درود ب همه
مصاحبه ای رو که خواهید دید نوشته شده توسط دوست عزیزم مهدی ( QuinT ) ست و با اجازه ایشون برای افتتاح تاپیک این بازی برزگ استفاده کردم.
اقای Peter Molyneux خالق بازهایی از جمله :
Syndicate , Theme Park , Dungeon Beeper , Black & White و Fable میباشند .
امروز فرصتی گیر اوردیم که با سازنده ی بازی Fable 2 اقای Molyneux صحبتی داشته باشیم :
* چند روز پیش , استدیوی Lionhead Studios ده ساله شد که اصلا یک اتفاق کوچک در صنعت گیم به حساب نمیاد . 10 سال پیش را تا الان چگونه ارزیابی میکنید ... ایا شما احساس میکنید که Lionhead جایی هست که شما میخواستید باشید ؟
Molyneux : من به طرز باور نکردنی مغرور هستم از اینکه Lionhead این دوران را به خوبی سپری کرد و رشد باور نکردنی داشت اما من احساس میکنم که بزرگترین بازی ما هنوز منتشر نشده است .
من فکر میکنم ما حالا داریم درک میکنیم چیزی را که به ان معنی میدهیم , چیزی که یک نواوری است .
صنعت استفسارها و مبارزه طلبیدن های استاندارد را پذیرفته و فقط با پشتکار میتوان این مرزهای تمام نشدنی را طی کرد .
ما همه این را انجام خواهیم داد تا سرانجام یک بازی بزرگ را درست کنیم . ما هیچ بهانه ای نداریم که این کار را انجام ندهیم پس به همین خاطر ما به زمان و ابتکار احتیاج داریم .
* شما چه چیزهایی از Lionhead در سال های بعد احتیاج دارید ؟ همین الان شما در حال ساختن بازی Fable 2 هستید ( بعدا درباره ی ان صحبت خواهیم کرد ) اما در اینده چی ؟
ایا پروژه Dimitri یک نام است و ایا ما این اسم را در ماه های بعد نیز میشنویم ؟ ما میدانیم نیروی سازندگی شما در یک بازی سینگل نمیتواند ان طور که هست باشد .
Molyneux : خب شما میدانید که من نمیتوانم در این باره چیز زیادی بگویم . بله ما در حال کار کردن بر روی عنوان دیگری هستیم که بیشتر یک عنوان تصادفی است . وقتی که ما درباره ان صحبت کردیم شما چیز هایی در رابطه با پروژه Dimitri متوجه خواهید شد .
* در مورد B.C ؟ برگردیم به چند سال پیش , در سال 2002 , من یک نسخه ی Playble از یک بازی با چشمان خودم دیدم و به ایده و مفهوم این بازی عشق ورزیدم . پس از لغو کردن ساخت این بازی خودتان اعلام کردید که امید دارم این پروژه را در اینده اعمال کنم . ایا BC هنوز در دستور کارتان هست ؟
Molyneux : پروژه ی BC منتظر کسی است که ان را دوباره شروع کند و به ان عشق بورزد ... !!! من هرگز نخواهم گفت که ما دیگر بر روی ان کار نخواهیم کرد اما در حال حاظر فعلا نقشه ای برای ان نداریم .
* درباره بازی Fable 2 صحبت کنیم . دو موضوع خیلی اشکار در همه ی بازیهای شما هست :
خوب و بد , و ازادی .
ایا بازی Fable 2 قصد دارد به ان سطحی از ازادی برسد که بازیکنان از شماره ی 1 ان انتظار داشتند ؟
حقیقتا ایا بازیکن انتخاب را خواهد داشت , ایا بازی فقط دارای یک مسیر نوشته شده ی خوب یا بد خواهد بود , یا ماجراجویی خاص خودش را دارد ؟
ایا شما میتوانید برای ما یک مثال بزنید که بازیکن چقدر ازادی عمل در این بازی خواهد داشت ؟
Molyneux : بله ازادی عمل و ازادی حرکت به طور بسیار وسیع و گسترده و همچنین انتخابات احساساتی در بازی Fable 2 وجود خواهد داشت . اولا طی کردن دنیا کاملا ازاد است و چنین درجه ای در این بازی وجود دارد شما نمیتوانید هر جا که خواستید بروید اما شما میتوانید هر چیزی را که در بازی میبینید بخرید و میتوانید حکم فرمای سرتاسر دنیا شوید ! ما محور و سیستم انتخاب ها را بزرگ کرده ایم بنابراین فقط خوبی یا بدی نیست که وجود دارد بلکه پاکی یا فسادی , مهربانی یا بی رحمی نیز میباشد .
تمامی انتخاباتی که شما برمیگزینید تنها روی کاراکتر بازی تاثیر نمیگذارد بلکه بر روی سگ شما , خانوده ها و بچه ها نیز تاثیر گذار است !!! به اختصار ما سعی کرده ایم اطمینان پیدا کنیم که Fable 2 بزرگ است و بهتر از بازی اصلی در هر زمینه ای است . چیزی که من به ان فکر میکنم اینست که یک نتیجه و خاتمه همیشه باید باشد .
* شما درباره عشق در بازی Fable 2 صحبت کردید . همانطور که گفتید , عشق یعنی علاقه مند بودن به یک چیز در زنگی واقعی اما بازیهای ویدیویی ان را منعکس نمیکنند . ایا Fable قصد دارد اهمیت عشق را بازگو کند ؟ من میتوانم تصور کنم که خشم تاثییراتی بدی در جنگ میگذارد یا میترسد که بر زبردستی تاثیر بگذارد . اما سخت است که انسان تصور کند که چگونه عشق بر کاراکتر یک بازی تاثیر میگذارد گذشته از این طرح قلبهای قرمز در بالای سر او ( میخندد ) .
Molyneux : این یک حقیقت است که کاراکترها به چیزهایی در بازی علاقه مند باشند و شما دوست داشته باشید که در Fable 2 عشق را خیلی نیرومند کنید . این احساسات حتما تاثیر میگذارند که شما چه کسی هستید و قصد شما از نمایش این بازی چیست . شما عشق را پیدا خواهید کرد به شکلی عجیبی که شما را مجبور میکند .شما در طول بازی متوجه میشوید که ما این جنبه ی بازی را پیدا کرده ایم . شما شروع میکنید به مواظبت کردن از چیزهایی که به شما اهمیت میدهند . ما حقیقتا تلاش زیادی برای گیم پلی این بازی کردیم .
* شما گفتید در Fable 2 , بازیکنها همه چیز از قبیل ساختمانها یا حتی یک قلعه بر روی کوه را میتوانند خریداری بکنند . این فوق العاده است ... اما اگر من یک قلعه خریدم دوست دارم که همه ان را ببینند , من بازیکنان دیگر را دوست دارم متحیر ببینم به وسیله قدرتم , ( منظور من بازیکنان واقعی است )
ایا Fable 2 توانایی در زمینه Online دارد ؟ بنابراین بازیکنان میتوانند با یکدیگر عمل متقابل بکنند ؟
Molyneux : در حال حاظر من چیزی نمیتوانم در این رابطه بگویم . Online, trading , co-op و علاقه من در اینده و در این بازی مشخص میشود .
* XBOX 360 و PC . اینها پلتفرم های شما هستند . به ما بگویید که نسل بعد چگونه به وسیله سخت افزار های انها تکامل پیدا میکند ؟ تغییرات در کنسول ها و به بازار فرستادن تجهیزات جانبی مقداری جالب بوده اند . درباره این نسل تکنولوژی چی فکر میکنید ؟ ایا مفاهیم شما محدود شده به تکنولوژی جاری است ؟
Molyneux : من میتوانیم بگویم که مایکروسافت یک کمپانی بسیار هوشمند است اما من هیچ وقت تحت تاثیر ان قرار نخواهم گرفت . این را فراموش نکنید که این کمپانی ها بودند که باعث پیشرفت زندگی شدند . من اعتقاد دارم که در اینده بازیهای ویدیویی را بیش از ان چیزی که هست در میابیم به جای چیزی مثل کنترلر Wii !!
* به نظر میرسد که بیشتر بازیهای شما برای دو پلتفرم PC و XBOX 360 است . فروش کنسول ها به ندرت دارد رشد میکند و بر کامپیوترها تاثیر میگذارد . ایا شما معتقد هستید که بازیهای اینده صرفا برای کنسول ها می ایند به جای PCs ؟
Molyneux : من معتقدم که PC یک پلتفرم فوق العاده برای بعضی از سبک های بازی است مثل RTS و Simulation . اما بازیهای بسیار دیگر هستند که برای اجرا شدن بر روی PC اصلا جالب نیستند . این بازیها برای اینکه قدرت واقعی خود را نشان دهند و قابلیت دستیابی انها به اسان ترین حد ممکن برسد برای کنسول ها منتشر میشوند .
خب اقای Molyneux ما منتظر اخبار شما درباره Fable 2 و پرژه های بعدی شما هستیم . از توجه و وقتی که به ما دادید بسیار متشکریم .
امیدوارم که از این مصاحبه لذت برده باشید دوستان ...
چند تا شات دست اول و جدید
پیروز و بهروز باشید
مصاحبه ای رو که خواهید دید نوشته شده توسط دوست عزیزم مهدی ( QuinT ) ست و با اجازه ایشون برای افتتاح تاپیک این بازی برزگ استفاده کردم.
xbox360.canalJuegos مصاحبه ای ترتیب داده با یکی از نابغه های صنعت گیم یعنی اقای Peter Molyneux سازنده ی بازی Fable 2 .
اقای Peter Molyneux خالق بازهایی از جمله :
Syndicate , Theme Park , Dungeon Beeper , Black & White و Fable میباشند .
امروز فرصتی گیر اوردیم که با سازنده ی بازی Fable 2 اقای Molyneux صحبتی داشته باشیم :
* چند روز پیش , استدیوی Lionhead Studios ده ساله شد که اصلا یک اتفاق کوچک در صنعت گیم به حساب نمیاد . 10 سال پیش را تا الان چگونه ارزیابی میکنید ... ایا شما احساس میکنید که Lionhead جایی هست که شما میخواستید باشید ؟
Molyneux : من به طرز باور نکردنی مغرور هستم از اینکه Lionhead این دوران را به خوبی سپری کرد و رشد باور نکردنی داشت اما من احساس میکنم که بزرگترین بازی ما هنوز منتشر نشده است .
من فکر میکنم ما حالا داریم درک میکنیم چیزی را که به ان معنی میدهیم , چیزی که یک نواوری است .
صنعت استفسارها و مبارزه طلبیدن های استاندارد را پذیرفته و فقط با پشتکار میتوان این مرزهای تمام نشدنی را طی کرد .
ما همه این را انجام خواهیم داد تا سرانجام یک بازی بزرگ را درست کنیم . ما هیچ بهانه ای نداریم که این کار را انجام ندهیم پس به همین خاطر ما به زمان و ابتکار احتیاج داریم .
* شما چه چیزهایی از Lionhead در سال های بعد احتیاج دارید ؟ همین الان شما در حال ساختن بازی Fable 2 هستید ( بعدا درباره ی ان صحبت خواهیم کرد ) اما در اینده چی ؟
ایا پروژه Dimitri یک نام است و ایا ما این اسم را در ماه های بعد نیز میشنویم ؟ ما میدانیم نیروی سازندگی شما در یک بازی سینگل نمیتواند ان طور که هست باشد .
Molyneux : خب شما میدانید که من نمیتوانم در این باره چیز زیادی بگویم . بله ما در حال کار کردن بر روی عنوان دیگری هستیم که بیشتر یک عنوان تصادفی است . وقتی که ما درباره ان صحبت کردیم شما چیز هایی در رابطه با پروژه Dimitri متوجه خواهید شد .
* در مورد B.C ؟ برگردیم به چند سال پیش , در سال 2002 , من یک نسخه ی Playble از یک بازی با چشمان خودم دیدم و به ایده و مفهوم این بازی عشق ورزیدم . پس از لغو کردن ساخت این بازی خودتان اعلام کردید که امید دارم این پروژه را در اینده اعمال کنم . ایا BC هنوز در دستور کارتان هست ؟
Molyneux : پروژه ی BC منتظر کسی است که ان را دوباره شروع کند و به ان عشق بورزد ... !!! من هرگز نخواهم گفت که ما دیگر بر روی ان کار نخواهیم کرد اما در حال حاظر فعلا نقشه ای برای ان نداریم .
* درباره بازی Fable 2 صحبت کنیم . دو موضوع خیلی اشکار در همه ی بازیهای شما هست :
خوب و بد , و ازادی .
ایا بازی Fable 2 قصد دارد به ان سطحی از ازادی برسد که بازیکنان از شماره ی 1 ان انتظار داشتند ؟
حقیقتا ایا بازیکن انتخاب را خواهد داشت , ایا بازی فقط دارای یک مسیر نوشته شده ی خوب یا بد خواهد بود , یا ماجراجویی خاص خودش را دارد ؟
ایا شما میتوانید برای ما یک مثال بزنید که بازیکن چقدر ازادی عمل در این بازی خواهد داشت ؟
Molyneux : بله ازادی عمل و ازادی حرکت به طور بسیار وسیع و گسترده و همچنین انتخابات احساساتی در بازی Fable 2 وجود خواهد داشت . اولا طی کردن دنیا کاملا ازاد است و چنین درجه ای در این بازی وجود دارد شما نمیتوانید هر جا که خواستید بروید اما شما میتوانید هر چیزی را که در بازی میبینید بخرید و میتوانید حکم فرمای سرتاسر دنیا شوید ! ما محور و سیستم انتخاب ها را بزرگ کرده ایم بنابراین فقط خوبی یا بدی نیست که وجود دارد بلکه پاکی یا فسادی , مهربانی یا بی رحمی نیز میباشد .
تمامی انتخاباتی که شما برمیگزینید تنها روی کاراکتر بازی تاثیر نمیگذارد بلکه بر روی سگ شما , خانوده ها و بچه ها نیز تاثیر گذار است !!! به اختصار ما سعی کرده ایم اطمینان پیدا کنیم که Fable 2 بزرگ است و بهتر از بازی اصلی در هر زمینه ای است . چیزی که من به ان فکر میکنم اینست که یک نتیجه و خاتمه همیشه باید باشد .
* شما درباره عشق در بازی Fable 2 صحبت کردید . همانطور که گفتید , عشق یعنی علاقه مند بودن به یک چیز در زنگی واقعی اما بازیهای ویدیویی ان را منعکس نمیکنند . ایا Fable قصد دارد اهمیت عشق را بازگو کند ؟ من میتوانم تصور کنم که خشم تاثییراتی بدی در جنگ میگذارد یا میترسد که بر زبردستی تاثیر بگذارد . اما سخت است که انسان تصور کند که چگونه عشق بر کاراکتر یک بازی تاثیر میگذارد گذشته از این طرح قلبهای قرمز در بالای سر او ( میخندد ) .
Molyneux : این یک حقیقت است که کاراکترها به چیزهایی در بازی علاقه مند باشند و شما دوست داشته باشید که در Fable 2 عشق را خیلی نیرومند کنید . این احساسات حتما تاثیر میگذارند که شما چه کسی هستید و قصد شما از نمایش این بازی چیست . شما عشق را پیدا خواهید کرد به شکلی عجیبی که شما را مجبور میکند .شما در طول بازی متوجه میشوید که ما این جنبه ی بازی را پیدا کرده ایم . شما شروع میکنید به مواظبت کردن از چیزهایی که به شما اهمیت میدهند . ما حقیقتا تلاش زیادی برای گیم پلی این بازی کردیم .
* شما گفتید در Fable 2 , بازیکنها همه چیز از قبیل ساختمانها یا حتی یک قلعه بر روی کوه را میتوانند خریداری بکنند . این فوق العاده است ... اما اگر من یک قلعه خریدم دوست دارم که همه ان را ببینند , من بازیکنان دیگر را دوست دارم متحیر ببینم به وسیله قدرتم , ( منظور من بازیکنان واقعی است )
ایا Fable 2 توانایی در زمینه Online دارد ؟ بنابراین بازیکنان میتوانند با یکدیگر عمل متقابل بکنند ؟
Molyneux : در حال حاظر من چیزی نمیتوانم در این رابطه بگویم . Online, trading , co-op و علاقه من در اینده و در این بازی مشخص میشود .
* XBOX 360 و PC . اینها پلتفرم های شما هستند . به ما بگویید که نسل بعد چگونه به وسیله سخت افزار های انها تکامل پیدا میکند ؟ تغییرات در کنسول ها و به بازار فرستادن تجهیزات جانبی مقداری جالب بوده اند . درباره این نسل تکنولوژی چی فکر میکنید ؟ ایا مفاهیم شما محدود شده به تکنولوژی جاری است ؟
Molyneux : من میتوانیم بگویم که مایکروسافت یک کمپانی بسیار هوشمند است اما من هیچ وقت تحت تاثیر ان قرار نخواهم گرفت . این را فراموش نکنید که این کمپانی ها بودند که باعث پیشرفت زندگی شدند . من اعتقاد دارم که در اینده بازیهای ویدیویی را بیش از ان چیزی که هست در میابیم به جای چیزی مثل کنترلر Wii !!
* به نظر میرسد که بیشتر بازیهای شما برای دو پلتفرم PC و XBOX 360 است . فروش کنسول ها به ندرت دارد رشد میکند و بر کامپیوترها تاثیر میگذارد . ایا شما معتقد هستید که بازیهای اینده صرفا برای کنسول ها می ایند به جای PCs ؟
Molyneux : من معتقدم که PC یک پلتفرم فوق العاده برای بعضی از سبک های بازی است مثل RTS و Simulation . اما بازیهای بسیار دیگر هستند که برای اجرا شدن بر روی PC اصلا جالب نیستند . این بازیها برای اینکه قدرت واقعی خود را نشان دهند و قابلیت دستیابی انها به اسان ترین حد ممکن برسد برای کنسول ها منتشر میشوند .
خب اقای Molyneux ما منتظر اخبار شما درباره Fable 2 و پرژه های بعدی شما هستیم . از توجه و وقتی که به ما دادید بسیار متشکریم .
امیدوارم که از این مصاحبه لذت برده باشید دوستان ...
چند تا شات دست اول و جدید
پیروز و بهروز باشید