنی دلیل سیمین برای اینکه نمیخواست بچش تو ایران بزرگ بشه.

من تو یه حبه قند فضای نئو امپرسیونیسمی که ساخته بود رو خیلی دوست داشت. کل فیلم برای من تابلو "نیلوفرهای آبی" کلوئد مونه رو تدایی میکرد. یه فضای خاص بدون هیچ کمپوزیسیون مشخصی که حتی شخصیت های فیلم هم از درجه دوم اهمیت قرار دارن. به نظرم خلق این فضا تو سینمای ایران خیلی یونیک بود و شخصا هیچ فیلم ایرانی رو ندیده بودم که چنین فضایی بسازه و بیانش تصویری باشه.


ماکان جان نمیدونم من رو جزء کدوم دسته میبینی، اما کار جدایی این بود که برای وارد کردن اون حس هرج و مرج اومد به طور بسیار افراطی دوربین رو دست رو اجرا کرد، یا به فول کارگردان :"من می خواستم حس فیلم طوری باشه که انگار بیننده خودش با یک گوشی موبایل داره فیلم زندگی نادر و سیمین رو میگیره."
این تکنیک توی سینمای ایران سابقه نداشت (یا اگر هم بود ناموفق بود) و چون اینجا اجرا شده بود تماشاگر کف بر می شد یه طورایی.
بازی هاش هم نگفتم بد بود، اما واقعاً کسی مثل خانوم حاتمی بدرد نخور بودند توی خیلی جاها و اصلاً حس لازم رو نداشت.
اما توی سعادت آباد تک تک بازیگرا نقش خودشون رو میدونستند. و اینکه به دلیل فضای شیک و آروم کار نیازی به دوربین رو دست نبود، و فقط لازم بود تا یه دوربین خیلی آروم فیلم رو بگیره.


اول از همه منظور من بیشتر عوام بود. اما اگه این پست من رو از اول کامل بخونی من دلایلم برای موافقت با جدایی و مخالفت با سعادت اباد رو گفتم.

اما در مورد دوربین جدایی باید بگم حرف های این مسعود فراستی رو تکرار نکنید!:D واقعا میزانسن های فرهادی رو نمشه به راحتی زیر سوال برد! در ضمن همین سعادت آبادی که میگی هم دوربینش HC هست! تو جدایی دوربین به صورت مجزا حس نمیشه و در عین حال یه تصویر عالی از فضای خونه میده. اما تو سعادت آباد چی؟ کارگردان سعی کرده به دوربین شخصیت بده و از نظر من ان رو شبیه یک شخص انمی که تو صحنه حاضره بکنه که هیچ معنی خاصی نداره.

انصافی تو داری pan های دوربین جدایی رو با سعادت آباد مقایسه میکنی؟ خداوکیلی نگید این حرفارو!:D

نکته بعد هم بازی بازیگران دو فیلم هست! تو سعادت آباد من بازی لیلا حاتمی و حسین یاری رو خیلی دوست داشتم. اما بغیر از اینها شخصا هیچ بازی خاصی از کسی ندیدم! حامد بهداد که تکرار مکررات هست و من یه نفر دیگه از داره حالم از بازی های تکراریش بهم میخوره. مهناز افشار هم که... بگذریم!

اما تو جدایی انصافی کل تیم بازیگری عالی عمل کردن! حتی بابای نادر!:D من اصلا اولش باور نمیشد ان مرده داره بازی میکنه! فکر میکردم حالا یه مرد آلزایمری رو گیر آوردن گذاشتن تو فیلم!:D خداییش بازی شهاب حسینی تو جدایی اصلا قابل مقایسه با بازی های بقیه فیلم ها هست؟ از نظر من یه کمپین قوی برای شهاب حسینی راه مینداختن میترکوند!

سعادت آباد قشر بورژوا (متوسط ادا در بیار) جامعه رو هدف قرار داده بود، در حالی که در ظاهر زندگی بسیار شیک، اتو کشیده و تمیزی داشتند و در هر لحظه سعی میکردند با ادای پولدار بودن خودشون رو سطح بالا نشون بند

طبقه متوسط نماد مدرنیسمه! وقتی میگی این طبقه و تمام تیپ های اجتمایی شنهان کاری میکنن و دروغ میگن عملا داری مدرنیسم رو محکوم میکنی نه بورژوازی! همونطور هم که گفتم این نگرش خیلی رادیکالی هست! هیچ تحلیلی پشتش نیست! اصلا چه ربطی به بورژوازی داشت این فیلم؟:D


اما در آخر باید بگم زیر سوال بردن جدایی کار نشدنی هست! مگه اینکه بپذیریم تمام منتقدینی که بهش این همه جایزه میدن هیچی حالیشون نیست!
 
آخرین ویرایش:

slipkboy

Apollo 13
Loyal Member
Mar 3, 2009
3,916
نام
محمد. تـ
اول از همه منظور من بیشتر عوام بود. اما اگه این پست من رو از اول کامل بخونی من دلایلم برای موافقت با جدایی و مخالفت با سعادت اباد رو گفتم.

خوب ما هم تقریباً عوام هستیم یه جورایی.

اما در مورد دوربین جدایی باید بگم حرف های این مسعود فراستی رو تکرار نکنید!:biggrin1: واقعا میزانسن های فرهادی رو نمشه به راحتی زیر سوال برد! در ضمن همین سعادت آبادی که میگی هم دوربینش HC هست! تو جدایی دوربین به صورت مجزا حس نمیشه و در عین حال یه تصویر عالی از فضای خونه میده. اما تو سعادت آباد چی؟ کارگردان سعی کرده به دوربین شخصیت بده و از نظر من ان رو شبیه یک شخص انمی که تو صحنه حاضره بکنه که هیچ معنی خاصی نداره.

اتفاقاً من هم گفتم، توی جدایی دوربین دست شماست، اما تو سعادت آباد شما فقط یه ناظرید از چشم دوربین. توی جدایی شما دوربین رو میگیرید دستتون و از هر چیزی که میاد جلو فیلم میگیرید. اما توی سعادت آباد فقط یه آدمی هستید که اتفاقی درگیر مشکلات مردم شدید. و اگه دوست داشته باشید میشینید و مشکلاتشون رو اونطور که اونا می خوان میبینی.

انصافی تو داری pan های دوربین جدایی رو با سعادت آباد مقایسه میکنی؟ خداوکیلی نگید این حرفارو!:biggrin1:

اصلاً مقایسه نکردم، چون تخصص من نیست. فقط گفتم این فلانه و اون بهمانه

نکته بعد هم بازی بازیگران دو فیلم هست! تو سعادت آباد من بازی لیلا حاتمی و حسین یاری رو خیلی دوست داشتم. اما بغیر از اینها شخصا هیچ بازی خاصی از کسی ندیدم! حامد بهداد که تکرار مکررات هست و من یه نفر دیگه از داره حالم از بازی های تکراریش بهم میخوره. مهناز افشار هم که... بگذریم!

من از فیلم جدایی فقط لیلا حاتمی رو بد گرفتم، با بازی سایرین هیچ مشکلی نداشتم، چون بازی اونها هیچ مشکلی نداشت.
اما توی سعادت آباد هم فقط با بازی مهناز افشار مشکل داشتم، که به نظر فقط برای جمع کردن طیف گسترده تر مخاطبین اومده.

طبقه متوسط نماد مدرنیسمه! وقتی میگی این طبقه و تمام تیپ های اجتمایی شنهان کاری میکنن و دروغ میگن عملا داری مدرنیسم رو محکوم میکنی نه بورژوازی! همونطور هم که گفتم این نگرش خیلی رادیکالی هست! هیچ تحلیلی پشتش نیست! اصلا چه ربطی به بورژوازی داشت این فیلم؟:biggrin1:

من اسلاً با مدرنیسم مشکل نداشتم، بحث اصلی من همون قشر خاص هست که مثل خونواده ی مورد نظر در سعادت آباد فقط دارای ادا و اتفار هستند و هیچ پیش زمینه ای از اداهاشون ندارند.
اتفاقاً خود کارگردان میگه هدفش قشر خاصی از جامعه است، پس نگرش من رادیکال نیست، متاثر از صحبت کارگردانه.

اما در آخر باید بگم زیر سوال بردن جدایی کار نشدنی هست! مگه اینکه بپذیریم تمام منتقدینی که بهش این همه جایزه میدن هیچی حالیشون نیست!

زیر سوال بردن خیلی با کاری که من می کنم فرق داره. من دارم میگم فیلم هایپش زیاد بود. دلیلش هم واضحه گفتن نداره. من نگفتم فیلم جدایی فیلم بدیه. در تمام نوشته های اخیرم میتونی ببینیش.
گفتم از نظر داستانی سعادت آباد کشش بیشتر بود. همچنین سعادت آباد مفهوم خودش رو خیلی بهتر میگفت.

پ.ن: عدم استفاده ی من از اسمایلی این نیست که دارم جدی و یا با بی دقتی پست می دم، دلیلش اینه که حوصله ندارم روش کلیک کنم. پس دوستان یک وقت فکر نکنند الان اینجا قراره خونی ریخته بشه. پیش گیری بتر از درمان است.
پ.ن2: من اسیر این تیپ نگارشی ماکانم، همیش کلمات قلمبه میزاره جلو آدم، دیگه کمی عرصه رو تنگ می کنه.
 

HL2-GF

کاربر سایت
Apr 5, 2006
7,279
نام
نیما
مواظب حرف زدنت باش! شما اینجا حق نداری برای کسی تعیین تکلیف کنی و در ضمن به هیچ عنوان هم پست های من و نظر شخصیم بهت مربوط نمیشه. دوستانه بهت میگم که آخرین بارت باشه. من عادت ندارم جواب hater هارو بدم! دوره این مدل کامنت های بی ادبانه سر امده! اگه نظری، مخالفتی، موافقتی، چیزی داری بدور از توهین و ... ابراض کن تا وارد بخث بشی!
مثلا مواظب حرف زدنم نباشم چیکار میکنی ؟
نکنه کامنت دیروز خودت یادت رفته که بهم گفته بودی IQ ام پایینه ؟!! نکنه اون خیلی کامنت مودبانه ای بود ؟ البته چون جوابِ ... خاموشیست ترجیح دادم جوابت رو ندم .
در ضمن اومدی یکی از بهترین فیلمهای سینمای ایران رو بی ارزش جلوه دادی تا به قول خودت نظر شخصیتو بدی ؟ نظر شخصیت رو لطفا برا خودت نگه دار ! یا نکنه فک کردی خیلی بیشتر از 90 درصد منتقدهای فعلی سینما از فیلم و کارگردانی سرت میشه ؟ نکنه اونا چیزی از فیلم نفهمیدن و تو یکی بودی که ضعف های فیلم رو به همه نشون دادی ؟ نکنه از منتقد ورایتی که برای یه حبه قند متن تمجید نوشته بیشتر فیلم سرت میشه ؟ نکنه از مجید مجیدی و کمال تبریزی و ابراهیم حاتمی کیا هم بیشتر فیلمسازی بلدی که اونا فیلم رو ستایش کردن ولی مقبول درگاه شما قرار نگرفته ؟
این ژست مودبانه بودنت رو هم برا یکی در بیار که تو رو نشناسه .
فیلم یه حبه قند رو هم هرچند خیلی دوست دارم و سه بار تو سینما دیدمش
فیلمی که مفت گرونه رو ادم 3 بار میره میبینه ؟ خوب باید به عقلش شک کرد !!
 
  • Like
Reactions: 619

Delta Ex

کاربر سایت
May 5, 2011
838
نام
رفیق مَمّد
این جدایی کاملا معلومه فیلمنامه ش یک 1000 باری کاملا عوض شده، اونقدر هم فرهادی تنبل و بیتفاوت بوده که مشکلات عمیقش رو برطرف نکنه.
شهاب حسینی چطور خیال میکنه نادر از خانواده ی پولداریه؟ توی یک خونه ی فکسنی که مال پدرشه زندگی میکنه و کارمند بانکه. در جامعه شأن اقتصادی یک کارمند بانک با یک آدم بیکار یکیه. حسینی به یک شدتی میگه "شما" که انگار نادر قرار بوده یک مولتی میلیونر باشه.
در مورد مشکلات اجتماعی هم، خوب نارحت نشید ولی فرهادی یک خیانتکار هست. دقیقا همون کاری که مخملباف کرده رو با کارگردانی بهتر کرده. زوم کردن روی گند و کثافت برای جایزه گرفتن از جشنواره های خارجی.

درضمن ساختش چه خوشی ای داره؟ کپیِ کارهای کوئن هاست (مخصوصا Fargo و No Country). هیچ چیز خاصی نیست.
 

clockwork orange

کاربر سایت
Aug 17, 2007
793
نام
اردلان
در مورد مشکلات اجتماعی هم، خوب نارحت نشید ولی فرهادی یک خیانتکار هست. دقیقا همون کاری که مخملباف کرده رو با کارگردانی بهتر کرده. زوم کردن روی گند و کثافت برای جایزه گرفتن از جشنواره های خارجی.
اینکه سینمای ایران و کلا آسیا و خاورمیانه از نظر اجتماعی در حال حاضر یکی از آگاه ترین سینماهای جهانه سرزنشش بی معنیه چون با این تصور باید از سینمای کشورهای دیگه که سالها پیش همین مسیر رو طی کردن هم عیبجوبی کرد. نئورئالیسمی که تو دهه 40 در ایتالیا شروع شد( و تقریبا اساس اکثر فیلمهای ایرانی به همین فرم بر می گرده) تا در دهه 50 در فرانسه گسترش یافت(سینما وریته) تا دهه 60-50 انگلیس(Kitchen sink realism) تا آمریکا در دهه 70-60 , اسکاتلند در دهه 70 و ایران در دهه 70 و 80 تا الان, خودش اساسا واکنشیه به وضعیت اجتماعی-سیاسی-اقتصادی این کشورها.
درضمن ساختش چه خوشی ای داره؟ کپیِ کارهای کوئن هاست (مخصوصا Fargo و No Country). هیچ چیز خاصی نیست.
اول چیز خاص کارهای کوئنها رو بگو شاید بعدا بشه درباره بی شباهتی کاراشون بحت کرد.
 

Captain America

I am become Death, The Destroyer of Worlds
کاربر سایت
Aug 13, 2010
7,101
نام
Jesus
حالا الی و نادر و حبه قند ولش کنید جنگ جهانی میشه یهو دیدی :d
پیتر جکسون تمامی شایعات مبنی بر تاخیر قسمت اول و دوم هابیت را بشدت تکذیب کرد.اولش گفت نمیدونم چرا هروقت یک فیلمی میخواند تاخیر بندازند به هابیت نسبت میدن(منظور شایعات تاخیر پیرامون اسپایدر من و سوپرمن)بعد گفت احمقانه نیست فیلمی که 70-80 درصد کار ساختش تموم شده تاخیر بخوره؟بعد هم در پایان گفت شایعه پردازان ابلهی بیش نیستند :d
تریلر هم طبق وعده سر اکران تن تن در آمریکا نمایش داده میشه (با پیتر هم دیگه از این شوخی ها نکنید الان خفن عصبی شده )
البته وارنر هم اومده یکم لحن تند پیتر جکسون درست کرده و گفته فیلم هابیت طبق همان تاریخ 14 دسامبر 2012 قسمت اول و قسمت دوم در تاریخ 13 دسامبر 2013 اکران خواهد گردید.
 

Zalamen

کاربر سایت
Mar 15, 2009
472
نام
محسن
چه قدر زیرنویسش بد بود. البته تا حالا فیلم فارسی با زیر نویس انگلیسی ندیدم :dولی دایره ی لغاتش در حد ترم استارتر ه آموزشگاه زبان بود.:d
 

Dr.Freeman

کاربر سایت
Apr 18, 2009
511
نام
نوید
نظرات دوستان رو خوندم . بنده هم می خواستم یه نظری بدم .

برای یه فیلم ساز خیلی مهمه که اول عاشق سینما شده یا اینکه دغدغه های خودش رو پیدا کرده باشه و بخواد به واسطه ی سینما اون رو بیان کنه . در عالم سینما کارگردان های بزرگی در هر دو حالت داشتیم . کارگردان های که اول دغدغه داشتن و بعد به سینما علاقه مند شدن مثل فیلمسازان روسی مثل کوزینتسوف یا تارکوفسکی . و کارگردان های بزرگی هم داریم که اول عاشق سینما شدن و بعد یه دغدغه هایی هم پیدا کردن . مثل : اسپیلبرگ ، تارانتینو ، جیم جارموش و ...

متاسفانه و یا خوشبختانه همه ی کارگزدان های بزرگ کشور ما از دسته ی اولن یعنی یه دغدغه ها و مشکلاتی رو در جامعه دیدن و بعد خواستن اون رو با زبون سینما بیان کنن . از داریوش مهرجویی ، علی حاتمی ، مسعود کیمیایی ، ناصر تقوایی ، بهرام بیضایی بگیر تا کارگردان های خوب نسل امروز مثل : حاتمی کیا ، فرهادی ، جعفر پناهی و ...

پس همونطور که میبینید تمام فیلم های خوب ما از جنس سینمای دغدغه مدار بودن و محتوا و مفاهیم فیلم ها کاملا بر فرم و شکل ساخت فیلم ارجعیت داشته . پس مخاطب ایرانی فیلم خوب رو چنین فیلمی میدونه .

باز هم نمیدونم باید بگم خوشبختانه و یا متاسفانه مخاطبان فهیم سینمای ایران هم محتوا زده هستن . یعنی مفهوم فیلم در درجه ی اول براشون اهمیت داره . تاریخ سینمای ایران هم اینو نشون داده .

سعادت آباد دقیقا زیر تیغ همین نوع سلیقه قرار گرفته . این فیلم اگرچه داستانی تقریبا کلیشه ای داره که فقط همین موضوع هم مورد توجه همه قرار میگیره . ولی اکثر دوستان از بازی گردانی فوق العاده کارگردان ، میزانسن استثنایی و فیلم برداری خیلی خوب فیلم غافل شدن . واقعا هدایت این هم بازیگر چهره که سبک بازی هاشون با هم فرق داره خیلی کار سختی هست و کارگردان هم واقعا از پسش خوب بر اومده .

در مورد داستان این فیلم هم باید بگم که قرار نیست وقتی یه فیلنامه روی موضوعی دست گذاشته که قبلا هم در موردش صحبت شده ، سریع بگیم که این فیلم تقلیدیه . اگه بخوایم اینجوری حساب کنیم جدایی نادر از سیمین هم یه تقلید از فیلم (( کرامرعلیه کرامر ))هست

اما در مورد اصغر فرهادی باید یگم که یه استثنا در سینمای ما هست . چون فیلم هاش از لحاظ فرمیک در سطح و اندازه های بین المللیه و همین هم باعث میشه که در جشنواره های بین المللی موفق ظاهر بشه .

بنده هم به دلایلی که از حوصله ی این پست خارجه فکر نمیکنم فرهادی با فیلم ساختن در خارج از کشور خودش بتونه موفقیت فیلم هایی که در ایران ساخته رو کسب کنه .
کیارستمی میتونه موفق باشه چونکه جنس سینمای کیارستمی یه زمین تا آسمون با سینمای فرهادی متفاوته .
 
آخرین ویرایش:

M1sChief

کاربر سایت
May 24, 2006
2,156
نام
آريا
MI:Ghost Protocol هم که گل کاشته . یه اکش فوق العاده خوش ساخت شده . بیشتر critic هم به عنوان بهترین فیلم سری انتخابش کردن .
البته Brad Bird یکی از باهوشترین های Hollywood بود معلوم بود موفق میشه ولی بازم اولین Live-action که ساخته انقدر نقدش هاش + باشه خیلیه پروژه کوچیکی هم نیست .
-
اینم درباره Prologue ه TDKR ه .(خودم نخودم هنوز )
http://www.superherohype.com/news/articles/169007-weve-seen-the-dark-knight-rises-imax-prologue
 

HL2-GF

کاربر سایت
Apr 5, 2006
7,279
نام
نیما
MI:Ghost Protocol هم که گل کاشته . یه اکش فوق العاده خوش ساخت شده . بیشتر critic هم به عنوان بهترین فیلم سری انتخابش کردن .
البته Brad Bird یکی از باهوشترین های Hollywood بود معلوم بود موفق میشه ولی بازم اولین Live-action که ساخته انقدر نقدش هاش + باشه خیلیه پروژه کوچیکی هم نیست .
آریا حتی تو تریلر ها هم معلوم بود اکشن خوش ساختی هست ، MI :III هم اکشن خیلی خوبی بود و بهترین بود تو سری البته تا قبل از این . البته این کست خیلی خوبی هم داره . برد بیرد هم که دیگه نیاز به تعریف کردن نداره :x
 

octavius

کاربر سایت
Apr 29, 2006
286
بی خیال این فیلمای فمنیستی و ... ایرانی شید.این فیلمسازا هم جدیدا عادت کردن یه قشر جامعه رو انقد مظلوم و بدبخت نشون بدن که دل ادم واسشون جوجه کباب شه.

فقط عشق است هابیت :x
 
  • Like
Reactions: Scαrface

Elvish Hero

Channeling La Masia
کاربر سایت
Sep 23, 2005
4,143
شهاب حسینی چطور خیال میکنه نادر از خانواده ی پولداریه؟
اختلاف طقباتی شهاب حسینی با پیمان معادی مثل اختلاف طبقاتی پیمان معادی با این یارو انصاریه!!
در مورد مشکلات اجتماعی هم، خوب نارحت نشید ولی فرهادی یک خیانتکار هست. دقیقا همون کاری که مخملباف کرده رو با کارگردانی بهتر کرده. زوم کردن روی گند و کثافت برای جایزه گرفتن از جشنواره های خارجی.
درضمن ساختش چه خوشی ای داره؟ کپیِ کارهای کوئن هاست (مخصوصا Fargo و No Country). هیچ چیز خاصی نیست.
اینجا اومدی فرهادی(یکی از بهترین کارگردانی های ایرانی) رو با مخملباف(یکی از چرت ترین ها:D) با کوئن ها یکی کردی.
دقیقا چه شباهتی داره فرم فارگو با جدایی؟:D
بعد یه دغدغه هایی هم پیدا کردن . مثل : اسپیلبرگ ، تارانتینو
دقیقا این دو تا چه دغدغه ای دارن؟:D
این MI جدید هم که از خیلی وقت پیش معلوم بود خیلی خوبه! فکر کن اکشن خرکی با کارگردانی Bird و فیلمبردای elswit:x
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر