نسل اینده gpu های انویدیا رونمایی شد

ramin cybran

کاربر سایت
Mar 1, 2009
901
نام
رامین
در کنفرانس GTC انویدیا خبر از معماری های جدید خود داد

gtc_roadmap_1.jpg


توضیحاتی درمورده DP یا Double precision که در عکس بالا گذاشته شده:در پردازش های کامپیوتری dp که اختصارش گفته شد یک فرمت نام گذاری کامپیوتری است که برای اعداد صحیح یا ممیز هایه شناور معنی پیدا میکنه(اشغال دو محل از حافظه های کامپیوتری که DP 64 BIT و SP یا single precision هم 32 bit )

در استاندارده IEEE 754 هر DP برای کدگشایی ممیز های شناور 8 بایتی هست.

در نقشه راه انویدیا معماری هایه Kepler و maxwell که به ترتیب kepler در 2011 و maxwell در 2013 عرضه خواهند شد دیده میشود.

معماری maxwell طبق گفته nvidia چیزی بیش از 16 برابر فرمی قدرت خواهد داشت(impressive)

پردازشگرهای گرافیکی kepler سال اینده با تکنولوژی 28 nm به بازار خواهند امد(2011) و پیشبینی میشود 3 تا 4 برابر فرمی قویتر خواهند بود .البته معماری maxwell که در ساله 2013 عرضه خواهند شد هم احتمالا با تکنولوژِی 22 nm به بازار عرضه میشود.

معماری کپلر به افتخاره جوهانس کپلر منجم المانی که بعد از کوپرنیک به ستارشناسی و تحقیقات در مورده ستارشناسی پرداخت نام گذاری شده.(اون از تسلا و فرمی اینم از کپلر)

gpu های کپلر در نیمه دوم ساله 2011 در صورته خوش قول بودن انویدیا عرضه خواند شد.


منبع
 
آخرین ویرایش:

hosein me

کاربر سایت
Jan 21, 2010
8,946
نام
حسین
در کنفرانس GTC انویدیا خبر از معماری های جدید خود داد

gtc_roadmap_1.jpg


توضیحاتی درمورده DP یا Double precision که در عکس بالا گذاشته شده:در پردازش های کامپیوتری dp که اختصارش گفته شد یک فرمت نام گذاری کامپیوتری است که برای اعداد صحیح یا ممیز هایه شناور معنی پیدا میکنه(اشغال دو محل از حافظه های کامپیوتری که DP 64 BIT و SP یا single precision هم 32 bit )

در استاندارده IEEE 754 هر DP برای کدگشایی ممیز های شناور 8 بایتی هست.

در نقشه راه انویدیا معماری هایه Kepler و maxwell که به ترتیب kepler در 2011 و maxwell در 2013 عرضه خواهند شد دیده میشود.

معماری maxwell طبق گفته nvidia چیزی بیش از 16 برابر فرمی قدرت خواهد داشت(impressive)

پردازشگرهای گرافیکی kepler سال اینده با تکنولوژی 28 nm به بازار خواهند امد(2011) و پیشبینی میشود 3 تا 4 برابر فرمی قویتر خواهند بود .البته معماری maxwell که در ساله 2013 عرضه خواهند شد هم احتمالا با تکنولوژِی 22 nm به بازار عرضه میشود.

معماری کپلر به افتخاره جوهانس کپلر منجم المانی که بعد از کوپرنیک به ستارشناسی و تحقیقات در مورده ستارشناسی پرداخت نام گذاری شده.(اون از تسلا و فرمی اینم از کپلر)

gpu های کپلر در نیمه دوم ساله 2011 در صورته خوش قول بودن انویدیا عرضه خواند شد.


منبع
فیض بردیم جالب بود :d
 

Fusion

کاربر سایت
Sep 21, 2006
1,208
نام
هکر SQL INJECTION
کلا تو این کنفرانس انودیا نسل اینده کامپیوتر عنوان کرد تکنیک raytracing میتونه اینده بازی کامپیوتری دگرگون کنه


بزگترین بخش این کنفرانس به موضوع تکنیک Raytracing و موتور رندر Iray Mental Ray در برنامه 3D Max انجام گرفته شد در این نمایش به قدرت و تست و بررسی کارت ها Fermi و تکنولوژی CUDA-acceleration در این کارت ها صورت گرفته شد .
اولین بررسی در یک سیستم با دو پردازنده چهار هسته ای از خانواده Nehalem " هشت هسته و 16 threads " صورت گرفت که نتایج با این موتور رندر با 4 ساعت زمان با تمام جزئیات نتیجه داشت !

اما در سوی دیگر با دو عدد کارت انودیا زمانی فوق العاده 5 ثانیه نتیجه داد
در اصل موتور Mental Ray نام اختصاصی جدید iray که در سری جدید خود که اخر ماه سپتامبر عرضه خواهد شد به تکنولوژی CUDA-acceleration انودیا بهینه سازی و سازگار شده است .

gtc_rtcpu_1.jpg
 

amirmahmood

کاربر سایت
Nov 12, 2009
3,202
نام
امیر محمود
ممنون رامین جان! خبر جالب و مهمی بود! :d;)>:d<
البته این نمودار ها فقط در حد رو نمایی هستش و در عمل قضیه فرق داره!ضمنا amdهم بیکار نمیشه !
ولی اگر maxwellواقعا هم اگر همچین قدرتی داشته باشه متاسفانه بازی ساز علی رغم قدرت زیاد پی سی معمولا به این پلتفرم اهمیت کمتری نسبت به کنسول میدن!مگر اینکه در اینده شاهد تغییر در خط مشی بازی ساز ها باشیم!شما وقتی یک کارت گرافیک غول هم داشته باشی ولی بازی هایی که قدرت واقعی کارت شما نتونند نشان بدند....البته بازی های هم تا 2013احتمالا پیشرفت زیادی از نظر گرافیکی خواهند داشت که همینطور هم هست! (ولی همین که انودیا بتونی همچنین کارتی بسازه خودش خیلیه صرف نظر از بازی! )
نموداری در مورد cudaهستش و پیشفت هاش را در اینده نشون میده! البته مبحث cudaکمی فرق داره ظاهرا نشون داده در رندر قدرت بالایی داره و خواهد داشت!
 

gtkiller

کاربر سایت
Jan 9, 2008
473
نام
سروش
به نظر من پلی استیشن 4 به احتمال زیاد از همین پردازشگرهای maxwell استفاده خواهد کردیعنی حداقل 60 برابر rsx چه شود#:-s
 

ramin cybran

کاربر سایت
Mar 1, 2009
901
نام
رامین
فیض بردیم جالب بود :d

در اینده جالب تر هم میشه حسین جان:d

کلا تو این کنفرانس انودیا نسل اینده کامپیوتر عنوان کرد تکنیک raytracing میتونه اینده بازی کامپیوتری دگرگون کنه

بله بخش اصلی کنفرانس مربوط به اون قسمت بوده که خوب البته به این بخش یعنیroadmap انویدیا مربوط نمیشد

ممنون رامین جان! خبر جالب و مهمی بود! :d;)>:d<
البته این نمودار ها فقط در حد رو نمایی هستش و در عمل قضیه فرق داره!ضمنا amdهم بیکار نمیشه !
ولی اگر maxwellواقعا هم اگر همچین قدرتی داشته باشه متاسفانه بازی ساز علی رغم قدرت زیاد پی سی معمولا به این پلتفرم اهمیت کمتری نسبت به کنسول میدن!مگر اینکه در اینده شاهد تغییر در خط مشی بازی ساز ها باشیم!شما وقتی یک کارت گرافیک غول هم داشته باشی ولی بازی هایی که قدرت واقعی کارت شما نتونند نشان بدند....البته بازی های هم تا 2013احتمالا پیشرفت زیادی از نظر گرافیکی خواهند داشت که همینطور هم هست! (ولی همین که انودیا بتونی همچنین کارتی بسازه خودش خیلیه صرف نظر از بازی! )
نموداری در مورد cudaهستش و پیشفت هاش را در اینده نشون میده! البته مبحث cudaکمی فرق داره ظاهرا نشون داده در رندر قدرت بالایی داره و خواهد داشت!

خدا نکنه بیکار بشینه. تا بلایی که در دوره ی g80 و g92 سرمون اومد دوباره تکرار شه.حتما انویدیا گوشه چشمی از amd دیده که اینجور به خودش افتاده:d

به نظر من پلی استیشن 4 به احتمال زیاد از همین پردازشگرهای maxwell استفاده خواهد کردیعنی حداقل 60 برابر rsx چه شود#:-s

هنوز در مورد پردازشگر گرافیکی ps4 چیزی عنوان نشده اما درصورته توافق nvidia و sony دوباره شاهده شاه کنسولی خواهیم بود:d(هر چند از نظر خیلی از کارشناسان xenos از rsx برتر بوده که البته خلاف اونهم ثابت شده در کل من به rsx بیشتر اعتقاد داشتم)
دعوایه کنسولی اینجا راه نیفته خواهشن
 

Fusion

کاربر سایت
Sep 21, 2006
1,208
نام
هکر SQL INJECTION
نه بازی با تکنیک raytracing اجرا بشه همه چی به نفع Cuda تمام میشه و نیاز به محاسبات بیشتر برای رندر
این عکسم همه چیز در اینده مشخص میکنه : ;)

nvidiagtccudax8601.jpg
 

vily

کاربر سایت
Aug 30, 2010
141
من فكر ميكنم انويديا با اين عكس يه تيكه به اينتل و پرژه ي لارابيش انداخته
در كل هر دو فناوري دارن روي raytracing مانور ميدن ولي به نظر من لارابي يه پرژه شكست خوردس
يه سوال دقيقا فرق فناوريي كه الان بازي ساز ها استفاده ميكنن با raytracing چيه؟
 

raya2

کاربر سایت
May 21, 2008
5,782
این قابلیت Cuda واقعا چیز خوبیه و میتونه سرعت رو تو خیلی از نرم افزارها زیاد کنه مثل نرم افزارهای Convert
http://www.xilisoft.com/cuda.html

فقط اگه کمی تعداد این نرم افزارها بیشتر بشه و تو بازی ها هم ازش استفاده کنند که دیگه خیلی عالی میشه
 

bburzum

کاربر سایت
Jan 29, 2010
786
بابا چه عجب بعد از قرنی انویدیا تصمیم گرفت نقشه کشی بردش رو به روز کنه انویدیا همیشه از نظر گرافیکی پایین تر از ATI بوده(البته همیشه همیشه هم نه ها فقط زمانی این رو میشه گفت که مدل های هم ارز رو باهم مقایسه کرد) البته که الان با نام AMDتجاری وارد بازار میشه ولی خوب همیشه جینگول بازیم داره دیگه انویدیا.
ولی همین که معماری این همه سال 1جورش رو میخواد تغییر بده جای خوشحالیه.
 

ramin cybran

کاربر سایت
Mar 1, 2009
901
نام
رامین
بابا چه عجب بعد از قرنی انویدیا تصمیم گرفت نقشه کشی بردش رو به روز کنه انویدیا همیشه از نظر گرافیکی پایین تر از ATI بوده(البته همیشه همیشه هم نه ها فقط زمانی این رو میشه گفت که مدل های هم ارز رو باهم مقایسه کرد) البته که الان با نام AMDتجاری وارد بازار میشه ولی خوب همیشه جینگول بازیم داره دیگه انویدیا.
ولی همین که معماری این همه سال 1جورش رو میخواد تغییر بده جای خوشحالیه.

باز شروع شد


نمیشه یه تاپیک به سلامت به پایان برسه ها:دوست من لطفا اینجا از این قسم مباحث بیربط و بی پایه مطرح نفرمایید که خدایی نکرده باعث دلخوری بشه.

بهتره در تاپیک هایه تخصصی حرف های تخصصی و با ادراک گفته بشه و شدیدا از حرفهایه بیربط و بیخوده مربوط به برتر بودنه انویدیا در یک دوره زمانی یا برتری ati زده نشه.

و دوستانی که در این موارد اطلاعی ندارن بهتره در جایه دیگه اظهاره بیانات کنن (خواهشن) اینجا جایه بحث هایه تخصصی و با مدرکه

دوستان اگه حرفی حدیثی برپایه اصول و مدارک کافی دارن بفرمایند ما استفاده میکنیم در غیره اینصورت اینجارو همانند کودکستان دعوایه کنسولی نکنن.
از لحن تندم عضر میخوام اما برای جلوگیری از خیلی اتفاقات بهتر بود اول گفته بشه

موفق باشید

من فكر ميكنم انويديا با اين عكس يه تيكه به اينتل و پرژه ي لارابيش انداخته
در كل هر دو فناوري دارن روي raytracing مانور ميدن ولي به نظر من لارابي يه پرژه شكست خوردس
يه سوال دقيقا فرق فناوريي كه الان بازي ساز ها استفاده ميكنن با raytracing چيه؟

ببنید دوست من raytracing به طوره کلی تکنیک ردیابی و مسیریابی وترسیم عبور نور از اشیائ بسته به شفافیت و تغییر مسیرش بنا به محسباته واقعی فیزیک اپتیک هستش(تا تصاویره به قولی photo realistic تولید کنه)

800px-Glasses_800_edit.png

نکته مهم در پردازش اینگونه تصاویر بر مبنایه پروتوکل x86 اینه که در گذشته نوعه پردازش ها بشدت برای asymmetric multiprocessor ها همون ASMP ها بهینه بودن ودر ابتدایه معرفی CELL توسط توشیبا و سونی یکی از قابلیت هاش برتری اون در محاسبات Raytracing بوده.(یعنی از رقبایه SMP اینتلش به قولی برتر بوده)

علت برتری asmp ها هم به نوعه پردازش هایه مورده نیاز برای این تکنیک بوده که میشه به چند بخش مجزا و منفک کرد و به علت نوعه پروسه computing برایه tracing که محاسباته خاصی رو نیاز داره بهتره که پردازش ها های هرقسمت به چند بخش کاملا مجزا و غیره متشابه برای پردازش تقسیم و سپس ماه عسل پردازش ها ترکیب و به نمایش بیاد(البته cell اصولا در برابر mimd های فعلی نوعی بچه بازی به حساب میاد)

امروزه با پیشرفت فناوری و توجهات nvidia این سری از پردازش ها با تغییر الگوریتم هایه پردازش بشدت با gpu ها مچ شدن و اینگونه محسبات رو خیلی سریع تر از رقبایه asmp processor هاشون انجام میدن(حتی در صورت بسیار بهینه بودن برای asmp ها که شدیدا نیاز به بهینه سازی برای هر هسته دارن)

نکته مهم در raytracing اینه که این تکنیک به هیچ عنوان از قابلیت ها بنیادی dx11 نیست و قابله پیاده سازی در dx9 هم حتی هست.و انویدیا با ارائه تکنیکال دمو nvidia garage سعی کرد قدرته پردازشگرهاشو در این زمینه نشون بده هرچند اشکالاته بسیار فراوانی براش وجود داشته(مثلا gtx275 برای اون به اندازه gtx480 بازدهی عملکرد داره که البته در اینده با بهینه سازی نرم افزاری همه چیز تغییر میکنه)ونکته دیگه عدم توانایی پردازش real time برایه اون هستش.

دوستان میتونن این تکنیکال دمورو از سایته nzone دانلود و تصاویره photo realstic ایجاد شده رو ببینن و لذت ببرن.
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: Fusion

hosein me

کاربر سایت
Jan 21, 2010
8,946
نام
حسین
بابا چه عجب بعد از قرنی انویدیا تصمیم گرفت نقشه کشی بردش رو به روز کنه انویدیا همیشه از نظر گرافیکی پایین تر از ATI بوده(البته همیشه همیشه هم نه ها فقط زمانی این رو میشه گفت که مدل های هم ارز رو باهم مقایسه کرد) البته که الان با نام AMDتجاری وارد بازار میشه ولی خوب همیشه جینگول بازیم داره دیگه انویدیا.
ولی همین که معماری این همه سال 1جورش رو میخواد تغییر بده جای خوشحالیه.

می شه به ما هم بگین که شما از کجا به این نکته مهم پی بردید .:-o:-o
خواهشن دو تا دلیل هم برای حرف هایتان بیان کن دوست من .
من واقعا جا خوردم از صحبت شما .تا اون جا که ما می دونیم نه تنها چیزی هم کم نداره بلکه فیزک هم داره ;)
 

SLASH1

کاربر سایت
Jan 15, 2007
3,347
نسل اينده احتمال 3 gpu باشه چه شود 3 تا maxwell بهتره سوني و ماكرو نسل بعد از اينتل و انويديا استفاده كنن كه مشكل چراغ خطر و مرگ ناگهاني افرادم دوباره پيش نياد:d
 

vavi

کاربر سایت
Oct 20, 2010
147
نام
PreMieR
اخه بازیهای دیگه خیلی ضعیفن

چرا بازیهای کامپیوتری تلاش نمیکنن

میدونید همش تقصیره اون دوتا کنسول مسخرس)x
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر