اخبار و شایعات پیرامون Xbox Series X | S

176699
thet_rib.jpg


176713
176727
176728
176729
176737
176730
176731
176732
176736
176733
176714
-The Medium ساخته استودیوی لهستانی Bloober در ژانر ترسناک روانشناختی که برای XSX|S و PC در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک بازی The Medium
-بازی Scorn که توسط Ebb Software برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Call of the sea که در سبک ماجراجویی توسط Out of the blue games برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد.
-بازی The Ascent که توسط Neon Giant و در سبک اکشن نقش آفرینی سایبرپانکی برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Second Extinction که توسط Systemic Reaction و در سبک شوتر اول شخص برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
-کمپین بازی Crossfire X که توسط رمدی برای PC و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
482d_tech.png

3me3_poweryourspecs.jpg

176712
-فناوری VRS که به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا به شکل بهینه‌ای از تمام قدرت Xbox Series X/S استفاده کنند. بجای آن که تمام سیکل‌های گرافیک را برای تک تک پیکسل‌های روی نمایشگر به کار گیرند، آنها می‌توانند روی بخش‌های خاصی از شخصیت‌های بازی یا اشیاء مهم محیط اولویت بندی کنند. این تکنیک اجازه می‌دهد تا شاهد فریم ریتی پایدار و وضوحی بالاتر باشیم که البته روی کیفیت نهایی تصاویر نیز تاثیر گذار نخواهد بود
-شتاب دهنده سخت افزاری DirectX Ray Tracing که به معنی نورپردازی نزدیک به واقعیت و بازتاب‌های دقیق به صورت real time خواهد بود.
-استفاده از پورت HDMI 2.1 که باعث حالت Low Latency و Variable Refresh Rate در کنسول جدید میشود
-همکاری با کمپانی Seagate برای عرضه هاردهای 1 ترابایتی SSD مخصوص این کنسول که مشابه با کارتریج ویژه سریX|S طراحی میشوند. کنسول این هارد اضافی را نیز به عنوان حافظه ی اصلی شناسایی میکند. این هارد ها، همزمان با کنسول های نسل بعد به بازار عرضه میشوند.
176709
132210

  • دارای D-Pad جدید و دکمه‌ی Share
  • استفاده از بلوتوث کم انرژی یا BTLE که در آن داده‌ها به صورت منقطع و محدود ارسال می‌شوند و در عوض مصرف کم انرژی از اولویت بالاتری برخوردار است
  • دارای کمترین Latency با استفاده از تکنولوژی DLI
  • قابلیت پشتیبانی از دستگاه های مختلفی مانند گوشی های هوشمند
  • قابلیت استفاده از پک های باطری قابل شارژ معرفی شده برای کنترلر های elite مایکرسافت
  • امکان به یادآوردم چند دستگاه مختلف (کنسول، کامپیوترهای خانگی یا گوشی های هوشمند) توسط کنترلر که میتولند باعث راحتی هرچه بیشتر جابجایی بدون نیاز به سیم بین آن ها شود.
  • وجود درگاه USB-C که به گیمر اجازه میدهد بدون نیاز به شارژ کنترلر و با اتصال آن به دستگاه، از آن استفاده کند.
  • اضافه کردن یک الگوی نقطه لمسی بر روی بامپر ها و تریگر ها که باعث بهبود احساس و عملکرد در هنگام بازی می شود
مقاله سایت بازی سنتر در مورد کنترلر Xbox Series X|S
176708
ویژگی های جدید

  • قابلیت quick resume برای اولین بار برای کنسول های نسل هشت معرفی شد که اجازه میداد در حین انجام بازی به داشبورد کنسول خود رفته و در هر زمان دلخواه، بازی را به سرعت ادامه داد. حال با گسترش این ویژگی امکان استفاده همزمان آن برای چند بازی وجود دارد.
  • تاثیر پویا ورودی یا DLI که میتواند ورودی را بدون تاخیر با چیزی که نمایش داده می‌شود همگام سازی کند تا شاهد کنترلی دقیق‌تر و پاسخگوتر باشیم.
  • ویژگی Smart Delivery که اجازه می دهد تا با تهیه یک نسخه از بازی، به سایر نسخه های بازی نیز بدون پرداخت هزینه اضافی، دسترسی داشت. این قابلیت به خصوص در صورتی که شایعات مربوط معرفی کنسول دوم مایکروسافت حقیقت داشته باشد، می تواند بسیار جالب باشد. گفتنیست گرچه تمام بازی های ساخته شده توسط استودیو های داخلی مایکروسافت از این ویژگی استفاده خواهند کرد، اما استفاده از آن توسط سایر توسعه دهندگان به انتخاب خود آن ها بستگی دارد. با اینحال CD Project Red اولین شرکتی بود که حمایت خود از این ویژگی را اعلام کرد. بر این اساس با تهیه نسخه نسل حاضر بازی بسیار مورد انتظار Cyberpunk 2077 ،بدون پراخت هزینه اضافی به نسخه بهبودیافته نسل بعد این بازی نیز دسترسی خواهید داشت.
سرویس Backward Compatibility

  • مایکروسافت پشتیبانی کنسول خود از سرویس بکوارد را تایید کرده است. برخلاف رقیب، سرویس بکوارد مایکروسافت، نه تنها شامل تمام بازی های نسل 8 میشود، بلکه در مجموع 616 بازی از نسل های شش و هفت نیز تحت این سرویس قرار میگیرند.
  • تکنیک بازسازی HDR سری اکس باعث میشود تا تمام بازی های اکس باکس اوریجینال و اکس باکس 360، به صورت اتوماتیک و بدون داشتن اثر منفی منفی روی پرفورمنس بازی، از این ویژگی بهره مند شوند.
  • بر اساس صحبت های جیسون رونالد، تیم بکوارد مایکروسافت، با اختراع تکنیک هایی جدید، امکان دوبرابر شدن نرخ فریم مجموعه مشخصی از بازی های بکوارد، روی XSX|S را فراهم کرده اند. به این صورت که برخی بازی های 30 فریم به 60، و برخی بازی های 60 به 120 فریم بر ثانیه ارتفا می یابند.
  • تایید شده است که قابلیت Quick Resume ، بر روی تمام عناوین نسل های گذشته اکس باکس هم قابل اجرا می باشد و منحصر به بازی های نسل آینده نمیشود.
176707
177104 177105 177106 177107 177108 177109 177110 177111 177112 177113 177114
177115


176706

nmas_poll.png
 

mobin.hb96

کاربر سایت
Feb 12, 2019
2,187
نام
مبین
خوب بود نسبتا برای شروع یه سری مراسم ماهانه.
اصل کاری هم که جونه.
باز درت۵ معرفی شد .
این مدیوم هم وایب سایلنت هیل خفنی داشت.
اساسینز هم که واقعا گرافیک in game عجیب غریبی داشت.
کلا برا شروع خوب بود.
 

mobile1199

_-[ BE THE BATMAN ]-_
Gold User
Jun 21, 2015
1,942
نام
MR.1199
خب الان دیدم نمایش رو، واقعا چیزی ندارم برای گفتن :D هممون کلی هایپ و توقع ـمون رو آورده بودیم پایین، ولی مایکرو ثابت کرد از چیزی که فکرش رو میکردیم پایین تر هم میتونه عمل کنه :D

چی بود این آخه فلان شده ها؟! :| برای نمایش 30 دقیقه ای این همه آدم میارین که چی بشه؟ باو خود تریلر ها رو پشت سر هم پخش میکردین باز فیدبک ها بهتر میبود!! مایکرو چندین سال پیش تو E3 2016 همین حرکت رو سر SoT زد، که کلی هم فحش خورد:




کلی هایپ فیک! الان تو همین تصویر، طرف داشت جوری جیغ میزد از شدت هیجان که اصلا... بعد نشون میداد داره تو ساحل واسه خودش چرخ میزنه :-/ اصلا به قدری ضایع بود اون نمایش که فقط خودتون باید ببینید تا متوجه حرف من بشید... ولی باز حرکت مشابه رو تکرار کرد! این همه آدم اصلا چه لزومی داره باشن و خسته کنند ملت رو با حرفاشون؟ شعور در حد... :|

عملا کل وزن نمایش رو AC و یاکوزا داشتن تحمل میکردن! تازه، برای AC هم یه چیز جالب نوشته بودن همون ابتدای تریلر:


expected ؟! seriously ؟؟؟ هیچی دیگه، یعنی تاریخ دوباره تکرار میشه :| مثل این که اون گرافیک فیک Watch Dogs خیلی چسبید بهشون که بعد 8 سال دوباره دارن تکرار میکنن...

اعصاب نمیذارن برا آدم :| یه چند تا شکار لحظه ببینید بشوره ببره... :|:D





پ.ن: پیرو بحث های بچگانه ای که داره سر فن بازی یک سری از دوستان صورت میگیره، آقا من فن نینتندو ام! :D یعنی نه PC گیمرم، نه Xbox فن ـم، نه PS فن ـم، هیچی! :D فقط یه پلیر عادی ام روی پلتفرم هایی که گفتم، خواهشا ما رو به این بحثای کثیف ورود ندید :D

نمایش افتضاح تر از افتضاح بود و برای همه محرز ـه به طور کامل. تقریبا میتونم بگم summer game fest تا گیمزکام (اگر گیمزکامی هم باشه امسال!) پروندش برام بسته شد دیگه... حتی به surprise game reveal پنج روز دیگه کیلی هم امیدی ندارم. هایپم رو منفی نگه میدارم به شخصه، یعنی حتی 0 هم نه ها! منفی! :D این طوری اعصاب و روان آدم هم راحت تره...
 
آخرین ویرایش:

Frobary

Loyal Member
Jun 6, 2007
28,403
نام
محمد
در مورد گرافیک نسل بعد، مایکروسافت تو اولین نمایش کنسول یه چیزی نشون داد که ملت فکر میکردن CG هست :D نمی‌دونم چرا دوستان میگن واسه شروع باید گرافیک خفن نشون می‌داد، خب چند ماه پیش نشون داد دیگه!

مشکل برنامه امشب تاکید رو شعار گیم‌پلی بود در حالیکه واقعا اون گیم‌پلی که ملت انتظار دارن ندیدیم. امیدوارم واسه ایونت اصلی نیان این فرمت رو اجرا کنن، حداقل واسه چند تا بازی باید گیم‌پلی درست و حسابی نشون بدن، یه سری بازی هم صرفا معرفی باشه.
 

Nima

مدیر انجمن
Feb 25, 2007
8,024
نام
نیما
The Medium جذاب بود بنظرم ... در مورد AC Valhalla فکر میکرد حداقل 4 - 5 دقیقه گیمپلی نشون میدن ! ولی فقط یه تریلر که اونم اصلا طوری نبود که بشه تشخیص داد گرافیکش برای نسل بعد چقدر پیشرفت داره .

اینجا رو هم مثل تاپیک VS نکنید لطفا . بحث های مقایسه ای و ترول و تیکه انداختن رو ببرید همون تاپیک VS .
 

Soheil

Set Free The Devil Inside
کاربر سایت
Sep 5, 2006
4,643
نام
سهيل
ورق را پنج تا عامل تعیین میکنه :

قدرت کنسول
قیمت
فن بیس
بازی انحصاری
سرویس ها

با نمایش یک مشت بازی ثردپارتی چه ورقی میخاد اینور اونور بشه؟ تازه موقعی که سونی اصلا نمایشی نداشته. هنوز تا خود عرضه کنسول ها کلی نمایش و وقت مونده. اساسی ترین فاکتور یعنی قیمت باید تعیین بشه.

اینها هم گفتن تا موقع عرضه هر ماه برنامه دارن. منتهی مشکلشون این بود که گفتن اولین نمایش گیم پلی سری ایکس که متاسفانه نه خیلی توش گیم پلی بود و نه بازی نسل بعدی و نه ویژگی ها را گفتن. یعنی حداقل می اومدن یک 10 دقیقه گیم پلی AC نشون میدادن آخرش میگفتن اینی که دیدین فرضا فقط روی سری ایکس قراره 4K/60Fps باشه بهتر بود.

به نظرم با توجه به وضعیت فعلی و کورنا خیلی انتظار بازی های خفن نسل بعدی به این زودی نداشته باشین. شروع نسل این سری خیلی کندتر خواهد بود. تازه توی 2-3 سال گذشته همیشه ماکروسافت بازی های ثردپارتی بزرگ تر و بیشتری توی شو ها داشته. دست اینا خالی باشه اونورم بعیده خیلی بازی TP خوب نسل بعدی نمایش داده بشه.
 

Hodor

کاربر سایت
Sep 26, 2005
10,109
نام
محمد رضا
اینی که یه سری میگن نمایش بد بود جالبه!
مگه E3 بود :)) قرار بود تو این وضعیت بیخبر از third party نباشیم و بدونیم دارن بازی میسازن!
فعلا هم 7 ماه مونده و همه اینا به کنار گیم پس با nتا بازی خودش یه دنیا هایپه
 
  • Like
Reactions: g4mer and Terova

ma_fa198

کاربر سایت
Jun 18, 2010
998
نام
محمد
در مورد گرافیک نسل بعد، مایکروسافت تو اولین نمایش کنسول یه چیزی نشون داد که ملت فکر میکردن CG هست :D نمی‌دونم چرا دوستان میگن واسه شروع باید گرافیک خفن نشون می‌داد، خب چند ماه پیش نشون داد دیگه!

مشکل برنامه امشب تاکید رو شعار گیم‌پلی بود در حالیکه واقعا اون گیم‌پلی که ملت انتظار دارن ندیدیم. امیدوارم واسه ایونت اصلی نیان این فرمت رو اجرا کنن، حداقل واسه چند تا بازی باید گیم‌پلی درست و حسابی نشون بدن، یه سری بازی هم صرفا معرفی باشه.
البته نمایش هل بلید به صورت in engine بود نه in game !
مگه گفتم in game بود؟ :D
نه! ولی به نظر میومد می خواستی بگی! :D
 
  • Like
Reactions: s.snake2

Frobary

Loyal Member
Jun 6, 2007
28,403
نام
محمد
  • Like
Reactions: Irisviel Ackerman

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,151
نام
ماکان
هیلو in game بود

والا محمدرضا من به H:I هم امید چندانی ندارم خیلی بنچمارک گرافیکی بشه، چون کراس جنه و یجورایی شاید محدود بشه به این نسل. نمیدونم. ولی فکر میکنم نسل بعدی واقعی و قدرت حقیقی XSX رو PG و T10 میتونن حسابی به رخ بکشن. برای همینم به شدت معتقدم بهتر بود مایکرو فعلا این شو رو هولد میکرد و نسل بعدش رو با نمایش همین بازی ها نشون میداد به فن هاش، فکر کنم اونجوری تاثیر بیشتری داشت.
 

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,151
نام
ماکان
In engine بود، ولی خب برای هایپ نسل بعد کاربرد خوبی داشت اون تریلر :D


مگه گفتم in game بود؟ :D

ممد منم همینو میگم:D نسل جدید برای شروع نمایش های این مدلی میخواد، ولو خالی بندی به سبک سونی:D هرچیزی که هایپ کنه و رو مخاطب تاثیر بزاره که واو قراره عجب گرافیک های ببینیم! حتا خالی بندی هم باشه به نظر من صرفا گیک ها که دنبال میکنن متوجه میشن و عموم گیمرها دیگه براشون مهم نیست اون الکی بوده یا نه:D

در کل این مدل نمایش ها آدم رو حسابی هایپ میکنه، حتا اگه این انجین باشه.
 

ma_fa198

کاربر سایت
Jun 18, 2010
998
نام
محمد
اینی که یه سری میگن نمایش بد بود جالبه!
مگه E3 بود :)) قرار بود تو این وضعیت بیخبر از third party نباشیم و بدونیم دارن بازی میسازن!
فعلا هم 7 ماه مونده و همه اینا به کنار گیم پس با nتا بازی خودش یه دنیا هایپه
ببین اگه بخوای منصف باشی نمایش خیلی بد بود! :D ولی بد بودن نمایش به خاطر عملکرد مایکروسافت نبود! بالاخره این بازی های به اصطلاخ نسل بعدی ، همه ترد پارتی بودن و مایکرو دخالتی تو روند ساخت یا گرافیکشون نداشته و به همین صورت (بخونید گرافیک نسل هشتمی) رو کنسول های نسل بعدی عرضه می شن! مشکل من این بود که مایکرو وقتی کیفیت این ها رو دیده (بخونید وقتی دیده آب برا شرکت های ترد پارتی قطعه :D) چرا خواسته براشون نمایشی ترتیب بده!
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر