سانفرانسیسکو—نمایشگاه GDC زمانی است تا کسانی که علاقه به بازی سازی دارند دور هم جمع شوند و ایده های خودشان رو بیان کنند و تعدادی از استدیوها برای هنر اصلیشان یعنی بازی های نقش آفرینیشان مشهور شده اند مانند تیم قدرتمند BioWare . درابتدا استدیو واقع در Edmonton کارنامه ی موفق استدیو وتیمشان رو به رخ حاضران می کشد. بازی های مانند : Baldur's Gate , Never Winter Nights و Star Wars : Knights of the Old Republic همین طور در اواخر امسال بازی Dragon Age : Origins به این لیست درخشان اضافه می شود. در طول نمایشی که هفته ی پیش برگذار شد, BioWare به روزنامه نگاران فرصتی داد تا نسخه ی به روز شده ی Pc رو امتحان کنند . این دمو تقریبا 30 دقیقه ازمراحل مربوط به داستان بازی رو نمایش می داد که توسط Mike Laidlaw سرپرست طراحان گیم پلی بازی انجام گرفت . این دمو بر روی تعدادی کاراکتر جدید , موافقت ها و مخالفت های نسبت به سیاست های شما و نشان دادن مبارزات ماهرانه , در هنگام نبرد های سخت و شلوغ متمرکز شده بود .
قبل از این که ماموریت شروع شود , Laidlaw برای چند دقیقه شروع به معرفی چهار کاراکتر موجود بر روی صفحه کرد . گروه توسط سردسته ای به نام Kinsley , که دارای هیکلی بزرگ , یک جفت شمشیر و دارای ریش بزی نیز است (که توسط خودمان طراحی میشود) رهبری میشود. مانند بازی های قبلی BioWare , طراحی کاراکتر اول بازی می تواند به اندازه ای واقعی یا مضحک باشد که شما می خواهید, به هر حال قسمت بزرگی از تجربه ی شما را در طول بازی شامل می شود . افراد همراه Kinsley عبارتند از : یک کماندار به نام Leliana , یک مرد بلند قد آرام با یک زره محکم به نام Sten ,ویک ساحره زن به نام Morrigan . در برانداز اولیه , آنها به مانند یک گروه معمولی ماجراجوی که در بسیاری از بازی های نقش آفرینی معمولی وجود دارند به نظر می رسند , ولی وقتی که قسمت گزینه ی و انتخابی دیالوگ های بازی را مشاهده کنید (مشخصه ای از کلیه ی بازی های Bioware ) قادر خواهید بود تا شخصیت هر یک از کاراکترهای بازی رو بررسی کنید و متوجه میشوید که چگونه پیشینه ی یک کاراکتر روی بر رو جریان بازی و ماجراجویی شما تاثیر می گذارد .
زمانی که معرفی کاراکتر ها به پایان رسید , نوبت به شروع کردن ماموریت رسید . شخصیت های بازی به یک روستا در جنگلی به نام Redcliffe میرسند . محلی که توسط Blight محاصره شده , یک نیروی تاریک و مرموز از شیاطین که خود را دشمن اصلی این بازی معرفی می کند . بعد از صحبت کردن با رئیس قبیله ,
Kinsley قبول می کنه تا تلاش خود رو برای دفع متجاوزین که قصد نابودی دهکده را دارند انجام بدهد . از اینجا به بعد موضوع کمی پیچیده میشه و هدیه ای کهDragon Age برای ما تدارک دیده بود مشخص میشود. به جای اینکه به سرعت وارد مبارزه شوید , شما می توانید از روستا دیدن کنید و آخرین توصیه ها را قبل از اینکه جنگ شروع شود به افراد اعلام کنید
یک چیزی که به سرعت آشکار میشه این هست که قوای نظامی روستا به صورت ناراحت کننده ای بی امکانات است . شما انها را مشاهده می کنید که با اصلحه های چوبی تمرین می کنند و زره هایی دارند که بیشتر به لباس معمولی شبیه است تا زره قدرتمند!!. با توجه به این اوضاع یک راه حلی که دارید این است که پیش آهنگر اصلی شهر بروید و ببینید چه راه حلی برلی حل این مشکل می توان پیدا کرد . زمانی که آهنگر را ملاقات می کنید متوجه میشوید که یک فرد بدبخت و معتاد به الکل است که کارش را پس از آنکه دخترش در قلعه ی شیاطین گیر افتاده, متوقف کرده است . شما می توانید از او درخواست کمک کنید البته در ازای کمکی که میکند یک درخواستی را دارد.
بعد از اینکه از پیش آهنگر برگشتید, متوجه میشوید که Sten و Morrigan دارای شخصیت مهربان نیستند . آنها ترجیح می دهند که از ماموریت های انتخابی و فرعی بازی اجتناب کنند و فقط کارهایی که به نفعشان و راحت هست را انجام دهند , زیرا پس از قبول کردن درخواست آهنگر بیچاره مبنی بر اینکه در عوض کمک او دخترش را نجات میدهید واکنشی سرد و اعتراض گونه از خود نشان می دهند . عقیده ی آنها باشما در یک نوار وضعیت نشان داده میشود و با اتخاذ هر تصمیم مخالف با نظر آنها مقداری از آن نوار وضعیت کم میشود. اگر هم تیمی ها دارای نوار وضعیت بالایی باشند ( یعنی با نظر هم موافق باشند ) , آنها bonus های مربوط به Combat یا هنر رزم را بدست می آورند که باعث افزایش توانایی آنها در مبارزه , دفاع و جادو میشود . ولی اگر نوار وضعیت بسیار کم شود , آنها آدم های حقه بازی میشوند , گاهی به صورت واضح ومشخص با شما مخالفت می کنند و در بعضی مواقع حتی از گروه جدا میشوند و به صورت یک شورشگر قصد دارند تا رهبری گروه را از شما بگیرند وخود بر عهده بگیرد .
بعد از این جریان , BioWare بازی رو درست بعد از آزادی دختر آهنگر بارگذاری میکند , که باعث میشود که آهنگر به سر کارش برگردد تا سربازان را با سلاح ها و زره های بهتری تجهیز کند . شما سپس با شهردار صحبت می کنید و حمله در شب هنگام رو انتخاب می کنید . این زمانی است که جنگ عملی خواهد شد . قبلا در مورد مبارزات درDragon Age کم و بیش توضیح داده شده است , ولی منوی تاکتیک را به صورت مناسب در موردش توضیح نداده بودیم . در اصل , این سیستمی است برای اینکه مشخص کند در مواقع مختلف در یک نبرد چه واکنش های مناسبی را اجرا کنید . یک دسته از حوادث به این صورت که اگر X اتفاق افتاد کاراکتر A عمل Y رو انجام بده . یک مثال ساده که میتوان آورد این است که اگر جان شما به قدری که از قبل تعیین کرده اید برسد , شخصی دیگر بر شما ورد شفا و معالجه را بخواند تا خوب شوید البته در طول بازی عمل های بهتر و بسیار بیشتری از این می توانید انجام دهید . قطعا این سیستم پیچیده ای خواهد بود و چیزی که BioWare طراحی کرده است بیشتر به مزاج بازیباز های حرفه ای خوش می آید تا گیمر های معمولی .
کمی جلوتر , جنگ با پیروزی پشت سر گذاشته شده و شهر Redcliffe آزاد شده است . پاداش شما برای این مساعدت مهربانانه , کلاه خود لرد Ferris هست , کسی که حتی تصورش رو هم نمیتونید بکنید که او را بشناسید . ولی با اسمی شبیه به این می پندارید که حتما باید کلاهخود محکمی باشد . به هر حال , این نشان میدهد که پی آمدی که بر اثر تصمیم شما پیش آمده بسیار خوب است. شما هم اکنون دارای یک کلاه خود عالی و شهر Redcliffe رهایی پیدا کرده است , ولی این سیاست و خیر خواهی شما باعث میشود که روی نوار وضعیت یکسری از هم قطارانتان که زود عصبی میشوند تاثیر بگذارد و بدین گونه است که در مورد دستورات شما توانایی انتخاب دارند . این حالت از دست دادن و گرفتن لزوما بر روی اتخاذ تصمیمات خوب و بد متمرکز نیست , بلکه بیشتر بر حسب باقی ماندن به صورت کوتاه مدت یا بلند مدت تاثیر میگذارد.
BioWare از کار بر روی نسخه ی Pc کاسته و مشغول کار بر روی نسخه ی کنسولی بازی است (PS3 و XBOX 360 ) و طی ماههای آینده اطلاعاتی از نسخه کنسولی بازی بدست می آوریم . به احتمال زیاد بازی در November آماده میشود .
پایان
منبع : GameSpot