PS jailbreak عامل هک PlayStation 3 (پست اول حتماً خوانده شود - Update 6)

وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

Police _ 110

ハリール
مدیر انجمن
Sep 29, 2005
7,010
نام
خلیل
اخرین خبرها از وضعیت واقعی PS jailbreak عامل هک PS3 در حال و آینده!
مطلب نسخه ی beta می باشد​

UPDATE 0

تقریباً نزدیک به چهار سال از عرضه ی کنسول PlayStation 3 توسط کمپانی Sony گذشته است. در طی این مدت تیم های کوچک و بزرگ هکری به شیو های متفاوت ادعای Hack این کنسول را کرده اند ولی تمامی آنها بطوری در مرحله ای از کار چه با موفقیت و به بدون موفقیت همگی با شکست مواحه شدند.

چندی پیش تیم ـی به نام Hades بطور نامعلوم تصاویری از شناسایی درایو بلوری PS3 را توسط سیستم عامل ویندوز منتشر کرد، طبق اطلاعات موجود این کار با کمک diagram که بیش از این از PS3 بدست آمده بود، انجام گرفته بود، در ابتدا کمتر کسی به اهمیت موضوع و کار این تیم توجه کرد، ولی با گشت چند روز خبری از همکاری تیم Hades با گروه هکری موفق Jungle و C4eva به طور رسمی اعلام شد. (تیم Jungle و C4eva یکی از معروف ترین تیم های هکری در زمینه هک تمامی کنسول های X360 می باشند،که به تازگی موفق به هک Xbox Slim شدند)

این دو تیم قدرتمند هکری در همکاری نزدیک قرار است راهی برای Dump Firmware درایو بلوری (هک درایو) پیدا کنند و با استفاده از قدرت C4eva در ساخت Hacked Firmware، روشی برای هک کردن داریو بلوری (کنسول) عرضه کنند.

خبر پخش PS jailbreak عامل هک PS3​

ps-jailbreak.jpg

اما در بین اخبار گوناگون، ناگهان بمب خبری دیروز (August 19, 2010) در سایت های بزرگ و کوچیک پرتاب شد! عرضه PS jailbreak برای کنسول PS3 توسط یک USB Dongle، که عامل هک کنسول و اجرای هر گونه بازی کپی PS3 از روی HDD می شود.

در ابتدا همگان و اکثر سایت های مهم در این زمینه، با دیده شک و تردید به این اتفاق (عمل) نگاه می کردند، و کلیپ های تصویری که از مراحل اجرا، کپی و Load شدن بازی ارائه شده بود را اساساً FAKE احساس کردند.

ولی این موضوع با گذشت اندک زمانی در ابتدای همان روز به سرعت مشخص شد که کاملاً این هک واقعی است و برروی Firmware 3.41 تمامی باندل ها و region های مختلف قابل اجرا است.

داستان PS jailbreak و عرضه خبر نابهنگام هک کنسول بر خلاف سایر داستان های ناتمام هک این کنسول تا به اینجا که متوجه شدم، PS jailbreak توسط Cod های copyright شده کنسول که به صورت غیر قانونی Leak شده، ساخته شده است.

توضیح jailbreak: عنوان jailbreak و معنی لغوی آن از دو قسمت jail و break تشیکل شده است، که به معنی رهایی از حبس (فرار از زندان! |: ) می باشد.


در همین بین بعد از شروع این واقعه ی مهم، سایت های مطرحی فرانسوی همچون Gx-Mod و logic-sunrise این محصول (USB Dongle) را تهیه و تحت ازمایش قرار دادند.

برخلاف نظر تعداد کثیری از خوانندگان (کاربران) در انواع و اقسام اختلافات و اعتراضات، باید گفت که تمامی تست هایی که توسط سایت ها (دو سایت فوق) صورت گرفته از رسمی و Real بودن این هک خبر می دهد.

P.S
به طرز غیر باوری ترافیک سایت ها تحت فشار قرار گرفتند و همچنین سایت http://ps3jailbreak.com با مشکلات پهنای باند مواجه شد

عرضه محصول

همراه خبر پخش jailbreak موضوع بر سر قیمت این محصول (USB Dongle) شدت گرفت، در حال حاظر قیمت هایی که مشخص شده از 75 دولار تا 170 دولار متغیر بوده ولی هنوز در حال پیش نمایش و پیش فروش می باشد.

در پس تمامی سوالاتی که وجود دارد، سوال مهمی مطرح شده، آیا می توان از این USB Dongle کپی تهیه کردو به صورت رایگان این محصول را در اختیار همگان قرار داد!. در جواب باید گفت که تاکنون خود سازندگان PS jailbreak راه های مختلفی را بمنظور امنیت و Dump شدن USB Dongle انجام داده اند ولی تمامی روش ها بدون موفقیت بوده است، به این صورت که USB Dongle عرضه شده قابل شناسایی در ویندوز نمی باشد و نمی توان توسط برنامه های Hex Editor به Device مورد نظر وصل شد. ولی این فقط یک احتمال ضعیف هست و می توان به راحتی حدس زد که بعد از عرضه ی چنین محصولی به راحتی Dump شده و نسخه های ارازن قیمت آن و یا Free وارد بازار (اینترنت) می شود.

زمان همه چیز را مشخص خواهد کرد

راهنمای هک​

مراحل هک یک دستگاه PS3 با کمک PS jailbreak به حدی اسان و بی خطر است که هر کسی توانایی انجام آن را دارد.
در ابتدا باید فایل اصلی c PS3 که به صورت جدا از USB PS jailbreak روی سایت عرضه میشه رو دانلود و توی USB Flash سازگار شده به FAT32 کپی کنید.

مراحل کار به این صورت است که در زمان خاموش بودن کنسول (off کامل) باید PS jailbreak را به یکی از USB Port های کنسول متصل کنید (هیچ Device دیگری نباید به کنسول وصل باشد) در نهایت کنسول را روشن کرده و سریع روی کلید Eject کنسول فشار می دهید، این امر باعث Boot شدن PS jailbreak به صورت کامل شده و چراغی که برروی USB قرار دارد روشن و سبز میشود...(اگر چراغ قرمز روشن شد باید مجدداً و سریعتر این عمل رو تکرار کنید)

در این مرحله باید USB Flash ای که دارای Backup Manager PS3 به یکی از USB Port های کنسول وصل کنید، سپس در منوی داشبورد کنسول به "Install Package Files" رفته و فایل Manager.pkg رو برروی کنسول نصب کنید، نصب بسیار سریع هست

بعد از نصب Backup Manager اکنون کنسول آماده اماده کپی سازی از هر بازی اصلی PS توسط بخش "Backup Manager" می باشد و حتی این امکان را دارید که بازی برروی External USB HDD کپی کنید.
در پایان برای اجرا کافی هست فقط یک بازی اصلی داشته باشید، عنوان آن اصلا مهم نیست، دیسک را درون درایو قرار داده (این کار فقط برای تکمیل شدن پروسه اجرا و Loading است) و بازی مورد نظر خود را انتخاب و اجرا کنید.

دیدن کلیپ هایی از اجرای بازی، با دیدن کلیپ ها دیگر نیازی به قرار دادن تصویر نیست (حتماً نگاه کنید)
http://www.youtube/watch?v=4jOEbZEkp9A&feature=player_embedded
لینک زیر نسخه نمایشی هستش که سایت logic-sunrise انجام داده (زبان French میباشد)
http://www.youtube.com/watch?v=ZsBckuvmP7U&feature=player_embedded
http://www.youtube/watch?v=jrsTTWpGfQU&feature=player_embedded
http://www.youtube/watch?v=8IDaGne0u-4&feature=player_embedded

نکته: استفاده از فایل backup manager به صورت جدا و دانلود اون از طریق اینترنت این امکان رو به تیم می دهد، که به مرور زمان ساپورت هایی رو برای بخش های مختلف PS3 ارائه بدند (homebrew) که به صورت آپدیت در سایت رسمی PS jailbreak قرار میگیرد.


آپدیت Firmware​

موضوعی که باعث نگرای، خوشحالی و دلسری تعداد زیادی از کاربران نسبت به این هک شده است، مطرح شدن یک آپدیت Frimware جدید از سوی کمپانی Sony میباشد که باعث برهم زدن همه این داستان می شود!
آپدیتی که شاید به صورت اجباری برای کنسول وضع شود تا این مشکل برروی Firmware 3.41 به طور جهانی برطرف بشود.

جواب این سوال و تمامی این دست سوالات تا زمانی که خبری برای Firmware به گوش نرسد، بی پاسخ خواهد ماند.

اما حتی با وجود آپدیت و برطرف شدن این مشکل، این قدم (هک)، قدم بسیار بزرگ و تاثیرگذاری در آینده و داستان هک این کنسول است و حتی می توان امید داشت که به صورت دائمی راه حل هایی توسط این روش ساخته شود، و یا روشی برای سازگار شدن و باقی ماندن در Firmware 3.41 و فراموش کردن بازی های آنلاین!

فعلاً هیچ دلیل نگرانی برای اتفاقی که هنوز رخ نداده نیست، کاربران هیچ چیز را برای از دست دادن ندارند


ماجرای نسخه Test فایل manager.pkg عامل کپی بازیهای PS3​

قبل از پخش اولین آموزش ها از backup manager به صورت کامل برای دارندگان PS jailbreak، جناب RichDevX (ریچارد) یک نسخه Patch شده از manager.pkg (مرتبط با PS jailbreak) رو در تویتر خود پخش کردند که فقط اجازه اجرای قسمتی از برنامه و کپی را میداد، این فایل encrypt می باشد و نیاز به decrypt کردن دارد که تمام قابلیت ها آن باز شود، تنها فقط خود ایشون دقیقاً از نحوی encrypt فایل اطلاع دارند.
در نهایت این نسخه فقط یک تست بودش برای واقعی بودن تمام چیزهایی که در کلیپ های تصویری و عکس ها مشاهده کردید، و قابلیت اجرای فایل کپی (backup) شده رو ندارد!!
این فایل را می توان برروی یک USB Flash سازگار بر FAT32 کپی کرده و با کمک روش ای که در تمامی مطالب توضیح داده شده است، نسخه تست را اجرا کنید.

نکته: برای استفاده از فایل rdx_manager.pkg در USB Flash نیاز به USB PS jailbreak هم هستش!
نکته: با وجود نسخه ای که در قسمت راهنمای هک قرار دارد، نیازی به استفاده از این ورژن (Skin) نیست.

این مطلب همچنان ادامه دارد و به مرور زمان (ساعت) تکمیل و در انتها بعد از پخش هر خبری آپدیت به زیر پست اضافه می شود.

UPDATE 1

تصاویر مختلفی از USB Dongle عرضه شده است، ولی این بار سایت planetadejuego اولین تصاویر از درون این USB Dongle را به نمایش گذاشت.

برای سریعتر Load شدن صفحه لینک تصاویر قرار داده می شود.
http://www.planetadejuego.com/uploads/media/images/jail5r2.jpg
http://www.planetadejuego.com/uploads/media/images/jail1.jpg
http://www.planetadejuego.com/uploads/media/images/jail2.jpg
http://www.planetadejuego.com/uploads/media/images/jail3.jpg
http://www.planetadejuego.com/uploads/media/images/jail4.jpg

تصاویری که پیش از این از USB Dongle پخش شده بود
http://www.logic-sunrise.com/images/images_contenu/PSJailBreak-1.jpg
http://www.logic-sunrise.com/images/images_contenu/PSJailBreak-2.jpg
http://www.logic-sunrise.com/images/images_contenu/PSJailBreak-3.jpg

UPDATE 2


یک سری سوال و جواب هایی در چند مرحله از سوی تیم و در فروم ها ارسال شده، که فقط به موارد مهم اون اشاره میکنم.

سوال شده در مورد استفاده از هاردهای USB FAT32 و محدودیت حجمی (4GB) که در این Format قراره، مانع از کپی شدن بازی های حجیم نمیشه؟

در جواب باید گفت که حال حاظر فقط میشه از بازی هایی مجاز تا حد 4 گیگ برای کپی در هارد USB استفاده کرد، و همچنین در سایر موارد باید از هارد داخلی (هارد خود کنسول) استفاده کنید.
همچنین برنامه ای برای ساپورت هاردهای با فورمت NTFS دارند که در آینده مشخص میشه (مشغول کار هستند)

سوال شده که حجم بازی های PS3 چقدر هست و حجم ها به چه صورت هست بعد از Backup سازی؟

جواب
Burnout Paradise 3.5 GB
Naruto Ninja Storm 7.3 GB
Motorstorm 14.4 GB
Folklore 14.7 GB
Final Fantasy XIII 40GB

در پس این سوال، سوال دیگری وجود داره، ایا میتوان هاردی USB که دارای Backup بازی هست رو به PC وصل کرد؟

در جواب باید گفت، بله میشه، شما میتونید هارد رو به PC وصل کنید و فایل ها رو انتقال بدید.

سوال نچندان مهمی هست، که آیا میشه از یک هارد USB برای دو و یا چند کنسول استفاده

جواب، بله!

سوال خیلی از کاربران در مورد کپی و اجرای بازی های PS1 و PS2 بودش؟

تنها جوابی که وجود دارد، خیر، این محصول (Tech) توانایی اجرای بازی های نسل گذشته رو نداره، چه از روی دیسک DVD و چه دیسک بلوری

سوال، آیا تمامی کنسول های FAT و Slim توانایی اجرا این هک رو دارند؟

باید در جواب گفت که این هک چون از طریق Firmware صورت میگیره، محدود به Slim و یا FAT نبوده و شامل تمامی باندل ها و region های مختلف میشود

و در نهایت در مورد اجرا شدن homebrew و سایر امکان، همگی با PS jailbreak امکان پذیر است.



UPDATE 3

در این آپدیت که مکمل اتبدایی همین پست هست، سعی میکنید موارد جدیدتری رو توضیح بدم و همچنین موارد گذشته رو با جزئیات بیشتری در این آپدیت شرح بدم

آپدیت Firmware و مقابله های Sony​

تا الان خبری دقیقی از مقابله ی سونی با این حرکت (PS jailbreak) وجود ندارد، ولی به این معنی نیست که Sony به صورت مخفیانه برروی این مشکل کار نمیکند.
طبق پیش بینی های بسیاری، حتماً Sony خواهد توانست که برای حل این مشکل راه حلی پیدا کنه و کاربران رو مجبور به آپدیت کنه!
ولی نکته اصلی و اساسی، چه کاربرانی هست؟، در حال حاظر بیش از میلیون ها کنسول در سراسر دنیا آپدیت Fw 3.41 رو دارند و هر کنسولی به راحتی میتونه به این ورژن در حال حاظر آپدیت کنه و کنسول خودش رو به سادگی هر تمام در شرایط کپی خور قرار بده!
حال اگر سونی بخواد با تشکیل یک روند جهانی نسل Fw 3.41 رو پاک کنه، این پروسه بسیار طولانی هست و فقط برای افراد قانون مند و آنلاین بازها امکان پذیر هست. کسانی که به ادامه روند هک کنسول علاقه دارند، با کمی صبر و تامل میتونند به بقائی کپی خور بودن کنسول خود امیدوار باشند

چرا، چون کنسول به هک کامل رسیده و با استفاده امکانات زیادی که در PS jailbreak وجود داره و با بهره گیری از homebrew میشه راه مقابله با اقدامات سونی رو در رو انجام داد.

چیزی که بیش از این در کنسول X360 هم دیدم، این کنسول بعد از چهار سال به صورت بدون Chip هک سخت افزاری شد و توانست به هک کامل و کنترل سخت افزار برسه، که معروف به JTAG می باشد.
این عمل انچنان پتانسیلی داشت که بعد از یک سال از این داستان و مقابله سریع مایکروسافت و رفع اون باگ در کرنل کنسول خودش، هنوز هم کنسول های بسیار بسیار زیادی در سراسر دنیا تو همون محدوده ی زمانی JTAG شدند و به شکل جنون آوری تا امروز و آینده از طرف هکر ها ساپورت های مختلف میشند.
همچنین تمامی آپدیت های مایکروسافت به صورت Patch شده برای این کنسول نیز توسط برنامه نویسان، شبیه سازی شده، و این دست از کاربران برای آپدیت کنسول خودشون (از طریق سخت افزار) هیچ مشکلی نداشته و تمامی بازی ها رو میتونند بدون محدودیت اجرا کنند.

پس میتوان برای کنسول PS3 امیدوار بود که سریع بعد پخش گسترده PS jailbreak ساپورت هکرها شروع بشه، و هر روز شاهد یک حرکت جدید باشم، حتی مقابله با سونی!

قابلیت اجرای homebrew چه امکاناتی رو فعال میکنه​

چون کنسول به هک کامل رسیده، هکر ها میتونند هر چیزی رو به کنسول القاء کنند، از ساخت انواع برنامه ها،رابط انتقال اطلاعات میان PC و کنسول، شبیه سازها، ساخت انواع داشبورد، برنامه های مینجر برای هارد، اجرای بازی های پولی که برروی دیسک عرضه نمی شوند و....

در این کار پتانسیل بالایی نهفته هست و امکانات زیادی رو به هکرها و برنامه نویس ها میشه داد، در آینده نزدیک اگر این روش همه گیر بشه، میشه امیدوار ساپورت هایی بودش.
همچنین خود تیم، گفته که تا یک سال کارشون رو تضمین میکنند، پس اولین ساپورت ها رو میشه از خود این تیم مشاهده کرد

پروسه اجرای PS jailbreak برای هک کنسول به چه شکل است​

در گذشته و به طور پرداکنده هکرهایی مختلفی برروی هک کنسول کار کردند که با این پروسه طولانی و جمع آوری اطلاعات از کنسول و Leak شدن کد های copyright شده Sony این روش صورت گرفته

به این شکل که در سیستم کنسول در هنگام Boot شدن که با فشار همزمان کلید Power و Eject صورت میگیره، کنسول وادار میشه از USB Port فرمان بگیره...این عمل باعث از کار افتادن اختیار کنسول و فعال شدن قابلیت اجرای هر گونه کدی رو میده

اگر سونی با یک Firmware جلوی این روش رو بگیره و اون رو سریع در آپدیت بعدی Fix کنه، این احتمال خیلی قوی وجود داره که هکرها هم با کمک همین آپدیت فعلی 3.41 راه مقابله با عدم اجرای بازی های آینده رو پیدا کنند....

محدودیت حجمی در هاردهای USB​

در حال حاظر backup manager ای که طراحی شده و قابلیت های اون، فقط در حد استفاده از هارد کنسول و هاردهای USB فورمت شده FAT32 هست.

سیستم FAT32 محدودیت هایی حجمی داره که توانایی ذخیره تک فایل های بیشتر از چهار گیگ را ندارند.
از این رو بازی هایی که بیشتر از 4 گیگ حجم داشته باشند، فعلاً تا زمانی که قابلیت ساپورت فورمت NTFS عرضه نشده (از سوی تیم) باید از هارد داخلی کنسول به منظور کپی سازی استفاده کرد. (تا الان بیش از 160 عنوان بازی تست شده)

با عرضه ساپورت NTFS این ویژگی و استفاده از هر گونه سایز در یک فایل برروی هارد USB امکان پذیر است.

امکان فاش شدن و شکستن PS jailbreak توسط گروه های هکری دیگر​

این احتمال بسیار قوی هست که سریعاً راهی برای تکثیر و ارازن قیمت شدن PS jailbreak توسط گروه های دیگه صورت بگیره.

میشه به نوعی به همین موضوع اشاره کرد، که چرا قیمت PS jailbreak بالا هست، و سازنده اون به فکر سود سریع و قابل توجه هستش

در این مورد زمان همه چیز رو مشخص میکنه

طریقه ی پخش بازی های کپی به چه صورت است​

در حال حاظر هیچ راهکاری برای عرضه در شبکه های pirate وجود ندارند، و این روش کپی سازی فلعاً توسط دیسک اصلی بازی صورت میگیره.

ولی بازی کپی شده در هارد (USB) کاملاً قابل شناسایی در PC و میتوان آن را به شیوه های مختلف منتقل کرد.


UPDATE 4

پدیدار شدن نسخه های Clone (کپی) از PS jailbreak​

بتازگی سایتی به نام x3jailbreak.com ثبت شده است و اولین تصاویر از نسخه های کپی PS jailbreak را نیز قرار داده اند.


این نسخه Clone شده تا هفته دیگر با قیمت بین 20 تا 40 دولار عرضه می شود. در حال حاظر این اولین Clone می باشد و در آینده ی بسیار نزدیک می توان شاهد Clone های ارزان قیمت تری نیز بود.
نکته بسیار مهمی که یک روز بعد از پخش خبر عرضه ی این نسخه Clone شده به نام x3jailbreak در سایت ها موضوع آن مطرح شده است، غیرواقعی و FAKE بودن این نسخه می باشد.
به نوحی که تحلیل های که برروی برد آن شده است، حاکی از مشکوک بودن آن و شباهت بسیار زیاد به یک USB معمولی می باشد.


باید منتظر نتیجه و همچنین سایر نسخه های Clone در آینده باشیم، ولی در حال حاظر PS jailbreak تنها USB Dongle اصلی می باشد که می توان از آن برای هک کنسول استفاده کرد.


برای وارد شدن به سایت PS jailbreak برروی عکس کلیک کنید​

همچنین چندی پیش مسئولین سایت PS jailbreak گفتند: بهترین راه تهیه محصول اصلی است و سراغ کپی های ارزان قیمت چینی نروید، محصول ما بهترین روش (کیفیت) است، از ما خرید کنید تا پشتیبانی بشوید!

ساخت نسخه های خانگی (Home-Made)​

این روزنه امید وجود دارد که بتوان نسخه های Home-Made و دستساز آن را درست کرد. (در داخل کشور)
در حال حاظر تصاویری اولیه ای از نقشه ها و اطلاعات این USB Dongle بدست آمده و در بعضی از سایت ها نیز قرار گرفته است.


با کمی صبر و تحمل نیز می توان به زودی شاهد اطلاعات بیشتری از نقشه و خود اطلاعات درونی PS jailbreak باشیم.

سرعت انتقال اطلاعات از دیسک بلوری اصلی برروی هارد داخلی​

در برنامه Backup Manager سرعت خواندن دیسک بلوری برروی 2x قرار دارد، دلیل این کاهش سرعت بمنظور تهیه بهترین نسخه Backup می باشد که مشکلات احتمالی برروی حداقل قرار گیرد.
به طور کلی زمان بین 20 تا 40 دقیقه برای کپی یک بازی در هارد کنسول و هارد USB وجود دارد و برای بازی های انحصاری سونی به دلیل حجم بالای آن در دیسک بلوری، زمان بیشتری صرف کپی دیسک می شود.

به عنوان مثال بازی God of War 3 تقریباً 90 دقیقه زمان برای کپی در هارد دیسک داخلی نیاز دارد

شناسایی backup manager در شبکه ی PSN

RichDevX در تویتر خود خبری مبنی بر قابل شناسایی و درج شدن Title backup manager game ID در شبکه PSN را قرار دادند، همچنین این تغییر به احتمال زیاد توسط سونی در PSN قابل شناسایی باشد.

این موضوع بیش از این مطرح شده شده بود که در آینده امکان شناسایی کنسول های هک شده در PSN وجود دارد و می توان شاهد banishment های همچون مایکروسافت، برای این کنسول نیز بود.

اطلاعات بیشتر از محدودیت های FAT32​

با وجود محدودیت backup manager در شناسایی HDD USB External ها در Format 32، این امکان در حال حاظر وجود ندارند که بتوان تمام بازی ها را برروی هاردهای USB کپی کرد. و در این موارد نیاز به استفاده از هارد داخلی کنسول می باشد.

مشکل اصلی در قالب FAT32 می باشد که توانایی ذخیره تک فایل های بیشتر از حجم 4GB را ندارد، و همین موضوع باعث می شود که بازهایی که در مجموعه فایل های خود دارای تک فایل (های) بیشتر از 4GB باشند در هاردهای FAT32 کپی نشده و برنامه خطا دهد، به عنوان مثال:

Metal Gear Solid 4 - file movie.dat is over 8gb in size
Resistance: Fall of man - file game.psarc is over 6gb
Uncharted 2 - file pak22.psarc is over 4gb

حجم کلی چند بازی انحصاری که بعضی از انها قابل کپی در هارد USB هستند
MGS4 is 32.5GB
God of War 3 - 43.2Gb
Killzone 2 - 13.2Gb
Heavy Rain - 25Gb
Infamous - 7.6 Gb
Demons Souls - 9GB
Heavenly Sword - 24.2Gb
LBP - 7.07 GB
Ratchet and Clank Crank in Time - 24.8GB
Reistance - 16.6Gb, Resistance 2 - 23.7GB​

به عنوان مثال در تصویر زیر می توانید دربین فایل های بازی Red Dead Redemption یک فایل حجیم بیش از 4GB را مشاهده کنید که به صورت ناقص در پروسه ی Backup کنسل شده است

zy7f9l.jpg

همانطور که در آپدیت های قبلی گفته شد، بعد از ساپورت هاردهای با فورمت NTFS این مشکل به طور کلی در هاردهای USB حل خواهد شد.

افزایش تقاضای جهانی برای خرید PS jailbreak​

با عرضه ی PS jailbreak به صورت یک USB Dongle این امکان برای همگان در سراسر دنیا بوجود آمد که بدون داشتن کمترین دانش فنی درباره ی هک کنسول، بتوانند به راحتی هرچه تمام به سرعت کنسول خود را در هر زمان ممکن هک کنند و با خارج کردن PS jailbreak و پاک کردن برنامه Backup Manager و خاموش کردن کنسول همه چیز را به صورت طبیعی خود بازگردانند.

این موضوع و سادگی بیش از حد در استفاده PS jailbreak باعث افزایش تقاضای خرید آن در سطح جهانی شده است، بطوری که مراکز فروش PS jailbreak در امریکا با مشکل کمبود PS jailbreak مواجه شدند.
این موضوع باعث واردات بیشتر این محصول به سایر کشورها شده است.

مسائل قانونی و استفاده از محصولات modchip​

استفاده از modchip و فروش آن در بعضی از کشورها متدوال بوده و همچنین از نظر قانونی در چند کشور همچون فرانسه مانع قانونی وجود ندارد.
در نهایت مسئله قانونی برای تهیه کپی های خانگی و استفاده شخصی خود گیمر(ها) وجود ندارد.

جلوگیری از آپدیت Firmware در آینده​

یکی از ویژگی های PS Jailbreak در غیر فعال کردن سریع Update می باشد، این عمل مانع از صدمه دیدن کنسول در صورت استفاده و هک آن توسط PS Jailbreak می شود.

به طور کلی می توان گفت چون کنسول در حالت غیر معمول Boot شده و تحت فرمان USB Dongle می باشد، PS Jailbreak می تواند به راحتی کنترل سیستم کنسول را در دست گیرد و ویژگی آپدیت را غیر فعال کند.

باید منتظر آپدیت های بعدی سونی بوده تا موضوع آینده این هک و راه حل های دفع آن با آپدیت و اجرای بازی های آینده نیز مشخص شود، قطعاً می توان برروی ادامه ی این هک با این پتانسیل در کارایی، امیدوار آینده خوب این روش بود

عرضه بازی ها در شبکه های قدرت مند Pirate​

مجموعه سایت های اسپانیای SOS که در زمینه های Wii Xbox360 NDS فعالیت های بسیاری دارد، بتازگی دامین ps3sos را ثبت و اولین فعالیت خود را با بازی Viking شروع کرده است.

با دانلود فایل های فشرده بازی و خارج کردن آن از حالت فشرده، با مجموعه از فایل هایی رو به رو می شود که همگی درون مسیر "GAMEZ" و "BLES00242" می باشد.


با کپی شاخه GAMEZ در مسیر اصلی هارد USB و اتصال آن بعد از Boot شدن کنسول توسط PS Jailbreak بازی باید قابل مشاهده و اجرا در backup manager باشد.

هر بازی PS3 دارای یک ID می باشد که مشخصه ی شناسایی اون در پوشه ی GAMEZ بعد از کپی در هارد USB است، می توانید از آدرس زیر لیست بعضی ID ها را به ترتیب نام بازی مشاهده کنید.



UPDATE 5

اخبار کوتاه​

بخش اخبار کوتاه مرتبط با وقایع و آخرین اطلاعات از نتیجه ی هک PS3 در چند روز گذشته می باشد که توضیحات آن در چند خط خلاصه می شود.

تاخیر در عرضه ی جهانی محصول PS jailbreak

بر طبق خبرهایی که دیروز به گوش رسید، مسئولین اصلی فروش جهانی PS jailbreak به دلیل تقاضای بسیار زیاد با کمبود PS jailbreak مواجه شده اند و همین موضوع باعث به تاخیر افتادن حمل و نقل محصول شده است.
این تاخیر باعث شده که فروشگاه ها و مراکز فروش PS jailbreak تا جمعه (میلادی) نتوانند محموله های خود را دریافت کنند و به نظر میرسد که این تاخیر حداقل سه روز دیگر ادامه داشته باشد و از هفته دیگر شاهد رسیدن محموله ها در فروشگاه های خارج از کشور باشیم.

رازهای پشت پرده ی PSJailBreak​


برای مشاهده سایز بزرگ برروی عکس کلیک کنید

اعضای سایت آلمانی GameFreax در طی یک تحقیق و با کمک گیری از مهندسی معکوس توانستند جزئیات و اطلاعات با ارزشی از PSJailBreak بدست آورند که پیش از این نامشخص مانده بود.
بر طبق تحقیقات اعضای این سایت آلمانی به نظر می رسد که PSJailbreak یک نسخه ی Clone (کپی) شده از JIG اصلی سونی نمی باشد، (تصوری که پیش از این می شد) و همچنین این PSJailBreak یک exploit توسعه داده شده توسط یک تیم هکری می باشد.
همچنین بر طبق تحلیل ها محصول PSJailbreak به تنهایی قابل به روز رسانی (ارتقاء ورژن) نمی باشد و ظاهراً نیاز به سخت افزار خاصی برای آپدیت است. (آیا در آینده قصد فروش وسیله ای (سخت افزار) برای آپدیت وجود دارد!)

در پایان اطلاعات جالبی از PSJailbreak را برای عموم فاش کردند که میتوانید در لینک زیر مطالعه کنید.
http://www.ps3news.com/PS3-Hacks/psjailbreak-reverse-engineered-requires-hardware-to-update/

خارج از خبر: یک نکته رو نیاز به توضیح می دونم که باعث بوجود آمدن سوال های مختلف نشود.
محصول نهایی PSJailbreak فقط برروی Firmware 3.41 قابل اجرا هست و کارایی های آن برروی این Firmware هست که قابل دسترس می شود، با توجه به اطلاعات شاید در آینده تیم قصد داشته باشه برای ارتقاء و یا تغییراتی در PSJailbreak عرضه شده، آپدیت هایی در نظر بگیره که برای آن سخت افزاری نیاز هست. این موضوع یک امتیاز است و میتوان به گارانتی یک ساله محصول PSJailbreak توسط سازندگان آن اشاره کرد.

جدا از تمامی صحبت های گفته شده در خارج از خبر، این موضوع باعث نمی شود که PSJailbreak خریداری شده بعد از مدتی فاقد ارزش شده و کاربران نتوانند از آن در آینده و مقابله های سونی استفاده کنند، چون با پتانسیلی که در PSJailbreak برروی Firmware 3.41 وجود دارد، درهای بسیاری برای مقابله با آینده و ممنوعیت های سونی برای تیم های بزرگ و کوچک هکری باز خواهد شد.

تعرفه های جهانی PSJailbreak برای فروشگاه ها​

در طی خبر و تصویری که چند روز پیش برروی سایت ها قرار گرفت، تعرفه های حداقل و حداکثر خرید نمایندگی های مجاز به همراه فروش آن به سایر فروشگاه ها برای ثبات قیمت بازار مشخص شد، که میتوانید در تصویر زیر نرخ ناعادلانه و پر خطر آن را در آینده از هر لحاظ، مشاهده کنید.

psjailbreak-price.jpg

تحریم PSJailbreak توسط فروشگاه ها​

فروشگاه های هلندی PS jailbreak رو به دلیل قیمت بالای آن تحریم کردند و دیگر خرید و فروش این محصول گران قیمت صورت نمی گرید. همچنین تصور اغلب فروشگاه ها بر این است که سرمایه گذاری با این تعرفه ها، یک نوع ریسک مالی است و در پایان فعلاً منتظر روش های رایگان در استفاده از این محصول (روش) هستند.

مقابله x3Jailbreak با حاشیه سازیها

بعد حاشیه سازی که برای x3Jailbreak رقم خود (ابتدای آپدیت چهارم)، این سایت طبق خبری که بعد از شایعه ها اعلام کردند، نسخه های نمونه رایگان را برای تست و نمایش کلیپ توسط تستر ها، ارسال می کند. یکی از تستر های x3Jailbreak، سایت PS3Hax می باشد که به زودی می توان شاهد اولین Review از این Clone ارزان قیمت بود.(20$-40$)
طبق آخرین آپدیت ها به نظر می رسد که بیش از 100 تقاضا برای مسئولین سایت x3Jailbreak ارسال شده است که در دست بررسی می باشند.

وجود دومین و سومین نسخه های Clone (کپی) از PSJailbreak

سه روز پیش و همچنین دیروز (24 - 26 August) خبری از ساخت و عرضه ی نزدیک دو Clone دیگر برروی سایت ها رفت.

3d317e0b6b5eb7e118d24e5b7c7e9.jpg


freeplaystationcopycopy.png

این دو نسخه Clone از PSJailbreak که به نام های PS3Key و PS3Stinger معرفی شده اند، از نسخه PS3Key هنوز اطلاعات دقیقی از نحوه ی عرضه و قیمت آن در دسترس نمی باشد و همچنین برای نسخه PS3Stinger نیز گفته شده تا هفته دیگر برد آن آماده می شود و تا پانزدهم ماه آینده (Sep) این محصول آماده ارسال است و قیمت آن بسته به تعداد است، برای خورده فروش ها بین 50 تا 100 عدد 35euro می باشد.

? Titan Jailbreak

2ev8e2e.jpg

در طی یک گزارش آدرس بنری در وبسایت رسمی PS3Jailbreak پیدا شد که بعد از مدتی به سرعت بنر پاک شد!.
این بنر که محصول PSJailbreak را به نام Titan Jailbreak معرفی می کند در بین سایت ها دو احتمال را به ذهن می آورد، در ابتدا نام نسخه ی Clone ارزان قیمت رسمی می باشد که برای کنترل بازار عرضه و تقاضا است و در پایان نام قبلی محصول فعلی است که هیچ گاه انتخاب نشد.

ادامه روند رو به رشد عرضه بازی های PS3 در شبکه های قدرت مند Pirate​

سایت ps3sos (انتهای آپدیت چهارم) در طی یک اقدام جالب برای بازی Virtua Fighter 5 روش جدیدی از شیوه ی پخش بازی ها را امتحان کردند و نتیجه بسیار جالی نیز گرفته شد!.

به این شکل که با کمک برنامه های Image گیری همچون UltraISO از بازی های PS3 برروی PC نسخه ی Backup (نسخه ISO Image) تهیه می شود و فایل آن به صورت چند پارت RAR در دسترس همگان برروی سایت قرار می گیرد.
بعد از دانلود و Extract کردن فایل ها، یک فایل ISO حاصل کار است که می بایستی با کمک برنامه UltraISO و یا برنامه ی Winrar که ساپورت ISO را نیز دارد، فایل ISO را کامل Extract کرده تا تمام محتویات درونی بازی به صورت پوشه و چندین فایل استخراج شود.

سپس باید Game ID بازی به جای نام پوشه ی اصلی قرار می گیرد (توضیح در انتهای آپدیت چهارم) در نهایت پوشه بازی که اکنون دارای Game ID می باشد در مسیر اصلی هارد USB درون پوشه GAMEZ کپی می شود و در پایان کنسول با کمک PS jailbreak بوت (اجرا) و هارد به کنسول متصل شده و بازی با کمک backup manager در کنسول اجرا می شود.
آموزش راهنما در سایت ps3sos
http://www.ps3sos.com/showthread.php?194-TUTORIAL-pasando-juegos-al-disco-duro&p=2594#post2594

با موفقیت این روش و سادگی آن در تکثیر، شاهد روند رو به رشدی در بازی های کپی هستیم که بطوری تا به الان چندین بازی با کمک همین روش برای دانلود قرار گرفته است.

Code:
[PS3] FIFA Street 3 [EUR]
[PS3] Iron Man 2 [EUR]
[PS3]Hannah Montana The Movie[EUR]
[PS3]Madagascar Kartz[USA]
[PS3]Trivial Pursuit [USA]
[PS3] Dead to Rights Retribution [USA]
[PS3]Heavenly Sword [USA]
[PS3] Burnout Paradise [EUR]
[PS3] Fuel [EUR]
[PS3] Grand Theft Auto IV [EUR]
[PS3]Call Of Duty Modern Warfare 1 [EUR][PS-Jailbreak]
 [PS3] Madden NFL 07[EUR]
[PS3] Virtua Fighter 5 [EUR][TEST]
_______________________________________________
Burnout.Paradise.EUR.PS3-SUSHi |  3.22 GB
Call.of.Duty.4.Modern.Warfare.PAL.PS3-MRN |  5.34 GB
Dead_to_Rights_Retribution_USA_PS3-HR |  6.23 GB
Fuel_EUR_PS3-HR |  3.59 GB
Grand.Theft.Auto.IV.EUR.PS3-GLoBAL |  10.51 GB
Hannah_Montana_The_Movie_EUR_PS3-HR |  2.20 GB
Iron_Man_2_The_Videogame_EUR_PS3-BHTPS3 |  7.38 GB
Madagascar_Kartz_USA_PS3-HR |  1.26 GB
Saints_Row_2_USA_PS3-HR |  7.16 GB
Shrek_Forever_After_USA_PS3-HR |  6.28 GB
SOCOM_US_Navy_Seals_Confrontation_USA_PS3-HR |  5.69 GB
Trivial_Pursuit_USA_PS3-HR |  752.81 MB
Where_the_Wild_Things_Are_USA_PS3-HR |  7.03 GB

تفاوت زمانی میان کپی بازی در کنسول و هاردهای USB​

همانطور که در آپدیت های گذشته نیز گفته شد میتوان به دو صورت کپی در هارد کنسول و یا هارد USB، از بازی اصلی نسخه ی کپی تهیه کرد.
در لیست زیر می توانید زمان کپی شدن بازی را در هارد کنسول و هارد USB مشاهده کنید. (این تست توسط فروم elotrolado صورت گرفته است)

Code:
Test Results:

God of War III:
File Size: 40.10GB
Internal Backup Time: 90 mins
External Backup Time: 280 mins

Red Dead Redemption:
File Size: 4.83GB
Internal Backup Time: 15 mins
External Backup Time: 40 mins*
* Fails (file over 4 GB)

Condemned 2:
File Size: 6.43GB
Internal Backup Time: 15 mins
External Backup Time: 40 mins

Resistance: Fall of Man:
File Size: 15.40GB
Internal Backup Time: 35 mins
External Backup Time: 100 mins*
* Fails (file over 4 GB)

FIFA World Cup South Africa 2010:
File Size: 7.36GB
Internal Backup Time: 15 mins
External Backup Time: 40 mins

دو بازی Red Dead Redemption و Resistance: Fall of Man به دلیل محدودیت های تک فایل 4GB در قالب فورمت FAT32 به طور کامل کپی نشده اند. (رجوع شود به آپدیت چهارم)

در پایان نیز ذکر شده است که برنامه ی Backup Manager قابلیت uninstall شدن از روی کنسول را دارد.


UPDATE 6

اخبار کوتاه​

وقتی عرصه بر Sony تنگ می شود

thumb.php

کمی بیش از یک هفته از خبر PS jailbreak عامل هک PS3 می گذرد و این موضوع اینقدر بر سر زبان ها بوده است که تقاضای خرید این محصول خارج از حد تصویر شده و همچنین ساخت و تولید سه نسخه ی Clone (کپی) و چندین مورد دیگر که در آپدیت های گذشته به انها پرداخته شد همگی در مدت کوتاهی به سرعت از پس هم می گذشتند.
اما کمپانی Sony نسبت به حوادث اخیر و شکسته شدن طلسم چهار ساله PS3 کمترین واکشنی (جدی) را از خود نشان نداد، تا دیروز خبرهای نچندان خوشایندی برای دوستاران PS jailbreak و ماجرای هک PS3 در استراليا از سوی مراکز و فروشگاه های مسئول فروش PS jailbreak به گوش رسید!

این خبر دقیقاً بعد از به تاخیر افتادن عرضه ی PS jailbreak به فروشگاه ها به فاصله ی دو روز مطرح شد. شرکت Sony در اقدامی که بیش از این انتظار آن را می رفت توانست شکایت خود را نسبت به فروش PS jailbreak به دادگاه فدرال استرالیا بفرستد، این موضوع باعث شد تا زمان برگذاری دادگاه، خرید و فروش PS jailbreak و پیشنهاد آن برای هر شخصی ممنوع شده و حتی واردات این محصول (PS jailbreak) نیز غیر قانونی بشود.

این موضوع بسیار بعید است که دادگاه رای بر قانونی بودن خرید و فروش PS jailbreak بدهد، این اتفاق باعث تحمیل شدن خساراتی بسیار سنگین به فروشگاه های (نمایندگی ها) استرالیا شده است و آنها مجبور به برگشت دادن محصول، عذر خواهی و عودت دادن پول مشتری های خود شده اند.
اما اگر سونی نتواند دادگاه را مجاب به رای ممنوعیت PS jailbreak بدهد، می توان شاهد ظهور مجدد این محصول بود، اما نه برای کپی گرفتن از بازی ها!

خارج از خبر: تمامی این بحث ها به نوعی شبیه به داستان موش و گربه بازی است، اقدامات سونی برای جلوگیری از پخش PS jailbreak به این شکل بسیار عجیب در سراسر جهان، بسیار طبیعی است. ولی این موضوع و ممنوعیت های آن باعث نمی شود که جلوی پخش این محصول و نسخه های کپی شرکتی و یا دستسازها، در آمریکا و اروپا گرفته شود.
جدا از قانون مند بودن برخی از کشورها، کشور ما سوای تمامی قوانین عالم عمل می کنید و این بحث ها و ممنوعیت ها، موضوع بسیار بسیار ساده و پیش و پا افتاده ای است، و نیازی به نگرانی نیست!

فعلاً باید فکر صبر کرد، هنوز این داستان در روز دهم به سر می برد!

PSN خاموش می شود!

طبق خبری که دو روز پیش در تاپیک گفته شد (باید در آپدیت پنجم قرار می گرفت!!)، شرکت سونی قصد دارد برای تغییراتی در شبکه PSN به مدت 11 ساعت در تاریخ 30 Aug بخش های PlayStation Store or Account Management را از دسترس خارج کند.

شایعه: پاسخ سونی به PS jailbreak...

بعد از خبر اعمال تغییرات در PSN و از دسترس خارج شدن آن به مدت 11 ساعت، بحث داغ چند وقت اخیر یعنی Update Firmware و پاسخ Sony به آینده ی PS jailbreak تشدید شده است. در طی خبری که xorloser قرار داده و نقل چند سایت نیز شده است.
سونی در پاسخ به PS jailbreak، قصد دارد قابلیت GameOS را برای مقابله با piracy (تکثیر غیر قانونی) از سیستم کنسول خود در آپدیت بعدی (v3.50) حذف کند. این موضوع باعث از کار افتادن تمامی PS jailbreak ها و نسخه های Clone (کپی) آن به همراه backup manager در آپدیت بعدی می شود.

خارج از خبر: فعلاً این خبر برای من به تایید نرسیده ولی این موضوع کاملاً مشخص است که سونی حتماً اقداماتی در مقابل PS jailbreak انجام خواهد داد، ولی هیچ کاربری وادار به نصب آپدیت های بعدی سونی نمی باشد. جز افرادی که علاقه ی شدید به PSN دارند و به قانون مند بودن اهمیت داده و نیز خریداران آینده ی بسیار دور کنسول! در پایان بعد از مدتی دقیقاً ماجرای آپدیت برای طرفداران piracy و دنیای Pirate با راه حل مشکل، مشخص میشود.

تا مشخص شدن و نشدن هر راه حلی، در بدترین حالت ها صدها بازی در طی چهار سال پیش روی هر کاربر PS3 قرار دارد که می تواند طمع Pirate را برروی PS3 بچشد.


x3Jailbreak اولین نسخه ی Clone (کپی) از PS jailbreak به تایید رسید​

X3jailbreak-by-logic-sunrise.jpg

بعد پاسخ x3Jailbreak به حاشیه سازها و ارسال اولین نمونه های تست برای سایت های معتبر در این زمینه (آپدیت 5)، سایت فرانسوی logic-sunrise تایید این Clone (کپی) را به همراه چندین عکس برروی سایت خود قرار دادند که می توانید در لینک زیر تصاویر را مشاهده کنید.
http://www.logic-sunrise.com/news-1...e-la-production-des-x3jailbreak-maj-prix.html

این محصول (x3Jailbreak) بین 50 تا 60 دولار قیمت گذاری شده است و از هفته ی دیگر آماده ارائه می شود، به زودی می توان شاهد اولین review (نمایش) از این محصول ارزان قیمت نسب به PS jailbreak باشیم.


UPDATE 7

به زودی....
 
آخرین ویرایش:

Police _ 110

ハリール
مدیر انجمن
Sep 29, 2005
7,010
نام
خلیل
قوانین حاکم بر تاپیک
تاپیک های مربوط به اخبار هک PS3 تاکنون همیشه در سایت بازی سنتر موجب زحمات و بار اضافی بر دوش تیم مدیریت سایت بوده است. لذا در این داستان جدید و این تاپیک سعی شده قوانین شدیدتری نسبت به قبل برای نظم روند تاپیک قرار گیرد و همچنین خوانندگان و مهمانان سایت از دیدن تاپیک و پست های آن کمتر تاسف بخورند.


در پایان، این تاپیک اختصاص داده شده به اخبار و مطالب مرتبط به هک کنسول PS3، کاربران عزیز لطفاً از دادن هر گونه پست که حاوی نظرهای شخصی، خوشحالی، تاسف، نگرانی، تحقیر، خرید و یا نخریدن و هر گونه مسائل تحلیل های جالب توجه بی پایه و اساس اجتناب کنید.

با کاربرانی که قوانین تاپیک رو نادیده بگیرند و یا باعث بر هم زدن نظم در روند تاپیک شوند، برخورد می شود.

در پایان، پست دوم این تاپیک به اخبار و آخرین اطلاعات از این هک اختصاص داده شده و سعی می شود که مرتب به روز شود.

امیدوارم که با کمک دوستان بتوانیم تا پایان واقعی آخر این داستان، همراه با شما باشیم
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: Dinosaur

ricosev

کاربر سایت
Mar 17, 2009
571
PS jailbreak عامل هک PS3

بر اساس گزارش eurogamer احتمال هک شدن PS3 قوت گرفته است
یک شرکت با مشخصات نا شناخته امروز نرم افزاری به اسم PSJailbreak رو رو نمایی کرد و با پخش یک ویدئو در اینترنت مدعی هک Ps3 شده است

با توجه به این که قبلا ویدئو های تقلبی زیادی در رابطه با هک Ps3 در اینترنت پخش شده هنوز نمی توان با اطمینان از موفقیت این گروه اطمینان حاصل کرد

این سیستم که ترکیبی از نرم افزار PSJailbreak و یک چیپست USB است طبق ادعای این گروه هکر می تواند هر نوع کد بازی های PS3 را بر روی هر نوع PS3 و با هر آپدیت Frimware اجرا کند

اگر ادعای این گروه درست باشد می توان هر نوع کد بازی های Ps3 را با استفاده از HDD های خارجی یا از روی هارد اصلی دستگاه اجرا کرد
لازم به ذکر است طبق ادعای این هکر ها چند فروشنده سخت افزار هنک کنگی بسته های فروشی این سیستم را برای عرضه آماده خواهند کرد

فعلا خبر همین هست چون سایت معتبر eurogamer به این قضیه اشاره کرده بود بهتر دیدم خبر رو پست کنم

منبع
 
آخرین ویرایش:

ricosev

کاربر سایت
Mar 17, 2009
571
مثل اینکه واقعا هک شده .. ویدئو دوم هم از طرف گروه پخش شده ... یک گروه استرالیایی هستن

به احتمال زیاد به زودی اخبار دقیقش در سایت های معتبر قرار می گیره

فقط یک مشکل هنوز هم سونی می تونه با اپدیت جلوی این نوع هک ها رو بگیره
 

ortegoli

کاربر سایت
Oct 31, 2008
5,397
نام
مهدی یوسفی اصیل
مثل اینکه قضیه جدی توی ویدئو نشون میده که از طریق یک برنامه به اسم backup tools بازی ratchat رو اجرا میکنه از توی هارد باز شما ویدئو رو ببینید اما باز یک ذره مشکوک میزنه
 

shadow666

کاربر سایت
Sep 27, 2008
209
این یکی رو من چند جا خوندم. یه دانگل ساختن انگار کلا همه چیزو میپیچونه


Code:
PS Jailbreak is a USB plug and play solution that installs in seconds,  keeping your valid warranty seal in tact.

Easy to use installer and GUI takes you step by step.

Compatible with all production models FAT and SLIM. Supports all  regions: USA, JAP, PAL and KOREA

PS Jailbreak disables forced software updates and will never brick your  console.

Supports all games (it does not allow backups of bluray movies , dvd  movies , or past consoles games)

Backup games to your internal hard drive or external hard drive through  USB, and boot directly off GUI. Eliminating the need for expensive  blueray burners and costly blank media.

Play backups off your hard drives 2x as fast as off the blueray drive.  This eliminates lags and glitches to provide you with smoother game  play.

Open up your console to a new generation of homebrew applications. Load  homebrew apps/games off any USB hard drive/flash drive.

Fully updatable with new features/updates by connecting PS Jailbreak to  any computers USB port.
 

ortegoli

کاربر سایت
Oct 31, 2008
5,397
نام
مهدی یوسفی اصیل
اطلاعاتی درباره ی این دانگل
As im sure you all know by now, the PS3 has seen a mountain load of fakes, earlier this year we had ZPack, which used a USB Dongle to let you play ISO’s on your console, it of course turned out to be another fake, now we have PS Jailbreak which uses a USB Dongle to give you back ups, here is a quote from their site:
PS Jailbreak is a USB plug and play solution that installs in seconds, keeping your valid warranty seal in tact.
Easy to use installer and GUI takes you step by step.
Compatible with all production models FAT and SLIM. Supports all regions: USA, JAP, PAL and KOREA
PS Jailbreak disables forced software updates and will never brick your console.
Supports all games (it does not allow backups of bluray movies , dvd movies , or past consoles games)
Backup games to your internal hard drive or external hard drive through USB, and boot directly off GUI. Eliminating the need for expensive blueray burners and costly blank media.
Play backups off your hard drives 2x as fast as off the blueray drive. This eliminates lags and glitches to provide you with smoother game play.
Open up your console to a new generation of homebrew applications. Load homebrew apps/games off any USB hard drive/flash drive.
Fully updatable with new features/updates by connecting PS Jailbreak to any computers USB port.
Not that im an expert at spelling, im far from it, but you would think that people who are knowledgeable enough to create such a device, could at least spell Blu Ray right.
The FAQ section from their website:
Q:Is PS Jailbreak easy to install?
A:Yes, it is a plug and play solution. It takes 1 second to fully install, without modifying or opening your console.
Q:Does it permanently modify my console?
A:No of course not, once you unplug it from the usb port it is completely disabled.
Q:How do you install PS Jailbreak?
A:Please consult our downloads page for our instruction manual. We have done our best to make it as thorough as possible to answer all setup and troubleshooting issues.
Q:What is the warranty?
A:PS Jailbreak is sold with a 1 year warranty. All our resellers will take care of warranty issues.
The only downloadable thing of their site, is this Back Up Manager
Here is a link to their site:
PS Jailbreak
A site called PSX-SCENE, claim to be the first and only site that can confirm that this is working, here is a quote from their site:
The first PS3 modchip has arrived and PSX-SCENE is the FIRST site to CONFIRM it is 100% REAL!!!
PSX-SCENE is the first any ONLY website to CONFIRM that this product is working 100% Not by speculation but by being the only website to actually have testers with actual product in hand! We will have a video courtesy of OzModchips soon so stay tuned!!!
I have been in contact directly with the manufacturer and can confirm some things you have all been asking about…
1. FAT32 is currently supported. They are working on NTFS.
2. They recommend staying on current firmware and not updating until they have deemed it safe. The dongle is fully updatable.
3. Online play does work but they cannot guarantee that it will work with all future titles.
4. Final retail units are ready to ship.
5. Official reseller list will be on their site in the next 48 hours. You can pre-order from any of the official resellers. There are websites out there now claiming to be selling but they are not legitimate. Don’t get ripped off. Wait until the official list is posted.

psjailbreak’s so called “Backup Manager” (which is pretty much the only thing available to download on their website) is a debug package including a regular fself compiled with the (massively privately leaked) 1.92 sdk, The package itself is generated with Sony’s official sdk tool (make_package_npdrm revision 1203 probably from that very same sdk) that makes it illegal to share because I am quite sure psjailbreak staff doesn’t have the appropriate license to be using the official Playstation 3 SDK and its tools. The binary itself seems to use the usual sce apis when it comes to the gui or copying files over. It does run on a debug console and displays a “nicely” done GUI that lets you “backup” your game to the external or usb hdd and “run” them later on. Needless to say the backups wont “run” as their “backup manager” is just a regular fself running with game privileges and doesn’t make use of any exploits that I can think of. Needless to say that if their so called usb dongle is real (which I doubt) it does extensive use of leaked sony’s software and keys/certificates.
 

capitanrayan

ابیلیتی سلیمان از من گرفته شده
کاربر سایت
Jun 23, 2007
8,490
شاید کنسول -از اون نوع باشه که بازی سازها دارن- یه اسم خاصی داشت،یادم نمیاد(ماه رمضونی،مغزمون قد نمیده:D)
اگه اون باشه،یعنی سر کاری:D
 

SaDrA-HhH

کاربر سایت
Sep 15, 2008
3,831
نام
به یوزر کاربری مراجعه شود
شاید کنسول -از اون نوع باشه که بازی سازها دارن- یه اسم خاصی داشت،یادم نمیاد(ماه رمضونی،مغزمون قد نمیده:D)
اگه اون باشه،یعنی سر کاری:D

dev kit منظورته ديگه نه؟ :D
 
وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر