مقایسه کامل و تخصصی ps3 و xbox 360

@DieDie

مرسی


ضمن عذر خواهی لطفا نوشته ی من رو از پست اول بردارید چون متاسفانه نتیجه گیری غیر تخصصی و....................... شما کماکان در انتهای پست اول هست. از نظر من مقاله شما ایراد داره و باز هم از نظر من خشت اول اگر درست نباشه با اضافه کردن مطلب از این ور و اونور نمیشه به نتیجه رسید.
دنبال کردن اینگونه بحث ها با وجود برخی جهت گیری ها برای من جذابیتی نداره.
ممنون،موفق باشید.



نتیجه گیری همون طور که گفتم نظر شخصی نگارنده هست .
در ضمن اون نتیجه گیری فقط و فقط با توجه به وضع بازار ایران نوشته شده ، و در مورد بازار جهانی کاملا میتونه متفاوت باشه . وضع بازار ایران وبازی های کپی اقتضا میکرد که نگارنده چنین نتیجه گیری رو انجام بده . به هر حال نظرات شما هم مهمه و اگر از قسمتی یا حتی کل نتیجه ناراضی هستید بگین تغییرش بدیم .

چون هدف من فقط و فقط ارتقای سطح دانش عمومی با کمک همه هست . وگرنه بیکار نیستم که این همه وقت بذارم ( با توجه به اینکه به کامپیوتر دسترسی ندارم !! )


در ضمن اون ایراد ها فقط به خاطر ویراست نشدن مقاله هست ( که مقاله ای در این حد و با و.ضعیتی که نگارنده داره ) ، جمع اوریش و ویراستش بسیار کار مشکل و وقت گیری بود .
تمام ایراد ها به همین دلیله ( وگرنه اول فونت های سیاه بود که کاملا بدون نقص و ویراست شده بود . فونت های سبز به دلیل ویراست نشدن و در جهت کوتاه شدن مطلب حذف شده بودن که با اصرار دوستان ما اونها رو بدون ویرایش گذاشتیم تو مقاله که خوب 100% مشخص ایراد هم داره ) .

به هر حال با توجه به جواب بالا اگر دوست دارید پست شما از صفحه اول پاک بشه ، یه بار دیگه بگین تا ورش دارم .
 
  • Like
Reactions: محمد رضا mr
چرا ولی یادم رفته بود:دی
نه در کل منظورم این بود تو مولتی پلتفذم 360 بهتره

شروین چی میگی
کپی خوری پی اسو با ایکس باکس مقایسه میکنی
پی اسی که هر ساعت یه ساز میزنه یا بچه میترسونه یا شکایت میکنه
حقم داره خب
لایو مجانی با بازی کپی:))
منم بودم بی جنبه بازی در میاوردم و دوصوت بن میکردم
 
پ : 1 :

هر دو :d مهم اینه که باید اینجا مقاله ای نوشته بشه که تو هیچ سایتی پیدا نشه !!!


پ:2 :


هر کی هرچی میگه اضافه نمیشه ، اینها توضیحات مفیدی هستن که ( در واقع میتونه تکمیل کننده مبحث باشه . ) . چون خودتون هم میدونین که چنین دستگاه هایی رو که انقلابی رو در زمینه کنسولی به وجود اوردن ، واقعا نمیشه تو یه مقاله کوتاه جمع کرد ( مخصوصا از نظر سخت افزاری !! ) پس هر چی بیشتر باشه ، کاملتره و بهتره و جامع تر میشه . مهم این نیست که چند نفر تحقیق میکنن ، مهم اینه که سطح دانش عمومی و اطلاعات افراد زیاد بش
ه ( و تو جهل و نادونی نمونن :d).


پ : 3 :

شما اگه میتونی برو یه سرچ تو گوگل کن تا اطلاعاتی مثل این رو به این صورت پیدا کنی و به ما هم بده تا ما هم ملطفت شیم :d

ببین دوست عزیز بحث ما سر سرچ و ... نیست ( کسی که زبانش هم خوب باشه شاید نتونه از بین اون همه منابع خیلی زیاد چیزی رو که میخواد پیدا کنه .
ما سعی داریم با کمکم شما یه مقاله کامل و فارسی رو تو بهترین سایت بازی ایران ( از نظر رتبه بندی الکسا
اینجا ) ایجاد کنیم تا همه استفاده کنن . پس شما هم اگر میتونی کمک کنی یا علی .


پ : 4 :
سلام : پاراگراف چهارمت رو که ما خودمون تو مقاله نوشتیم .
پس تکراری بود ;)


خوبه خودت هم خوب می دونی تکراری بود دقیقا همین و میخواستم
بفرما کلیک کن
بنظرت مقاله دقیقا چه قدر شبیه این لینک بود و از این لینک گرفته شده بود ؟ یا چیز هایی که اضافه شده بود ؟ بعدشم همانطور که بقیه دوستان عرض کردن مقاله مشکل داره ولی دیگه کسی بحث نمیکنه چون میدونه آخرش چیزی نمیشه اگه میخوای یه مقاله کامل و مرجعی درست کنی اینجوری نمیشه چون شما نمیدونی صحبت بقیه بچه ها صحت داره یا نه

لازم به زبان انگلیسی نیست ! شما تو گوگل سرچ کن PS3 CPU آخرش هم بزن Wikipedi ببین چندین صفحه برات میاره در مورد یه تیکه از CPU کپی کن و در google translator پیست کن درسته ترجمش یکم از نظر دستوری غلطه ولی اگه چیزی بلد باشی به راحتی میتونی موضوع رو بگیری و اینجا تایپ کنی واسه همینه میگم اینجور بحث ها و مقاله ها کار سختی نیست
 
قصد ندارم چیزیو زیر سوال ببرم به هر حال زحمت کشیده شده ولی باز دوباره یکی از همین مقاله های خنده دار در رابطه با PS3 و 360!!!!!

قدرت 360 یا PS3 ربطی به گیگافلاپ و ترافلاپ نداره مهم معماری هست مثال:
شما یک کامیون دارین که 1000 اسب بخار قدرت داره ولی وقتی میره تو پیست مسابقه از یک ماشین 200 اسب بخاری عقب میمونه چرا؟؟؟؟؟
چون کامیون برای بار بری طراحی شده به غیر از آیرو دینامیک چون گیربکسش برای به کار گیری نیروش تو انتقال قدرت طراحی شده نه تبدیل به سرعت ولی ماشین 200 اسب بخاری برای سرعت طراحی شده.
یک مثال دیگه از توجه سطحی به اعداد !!:
هواپیماهای جنگی روسی همیشه روی کاغذ مشخصات قویتری نسبت به هواپیماهای آمریکایی دارن ولی هواپیماهای آمریکایی سوپر کروز هستن شاید ماکسیمم سرعت کمتری داشته باشن ولی همیشه مافوق صوت حرکت میکنن بر عکس هواپیماهای روسی که فقط 10 دقیقه سوپر سونیک هستن شاید یک خواننده عادی فقط به عدد توجه کنه و بگه هواپیمای روسی سرعت بیشتری داره ولی وقتی به مطلب عمیق نگاه کنه میبینه که فقط 10 دقیقه سریعتره یا هواپیماهای آمریکایی رادار گریز هستن پس هر چقدر سرعت هواپیمای دشمن و آتیش موشکهاش مخوف باشه هیچ وقت نمیتونه تو رادارش یک جنگنده F22 رو ببینه که بتونه بهش شلیک کنه البته اینا همش مثال بود که بگم اعداد فقط روی کاغذ مطرح هستن...
از این حرفا که بگذریم...!!!!
معماری 360 یکی از بهترین و انعطاف پذیرترین معماریهای سخت افزاری موجود هست کتابی هم در این مورد تو آمریکا چاپ شده اسم کتاب :
The Xbox 360 Uncloaked:: The Real Story Behind Microsoft's Next-Generation Video Game Console

منبع:
http://www.amazon.com/Xbox-360-Uncloaked-Microsofts-Next-Generation/dp/0977784215

قدرت پردازنده 360 تو دستور العملهای جاسازی شده درون CPU این کنسول نهفته که میتونه خیلی از محاسبات پیچیده گرافیکی رو تقریبا Free (از نظر نیاز به پردازش) محاسبه کنه راجع به این دستور العملها و تحقیقاتی که در حدود 5 سال مایکروسافت بر روی بازیهای ویدئوی و نیاز اونها انجام داده توی این کتاب میتونید بخونید چون خیلی از کدهایی که بر روی PS3 نیاز به پردازش از راههای متعارف داره در 360 به صورت یک دستور العمل داخلی جاسازی شده چیزی مثل دستور العملهای جاسازی شده در پردازنده های 3D Now شرکت AMD در حالیکه پردازنده های اینتل قویتر بودن (روی کاغذ) ولی AMD یک سری دستور العمل عمومی مورد نیاز برای اجرای برنامه های 3D رو درون CPU جاسازی کرده بود در نتیجه روی گیم بهتر عمل میکرد در حالیکه سرعت کلاک و کچه خیلی کمتری داشت !!
از اینها گذشته طرفندهای دیگه هم از این دست در GPU ایکس باکس به کار گرفته شده به علاوه موتور سایه زنی با Level بالاتر که خیلی از افکتهارو سخت افزاری اجرا میکنه و ....
یا استفاده از Unified Shader که باعث میشه GPU اطلاعات مربوط به Vertex و Pixel رو در یک سیکل محاسبه کنه.
در مجموع اگر شما بخواین از این دو کنسول برای محاسبه هایی مثل حسابداری و یا آفیس استفاده کنید شاید PS3 قویتر باشه ولی وقتی صحبت از یک ماشین بازی میشه اونوقت 360 خیلی حرفا واسه گفتن داره که نمونشو دارین میبینین.
راجع به تکنیکهای AA تو 360 از تکنیکهای مختلف زیادی استفاده شده مثل AAA که یک تکنیک ضد دندونه روی CPU هست که در بازی Metro 2033 روی این کنسول به کار رفته یا تکنیک DLAA که شبیه MLAA هست که در بازی Star Wars TFU2 روی این کنسول استفاده شده.
پس وقتتون رو برای محاسبه روی کاغذ هدر ندین چون در واقعیت مسائلی بیشتر از اعداد مطرح هست.


در کل منطقی ترین پستی که تو این تاپیک خوندم این هست:
قبل از اینکه به این پست پاسخ بدم بهتره اول در مورد پهنای باند سیستم در دو کنسول یه تو ضیحاتی داده بشه به این دیاگرامها توجه کنید.
kaigai01l.gif

XBoxDiagram.jpg

figure1.gif

Xenon_Arch2.gif

xenon.png

اول پهنای باند xenon..cpuایکس باکس 360
همینطور که میبینید این پردازنده به مقدار10.8گیگ اطلاعات رو از gpuاز طریق fsbدریافت میکنه و10.8هم دقیقا همین مقدار رو به اون بر میگردونه حالا چرا بر میگردونه چون کنترلگرهای رم در360در چیپ gpuطراحی شدن این امر چند تا خاصیت داره کارت گرافیک سیستم از نظر پهنای باند و ظرفیت دیگه با محدودیت روبرو نیست چون هر چقدر از حافظه سیستم رو که بخواد در اختیارش قرار میگیره واز نظر ظرفیتی هم با کمبود روبرو نمیشه ولی این کار یه عیب بزرگ هم داره که باعث میشه اونم اینه که پهنای باند با cpuتقسیم میشه وعملا cpuرو با محدودیت سرعت دریافت اطلاعات روبرو میکنه .اصولا هسته مرکزی cpu360باcpu.ps3فرقی با هم نمیکنند منظورم قسمتppeهردو هست هر دو از یک نسل هستند ولی مال ps3فقط یکی هست ولی مال360سه عدد میشه ولی این دو یه تفاوت جزئی میکنن مال ps3نمونه اصلاه شده نمونه 360 هست.
اگر برگردیم سر پهنای باند در مورد cellقضیه کلا متفاوته وبرعکسه درمورد ps3هردو پردازنده این کنسول تقریبا یه پهنای باند رو دریافت میکنند یعنی 40گیگ یعنی 40گیگ cellو40گیگrsxدریافت میکنند واحد پهنای باند هم گیگابایت در یک ثانیه هست این امر اینطوری اتفاق میفته که cell25گیگ رو از رمهای خودش میگیره و15گیگرو از دروازه ایی به نام flex i oکه با مموری کارت گرافیک سیستم ارتباط داره ودر مورد rsx22.4از مموری خودش و20گیگ رو از طریق همین دروازه از رم سیستم .

اما حالا بریم سر این پست و ادامه مطلب بعلاوه چند مطلب جدید که همگی به هم ارتباط پیدا میکنن این دستمون میگن که بعضی از پردازندها دستورات درونشون جاسازی شده و به صورت مثال یه دونه حرف نرو شما تایپ کنید پردازنده به صورت خودکار کاری رو انجام میده که اگر شما بخواید همین کار رو با پردازندهای معلوی مثل کامپیوتر انجام بدید شاید یک صفحه کامل باید برنامه بنویسید این حرف کاملا درسته باید در جواب شما بگم به این نوع پردازندها میگن ریسک یا پردازشگرهایی که برای یک سری از عملیات بهینه سازی میشن تمام کنسولهای بازی بعد از سال 1990بلا استثنا همگی از این نوع پردازشگرها استفاده میکردند از سگا جنسیز معمولی گرفته تا نینتندو wiiو360وپلی استیشن3همگی اینها دارن از خانواده power pcشرکتibmاستفاده میکنن فقط تو این نسل پردازنده ps3فرقی که با دیگران میکنه یدک کشیدن 8تا پردازنده دیگست به نام speکه در ادامه وظیفه اصلی این پردازندها رو بهتون میگم
در مورد معماری هم بگم شما به هیچ وجه نمیتونید علم مکانیک رو با سخت افزار مقایسه کنید اگر قرار بود ps3افیس وبرنامه های حسابداری رو اجرا کنه که دیگه اسم کنسول بازی روش نبود.
شما دارید میگید اکثر محاسبات شناور در ps3صرف محاسبات دیگه ایی بجز پردازش چند ضلعی ها وسایه زنها وهوش مصنوعی میشه !!!
ببینید یکی از شایعاتی که تو کشور ما افتاد این بود که cellبدرد بازی نمیخوره این مال سروره این بدرد محاسبات سنگین میخوره واز این حرفها این حرفها موقعی درست بود که speها همراه این پردازشگر قدرتمند نبودند ولی وقتی توشیبا وسونی اصلاحاتی رو روی speها انجام دادند دقیقا این پردازشگرها شدن پردازشگرهایی که در بالا توضیح دادم یعنی قدرت خودشون رو در گیم بکار انداختن نه در اجرای برنامه های دیگه.
وظیفه اصلی speها عبارت است از تولید چند ضلعیها به طوری که اکثر چند ضلعیهای ps3رو این پردازشگر میسازه و رنگ امیزی اونها و همچنین اضافه کردن افکت نور به این چند ضلعیها و همچنین شبیه سازی کردن antialiasingوهمینطور کنترل چند ضلعی ها با استفاده از پردازنده نوع mipsکه داخل هر speتعبیه شده وکمک شایانی به ppeمیکنه .
در کل تفاوت اساسی معماری ps3باxbox360دراینجا نمایان میشه چرا که شما فقط اگر قرار باشه از کارت گرافیک این دو کنسول استفاده کنید اتفاقی که در بازی های مولتی می افته
هر دو کنسول تقریبا با کمی اختلاف دارای یک قدرت هستند ولی وقتی پای cpuوسط کشیده میشه چون برای اینده صنعت گیم دائما در حال رشد وارتقای کیفیت گرافیکها هستیم و ما مجبوریم همینطور قدرت کنسول رو بالا ببریم.برنده اصلی کنسولی هست که cpuمثل کارت گرافیک عمل میکنه و با اجرای شبیه ساز قادره اکثر ایتمهای گرافیکی رو شبیه سازی کنه.
اما در مورد cpuکنسول 360این مسئله صادق نیست چون این پردازشگر وظیفه اصلیش با تو جه به اینکه ایکس باکس بلو ری پشتیبانی نمیکنه و مجبوره اطلاعات رو در دی وی دی دو لایه فشرده کنه طراحان مجبور شدن از سه تا هسته نیرومند جهت خارج کردن اطلاعات از حالت فشرده و همچنین کنترل چند ضلعیها در gpuبه این نکته خیلی توجه کنید چون خیلی مهمه بسیار بسیار مهمه کنترل چند ضلعیها در 360تقریبا شبیه به کامپیوترهای خانگی انجام میشه یعنی cpuبا یه باس pciexpressچند ضلعیهایی که درون gpuتولید میشن رو کنترل میکنه و فرمانهای حرکت در محیط سه بعدی رو صادر میکنه که این امر با همون fsbکه 10.8گیگ پهنا داره انجام میشه وعملا دست cpuرو بخاطر کمبود پهنای باند برای تولید چند ضلعیها کوتاه میکنه.
ولی در مورد ps3قضیه فرق میکنه اکثر چند ضلعی های این کنسول در cpuیا همونspeها تولید میشه واین پردازندها به وسیله یه پردازشگر نوع mipsکه داخلشون طراحی شده این چند ضلعی ها رو کنترل میکنن و اونارو به کمک ppeدر محیط سه بعدی حرکت میدن در مورد بازیهای مولتی هم به بازی سازها توصیه شده در برنامه نویسی برای تولید چند ضلعیها از speها استفاده کنند تا فشار کمتری روی کارت گرافیک سیستم شاهد باشیم برای همین امر هست که ما در بازیهای مولتی شاهد تفاوت در نور پردازیها هستیم چون در ps3در واقع بخاطر همین امر نورپردازی توسط speها انجام میشه که از نظر ما با نور پردازی 360که در gpuانجام میشه متفاوت هست ولی در کل ps3این قابلیت رو مثل 360هم داره که از طریق flexیا همون دروازه بین دو پردازنده چند ضلعیها درون gpuرو کنترل کنه.
در مورد مقایسه قدرت سخت افزاری کنسولها مقدار محاسبات شناور یک نوع معیار هست که ما میتونیم پی ببریم به اینکه یک دستگاه که حالا هر چیزی میتونه باشه چقدرقدرت محاسباتی داره
وباید این مقایسه ها هم انجام بشه تا قدرت محاسباتی هر سیستمی مشخص بشه.
 
آخرین ویرایش:
@8030

عزیز حرفهای شما که مثل قبل بازم عنوان کردن اعداد و ارقام بود.
در مورد فلسفه شما ( که البته بهتره بگم تئوری شخصی شما!!!) در مورد RISC:
شما تو فرمایشتون گفتین که چون همه این پردازنده ها RISC هستن پس دستور العمل یکسان دارن که صد در صد غلطه چون پردازنده های اینتل و AMD هم همشون CISC یا Complex هستن و اتفاقا Compatible هم هستن ولی میبینید که دستور العملهای جدا دارن مثل همون 3Dnow و مدلهای جدیدترش و ...
پس صرفا CISC یا RISC بودن پردازنده دلیل بر یکسان بودن دستور العملهای داخلی نیست هر چقدر هم که پردازنده ها با هم سازگاری داشته باشن یا از نظر معماری سطحی شبیه به هم باشن.
پردازنده 360 هم دستور العملهای داخلی منحصر به فردی داره که چیز پوشیده ای نیست سال 2011 هست و اینترنت میتونید سرچ کنید...
اگر بخوام بحثو ادامه بدم خیلی مفصل میشه و اینجا هم فایده نداره چون عملا وقت هدر کردنه ولی شما بد نیست اون کتابو بخونی البته 25 دلار قیمتشه ولی میتونی Ebook شو از نت با مبلغ کمتردانلود کنی...
در مورد GPU در 360 یک نکته ظریف دیگه هست و اون GPGPU بودن این پردازنده گرافیکی هست که میتونه کدهای همه منظوره پردازش کنه پس در عمل به CPU کمک میکنه که میتونید تو بازیهای Open world مثل red dead نتیجشو ببینید.
مال ps3نمونه اصلاه شده نمونه 360 هست.
بهتره به حرفهایی که چند وقت پیش در مورد پردازنده 360 به گفته چندتا از مهندسهای بخش R&D شرکت IBM گفته شد رجوع کنید تو گوگل میتونید سرچ کنید چون تقریبا بر عکس نظر شما هست برای اینکه مایکروسافت عملا داشته از نتیجه کار Cell به عنوان یک روش تست آزمون و خطا استفاده میکرده چون کار ساخت Cell خیلی قبل تر از عرضه PS3 به پایان رسیده بوده و سونی عرضه PS3 رو بیشتر به دلیل آماده سازی Blue-Ray عقب انداخته که خیلی هم براش گرون تموم شد.
کتابی هم در این مورد منتشر شده به اسم:
10652_2010965619.jpg
The Race For A New Game Machine

منبع:
http://www.gizmag.com/sony-subsidized-the-xbox-360-processor/10652

پس لطفا این بحث خدا سازی از پردازنده Cell رو بعد از مطالعه این دو کتاب ادامه بدین چون بسنده کردن به اعداد و ارقام برای این بحث مخدوش هست.
در آخر من هر دو کنسول رو دارم و از هر دو لذت میبرم بهترین بازی سال 2010 یعنی Red Dead رو 360 نسبت به PS3 واقعا عالی و شگفت انگیز اجرا میشه همینطور Alan wake از اون طرف GOW 3 و KZ 3 هم روی PS3 خیلی عالی هستن ولی من به دید خودم چیز خارق العاده ای تو هیچ کدوم از این دو کنسول ندیدم که بگم روی اون یکی اصلا قابل اجرا نیست شاید با تفاوتهایی سطح نهایی دو کنسول خیلی نزدیک به هم باشه ضمن اینکه به نظر من معماری 360 برای یک ماشین بازی فوق العاده هوشمندانه و پولساز تر هست چون دقیقا برای یک ماشین بازی و هر چیزی که یک گیم احتیاج داره طراحی شده (نظر شخصی بنده).
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: محمد رضا mr
@8030

عزیز حرفهای شما که مثل قبل بازم عنوان کردن اعداد و ارقام بود.
در مورد فلسفه شما ( که البته بهتره بگم تئوری شخصی شما!!!) در مورد RISC:
شما تو فرمایشتون گفتین که چون همه این پردازنده ها RISC هستن پس دستور العمل یکسان دارن که صد در صد غلطه چون پردازنده های اینتل و AMD هم همشون CISC یا Complex هستن و اتفاقا Compatible هم هستن ولی میبینید که دستور العملهای جدا دارن مثل همون 3Dnow و مدلهای جدیدترش و ...
پس صرفا CISC یا RISC بودن پردازنده دلیل بر یکسان بودن دستور العملهای داخلی نیست هر چقدر هم که پردازنده ها با هم سازگاری داشته باشن یا از نظر معماری سطحی شبیه به هم باشن.
پردازنده 360 هم دستور العملهای داخلی منحصر به فردی داره که چیز پوشیده ای نیست سال 2011 هست و اینترنت میتونید سرچ کنید...
اگر بخوام بحثو ادامه بدم خیلی مفصل میشه و اینجا هم فایده نداره چون عملا وقت هدر کردنه ولی شما بد نیست اون کتابو بخونی البته 25 دلار قیمتشه ولی میتونی Ebook شو از نت با مبلغ کمتردانلود کنی...
در مورد GPU در 360 یک نکته ظریف دیگه هست و اون GPGPU بودن این پردازنده گرافیکی هست که میتونه کدهای همه منظوره پردازش کنه پس در عمل به CPU کمک میکنه که میتونید تو بازیهای Open world مثل red dead نتیجشو ببینید.

بهتره به حرفهایی که چند وقت پیش در مورد پردازنده 360 به گفته چندتا از مهندسهای بخش R&D شرکت IBM گفته شد رجوع کنید تو گوگل میتونید سرچ کنید چون تقریبا بر عکس نظر شما هست برای اینکه مایکروسافت عملا داشته از نتیجه کار Cell به عنوان یک روش تست آزمون و خطا استفاده میکرده چون کار ساخت Cell خیلی قبل تر از عرضه PS3 به پایان رسیده بوده و سونی عرضه PS3 رو بیشتر به دلیل آماده سازی Blue-Ray عقب انداخته که خیلی هم براش گرون تموم شد.
کتابی هم در این مورد منتشر شده به اسم:
10652_2010965619.jpg
The Race For A New Game Machine

منبع:
http://www.gizmag.com/sony-subsidized-the-xbox-360-processor/10652

پس لطفا این بحث خدا سازی از پردازنده Cell رو بعد از مطالعه این دو کتاب ادامه بدین چون بسنده کردن به اعداد و ارقام برای این بحث مخدوش هست.
در آخر من هر دو کنسول رو دارم و از هر دو لذت میبرم بهترین بازی سال 2010 یعنی Red Dead رو 360 نسبت به PS3 واقعا عالی و شگفت انگیز اجرا میشه همینطور Alan wake از اون طرف GOW 3 و KZ 3 هم روی PS3 خیلی عالی هستن ولی من به دید خودم چیز خارق العاده ای تو هیچ کدوم از این دو کنسول ندیدم که بگم روی اون یکی اصلا قابل اجرا نیست شاید با تفاوتهایی سطح نهایی دو کنسول خیلی نزدیک به هم باشه ضمن اینکه به نظر من معماری 360 برای یک ماشین بازی فوق العاده هوشمندانه و پولساز تر هست چون دقیقا برای یک ماشین بازی و هر چیزی که یک گیم احتیاج داره طراحی شده (نظر شخصی بنده).

بنده اصلا نگفتم دستورالعملهای یکسان دارن من فقط گفتم همه این پردازندها riscهستن اصلا همین تفاوت دستورالعمل هست که با عث شده پردازنده cellاینقدر محاسبات بیشتری داشته باشه هر شرکتی هر طوری که دوست داره ودر راستای اهدافش پردازنده مورد نظر خودش رو طراحی میکنه وشرکت ibmکه مخففinterntional busines machineهست این طرح رو با توجه به اهداف اون شرکت پیاده میکنه
در واقع سونی وتوشیبا و ماکرو با اصلاحات زیادی که روی پردازندهای این شرکت انجام دادن اونارو برای اهداف خودشون بهینه سازی میکنن.

من در پاسخی که به شما دادم فقط به پهنای باند اشاره کردم . نه عدد ورقم دیگه.
در مورد ciscبا riscتفاوت دارن این دو نباید با هم مقایسه بشن.ciscمال پردازندهایی هست که برای اهداف چند گانه ساخته میشن ولی riscبرای یک هدف اصلی بهینه سازی میشه.
در مورد cpu360باید به این نکته توجه داشته باشید تمام شرکتهایی که این پردازندها رو بهینه میکنن برای اهداف خودشون یکسری از دستورات خاص برای اجرای سریعتر وفضای کمتر این کار رو انجام میدن این درمورد ps3هم صادقه.
در مورد gpgpuدر واقع cpuدر دی کامپرس کردن اطلاعات 3dوهمچنین در پردازش بعضی از افکتها به gpuکمک میکنه این در مورد ps3هم کاملا صادقه حتی بسیار هم بهتر در پست قبلی هم اشارات کاملی به speهای درون cpuپلی استیشن3 داشتم که برای همین منظور بود.
ودر اخر هم بگم تمام شرکتهایی که در کار طراحی وساخت کنسولها هستند تلاش میکنن تا با کمترین هزینه ممکن بهترین نتیجه رو بگیرن ولی این درمورد 360متاسفانه به فاجعه بدی ختم شد که در واقع همون 3چراغه شدن خودمون بود بعد هم که اومدن بردهای فالکون رو زدن بازم همین مشکل در gpuتکرار شد که معروف به ارور74هست به طوری که شما دیگه هیچ گونه 360 یا به ندرت میتونید 360گیر بیارید که تاریخ ساختش مال 2007یا2006باشه حتی 2008هاشم که الان تو بازرن با برد فالکون دارن ارور74میدن.ولی الان خودم هم 360دارم هم ps3..پلی استیشن3من ساختش مال اکتبر 2007هست تا حالا هیچ مشکلی بهم نزده ولی یه 360 دارم تاریخ ساختش مال فبریه2008تا حالا دو دفعه ارور 74داده.
 
آخرین ویرایش:
متاسفانه مشکل شما اینه که هیچکدوم از اون دو تا کتاب رو که معرفی کردم نخوندین و به بعضی مسائل که از چهارچوب تحمل این تاپیک خارج هست هم اجحاف کافی ندارین و فقط به اطلاعات پراکنده بسنده کردین به علاوه اون پستهای من رو هم کامل نمیخونید به هر حال شرمنده من زیاد وقت ندارم.
فقط:
GPGPU=General-purpose computing on graphics processing units
یعنی پردازنده گرافیکی که کدهای همه منظوره رو میتونه محاسبه کنه یعنی اینکه GPU میتونه مستقل از CPU و یا به کمک CPU فیزیک و هوش مصنوعی رو هم علاوه بر عملیاتهای گرافیکی محاسبه کنه.
یعنی بر عکس PS3 که CPU به GPU در محاسبات گرافیکی کمک میکنه در 360 این GPU هست که به CPU کمک میکنه که این قابلیت به علاوه سیستم حافظه یکپارچه در 360 که بین GPU و CPU به اشتراک گذاشته شده هست راندمان وحشتناکی ایجاد کرده البته توی همین سیستم حافظه هم نکته ظریفی وجود داره و اون اینه که کل حافظه به صورت اولویت بندی شده ابتدا در دسترس GPU قرار میگیره به همین دلیل 360 یک سیستم GPU_Base هست یعنی بر خلاف کد نویسی ظاهرا سنتی و شبیه به PC به واسطه وجود CPU متقارن ایکس باکس 360 بیشتر از هر کنسولی تا به امروز از نظر معماری با PC متفاوت هست.
خوش باشید
 
آخرین ویرایش:
متاسفانه مشکل شما اینه که هیچکدوم از اون دو تا کتاب رو که معرفی کردم نخوندین و به بعضی مسائل که از چهارچوب تحمل این تاپیک خارج هست هم اجحاف کافی ندارین و فقط به اطلاعات پراکنده بسنده کردین به علاوه اون پستهای من رو هم کامل نمیخونید به هر حال شرمنده من زیاد وقت ندارم.
فقط:
GPGPU=General-purpose computing on graphics processing units
یعنی پردازنده گرافیکی که کدهای همه منظوره رو میتونه محاسبه کنه یعنی اینکه GPU میتونه مستقل از CPU و یا به کمک CPU فیزیک و هوش مصنوعی رو هم علاوه بر عملیاتهای گرافیکی محاسبه کنه.
یعنی بر عکس PS3 که CPU به GPU کمک میکنه در 360 این GPU هست که به CPU کمک میکنه که این قابلیت به علاوه سیستم حافظه یکپارچه در 360 که بین GPU و CPU شیر هست راندمان وحشتناکی ایجاد کرده البته توی همین سیستم حافظه هم نکته ظریفی وجود داره و اون اینه که کل حافظه به صورت اولویت بندی شده ابتدا در دسترس GPU قرار میگیره.
خوش باشید

ببینید منم بیکار نیستم اینجا بشینم وهی پشت سر هم پست بدم ولی این رو بگم که gpuاصلا ربطی به هوشمصنوعی نداره این gpgpuکه اشاره میکنید به اشتراک گزاشتن بعضی از فرمانها هست بین این 2پردازنده برای پردازش بهتر که به مخفف همچین کاری میگن gpgpu.
درسته معنیش همینی میشه که شما اشاره کردید یعنی gpuبرای اهداف همگانی یا همه منظوره رو میتونه پردازش کنه این امر میسر نمیشه بجز اینکه پای cpuهم به وسط کشیده بشه واطلاعات به اشتراک گذاشته بشن.
شما هم خوش باشید.
 
میگن PS3 رو کاغذ و از لحاظ تئوری قوی ترِ یا کامیونِ نمیدونم بلدوزرِ , این بحثا رو ولش کن , مهم اینه که توی زمینه ی بازی از 360 به همون اندازه ای که دوسته خوبمون 8030 گفتن PS3 از 360 قوی تره , داره بهتر عمل میکنه..واقعا بازی هایی مثل kz3 یا u2 به اندازه ی 1.5 برابر از بازی های 360 از لحاظ تکنیکی و بصری و گرافیکی در سطح بالاتری هستند..البته فعلا .. ولی منتظر مقایسه ی u3 با GeOw3 میمونم...
 

ببخشید میشه معنی گرافیک هنری رو برای من توضیح بدید؟:d

wii هم این وسط گلابی هست؟:d

انقدر راحت نظر ندید،قطعا 360 با عرضه کینکت و جذب قشر کژوال،بدون شک فروش زیادی رو کسب میکنه،و این کار سونی رو برای بیشتر شدن فروشش از 360 رو سخت تر از قبل میکنه.
wii که اصلا مال این نسل نیست(:دی)
کینکت اومد حسابی هم فروخت ولی آیا چن نفر رو دیدی که ازش راضی باشن بین قشر هارد کور هم زیاد جدی گرفته نشد(خودت میدونی بچه بازیه :)):)):)))
فعلا که مایکروسافت بیشتر به تکاپو افتاده :دی
 
خوبه خودت هم خوب می دونی تکراری بود دقیقا همین و میخواستم
بفرما کلیک کن
بنظرت مقاله دقیقا چه قدر شبیه این لینک بود و از این لینک گرفته شده بود ؟ یا چیز هایی که اضافه شده بود ؟ بعدشم همانطور که بقیه دوستان عرض کردن مقاله مشکل داره ولی دیگه کسی بحث نمیکنه چون میدونه آخرش چیزی نمیشه اگه میخوای یه مقاله کامل و مرجعی درست کنی اینجوری نمیشه چون شما نمیدونی صحبت بقیه بچه ها صحت داره یا نه

لازم به زبان انگلیسی نیست ! شما تو گوگل سرچ کن PS3 CPU آخرش هم بزن Wikipedi ببین چندین صفحه برات میاره در مورد یه تیکه از CPU کپی کن و در google translator پیست کن درسته ترجمش یکم از نظر دستوری غلطه ولی اگه چیزی بلد باشی به راحتی میتونی موضوع رو بگیری و اینجا تایپ کنی واسه همینه میگم اینجور بحث ها و مقاله ها کار سختی نیست


اولا : اون مقایسه 1 صدم مقایسه ما هم نیست
دوما : پست برای یک سال پیشه ، درصورتی که ههمین مقاله رو من 3 سال پیش تو وبلاگ خودم منتشر کردم ( برای بار 100 دم ) و تا الانم اگه صبر کردم ( برای زدن پست مقاله تو بازی سنتر ) ، برای جمع اوری اطلاعات تخصصی تر بود .


سوما : همین الان اگه خواستی چند تا لینک دیگه بهت میدم که توش مثل همین مقاله ( بخشهاییش ) کپی شده هست .( که البته یکیش وب خودمه ، میتونی با تاریخ ببینی ، البته مشکلش اینجاست که در حال انتقال مطالب به یه سییستم جدیدم و شاید به مشکل به خوری ) . به هر حال


سوالهای اولش هم که تابلوئه دیگه که از روی وبلاگ خودم کپی گرفته !! یارو اونقدر خنگ بوده که ( نه لینک منبع زده و نه سوال ها رو پاک کرده !! بخش عظیمی از مقاله رو پاک کرده و یه مقدارش رو هم نوشته تا بگه خودم نوشتم !!!! )


حالا سوال : ما از رو اون کپی گرفتیم یا اون از روی بازی سنتر ( و یا از روی مطالب وبلاگ بنده ؟؟ )


 
اتفاقا من فقط برا بازی های انحصاریش ps3 خریدم واقعا از وقتی ps3 خریدم تفاوت رو احساس کردم
مقاله ضعیف بود.....
با تمام احترام به ایکس باکس داران killzone خودش کل ایکس باکس رو می ارزه (البته خودم هم ایکس باکس دارم)شما میتونی این رو نادیده بگیری که این مقاله رو نوشتی به هر حال
به خاطر مقاله خسته نباشی....
عزیزم halo و gears of war کشک هستند پس؟ همه میدونن طرفدار gears of war بیش از کیلزون هست ;)
 
عزیزم halo و gears of war کشک هستند پس؟ همه میدونن طرفدار gears of war بیش از کیلزون هست ;)
نه دوست من!!نه Halo و نه gears of war کشک نیستن.ولی اگه از نظر عنوان انحصاری بخواییم کیفیت بازی ها رو در نظر بگبریم بازی های PS3 یه سر و گردن از بازی های انحصاری XBOX360 بالاتره!!بعدم کی گفته طرفدار gears of war بیش از کیلزون هست!!:d:d:-/
 
  • Like
Reactions: محمد رضا mr
بابا ترو خدا بس کنید من نمیدونم این امارها را از کجا در می اورید هر دو کنسول طرف دارهای خاص خدشون را دار تو تمام دنیا ولی اینجا دیگه خیلی بیش تر از حد
یک جوری هم حرف میزنید انگار خودتون نشسته ایدسخت افزار های کنسول هارا طراحی کرداید
 
اینی که کدوم کنسول از لحاظ سخت افزاری قوی تره، اصلا مهم نیست، این موضوع رو، خود مایکروسافت و سونی بهش اهمیت نمی دن، بلکه همین سایت ها و فروم های گیم هستند که روی این موضوع مانور می دن.

مهم لذت بازی کردن با یک کنسول هست، چیزی که در این 9 صفحه اصلا بهش اشاره نشده، همه دنبال گرافیک ان.
من خودم هم PS3 دارم هم 360، اما هیچ کدوم از این دو کنسول، هیچ وقت لذت بازی های آتاری، میکرو و سگا رو به من ندادند.
دلیلی که Wii این همه فروش داره و به قول بعضی از دوستان سخت افزار نسل قدیم هست، از نظر من فقط و فقط لذت بازی با اون هست.
 
  • Like
Reactions: محمد رضا mr

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or