اخبار و شایعات پیرامون Xbox Series X | S

176699
thet_rib.jpg


176713
176727
176728
176729
176737
176730
176731
176732
176736
176733
176714
-The Medium ساخته استودیوی لهستانی Bloober در ژانر ترسناک روانشناختی که برای XSX|S و PC در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک بازی The Medium
-بازی Scorn که توسط Ebb Software برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Call of the sea که در سبک ماجراجویی توسط Out of the blue games برای PC و XSX|S در دست توسعه قرار دارد.
-بازی The Ascent که توسط Neon Giant و در سبک اکشن نقش آفرینی سایبرپانکی برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد. لینک تاپیک Scorn
-بازی Second Extinction که توسط Systemic Reaction و در سبک شوتر اول شخص برای XONE و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
-کمپین بازی Crossfire X که توسط رمدی برای PC و XSX|S در دست ساخت قرار دارد.
482d_tech.png

3me3_poweryourspecs.jpg

176712
-فناوری VRS که به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا به شکل بهینه‌ای از تمام قدرت Xbox Series X/S استفاده کنند. بجای آن که تمام سیکل‌های گرافیک را برای تک تک پیکسل‌های روی نمایشگر به کار گیرند، آنها می‌توانند روی بخش‌های خاصی از شخصیت‌های بازی یا اشیاء مهم محیط اولویت بندی کنند. این تکنیک اجازه می‌دهد تا شاهد فریم ریتی پایدار و وضوحی بالاتر باشیم که البته روی کیفیت نهایی تصاویر نیز تاثیر گذار نخواهد بود
-شتاب دهنده سخت افزاری DirectX Ray Tracing که به معنی نورپردازی نزدیک به واقعیت و بازتاب‌های دقیق به صورت real time خواهد بود.
-استفاده از پورت HDMI 2.1 که باعث حالت Low Latency و Variable Refresh Rate در کنسول جدید میشود
-همکاری با کمپانی Seagate برای عرضه هاردهای 1 ترابایتی SSD مخصوص این کنسول که مشابه با کارتریج ویژه سریX|S طراحی میشوند. کنسول این هارد اضافی را نیز به عنوان حافظه ی اصلی شناسایی میکند. این هارد ها، همزمان با کنسول های نسل بعد به بازار عرضه میشوند.
176709
132210

  • دارای D-Pad جدید و دکمه‌ی Share
  • استفاده از بلوتوث کم انرژی یا BTLE که در آن داده‌ها به صورت منقطع و محدود ارسال می‌شوند و در عوض مصرف کم انرژی از اولویت بالاتری برخوردار است
  • دارای کمترین Latency با استفاده از تکنولوژی DLI
  • قابلیت پشتیبانی از دستگاه های مختلفی مانند گوشی های هوشمند
  • قابلیت استفاده از پک های باطری قابل شارژ معرفی شده برای کنترلر های elite مایکرسافت
  • امکان به یادآوردم چند دستگاه مختلف (کنسول، کامپیوترهای خانگی یا گوشی های هوشمند) توسط کنترلر که میتولند باعث راحتی هرچه بیشتر جابجایی بدون نیاز به سیم بین آن ها شود.
  • وجود درگاه USB-C که به گیمر اجازه میدهد بدون نیاز به شارژ کنترلر و با اتصال آن به دستگاه، از آن استفاده کند.
  • اضافه کردن یک الگوی نقطه لمسی بر روی بامپر ها و تریگر ها که باعث بهبود احساس و عملکرد در هنگام بازی می شود
مقاله سایت بازی سنتر در مورد کنترلر Xbox Series X|S
176708
ویژگی های جدید

  • قابلیت quick resume برای اولین بار برای کنسول های نسل هشت معرفی شد که اجازه میداد در حین انجام بازی به داشبورد کنسول خود رفته و در هر زمان دلخواه، بازی را به سرعت ادامه داد. حال با گسترش این ویژگی امکان استفاده همزمان آن برای چند بازی وجود دارد.
  • تاثیر پویا ورودی یا DLI که میتواند ورودی را بدون تاخیر با چیزی که نمایش داده می‌شود همگام سازی کند تا شاهد کنترلی دقیق‌تر و پاسخگوتر باشیم.
  • ویژگی Smart Delivery که اجازه می دهد تا با تهیه یک نسخه از بازی، به سایر نسخه های بازی نیز بدون پرداخت هزینه اضافی، دسترسی داشت. این قابلیت به خصوص در صورتی که شایعات مربوط معرفی کنسول دوم مایکروسافت حقیقت داشته باشد، می تواند بسیار جالب باشد. گفتنیست گرچه تمام بازی های ساخته شده توسط استودیو های داخلی مایکروسافت از این ویژگی استفاده خواهند کرد، اما استفاده از آن توسط سایر توسعه دهندگان به انتخاب خود آن ها بستگی دارد. با اینحال CD Project Red اولین شرکتی بود که حمایت خود از این ویژگی را اعلام کرد. بر این اساس با تهیه نسخه نسل حاضر بازی بسیار مورد انتظار Cyberpunk 2077 ،بدون پراخت هزینه اضافی به نسخه بهبودیافته نسل بعد این بازی نیز دسترسی خواهید داشت.
سرویس Backward Compatibility

  • مایکروسافت پشتیبانی کنسول خود از سرویس بکوارد را تایید کرده است. برخلاف رقیب، سرویس بکوارد مایکروسافت، نه تنها شامل تمام بازی های نسل 8 میشود، بلکه در مجموع 616 بازی از نسل های شش و هفت نیز تحت این سرویس قرار میگیرند.
  • تکنیک بازسازی HDR سری اکس باعث میشود تا تمام بازی های اکس باکس اوریجینال و اکس باکس 360، به صورت اتوماتیک و بدون داشتن اثر منفی منفی روی پرفورمنس بازی، از این ویژگی بهره مند شوند.
  • بر اساس صحبت های جیسون رونالد، تیم بکوارد مایکروسافت، با اختراع تکنیک هایی جدید، امکان دوبرابر شدن نرخ فریم مجموعه مشخصی از بازی های بکوارد، روی XSX|S را فراهم کرده اند. به این صورت که برخی بازی های 30 فریم به 60، و برخی بازی های 60 به 120 فریم بر ثانیه ارتفا می یابند.
  • تایید شده است که قابلیت Quick Resume ، بر روی تمام عناوین نسل های گذشته اکس باکس هم قابل اجرا می باشد و منحصر به بازی های نسل آینده نمیشود.
176707
177104 177105 177106 177107 177108 177109 177110 177111 177112 177113 177114
177115


176706

nmas_poll.png
 

Adam

عضو تحریریه
Jun 27, 2009
4,564
نام
alireza


توضیح میده که xbox از چیزی به اسم گیم کور استفاده مبکنه که بین pc وxbox هست و جدیده و از اونطرف معماری full rdna2 هم دیر تموم شده و باید منتظر دولوپمتن تولز موند



اما در کل باید مایکروسافت اینو خودش صادقانه میگفت و اینو همون ۲۴ یا ۴۸ ساعت اول لانچ میگفت که مردم متوجه بشن...الان هیچ کدوم از مدیران تو توییتر هیچ حرفی نمیزنن و مردم رو شاکی کردن...اینو میتونستن با یه توضیح ساده حل کنن و از همه مهمتر زمان تقریبیشو بگن نه اینکه همشون فرار کنن و سکوت کنن..اصلا معلوم نیست که کی این مشکلات حل بشه..این کارشون خیلی بده
 

Dr. Ariamax

کاربر سایت
Feb 1, 2012
2,451
نام
آریا
در ادامه بحث Gamepass
تویت امروز:
View attachment 182026
من هنوز منتظرم اسکایریم بیاد تو گیم پس :D حالا فعلا به خاطر EA این دیرکردشون رو بخشیدم ولی اگه برای عید نوروز اسکایریم نیاد شهرو بهم میریزم :D
 

Khashayarthegrea

کاربر سایت
Jan 11, 2020
686
نام
كيارش


توضیح میده که xbox از چیزی به اسم گیم کور استفاده مبکنه که بین pc وxbox هست و جدیده و از اونطرف معماری full rdna2 هم دیر تموم شده و باید منتظر دولوپمتن تولز موند



اما در کل باید مایکروسافت اینو خودش صادقانه میگفت و اینو همون ۲۴ یا ۴۸ ساعت اول لانچ میگفت که مردم متوجه بشن...الان هیچ کدوم از مدیران تو توییتر هیچ حرفی نمیزنن و مردم رو شاکی کردن...اینو میتونستن با یه توضیح ساده حل کنن و از همه مهمتر زمان تقریبیشو بگن نه اینکه همشون فرار کنن و سکوت کنن..اصلا معلوم نیست که کی این مشکلات حل بشه..این کارشون خیلی بده
اخه به اين سادگي هم نيست
و مساله اينه كه الان تو اجراي بازيها مشكل نداره منتهي تو مقايسه كه قرار ميگيره خوب مشكل داره
و منطقي هم نيست يكي بگه ما فعلا مشكل داريم و كامل نشده كنسولمون و ضعيف تر عمل ميكنه ولي لانچش كرديم :D
سر هيلو تاخير زدن
سر كنسول هم قطعا اگه پلي نبود تاخير ميزدن
حالا بهرحال مهم اينه اين مشكلات و كامل نبودن و بروز نبودن نرم افزار درست بشه ببينيم چه كردن اينا :D
 

Adam

عضو تحریریه
Jun 27, 2009
4,564
نام
alireza
دوست عزیز کاملا هم مشکل داره...دیگه تعارف نداریم که..ac رو خیلی ها نتونستن حتی ادامه بدن اونقدر مشکل بریدگی تصویر هست و یا همین درت۵ اونقدر بافتها قدیمی هست که شبیه ۳۶۰ هست حتی نه x1...مشکل بزرگ سکوت مایکروسافت هست و عدم دادن تاریخ (حداقل تقریبی) که کی این افتضاح رو جمع میکنن...خیلی راحت میتونستن چند هفته کنسول رو تاخیر بزنن به خصوص که بازی لانچ هم نداشتن. اینجوری ضربه بدی به قدرت کنسول و اون مارکتینگشکن زدن..مثل جریان x1 و با اون قفل های کذایی که از همون روز اول حذف کردن ولی تو خاطر مردم موند

اخه به اين سادگي هم نيست
و مساله اينه كه الان تو اجراي بازيها مشكل نداره منتهي تو مقايسه كه قرار ميگيره خوب مشكل داره
و منطقي هم نيست يكي بگه ما فعلا مشكل داريم و كامل نشده كنسولمون و ضعيف تر عمل ميكنه ولي لانچش كرديم :D
سر هيلو تاخير زدن
سر كنسول هم قطعا اگه پلي نبود تاخير ميزدن
حالا بهرحال مهم اينه اين مشكلات و كامل نبودن و بروز نبودن نرم افزار درست بشه ببينيم چه كردن اينا :D
 

Khashayarthegrea

کاربر سایت
Jan 11, 2020
686
نام
كيارش
دوست عزیز کاملا هم مشکل داره...دیگه تعارف نداریم که..ac رو خیلی ها نتونستن حتی ادامه بدن اونقدر مشکل بریدگی تصویر هست و یا همین درت۵ اونقدر بافتها قدیمی هست که شبیه ۳۶۰ هست حتی نه x1...مشکل بزرگ سکوت مایکروسافت هست و عدم دادن تاریخ (حداقل تقریبی) که کی این افتضاح رو جمع میکنن...خیلی راحت میتونستن چند هفته کنسول رو تاخیر بزنن به خصوص که بازی لانچ هم نداشتن. اینجوری ضربه بدی به قدرت کنسول و اون مارکتینگشکن زدن..مثل جریان x1 و با اون قفل های کذایی که از همون روز اول حذف کردن ولی تو خاطر مردم موند
من حرفت رو قبول دارم و قطعا خردم هم راضي نيستم از اين عملكرد فعلي
منتهي بحث فكر نميكنم به چند هفته برگرده و زمان بيشتري ميبره احتمالا
بهرحال اينا تو حساب و كتابي كه كردن ضرري كه تو تاخير زدن كنسول ميديدن رو بيشتر از اينكه كنسول رو با مشكل بدن بيرون ديدن
يه قسمت هم كه به ماكروسافت بر نميگرده و بخاطر amd و دير عرضه كردن rdna2 هست

الانم مطمئنا اگه مشكلات رفع بشه تو خاطر هوادارها نكته منفي نميمونه مثلا تو وان اين بحث ٩٠٠ پي كلا هميشگي بودو گرنه اونجا هم ميتونستن ١٠٨٠ خروجي بگيرن اونقدر بازخورد منفي نداشت.

در كل به عنوان يه فن درك ميكنم چي ميگي و خودم هم راضي نيستم
منتهي همه جوانب رو كه ميبينم يه مقدار هم حق ميدم به ماكرو
 

Soheil

Set Free The Devil Inside
کاربر سایت
Sep 5, 2006
4,645
نام
سهيل
کلا این بحث که gdk های ایکس باکس و ابزارهایی که در اختیار سازنده هاس مشکل داشته و یا دیر رسیده دست سازنده ها به نظر چیز واضحی میاد. اولا که شایعاتش حتی از سال قبل بود و یادشون باشه جیسون شرایر هم یک مدت بحثش را راه انداخت و گرچه ترول شد ولی واقعا گویا ماکروسافت عقب بوده در برنامه نسبت به سونی.

بعدش هم که دولوپرهای دیگه هم بعضا به این مساله اشاره کردند. حتی اولش اعلام شد که برای مثال DMC5 روی سری ایکس ریتریسنگ نخواهد داشت و بعدا با پچ اضافه میشه بهش. ولی توی نقد DF ببینید داره میگه که علارغم اینکه اینجوری گفته بودن در کمال تعجب بازی ریتریسنگ را داره زمان عرضه. خب این نشون میده که همون دم عرضه ریتریسینگ را رسوندن به نسخه ایکس باکس.

یا الان که بررسی DIRT اومده مشکلات ایکس باکس فراتر از اختلاف قدرت بین دوتا کنسول هست. خیلی از تنظیمات توی حالت 120 فریم به شدت پایین تر از PS5 است. دیگه در بدترین حالت سری ایکس در حد PS5 که باید باشه؟ من نمیگم در ادامه نسل سری ایکس خیلی خیلی بهتر از PS5 خواهد بود ولی انتظارم اینه که همون اختلاف 15-20 درصدی حداقل در عمده بازی ها مشخص باشه. هرچند همچنان فکر میکنم که یک سری از بازی ها بینشون دقیقا عین هم باشه و یک سری تا آخر نسل روی PS5 باز بهتر باشن. چون اختلاف اونقدرا هم نیست و حتی توی یک سری موارد PS5 بهتره. همین الانم با این که وان ایکس خیلی بهتر از PS4 Pro هست باز میبینی بعضی بازیها رو جفتشون تقریبا یکسانه و حتی مواردی بوده که روی pro حداقل در بدو عرضه بهتر بوده.

اما همه اینها واقعا در مجموع مشکل ماکرو بوده و هست. ماکرو لانچ اصلا خوبی نداشته. چه خود کنسول و اینوایرمنت بازی سازیش چه بازی لانچ که هیچی نداره عملا. ولی خب در بلند مدت مشکلی پیش نمیاد چون فکر کنم خودشون را بتونن بعد کرونا جمع کنن.
 

z2s sas

Fear Inoculum
کاربر سایت
Jun 15, 2008
1,746
یعنی هیچکس احتمال این رو نمیده که شاید 1% این مشکل هیچ ارتباطی به xsx و مایکروسافت نداشته باشه و صرفن کم کاری سازنده ها علت اصلی این مشکلات باشن؟
اگر مشکل از خود کنسوله (نرم افزاری یا سخت افزاری) چطور قراره با یک آپدیت حلش کنن؟
چرا خود سازنده ها هیچ اشاره ای به اینکه sdk دیر به دستشون رسیده نکردن؟
خیلی جالبه. به جای اینکه یقه دولوپر رو بگیریم و ازش توضیح بخایم چرا بازی ناقص رو منتشر کرده، گیر دادیم به مایکروسافت و sdk و از قبیل خزعبلات.
والا قبلن که اینطوری بود. سر ps3 سونی فنها تا آخر نسل از این حرف که سازنده ها کم کاری میکنن، پایین نیومدن. حالا اینجا که رسمن خودشون با ارایه آپدیت به نوعی دارن اعتراف میکنن که کم کاری کردن، شما تقصیر رو میدازین گردن مایکروسافت و xsx !
یکم ایمان داشته باشید. :D
 

z2s sas

Fear Inoculum
کاربر سایت
Jun 15, 2008
1,746
دقیقا نکته همینه ما مثل سونی فن ها نیستیم ... هرچی مایکروسافت انجام داد به به و چه جه کنیم :D:D
اون که قطعن همینطوره. ولی شما لطفن توضیح بده مشکل مایکروسافت دقیقن کجاست؟ اینکه sdk رو دیر به دست سازنده ها رسونده، میشه مشکل مایکروسافت؟
مایکروسافت که برای تاخیر در عرضه sdk توجیه کاملن منطقی داره. سازنده بازی باید تاخییر میزد تا بتونه خودشو برسونه. من ps3 رو صرفن مثال زدم. وگرنه مشکلات و سختی های بازی ساختن برای ps3 بر هیچکس پوشیده نبود و از همون ابتدا هم صدای دولوپرها در اومد.
ولی اینجا همه چیز کاملن مشخصه. صرفن کم کاری سازنده ها دلیل این مشکلاته که اونا هم با کرونا و ددلاین و این چیزها توجیه کردن و الان در حال کار روی آپدیت هستند.
هرچند که تمام این جریانات به زودی فراموش میشه و اختلاف 4 ترافلاپی خودش رو به خوبی نشون میده. با اینحال اگر هم انتقادی هست باید منطقی و منصفانه باشه و نه احساسی.
 

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,376
نام
سید محمد حسین
اون که قطعن همینطوره. ولی شما لطفن توضیح بده مشکل مایکروسافت دقیقن کجاست؟ اینکه sdk رو دیر به دست سازنده ها رسونده، میشه مشکل مایکروسافت؟

عملا آره... :D البته مشکل اون قدر گنده ای هم نیست... چیزیه که یه مدت بعد لانچ به مرور حل میشه دیگه
 

mahyarxbox

کاربر سایت
Jul 6, 2014
1,420
نام
مهیار
اون که قطعن همینطوره. ولی شما لطفن توضیح بده مشکل مایکروسافت دقیقن کجاست؟ اینکه sdk رو دیر به دست سازنده ها رسونده، میشه مشکل مایکروسافت؟
فقط هم ثرد پارتی ها نیستن.شما ببینید الان بعضی جزییات گرافیکی از نسخه سری اکس|اس FH4 نسبت به One X حذف شده که باز گفتن با اپدیت اضافه میشه.چیزی که مشخصه یه مشکلی وجود داره قطعا.کرونا و دورکاری هم مزید بر علت شد
 

alimx360

کاربر سایت
Jul 13, 2008
438
نام
ali
با یه نگاه کوچیک به بازی forza horizon 4روی اکس باکس وان (1.4ترافلاپس) :D و مقایسه همون بازی روی ps5 بندازید متوجه میشین که این سازنده دیرت تا کجا دایورت کرده بازی رو تازه بازی فورزا اوپن ورد هم هست واقعا خنده داره که نتونسته یه بازی در خور اخر نسل هشت هم تحویل بده نسل نه پیشکش
اما هر چی فعلا بد بگن از سری اکس بهتره قیمتش تو ایران میاد پایین بتونیم بگیریم :))
 

.SoRoUsH.

کاربر سایت
Jul 5, 2016
429
من چند وقتیه که به شدت نظرم از ps5 به سمت ایکس باکس چرخیده(احتمال زیاد عرضه Gow Ragnarok رو ps4 از طرفی و سرویس فوق العاده ایکس باکس گیم پس Ultimate از طرف دیگه) ولی تو یه مورد موندم؛چطور ایکس باکس اومده این همه نسخه پایه ایکس باکس سری ایکس رو از لحاظ سخت افزاری دانگرید کرده و یه ایکس سری اس داده بیرون ولی یدونه ایکس باکس سری اکس دیجیتال ۴۰۰دلاری نساخته؟!
خب من میخوام تو نسل جدید با بالاترین کیفیت ممکن بازی کنم از طرفی هم نمیخوام بیخودی پول بابت قابلیتی بدم که میدونم استفادم ازش صفره(بلوری دیسک)
واقعا نمیفهمم فاز مایکروسافت چی بوده که ایکس باکس سری ایکس دیجیتال نساخته??‍♂️
 

Paxton

کاربر سایت
Sep 1, 2012
2
نام
حسین
من چند وقتیه که به شدت نظرم از ps5 به سمت ایکس باکس چرخیده(احتمال زیاد عرضه Gow Ragnarok رو ps4 از طرفی و سرویس فوق العاده ایکس باکس گیم پس Ultimate از طرف دیگه) ولی تو یه مورد موندم؛چطور ایکس باکس اومده این همه نسخه پایه ایکس باکس سری ایکس رو از لحاظ سخت افزاری دانگرید کرده و یه ایکس سری اس داده بیرون ولی یدونه ایکس باکس سری اکس دیجیتال ۴۰۰دلاری نساخته؟!
خب من میخوام تو نسل جدید با بالاترین کیفیت ممکن بازی کنم از طرفی هم نمیخوام بیخودی پول بابت قابلیتی بدم که میدونم استفادم ازش صفره(بلوری دیسک)
واقعا نمیفهمم فاز مایکروسافت چی بوده که ایکس باکس سری ایکس دیجیتال نساخته??‍♂️
اگر همچین کاریو میکرد دیگه کسی Series S نمیخرید ...
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر