اگر شما زمانی به دنبال اینکه نسخه PC عنوان Crytek، یعنی Crysis برای دو کنسول Xbox 360 و PS3 بیاید، دیگر وقت آن رسید و Crytek عنوان Crysis را برای این دو کنسول معرفی کرد. علاقه مندان نسخه PC باید یک باری هم که شده این عنوان را برای یکی از این دو کنسول بازی کنند، زیرا به طور کلی گرافیک بازی در نسخه کنسولی، در مقایسه با PC زمین تا آسمان فرق کرده است، به طوری که می توان گفت نظر بعضی از بچه ها که تریلر این بازی را دیده اند، گفتند که حتی به پای عنوان Crysis 2 رسیده است. علاقه مندان نسخه PC، باید خوشحال باشند زیرا نسخه کنسولی Crysis در ماه اکتبر منتشر می شود، و البته یک تریلری هم از این بازی در GameTrailers است، که می توانید در آنجا مشاهده کنید، گرچه من فکر می کنم همه ی شما اون تریلر رو دیدید. ما می خواهیم طبق یک مقایسه نسخه کنسولی با یکی از بهترین عنوان 2007 PC، فرق این دو را به شما نشان می دهیم، که چه تغییراتی تاکنون به وجود آمده است.
این بسیار واضح است که باقت ها در نسخه ی کنسولی نسبت به PC به رزولوشن پایین تری برخوردار هستند. همینطور SSAO هیچ کجا یافت نمی شود، یا این که اصلا وجود ندارد، و اگر چه Crytek ادعا می کند که آنها با استفاده از یک سیستم نورپردازی جدید این مشکلات را حل کرده است، فعلا نتایج یافت شده در این نسخه، ما را زیاد امیدوار نکرده است، البته تا اینجا. حدس ما این است که Crytek با انتخاب روش نورپردازی مختلف، در مقیاس پایین بازی توانسته است تصاویر را با رزولوشن بالاتری نسبت به قبل ارائه، و سایه پردازی دیگر در اینجا فرق کرده است و مثل قبل خال خال نمی شود. البته Crytek این تکنولوژی را با استفاده از دو تصویر مشابه در کنار هم به نمایش گذاشت که می توانید فرق نسخه کنسولی را نسبت به نسخه ی PC، در ادامه ی مطلب مشاهده کنید. می توان گفت که این یک امتیاز مثبت برای این نسخه ی کنسولی است.
در حال حاضر این مقایسه اولیه بر اساس بعضی از نمونه های ویدئویی که منتشر شده است می باشد.
اما هنوز هم این ایده خیلی بهتر از آنچه که انتظار داشتیم است. نسخه ی X360/PS3 کرایسس پتانسیل کامل خود را در طی ویدئو هایی که از این عنوان دیدیم نشان می دهد. فضای طبیعی تر و روشن تر، حس جنگیدن را بیشتر به ما می دهد. افکت ها به خوبی خود را نشان می دهند، آسمانی آبی رنگ با خورشید سوزان در سواحل با درختان نخل ما را به ادامه ی ماموریت وا می دارد.
علاوه بر این ویژیگی ها، محیط جنگل خیلی خالی است. این بدیهی است که Crytek کاهش مقدار درختان و بوته ها را به منظور صرفه جویی در برخی از منابع جنگل به کار برده است. با کاهش آنها هر چند، هر چند تجربه ای منفی را نسبت به نسخه ی PC به ما به دست می دهد. خب برش و قطع کردن درختان در جنگل در هنگام جنگیدن، از جمله قدرتمندترین و تائثیر گذارترین ویژیگی هایی است که در نسخه PC آن وجود داشت، ما متاسفانه در این قابلیت در نسخه ی کنسولی وجود ندارد. به هر حال به نظر می رسد که این ویژیگی همراه با استاندارد های امروزی که در اکثر بازی ها دیده می شود، ساخته شده است. همینطور که این دو تصویر را مشاهده می کنید، سمت راستی برای نسخه ی PC است و سمت چپی برای نسخه ی کنسولی، می تونید تغییرات را حدس بزنید.
========================
VIA Dsogaming
========================
اگر این مطلب رو در سایت دیگری دیدید، نویسنده اون با نام ETSPACE خودم هستم.
ممنون