اخبار و شایعات پیرامون Xbox Series X | S

176699
thet_rib.jpg


176713
176727
176728
176729
176737
176730
176731
176732
176736
176733
176714
-The Medium ساخته استودیوی لهستانی Bloober در ژانر ترسناک روانشناختی که برای XSX|S و PC در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک بازی The Medium
-بازی Scorn که توسط Ebb Software برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Call of the sea که در سبک ماجراجویی توسط Out of the blue games برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد.
-بازی The Ascent که توسط Neon Giant و در سبک اکشن نقش آفرینی سایبرپانکی برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Second Extinction که توسط Systemic Reaction و در سبک شوتر اول شخص برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
-کمپین بازی Crossfire X که توسط رمدی برای PC و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
482d_tech.png

3me3_poweryourspecs.jpg

176712
-فناوری VRS که به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا به شکل بهینه‌ای از تمام قدرت Xbox Series X/S استفاده کنند. بجای آن که تمام سیکل‌های گرافیک را برای تک تک پیکسل‌های روی نمایشگر به کار گیرند، آنها می‌توانند روی بخش‌های خاصی از شخصیت‌های بازی یا اشیاء مهم محیط اولویت بندی کنند. این تکنیک اجازه می‌دهد تا شاهد فریم ریتی پایدار و وضوحی بالاتر باشیم که البته روی کیفیت نهایی تصاویر نیز تاثیر گذار نخواهد بود
-شتاب دهنده سخت افزاری DirectX Ray Tracing که به معنی نورپردازی نزدیک به واقعیت و بازتاب‌های دقیق به صورت real time خواهد بود.
-استفاده از پورت HDMI 2.1 که باعث حالت Low Latency و Variable Refresh Rate در کنسول جدید میشود
-همکاری با کمپانی Seagate برای عرضه هاردهای 1 ترابایتی SSD مخصوص این کنسول که مشابه با کارتریج ویژه سریX|S طراحی میشوند. کنسول این هارد اضافی را نیز به عنوان حافظه ی اصلی شناسایی میکند. این هارد ها، همزمان با کنسول های نسل بعد به بازار عرضه میشوند.
176709
132210

  • دارای D-Pad جدید و دکمه‌ی Share
  • استفاده از بلوتوث کم انرژی یا BTLE که در آن داده‌ها به صورت منقطع و محدود ارسال می‌شوند و در عوض مصرف کم انرژی از اولویت بالاتری برخوردار است
  • دارای کمترین Latency با استفاده از تکنولوژی DLI
  • قابلیت پشتیبانی از دستگاه های مختلفی مانند گوشی های هوشمند
  • قابلیت استفاده از پک های باطری قابل شارژ معرفی شده برای کنترلر های elite مایکرسافت
  • امکان به یادآوردم چند دستگاه مختلف (کنسول، کامپیوترهای خانگی یا گوشی های هوشمند) توسط کنترلر که میتولند باعث راحتی هرچه بیشتر جابجایی بدون نیاز به سیم بین آن ها شود.
  • وجود درگاه USB-C که به گیمر اجازه میدهد بدون نیاز به شارژ کنترلر و با اتصال آن به دستگاه، از آن استفاده کند.
  • اضافه کردن یک الگوی نقطه لمسی بر روی بامپر ها و تریگر ها که باعث بهبود احساس و عملکرد در هنگام بازی می شود
مقاله سایت بازی سنتر در مورد کنترلر Xbox Series X|S
176708
ویژگی های جدید

  • قابلیت quick resume برای اولین بار برای کنسول های نسل هشت معرفی شد که اجازه میداد در حین انجام بازی به داشبورد کنسول خود رفته و در هر زمان دلخواه، بازی را به سرعت ادامه داد. حال با گسترش این ویژگی امکان استفاده همزمان آن برای چند بازی وجود دارد.
  • تاثیر پویا ورودی یا DLI که میتواند ورودی را بدون تاخیر با چیزی که نمایش داده می‌شود همگام سازی کند تا شاهد کنترلی دقیق‌تر و پاسخگوتر باشیم.
  • ویژگی Smart Delivery که اجازه می دهد تا با تهیه یک نسخه از بازی، به سایر نسخه های بازی نیز بدون پرداخت هزینه اضافی، دسترسی داشت. این قابلیت به خصوص در صورتی که شایعات مربوط معرفی کنسول دوم مایکروسافت حقیقت داشته باشد، می تواند بسیار جالب باشد. گفتنیست گرچه تمام بازی های ساخته شده توسط استودیو های داخلی مایکروسافت از این ویژگی استفاده خواهند کرد، اما استفاده از آن توسط سایر توسعه دهندگان به انتخاب خود آن ها بستگی دارد. با اینحال CD Project Red اولین شرکتی بود که حمایت خود از این ویژگی را اعلام کرد. بر این اساس با تهیه نسخه نسل حاضر بازی بسیار مورد انتظار Cyberpunk 2077 ،بدون پراخت هزینه اضافی به نسخه بهبودیافته نسل بعد این بازی نیز دسترسی خواهید داشت.
سرویس Backward Compatibility

  • مایکروسافت پشتیبانی کنسول خود از سرویس بکوارد را تایید کرده است. برخلاف رقیب، سرویس بکوارد مایکروسافت، نه تنها شامل تمام بازی های نسل 8 میشود، بلکه در مجموع 616 بازی از نسل های شش و هفت نیز تحت این سرویس قرار میگیرند.
  • تکنیک بازسازی HDR سری اکس باعث میشود تا تمام بازی های اکس باکس اوریجینال و اکس باکس 360، به صورت اتوماتیک و بدون داشتن اثر منفی منفی روی پرفورمنس بازی، از این ویژگی بهره مند شوند.
  • بر اساس صحبت های جیسون رونالد، تیم بکوارد مایکروسافت، با اختراع تکنیک هایی جدید، امکان دوبرابر شدن نرخ فریم مجموعه مشخصی از بازی های بکوارد، روی XSX|S را فراهم کرده اند. به این صورت که برخی بازی های 30 فریم به 60، و برخی بازی های 60 به 120 فریم بر ثانیه ارتفا می یابند.
  • تایید شده است که قابلیت Quick Resume ، بر روی تمام عناوین نسل های گذشته اکس باکس هم قابل اجرا می باشد و منحصر به بازی های نسل آینده نمیشود.
176707
177104 177105 177106 177107 177108 177109 177110 177111 177112 177113 177114
177115


176706

nmas_poll.png
 

kourooshkabir25

کاربر سایت
Apr 4, 2017
5,342
4 ترا فلاپ،نه. درسته خود سرنی گفته که بازیها برا 9.2زده میشه ولی میتونه رو 10.2 ران بشه. اختلاف میشه گفت 2 تراست. البته این اورکلاک زیاده که مشکل ارتیفکت همین الان هم مشاهده شده
اما تاخیر api که به ماکرو وارده که اون نوشتش و اینکه تازه اولین گیم با ساپورت 12 التیمیت همین dirt هست و بعدیش میشه.api 12 التیمیت رو سری 2000 انویدیا هم ران میشه اگه کامل کرده بود و شده بود میتونست رو اون لانچش کنه و ایراداشو بگیره.
نه اینکه اولین گیم با 12 التیمیت باشه dirt که همزمان با کنسول لانچ بشه.
______________________
اختلاف قدرت زیاد نیست و ممکنه تو دراپ فریم و ... دیده بشه.مگه اینکه بتونن تنظیمات گرافیکی اضافه کنن که بشه تفاوت بصری هم داشته باشیم مگه از vrs و sfs و در واقع هوش مصنوعی استفاده بشه،
قطعا قیاس رو میشه تو یه چیز ثابت کرد مثل بازیای مولتی و گر نه تو بازیای فرست بحث قیاس نمیتونه مطرح باشه.چون همه چی متفاوته.
درسته خود سرنی گفته که بازیها برا 9.2زده میشه ولی میتونه رو 10.2 ران بشه ؟
دقیقا کجا این جمله گفته ؟
تو این زمینه نظرات متفاوته. من صرفن نظر یکی از سایتها رو کپی پیست میکنم:

به طور کلی به گفته ایشون تو اکثر جاها کلاک به 2.23 نمیرسه، پس بنابراین میشه نتیجه گرفت اکثر بازیها بر پایه همون 8-9 ترافلاپس ران میشن. حالا من اینجا بحث مقایسه دو کنسول رو ندارم فقط این مطلب رو کپی کردم که بگم 4 ترافلاپس اختلاف، نظر شخصی من نیست.
اختلاف فقط مربوط به قدرت محاسباتی gpu ها نیست. پشتیبانی انحصاری از قابلیت های rdna 2 توسط xsx هم میتونه در آینده نزدیک تاثیر گذار باشه.
مقایسه قدرت رو هرجایی میشه انجام داد. چه در بازیهای مولتی چه در بازیهای فرست پارتی. مورد زیاد داشتیم که از یک بازی انحصاری به عنوان بهترین گرافیک کنسولی یاد شده. البته که در بازیهای مولتی میشه ساید بای ساید مقایسه کرد و راحتتر به نتیجه رسید. ولی همونطور که تو کامنت قبلی هم گفتم، مشاهده اختلاف قدرت دو کنسول در بازیهای مولتی زمانی حاصل میشه که سازنده بازی از تمام پتانسیلی که در اختیارش هست استفاده کنه. این مورد هم دیر یا زود اتفاق خاهد افتاد. با 2،3 تا بازی بین نسلی نمیشه درست قضاوت کرد.
این متن 6 ماه پیش درباره کارت های rdna 1 و قبل از عرضه rdna2
rdna 2 عرضه شده و نتایج مشخص
2.2 کلاک معمول rdna 2
این کارت اورکلاک شذه تا 2.6 با کولر معمولی
 

mahyarxbox

کاربر سایت
Jul 6, 2014
1,416
نام
مهیار
من خودم اول مدافع این کنسول بودم ولی الان میگم به هیچ وجه برای Core Gamer بدرد نمیخوره این کنسول. اولا که فضای ذخیره سازیش 500 گیگابایت کمتره که این خودش 100 دلار ارزششه. بعلاوه تفاوت فاحش قدرت سخت افزاری داره. اگر رم و پهنای باند رمش مثل سری ایکس یا حداقل PS5 بود و فضای ذخیره سازیش هم بیشتر بود میشد گفت به عنوان یک کنسول 300 دلاری ارزش داشت. ولی با توجه به پهنای باند رم 100 درصد کمتر و 6 گیگ رم کمتر اصلا ارزش 300 دلار در مقابل 500 دلار سری ایکس را نداره. تازه سری ایکس دیسک هم میخوره که خودش باز یک امتیاز بزرگه.

بعلاوه با وجود PS5 DE که 100 دلار فقط از سری اس گرون تره به نظرم ارزش این کنسول حتی بیشتر افت میکنه.

کلا با توجه به وجود سری ایکس و PS5 DE به نظرم سری اس نهایت 250 تا می ارزه (در بهترین حالت و اونم نه برای گیمر حرفه ای).
حرفای شما درست هست
البته اول نسل و بازی کراس جن هست نمیشه کامل پرونده این کنسولو بست.
مواردی مثل SFS و VRS یا اون AI upscaling که در موردش حرف زدن در آینده احتمالا کمک بزرگی کنن بهش.
 

Tolkien

Glory Glory Man United
کاربر سایت
Jun 16, 2015
2,930
نام
مرتضی
با فعال کردن حالت Developer Mod روی Xbox Series X/S میتونید ایمولاتور RetroArch کنسول های PS1 , (بزودی) PS2 و گیم کیوب و WII و DS و ... رو اجرا کنید ?
پ.ن: فعال کردن اکانت Developer بیست دلار هزینه داره و سوییچ کردن هم بین ریتیل مود و دولوپر مود هم آسون هست!

فکر کن GOW رو روی XBOX بازی کنی :D
 
آخرین ویرایش:

Dreadlord

کاربر سایت
Apr 8, 2008
18,078
من فکر میکنم اگر سازنده ها تارگت 1080p رو بزارن واسه Series S تقریبا میتونه با همون جزئیات series X اجرا کنه بازیا رو. الان هم CoD و هم Valhalla اومدن 1440p رو هدف گذاشتن که خب بنظرم زیاده :D بخاطر همین CoD ری تریسینگو حذف کرده و Valhalla هم 30 فریم شده. الان اکثر بازیهای آپتیمایز شده خود مایکروسافت هم 1080p گذاشتن رو series S.
 

mahyarxbox

کاربر سایت
Jul 6, 2014
1,416
نام
مهیار

Tolkien

Glory Glory Man United
کاربر سایت
Jun 16, 2015
2,930
نام
مرتضی
دوستان اینجا رو ببینید مثل اینکه اشتباهی رخ داده: :D
r/XboxSeriesX - Ray Tracing is available on Xbox Series S version of Call of Duty: Cold War
اثر‌ Ray traced shadows توی گیمپلی که اینجا از سری اس گذاشته شده به وضوح مشخص هست.انگار DF اشتباهی انجام داده
خیلی عجیبه بازی جهان باز مثل واچ داگز یا گیرز 5 ری ترسینگ دارن روی سری اس ولی COD نداره ...
 

mahyarxbox

کاربر سایت
Jul 6, 2014
1,416
نام
مهیار
خیلی عجیبه بازی جهان باز مثل واچ داگز یا گیرز 5 ری ترسینگ دارن روی سری اس ولی COD نداره ...
آره واسه منم خیلی عجیب بود.
بنظر نسخه سری اس به طور اتوماتیک پک ری تریسینگ و HD Texture رو دانلود نمیکنه و باید جدا گونه دانلود شه.

جان تایید کرد که اشتباه کردن :D:
182528
 
آخرین ویرایش:

Democracy

Stay hungry. Stay foolish.
کاربر سایت
Feb 15, 2010
4,957
با فعال کردن حالت Developer Mod روی Xbox Series X/S میتونید ایمولاتور RetroArch کنسول های PS1 , (بزودی) PS2 و گیم کیوب و WII و DS و ... رو اجرا کنید ?
پ.ن: فعال کردن اکانت Developer بیست دلار هزینه داره و سوییچ کردن هم بین ریتیل مود و دولوپر مود هم آسون هست!

فکر کن GOW رو روی XBOX بازی کنی :D

با این اوصاف کنسول به زودی کپی خور میشه :D
 

Pythonistas

کاربر سایت
Aug 2, 2007
3,831
نام
رضا
با این اوصاف کنسول به زودی کپی خور میشه :D
یه گیم پس + اکانت لایو ماهی نهایت بشه ۱۵ دلار.. اینطور کسی صرفش نمیکنه وقت بذاره سوراخ های کنسول رو پیدا کنه. :D مگر اینکه طرف خیلی بخاره و بخواد ویندوز روش ران بکنه که حرفایی هست که احتمالا در آینده امکان نصب ویندوز روی کنسول باشه فکر کن استیم اجرا بشه اون چندتا بازی انحصاری سونی هم روی xbox بازی کنی :D

r/XboxSeriesX - Xbox Series X: Windows Mode
 
آخرین ویرایش:

SepehrR

کاربر سایت
May 23, 2006
1,684
نام
Sepehr
با فعال کردن حالت Developer Mod روی Xbox Series X/S میتونید ایمولاتور RetroArch کنسول های PS1 , (بزودی) PS2 و گیم کیوب و WII و DS و ... رو اجرا کنید ?
پ.ن: فعال کردن اکانت Developer بیست دلار هزینه داره و سوییچ کردن هم بین ریتیل مود و دولوپر مود هم آسون هست!

فکر کن GOW رو روی XBOX بازی کنی :D
نینتندو سوییچ رو اگر بتونه اجرا کنه خیلی خیلی خیلی عالی میشه!
 
  • Like
Reactions: g4mer and Tolkien

rahyarpaul

کاربر سایت
Mar 17, 2011
10,887
نام
محمد حسین
با این اوصاف کنسول به زودی کپی خور میشه :D
نمیگم ناامید باش ولی امید زیادی نداشته باش. یه south bridge داره تمام دیتاها از اون رد میشه. تو نسل قبلم هک نشد
این سری همون چیپ به نظر میاد گذاشته شده یکسری تو این تاپیک vs گذاشته بودن اینا چیه روش xbox one خورده همونه. حالا احتمال اینکه تغییراتی داده باشن توش هم هست
کار ساده ای نیست ازش گذشتن. نسل قبلم پشت درش وایسادن هکرا
تو این زمینه نظرات متفاوته. من صرفن نظر یکی از سایتها رو کپی پیست میکنم:

به طور کلی به گفته ایشون تو اکثر جاها کلاک به 2.23 نمیرسه، پس بنابراین میشه نتیجه گرفت اکثر بازیها بر پایه همون 8-9 ترافلاپس ران میشن. حالا من اینجا بحث مقایسه دو کنسول رو ندارم فقط این مطلب رو کپی کردم که بگم 4 ترافلاپس اختلاف، نظر شخصی من نیست.
اختلاف فقط مربوط به قدرت محاسباتی gpu ها نیست. پشتیبانی انحصاری از قابلیت های rdna 2 توسط xsx هم میتونه در آینده نزدیک تاثیر گذار باشه.
مقایسه قدرت رو هرجایی میشه انجام داد. چه در بازیهای مولتی چه در بازیهای فرست پارتی. مورد زیاد داشتیم که از یک بازی انحصاری به عنوان بهترین گرافیک کنسولی یاد شده. البته که در بازیهای مولتی میشه ساید بای ساید مقایسه کرد و راحتتر به نتیجه رسید. ولی همونطور که تو کامنت قبلی هم گفتم، مشاهده اختلاف قدرت دو کنسول در بازیهای مولتی زمانی حاصل میشه که سازنده بازی از تمام پتانسیلی که در اختیارش هست استفاده کنه. این مورد هم دیر یا زود اتفاق خاهد افتاد. با 2،3 تا بازی بین نسلی نمیشه درست قضاوت کرد.
بحث کنسول دیگه رو نکنیم بهتره. باعث میشه سونیا بیان اینجا بهتره.
در مورد قیاس فرست پارتی،آخه موتورا متفاوته. مثال میزنم دسیما یه موتور خاصه برا یه طراحی خاص
2020-11-24_16-05-53.jpg 2020-11-24_16-06-11.jpg

دلیل اینکه میگم فرست پارتیا رو نمیشه قیاس کرد اینه.این تنها بازی نیست مثلا هورایزن و بازیهای داود قفس هم همینطوره. ولی موتورهای ماکرو الان برا pc بهینه شدن تفاوت اولترا تا low واضحه.
یکی از دلایلی که الان هیلو اینجوری شده و در مقابل هیلو 4 رو گرافیکشو میزارین همینه. هیلو 4 رو یه موتور انحصاری بوده. اینا خیلی فرق ایجاد میکنه + شما وقتی رو یه پلتفرم بازی میده تو یه بازه 4-5 ساله نهایت استفاده رو میکنی
ولی رو یه بازه 4-5 ساله قراره برا سه تا پلتفرم بازی بدی که ایکس هست اس هست و pc فرق داره. اینا یه مجموعه ای از دلایله.
در کنارشش یکسری از ویژگیها بهبود فریم میدن و کاهش کیفیت تکسچر مثل vrs

این مقایسه DF از COD جدا من رو به عنوان کسی که میخواست نسل رو با Series S شروع کنه نگران کرد.
با وجود رزولوشن پایینتر از RT پشتیبانی نمیکنه و تفاوت کیفیت تکسچرا فاحش هست.نمیدونم مشکل از کنسوله یا بحث اپتیمایز وسطه.
اما عجیبه که پک ری تریسینگ بنظر واسه سری اس هم قابل دانلود هست.
کنسول اس به اندازه خودش هسته rt داره.همون قدری که cu داره ra داره مثل سری ایکس.
امکان داشتن ضعف هست ولی این وضعیت بهبود پیدا میکنه. ری تریس رو هسته های جدا پردازش میکنن و از cu استفاده نمیشه که بگیم بخاطر ضعف سخت افزاری اونو اف کردن. بیشتر به همون دوکیت برمیگرده اگه بعضیا پشتیبانی نمیکنن و دیر رسیدنش.
__________________
 

Link.Zelda

کاربر سایت
Dec 18, 2013
367
با این اوصاف کنسول به زودی کپی خور میشه :D
این RetroArch روی one هم نصب میشه البته نمیدونم wii و گیم کیوب را اجرا میکنه
این حالت dev mode بعضی انجمنای خارجی نوشتن بعضی مواقع رایگان میشه
با وجود گیم پس و موجود بودن نسخه pc بازیا بعید میدونم کپی خور کنن
 

richard92

کاربر سایت
Mar 7, 2010
507
Phil Spencer: We were a little bit later than the competition, because we were waiting for some specific AMD technology in our chip. We were a little bit behind where they were, where Sony was, in terms of building units. That decision to hold for a FULL IMPLEMENTATION of AMD’s RDNA 2 technologies

That's why launch games are not that optimized for XSX obviously and that's why we see a few games run better on PS5, not all games though and not everywhere.

Since Launch games are buggy and unoptimized anyway, I think it's great tradeoff, since we are going to have those consoles for at least 7 years



اینم مصاحبه چند دقیقه پیش فیل اسپانسر با سایت The Verge داره میگه مشکل بازیهای مولتی پلتفرم (که براش شاهنامه اینجا نوشتن) داره میگه که برنامشون از سونی عقب تر بوده به این دلیل که تکنولوژی خاصی با AMD طراحی کردن و مخصوصا برای اجرای فناوری کامل RDNA 2 که طراحی و اجراش زمان برده و طولانی شده و البته میگه برای طول عمر هفت سال کنسولها که چند تا بازی لانچ به همچین مشکلی خوردن مشکل ساز نیست

ElrGq0WVMAEl9-m.jpeg

Xbox chief: the best argument against the Xbox Series S was Sony
 
آخرین ویرایش:

samijavid

کاربر سایت
May 15, 2010
4,187
نام
سامان
Phil Spencer: We were a little bit later than the competition, because we were waiting for some specific AMD technology in our chip. We were a little bit behind where they were, where Sony was, in terms of building units. That decision to hold for a FULL IMPLEMENTATION of AMD’s RDNA 2 technologies

That's why launch games are not that optimized for XSX obviously and that's why we see a few games run better on PS5, not all games though and not everywhere.

Since Launch games are buggy and unoptimized anyway, I think it's great tradeoff, since we are going to have those consoles for at least 7 years



اینم مصاحبه چند دقیقه پیش فیل اسپانسر با سایت The Verge داره میگه مشکل بازیهای مولتی پلتفرم (که براش شاهنامه اینجا نوشتن) داره میگه که برنامشون از سونی عقب تر بوده به این دلیل که تکنولوژی خاصی با AMD طراحی کردن و مخصوصا برای اجرای فناوری کامل RDNA 2 که طراحی و اجراش زمان برده و طولانی شده و البته میگه برای طول عمر هفت سال کنسولها که چند تا بازی لانچ به همچین مشکلی خوردن مشکل ساز نیست

View attachment 182677

Xbox chief: the best argument against the Xbox Series S was Sony
به نظرم تصمیم درستی گرفتن کنسول قراره عمر ۷ ساله داشته باشه باید کامل باشه

Sent from my SM-N960F using Tapatalk
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر