Alan Wake FAQ
سلام
متن زیر مرجع کاملی از تمام سوالاتی است که ممکن است در مورد بازی Alan Wake وجود داشته باشد. با خواندن این متن اطلاعات کاملی از بازی کسب خواهید کرد. تمامی پاسخها مورد تایید Remedy است و به محض دریافت اطلاعات جدید، این متن آپدیت میشود.
سوالات جدید با این رنگ نمایش داده میشوند.
سوالات آپدیت شده با این رنگ نمایش داده میشوند.
-------------------------------------------------------------
این متن از 4 قسمت کلی تشکیل شده است:
- سوالات ریشهای
- خود بازی
- تکنولوژیهای بکار رفته در بازی
- مراحل ساخت
سوالات ریشهای
AW چه زمانی عرضه میشود؟
این بازی قرار است در 18 MAY سال 2010 عرضه شود.
آیا نسخه دمو برای بازی در نظر گرفته شده است؟
در این زمان هنوز برای نسخه دمو تصمیمی گرفته نشده است.
آیا بازی DLC خواهد داشت؟
بله. بعد از انتشار بازی، تعدادی DLC نیز برای بازی در فاصلههای زمانی متفاوت منتشر خواهد شد.
AW بر روی چه پلتفورمهایی عرضه میشود؟ پلتفورم اصلی بازی کدام است؟
هر چند که در ابتدا این بازی برای PC و X360 رونمایی شد ولی در حال حاضر Remedy منحصرا بر روی نسخه 360 بازی کار میکند.
Remedy:" X360 پلتفورم اصلی ماست."
Remedy:" بازیهای PC مانند میراث Remedy هستند و ما دوست داریم که یک نسخه PC از این بازی داشته باشیم ولی تصمیم آن کاملا تحت اختیار ناشرمان( مایکروسافت) میباشد".
مایکروسافت اخیرا اعلام کرد که نسخه PC به کلی کنسل شده است.
آیا گروه Poets of the Fall( یک گروه موسیقی فنلاندی که در ساخت موزیکهای مکسپین 2 نقش بسزایی داشت) در این بازی نیز حضور دارند؟
Remedy تایید کرده است که POTF نقش بسزایی در ساخت موزیکهای متن بازی خواهند داشت.
Sam Lake گفت:" کار کردن با این گروه بسیار عالیست. موسیقی این گروه یکی از نکات برجسته AW خواهد بود و به شدت با حال و هوای بازی متناسب است".
آهنگی که این گروه قرار است برای Alan بسازد " WAR" نام گرفته است.
چرا ساخت بازی این همه به طول انجامیده است؟
Remedy:" در واقع " کیفیت" چیزی است که باعث طولانی شدن ساخت بازی شده است. ساخت چنین بازی مسلم است که وقت گیر میباشد و با توجه به کوچک بودن تیم Remedy در مقابل استدیوهای دیگر، امری عادی است. تمام تیم، آرزوهای و اهداف بزرگی برای بازی دارند که به انجام رسانیدن آنها وقتگیر است."
ناشر بازی چه کسی است؟
Microsoft Game Studios ناشر این بازی میباشد.
آیا بازی زیرنویس دارد؟
" سعی ما بر این است که بازی را هرچه بیشتر در دسترس بازیبازان قرار دهیم. این بازی نیز مانند مکسپین 2 از زیرنویس کامل بهره میبرد. همچنین به عنوان یکی از مزایای کار کردن با مایکروسافت، این بازی زبانهای مختلف بسیاری را ساپورت میکند. انگلیسی زبان اصلی بازیست.".
سرعت فریم بازی چگونه خواهد بود؟
بازی روی 30 فریم بر ثانیه قفل شده. البته منو های بازی در 60 فریم بر ثانیه اجرا میشه. تضمین می کنیم که تمام صحنه های سینماتیک بازی نیز روی 30 fps اجرا بشه. همچنین در حال پخش این صحنهها اگر آن مرحله از بازی هنوز ادامه داشته باشد، Loading در پس زمینه انجام میشود[ یعنی بعد از پخش Cut scence مستقیما به ادامه بازی میروید]
چرا Alan wake بر روی PlayStation 3 منتشر نمیشود؟
Markus Maki :
1- ما هیچگاه پلتفورمی برای بازی مشخص نکردیم به جز" کنسولهای نسل جدید". بله، کلمه کنسول اشتباها جمع بسته شده و من میفهمم که این کج فهمیها از کجا ناشی شده است. بنابراین به خاطر هر گونه ناامیدی، عذرخواهی میکنم.
2- مایکروسافت برای گرفتن حق انتشار بازی هیچ فشاری بر روی Remedy وارد نکرد.
" در سال 2005 که تصمیم بر ساخت این بازی گرفته شده، بازیسازی بر روی PS3 برای شرکت مستقلی مثل Remedy امری بسیار ناشناخته و دشوار بود. هر چند امروزه این کنسول بازیهای خوب زیادی دارد اما هنوز نیز از بسیاری از بازیسازان باسابقه میشنویم که بازیسازی بر روی PS3 در مقابل 360 بسیار پرهزینهتر و کندتر انجام میشود. حرکت به سمت مایکروسافت یک قدم بسیار مهم بود که فکر میکنم هم به سود بازی و هم به سود خودشرکت میباشد."
--------------------------------------------------------------
سوالات در مورد خود بازی
چرا اسم این بازی " Alan Wake" است؟
این بازی در مورد یک نویسنده رمانهای وحشت می باشد که گرفتار مرض بیخوابی شده است. داستانهای او بر پایه کابوسهایش نوشته میشوند و در طول داستان بیخوابیاش به طرز معجزهاسایی درمان میشود. پس از مدتی کابوسهایش باز میگردند و کمکم به حقیقت تبدیل میشوند. او باید بجنگد تا بیدار بماند. Awake... Alan Wake
داستان بازی در مورد چیست؟
Alan Wake یک نویسنده میباشد که در شهر نیویورک زندگی میکند. او رمانهایی در سبک ترسناک و هیجانانگیز مینویسد و رمانهایش بسیار پرفروش نیز هستند. در شهر نیویورک پلیس سرسختی به نام مکسپین نیز زندگی میکند که وجود تبهکاران شهر از اسم او به لرزه میافتد. Alan داستانی از زندگی مکسپین مینویسد که به موفقیت خوبی نیز دست مییابد. آلیس نامزد آلن ویک است. از زمانی که آلن با آلیس آشنا میشود، خوابهای عجیبی به سراغ او میآیند. آلن میفهمد که این خوابها بسیار شبیه به همان داستانی است که خودش در کتاب اولش نوشته است. آلن دچار مرض بیخوابی مزمن میشود. او کمکم حس خلاق و شکوفای خود را از دست میدهد و دیگر نمیتواند نوشتههایش را ادامه دهد.
نامزدش آلیس که این اوضاع را میبینید، به آلن پیشنهاد میکند که برای مدتی از کار فاصله گرفته و برای استراحت و تفریح به شهر زیبای Bright falls واقع شده برود. آنها در نزدیکی شهر تصادف میکنند( آلیس راننده بوده). وقتی آلن به هوش میآید، همسرش را پیدا نمیکند. او به طرز عجیبی ناپدید شده است.
در ابتدای بازی آلن ویک به همان کلینیک درمانی میرود تا بلکه درمانی برای بیماریاش پیدا کند. این کلینیک در نزدیکی شهر کوچک Bright Falls واقع شده و از سر و صدا و شلوغیهای شهر دور است. آلن در کلینیک دورههای درمانی را گذرانده و بیماریاش بهبود میابد. او دوباره میتواند بخوابد. آلن در کلینیک زنی مرموز را میبینید که بسیار به نامزدش آلیس شبیه است. به یکباره، دوباره خوابهای عجیب او باز میگردند و این بار در قالب کابوسهای وحشتناک.
آلن ویک دوباره شروع به نوشتن میکند. این بار او کتاب جدیدی را شروع میکند که بر پایه همان کابوسها نوشته میشود. رمان او به دلیلی نامعلوم گم میشود. در این میان واقعهای بسیار بسیار مرموز و وحشتناک رخ میدهد!
شهر Bright falls شروع به تغییرات عجیبی میکند و این تغییرات بسیار شبیه به کتاب جدید آلن ویک هستند. تمام چیزهایی که او در رمان خود نوشته بود، در شب هنگام به واقعیت تبدیل میشوند. Alan که به علت بیماری نمیتواند رمان خود را به یاد بیاورد، چارهای ندارد جز اینکه به دنبال صفحات گمشده کتاب خود بگردد و قبل از وقوع هر حادثه، آن را پیشبینی کند. او با یک کلت و چراغ قوه باید از جان خود محافظت کند و بفهمد که چه اتفاقی در حال وقوع میباشد.
زاویه دوربین در بازی به چه شکلی است؟
شما کنترل Alan Wake را در حالت سوم شخص به دست میگیرید. مبارزات نیز در حالت سوم شخص میباشد. در برخی مواقع دوربین بر اساس وضعیت شما تغییر میکند اما دید اول شخص در بازی نخواهیم داشت.
آیا شهرهای دیگری نیز در نزدیکی Bright Falls هستند که بازیباز برای جستجو و گردش به آنجا برود؟
منطقه اطراف Bright Falls بسیار بزرگ است و شامل مناطق گوناگون و جذابی میشود اما شهر دیگری وجود ندارد.
آیا ظاهر و لباسهای Alan قابل تغییر هستند؟
خیر.
چه تعداد کاراکتر در داستان بازی وجود دارد؟
بیش از 30 کاراکتر در داستان هستند که اسم و مشخصات دارند. کاراکترهای زیر تابحال تایید شده است:
Alan-
- Alice
- Barry
- Rusty
- Agent Nightingale
- Sheriff Breaker
- Biggest Fan
- Dr. Hartman
- the Hitchhiker
- Mott
- Nurse Sinclair
آیا داستان بازی پایانهای متفاوت دارد؟
خیر. Alan Wake فقط یک پایان دارد.
آیا این بازی مود مولتیپلیر دارد؟
در این بازی مود مولتیپلیر وجود نخواهد داشت.
Petri Järvilehto میگوید:" ما ترجیح میدهیم که یک بازی تک نفره عالی به طرفداران تحویل دهیم نه یک بازی متوسط که هم تک نفره باشد و هم مولتیپلیر.
آیا AW یک بازی Sandbox میباشد؟
ابتدا قرار بود که Alan Wake یک بازی Sandbox باشد که در آن، بازیباز قادر بود آزادانه به هر جایی برود ولی مدتی بعد Remedy تشخیص داد که ترکیب دنیای Sandbox با یک داستان پر تنش و قوی، تقریبا غیر ممکن است. آنها نمیخواستند که داستان بازی را فدای Sandbox بودن کنند و بنابراین عنصر Sandbox را حذف کردند. با این حال نیز Remedy قول داده است که بازیبازها محصور نخواهند بود و در طول بازی، انتخابهای گوناگونی در روبرویشان خواهد بود.
در بین ماموریتها شما میتوانید به جستجو و گردش بپردازید و با NPCها صحبت کنید. دنیای بازی بسیار بزرگ است و ماموریتها در مناطق در مناطق وسیعی شکل میگیرند. بطور کلی محیط بازی بسیار فراخ و گسترده است ولی آزادی عمل و انتخاب ماموریت به دلخواه در آن وجود ندارد.
ساختار روایی بازی چگونه است؟
Alan Wake مانند یک سریال تلوزیونی از چندین قسمت تشکیل شده است. هر قسمتی در یک نقطه اوج تمام شده و سپس قسمت بعدی شروع میشود. البته اپیزود بندی کردن داستان هدف نهایی Remedy نیست. Remedy میگوید:" ما میخواهیم کاری کنیم که بازیباز در پایان هر اپیزود، برای انجام اپیزود بعدی بیتاب و مشتاق باشد."
کاراکترهای بسیار زیادی در دنیای Bright Falls وجود دارند که Alan میتواند با آنها ارتباط برقرار کند. هر چند که بازی به صورت Sandbox نیست ولی باز هم جستجو و اکتشاف نقش مهمی را در بازی ایفا میکنند.
داستان AlanWake در میان این اپیزودها محصور شده است اما دنیای بازی اینطور نیست. شما میتواند در دنیای Brightfalls و طبیعت اطراف گردش و جستجو کنید. چیزهای زیادی در انتظار شما هستند. با صحبت کردن با افراد منطقه ممکن است رازهای غیر منتظرهای را کشف کنید. Remedy میگوید:" گرچه این یک بازی RPG نیست ولی اگر بخواهید بیهدف در اطراف جنگل گشت بزنید، پیشرفتی در داستان نخواهید داشت."
آیا این بازی به سری GTA شباهت دارد؟
ارکان اصلی این بازی " شخصیتپردازی قوی" و " توجه ویژه به داستان" میباشد. بدین معنی که اهداف و ماموریتهای بازیباز بر روی خود Alan Wake و داستان او متمرکز است. علاوه بر این، رنگبندی، اتمسفر و سبک بازی کاملا با بازی GTA در تضاد میباشد. البته قابل ذکر است که رانندگی یکی از اجرای جدایی ناپذیر بازی است.
آیا در بازی، حیات وحش نیز وجود خواهد داشت؟
بله. نامی از حیوانات و پرندگان برده نشده است ولی تابحال چیزی که مورد تایید است وجود خفاشهای جنگل میباشد. به نظر میرسد که این خفاشها ارتباط نزدیکی با نیروهای مرموز درون بازی داشته باشند.
آیا وسایل نقلیه نیز در بازی وجود دارد؟
بله. وسایل نقلیه متفاوتی در بازی وجود دارد که البته همه آنها در کنترل شما نیستند. در هنگام استفاده از ماشن، چراغهای جلو در حکم چراغقوه هستند و میتوانند محیط را از شر دشمنان پاکسازی کنند.
از وسایل دیگر میتوان به تراکتور، کامباین، لدر، جرثقیل اشاره کرد. این ماشنها وقتی به اختیار تاریکی در آیند بسیار کشنده و خطرناک میشوند که نابودی آنها با چراغ قوه و اسلحه معمولی امکانپذیر نیست.
دشمنان Alan Wake چه موجوداتی هستند؟ چگونه نابود میشوند؟
حیوانات، انسانها و اشیاء، وقتی که به تسخیر نیروهای تاریکی درآیند، همه از دشمنان Alan هستند.
Remedy از همان ابتدا به این موضوع اشاره کرد که نور نقش مهمی را در بازی ایفا میکند. مهمترین اسلحه Alan Wake، چراغ قوه او و دیگر منابع نوری است که در بازی پیدا میشود. داشتن یک چراغ قوه خیلی مهمتر از داشتن سلاح است. نیروهای تاریکی قادرند هم انسانها و هم حیوانات دنیای Bright Falls را تسخیر کنند. این نیروهای تاریکی حتی اجسام بیجان را وادار به حرکت و حمله میکنند. ( نیروهای تاریکی به صورت یک سپر عمل میکنند. شما ابتدا باید با یک منبع نوری این سپر تاریکی را از بین ببرید و بعد با یک سلاح عادی از شر دشمن خلاص شوید).
چه سلاحهایی در بازی موجود است؟
کلت و شاتگان اسلحههای گرم او هستند. چراغ قوه نیز به عنوان یک سلاح استفاده میشود. علاوه بر اینها منور و نارنجکهای نور زا( Flash grenade) نیز در بازی دجود دارد.
چگونه از چراغ قوه برای نابودی نیروهای تاریکی استفاده میشود؟
توجه به این نکته لازم است که نور چراغ قوه Alan در حالت طبیعی برای همیشه وجود دارد و باتری آن در حال طبیعی هیچگاه تمام نمیشود. اما وقتی شما با یک دشمن روبرو شوید باید از حالت ویژه چراغقوه استفاده کنید که در این حالت نور آن شدید شده و از میزان باتری کاسته میشود. انجام این عمل بطور مکرر امکانپذیر نیست و شما باید برای استفاده بعدی مدتی صبر کنید.
مکس پین از سیستم bullet-time( کندکردن زمان) استفاده میکرد، Alan wake چطور؟
بله. AW نوعی از سیستم bullet-time مخصوص به خود را دارد.
گیمپلی بازی چگونه است؟
Sam Lake:" در واقع تعادل خاصی در بازی وجود دارد. قسمتهای اکشن و هیجانی بازی در شبهنگام اتفاق افتاده و در روزها نیز بازیبازها وقت دارند که به گشت و گذار در دنیای Brightfalls بپردازند، از شهرهای کوچک آن بازدید کنند ، با شهروندان و افراد محل صحبت کرده و داستان بازی را پیش ببرند."
Remedy:" گرچه تمرکز بازی در روز بیشتر بر روی داستان میباشد ولی حتی در روز نیز مکانهای تیره و تاریک در بازی وجود دارد و بازیباز باید همیشه مواظب باشد."
Petri Järvilehto:" اکشن بازی فقط در نشانه گیری و شلیک کردن نیست. چگونگی استفاده از نور نقش مهمی را در مبارزات ایفا میکند. منابع نوری متفاوت، هر کدام گیمپلی مخصوص به خود را دارند."
قابل ذکر است که صحنههای مبارزات روی یکتایی و منحصر بفرد بودن تاکید دارند نه روی کمیت و تعداد دشمنان. "حتی ریسک وارد شدن به یک مبارزه، اضطراب آور خواهد بود. یکی از تلاشهای عمده تیم در این بوده است که مبارزات کوتاه را به نحوی تغیبر دهیم که حتی بعد از چند دقیقه، ترسناک و هیجانآور باشند."
آیا همه دنیای Brightfalls از ابتدا قابل دسترسی است؟
Sam Lake:" هر چه شما بیشتر در بازی پیشرفت کنید، مکانهای بیشتری باز میشوند. محیط بازی بسیار گسترده است. ما ابتدا بازیباز را با یک زیر مجموعه از کل این محیط آشنا کرده و سپس محیط جدیدی را به او نشان میدهیم."
آیا راههای متفاوتی برای انجام یک ماموریت وجود دارد؟
" ایده اصلی بازی بدین گونه است که ما به بازیباز هدفهای مشخصی میدهیم و سپس او آزاد است که از راه دلخواه خود به آنها دسترسی پیدا کند."
چگونه نور در گیمپلی موثر است؟
" نور دشمنان Alan را تضعیف کرده و یا به آنها صدمه میزند. استفاده از تمام منابع نوری که به طرز خلاقانهای در دنیای تاریک Alan Wake وجود دارد، یکی از بخشهای زیبای بازی است."
قضیه به این سادگی نیست. Alan Wake از زمان تولدش به نور حساسیت دارد. " از همان ابتدا، وقایع در هالهای از ابهام رخ میدهند. این سوال بزرگ بوجود میآید که کدام یک واقعی و کدام یک مربوط به کابوسها و تخیلات Alan مباشد."
" طلوع آفتاب برای Alan Wake نشان راحتی و استراحت نیست. بازیباز باید خود را آماده و مهیا کرده و به دنبال پناهگاهی برای شب باشد."
Bright Falls در کجا واقع شده است؟
Bright Falls در ایالت واشینگتن آمریکا قرار دارد.
ایده اصلی Alan Wake از کجا سرچشمه گرفته است؟
Sam Lake:" سریال تلوزیونی Twin Peaks یکی از منابع الهام بخش ما بود. لوکیشنهای بازی تقریبا شبیه به این سریال است، شهری کوچک در ایالت واشینگتن که حوادث عجیبی در آن رخ میدهد. این سریال یک اتمسفر کابوسوار بسیار عالی نیز داشت. همچنین رمانهای استفن کینگ نیز از منابع الهام بخش ما بود. او بارها داستانهایی در مورد نویسندههایی نوشته که زندگیشان به کابوس بدل میشود."
همچنین Sam Lake در مصاحبهای به این موضوع اشاره میکند که سه کتاب زیر نیز از منابع الهامگیری او بوده است:
House of Leaves نوشته Mark Z. Danielewski
Lunar Park نوشته Bret Easton Ellis
The Book of Illusions نوشته Paul Auster
آیا AW دنباله خواهد داشت؟
بله. داستان این بازی در پایان شماره اول بسیار هیجانانگیز شده و در آینده همچنان ادامه خواهد داشت.
هر چند مایکروسافت به عنوان ناشر بازی است، تمام حقوق بازی Alan Wake متعلق به Remedy است. آنها قصد دارند که این بازی را گسترش داده و به یک عنوان " چند رسانهای" تبدیل کنند. "بازی" فقط شروع داستان Alan Wake است.
آیا Alan Wake نیز مانند مکسپین از یک حالت کمیک وار برای روایت داستان استفاده میکند؟
Sam Lake:" حالت کمیک وار یکی از ویژگیهای مخصوص مکسپین بود. ما میخواهیم که در AW، داستان و گیمپلی با هم درگیر باشند. کات سنسهای سینمایی در بازی وجود دارد اما مهمتر از آن، دست نوشتهها هستند. ما میخواهیم NPCهای مهم را در حالی در بازی قرار دهیم که خود بازیباز کنترل را بدست داشته باشد و با آنها گفتگو کند. داستانسرایی صوتی ایده بسیار خوبی بود که ما در مکسپین استفاده کردیم و میخواهیم در AW نیز استفاده کنیم اما به شکلی کاملا متفاوت."
وسعت دنیای بازی چقدر است؟
36 مایل مربع(10×10 کیلومتر) که این مناطق شامل چشماندازهای زیبایی از دریاچهها و آبشارها، جنگلهای تاریک و کوههای پوشیده از برف میباشد.
این بازی در چند DVD عرضه میشود؟
این بازی در قالب یک DVD عرضه خواهد شد.
--------------------------------------------------------------
تکنولوژی
مدل Alan Wake چه تعداد پلیگان دارد؟
مدل فعلی Alan از 13058 سهضلعی تشکیل شده است.
حالا که بازی فقط برای X360 ساخته میشود، آیا تغییری در طراحی بازی انجام شده است؟ آیا بازی به همان خوبی خواهد بود؟
از همان ابتدا نیز طراحی و تکنولوژی بازی به سمت کنسولها بود. قطعا این بازی بر روی X360 چشمگیر و روان خواهد بود. ما از همان لوازم و تکولوژیهای قبلی استفاده میکنیم و تغییری در آن ندادهایم. کنسول تجربهای لطیف و عاری از مشکل عرضه میکند.
آیا Alan wake از Project Natal پشتیبانی میکند؟
Oskari Hakkinen از Remedy گفت:" گرچه Natal یک تکنولوژی بسیار عالیست ولی متاسفانه کار ما ارتباطی با Natal ندارد."
Remedy:" برای Alan Wake دیر شده است. به نظر ما بهترین کارایی این وسیله هنگامی است که کنترل یک بازی از ابتدا بر اساس Natal ساخته شود."
draw distance( میزان دید) در بازی به چه مقدار خواهد بود؟
حدودا 2 کیلومتر( 1.2 تا 1.3 مایل)
چه متدهای گرافیکی در بازی استفاده میشود؟
از مهمترین متدها میتوان به مدلسازی کاملی از انتشار ذرات، سایههای پویا و واقعی که در کل محیط بازی وجود دارند، مدل کاملی از وضعیت آب و هوا( برفی، بارانی، آفتابی، طوفان و گردباد)، چرخه شب و روز، normal mapping، depth of field، bloom( نوعی افکت نورپردازی) و همچنین حجم زیادی از افکتهای نورپردازی و pixel-shader اشاره کرد.
آیا بازی صفحه لودینگ نیز دارد؟
خیر. با استفاده از تمام هستههای پردازشی، دنیای بازی بصورت یکپارچه در اختیار کارت گرافیک قرار میگیرد تا لود شود. البته در کنار موتور این بازی از تکنولوژی مفیدی با نام Umbra استفاده میشود. با استفاده از این تکنولوژی، فقط تصاویری که در صحنه نمایش دیده میشوند، لود میشوند. بنابراین تیم Remedy میتواند جزییات بیشتری را به دنیای AW اضافه کرده و جلوههای بصری زیباتری خلق کند.
Alan Wake از چه موتور گرافیکی بهره میبرد؟
یک موتور که ساخت خود Remedy میباشد، به نام Alan Wake Engine. در کنار این موتور از موتور فیزیک Havok نیز استفاده شده که مسئولیت محاسبات فیزیکی بازی را بر عهده دارد.
-----------------------------------------------------------
مراحل ساخت
بازی هم اکنون در چه مرحلهای از ساخت به سر میبرد؟
ساخت بازی کاملا به اتمام رسیده و تمام مراحل کامل شدهاند. هم اکنون Remedy تمرکز خود را بر روی پولیش و بهینهسازی و رفع اشکالات احتمالی گذاشته است.
تیمی که بر روی AW کار میکند، چند نفره میباشد؟
تیم Remedy بیش از 40 کارمند دارد. البته قسمتهایی از بازی توسط استدیوهای خارجی ساخته میشود. كار بر روي انيميشنها و موشن كپچر توسط استدیوی Imagination انجام میشود.
از ابتدا تا کنون داستان چقدر دستخوش تغییرات شده است؟
در واقع داستان اصلی چندان تغییری نکرده است اما همیشه به سمت رشد و نمو بوده تا هیجانانگیزتر و جدابتر شود. داستان 15 بار بازبینی شد که هر بار بهتر و غنیتر میشد. ابتدا داستان 4 صفحه بود و در پایان به 37 صفحه رسید.
آیا آقای نوید خوانساری نیز در ساخت این بازی فعالیت دارد؟
بله. ایشان در امور مربوط به صداگذاری فعالیت میکنند.
محیط جنگلی بازی چطور ساخته شده است؟
تیم هنری خود Remedy مسئول طراحی جنگلها بوده است.
چه مدت است که Alan Wake در دست ساخت میباشد؟
بیش از 5 سال.
دقیقا بعد از اینکه Max Payne 2 به بازار شیپ شد، تیم Remedy استراحت کوچکی کرد و از آن زمان تصمیم به ساخت بازی بعدی خود گرفت . آنها ابتدا الگوهای متفاوتی کشیدند تا ببینند بازی جدیدشان باید چطور باشد و سرانجام چیزی را که مد نظرشان بود، یافتند. آن الگو، همان Alan Wake بود.
مهمترین اهداف و افقهای Remedy در ساخت Alan Wake کدام است؟
Remedy چهار هدف کلی را دنبال میکند:
1- Alan Wake یک psychological action thriller میباشد.
2- Alan Wake " نور" را به یک مولفه جدید در مکانیسم بازی تبدیل میکند.
3- Alan Wake یک داستان سینمایی دارد که در محیطی وسیع و گسترده شکل میگیرد.
4- Alan Wake بازیایست که باید امتیازش فراتر از 90 باشد.
چهره Alan Wake از روی چه کسی برداشت شده است؟
یک بازیگر حرفهای اهل فنلاند به نام Ilkka Villi
صداگذاری خود Alan توسط چه کسی انجام شده است؟
Matthew Porretta صداگذار شخصیت Alan Wake میباشد.
-------------------------------------------------------------
تاپیک قفل میباشد و به محض دریافت اطلاعات جدید، آپدیت میشود. برای گفتگو و طرح سوالات خود به تاپیک اصلی Alan Wake مراجعه کنید.
با تشکر از مدیران و دوستان محترم.
آخرین ویرایش: