اخبار و شایعات پیرامون Xbox Series X | S

176699
thet_rib.jpg


176713
176727
176728
176729
176737
176730
176731
176732
176736
176733
176714
-The Medium ساخته استودیوی لهستانی Bloober در ژانر ترسناک روانشناختی که برای XSX|S و PC در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک بازی The Medium
-بازی Scorn که توسط Ebb Software برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Call of the sea که در سبک ماجراجویی توسط Out of the blue games برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد.
-بازی The Ascent که توسط Neon Giant و در سبک اکشن نقش آفرینی سایبرپانکی برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Second Extinction که توسط Systemic Reaction و در سبک شوتر اول شخص برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
-کمپین بازی Crossfire X که توسط رمدی برای PC و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
482d_tech.png

3me3_poweryourspecs.jpg

176712
-فناوری VRS که به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا به شکل بهینه‌ای از تمام قدرت Xbox Series X/S استفاده کنند. بجای آن که تمام سیکل‌های گرافیک را برای تک تک پیکسل‌های روی نمایشگر به کار گیرند، آنها می‌توانند روی بخش‌های خاصی از شخصیت‌های بازی یا اشیاء مهم محیط اولویت بندی کنند. این تکنیک اجازه می‌دهد تا شاهد فریم ریتی پایدار و وضوحی بالاتر باشیم که البته روی کیفیت نهایی تصاویر نیز تاثیر گذار نخواهد بود
-شتاب دهنده سخت افزاری DirectX Ray Tracing که به معنی نورپردازی نزدیک به واقعیت و بازتاب‌های دقیق به صورت real time خواهد بود.
-استفاده از پورت HDMI 2.1 که باعث حالت Low Latency و Variable Refresh Rate در کنسول جدید میشود
-همکاری با کمپانی Seagate برای عرضه هاردهای 1 ترابایتی SSD مخصوص این کنسول که مشابه با کارتریج ویژه سریX|S طراحی میشوند. کنسول این هارد اضافی را نیز به عنوان حافظه ی اصلی شناسایی میکند. این هارد ها، همزمان با کنسول های نسل بعد به بازار عرضه میشوند.
176709
132210

  • دارای D-Pad جدید و دکمه‌ی Share
  • استفاده از بلوتوث کم انرژی یا BTLE که در آن داده‌ها به صورت منقطع و محدود ارسال می‌شوند و در عوض مصرف کم انرژی از اولویت بالاتری برخوردار است
  • دارای کمترین Latency با استفاده از تکنولوژی DLI
  • قابلیت پشتیبانی از دستگاه های مختلفی مانند گوشی های هوشمند
  • قابلیت استفاده از پک های باطری قابل شارژ معرفی شده برای کنترلر های elite مایکرسافت
  • امکان به یادآوردم چند دستگاه مختلف (کنسول، کامپیوترهای خانگی یا گوشی های هوشمند) توسط کنترلر که میتولند باعث راحتی هرچه بیشتر جابجایی بدون نیاز به سیم بین آن ها شود.
  • وجود درگاه USB-C که به گیمر اجازه میدهد بدون نیاز به شارژ کنترلر و با اتصال آن به دستگاه، از آن استفاده کند.
  • اضافه کردن یک الگوی نقطه لمسی بر روی بامپر ها و تریگر ها که باعث بهبود احساس و عملکرد در هنگام بازی می شود
مقاله سایت بازی سنتر در مورد کنترلر Xbox Series X|S
176708
ویژگی های جدید

  • قابلیت quick resume برای اولین بار برای کنسول های نسل هشت معرفی شد که اجازه میداد در حین انجام بازی به داشبورد کنسول خود رفته و در هر زمان دلخواه، بازی را به سرعت ادامه داد. حال با گسترش این ویژگی امکان استفاده همزمان آن برای چند بازی وجود دارد.
  • تاثیر پویا ورودی یا DLI که میتواند ورودی را بدون تاخیر با چیزی که نمایش داده می‌شود همگام سازی کند تا شاهد کنترلی دقیق‌تر و پاسخگوتر باشیم.
  • ویژگی Smart Delivery که اجازه می دهد تا با تهیه یک نسخه از بازی، به سایر نسخه های بازی نیز بدون پرداخت هزینه اضافی، دسترسی داشت. این قابلیت به خصوص در صورتی که شایعات مربوط معرفی کنسول دوم مایکروسافت حقیقت داشته باشد، می تواند بسیار جالب باشد. گفتنیست گرچه تمام بازی های ساخته شده توسط استودیو های داخلی مایکروسافت از این ویژگی استفاده خواهند کرد، اما استفاده از آن توسط سایر توسعه دهندگان به انتخاب خود آن ها بستگی دارد. با اینحال CD Project Red اولین شرکتی بود که حمایت خود از این ویژگی را اعلام کرد. بر این اساس با تهیه نسخه نسل حاضر بازی بسیار مورد انتظار Cyberpunk 2077 ،بدون پراخت هزینه اضافی به نسخه بهبودیافته نسل بعد این بازی نیز دسترسی خواهید داشت.
سرویس Backward Compatibility

  • مایکروسافت پشتیبانی کنسول خود از سرویس بکوارد را تایید کرده است. برخلاف رقیب، سرویس بکوارد مایکروسافت، نه تنها شامل تمام بازی های نسل 8 میشود، بلکه در مجموع 616 بازی از نسل های شش و هفت نیز تحت این سرویس قرار میگیرند.
  • تکنیک بازسازی HDR سری اکس باعث میشود تا تمام بازی های اکس باکس اوریجینال و اکس باکس 360، به صورت اتوماتیک و بدون داشتن اثر منفی منفی روی پرفورمنس بازی، از این ویژگی بهره مند شوند.
  • بر اساس صحبت های جیسون رونالد، تیم بکوارد مایکروسافت، با اختراع تکنیک هایی جدید، امکان دوبرابر شدن نرخ فریم مجموعه مشخصی از بازی های بکوارد، روی XSX|S را فراهم کرده اند. به این صورت که برخی بازی های 30 فریم به 60، و برخی بازی های 60 به 120 فریم بر ثانیه ارتفا می یابند.
  • تایید شده است که قابلیت Quick Resume ، بر روی تمام عناوین نسل های گذشته اکس باکس هم قابل اجرا می باشد و منحصر به بازی های نسل آینده نمیشود.
176707
177104 177105 177106 177107 177108 177109 177110 177111 177112 177113 177114
177115


176706

nmas_poll.png
 

Lord Stark

کاربر سایت
Aug 17, 2007
16,047
نام
معراج
یکی از تفاوت های آشکار CPU کنسول های وان و Series.
در AC Valhalla، کنسول One X نمیتونه حتی 30 فریم ثابت هم نگه داره، ولی Series S نه تنها فریمش فیکسه، حالت 60 فریم هم داره.
نکته جالب اینجاس که تو این دو تصویر اختلاف گرافیکی وان ایکس و سری اس واقعا ناچیزه!
 

Capitan_shepard

کاربر سایت
Jul 9, 2017
1,134
نام
امیر

Dreadlord

کاربر سایت
Apr 8, 2008
18,099
رزولوشن هر دو داینامیکه. من فقط یه سایت دیدم که one x رو بررسی کرده:
Xbox One X uses a dynamic resolution with the highest native resolution found being 3840x2160 and the lowest native resolution found being approximately 2432x1368. Native resolution pixel counts near 3093x1740 seem to be common on Xbox One X. Xbox One X seems to rarely render at a native resolution of 3840x2160
.
میانگینش همون 1740p میشه.

برای Series S دیجیتال فاندری گفته بود بین 1296p تا 1440p. این سایت VG Tech گفته از 1152p تا 1620p.
میانگین همون 1400p ایناس مثلا.

البته افت فریم One X برای رزولوشن نیست، برای CPUـه. چون کار رزولوشن داینامیک جلوگیری از افت فریمه، پس GPU کم نمیاره اصولا...
 

capitanrayan

ابیلیتی سلیمان از من گرفته شده
کاربر سایت
Jun 23, 2007
8,490
فقط دلم می‌خواد یه xsx بخرم بشینم سری halo و مخصوصا reach رو بازی کنم.

هی دارم مقاومت می‌کنم?


این قضیه رزولوشن هم مفهومش رو از دست داده. همه شدن داینامیک رزولوشن. این تغییر ها تو TV های خوب حس میشه؟ اولویتم با فریم ثابت هست ولی داینامیک رزولوشن تجربه نکردم :D
 

reza11

پنج انگشت مثل هم نیستند. به سلایق هم احترام بزاریم
کاربر سایت
Jun 6, 2013
814
نام
رضا
فقط دلم می‌خواد یه xsx بخرم بشینم سری halo و مخصوصا reach رو بازی کنم.

هی دارم مقاومت می‌کنم?


این قضیه رزولوشن هم مفهومش رو از دست داده. همه شدن داینامیک رزولوشن. این تغییر ها تو TV های خوب حس میشه؟ اولویتم با فریم ثابت هست ولی داینامیک رزولوشن تجربه نکردم :D

والله من چند بازی رو که تو نسل قبل رزولوشن 4k native داشتند مقایسه کردم تو تیوی. از دید من فرقشون قابل لمس بود. میشد تشخیص داد. تو native تصاویر واقعا شفاف تر بودن ( تصاویر شفاف تر باعث میشه رنگ ها زیباتر دیده بشن و جزییات واضح تر باشن و تو جنبه بصری بازی تاثیرگذار هست). حالا این نسل چه تکنولوژی هایی به کار بردن که تفاوت قابل تشخیص نباش رو دیگه نمیدونم. چون چندجا خوندم یک تکنیک هایی میتونن این نسل به کار ببرن که رزولوشن رو داینامیک کنن و اصلا تفاوتش با native به چشم نیاد. ولی عوضش نیروی ذخیره شده رو خرج گرافیک بازی کنن. حالا در ادامه نسل معلوم میشه جریان چجوریه
 

yar_66

کاربر سایت
Sep 24, 2011
1,508
نام
مهدی
دوستان رفیقم استرالیا هست میگه میتونم برات ارسال کنم ولی جعبه نداره
کنسول بدون جعبه موقع فروشش خیلی افت قیمت پیدا میکنه؟
 

rahyarpaul

کاربر سایت
Mar 17, 2011
10,917
نام
محمد حسین
2020-11-29_19-03-49.jpg


وقتی میگیم عرضه دیرهنگام دوکیت یعنی یه همچین چیزی.تفاوت فریم تو کات سینها به 13-14 فریم میرسه. حالا برو به اونا بگو دوکیت دیر رسیده.
در عرض دو هفته پرفورمنس بازی تا این حد بهتر شده و بجز چند صحنه که دراپ کمی داره. تو بقیه 60 ثابته.
رزولوشن رو باز کزدن تا 1188 پایین بیاد. و drs یکم بهتر عمل میکنه.پارگی تصویر تا حد زیادی از بین رفته ولی جاهایی هست هنوز.

 
آخرین ویرایش:

Muse

کاربر سایت
Jul 12, 2008
2,273
نام
عارف
View attachment 183649


وقتی میگیم عرضه دیرهنگام دوکیت یعنی یه همچین چیزی.تفاوت فریم تو کات سینها به 13-14 فریم میرسه. حالا برو به اونا بگو دوکیت دیر رسیده.
در عرض دو هفته پرفورمنس بازی تا این حد بهتر شده و بجز چند صحنه که دراپ کمی داره. تو بقیه 60 ثابته.

اینو هنر نکردن واقعا، بازی هنوز مشکل داره با SX و SS. دلیل ثبات اینه که رزولوشن رو پایین آوردن. در اصل هیچ کاری روی بهینه کردن بازی برای SX انجام نشده و فقط رزولوشن رو آوردن زیر 1440p که قبلا بود. بازم افتضاحه و اصلا بهینه نیست. حتی باگای کات سین‌ها رو هم درست نکردن. روی SS هم که 60 فریم شده توی پایینترین حالت به 720p میرسه و باز هنر نکرده یوبی. کلا امیدی به بهتر شدن این وضع حداقل تا اواسط سال دیگه نیست. یعنی حتی اگه بازیا در حد PS5 یا بهتر هم اجرا بشن باز خیلی مونده تا دولوپرا از سخت افزار درست استفاده کنن. شاید فرست پارتیا یه حرکت مثبتی بزنن تا اون موقع.
 

K I 1 1 E R

ناظم انجمن
Feb 22, 2011
17,158
نام
∂αнмα
View attachment 183649


وقتی میگیم عرضه دیرهنگام دوکیت یعنی یه همچین چیزی.تفاوت فریم تو کات سینها به 13-14 فریم میرسه. حالا برو به اونا بگو دوکیت دیر رسیده.
در عرض دو هفته پرفورمنس بازی تا این حد بهتر شده و بجز چند صحنه که دراپ کمی داره. تو بقیه 60 ثابته.

اینجا هیچ چیزی بهبود پیدا نکرده (از نظر بهینه سازی) بازه DSR از 1440 به 1180 کاهش پیدا کرده واسه همین تو سنگین ترین صحنه ها افت فریم ایجاد نمیشه
 

rahyarpaul

کاربر سایت
Mar 17, 2011
10,917
نام
محمد حسین
میدونم به 1188 کاهش پیدا کرده ولی فریم از 47 تو بعضی جاها فیکس 60 شده. این بهبود با این افت نمیخونه؟
بهینه سازیم شده.تصویری هم بهتر شده
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

  • Mick
Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر