اخبار و شایعات پیرامون Xbox Series X | S

176699
thet_rib.jpg


176713
176727
176728
176729
176737
176730
176731
176732
176736
176733
176714
-The Medium ساخته استودیوی لهستانی Bloober در ژانر ترسناک روانشناختی که برای XSX|S و PC در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک بازی The Medium
-بازی Scorn که توسط Ebb Software برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Call of the sea که در سبک ماجراجویی توسط Out of the blue games برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد.
-بازی The Ascent که توسط Neon Giant و در سبک اکشن نقش آفرینی سایبرپانکی برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Second Extinction که توسط Systemic Reaction و در سبک شوتر اول شخص برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
-کمپین بازی Crossfire X که توسط رمدی برای PC و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
482d_tech.png

3me3_poweryourspecs.jpg

176712
-فناوری VRS که به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا به شکل بهینه‌ای از تمام قدرت Xbox Series X/S استفاده کنند. بجای آن که تمام سیکل‌های گرافیک را برای تک تک پیکسل‌های روی نمایشگر به کار گیرند، آنها می‌توانند روی بخش‌های خاصی از شخصیت‌های بازی یا اشیاء مهم محیط اولویت بندی کنند. این تکنیک اجازه می‌دهد تا شاهد فریم ریتی پایدار و وضوحی بالاتر باشیم که البته روی کیفیت نهایی تصاویر نیز تاثیر گذار نخواهد بود
-شتاب دهنده سخت افزاری DirectX Ray Tracing که به معنی نورپردازی نزدیک به واقعیت و بازتاب‌های دقیق به صورت real time خواهد بود.
-استفاده از پورت HDMI 2.1 که باعث حالت Low Latency و Variable Refresh Rate در کنسول جدید میشود
-همکاری با کمپانی Seagate برای عرضه هاردهای 1 ترابایتی SSD مخصوص این کنسول که مشابه با کارتریج ویژه سریX|S طراحی میشوند. کنسول این هارد اضافی را نیز به عنوان حافظه ی اصلی شناسایی میکند. این هارد ها، همزمان با کنسول های نسل بعد به بازار عرضه میشوند.
176709
132210

  • دارای D-Pad جدید و دکمه‌ی Share
  • استفاده از بلوتوث کم انرژی یا BTLE که در آن داده‌ها به صورت منقطع و محدود ارسال می‌شوند و در عوض مصرف کم انرژی از اولویت بالاتری برخوردار است
  • دارای کمترین Latency با استفاده از تکنولوژی DLI
  • قابلیت پشتیبانی از دستگاه های مختلفی مانند گوشی های هوشمند
  • قابلیت استفاده از پک های باطری قابل شارژ معرفی شده برای کنترلر های elite مایکرسافت
  • امکان به یادآوردم چند دستگاه مختلف (کنسول، کامپیوترهای خانگی یا گوشی های هوشمند) توسط کنترلر که میتولند باعث راحتی هرچه بیشتر جابجایی بدون نیاز به سیم بین آن ها شود.
  • وجود درگاه USB-C که به گیمر اجازه میدهد بدون نیاز به شارژ کنترلر و با اتصال آن به دستگاه، از آن استفاده کند.
  • اضافه کردن یک الگوی نقطه لمسی بر روی بامپر ها و تریگر ها که باعث بهبود احساس و عملکرد در هنگام بازی می شود
مقاله سایت بازی سنتر در مورد کنترلر Xbox Series X|S
176708
ویژگی های جدید

  • قابلیت quick resume برای اولین بار برای کنسول های نسل هشت معرفی شد که اجازه میداد در حین انجام بازی به داشبورد کنسول خود رفته و در هر زمان دلخواه، بازی را به سرعت ادامه داد. حال با گسترش این ویژگی امکان استفاده همزمان آن برای چند بازی وجود دارد.
  • تاثیر پویا ورودی یا DLI که میتواند ورودی را بدون تاخیر با چیزی که نمایش داده می‌شود همگام سازی کند تا شاهد کنترلی دقیق‌تر و پاسخگوتر باشیم.
  • ویژگی Smart Delivery که اجازه می دهد تا با تهیه یک نسخه از بازی، به سایر نسخه های بازی نیز بدون پرداخت هزینه اضافی، دسترسی داشت. این قابلیت به خصوص در صورتی که شایعات مربوط معرفی کنسول دوم مایکروسافت حقیقت داشته باشد، می تواند بسیار جالب باشد. گفتنیست گرچه تمام بازی های ساخته شده توسط استودیو های داخلی مایکروسافت از این ویژگی استفاده خواهند کرد، اما استفاده از آن توسط سایر توسعه دهندگان به انتخاب خود آن ها بستگی دارد. با اینحال CD Project Red اولین شرکتی بود که حمایت خود از این ویژگی را اعلام کرد. بر این اساس با تهیه نسخه نسل حاضر بازی بسیار مورد انتظار Cyberpunk 2077 ،بدون پراخت هزینه اضافی به نسخه بهبودیافته نسل بعد این بازی نیز دسترسی خواهید داشت.
سرویس Backward Compatibility

  • مایکروسافت پشتیبانی کنسول خود از سرویس بکوارد را تایید کرده است. برخلاف رقیب، سرویس بکوارد مایکروسافت، نه تنها شامل تمام بازی های نسل 8 میشود، بلکه در مجموع 616 بازی از نسل های شش و هفت نیز تحت این سرویس قرار میگیرند.
  • تکنیک بازسازی HDR سری اکس باعث میشود تا تمام بازی های اکس باکس اوریجینال و اکس باکس 360، به صورت اتوماتیک و بدون داشتن اثر منفی منفی روی پرفورمنس بازی، از این ویژگی بهره مند شوند.
  • بر اساس صحبت های جیسون رونالد، تیم بکوارد مایکروسافت، با اختراع تکنیک هایی جدید، امکان دوبرابر شدن نرخ فریم مجموعه مشخصی از بازی های بکوارد، روی XSX|S را فراهم کرده اند. به این صورت که برخی بازی های 30 فریم به 60، و برخی بازی های 60 به 120 فریم بر ثانیه ارتفا می یابند.
  • تایید شده است که قابلیت Quick Resume ، بر روی تمام عناوین نسل های گذشته اکس باکس هم قابل اجرا می باشد و منحصر به بازی های نسل آینده نمیشود.
176707
177104 177105 177106 177107 177108 177109 177110 177111 177112 177113 177114
177115


176706

nmas_poll.png
 

P3RsiAN boY

کاربر سایت
Jun 8, 2013
6,558
نام
محمد
بانجی فرست پارتی بود ولی خب اپیک نبود هیچوقت. و ربطی هم به بانجی نداشت موردش.
الان اپیک غولی شده برا خودش و قطعا نمیشد کلا زیر مجموعه مایکرو نگهش داشت.
راجب بانجی ولی اشتباه کردن که از دستشون دادن.
شکی نیست.
بانجی تا اونجا که میدونم فرست پارتی نبود :D
در ضمن خودشون خواستن دیگه انحصاری نسازن:|
 

mobin.hb96

کاربر سایت
Feb 12, 2019
2,187
نام
مبین
قطعا ميره :D
اگه اين نسل با اي پي هاي ماكرو حال نكردي نسل بعد هم تفاوت خاصي نمي كنه شايد يدونه يا دو تا اي پي بزرگ اضافه بشه كه تازه اونم بايد در نظر بگيري كه هيلو عملا با اينفينيت تموم ميشه ...
صد در صد نسل بعد زمین تا آسمون با این نسل تفاوت میکنه‌.
تفاوت اونقدر زیاد خواهد بود که خودش ۵ سال دیگه این کامنتت رو ببینی، تعجب میکنی. :D
 

Kiarash_united7

کاربر سایت
Jan 6, 2020
1,692
مایکرو سر بانجی واقعا خراب کرد باید هرجوری که میشد نگهشون میداشت. ولی سر اپیک واقعا هیچکاری از دستش برنمیومد چون اینا قصد فروش نداشتن. بازی کمپین دار هم بخاطر هزینه زیاد و سود کم دیگه نمیخواستن بسازن که در موردش یک مقاله خوبم هست از پالیگان زمانی که ایپی گیرز فروختن به مایکرو. حتی زمانی که دنبال سرمایه گذار میگشتن 49 درصد کمپانی رو فروختن Tencent فقط. مطمئنا مایکرو پیشنهاد خرید داده بود ولی اینا قبول نکردن بیشتر از 49درصد بفروشن که اکثریت سهام دستشون باشه و مایکرو معمولا اینجوری سرمایه گذاری نمیکنه. دقیقا همین اتفاق دوباره سر Platinum Games مثل اینکه افتاده مایکرو پیشنهاد خرید کل کمپانی رو داده بهشون ولی اینا فقط دنبال سرمایه گذار بودن و نفروختن.
الان مثلا يوبي به مشكل مالي خورده و ممكنه يه اي پي سولو ديگه هم كنار اساسينز بده بيرون
يا EA بعد از فضاحت bfv و انتم و مس افكت واقعا از روي اجبار يه استار وارز بدون مولتي داد بيرون!
منتهي ماكرو وقتي گيرز ٤ و هيلو ٥ افتضاح مي كنن اول مياد رمدي رو ميده رو هوا چون كوانتوم خوب نفروخته بعد مياد وان اكس رو ١٠٠ دلار گرون تر از پرو ميده بيرون بعد هم براي دلجويي از طرفداران گيرز نسخه پنجم رو ميده !

خوب اين حركتها هم براي اينه كه پشت برند اكس باكس ماكرو سافت وايساده و اصلا براش مهم نيست كه مشتري از دست بده يا نه
مثل توليد لپ تاپ و surface كه واقعا همين جوري توليد مي كنن كنسول هم همين وضع رو داره

ميگن ما x مقدار هزينه كرديم و اگه x+1 هم فروش باشه اوكيه

واقعا اين نسل ماكرو نه واسه توليد بازي و نه كنسول هزينه خاصي نكرد و من فكر مي كنم با همين مقدار فروش هم سود كرده باشن ...
 
  • Like
Reactions: dark souls

Frobary

Loyal Member
Jun 6, 2007
28,468
نام
محمد
رابطه Epic و مایکروسافت صرفا یه رابطه تجاری بود، همون طور که همین Epic تو نسل قبل یه بازی خیلی معروف یعنی Unreal Tournament 3 رو به مدت ۶ ماه انحصاری زمانی PS3 کرده بود. یعنی هیچ وقت فرست پارتی نبود که بخواد از دستش بده.
 

Kiarash_united7

کاربر سایت
Jan 6, 2020
1,692
صد در صد نسل بعد زمین تا آسمون با این نسل تفاوت میکنه‌.
تفاوت اونقدر زیاد خواهد بود که خودش ۵ سال دیگه این کامنتت رو ببینی، تعجب میکنی. :D
ببين الان بازيهاي نسل بعد چيا هستن؟
هيلو اينفينيت
گيرز ٦
فورتزا هورايزن ٥
فورتزا موتور اسپورت ٨
اي پي اينيشيتيو
هل بليد ٢
اي پي ابسيدين

خوب اولين مساله اينه كه موفقيت هرايزن تضمينه اليته اگه نيان كلا انلاينش كنن
گيرز ٦ كه بخاطر خط داستاني نسخه قبلي وضعش معلومه
اينفينيت اگه بتونه موفقيت ٤ رو تكرار كنه عاليه

و ٣ تا اي پي The ini و obsidian و هل بليد كه كاملا نا مشخصه

نه اينكه نمي تونن خوب باشن همون طور كه هيلو ٥ هم مي تونست خوب باشه
تايتن فال ١ هم مي تونست خوب باشه
اما سياست كوواپ مولتي كه ماكرو مي خواد تو حلق همه بكنه كمپين بازيها رو نابود مي كنه

ماكرو مي خواست ا. هيلو كالاف در بياره كه با كمپين داغون هم هر سال مثله اسب بفروشه اما نشد
و قشنگ سر هيلو و گيرز رو بريد .
 

Terova

No Trolls
Gold User
Dec 1, 2007
12,997
نام
محمد امین
اصلا کلا سیاست ماکرو زمان 360 این بود که قرارداد میبست برای بازی انحصاری مثل ME و بایشوک و گرز و.. چون نمیخواستن استودیو بخرن و اداره کنن یکم با شروع نسل 8 سیاستشون تغییر کرد و دو سه تا استودیو تولید کردن اونم از سر اجبار چون نه بانجی میخواست بمونه نه اپیک میخواست گرز بسازه ولی بازم مجبور شدن یک سری بازی ها رو قراردادی انحصاری کنن مثل رایز و تایتان فال و DR و... ولی این نسل 9 گویا کامل متوجه شدن این سیاست بدرد نمیخوره و باید مثل سونی خودشون استودیو بسازن یا بخرن ولی به نظرم یکم دیر اقدام کردن و اثرات این سیاست و 3-4 سال دیگه میبینیم


================

آقا یک لطفی بکنید مطالب پست اول بگزارید تو اسپویل خیلی حجمش بالاست
 

mobin.hb96

کاربر سایت
Feb 12, 2019
2,187
نام
مبین
ببين الان بازيهاي نسل بعد چيا هستن؟
هيلو اينفينيت
گيرز ٦
فورتزا هورايزن ٥
فورتزا موتور اسپورت ٨
اي پي اينيشيتيو
هل بليد ٢
اي پي ابسيدين

خوب اولين مساله اينه كه موفقيت هرايزن تضمينه اليته اگه نيان كلا انلاينش كنن
گيرز ٦ كه بخاطر خط داستاني نسخه قبلي وضعش معلومه
اينفينيت اگه بتونه موفقيت ٤ رو تكرار كنه عاليه

و ٣ تا اي پي The ini و obsidian و هل بليد كه كاملا نا مشخصه

نه اينكه نمي تونن خوب باشن همون طور كه هيلو ٥ هم مي تونست خوب باشه
تايتن فال ١ هم مي تونست خوب باشه
اما سياست كوواپ مولتي كه ماكرو مي خواد تو حلق همه بكنه كمپين بازيها رو نابود مي كنه

ماكرو مي خواست ا. هيلو كالاف در بياره كه با كمپين داغون هم هر سال مثله اسب بفروشه اما نشد
و قشنگ سر هيلو و گيرز رو بريد .
خب تو که رسما همه چی رو با نیم خط پرونده اش رو پیچیدی رفت.

ای پی اینیشیتیو (احتمالا پرفکت دارک و صد در صد داستانی افلاین محور حتی اگه فیچر انلاین هم داشته باشه)

ابسیدین که یکی از بزرگان عرصه ARPG تو صنعته(خیلی خیلی از بتسدا جلوتره الان) و اینم کلاس و سبک بازی هاش مشخصه. نه انلاینه نه کو اپ‌.

نینجا تئوری هم برا پوشوندن ایراد کمبود اکشن ادونچر های داستانی خریداری شده.(بلیدینگ ادج هم جریان ساختش دیگه ۲۰ بار معرفی شده)

اینگزایل و برایان فارگو جزو بزرگان CRPG های اصیل هستن.

تیم دوم پلی گراند بازی اپن ورد اکشن نقش افرینی داره میسازه. فیبل تو اوجش هم یه تجربه داستانی بود و الان هم همینه.

۳۴۳ و کوالیشن همچنان روی شوتر ها کار میکنن. هیلو جز ۵، همیشه در کنار انلاین معرکه، کمپین های بی نقص و کم نقصی هم داشته. مسئله اینه یه سری جز اکشن ادونچر پر کات سین سینمایی، کلا هیچ کمپینی رو قبول ندارن وگرنه لور داستانی هیلو از همه این بازی ها عظیم تره.
گیرز فعلا تو دیواره.

تو ریسینگ (ارکید و شبیه ساز) هم که مسلما مشکلی نیست.
بحث اینه همین الان تو پروژه های معرفی شده یا اونایی که بحثشون به صورت جدی مطرحه، تنوع ژانری فوق العاده زیر رو میبینیم:
FPS : 343

TPS: Coalition

Racing arcade: play ground

Racing simulation: turn10

Open world ARPG : obsidian @ play ground

CRPG : Inxile

Cinematic action adventure : initiative @ ninja theory

AA platformer : double fine

کاری به اندد لبز و کامپالژن ندارم چون تو دیوار هستن فعلا.

به وضوح از افزایش فعالیت تو بازار بازی های ژاپنی هم گفته اسپنسر و باز هم به وضوح از همکاری با تیم های خارج از استودیو های فرست پارتیش گفته.

اینم در نظر بگیر که به احتمال خیلی زیاد باز هم خرید جدید خواهد داشت. صحبت از اسم های زیادی هست.
اینایی که نوشتم اصلا امید و ارزو نیستن. فکت هستن. تنوع ژانری بازی های مایکرو بی نظیره و مقایسه وضع نسل بعدش با نسل ۸ هم یه شوخیه فقط.



برخلاف خیلی نظرات، و با وجود اینکه کاملا وضع افتضاح مایکرو تو بازار انحصاری این نسل رو قبول دارم،
ولی اگه بخوام بر اساس پیشبینی انحصاری های نسل ۹ ای هم کنسولم رو انتخاب کنم، صد در صد انتخابم اکس باکسه بدون شک و این تنوع بالای ژانری رو با هیچی عوض نمیکنم. :D همه اینا در کنار کنسول بهتر، دسته های بسیار بهتر و سرویس های بهتر قرار میگیرن و البته لایبرریم که حیفه برام ولش کنم.
 
آخرین ویرایش:

Kiarash_united7

کاربر سایت
Jan 6, 2020
1,692
خب تو که رسما همه چی رو با نیم خط پرونده اش رو پیچیدی رفت.
:)) جمله خوبي بود دمت گرم

ميدوني من خودم از طرفداراي شوترم منتهي مساله ماكرو اصلا ژانر و استوديو نيست

مثال هم بزنم همين نسل گاد و انچارتد رو از انحصاري ها سوني بكشي بيرون واقعا بقيه در عين خوب بودنشون توان كنسول سلر بودن رو ندارن

تو نسل هفت ماكرو خوب خرج كرده و خوب هم فروخته اما مساله چيه؟
ميگه اقا من مثلا بيام رو هيلو ٣٠٠ ميليون دلار هزينه كنم كه ٢٠ ميليون نسخه ماكزيمم بفروشه؟
عمرا!
هيلو ٥ رو ميدم با مولتي كه بايد گلد هم بخري شايد يك پنجم هيلو ٤ هم هزينه نكرده باشن پس فروشش اگه يك پنجم يعني ٤ ميليون هم بشه خوبه براشون

يعني يه راهي رو قبلا ماكرو رفته و از نتيجه اش راضي نبوده
ديگه دنباله بازي هاي پر خرج نميره چون شود فروش بازي و كنسول براش راضي كننده نبوده
الان همين sot و ماينكرفت و پابجي خيلي راضي كننده تر هستن براي ماكرو تا مثلا گيرز ٥ يا هورايزن ٤

يدونه دوتا بازي خوب هم ميده كه خوب برند سقوط نكنه

يعني اشتباه و اتفاق خاصي نيافتاده مثله EA كه تقريبا همه اي پي هاي سولو خودش رو نابود كرد چون همون فيفا و بتل فرانت و مولتي بتل و اپكس خوبه براش

منتهي براي من star wars jedi خوبه
سوال اينه Ea نمي تونست ٤ تا اي پي اين مدلي بده؟
مسلما ميتونست

اما خواستش اين نيست
ماكرو هم اين نيست كه ٣٤٣ بلد نبوده يا كواليشن نميتونسته بازي بسازه
همون طوري كه ضعيف ترين كمپين كالافها ماله همين كالاف اخريه كه سلطان سه گانه مدرن وارفر يعني infinity ward ساخته!
چرا كمپينش ضعيفه؟ چون اكتيويژن دنباله كمپين ديگه نيست و طبيعيه با اين فروش وحشتناك نياد رو كمپين هزينه كنه.

سوني هم نه اينكه از اسمون اومده اما امرار معاش اصليش كنسول و سرويس هاشه
وگرنه اينهمه هزينه انحصاري واقعا با فروش خود بازي به سود اونچناني نميرسه اما با فروش كنسول و پلاس و سرويسهاي ديگه اش سودش خوبه

يعني فروش كنسول حياتيه براشون اما ماكرو خيلي شكم سير برخورد مي كنه

Moore میگه مایکرو به اینا اول نسل یه بودجه میداده بعد اینا باید اون بودجه رو تقسیم میکردن بین ساخت کنسول و بازی انحصاری و ... برای کل نسل یعنی میگفت مثلا رم بیشتر میخواستن بذارن رو کنسول یعنی باید قید دوتا انحصاری رو میزدن مثلا
والا الان هم همينه من تو بالا هم نوشتم اينا هزينه درست نمي كنن و اين قضيه ادامه داره نه اينكع متنبه شده باشن

كلا و مشخصا بخش گيم براي ماكرو حياتي نيست
و الانم قسمت جذاب گيم براشون گيم پسه كه بتونن يه سود عجيب غريب مثله نت فليكس بكنن

اون ميكسر هم كه مشخصه چقدر خوب اداره مي كنن!

حرفهاتون رو قبول دارم اما تو سطح مديريت كلان ماكرو ديدشون به بخش گيم شديدا سود محوره و نه الزاما كاربر محور
 

mobin.hb96

کاربر سایت
Feb 12, 2019
2,187
نام
مبین
:)) جمله خوبي بود دمت گرم

ميدوني من خودم از طرفداراي شوترم منتهي مساله ماكرو اصلا ژانر و استوديو نيست

مثال هم بزنم همين نسل گاد و انچارتد رو از انحصاري ها سوني بكشي بيرون واقعا بقيه در عين خوب بودنشون توان كنسول سلر بودن رو ندارن

تو نسل هفت ماكرو خوب خرج كرده و خوب هم فروخته اما مساله چيه؟
ميگه اقا من مثلا بيام رو هيلو ٣٠٠ ميليون دلار هزينه كنم كه ٢٠ ميليون نسخه ماكزيمم بفروشه؟
عمرا!
هيلو ٥ رو ميدم با مولتي كه بايد گلد هم بخري شايد يك پنجم هيلو ٤ هم هزينه نكرده باشن پس فروشش اگه يك پنجم يعني ٤ ميليون هم بشه خوبه براشون

يعني يه راهي رو قبلا ماكرو رفته و از نتيجه اش راضي نبوده
ديگه دنباله بازي هاي پر خرج نميره چون شود فروش بازي و كنسول براش راضي كننده نبوده
الان همين sot و ماينكرفت و پابجي خيلي راضي كننده تر هستن براي ماكرو تا مثلا گيرز ٥ يا هورايزن ٤

يدونه دوتا بازي خوب هم ميده كه خوب برند سقوط نكنه

يعني اشتباه و اتفاق خاصي نيافتاده مثله EA كه تقريبا همه اي پي هاي سولو خودش رو نابود كرد چون همون فيفا و بتل فرانت و مولتي بتل و اپكس خوبه براش

منتهي براي من star wars jedi خوبه
سوال اينه Ea نمي تونست ٤ تا اي پي اين مدلي بده؟
مسلما ميتونست

اما خواستش اين نيست
ماكرو هم اين نيست كه ٣٤٣ بلد نبوده يا كواليشن نميتونسته بازي بسازه
همون طوري كه ضعيف ترين كمپين كالافها ماله همين كالاف اخريه كه سلطان سه گانه مدرن وارفر يعني infinity ward ساخته!
چرا كمپينش ضعيفه؟ چون اكتيويژن دنباله كمپين ديگه نيست و طبيعيه با اين فروش وحشتناك نياد رو كمپين هزينه كنه.

سوني هم نه اينكه از اسمون اومده اما امرار معاش اصليش كنسول و سرويس هاشه
وگرنه اينهمه هزينه انحصاري واقعا با فروش خود بازي به سود اونچناني نميرسه اما با فروش كنسول و پلاس و سرويسهاي ديگه اش سودش خوبه

يعني فروش كنسول حياتيه براشون اما ماكرو خيلي شكم سير برخورد مي كنه


والا الان هم همينه من تو بالا هم نوشتم اينا هزينه درست نمي كنن و اين قضيه ادامه داره نه اينكع متنبه شده باشن

كلا و مشخصا بخش گيم براي ماكرو حياتي نيست
و الانم قسمت جذاب گيم براشون گيم پسه كه بتونن يه سود عجيب غريب مثله نت فليكس بكنن

اون ميكسر هم كه مشخصه چقدر خوب اداره مي كنن!

حرفهاتون رو قبوب دارم اما تو سطح مديريت كلان ملكرو ديدشون به بخش گيم شديدا سود محوره و نه الزاما كاربر محور
خب تو داری سیلست احتمالی مایکرو از دید اقتصادی رو پیشبینی میکنی‌
من پیشبینی نمیکنم چیزی رو.
فقط موارد قطعی رو برات لیست کردم.


سیاست مایکرو هرچی باشه برام مهم نیست. همینکه این تنوع ژانری فوق العاده رو داره برای نسل بعد و این کنسول و این سرویس هارو ارائه میده برای من کافیه.


همه حرفم همون بود.
تو گفتی وضع بازی های نسل بعد فرقی نمیکنه که من گفتم تا همین الان هم با "فکت" و نه پیشبینی، میتونیم بگیم اتفاقا خیلی فرق میکنه.

تو درک درستی از تغییر نگاه مایکرو تو نیمه دوم نسل فعلی نداری به نظرم. :D
میگی یکی دو تا بازی خوب هم میده که برند سقوط نکنه؟
صد در صد این حرف اشتباهه!!
نمیدونم بر چه اساسی این حرف رو میزنی ولی سرمایه گذاری فراوان روی استودیو های داستان محور نشون میده صد در صد این پیشبینی غلطه.
اگه میخواست مدل تو رو پیش بگیره نیازی نبود بره ابسیدین رو بگیره یا چنین مهره هایی رو جذب اینیشیتیو کنه‌.
اصلا نیازی به این همه خرید نبود.
دیگه مایکرو تو ۳ سال اخیر باید چیکار جیکرد که چنین حرفی نزنی؟ :D


مایکرو سراغ بازی پرخرج نمیره؟ شایعات هیلو اینفینیت ۵۰۰ میلیون دلاری مطرحه!!!
تمام هایپ و تبلیغاتشون هم اتفاقا روی کمپین هیلو مطرح بوده تا الان.

مایکرو تمام درس های لازم رو از این نسل گرفته. از اهمیت استودیو های فرست پارتی تا اهمیت بازی انحصاری و از اون مهم تر اهمیت بازی داستان محور.

اشل اقلا ۷ تا تیم داخلی مایکرو هم همین الان AAA هستش و اصولا اگه همون نگاهی که تو میگی‌دارن رو داشتن، اصلا نیازی به خرید های ۲ سال اخیرشون نبود. خیلی مسیر های ارزون تر و ساده تری رو میتونستن پیش برن.


جدا از این همه تحلیل هات بر اساس فروش واحد جدای بازی بود ولی مشخصه که صنعت گیم مثل همه صنایع دیگه سرگرمی داره به سمت سرویس محور بودن حرکت میکنه. اتفاقا حداقل از جنبه تبلیغاتی و تو دید بودن، سرویس ها نیاز به بازی های محبوب مدیا دارن. همه خرید ها و تحرکات مایکرو هم همین بوده. پس حتی بر اساس جمله اخرت که گفتی مایکرو سودمحوره(گرچه نمیدونم کدوم شرکتی خلاف اینه پس)، باز هم سودش در جهتیه که به نفع گیمر هاست.


درنهایت بحث پیچیده شد. گفتی وضع انحصاری ها مثل قبله. که برات بر اساس فکت های موجود لیست کردم که اینجوری نیست. و جواب هم ندادی به اون لیست.
 
آخرین ویرایش:

mobin.hb96

کاربر سایت
Feb 12, 2019
2,187
نام
مبین
همه کمپانی ها سود محورن و نه کاربر محور :D. بنظر من مایکرو با گیم پس نشون داده که از بقیه کمپانی ها کاربر محور تر هم هست. الان EA Access، PS Now و ... همه با تاخییر و کلی لوس بازی بازی های خودشونو میارن رو سرویس ولی از اینور مایکرو همینجوری بازی خوب داره میاره Day One که نشونه کاربر محوریه. بعد الان رو هیلو هزینه نکردن؟ هیلو اینفینیت مثل اینکه یکی از پر هزینه ترین بازی های ساخته شدست با بودجه نزدیک به 500میلیون + 5 سال هم زمان ساخت دادن. یعنی مایکرو به عنوان ناشر هرکار درستی که باید میکرد و کرده برای اینفینیت. گیم پس هم باید از خدامون باشه بشه مثل نتفلیکس:D. نتفلیکس با فیلم و سریال های Mediocre نشد نتفلیکس. با کلی هزینه روی فیلم ها سریال هاش + آوردن سریال و فیلم های تاپ ترد پارتی از کل دنیا شد پرطرفدارترین سرویس. اگر مایکرو واقعا قصدش اینه که گیم پس و بکنه نتفلیکس و اسپاتیفای صنعت گیم باید هزینه کلان بکنه که معلوم داره میکنه. اگر مایکرو اهمیت نمیداد نمیرفت رو 13 تا استدیو هزنیه کنه. مطمئنا موفقیت گیم پس و XCloud روی Azure تاثییر بالایی داره برای همین هم بخش مهمی از کمپانی شده.
دقیقا نگاه به نتفلیکس میتونه نشون بده یه سرویس خوب چه مسیری بایر طی کنه.
پربیننده ترین سریال و فیلم های نتفلیکس هم حتی ویچر و این فیلم اخیر همسورث هستن ولی همزمان میره ۲۰۰ میلیون دلار رو فیلم اسکورسیزی سرمایه گذاری میکنه چون میدونه درواقع این اثار و خانه پوشالی و روما و ... هستن که براش پرستیژ میارن و تفاوتش رو با سایر سرویس ها رقم میزنن و باعث میشن مدیا بهش توجه کنه. همه بحث همینه. حتی اگه سود اصلی و بیننده های اصلیش از فیلم های مین استریم اکشن پوچی مثل اکسترکشن باشن، ولی میدونه اگه همه سرمایه اش رو بیاره رو اینا، قافله رو باخته.
 

Ali Venom

کاربر سایت
Jul 2, 2013
6,703
نام
ali
همه کمپانی ها سود محورن و نه کاربر محور :D. بنظر من مایکرو با گیم پس نشون داده که از بقیه کمپانی ها کاربر محور تر هم هست. الان EA Access، PS Now و ... همه با تاخییر و کلی لوس بازی بازی های خودشونو میارن رو سرویس ولی از اینور مایکرو همینجوری بازی خوب داره میاره Day One که نشونه کاربر محوریه. بعد الان رو هیلو هزینه نکردن؟ هیلو اینفینیت مثل اینکه یکی از پر هزینه ترین بازی های ساخته شدست با بودجه نزدیک به 500میلیون + 5 سال هم زمان ساخت دادن. یعنی مایکرو به عنوان ناشر هرکار درستی که باید میکرد و کرده برای اینفینیت. گیم پس هم باید از خدامون باشه بشه مثل نتفلیکس:D. نتفلیکس با فیلم و سریال های Mediocre نشد نتفلیکس. با کلی هزینه روی فیلم ها سریال هاش + آوردن سریال و فیلم های تاپ ترد پارتی از کل دنیا شد پرطرفدارترین سرویس. اگر مایکرو واقعا قصدش اینه که گیم پس و بکنه نتفلیکس و اسپاتیفای صنعت گیم باید هزینه کلان بکنه که معلوم داره میکنه. اگر مایکرو اهمیت نمیداد نمیرفت رو 13 تا استدیو هزنیه کنه. مطمئنا موفقیت گیم پس و XCloud روی Azure تاثییر بالایی داره برای همین هم بخش مهمی از کمپانی شده.

یکی از دلیلهای بترکون نتفلیسک سریال ارژینال و خفن House of Cards با نقش آفرینی کوین اسپیسی بود. نمیدونم چه طوری به این چیزا مدیکور میگن
 

Mohammad@li

کاربر سایت
Sep 11, 2014
2,092
نام
MohammadAli
اگه مایکروسافت به همکاریش با اپیک پایان نمیداد الان در بهترین حالت یه Gears سرویس‌محور با تمرکز روی بخش آنلاین داشتیم که موفقیتش هم نامعلوم بود. چیزی به نام فورتنایت هم هیچوقت خلق نمیشد و اپیک هم شاید به موفقیت الانش نمیرسید. اپیک هم زیاد این نسل رو خوب شروع نکرد و برنامه خوبی برای بازیاش نداشت. بازی Fortnite اصلی که Save the World بود کاملا یه فیل حساب میشد و موفقیت بخش بتل‌رویالش هم بیشتر بخاطر پابجی بود. تنها تفاوت Pubg Corp و اپیک که بین فورتنایت و پابجی فاصله انداخت این بود که اپیک تمام تلاششو برای بهبود بازی کرد ولی Pubg Corp بیشتر دنبال پول درآوردن از اسکین‌ها و خریدهای درون‌برنامه‌ای بازیش بود.
 

g4mer

XBOX 20/20
کاربر سایت
Nov 18, 2017
2,310
نام
سعید ربانی
اگه مایکروسافت به همکاریش با اپیک پایان نمیداد الان در بهترین حالت یه Gears سرویس‌محور با تمرکز روی بخش آنلاین داشتیم که موفقیتش هم نامعلوم بود. چیزی به نام فورتنایت هم هیچوقت خلق نمیشد و اپیک هم شاید به موفقیت الانش نمیرسید. اپیک هم زیاد این نسل رو خوب شروع نکرد و برنامه خوبی برای بازیاش نداشت. بازی Fortnite اصلی که Save the World بود کاملا یه فیل حساب میشد و موفقیت بخش بتل‌رویالش هم بیشتر بخاطر پابجی بود. تنها تفاوت Pubg Corp و اپیک که بین فورتنایت و پابجی فاصله انداخت این بود که اپیک تمام تلاششو برای بهبود بازی کرد ولی Pubg Corp بیشتر دنبال پول درآوردن از اسکین‌ها و خریدهای درون‌برنامه‌ای بازیش بود.
پایان یا ادامه همکاری مشروط به تمایل دو طرف هست!
بعد از gears: jugment که اون pcf ساخت نه استدیو اصلی!!این نشون از در اولویت نبودن ip بوده
و در ادامه بازی f2p مثل fortnite که با بیس و یوزر بالا به سود دهی میرسیده نا قابل قبول بوده نه توجیه داشته به لحاظ مالی برای هر دو طرف که انحصاری باش و عموما همچین بازی اصلا انحصاری اتفاق خوبی براش نمیوفته!
پس در نتیجه با شرایط اون سالها ادامه همکاری ماکرو با epic مقدور نبوده نه و بحث کم کاری و ضعفی نبوده
اما سیاست ماکرو در قبال بانجی واقعا نا بخشودنی و ضعیف بوده هرچند مابین اتفاقاتی هم افتاده بود
اما استدیویی که شاهکار Reach رو تحویلمون میده نباید شرایطی رو براش محیا کرد که اجازه ازادی عمل نداشته باش و تصمیم بر مستقل شدن بگیره
فک کن الان destiny انحصای متا +9 بود :| اونم فرست پارتی!!
به هر حال گذشته ها گذشته اما نگرانم با همه شرایط عالی که فزست پارتیا دارن و شارژ نیرو و شارژ مالی قوی که شدن نکنه هر کدوم با ضعف در فروش افت بکنه یا به سرنوشت lionhead دچار بشه
 

Terova

No Trolls
Gold User
Dec 1, 2007
12,997
نام
محمد امین
صد در صد نسل بعد زمین تا آسمون با این نسل تفاوت میکنه‌.
تفاوت اونقدر زیاد خواهد بود که خودش ۵ سال دیگه این کامنتت رو ببینی، تعجب میکنی. :D

به شخصه تجربه ای که از ماکرو دارم اینکه تا وقتی که یک اتفاقی کامل نیوفتاده زیاد دلت صابون نزن
قبلا هم یک سری حرفها زدن که تو عملش موندن مثل کینکت مثل CD3 مثل همین سیستم ابری که قرار بود قدرت پردازشی تو XO زیاد کنه! شاید ایده ای که می دن قابل اجرا باشه اما خیلی زود تا ببینن براشون نمی صرفه فوری میگذارنش کنار
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر