Fable III - شکوه آلبیون

  • Thread starter Thread starter GENE
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

GENE

کاربر سایت
سلام

Fable III یکی از عناوین بزرگ مایکروسافت در سال 2010 خواهد بود. درپشت این بازی ، دو عنوان Fable I, II قرار دارند که علیرغم اشکالاتی معدود، جزو خاطره‌انگیزترین بازی‌های اکثر مخاطبان هستند.

می‌خواهیم نگاهی کلی به بازی بیندازیم و ببینیم چه بهبود‌هایی داشته. کسانی که تابحال Fable را تجربه نکرده‌اند هم می‌توانند با خواندن این متن با ذهنیات پیتر مولینیو آشنا شوند. خوب، حالا چرا باید Fable III را بازی کنیم؟

1286752904.jpg

1- منو‌ها خاموش
کار کردن با منو‌های Fable II راحت و دلچسب نبود و تقریبا همه افراد از این مورد گلایه داشتند. Lionhead در پاسخ به نیاز بازیباز‌ها، طرح جدیدی را در شماره سوم بازی پیاده کرد. با فشار دکمه Start بازی متوقف شده و سریعا وارد تالاری می‌شوید که چندین درب دارد. پشخدمت تالار، Jasper، به شما خوش‌آمد گفته و از آنجا می‌توانید به اتاق‌های مختلف وارد شوید. مثلا اتاق اچیومنت، اتاق تعویض لباس و ...


2- نقشه کاربردی
در وسط HQ میزی قرار دارد که نقشه کل بازی بر روی آن گسترده شده است( چیزی شبیه به شماره 1). از آنجا می‌توانید به تمام مناطق بازدید شده نقشه، تلپورت کنید. اما مهمتر اینکه این نقشه به شما اجازه می‌دهد وضعیت تمام شهر‌ها و مناطق را زیر نظر بگیرید. ماموریت‌ها فرعی و همچنین شغل‌های موجود در آن‌ها را بررسی کنید و بازی خود را بهتر مدیریت کنید.


3- مبارزات تماشایی
مبارزات بازی‌های Fable همیشه زیبا بود ولی نه نطوری که باید وشاید. اما در Fable III مبارزات بازی حس و حال بهتری خواهند داشت. جادو‌ها را می‌توانید از همان ابتدا به نهایت قدرت برسانید هر چند برای این کار مدت زمان بسیار زیادی نیاز است. Finisherها( ضربات تمام کننده) بسیار جالبی در مبارزات طراحی شده است. بخصوص وقتی که شمشیر و گرز در دست داشته باشید.

screenshot_239161_thumb300.jpg

4- کوتوله‌های جنگل
Gargoyleها را به یاد دارید؟ همان مجسمه‌های سنگی شماره 2 که در گوشه و کنار شهر قایم شده بودند و شما را مسخره می‌کردند. پیدا کردن تمام آن ها وقت زیادی می‌برد ولی جایزه‌ای که در پایان دریافت می‌کردید عالی بود. در شماره سوم شما به شکار کوتوله‌ها خواهید پرداخت که با چشمانی تیز و درخشنده، در باغ‌ها و جنگل‌‌ها پرسه می‌زنند. اگر هنوز فکر می‌کنید که آن‌ها مرموز نیستند، صبر کنید تا صدای آواز خواندنشان را با گوش خود بشنوید.

5- شیر یا خط؟
نشستن در جای شاه آسان نخواهد بود. برای رسیدن به تاج و تخت، قول‌‌هایی خواهید داد که بعدا از عهده انجامشان برنمی‌آیید. آنطور که مشخص شده، انجام دادن کار درست همیشه به نفع آلبیون نخواهد بود. گاهی اوقات برای یک انتخاب دشوار، ممکن است از سکه شانس استفاده کنید.

screenshot_239159_thumb300.jpg

6- مخلوط دو طعم
داستان Fable III نسبت به قبل حال و هوایی تاریک‌تر و مرموز‌تر خواهد داشت. البته حس شوخ‌طبعی بازی همچنان در ماموریت‌های فرعی حضور خواهد داشت. می‌توانید در قهوه‌خانه‌ها به قماربازی و وقت گذرانی مشغول باشید. مینی‌گیم‌های بازی اصلاح و بازیبینی شده‌اند. رقیبان شما در مینی‌گیم‌ها وجود خارجی دارند و بعد از هر حرکت، شما را با یکی دو شکلک ناجور پذیرایی می‌کنند.


7- بازگشت از آن دنیا
در میان صداگذاران بازی،‌ نام Wanamaker و Stephen Fry به چشم می‌خورد. انتظار می‌رود که دو کاراکتر محبوب Theresa و Reaver دوباره به داستان بازگردند. Sam و Max ( دو برادار دیوانه در FableII) هم در بازی خواهند بود. اما از آن‌جایی که داستان 50 سال بعد اتفاق می‌آفتد ان‌ها به شکل ارواح هستند. به نظر می‌رسد که زندگی در آن دنیا هیچ اثر مفدیدی روی مغز‌های معیوب آن‌ها نداشته است.


8- کاسبی
باز هم می‌توانید شغل‌هایی برای خود دست و پا کنید و از این راه پولی به جیب بزنید. این بار برای طرفداران بازی‌های موزیکال نیز یک شغل خاص به نام Lute Hero وجود خواهد داشت. آوازه خوان‌های دوره گرد را به یاد دارید که در هر شهر‌ها پرسه زده و با ساز خود مردم را سرگرم می‌کردند. این بار شما قرار است کار و کاسی آن‌ها را کساد کنید و این شغل را در دست خود بگیرید. این شغل از سیستم دکمه زنی استفاده می‌کند.


9- British دوستان به پیش...
Sir Ben Kingsley معروف و برنده جایزه اسکار را همه شما می‌شناسید. چیزی که نمی‌دانید این است که او در صداگذاری بازی حضور داشته و به لهجه ولز صحبت خواهد کرد. حضور او باعث بالا بردن کیفیت داستان بزرگ بازی خواهد شد. چقدر بزرگ؟ در واقع 36 ساعت مکالمه در بازی وجود دارد که حاصل دسترنج 80 صداگذار است.

screenshot_239153_thumb300.jpg

10- راستی، شنیدی که...؟
اگر فکر می‌کنید همه آن 36 ساعت مکالمه مربوط به داستان است و حوصله آن را ندارید، اندکی صبر کنید. همه آنها مربوط به خط داستانی نیست. Lionhead معتقد است که بسیاری از بازیباز‌ها در وسط ماموریت‌ها سردرگم می‌شوند. همچنین مناظر بکر و زیبایی در بازی طراحی شده که ممکن است بازیباز‌ها حتی یک بار هم آن‌ها را نبینند. بنابراین یک سیستم Gossip( شایعه پراکنی) در بازی طراحی شده. مردم در مورد اتفاقاتی که دور و برشان می‌گذرد صحبت می‌کنند. شما شایعات جالبی از مردم خواهید شنید و ترغیب می‌شوید تا به دنیال واقعیت بروید.

پایان.
 
این شماره از فیبل کمتر از دو شماره ی قبلی وعده و وعید پشتش هست و من امید بیشتری بهش دارم!
از وقتی CG ابتدایی بازی رو دیدم، هایپ زده شدم...
ممنون به خاطر مطلب
 
ممنون مهدی !
اوائل فکر میکردم Fable 2.5 هست ولی چند وقتیه نظرم عوض شده ! به امید تجربه منحصربفردی مثل Fable 2

Gargoyleها را به یاد دارید؟ همان مجسمه‌های سنگی شماره 2 که در گوشه و کنار شهر قایم شده بودند و شما را مسخره می‌کردند. پیدا کردن تمام آن ها وقت زیادی می‌برد ولی جایزه‌ای که در پایان دریافت می‌کردید عالی بود. در شماره سوم شما به شکار کوتوله‌ها خواهید پرداخت که با چشمانی تیز و درخشنده، در باغ‌ها و جنگل‌‌ها پرسه می‌زنند. اگر هنوز فکر می‌کنید که آن‌ها مرموز نیستند، صبر کنید تا صدای آواز خواندنشان را با گوش خود بشنوید.
یادش بخیر ! اوائل بازی فکر میکردم یه باگی چیزی در کار هست که توی محیط های خالی یه صدایی پخش میشه :دی
 
از زمان اعلام رسمی این شماره، مولینو خیلی کم در موردش حرف های تخیلی زده. جدا امیدوار کنندست.
البته در مورد شماره های قبلی هم که حرف های تخیلی می زد، یه چیزایی هم تو بازی پیاده می کرد.
 
ممنون مهدی !
اوائل فکر میکردم Fable 2.5 هست ولی چند وقتیه نظرم عوض شده ! به امید تجربه منحصربفردی مثل Fable 2
درست یادم باشه آریا، شما عقیده داشتی عنوانی شماره "بعد" حساب میشه که فاصله ش با عنوان قبلی حداقل 5 سال باشه. درسته؟
خیلی بازی داریم 2 سال درمیون عرضه میشن :d
 
سلام!
FABLE II بهترین بازی این نسل من بود، بازیی که هنوز هم هر وقت بیکار میشم بازی میکنم. خیلی زیاد به این نسخه امیدوارم و اگه مشکلات بازی قبلی مثل باگ و لودینگ های طولانی تو این شماره وجود نداشته باشه رسما با یک شاهکار طرف هستیم.
 
آخرین ویرایش:
فقط این مشکل لودینگ های زیاد و طولانی رو حل کنند (یعنی بازی یه دست بشه)، و از اون مهمتر منوهای بازی رو روونتر و راحت تر کنند، تمام مشکلات بازی حل میشه. مشکل همون منوی مزخرفش بود فقط:دی همه چیش عالی بود.
 
درست یادم باشه آریا، شما عقیده داشتی عنوانی شماره "بعد" حساب میشه که فاصله ش با عنوان قبلی حداقل 5 سال باشه. درسته؟
خیلی بازی داریم 2 سال درمیون عرضه میشن :d
خب فریدون اگه تیم سازنده یه عنوان , نفرات کمی داشته باشه و بخواد توی عنوان بعدی 10,20 تا ویژگی کاملآ جدید برای اولین بار بذاره و بین دو تا عنوان اصلیش , با همین تیم کوچیکی که داره دو تا بازی کامل و 2 تا نیمچه بازی دیگه هم تولید کنه , ممکنه بیشتر از 5 سال هم طول بکشه :دی ولی به قول خودت بازی ای هم داشتیم که 2 سال درمیون که هیچی , 1 سال درمیون نسخه بعدیشون اومده و با گرفتن بیشتر از 100 جایزه رکورددار هست :دی
Fable III فارغ از فاصله سالی (!) اوائل معرفیش خیلی شبیه نسخه قبلی بود ! ولی هرچی میگذره بیشتر تفاوت خودش رو نشون میده !
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or