بهترین GoW از نظر من شماره نخستش بود، به چند دلیل مهم:
در درجه اول و مهم تر از همه اینکه پرداخت بازی و داستان طوری بود که همیشه در طول مراحل بازی واقعا احساس میکردی در حال انجام کاری هستی که هیچ کس تا به حال موفق به انجام ان نشده.
مبارزه با یک خدا به زیبا ترین شکل ممکنه طراحی شده بود، یعنی دقیقا طوری پرداخت شده بود که گیمرها حس کنن کاری نشدنی هست که کریتوس داره بعد از یک پروسه خیلی طولانی شدنیش میکنه. قد و اندازه های اریس هم خیلی خوب بود.
در طول بازی یک حسی وجود داشت که حمایت خدایان پشتت هست که من اینو خیلی دوست داشتم.
این ها مواردی هستن که باعث میشن من شماره اول GoW رو از شماره های دیگش بیشتر دوست داشته باشم.
البته این نکته هم قابل ذکره که هم گیم پلی و گرافیک و هم موسیقی در طول مجموعه روندش صعودی بوده و مثلا پر واظحه که گیم پلی GoWIII از GoWI خیلی غنی تره.
مثلا یکی از دلایلی که من با GoWIII ان چنان که باید و لازمه حال نکردم و از سایت "نظر بنده" امتیاز کامل رو نگرفت همین نبرد با خدایان بود! اول از همه اینکه قد و اندازه های خدایان بی سر و ته بود! مثلا توی شمار اول میبینیم که خدایان خیلی بزرگن یا صحنه آغازین GoWIII و زمانی که خدایان کنار هم هستن میبینیم همشون یک اندازه هستن اما موقع مبارزه پوسایدن هم هیکل کریتوس هست اما هیدس نه!! در کل هم هیچ کدوم از خدایان GoWIII مثل ان چیزی که توی GoWI معرفی شد بزرگ نیستن. البته شاید خدایان میتونن هی تغییر اندازه بدن اما طبیغی نیست مثلا پوسایدن بیاد هم هیکل کریتوس بشه و باهاش مبارزه کنه!
یا از همه بدتر نبرد آخر بازیو من واقعا انتظار داشتم با یک زئوس 18 متری روبرو بشم نه...
البته باید بگم که این ایرادات که من میگم فقط در این حدن که باعث میشن بازی از نظر من به جای نمره 10 بیاد 9.8 بگیره!، چون هر سه این عناوین واقعا در زمان خودشون شاهکار بودن و هستن و به راحتی قابل مشاهده هست که برترین عناوین این سبک در نسل حاظر، نظیر Bayonetta, Dante's Inferno, Ninja Gaiden II و .. حتی با نسخه HD شماره های 1 و 2 این سری که نسل قبل منتشر شدن هم قابل مقایسه نیستن! (البته دوستن متوجه هستن که منظور گیم پلی و طراحی بازی هست نه گرافیک!)